Tervehdys kaikki!
Löytyisikö ketään koiranomistajaa , jolla kokemusta nuoren koiran nivelrikosta ja sen hoidoista esim. onko auttanut ravintolisät? oletteko käyneet leikkauksissa, onko kipulääkitystä jne.
Omalla 2 vuotiaalla belgilläni todettiin vastikää vakava nivelrikko oikeassa lonkassa, joka kehittynyt pienestä asti. Olisinkin kiinnostunut kuulemaan muiden samassa tilanteessa olevien/ olleiden kokemuksista asiasta.
Oliskohan jollain kenties kokemusta myös tekonivel leikkauksesta koiralla?
Itselleni oli melkoinen pommi kun menin lääkäriin koiran jalan vapinan takia ja lääkäri kuvasi lonkat ja siellä ilmeni näin vakava ongelma. Muuten niin terve ja iloinen poika! Tosin ollut ns. uimari pentu, mutta ei ole oireillut kuin vasta nyt. :/
Nivelrikko nuorella koiralla
8
675
Vastaukset
- ujkhg
Vapisiko jalka aika ajoin vai koko ajan? Nimittäin koirallamme on ollut outo juoksutyyli ihan pennusta asti: heittelee takajalkoja ja jättää askeleita väliin. Muuten iloinen koira ja ei näytä että olisi kipuja. Mutta talvisin kupsuttaa jalat melkein paljaaksi (kuivan ihon vuoksi), mutta olen miettynyt että olisiko lonkissakin jotain vikaa mahdollisesti....
- kuvauksiin.
Käy kuvauttamassa koirasi. "Kupsuttelu" ei välttämättä johdu kuivasta ihosta vaan särystä. Koirasi juoksutyyli myös viittaa mahdollisiin lonkka ongelmiin.
- ujkhg
Mutta ongelmaa "kupsuttelua" ei ole lainkaan kesällä, mikä viittaisi kuivaan ihoon...?Mutta käytän kyllä koiraani röntgenissä jos vaivaa enemmän taas tänä talvena. Kokeilussa on taas yksi öljy:Udos oil, sitä nyt syödään molemmat koira että minä =)
- kuvauksiin.
Anna tuon öljyn lisäksi vielä jotain nivel valmistetta. Tässä pari tuotetta:
http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/55/products_id/2640 1 kapseli päivässä.
http://www.petnetstore.fi/tuotteet/terveydenhoito-ja-hygienia-vitamiinit-ja-ravintolisat/biopet-glucosamin-250-g
Muulloin kuin kesällä tapahtuva kupsuttelu voi johtua siitä että koiran "luita kolottaa" kuten monella ihmisellä myös ilmojen viiletessä. - ujkhg
Luiden kolotus on myös käynyt itselläkin mielessä ja niimpä meillä on puvut joka säähän: pidän koiran lämpimänä ulkona. Ainut että tassut ovat paljaat, tossukoita ei suostu pitämään. Kai tuota Hainrusto-vihersimpukka valmistetta voi antaa myös koiralle? Koiramme on tällä hetkellä 2 vuotias ja leikkii, syö ja on muuten kaikin puolin normaali. Hyppelee sohvalle, autoon ja muihin normaalisti, ei arista yhtään...
- Ikävä yllätys :/
Myöskään minun koirani ei aristanut aluksi mitenkään vaan vapina alkoi vain muutama kk sitten. Aikaisemmin ei mitään ongelmia tai muuta nivelrikkoon viittaavaa ja meidänkin koira hyppii , juoksee ja riehuu aivan kuin ei mitään olisikaan. Lepäämisen jälkeen vasta huomaa ,että on kipeä. Kannattaa ehdottomasti käydä tarkastamassa röntgenissä. Meillä kuvaus maksoi 90E.
- kokenutb
Ell neuvoo, kun kysyt, paras neuvoja. Toinen on kasvattajanne.
Painon tarkkailu kaiken a ja o, ylipainoa ei missään nimessä saa tulla. Liika hyppely on pahasta. Liikuta koiraa usein, pienempiä määriä kerrallaan, mahd pehmeässä maastossa.
Uinti parasta liikuntaa.
Syötä nivelrikkoisen ruokaa ja apteekista saat nivelkipuja lievittäviä tuotteita.
Mitä harrastatte? Puhu niistäkin lääk kanssa, voivat rasttaa koiraa liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395