Taantumako?

lv

Te olette tylsiä juttuinenne. Olen ollut poissa näistä ketjuista kuukausia ja tänne poiketessani totesin Teidän taantuneen edellisestä käynnistäni, ikävä kyllä.

76

116

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lejanna

Jeps, liimauduin Erikeeperiin
      Ole sinä lintu avoin,
      tee temppuja ilmassa kaikin tavoin.
      .

• mielenkiinolla odota

n.

No mutta, kuinkas sinä olet kehittyny, anna ihmeessä näyttöä kehityksestä, kiitos jo etukäteen.

• lv

Opettele ensin suomen kieli, niin ehkä voin vastata.

• s-taka*
        lv kirjoitti:

Opettele ensin suomen kieli, niin ehkä voin vastata.

Nirpoille (käytän vasitenkin tanssitermiä) ei kannata vastailla.
        Kaivataanko me muuten heitä?
        No EI TIETENKÄÄN ;-D

• lv

Tuossa aikaisemmin vastasin, mutta Gerberos poisti tekstini, kun viittasin oikeinkirjoitukseesi...Kirjoita suomea, niin vastaan.

• .

tiedän, et voi vastata , koska et ole kehittyny, tulipahan selväksi,

• miusta tullee kääpiö

mä olen kehittyny, haluatko tietää, no ku oot noin utelias niin kerron,

hymm, alaspäin , lääkäri mittasi, olin kutistunu pituudesta 1,5 cm, arvaa harmittaako .

olin ennen hongankolistaja nyt miusta tulee kääpö

• lejanna

Ollaan kivoja kääpiöitä, istutaan porukassa rabarperinlehden alla, ja lauletaan.
        Mulla on nyt ripuli, puheripuli.
        .

• huhuuuuuuu

onko kaikki takapajulan pojat nukkumassa, vai missä ne luuraa ??

• lv

Just tätä mä tarkoitan, hemmetti...

Olette kaikki kääpiöitä, älyllisesti... Svidduilette, ei uskoisi että olette 50 vai oletteko?

Kiitos ja hyvästi

• lejanna-

Jeps, kääpiö, älykääpiö, olen.
        Maton alle mahdun, sen päällä sääriäni heiluttelena, korkealta.
        Kivaa olla vaivaton kääpiö, ei tarvi pelätä, että vintti pimenee.
        Aina on vintissä valot, oli siellä asukasta tai sitten ei.
        Tai oliko veneessä ainuttakaan inkkaria.
        .

• lejanna*
        lejanna- kirjoitti:

.

Kaivaudun kolooni teitä kiusaamasta.
        Olette ihania.
        .

• lejanna,anteeksi.
        lejanna- kirjoitti:

.

Rakastan teitä, ihnmisiä.
        Anteeksi.
        .

• Jo riittää riehunta

Lupaat vaan. Kuka sinua uskoo enää. Hyvästisi on kuitenkin sormet ristissä, itku silmässä, räkä nokasta tippuen lausuttu kiukun purkaus.
        Noinhan lapsetkin tekee, kun tulee kinaa hiekkalaatikolla.
        "minä otan leluni pois, enkä enää koskaan leiki teidän kanssa - hei tuleks meille".

• ;)

Idiootiksiko haluat?

Hyvät ominaisuudet hallitset.

• lv

Teille en enää viitsi, en todellakaan viitsi vastata.

Kiiitos ja hyvästi!

• Kiva kun menet

Mukava kun kävit. Tule taas kymmenen vuoden kuluttua kurkkaamaan.

• No jaa, kirjoita sanskriitiksi tai urduksi, voisin vastatakin, en tosin kerro millä kielellä...

• Ihan aiheen sivusta: oletko itse kuvannut tuon "huuhkajan"? Hieno kuva, anyway.

Äsken oli joutsenperhe rannassa, yritin zoomata niistä kuvan ikkunan takaa mutta eipä siitä hääppöistä otosta tullut. Huomasivat ehkä liikettä ja lähtivät arvokkaasti uimaan kauemmas. Harmi, ei ollut vehkeissä varaa parempaan enkä mikään oikea valokuvaajakaan ole...

• saimaantaka kirjoitti:

Ihan aiheen sivusta: oletko itse kuvannut tuon "huuhkajan"? Hieno kuva, anyway.

Äsken oli joutsenperhe rannassa, yritin zoomata niistä kuvan ikkunan takaa mutta eipä siitä hääppöistä otosta tullut. Huomasivat ehkä liikettä ja lähtivät arvokkaasti uimaan kauemmas. Harmi, ei ollut vehkeissä varaa parempaan enkä mikään oikea valokuvaajakaan ole...

No se taisi olla yksi viime kesän pohjoisimmista Suomessa pesineistä suopöllöistä, vähän matkaa Nuorgamista...

• yohuuhkaja kirjoitti:

No se taisi olla yksi viime kesän pohjoisimmista Suomessa pesineistä suopöllöistä, vähän matkaa Nuorgamista...

"yo-huuhkaja"

Kumpaan suuntaan?

Saiman kanssa samaa mieltä, hienoja kuvia sinulla.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Kumpaan suuntaan?

Saiman kanssa samaa mieltä, hienoja kuvia sinulla.
        H.

No Pulmankijärven suuntaan...

• yohuuhkaja kirjoitti:

No Pulmankijärven suuntaan...

"yo-huuhkaja"

Aha, kiitos.
        Olen joskus kävellyt sen PJ-SJ reitin, vajaa kaks viikkoa, isoja Ahvenia syötiin, satunnainen Harri ja Taimen, ei vielä silloin uskallettu paljon poikkeilla reitiltä.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Aha, kiitos.
        Olen joskus kävellyt sen PJ-SJ reitin, vajaa kaks viikkoa, isoja Ahvenia syötiin, satunnainen Harri ja Taimen, ei vielä silloin uskallettu paljon poikkeilla reitiltä.
        H.

Olin siellä ja muuallakin tunturi-Lapissa sopulien tuomana, en aiemmin ole koskaan osunut Lappiin hyvänä sopulivuotena. Noita pöllöjä, kihuja ja piekanoita katselemassa kun niitä oli kerrankin paljon...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Olin siellä ja muuallakin tunturi-Lapissa sopulien tuomana, en aiemmin ole koskaan osunut Lappiin hyvänä sopulivuotena. Noita pöllöjä, kihuja ja piekanoita katselemassa kun niitä oli kerrankin paljon...

"yo-huuhkaja"

Hieno on harrastuksesi, tuntuu tutultakin :)

Saisiko Piekanan, kun seuraavan kerran vaihdat kuvaa, kiitos.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Hieno on harrastuksesi, tuntuu tutultakin :)

Saisiko Piekanan, kun seuraavan kerran vaihdat kuvaa, kiitos.
        H.

Noooo, katsotaan kun rotaatiossa kohdalle osuu, nyt teemana maastossa ovat olleet sienet...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Noooo, katsotaan kun rotaatiossa kohdalle osuu, nyt teemana maastossa ovat olleet sienet...

"yo-huuhkaja"

Kuvaatko ne tuoreina vai mätinä? :)
        Minulla on kuva, vähemmän tuoreesta Metsähiirestä.
        Kaikkia elämänmuotoja en vieläkään ole netistä löytänyt.
        Mutta kaikenlaiset sitä syövät.
        Ilmeisesti ovat kuin Varikset, ei makuaistia ollenkaan.
        Huumorilla siis nuo sienet.
        H.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Se sinun edellinen (haavanpunikkitatti?) oli myös hieno kuva. Löysin pari eilen naapurin pihalta, kun kiersin senkin tyhjentämässä sienistä (ihan luvan perästä) kun sienisalaattia suunnittelin. Otin matkaan, tietysti, vaikka välillä harkitsin että käynkö hakemassa kameran ;-D.

Oletteko muuten löytäneet/keränneet keltavalmuskoja? Kolmen tähden sieni, alta rikinkeltainen. Niitäkin löysin muutaman hyvän, suurin sato oli jo vanhentunut.

No, nyt mulla on sienisalaatti viimeistä silausta vaille, ja iso pannullinen tatteja sun muita paistettuna.

• demeter
        saimaantaka kirjoitti:

Se sinun edellinen (haavanpunikkitatti?) oli myös hieno kuva. Löysin pari eilen naapurin pihalta, kun kiersin senkin tyhjentämässä sienistä (ihan luvan perästä) kun sienisalaattia suunnittelin. Otin matkaan, tietysti, vaikka välillä harkitsin että käynkö hakemassa kameran ;-D.

Oletteko muuten löytäneet/keränneet keltavalmuskoja? Kolmen tähden sieni, alta rikinkeltainen. Niitäkin löysin muutaman hyvän, suurin sato oli jo vanhentunut.

No, nyt mulla on sienisalaatti viimeistä silausta vaille, ja iso pannullinen tatteja sun muita paistettuna.

Näin tänään Marttojen sieninäyttelyssä tuon keltavalmuskan, En ole tavannut luonnossa ja neuvoja kertoi, että se on harvinainen näin etelässä. Et sitten tuoksuvalmuskaa löytänyt, saimaantaka ? Siitähän japanilaiset maksavat paljon - potenssia vahvistaa kuulemma.
        Minäkin valmistin tänään sieniruokaa, laitoin mukaan jopa kanterellejä ja suppilovahveroita, vaikka juuri niiden sokeri aiheuttaa minulle allergisia oireita. Saas nähdä nyt, miten kovin vatsa vääntelee. Olivat vain niin hyviä...

• saimaantaka kirjoitti:

Heh, oli se ihan herkkutatti, makutestattu eikä mustunut pannulla kuten punikit...

Noita valmuskoja en ole löytänyt, tänään kuljin vain kameran kanssa ja ukonsieniä olisi ollut kyllä otettavaksikin asti. Eilen tuli sieniä (suppiksia ja kantturoita) niin että niiden työstäminen pakkaseen asti kesti pikkutunneille, rasiatkin menivät ihan viimeistä myöten...

• demeter kirjoitti:

Näin tänään Marttojen sieninäyttelyssä tuon keltavalmuskan, En ole tavannut luonnossa ja neuvoja kertoi, että se on harvinainen näin etelässä. Et sitten tuoksuvalmuskaa löytänyt, saimaantaka ? Siitähän japanilaiset maksavat paljon - potenssia vahvistaa kuulemma.
        Minäkin valmistin tänään sieniruokaa, laitoin mukaan jopa kanterellejä ja suppilovahveroita, vaikka juuri niiden sokeri aiheuttaa minulle allergisia oireita. Saas nähdä nyt, miten kovin vatsa vääntelee. Olivat vain niin hyviä...

Voi rähmä, minun sienikirjassani (Korhonen 1978) ei edes ole tuoksuvalmuskaa. Pitääpäs kaivaa jostain kuva. Minä muuten asustelen 62 leveyspiirin tienoilla, en niin hirveän etelässä siis. Mutta en ole keltavalmuskaa ennen joko huomannut tai noteerannut.

Sienetkin taitaa olla aika paikallisia. Esimerkiksi suppilovahveroa en ole koskaan löytänyt. Liekö syynä se että en syysmyöhillä ole enää sienimetsissä kuljeskellut? Yksi ystävällinen mies toi niitä minulle kerran ison pussillisen ja neuvoi myös minkätyyppisissä maastoissa kasvavat. En ole löytänyt. Jatkan etsimistä. Kantarellit on meillä perinneruokaa, niitä ennen paljon löydettiin. Nyt on vakipaikkametsät niin raiskattuja että sieltä ei löydy ja uusia paikkoja en ole etsiskellyt. Orakkaita löytyy silloin tällöin isoina kasvustoina, ja ne on tosi hyviä.

Toivottavasti et saa pahoja allergisia oireita kun et malttanut olla syömättä. Pitää kai vain ajatella että nautinnoillakin on hintansa... ;-D

• yohuuhkaja kirjoitti:

Heh, oli se ihan herkkutatti, makutestattu eikä mustunut pannulla kuten punikit...

Noita valmuskoja en ole löytänyt, tänään kuljin vain kameran kanssa ja ukonsieniä olisi ollut kyllä otettavaksikin asti. Eilen tuli sieniä (suppiksia ja kantturoita) niin että niiden työstäminen pakkaseen asti kesti pikkutunneille, rasiatkin menivät ihan viimeistä myöten...

Muistelen että valokuvan tatti oli jännän oranssinpunainen. Mutta ehkä muistan väärin. Täällä päin herkkutatit ovat parahiten tummanruskeita. Sellaisenkin eilen löysin, taisi olla ihan omalla tontilla, iso kuin mikä mutta sen verran toukkainen että jätin hyödyntämättä. Kun löysin jopa peltoherkkusieniä muutaman.

Et kait jättänyt niitä ukonsieniä sinne? Valokuvasit vain? Minä löysin kesällä pyörälenkkini varrelta kaksi ja otin ne pussiin tarakalle. Paistoin pannulla - hyviä olivat!

Voi kun jostain löytäisin oman suppilovahveropaikan!!!

• saimaantaka kirjoitti:

Muistelen että valokuvan tatti oli jännän oranssinpunainen. Mutta ehkä muistan väärin. Täällä päin herkkutatit ovat parahiten tummanruskeita. Sellaisenkin eilen löysin, taisi olla ihan omalla tontilla, iso kuin mikä mutta sen verran toukkainen että jätin hyödyntämättä. Kun löysin jopa peltoherkkusieniä muutaman.

Et kait jättänyt niitä ukonsieniä sinne? Valokuvasit vain? Minä löysin kesällä pyörälenkkini varrelta kaksi ja otin ne pussiin tarakalle. Paistoin pannulla - hyviä olivat!

Voi kun jostain löytäisin oman suppilovahveropaikan!!!

Olihan se punertava mutta niitä on aika monen värisiä, tarkkaan ottaen useita eri lajejakin. Jalka oli tyypillisen turvonnut, ei yhtään puutunut kuten punikeilla eikä siinä ollut niille tyypillisiä mustuneita suomuja vaan herkkutateille tyypillinen ruskeapohjainen verkkokuvio. Se tummempi variantti taitaa olla männynherkkutatti, sitä täällä meillä päin esiintyy vain paikoittain ja mun paikoillani se on tuo perinteinen Boletus edulis jota löytyy ja jonkun verran jopa tammenherkkutattia... Sappitatin varalta on tapa ollut aina maistaa kulmaa metsässä, toistaiseksi en ole väärin arvannut.

Suppilovahveroita jäi varmasti tuonne perjantaipaikalleni vielä kilokaupalla, mukana oli vain yksi muovikassi, se tuli ihan täyteen. Tänään ei ollut mukana pussia minkäänlaista joten jäivät ukonsienet ottamatta. Mutta voi sitä käydä sunnuntainakin sienestämässä, kaunista ilmaa lupaavat...

• meeriamanda

Heissan... vie terveisiä!

• keskustelupalstako

Juttujako? Eiks täällä ole enimmäkseen runoja ja musiikkilinkkejä.

• ***+++

Mitä sinä keskustelit? Vain arvostelit, etkö parempaan kykene?

• keskustelupalstako
        ***+++ kirjoitti:

Mitä sinä keskustelit? Vain arvostelit, etkö parempaan kykene?

Missä näit arvostelua? Eikö tuo ollut kysymys?

• Rauha Riitakorpi
        keskustelupalstako kirjoitti:

Kyllä se oli kysymys, mutta palstan tavan mukaan vastaus on arvostelua. Sitten laitetaan miinus nimimerkille josta ei pidä, kirjoitti tämä vaikka Herran siunauksen ja toivotti hyvää syksyä.
        Melko ala-arvoista toimintaa.
        Vai olisiko tämä viikonlopun kinasteluketju.

• keskustelupalstako kirjoitti:

"keskustelupalstako"

Kyllä tuon voi käsittää arvosteluksi, koska täällä ei kuule äänenvävyjä.

"Juttujako? Eiks täällä ole enimmäkseen runoja ja musiikkilinkkejä, mukavia tosin nekin"

Tuo olisi ajanut asian ilman arvostelun tuntua.
        H.

• Arvostaja ei arvioi

Ketkä ovat taantuneet? Tänne kirjoittaa satunnainen joukko ihmisiä, jotkut usein, jotkut vain kerran. Yksi palstan rikkauksista on sen kaikenlainen kirjavuus. Missä voisi "kohdata" yhtä kirjavan joukon ihmisiä ja kuulla heidän ajatuksiaan erilaisista asioista kuin täällä?

Kun joku kirjoittaa aloituksen vain esittääkseen arvion palstan kirjoittajista, asiaa sen kummemmin analysoimatta, aloitus kertoo enemmän kirjoittajasta ja hänen henkisestä tasostaan kuin itse palstasta.

Jokainen voi halutessaan korottaa palstan tasoa kirjoittamalla oman aloituksensa kiinnostavasta ja keskustelua herättävästä aiheesta. Olisiko sinusta sellaiseen?

• lv

Anteeksi, jos sanoin Teidän, arvoisat palstalaiset, taantuneen... Saattanee johtua siitä, että Teidän tekstinne sensuroidaan tietyn tahon toimesta, kuten minun tekstini useasti viime talvena ja keväänä. Eipä tehnyt mieli sen jälkeen enää kirjoitella, kun ne poistettiin lähes joka kerta...

• bessie*
        lv kirjoitti:

Anteeksi, jos sanoin Teidän, arvoisat palstalaiset, taantuneen... Saattanee johtua siitä, että Teidän tekstinne sensuroidaan tietyn tahon toimesta, kuten minun tekstini useasti viime talvena ja keväänä. Eipä tehnyt mieli sen jälkeen enää kirjoitella, kun ne poistettiin lähes joka kerta...

Sinulle, lv

Tarkoitatko siis, että palsta on taantunut tylsäksi, koska ne mielenkiintoisimmat tekstit on sensuroitu pois, aivan kuten sinun tekstisi aikoinaan?

Makuasioitahan nämäkin ovat. Minunkin mielestäni palsta on kyllä "taantunut", mutta syistä olemme ilmeisesti eri mieltä. Juuri tavallisia, tylsiä? juttuja ja oikeita ihmisiä niitä kirjoittamassa saisi minun mielestäni olla enemmän, hyvinhän tänne mahtuisi?

• jocus*
        lv kirjoitti:

Mitähän aihetta tekstisi käsittelivät, kun ne sensuroitiin? Luulen, että sensuroinnin takana ovat usein palstalaiset, jotka paheksuvat aihetta tekstin sisällöstä riippumatta. Kieltämättä palsta on muuttunut viihteelliseen suuntaan, ja paljon on varsinkin viime aikoina puhdasta propagandaa, joka käy yksitoikkoiseksi. Mutta aina tulee uusiakin kirjoittajia ja tuoreita ajatuksia, kun viisikymppisten palsta vuotaa tähän suuntaan.

• Arvostava lukija
        lv kirjoitti:

Kertoisitko millaisia aiheita poistetut kirjoituksesi käsittelivät?

• Niin oonkii, ja myönnän sen kyllä :)
      Mutta siitä huolimatta mulla on usein hauskaa tylsine juttuineni, ja kummasti tuntuu nauravan ihmiset mun ympärilläkin.
      Tylsyys on hauskaa

• Sama täällä, mehän sun kanssa vasta tylsiä ollaankin.
        Ihme hörötystä kuuluu usein minunkin ympärillä, mutta sehän on kiva, kun toisilla on hauskaa, vaikka sitten meidän kustannuksella.

Sulle on laitettu miinuksia, mie otan toisen pois, ethän sie nyt sentään niiiiiin tylsä ole. :)
        Eilen sain kokea samaa, kerrottiin, että kaikkiin viesteihini oli miinukset pistetty. Semmosii tylsimyksii ja taantuneita...... :)

• Anceli kirjoitti:

Sama täällä, mehän sun kanssa vasta tylsiä ollaankin.
        Ihme hörötystä kuuluu usein minunkin ympärillä, mutta sehän on kiva, kun toisilla on hauskaa, vaikka sitten meidän kustannuksella.

Sulle on laitettu miinuksia, mie otan toisen pois, ethän sie nyt sentään niiiiiin tylsä ole. :)
        Eilen sain kokea samaa, kerrottiin, että kaikkiin viesteihini oli miinukset pistetty. Semmosii tylsimyksii ja taantuneita...... :)

Kumma juttu, olitko siekin saanut miinuksen.
        Kun plussan sulle tyrkkäsin niin jäi tasan nollaan .))
        No ei me niistä pahennuta. Antaa immeisten miinustella jos se on niistä hauskaa.
        Sehän vaan kertoo että iloa taas tuodaan joidenkin elämään, kaikkine tylsyyksinemme :)

• tulisilla kirjoitti:

No ei me niistä pahennuta. Antaa immeisten miinustella jos se on niistä hauskaa.
        Sehän vaan kertoo että iloa taas tuodaan joidenkin elämään, kaikkine tylsyyksinemme :)

Jos me ollaankin niitä nollia, mutta haitanneeko tuo mittään. :)
        Ja joku nyt meitä seuraa edes sen verran, ei olla ihan näkymättömiä.
        Laitetaanko itellemme plussat, no ei nyt sentään viitsi. =))

• tii-na-...
        tulisilla kirjoitti:

mulla ei oo ainakaan yhtään tylsää enää kun on poskiontelotkin jo voiton puolella eikä tullu sitä yskääkään vaikka meinas yrittää oon huomannu että joku miinusmerkkinen kulkee kun häntä ancelin perässä mutta onpahan kumminkin niiiiiiiin kiinnostunu hänestä että viittii nähdä moisen vaivan sehän on vaan plussaa eikös tänne kumminkin aina kirjoitella senkin takia että saatais jotain vastakaikua.

• tii-na-... kirjoitti:

mulla ei oo ainakaan yhtään tylsää enää kun on poskiontelotkin jo voiton puolella eikä tullu sitä yskääkään vaikka meinas yrittää oon huomannu että joku miinusmerkkinen kulkee kun häntä ancelin perässä mutta onpahan kumminkin niiiiiiiin kiinnostunu hänestä että viittii nähdä moisen vaivan sehän on vaan plussaa eikös tänne kumminkin aina kirjoitella senkin takia että saatais jotain vastakaikua.

Hyvä että ontelos alkavat olla kunnossa, minulla vielä nokka tuhajaa...

Kun joku kulkee perässäni, hän on kiinnostunut minusta, täytyy ottaa asia kunnianosoituksena ja ainahan ihminen voi kiihdyksissään erehtyä painamaan miinusta vaikka plussaa meinaisi.
        Yks lysti, vastakaikua se vaan on, ihan oikein sanottu.
        Alan kääntyä samoille mietteille ystävämme Hoon kanssa, kaikki huomio on tervetullutta.
        Jos se on joku mies ja on jotenkii mustis. ;))

• tii-na-... kirjoitti:

"tii-na-..."

Jos tää on niinku oletan, hää, niin haluaisin kertoa yhden asian, aloitusta en muista.
        Läpäläss... jne. oli minun kommenttini.
        Kyllästyin, kertakaikkiaan.
        Mutta olin huomaavinani hänen olettavan että minä nikittäisin puskista?
        Madame muistaa nyt, että sitä en koskaan tee.
        Enkä plussitelekaan, pussailen vain.
        H.

• tii-na-...
        hunksz kirjoitti:

"tii-na-..."

Jos tää on niinku oletan, hää, niin haluaisin kertoa yhden asian, aloitusta en muista.
        Läpäläss... jne. oli minun kommenttini.
        Kyllästyin, kertakaikkiaan.
        Mutta olin huomaavinani hänen olettavan että minä nikittäisin puskista?
        Madame muistaa nyt, että sitä en koskaan tee.
        Enkä plussitelekaan, pussailen vain.
        H.

ai niin se ehkä määkin olin kyllästyny ja kirjoitin piruuttani sulle on helppo kirjoittaa mitä vaan kun sää kumminkin osaat lukee rivien välistä mun aidon kiintymykseni.

• tii-na-...
        Anceli kirjoitti:

Hyvä että ontelos alkavat olla kunnossa, minulla vielä nokka tuhajaa...

Kun joku kulkee perässäni, hän on kiinnostunut minusta, täytyy ottaa asia kunnianosoituksena ja ainahan ihminen voi kiihdyksissään erehtyä painamaan miinusta vaikka plussaa meinaisi.
        Yks lysti, vastakaikua se vaan on, ihan oikein sanottu.
        Alan kääntyä samoille mietteille ystävämme Hoon kanssa, kaikki huomio on tervetullutta.
        Jos se on joku mies ja on jotenkii mustis. ;))

tota mää en tajunnukkaan että eihän se ihminen todellakaan kiihdyksissään huomaa kumpaa peukkua painaa ylös vai alas.

• :)))
        tii-na-... kirjoitti:

tota mää en tajunnukkaan että eihän se ihminen todellakaan kiihdyksissään huomaa kumpaa peukkua painaa ylös vai alas.

Perskärpänen on paikalla nytkin ja tiedän kyllä kuka hän on.. Sama nainen joka mollaa sinuakin.

• tii-na-... kirjoitti:

ai niin se ehkä määkin olin kyllästyny ja kirjoitin piruuttani sulle on helppo kirjoittaa mitä vaan kun sää kumminkin osaat lukee rivien välistä mun aidon kiintymykseni.

"tii-na-..."

Jos ja kun, rallia taas ajetaan ja minä eksyn, taidan joutua paistamaan omat kyrsäni.
        Onneksi oletan saavani tukea siihen. Tms.
        Y.
        H.

• tii-na-... kirjoitti:

tii-na-
        Siis eihän minullakaan ole tylsää itselläni :)
        Sanoin vaan että olen tylsä, ja varmaan taantunutkin joidenkin mielestä.
        Mutta toi taantuminen on sellainen juttu että ensin pitäis jotenkin elämän ja mielen maailman pysähtyä ennenkuin se voi taantua ja itse en ole huomannut edes tota pysähtymistä vielä.
        Eteenpäin vaan se on elävän mieli :)

• tii-na-...
        tulisilla kirjoitti:

tii-na-
        Siis eihän minullakaan ole tylsää itselläni :)
        Sanoin vaan että olen tylsä, ja varmaan taantunutkin joidenkin mielestä.
        Mutta toi taantuminen on sellainen juttu että ensin pitäis jotenkin elämän ja mielen maailman pysähtyä ennenkuin se voi taantua ja itse en ole huomannut edes tota pysähtymistä vielä.
        Eteenpäin vaan se on elävän mieli :)

joo kyllä mää sen ymmärsin mutta tempasin vaan sen sanan tylsä siitä sun kirjoituksestas ja eiks ollu vielä niinkin eteenpäin sano mummo lumessa =))))

• ihan sivusta..
        :))) kirjoitti:

Perskärpänen on paikalla nytkin ja tiedän kyllä kuka hän on.. Sama nainen joka mollaa sinuakin.

Yöllä oli kovasti miinustettu etenkin jonkun viestejä,napsin miinuksii pois,kyllä on alkeellista joittenki käytös.Jos vaikka stad.. mustis ja kade..älkää likat välittäkö..

• tii-na-...
        ihan sivusta.. kirjoitti:

Yöllä oli kovasti miinustettu etenkin jonkun viestejä,napsin miinuksii pois,kyllä on alkeellista joittenki käytös.Jos vaikka stad.. mustis ja kade..älkää likat välittäkö..

se on yöllä aina niin helppoo kun suurin osa nukkuu saada mielipiteensä näkyville jos on kuka kattoo se aika kun oon välittäny on menny jo aikaa sitten ohi koska sen on huomannu että välittää tai ei se ei lopu koskaan.

• Aatteleppa ite, kun päivystää mun lailla 24/7 palstalla koko ajan nikkiä vaihtaen niin missä välissä sitä ehtis elämään ja uutta kokemaan.
      Väkisinkin alkaa jutut olemaan samoja.

• Ai sinäkinkö?
        Mullahan meriläisenä oli yhessä vaiheessa monta konetta kun olin monella palstalla ja kaikilla nikeillä 24/7.
        Välillä piti häiritä naapureita että sain kaikki lähetettyä yhtäaikaa.
        On tää moninikkisyys tosi vaikeeta joskus.
        Hyvä kun oot tullu mun kaveriks nyt helpottaa ja voi välillä hengittääkin :)

• tulisilla kirjoitti:

Ai sinäkinkö?
        Mullahan meriläisenä oli yhessä vaiheessa monta konetta kun olin monella palstalla ja kaikilla nikeillä 24/7.
        Välillä piti häiritä naapureita että sain kaikki lähetettyä yhtäaikaa.
        On tää moninikkisyys tosi vaikeeta joskus.
        Hyvä kun oot tullu mun kaveriks nyt helpottaa ja voi välillä hengittääkin :)

No hei, näinhän mie mikä tohina siulla oli päällä, kun viimeks siellä kävin vai oliks se jo edellinen kerta. :))
        Hiki päässä ja tukka sojollaan näpyttelit kolmea konetta yhtä aikaa. Hurjaa menoa, minuu ihan heikotti.

• Oks sulla antaa hyviä vinkkejä noihin nikkeihin?
      Ei oo helppoo kun ain pitäis muuttaa kirjotus tapaa ja muistaa välilyönnit ja pilkut ja muut kiljasu merkit hymiöit unohtamatta.
      Voisinks mä joskus sinuna esiintyy?

• Joo ilman muuta ja muut ilman.
        Meillä on niin paljon yhteistä ettei sulla ole vaikeeta mua esittää.
        Mutta mulla vois tulla toi murreongelma jos suna pitäis olla :)

Eihän siinä muuten sitten kun antaa palaa, jos liikaa alkaa miettimään miten kukakin nikki kirjoittaa niin siitä ei tuu mitään.
        Eiku antaa mennä vaan.

• tulisilla kirjoitti:

Joo ilman muuta ja muut ilman.
        Meillä on niin paljon yhteistä ettei sulla ole vaikeeta mua esittää.
        Mutta mulla vois tulla toi murreongelma jos suna pitäis olla :)

Eihän siinä muuten sitten kun antaa palaa, jos liikaa alkaa miettimään miten kukakin nikki kirjoittaa niin siitä ei tuu mitään.
        Eiku antaa mennä vaan.

Mä tuunkin sinne vanikka firmaan ja paan jutut liikkeele,vai mennäänks Kairoon karaokeen.
        Ole Turkulainen helsinkis ja puhu kirjakielt.

• Saat esiintyä minunakin silloin, kun en ole paikalla eikä se mitään haittaa vaikka olisinkin.
        Karjalanmurre siulta jo sujuukin, kun ollaan harjoiteltu niin kauan, suullisia tenttejäkin pidetty.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Mä tuunkin sinne vanikka firmaan ja paan jutut liikkeele,vai mennäänks Kairoon karaokeen.
        Ole Turkulainen helsinkis ja puhu kirjakielt.

Sullahan toi runosuoni puhkes.
        Älä nyt kuitenkaan ihan hunksiksi ala :)
        Sen runoja nimittäin voi olla tosi vaikee matkii, tai sitten ei.
        Ala vaan.

Yks vanha paikallinen nähtävyys sapokassa paloi viime talvena.
        Kotkan Kerttua ei enää ole, siellä tuli istuttua silloin kun nuo alkomaholit mulle maistui.

• Anceli kirjoitti:

Saat esiintyä minunakin silloin, kun en ole paikalla eikä se mitään haittaa vaikka olisinkin.
        Karjalanmurre siulta jo sujuukin, kun ollaan harjoiteltu niin kauan, suullisia tenttejäkin pidetty.

Anceli
        Hyvä juttu, kiitos kaunis:)
        Että ihan luvalla.
        Mullehan ne silloin tuli ihan väkisin, ja huomasithan siekin mun kaikki kymmenen konetta ja pyörivän tuolin.

• tulisilla kirjoitti:

Sullahan toi runosuoni puhkes.
        Älä nyt kuitenkaan ihan hunksiksi ala :)
        Sen runoja nimittäin voi olla tosi vaikee matkii, tai sitten ei.
        Ala vaan.

Yks vanha paikallinen nähtävyys sapokassa paloi viime talvena.
        Kotkan Kerttua ei enää ole, siellä tuli istuttua silloin kun nuo alkomaholit mulle maistui.

Enhän minä kuuseen kurkota,mä vaan lakasen lattioita.
        En osaa runoilla sil runojen pitää ottaa lukija syliinsä.
        Sillai et siihen pääsee näkemään tapahtumat.
        osaisin kyl kirjottaa keskenään sointuvia sanoja mut ei se olis runo.

• Anceli kirjoitti:

Saat esiintyä minunakin silloin, kun en ole paikalla eikä se mitään haittaa vaikka olisinkin.

Vai enkelinä,olenhan mä siipiä vaille pikku kullannuppu,sarvet otsalla.
        Mie,sie ,silviisii,tälviisii jokkantii ja muut kakkulareet.
        Hyvinhän se sujuu,mut en silti yrittäis.
        Perfektionisti nääs.

• tulisilla kirjoitti:

Anceli
        Hyvä juttu, kiitos kaunis:)
        Että ihan luvalla.
        Mullehan ne silloin tuli ihan väkisin, ja huomasithan siekin mun kaikki kymmenen konetta ja pyörivän tuolin.

Niinhän mie tuonne ylemmäs kirjoitin, sinul on taas sellainen vauhti päällä ettet kerkiä kaikkia lukemaan.
        Ja kookolle oikeastaan lupasin, mutta olkoon, saat siekii tätä käyttää, mie luotan sinuun, että kirjoittelet vaan mukavia juttuja. :))

• koti-kiusattu kirjoitti:

Vai enkelinä,olenhan mä siipiä vaille pikku kullannuppu,sarvet otsalla.
        Mie,sie ,silviisii,tälviisii jokkantii ja muut kakkulareet.
        Hyvinhän se sujuu,mut en silti yrittäis.
        Perfektionisti nääs.

Hmmm... ehkä meidän pitää vielä harjoitella tuota karjalanmurretta.
        Joudut kertausharjoituksiin, en puhu sulle enää mitään muuta kuin murretta.
        Kullannuppu kyllä olet, siitä ei epäilystäkään.

• Anceli kirjoitti:

Niinhän mie tuonne ylemmäs kirjoitin, sinul on taas sellainen vauhti päällä ettet kerkiä kaikkia lukemaan.
        Ja kookolle oikeastaan lupasin, mutta olkoon, saat siekii tätä käyttää, mie luotan sinuun, että kirjoittelet vaan mukavia juttuja. :))

Äh ja yh.
        Huomasin kun olin lähettänyt, enkä viittinyt enää takaisin vetää :)
        Mutta haitanneeko tuo mitään, jos se kertoo vaan että olen Kuitenkin taantumassa.
        Kone ei taas oikein pelitä, kohta tää hemrostuu. (tahallinen kirotusvire)
        Ja sammuu tai sitten sammuttaa koneen :)

• tulisilla kirjoitti:

Äh ja yh.
        Huomasin kun olin lähettänyt, enkä viittinyt enää takaisin vetää :)
        Mutta haitanneeko tuo mitään, jos se kertoo vaan että olen Kuitenkin taantumassa.
        Kone ei taas oikein pelitä, kohta tää hemrostuu. (tahallinen kirotusvire)
        Ja sammuu tai sitten sammuttaa koneen :)

Mitähän tuo nyt haittais, näinkin taantuneilla ihmisillä.
        Elä hermostu, tylsyt vaan lisää tai tylsistyt.
        Kohta sammuu tääkin iltatähti.
        :)

• RosaLiiin
        koti-kiusattu kirjoitti:

Enhän minä kuuseen kurkota,mä vaan lakasen lattioita.
        En osaa runoilla sil runojen pitää ottaa lukija syliinsä.
        Sillai et siihen pääsee näkemään tapahtumat.
        osaisin kyl kirjottaa keskenään sointuvia sanoja mut ei se olis runo.

Sanot kauniisti, "runojen pitää ottaa lukija syliinsä"

Useasti olen ollut kuin "sylissäs" kun näitä juttujas olen lukenu.

• Pirre*

Kyllä, olen ihan poikki, siis ilm. taantunut, meinasin nukahtaa saunan lauteille, onneksi heräsin, ettei tullut palvilihaa..:/

Mutt, oikeasti täällä on mielestäni mahotoman virkeä ja kiva ilmapiiri nykyään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2492
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      33
      1652
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1550
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1468
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1263
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      347
      1165
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      62
      1059
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1025
    9. 122
      851
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      80
      847
    Aihe