Timanttituija ongelma

tuijukka...

Miksi timanttituijissani on valtavasti sellaisia kukintoja mutta muuten on harventuneet kovasti? Pitäisikö ne kukinnot antaa olla niissä vai leikata pois vai liekö mitään väliä?

7

6100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan sama

Tuija tekee kukkia ja sitten niihin tulee näin syksyllä siemeniä. On tullut siementaimiakin.
      Minä olen antanut niiden olla, kesällä leikkaan kuitenkin tuijaa moneen kertaan , siinä he sitten häipyvät.

• juurakon hulda

ne on käpyjä ja muuttuvat ruskeiksi ensikesään mennessä, ovat kyllä melko rumia jonkinaikaa mutta karisevat ihan itsestään.

• siemeniä sisällä

Ei mitään käpyjä, vaan siemenkotiloita.

• tuijukka...

Kiitos vastauksista mutta kertoisitteko vielä kuinka tuijia pitää hoitaa/leikata että pysyvät tuuheina? Minun tuijani on siis harventuneet harmittavasti. Kesällä annoin lannoitteena veteen liuotettua Havu-Rodo-lannoitetta.

• kasvattaja

Niinkuin tuolla edellä sanottiin, leikkaa kesällä, juhannuksen jälkeen, eipä siinä muuta hoitoa ole, senjälkeen vaan odottelua, kyllä ne siitä tuuhenevat. Myös kesällä pitää kastella, jos on kuivassa paikassa.

Oletko varma että se timanttituija ? Jos on kovin harvakasvuinen, silloin se voi olla kanadantuijaa, se ei ole niin tuuhea kuin timanttituija.
        Kanadantuijassa on yleensä paljon noita siemenkäpyjä.

Kanadantuija oksat harottaa eteenpäin pitkiksi ja timanttituijan oksan menee tuuheasti ylöspäin, vaikea selittää :)

Kanadantuija :

http://www.gegwen.com/flora.php?p=flora&laji=kanadantuija

Timanttituija :

http://www.pihakasvit.fi/cat/product_details.php?p=217

• tuijukka.
        kasvattaja kirjoitti:

Niinkuin tuolla edellä sanottiin, leikkaa kesällä, juhannuksen jälkeen, eipä siinä muuta hoitoa ole, senjälkeen vaan odottelua, kyllä ne siitä tuuhenevat. Myös kesällä pitää kastella, jos on kuivassa paikassa.

Oletko varma että se timanttituija ? Jos on kovin harvakasvuinen, silloin se voi olla kanadantuijaa, se ei ole niin tuuhea kuin timanttituija.
        Kanadantuijassa on yleensä paljon noita siemenkäpyjä.

Kanadantuija oksat harottaa eteenpäin pitkiksi ja timanttituijan oksan menee tuuheasti ylöspäin, vaikea selittää :)

Kanadantuija :

http://www.gegwen.com/flora.php?p=flora&laji=kanadantuija

Timanttituija :

http://www.pihakasvit.fi/cat/product_details.php?p=217

On ne timanttituijia kun olen ne sellaisina ostanut. Taloyhtiön aita on kanadantuijaa ja aika kurjan näköisiä on. Just sellaisia harottavia ja aivan eri näköisiä. Tuosta kuvasta kyllä tunnistaa ne myös just timanttituijiksi.
        Naapurin pihassa on kans timanttiuijia mutta ihan vihreitä ja tuuheita eikä edes noita siemenkotia. Ei kuulemma hoida ihmeemmin niitä :( Minun on aurinkoisella paikalla mutta on hänenkin ja olen kastellut kuivalla säällä niitä.
        Näyttää että aiemmin olivat tuuheampia kuin nykyisin.

• 225588

kävyissäkin on siemeniä sisällä, ihan sama millä nimellä niitä kutsuu onko kotia vai käpyjä.... lopputulemma on sama...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      206
      11881
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8218
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      59
      6293
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      174
      5215
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      56
      4967
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      50
      4508
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4418
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      119
      3906
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      82