Hei
Kesän jälkeen työmääräni vähenee kokopäiväisestä osa-aikaiseksi, ja tunnit tippuvat koko ajan vähitellen, kunnes määräaikainen työsuhde loppuu kokonaan. Missä vaiheessa minun kannattaisi ilmoittautua Työvoimatoimistoon työttömäksi työnhalkijaksi? Kuitenkin osa-aikaisena olen ilmeisesti oikeutettu jonkinlaiseen työttömyysturvaan Kelalta, onko tähän olemassa joku tietty tuntimäärä/viikko, jolloin on oikeutettu tukiin?
Ilmoittautuminen työnhakijaksi, missä vaiheessa?
4
126
Vastaukset 4
- Asiat reilaan
Heti, ja voit myös TE-toimistossa kysellä osapäivärhalle ehtoja ja saat sieltä lausunnon että olet työnhakijana.
Taitaa vain Kelan osapäivärhassa oleva tuloraja niukka, katso Keln sivuilta. - lktyuiöä.-,mnb
Mutta onko säännöksissä siis olemassa jotain tiettyä h tai e/kk osa-aikatöiden suhteen, minkä jälkeen on oikeutettu työttömyyskorvauksiin???
- hm
On.
- ap
Hmm.. Näytti tuolla lukevan, että osa-aikatöiksi luetaan, jos töitä 75% tai alle alalla sovellettavasta työehtosopimuksen määrittelemästä kokoaikatyömäärästä. Kai tässä nyt sitten uskaltaa jo ilmoittautua työvoimatoimistoon, mielessä vaan kummittelee viime talvi, jolloin myös tein osa-aikatöitä (1pv/viikko), ja tästä tuli ihan hirveä sotku Kelan ja Työvoimatoimiston kanssa, että saanko tukea ja olenko oikeutettu yleensäkään yhtään mihinkään.. :( Edellenkään en ole ihan varma, että mistä ongelmat sitten loppujen lopuksi johtuivat. Työskentelin hyvin matalapalkkaisella alalla, joten siis palkkatulot eivät olleet suuret, valtavaa omaisuutta minulla ei ole (asun vuokralla, yli 10 vuotta vanha auto...), joten en tiedä miksi niiden muutaman sadan euron vuoksi piti käydä parikymmentä puhelinkeskustelua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1422272Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois236947Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.154940- 78903
- 64891
- 117889
Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!39868Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47767Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä70715- 71581