Hei
Kesän jälkeen työmääräni vähenee kokopäiväisestä osa-aikaiseksi, ja tunnit tippuvat koko ajan vähitellen, kunnes määräaikainen työsuhde loppuu kokonaan. Missä vaiheessa minun kannattaisi ilmoittautua Työvoimatoimistoon työttömäksi työnhalkijaksi? Kuitenkin osa-aikaisena olen ilmeisesti oikeutettu jonkinlaiseen työttömyysturvaan Kelalta, onko tähän olemassa joku tietty tuntimäärä/viikko, jolloin on oikeutettu tukiin?
Ilmoittautuminen työnhakijaksi, missä vaiheessa?
4
108
Vastaukset
- Asiat reilaan
Heti, ja voit myös TE-toimistossa kysellä osapäivärhalle ehtoja ja saat sieltä lausunnon että olet työnhakijana.
Taitaa vain Kelan osapäivärhassa oleva tuloraja niukka, katso Keln sivuilta. - lktyuiöä.-,mnb
Mutta onko säännöksissä siis olemassa jotain tiettyä h tai e/kk osa-aikatöiden suhteen, minkä jälkeen on oikeutettu työttömyyskorvauksiin???
- hm
On.
- ap
Hmm.. Näytti tuolla lukevan, että osa-aikatöiksi luetaan, jos töitä 75% tai alle alalla sovellettavasta työehtosopimuksen määrittelemästä kokoaikatyömäärästä. Kai tässä nyt sitten uskaltaa jo ilmoittautua työvoimatoimistoon, mielessä vaan kummittelee viime talvi, jolloin myös tein osa-aikatöitä (1pv/viikko), ja tästä tuli ihan hirveä sotku Kelan ja Työvoimatoimiston kanssa, että saanko tukea ja olenko oikeutettu yleensäkään yhtään mihinkään.. :( Edellenkään en ole ihan varma, että mistä ongelmat sitten loppujen lopuksi johtuivat. Työskentelin hyvin matalapalkkaisella alalla, joten siis palkkatulot eivät olleet suuret, valtavaa omaisuutta minulla ei ole (asun vuokralla, yli 10 vuotta vanha auto...), joten en tiedä miksi niiden muutaman sadan euron vuoksi piti käydä parikymmentä puhelinkeskustelua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532434Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖291817Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt731511Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2661420- 1381230
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11983vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23978- 65965
- 68953