Diagnoosi lannerangan 4-5 nikamavälissä selkeä selkäydinkanavan ahtauma, lääkärin mielestä vain leikkaus auttaa, muutoin edessä jopa pyörätuoli,
Leikkaus pelottaa..
Kaipaan kokemuksia kohtalotovereilta tai asiaa tuntevilta,onko vaihtoehtoja, auttaako manuaalinen hoito?
Olen nainen 50 ei ylipainoa ja harrastan liikuntaa monipuolisesti
ahtauma selkäytimessä
3
931
Vastaukset
- ontak
Hei! Itseltäni leikattiin v.2008 selkäyhdinkanavan ahtauma (=spinaalistenoosi) ja samassa yhteydessä myös iso,laakea välilevytyrä. Leikkaus on auttanut tosi hyvin ja toivuin ko. leikkauksesta noin 4-6 kk:ssa täysin työkuntoiseksi.Olen fyysisesti erittäin raskaassa työssä. Eihän selkä enää tietysti "terve" ole,mutta toimeen tulen pienin rajoituksin ihan hyvin.
Ainahan sairastapaukset ovat yksilöllisiä, samoin kuin toipuminen, mutta kohdallani se li 100 %. Suosittelen leikkaukseen menoa, sillä jos on yhtä hankala vaiva kuin minulle, niin ei ollut muutakaan vaihtoehtoa.
Minut leikkasi neurokirurgi ja suosittelen tämän alan ammattilaista suorittamaan ko. operaation. - luuluutitaani
Mulle on tehty 2008 hermokanavan avarrus kahteen kohtaan (tuo 4-5 väli ja pari pykälää ylempää). Samalla selkä myös jäykistettiin titaanilla ja omalla luulla, sekä laitettiin "uusi välilevy" rappeutuneen tilalle. 4 kk leikkauksesta ja olin kunnossa, oikeastaan heti leikkauksen jälkeen hävisi kivut. Tosin 3 kk meni siihen ettei saanut kumarrella (mistä pahat kivut ennen tuli).
Selkä ei ole oirehtinut tuon jälkeen, ainut "haitta" mikä jäi, on se et selkä väsyy helposti istumisesta, ei muuta :) - ruskariitta
auts ja kiitos, teille.. elämä on nytkin yhtä ravaamista 5min. seisomista, 5 istumista ja 5 makuulla ,pakko liikkua ja vaihtaa asentoa ettei puutumista tulisi, nuo toipumis kk määrät tuntuvat pitkiltä jo nyt..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa23087Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92128Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1131739Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101076Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450982Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129976- 35764
- 50697
- 67691
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30655