Mikä olisi kaunis nimi Marian, Pietarin ja Ruutin veljelle/sisarelle? Lapsi ei ole vielä syntynyt, ja emme ole kenenkään lapsen kohdalla halunneet tietää, kumpaa sukupuolta lapsi on. Jos Ruut olisi ollut poika, hänestä olisi tullut Pontus. Siksi ajattelemme sitä nyt nimenä vauvelillemme.
Kaunis nimi Raamatusta
13
147
Vastaukset
- pyh!
Laittakaa beetlehem.
- MattMarkLuukJoh
Pontuksesta tulee mieleen Pontius Pilatus, joten ei kai sentään, jos kerran raamattunimeä haette?
Mieluummin vaikka tytölle Magdalena ja pojalle Mikael tai Luukas Tässäpäs minun ehdotukseni, miltäs kuulostaa...? :)
Pojalle:
Luukas
Markus
Mikael
Aaron
Rafael
Nooa
Gabriel
Jeremia
Johannes
Miika
Leevi
Joosua
Joona
Tytölle:
Hanna
Noomi
Ester
Rebekka
Eeva
Milka
Saara
Lea
Ada
Sarai- ...
Tässä muutama mun suosikki niistä nimistä joissa eri eka kirjain kuin sisaruksilla.
Aada
Eeva
Lydia
Sofia
Julia
Jemina
Hanna
Saara
Esteri
Aaron
Daniel
Julius
Simeon
Samuel
Jeremias
Jonatan
Johannes
Joel
Tuomas
Topias
Tiitus
Leevi - ....................
Eikös Talita tarkoittanut tyttöä arameaksi? Noihin edellisiin voisi vielä lisätä Elisabetin.
- tiinuli78
Ester ja Rebekka ovat suosikkejani tytölle,
Simeon ja Markus pojalle.
Mies haluaisi Hannan tytölle, mutta minä en oikein lämpene ajatukselle. Hanna on ihan kiva nimi, muttei meidän vauvelille. Markuksesta olemme yhtä mieltä.- -ada-
Rebekka ja Simeon noista parhaimmat! Markus on liian lähellä Mariaa. Alkukirjaimet voisi olla lapsilla erit, ja tytölle kaksitavuinen ja pojalle kolmitavuinen nimi. Niin ja ärrä voisi esiintyä kuopuksenkin nimessä.
Saara tai Santeri! Laura tai Lauri!
- yttö
tässä vielä muutama, joita ei oltu vielä mainittu.
Tytölle:
Dina
Jemima
Kesia (hieman muuntelemalla tulee minusta kauniimpi: Keesia)
Pojalle:
Abel
Amos
David
Isak
Matteus
Noah (engl. raamattu)
Salomo
Saul - fasfsafda
Minusta Hanna on kaunis, jospa laitaisitte siihen h:n perään, se oli näin enemmän raamatullinen Hannah?
- nimeksi
Joo. Tai jos laittaa Marian perään h:n niin tulee Mariah, joka on suomalaisen pornotähden nimi.
Näin niitä tylsiä ja tavanomaisiakin nimiä voi helposti piristää!
Hei oikeesi, onko Hannah nyt niin kiva nimi suomeksi? Hanna on kaunis nimi.
- +++
Mannakin taitaa olla jollekulle annettu nimi.
- NimiNimi
Ada.
Matteus. - -ada-
raamatusta en tiedä, mutta tässä jotain ehdotuksia sisarusten nimiin sointuen:
Eevi, Laura, Saara, Hertta
Ilari, Henri, Lauri, Santeri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683