HP:n laserjet ja punaisen ongelma

kallista lystiä

HP Color Laserjet CM1017MFP alkoi tulostamaan punaista niin, että laitoihin ei tule enää väriä juuri nimeksikään. Keskialueen lähellä paperilla punaista väriä on lähes normaalisti väheten siis laitoja kohti. Muut värit tulostuvat normaalisti. Olen vaihtanut uuden punaisen värikasetin ilman toivottavaa vaikutusta. Tulostin on 3v vanha, mutta sillä on tulostettu ainoastaan n. 200 sivua ja originaalivärejä n. 50 % jäljellä.

Olen ymmärtänyt, että koronalanka varaa kunkin värirummun ja laser- säde purkaa varauksen niiden alueiden osalta, jonne väriä halutaan. Näin ollen esim. poikittainen tasainen punainen viiva vaatii varauksen purkua koko leveyden alueelta. Voiko lasersäde olla heikentynyt niin, että tehoa ei riitä laitoihin asti ja rummulle jää varausta enemmän laitoihin mentäessä? Onkohan tässä vaan 1 laser, jota ohjataan peilillä haluttuun väriin? Kyseesä on mitä ilmeisemmin kauimmainen, eli alimmainen väri- yksikkö säteen lähtöön nähden. Onkohan mitään muuta tekijää, joka voisi vaikuttaa valotuksen laatuun... peilin asento tai likaisuus?

Yritin soittaa HP:n tekniseen tukeen, mutta robotit heittävät langoilta, kun en halua mitään smart- sopimuksia alkaa tekemään. Teknisestä tuesta en siis saa mitään apua ja on muuten näinollen viimeinen HP:n ostos meidän taloudessa.

Kiitos teille, jotka jaksatte pohtia tätä ongelmaa kanssani. Olen valmis purkamaan ja etsimään vian aiheuttajan, mutta olisi kyllä syytä tietää lähteekö vikaa etsimään säteen takaa vai sen edestä... ohjaavasta piiristä?

2

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HP ei mua lypsä...

      NO NIIN, vastaan sit itselleni.

      Purin koko härvelin ja kaivoin laser- yksikön pöydälle. Kansi auki ja ihmettelemään. Paperipölyä oli jokseenkin tukevasti makuullaan olevien peilien ja linssien pinnalla. Varovasti topz- puikolla pyyhin ne puhtaaksi ja kasasin laitteen. Kas kummaa! Laite toimii taas... kiitos ystävällisen vinkin antajalle, jolla oli valtuudet soittaa HP:n huoltoon ja kysyä kuumaa vihjettä!

    • printermanwithoutjob

      Kiitettävää omatoimisuutta!

      Tämä on tuttu juttu kaikissa vanhemmissa värilasereissa, joissa siirtotela kulkee pystyssä ja kasetit ovat päällekkäin. Yleensä laseryksiköitä itseään ei ruveta purkamaan, vaan jos niiden sisään on päässyt likaa, laserskanneri vaihdetaan. Useimmiten pääsee kuitenkin helpommalla: Magenta on alimmaisena, ja sen laserin ikkunan ulkopintaan tahtoo pöly kertyä. Silloin ei ole tarvetta purkaa koko vehjettä, ottaa vain kasetit pois ja putsaa ne laserien ikkunat (vaakasuorat raot jokaisen kasetin kohdalla takaseinässä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe