Saako veneen jo nostaa ylös vedestä ja lopettaa veneilyn? Vai pitäisikö odottaa rauhassa lumen tuloa, jotta ei pilkattaisi?
Saako jo
7
190
Vastaukset
- Vesille siitä!
Lasikuitupurkkarin saa nostaa vasta kun se pitää sahata irti jäistä naapurin soittamien poliisien ihmetellessä vieressä.
- juu_u
No jos tosiaankin aiot lopettaa veneilyn, niin sitten tietysti saa nostaa veneen. Suosittelen silloin myös myymään sen.
- tai sillanpielessä
se on aivan sama vaikka on järvessä jos ei kerran enää veneile!!
- AnteroRik
Vain vellihousut, bavariastit ja ilman kolmiota iso ylhäällä koneilevat nostavat veneen ennen lokakuun 29. päivää. Tosipurjehtijat pääsevät vasta nyt vauhtiin.
- Annelia..
Ihan oikeasti syystyöt saa nyt tehdä rauhassa ja kivalla sykkeellä.. Meillä nousi viime viikolla mutta ei muuten tehdä muitakaan juttuja kuin ne muut.
* veneen tyhjennys mukavaa hyvällä säällä ei patjat yms kastu
* veneen nosto kivaa kun on plussaa
* mastonosturilla ei ole ruuhkaa
* veneen sisäpuolinen kunnon pesu että ei home kuki talvell nyt hyvä tehdä niin ehtii vielä kuivua
*veneen noston sai silloin kun itselle sopi ei ollut ruuhkaa..
Olli kiva ukkokullan kanssa veneillä hyvällä säällä nostopaikalle ja nauttia kelistä.. - 11
Se on ihan -tun sama milloin nostat, joka taauksessa joku jodlaaja on haukkumassa, ettet ole oikea purjehtija tms. Eli nostat tasan silloin kun itsestä hyvälle tuntuu :)
- -veneily on hauskaa-
Tuntuu purjehtijoilla olevankin aina sydvesti kireällä vaikka he hehkuttavat kuinka ollaan perillä heti kun köydet on irti laiturista.
Vertaileppa näitäkin palstan kirjoituksia ukot hokee tasoituksista, solmun sadasosista, IRQ, PXZ, HIW, ja kaikenmaailman kertoimista, naljailevat niille joiden vene ei ole keväällä laskettu jo hyyhmään tai syksyllä nostettu räntäsateessa. Vittuilevat vieraslaitureilla toisilleen kun eivät pääse sille samalle paikalle kun toissavuonna pääsi, pitävät toisenmerkkisellä veneellä veneilevää ala-arvoisena, kiihkoilevat paskahuussin istumasuunnasta, tai siitä että vastaantulija ei morjensta häntä vaikka hänellä on uudet purjeet sekä venekuvioiset kalsarit.
Itse vanhalla, hitaahkolla veneellä veneilevänä en piittaa toisten tekosista. Olen toisinaan väärässäkin, saatan jättää lähtemättäkin reissuun jos siltä tuntuu vaikka olisin jo veneessä. Otan reissuunlähtölaukauksen eli köydeirrotusnapsun minkämerkkisestä viinasta hyvänsä. Pääasia on että veneessä on kuivaa, veneily mukavaa ja rentouttavaa ja mieli on hyvä.
Minulla on vanha iso moottorivene, pikku perätuuppari, kanootti sekä vanha eurooppajolla joka kulkee purjeella. Isossakin purkkarissa olen ollut gastina lukemattomat kerrat joten kaikensortin kokemusta on ainakin jonkunverran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472