Kuinka ajattelette?

Tässä kysymys jota usein mietiskelen.
Kun minusta minulla pyörii toisinaan vaikka kuinka monta ajatusta päällekkäin ja yhtäaikaa.

Yksi kohta on tuo lauantain toivotut. Melkein jatkuvasti joku kappale on päässäni.
Ei kuitenkaan häiritsevästi.
Mutta samalla saaten seurailla ihmisiä ja mietiskellä mitä ne miettii :))

Sitten on vielä henkilökohtaisia asioita joita pohdiskelen.

Ja sitten on se sivusta seuraaja, joka ei oikeastaan ole edes ajatus, se vain tarkkailee tapahtumia minun näkökohdastani, ja se on puoleeton, eli ei moiti eikä kiitä.

Siis melko sekameteli on ajatuksissani, ja ei kuitenkaan ole. Mutta kait siitäkin osin johtuu että olen melko professori Hajamieli joskus kaupoilla ja tuolla ulkomaailmassa. minua saa joskus tulla jopa tönimään tutut ihmiset kun en heti huomaa heitä.

Tässä sitten tähän vaikka yksi joka soi välillä päässäni.
Sam Brown: Stop

http://www.youtube.com/watch?v=muDZD3wgoHI

57

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja sit se kuningaskysymys.
      Kun ajattelen, ajattelenko oikein.
      Kritiikki ainakin itsellä on melko kova ja koitan monesti peilata itseäni, et olenko jotenkin ...outo?
      Vai ajattelenko oikein, mut muutama muu ei hoksaa.
      Itsekrittiikki on se iso juttu, monesti kun luen näillä palstoilla juttuja, niin päällimmäiseks jää kysymys, eikö ihmisillä ole itsekritiikkiä, kun syy on aina jonkun muun ja "mä" voin syytää suustani ihan mitä vaan ja mun ajatukset pyörii akselilla minä minä minä...

      • No joo, ajatellahan voi mutta pitääkö kaikkia ajatuksiaan julki tuoda.
        Mulla on ainakin suodatin päällä siinä suhteessa jonkun verran mitä kirjoitan tänne.
        Tosin varpailleni en anna hyppiä, mutta sitten en kyllä ala jankkamaankaan yhtä ja samaa kun se ei mulle anna mitään huvia.
        Ja mua ei haittaa se jos muut ajattelee mun hävinneen kun en jatka kovin pitkään.
        Hyvä oppi mulle tuli heti muutaman kuukauden kirjoittelun jälkeen.
        Ja silloin ensin meinasin oikeesti sairastua niistä kirjoituksista, mutta sitten tuli nimenomaan ajatukset apuun ja sain sen käännettyä niin että mun ei tarvi sairastua toisen sairaudesta.


      • tulisilla kirjoitti:

        No joo, ajatellahan voi mutta pitääkö kaikkia ajatuksiaan julki tuoda.
        Mulla on ainakin suodatin päällä siinä suhteessa jonkun verran mitä kirjoitan tänne.
        Tosin varpailleni en anna hyppiä, mutta sitten en kyllä ala jankkamaankaan yhtä ja samaa kun se ei mulle anna mitään huvia.
        Ja mua ei haittaa se jos muut ajattelee mun hävinneen kun en jatka kovin pitkään.
        Hyvä oppi mulle tuli heti muutaman kuukauden kirjoittelun jälkeen.
        Ja silloin ensin meinasin oikeesti sairastua niistä kirjoituksista, mutta sitten tuli nimenomaan ajatukset apuun ja sain sen käännettyä niin että mun ei tarvi sairastua toisen sairaudesta.

        Joo, kaikkeen tarvii tottua.
        Pahoitin mieleni minäkin aikoinaan, nyt on jo melkoinen turnauskestävyys päällä.
        Sitä pitää osata erottaa toisen paha olo ja oma paha olo.
        Mut ymmärrän kyl jos joku masentuu jatkuvasta negapalautteesta ja suunsoitosta.
        Tää suoli on profiloitunut likaviemäriksi.
        Jos käyt palstalla millä hyvänsä tekemässä aloitteen ei mee kuin 15 min ja joku on siinä jo haukkumassa.
        Mut sitte, pitää kai nähdä niin et tää on tietylle väestönosalle tarpeellinen kanava.
        Kai ne pysyy poissa kaduilta kun saavat täällä purkaa pahanolonsa ja agressiivisuutensa?
        Siinä mielessä tää on mielenterveyshomma , jooo...


      • 12+4
        tulisilla kirjoitti:

        No joo, ajatellahan voi mutta pitääkö kaikkia ajatuksiaan julki tuoda.
        Mulla on ainakin suodatin päällä siinä suhteessa jonkun verran mitä kirjoitan tänne.
        Tosin varpailleni en anna hyppiä, mutta sitten en kyllä ala jankkamaankaan yhtä ja samaa kun se ei mulle anna mitään huvia.
        Ja mua ei haittaa se jos muut ajattelee mun hävinneen kun en jatka kovin pitkään.
        Hyvä oppi mulle tuli heti muutaman kuukauden kirjoittelun jälkeen.
        Ja silloin ensin meinasin oikeesti sairastua niistä kirjoituksista, mutta sitten tuli nimenomaan ajatukset apuun ja sain sen käännettyä niin että mun ei tarvi sairastua toisen sairaudesta.

        Voit uskoa, että suurin osa lukijoista ei arvosta jankuttajia ja viimeisen sanan hakijoita. Itse ainakin pidän sitä fiksumpana joka lopettaa silloin kun näkee toisen vain hakevan eripuraa tai jotain viihdykettä itselleen.
        Huonon itsetunnon omaavat hakevat täällä usein itselleen arvostusta pyrkimällä olemaan ylempänä kanssakirjoittajiaan, tämän haun tuloksena ainoastaan se hakija on silloin ainoa joka itseään arvostaa. Päälle päsmäröinti tällaisella aikuisten palstalla on lähinnä huvittavaa, tosin ärsyttää se silti välillä.
        Silloin kun oppii tuntemaan suunpieksijät ja jättää heidät omaan arvoonsa voi alkaa viihtymään ihan tavallisten satunnaisten kirjoittajien joukossa.


    • Rattus sp.

      Tarvitset sen Egyptin matkan!!! Luulen, että yksi merkitys noille matkoille on saada lomaa omista ajatuksista. Kun matkalla kokee niin paljon uutta, niin ei pysty elämään kuin hetkessä. Välillä kun ajatukset sinkoilevat vauhdilla asiasta toiseen, keskittyminen on vaikeaa. Kuten nyt kun samalla teen käännöstä ja vilkaisen palstalle :).

      • Samaa mieltä ton tarviitsemisen kanssa :)
        Mutta oon mä aika hullu kun yksin oon lähdössä seikkailemaan.
        Ei auta naisen on tehtävä se mikä naisen on tehtävä.

        Asiasta kukkaruukkun:)

        Katselin tänään kun rannassa kävelin ettei naisen naista veneillä.
        Minkälaisia vaimoja noilla miehillä on kun yksin päästävät miehensä veneille?


        Onko vaikee käännös, tuttuja sanoja vai jotain ammattikieltä missä tarvii apuja?


      • Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

        Samaa mieltä ton tarviitsemisen kanssa :)
        Mutta oon mä aika hullu kun yksin oon lähdössä seikkailemaan.
        Ei auta naisen on tehtävä se mikä naisen on tehtävä.

        Asiasta kukkaruukkun:)

        Katselin tänään kun rannassa kävelin ettei naisen naista veneillä.
        Minkälaisia vaimoja noilla miehillä on kun yksin päästävät miehensä veneille?


        Onko vaikee käännös, tuttuja sanoja vai jotain ammattikieltä missä tarvii apuja?

        Ei ole hullua matkustaa yksin. Voit mennä kiertoajeluille ja luultavasti löytyy samanhenkisiä ihmisiä, jotka ottavat mielellään sinut mukaan reissuillensa. Niin minulle on käynyt, kun olen yksin matkustellut :). Mietin parhaillaan, että pitäisikö sittenkin lähteä yksin jollekin ex tempore -matkalle.

        Siellä on muuten ihan sinkkuina oleviakin miehiä ;). Noissa veneilijöissä löytyy pariskuntia, jotka kumpikin nauttii veneilystä tai pariskuntia, joista toinen osapuoli ei voi sietää veneilyä.

        Tuo käännös on sellainen keskivaikea. Osa sanastosta on omalta alalta ja osan joudun etsimään ja tarkistamaan sopivuuden.


      • tii-na-...
        Rattus sp. kirjoitti:

        Ei ole hullua matkustaa yksin. Voit mennä kiertoajeluille ja luultavasti löytyy samanhenkisiä ihmisiä, jotka ottavat mielellään sinut mukaan reissuillensa. Niin minulle on käynyt, kun olen yksin matkustellut :). Mietin parhaillaan, että pitäisikö sittenkin lähteä yksin jollekin ex tempore -matkalle.

        Siellä on muuten ihan sinkkuina oleviakin miehiä ;). Noissa veneilijöissä löytyy pariskuntia, jotka kumpikin nauttii veneilystä tai pariskuntia, joista toinen osapuoli ei voi sietää veneilyä.

        Tuo käännös on sellainen keskivaikea. Osa sanastosta on omalta alalta ja osan joudun etsimään ja tarkistamaan sopivuuden.

        jos mulla ei olis puolisoo niin lähtisin matkalle yksin nuorempana kävin aina yksin reissussa eikä siellä tarvinnu olla koskaan yksin aina löyty porukkaa johon mahtu mukaan siitä on vaan tullu semmoinen tapa kun on naimisissa niin reissataankin sit yhdessä tietysti jotain pieniä parin päivän keikkoja ollaan reissailtu yksinkin ja se on ihan kivaa yleensä kun ihmiset on reissussa ne on paljon rennompia kun muuten tai ainakin yrittävät olla.


      • tii-na-... kirjoitti:

        jos mulla ei olis puolisoo niin lähtisin matkalle yksin nuorempana kävin aina yksin reissussa eikä siellä tarvinnu olla koskaan yksin aina löyty porukkaa johon mahtu mukaan siitä on vaan tullu semmoinen tapa kun on naimisissa niin reissataankin sit yhdessä tietysti jotain pieniä parin päivän keikkoja ollaan reissailtu yksinkin ja se on ihan kivaa yleensä kun ihmiset on reissussa ne on paljon rennompia kun muuten tai ainakin yrittävät olla.

        En minäkään ole yksin ollut millään reissulla, vaikka yksin aina lähden.
        Yleensä vielä olen osunut yhteen sellaisen ihmisen kanssa joka tietää niistä paikoista jo ennenstään missä olen käynyt.
        Joskus vaan kun ympärillä on paljon ihmisiä jotka kauhistelee sitä yksin lähtöä niin siihen jää kiinni.
        Vaikka meilläkin suuri osa on kannustajia.


      • tii-na-...
        tulisilla kirjoitti:

        En minäkään ole yksin ollut millään reissulla, vaikka yksin aina lähden.
        Yleensä vielä olen osunut yhteen sellaisen ihmisen kanssa joka tietää niistä paikoista jo ennenstään missä olen käynyt.
        Joskus vaan kun ympärillä on paljon ihmisiä jotka kauhistelee sitä yksin lähtöä niin siihen jää kiinni.
        Vaikka meilläkin suuri osa on kannustajia.

        yksin menemisessä on sekin kiva ettei tartte ottaa ketään muuta huomioon se vasta kunnon lomaa onkin saa ihan vapaasti tehdä just sitä mitä haluaa ja saa tutustua uusiin ihmisiin koska yleensä sellaiselle joka on reissussa yksin tullaan jutteleen helpommin kun sellaselle joka reissaa kaverin kanssa.


      • Rattus sp.
        tii-na-... kirjoitti:

        yksin menemisessä on sekin kiva ettei tartte ottaa ketään muuta huomioon se vasta kunnon lomaa onkin saa ihan vapaasti tehdä just sitä mitä haluaa ja saa tutustua uusiin ihmisiin koska yleensä sellaiselle joka on reissussa yksin tullaan jutteleen helpommin kun sellaselle joka reissaa kaverin kanssa.

        Myös kaipaan tunnetta, että voin kulkea yksikseni ja olla keskittymättä keskusteluihin. Silloin kokee myös enemmän ympäristöä, kun pystyy keskittymään aistimiseen.

        Aloitan matkojen katselemisen, kunhan saan lupaamani tekstin valmiiksi. Lupasin sen maanantaiksi.


      • tii-na-...
        Rattus sp. kirjoitti:

        Myös kaipaan tunnetta, että voin kulkea yksikseni ja olla keskittymättä keskusteluihin. Silloin kokee myös enemmän ympäristöä, kun pystyy keskittymään aistimiseen.

        Aloitan matkojen katselemisen, kunhan saan lupaamani tekstin valmiiksi. Lupasin sen maanantaiksi.

        joskus on kyllä mukava ihan olla vaan omissa ajatuksissaan ja yksin me yleensä mun miehen kans vietetään sellasta lomaa että ollaan yksin kaksin ei paljoo muitten kanssa tarinoida ei sillei hirveesti keskenämmekään hyvin on menny kolme viikkookin altaan reunalla kirjojen parissa joskus on ihan mukava vaan olla ja jos vielä kiertelee ja kulkee niin todellakin varmaan kokee paljon enemmän kun energia ei mee siihen höpöttelyyn.


      • tii-na-... kirjoitti:

        joskus on kyllä mukava ihan olla vaan omissa ajatuksissaan ja yksin me yleensä mun miehen kans vietetään sellasta lomaa että ollaan yksin kaksin ei paljoo muitten kanssa tarinoida ei sillei hirveesti keskenämmekään hyvin on menny kolme viikkookin altaan reunalla kirjojen parissa joskus on ihan mukava vaan olla ja jos vielä kiertelee ja kulkee niin todellakin varmaan kokee paljon enemmän kun energia ei mee siihen höpöttelyyn.

        Oli hyvä kävely tuolla ulkona kun siellä on niin kaunista ja nyt ei edes sada.
        Hiljaisissa ajatuksissa, ilman mitään hässäkkää kuljeskelin yksin.


      • tii-na-...
        tulisilla kirjoitti:

        Oli hyvä kävely tuolla ulkona kun siellä on niin kaunista ja nyt ei edes sada.
        Hiljaisissa ajatuksissa, ilman mitään hässäkkää kuljeskelin yksin.

        meidän kylällä oli tänään syys markkinat ei ollu hiljasta tämän tästä tihuutti vettäkin mutta porukkaa riitti onhan se ihan kivaa kun kyläseura ja nuorisoseura järjestää että saavat väen liikkeelle mekin tehtiin ihan hyvä tili kolmessa tunnissa perunalla ja luumuhillolla perunaa tuli laitettua niin paljon että siitä riitti myyntiin asti kun tällä kertaa onnistu oikeen hyvin ja luumuhilloa oon tehny pitkin syksyä kun tytön pihassa on luumupuita kummasti ne kummatkin oli sellasia tuotteita että kaikki meni kaupaksi.


    • Nyt mulle viimeistään selvisi, että miehillä on putkiaivot, ja siellä ei ole kun yksi asia kerrallaan.
      En kyllä ymmärtänyt tuosta yhtään mitään.
      Ei tämä ensimmäine kerta ollut, kun en naisia ymmärrä, eikä varmaan viimonenkaan. Livessä oon oppinut pitämään suuni kiinni.
      Joskus jää joku kappale soimaan, mutta ne on nitä inhotuksia, jotka häiritsee.

      • Rattus sp.

        En olisi niin varma. Ehkä mies ajattelee kerralla monia ajatuksia, mutta tajuaa ajattelevansa vain yhtä. Nyt olin kyllä vähän ilkeä..

        Jatketaan vielä samalla linjalla, niin täällä on kohta täysi taistelu käynnissä :).

        No, ymmärrän muutamaa miestä.. Siis en kaikkia..


      • Musta on aina tuntunut että mä olen jotenkin outo :)
        Mutta jatteletko oikeasti yksi asia kerrallaan.
        Mietihän tarkkaan.
        Mulla pyörii nytkin mielessä esim. Kummitytön valmistujaisjuhlat, ne on joulukuussa.
        Samoin kattelen ulos ja äsken just mietin että lähden kohta ulos kävelemään.
        Kirjoittelen tätä ja lueskelen vastauksia ja käyn tuolla sanomalehdissä.
        Siis kaikki ympärillä ja maailma yleensä saa aikaan sen että on pakko olla useampia kerroksia ajatuksia.
        Kun ei yks ajatus katkee ja siirry sitten toiseen ihan tosta vaan.

        Musta ois varmaan pitänyt tulla aivotutkija kun nää on niin mielenkiintoisia juttuja.
        Voipi kyllä lentää muilta yli hilseen :)
        Mutta mitä siitä:))


      • Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

        Musta on aina tuntunut että mä olen jotenkin outo :)
        Mutta jatteletko oikeasti yksi asia kerrallaan.
        Mietihän tarkkaan.
        Mulla pyörii nytkin mielessä esim. Kummitytön valmistujaisjuhlat, ne on joulukuussa.
        Samoin kattelen ulos ja äsken just mietin että lähden kohta ulos kävelemään.
        Kirjoittelen tätä ja lueskelen vastauksia ja käyn tuolla sanomalehdissä.
        Siis kaikki ympärillä ja maailma yleensä saa aikaan sen että on pakko olla useampia kerroksia ajatuksia.
        Kun ei yks ajatus katkee ja siirry sitten toiseen ihan tosta vaan.

        Musta ois varmaan pitänyt tulla aivotutkija kun nää on niin mielenkiintoisia juttuja.
        Voipi kyllä lentää muilta yli hilseen :)
        Mutta mitä siitä:))

        Ei tuossa ole mitään outoa. Moni ei vain analysoi ajatuksiaan tai tekemisiään. Herkemmillä ihmisillä on myös tapana ajatella, mitä muut ajattelevat tai ennakoida mahdollisia tilanteita. Moni hoitamaton asia pyörii samaan aikaan päässä. Näin ajattelen..

        Toisaalta välillä on syytä hiljentää ajatuksia, mm. keskittymällä johonkin asiaan tai etsiä uusia kokemuksia, esim. matkalla. Myös tilanteet, joissa ihminen on tavallaan "joutokäynnillä" saa ajatukset lentelemään sinne tänne :).


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Ei tuossa ole mitään outoa. Moni ei vain analysoi ajatuksiaan tai tekemisiään. Herkemmillä ihmisillä on myös tapana ajatella, mitä muut ajattelevat tai ennakoida mahdollisia tilanteita. Moni hoitamaton asia pyörii samaan aikaan päässä. Näin ajattelen..

        Toisaalta välillä on syytä hiljentää ajatuksia, mm. keskittymällä johonkin asiaan tai etsiä uusia kokemuksia, esim. matkalla. Myös tilanteet, joissa ihminen on tavallaan "joutokäynnillä" saa ajatukset lentelemään sinne tänne :).

        Mulla on sellainen olo että kaikki on vähän taas vaiheessa mun elämässä.
        Meillä on yt-neuvottelut töissä ja niiden tulos vaikuttaa joihinkin juttuihin.
        Sitten on pari muuta jujua auki.
        Mutta eihän se elämää olis jos aina ois kaikki selkeetä.
        Vähän sellainen olo että, sitku mutku nytku!


      • Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

        Mulla on sellainen olo että kaikki on vähän taas vaiheessa mun elämässä.
        Meillä on yt-neuvottelut töissä ja niiden tulos vaikuttaa joihinkin juttuihin.
        Sitten on pari muuta jujua auki.
        Mutta eihän se elämää olis jos aina ois kaikki selkeetä.
        Vähän sellainen olo että, sitku mutku nytku!

        Muutokset tuovat myös mahdollisuuksia. Kun on jo valmiiksi liikkeellä, on myös helpompaa saada itsensä tekemään muutoksia mieleiseen suuntaan.


      • Rattus sp. kirjoitti:

        En olisi niin varma. Ehkä mies ajattelee kerralla monia ajatuksia, mutta tajuaa ajattelevansa vain yhtä. Nyt olin kyllä vähän ilkeä..

        Jatketaan vielä samalla linjalla, niin täällä on kohta täysi taistelu käynnissä :).

        No, ymmärrän muutamaa miestä.. Siis en kaikkia..

        Oon minä ilkeämpiäkin nähnyt.
        Mutta aattele, miten hyvä se on kun lentäjät taitaa olla melkein kaikki miehiä, mitä siitä tulisi, jos Tulisillan kaltaisia lentäjiä olisi, koneethan tulis mahallaan alas, kun laskutelineet on sisällä:).
        Entäs muut konekuskit, nehän olis fyysisesti naisille sopivia, mutta puomit siellä olis solmussa.
        Samoten sahojen sahurit, kaikki miehiä, kun siellä pitää päässä olla vaan se yksi asia.


      • tulisilla kirjoitti:

        Musta on aina tuntunut että mä olen jotenkin outo :)
        Mutta jatteletko oikeasti yksi asia kerrallaan.
        Mietihän tarkkaan.
        Mulla pyörii nytkin mielessä esim. Kummitytön valmistujaisjuhlat, ne on joulukuussa.
        Samoin kattelen ulos ja äsken just mietin että lähden kohta ulos kävelemään.
        Kirjoittelen tätä ja lueskelen vastauksia ja käyn tuolla sanomalehdissä.
        Siis kaikki ympärillä ja maailma yleensä saa aikaan sen että on pakko olla useampia kerroksia ajatuksia.
        Kun ei yks ajatus katkee ja siirry sitten toiseen ihan tosta vaan.

        Musta ois varmaan pitänyt tulla aivotutkija kun nää on niin mielenkiintoisia juttuja.
        Voipi kyllä lentää muilta yli hilseen :)
        Mutta mitä siitä:))

        Kyllä minä nytkin aattelen, että pitäs joutua kumipyörien päälle.
        No niin tuon takia naiset on huonompia organisoijia, kun ne ajattelee niin monimutkaisesti.
        Nainen jos suunnitelee jotain, niin se ottaa kaikki mahdolliset asiat , epäolennaiset varsinkin, huomioon, ja lopputulos on kauhea sekasotku.
        Mies tietää, mihin pyrkiä, ja jättää turhatkiemurat pois.


      • Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä minä nytkin aattelen, että pitäs joutua kumipyörien päälle.
        No niin tuon takia naiset on huonompia organisoijia, kun ne ajattelee niin monimutkaisesti.
        Nainen jos suunnitelee jotain, niin se ottaa kaikki mahdolliset asiat , epäolennaiset varsinkin, huomioon, ja lopputulos on kauhea sekasotku.
        Mies tietää, mihin pyrkiä, ja jättää turhatkiemurat pois.

        Hmmm.. Olen tällä viikolla kironnut jo kertaalleen maahantuojan ja kuljetusliikkeen. Yksinkertaisen tavaran liikuttamisessa on mennyt jo yli viikko. Kummatkin töpeksineet suunnilleen puoli viikkoa. Seuraavalla kerralla haen suoraan varastolta, jos logistiikka ei toimi paremmin. Kuullostin perjantaina jo varmasti aika uhkaavalta puhelimessa. Sen verran pettynyt olin toimituksesta, joka saapuu kotiini vasta ensi viikolla.

        Kuules k-kotton. Luulen, että pesen mennen tullen monen miehen esim. organisoinnissa. Voisin olla jopa pelkästään ystävänä pelottava kokemus, sillä silloin saattaisi maailmankuvassa tapahtua pienoinen romahdus. Säästän kuitenkin sinut siltä :).

        Älä kuitenkaan luule, että olisin suuttunut. Siihen tarvitaan paljon enemmän. Mutta vastaan, kun minulle syötetään tuota perinteistä höpinää. Näen enemmänkin ihmiset yksilöinä, en miehinä tai naisina. Se, että satun olemaan nainen, ei tarkoita sitä, että en olisi looginen.


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Hmmm.. Olen tällä viikolla kironnut jo kertaalleen maahantuojan ja kuljetusliikkeen. Yksinkertaisen tavaran liikuttamisessa on mennyt jo yli viikko. Kummatkin töpeksineet suunnilleen puoli viikkoa. Seuraavalla kerralla haen suoraan varastolta, jos logistiikka ei toimi paremmin. Kuullostin perjantaina jo varmasti aika uhkaavalta puhelimessa. Sen verran pettynyt olin toimituksesta, joka saapuu kotiini vasta ensi viikolla.

        Kuules k-kotton. Luulen, että pesen mennen tullen monen miehen esim. organisoinnissa. Voisin olla jopa pelkästään ystävänä pelottava kokemus, sillä silloin saattaisi maailmankuvassa tapahtua pienoinen romahdus. Säästän kuitenkin sinut siltä :).

        Älä kuitenkaan luule, että olisin suuttunut. Siihen tarvitaan paljon enemmän. Mutta vastaan, kun minulle syötetään tuota perinteistä höpinää. Näen enemmänkin ihmiset yksilöinä, en miehinä tai naisina. Se, että satun olemaan nainen, ei tarkoita sitä, että en olisi looginen.

        Voi niitä poikkeuksia olla ja Sinä voit olla yksi niistä harvoista, en sitä kiellä.
        Totuus kuitenkin on, että naiset ottaa kaikki epäolennaiset huomioon, ja lopputulos on mitä on. Se on monen naisen mielipide.
        En minä pelkäämään ala muuta kun riitelyä.Se vaan tuo ystävä-ilmaus on mulle vähän tarkka. Mulla ei kovin monta ole, joita sanon ystäväksi, niissä on vaan yksi nainen, Sovittiin, että ollaan ystäviä, eikä meillä riitoja ollu.
        Tuttavia on siitäkin edestä.
        Maailmankuvassa tulee romahduksi, mutta hyvä kun jonkunlainen säilyy.


      • k-kotton kirjoitti:

        Oon minä ilkeämpiäkin nähnyt.
        Mutta aattele, miten hyvä se on kun lentäjät taitaa olla melkein kaikki miehiä, mitä siitä tulisi, jos Tulisillan kaltaisia lentäjiä olisi, koneethan tulis mahallaan alas, kun laskutelineet on sisällä:).
        Entäs muut konekuskit, nehän olis fyysisesti naisille sopivia, mutta puomit siellä olis solmussa.
        Samoten sahojen sahurit, kaikki miehiä, kun siellä pitää päässä olla vaan se yksi asia.

        k-kotton:
        Niin no, eihän meidän tehtaallakaan tarvi hallita kun parhaillaan kolmea konetta.
        Pää saa pyöriä kun väkkärä kun kaikki on vähän erillään toisistaan.
        Ja toisinaan siellä saa olla melkein laitosmiehenä,kun joku hässäkkä tulee ja pitää soittaa ne paikalle niin saa heti kertoa mikä siinä koneessa on.
        Niin ja nää koneet on kyllä ihan pultattu lattiaan, ne ei lennä:)


      • Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

        Voi niitä poikkeuksia olla ja Sinä voit olla yksi niistä harvoista, en sitä kiellä.
        Totuus kuitenkin on, että naiset ottaa kaikki epäolennaiset huomioon, ja lopputulos on mitä on. Se on monen naisen mielipide.
        En minä pelkäämään ala muuta kun riitelyä.Se vaan tuo ystävä-ilmaus on mulle vähän tarkka. Mulla ei kovin monta ole, joita sanon ystäväksi, niissä on vaan yksi nainen, Sovittiin, että ollaan ystäviä, eikä meillä riitoja ollu.
        Tuttavia on siitäkin edestä.
        Maailmankuvassa tulee romahduksi, mutta hyvä kun jonkunlainen säilyy.

        Lisää yleistyksiä " se on monen naisen mielipide" ja "Totuus kuitenkin on..".

        Noilla lauseilla ja asenteella petaat vain itsellesi kuoppaa. Tarkoitan sitä, että asenteen ollessa tuo, tapaat vain sen tyyppisiä naisia, jotka tukevat käsitystäsi. Luulen, että olet kuitenkin sen tyyppinen, että tarvitset aivan toisenkaltaisen.

        Unohda asenteesi ja etsi omantyyppistä naista elämääsi. Luulen, että sellainen on kuitenkin jollakin tasolla hakusessa :). Ei sitä tarvitse täällä myöntää.


      • Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

        k-kotton:
        Niin no, eihän meidän tehtaallakaan tarvi hallita kun parhaillaan kolmea konetta.
        Pää saa pyöriä kun väkkärä kun kaikki on vähän erillään toisistaan.
        Ja toisinaan siellä saa olla melkein laitosmiehenä,kun joku hässäkkä tulee ja pitää soittaa ne paikalle niin saa heti kertoa mikä siinä koneessa on.
        Niin ja nää koneet on kyllä ihan pultattu lattiaan, ne ei lennä:)

        Eli olet loistava siihen tehtävään :). Älykkyyttä on myös tulevaisuuden ennakointi ja vaatii taitoa pyörittää monia asioita kerrallaan. Onneksi olemme kaikki erilaisia ihmisinä. Ei myöskään suostuta olemaan minkäänlaisia stereotyyppejä miehistä ja naisista ;).


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Eli olet loistava siihen tehtävään :). Älykkyyttä on myös tulevaisuuden ennakointi ja vaatii taitoa pyörittää monia asioita kerrallaan. Onneksi olemme kaikki erilaisia ihmisinä. Ei myöskään suostuta olemaan minkäänlaisia stereotyyppejä miehistä ja naisista ;).

        No ei todellakaan olla stereotyyppejä, ja luulen että vähemmän täällä sellaisia kirjoittaakaan.
        Ainakin mulla on tunne siitä :)
        K-kottonikin kiusaa ihan tahallaan meitä. Kun tietää mitä ajatellaan:)


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Lisää yleistyksiä " se on monen naisen mielipide" ja "Totuus kuitenkin on..".

        Noilla lauseilla ja asenteella petaat vain itsellesi kuoppaa. Tarkoitan sitä, että asenteen ollessa tuo, tapaat vain sen tyyppisiä naisia, jotka tukevat käsitystäsi. Luulen, että olet kuitenkin sen tyyppinen, että tarvitset aivan toisenkaltaisen.

        Unohda asenteesi ja etsi omantyyppistä naista elämääsi. Luulen, että sellainen on kuitenkin jollakin tasolla hakusessa :). Ei sitä tarvitse täällä myöntää.

        Ei se ihan yleistys ole, sisareni on samaa mieltä. On ihan asemassa, jossa voi vaikuttaa, mutta on sitä mieltä, että miehet on virtaviivaisempia.
        En minä nyt etsi, voin vaan muuten hömpätellä. Tuo nainen, jota ystäväkseni sanoin, on hurmaava nainen, ja me oltais sovittu toisillemmme liki täydellisesti, Hällä oli nivelsairaus, joka alkoi nopeasti pahentua.Hän sitten sanoi, ettei meidän kannata jatkaa, mikä oli surullista, mutta saattoi olla viisas ratkaisu. Hälle ainakin yhtä surullinen kun mulle.
        Sellaista se elämä on. Vaikka kaks lottovoittoa tulis, niin terveyttä ei osteta.
        Kaikkea tässä tulee kirjoiteltua, mutta menköön.


      • Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

        No ei todellakaan olla stereotyyppejä, ja luulen että vähemmän täällä sellaisia kirjoittaakaan.
        Ainakin mulla on tunne siitä :)
        K-kottonikin kiusaa ihan tahallaan meitä. Kun tietää mitä ajatellaan:)

        On sitten taitavampi ärsyttäjä kuin Teo. Annetaan pisteet siitä k-kottonille. Luulin, että on hänen huono päivänsä.


      • Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

        Ei se ihan yleistys ole, sisareni on samaa mieltä. On ihan asemassa, jossa voi vaikuttaa, mutta on sitä mieltä, että miehet on virtaviivaisempia.
        En minä nyt etsi, voin vaan muuten hömpätellä. Tuo nainen, jota ystäväkseni sanoin, on hurmaava nainen, ja me oltais sovittu toisillemmme liki täydellisesti, Hällä oli nivelsairaus, joka alkoi nopeasti pahentua.Hän sitten sanoi, ettei meidän kannata jatkaa, mikä oli surullista, mutta saattoi olla viisas ratkaisu. Hälle ainakin yhtä surullinen kun mulle.
        Sellaista se elämä on. Vaikka kaks lottovoittoa tulis, niin terveyttä ei osteta.
        Kaikkea tässä tulee kirjoiteltua, mutta menköön.

        Ainahan voit poistaa vastauksesi, jos kirjoitit mielestäsi liikaa. Olen kuitenkin eri linjoilla siskosi kanssa. Helpointa on ollut työskentely naisten kanssa. Ei kenen tahansa kanssa kuitenkaan.


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Ainahan voit poistaa vastauksesi, jos kirjoitit mielestäsi liikaa. Olen kuitenkin eri linjoilla siskosi kanssa. Helpointa on ollut työskentely naisten kanssa. Ei kenen tahansa kanssa kuitenkaan.

        Kirjoitimpahan vaan, että et Sinä tuossa naisenetsimisarvailussa niin oikeessa ollut, vaikka sitä naisten psykologista silmää käyttää. Ei asia niin uusi ole, pian puoltoista vuotta aikaa hänen ratkaisusta.
        Enempi täällä kirjoitellaan synkeitä tarinoita entisistä.
        Jälki se jää kummassakin tapauksessa.


      • Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

        Kirjoitimpahan vaan, että et Sinä tuossa naisenetsimisarvailussa niin oikeessa ollut, vaikka sitä naisten psykologista silmää käyttää. Ei asia niin uusi ole, pian puoltoista vuotta aikaa hänen ratkaisusta.
        Enempi täällä kirjoitellaan synkeitä tarinoita entisistä.
        Jälki se jää kummassakin tapauksessa.

        Ajatukseni perustuu siihen, ettet ole luultavasti kovinkaan vanha ja et kipujen kourissa. Perustan ajatukseni sille, että ihminen tiedostaen/tiedostamattaan etsii jotakuta, vaikka ei myöntäisi sitä. Ei siihen tarvita mitään naisten psykologiaa.


      • Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

        Kirjoitimpahan vaan, että et Sinä tuossa naisenetsimisarvailussa niin oikeessa ollut, vaikka sitä naisten psykologista silmää käyttää. Ei asia niin uusi ole, pian puoltoista vuotta aikaa hänen ratkaisusta.
        Enempi täällä kirjoitellaan synkeitä tarinoita entisistä.
        Jälki se jää kummassakin tapauksessa.

        Huomenta. Tuli vain mieleeni, ethän tosissasi ollut tuota mieltä? Yritit joko ärsyttää tai sinulla oli huono päivä? Siis noissa mielipiteissäsi.. Sitä sinun ei tarvitse pelätä minun kohdalta, että kuvittelisin muuta kuin palstakaveruutta. Toisaalta kai sitä toivoo palstakamuille hyvää elämää. Sitä, että heillä olisi joku johon tukeutua ja jonka kanssa olisi mukava olla ;).


      • tulisilla kirjoitti:

        k-kotton:
        Niin no, eihän meidän tehtaallakaan tarvi hallita kun parhaillaan kolmea konetta.
        Pää saa pyöriä kun väkkärä kun kaikki on vähän erillään toisistaan.
        Ja toisinaan siellä saa olla melkein laitosmiehenä,kun joku hässäkkä tulee ja pitää soittaa ne paikalle niin saa heti kertoa mikä siinä koneessa on.
        Niin ja nää koneet on kyllä ihan pultattu lattiaan, ne ei lennä:)

        Sinä näyt tuntevan jo tavat:).
        Tuolla Rattuksella on vielä oppimista, (on sillä muuten kauhea nimmari, kylmät väreet kulkee selässä, kun nimittää naista tuolla nimikkeellä, Heikunkeikku vielä jotenkin menee :).
        Eikös se tunnu hyvälle, kun saa jästipäälle pörhistää höyheniä.


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Huomenta. Tuli vain mieleeni, ethän tosissasi ollut tuota mieltä? Yritit joko ärsyttää tai sinulla oli huono päivä? Siis noissa mielipiteissäsi.. Sitä sinun ei tarvitse pelätä minun kohdalta, että kuvittelisin muuta kuin palstakaveruutta. Toisaalta kai sitä toivoo palstakamuille hyvää elämää. Sitä, että heillä olisi joku johon tukeutua ja jonka kanssa olisi mukava olla ;).

        Ihan nyt tarkkaan tiedä, mitä tarkoitit, ja vähän turhan vakavaksi:). Minä oon ilonen luonne, ainakin yritän.
        Juu, minusta kannattais hyväksyä, että miehet ja naiset on erillaisia, siis muutenkin kun ruumiillisesti.
        Minä voin myöntää hyvillä mielin, että naiset on monissa asioissa parempia kun miehet, siis keskimäärin. Mutta miksi se on naisille niin vaikea myöntää, että miehet sopii toisiin hommiin paremmin, siis edelleen keskimäärin.
        En minä huonona päivänä täällä ole, joskus tekee mieli mennä sieltä, mistä aita on matalin. Sen kun töräyttää vaan pöljän yleistyksen, niin johan siellä tullaan höyhenet pörhöllä vastaan. Ja eikös tunnu mukavalle nostaa leukaa, "kyllä minä osaan" :).
        En minä nyt sitä olepelännyt, että muuta ajattelisit, mutta varansa sitä saa pitää.
        Se kun tie naisen sydämeen vie unelmien kautta :).
        Juntti-luukki on siihen hyvä panssari :).


      • k-kotton kirjoitti:

        Sinä näyt tuntevan jo tavat:).
        Tuolla Rattuksella on vielä oppimista, (on sillä muuten kauhea nimmari, kylmät väreet kulkee selässä, kun nimittää naista tuolla nimikkeellä, Heikunkeikku vielä jotenkin menee :).
        Eikös se tunnu hyvälle, kun saa jästipäälle pörhistää höyheniä.

        No joo :)
        Ollanhan me sen verran kirjoiteltu täällä että jotain on mennyt tuonne mun päähän sun tavoistasi :)
        Jos toi Rattus on sellainen lemmikkiRattus niin sitten se ei tunnu niin hankalalta :)


      • Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

        No joo :)
        Ollanhan me sen verran kirjoiteltu täällä että jotain on mennyt tuonne mun päähän sun tavoistasi :)
        Jos toi Rattus on sellainen lemmikkiRattus niin sitten se ei tunnu niin hankalalta :)

        Doda noin.. aikaisempi nimimerkki oli suomeksi käännettynä pikkulimaska eli onko tuo råtta sen pahempi? On vain hyvä, ettei liikoja lupaile nimimerkin perusteella :D. Ainahan voin muuntautua Blattodeaksi eli torakaksi ;).


      • Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

        Ihan nyt tarkkaan tiedä, mitä tarkoitit, ja vähän turhan vakavaksi:). Minä oon ilonen luonne, ainakin yritän.
        Juu, minusta kannattais hyväksyä, että miehet ja naiset on erillaisia, siis muutenkin kun ruumiillisesti.
        Minä voin myöntää hyvillä mielin, että naiset on monissa asioissa parempia kun miehet, siis keskimäärin. Mutta miksi se on naisille niin vaikea myöntää, että miehet sopii toisiin hommiin paremmin, siis edelleen keskimäärin.
        En minä huonona päivänä täällä ole, joskus tekee mieli mennä sieltä, mistä aita on matalin. Sen kun töräyttää vaan pöljän yleistyksen, niin johan siellä tullaan höyhenet pörhöllä vastaan. Ja eikös tunnu mukavalle nostaa leukaa, "kyllä minä osaan" :).
        En minä nyt sitä olepelännyt, että muuta ajattelisit, mutta varansa sitä saa pitää.
        Se kun tie naisen sydämeen vie unelmien kautta :).
        Juntti-luukki on siihen hyvä panssari :).

        Sen takia, että miehet varaavat kaikki mukavat hommat itselleen ja sellaiset, jotka ovat kestoltaan lyhyempiä ja mahdollistavat myös sohvailla makailun. En minä kaikkia miesten hommia ole viemässä. Ankkurin annan mielelläni toiselle nostettavaksi, kun siinä kastuu hansikkaat :[. Todellisuudessa teen senkin ja paljon muutakin, kun on tehtävä :).

        Oikeastaan olen sen verran tosikko ja en pidä kiehumistiloista. Vie turhaa energiaa, jonka voi käyttää johonkin muuhun.


    • Ajatus on voimaa.

      Kyllä minä yleensä tällä iällä jo ajattelen hyvin sopuisasti.
      Mietin asioita kantilta jos toiseltakin, mutta lopputuloksen toivon olevan hyvin sopuisa.
      Joskus tulee mieleen äkkipikainen ärtymys, mutta saan sen useimmiten torjuttua ja silloin olen hyvin tyytyväinen itseeni.
      Vaikka vastapuoli sohii ja sorsii, niin rauhallisuus on paras. Mutta se on vaatinut ajatusten kouluttautumista ja miettimistä tutkailla itseään ja muita.
      Olen oppinut, että olet sellainen kuin ajattelet!
      Ja se myös näkyy ulospäin.

      • Tuo on totta että ajatus on voimaa.
        Ja se mitä ajattelee tulee tapahtumaan.
        Olen jopa ajatuksen voimalla saanut tiettyjä asioita itselleni.
        Johtuneeko sitten siitä että kun ajattelee oikein vahvasti niin silloin myös tekee asioita niiden juttujen hyväksi.
        Joskus meinaa unohtua tuo että sitä saa mitä tilaa ja antaa sille kielteiselle ajatukselle vallan.
        Onneksi sitä voi myös sitten muuttaa takaisin myönteiseen.
        Ja paras vastus vastapuolelle joka sohii on juuri tuo rauhallisuus.
        Yksin on vaikea riidellä :)


    • Jaa, mitäs tuossa. Nytkin teevee näyttää peliä, kommentoin tätä palstaa, lataan kuvia päivän retkestä koneelle, mietin mitä söis ja lähden kai just sitä tekemään. Sähköpostit just kävin läpi ja kaikista noista jalostuvat mietteet vain odottavat toiminnallistumistaan. Ihan leppoisaa elämää kun mikään noista ei ole edes ns kriittinen asia, joka vaikuttaisi oleellisesti tulevaan. Semmoistenkin sekamelskaa on tarvittaessa joutunut hallitsemaan...

      • Hyvä siis se onnistuu mieheltäkin, ja taisit jopa ymmärtää mitä hain ajatuksella :)

        Silloin kun on kysymys jostain harrasteesta ja mukavasta se onkin helppoa. Mutta kun useampi elämään vaikuttava pyörii päässä niin se ei aina ole kivaa.


      • Rattus sp.

        Huuhkis :). Järkytät kyllä nyt k-kottonin mielenrauhaa. Aloitin jo aikaisemmin sen järkkymisen.


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Huuhkis :). Järkytät kyllä nyt k-kottonin mielenrauhaa. Aloitin jo aikaisemmin sen järkkymisen.

        Nooo, ymmärrän kyllä häntäkin. Nimenomaan asioiden vaikeusaste on aika oleellinen tekijä siinä miten paljon voi kerralla tehdä. Mutta työssäkin on ollut tuttua että pitää revetä moneen eri suuntaan ja jokaisessa voi tehdä oleellisia mokia jos ei keskity. Tuossa auttaa jos osaa järjestellä ajatuksensa jonkun strategian mukaiseksi.


    • No ei ihme, jos on sekameteli;)
      Että mitenkä ajattelen. Jaa-a, paljon kyllä ajattelen, mutta en ole ajatellut, miten ajattelen. Joskus, tai aika useinkin tulee kyllä ajateltua niin intensiivisesti, etten "kuule" lainkaan, vaikka puolisko sanoisi jotain tärkeää. Sanon vain joo vaikka sanoma on mennyt ohi korvien. Jonkin ajan päästä sen sitten huomaa.

      Hieno musiikki päässäsi soi. Minun päässäni on viime aikoina usein soinut eräs hittibiisi. Se on soinut työpaikalla radiossa pitkän aikaa lukuisia kertoja päivässä, silti kuuntelen sitä usein vielä iltaisinkin. Ja kehtaan laittaa vielä tännekkin. Moneen ensikuulemalla hyväänkin kappaleeseen on kyllästynyt jo näillä kuulemiskerroilla. Tähän ei vielä(kään).
      Hyvä kappale, mahtava lauluääni ja äänen käyttö. Jotain, mitä tuskin taas ihan vähään aikaan tulee. Tuskin kukaan on voinut välttyä sen kuulemiselta.
      Adelen Set Fire to the Rain

      http://www.youtube.com/watch?v=FlsBObg-1BQ&feature=related

      • Toi olikin ihan upea kappale.
        Ite vähemmän kuuntelen radiota kun ne pahuksen mainokset siellä välillä saa mut raivoon.
        Sitten ostelen levyjä kun löytyy joku mistä tykkään ja tuubissa pyöriskelen.

        Nyt on tään aamuu pyörinyt päässä taas Jason Mraz
        Tää on niin letkee kappale että saa mut aina hyvälle tuulelle:

        http://www.youtube.com/watch?v=EkHTsc9PU2A


    • rygseck

      Joo... normi viismiinuuttinen meitsin elämää... pidä hatustas kii :O

      - Oon pihalla tupakalla katselen samalla tähtiä --> hitto, sputnik, sanotaankohan niitä vielä sputnikeiks, tarvii kysyy pojalta ku soitellaan taas... jos se ei tiedä sitä sanaa niin ei sitä vissiin käytetä enä... mikä on harmi, sillä se oli hieno sana...
      - Samaan aikaan ruprr soimaan päässä joku alla bukatsoova tai puna-armeijan kuoro ---> mikäs hitto se olikaan, jokkanttii... katinka, joo, se se oli - rauha muuten on "MIR" venäjäks, oon tainnu jonku runon siit kirjottaa... pitäski kirjottaa taas joku, mut en taida sputnikista laittaa(?) tai voi sen sanan viä joku muistaa... hmjaah...
      - Kuuluu jotain rapinaa --> kissa vissiin *kisskisskiss* noh ei tainnu olla sit, oisko siili... ei muuten kuulu susien mekastusta ny.. auttaisko sudenkutsuhuuto... SUSI TÄNNE SUSIII *kailottaa* onneks ei oo naapureita ;D - Viktor Klimenkolla oli aina kuvissa susiturkki päällä... nii ja muuten Kalevi Keihäsellä... elääköhän se viä?? on kai se jo kuallu, muistaiskohan kukaa?? hitto ku on kylmä - jos varais ihan randomina jonku matka lämpimää - keihäsmatkat, oliks se semmonen se... Junnu tais tehdä siitä laulun... vai kuka se ny oli... onkohan mun kitara virees??? jos vaikka kokeilis vääntää jonku biisin...
      - Tupakka palo puoleenväliin filtteriä ja mulla jääty varpaat ---> *viheltelee Eppujen "sarvikuonojen maata" =)

      • No toi jo "kuulosti" ihan tutulta.
        Paitsi se tupakka, kun en polta:)
        Mulla oli taas aamulla herätessä sellainen meteli päässä että piti kahvia juodessa vähän hiljentää.
        Istun aina aamuisin tuolla divaanin nurkassa ja tuijotan yhteen kohtaan että saan sen elämän hiljenemään ekan kupillisen aikana.
        Oon sitten muutenkin oppinut sellaisia mietiskelytapoja että joskus hiljennän pään ihan kokonaan.

        Hm sun musiikkis menikin sitten Pugatsovan/ Liikasen ja kait ton Klimenkonkin voi laittaa vaikka siltä vaan se susiturkki tulikin, niin sitten tonne Eppuihin :))
        No mutta multa nyt ikuinen ihana Eput ja Tahdon sut. ( siis en kyllä sua mutta.... totaa ..siis , no en kyllä selitä yhtään mitään enää :))))

        http://www.youtube.com/watch?v=EYs22diuCTg


      • Rattus sp.

        Päivä elämästä.. Tee käännöstä, riitele ennakkoasenteista, matka muuttuu jälleen kerran Tallinnan reissuksi, johon tällä kertaa lähtee mukaan myös perheitä :). Porukka paisuu kuin pullataikina. Sovi myös toinen tapaaminen samaksi viikonlopuksi. Sovi toinen matka Istanbuliin naisporukalla ja innosta myös muita ystäviä mukaan. Räyhää ennakkoasenteista toisen miehen kanssa, pudota kaikki miehet samaan sakkiin ja päätä, ettet lähde treffeille :(. Käy välillä vilkaisemassa, löytyisikö vaihtoehtoisesti sekarotuinen pieni koira, jota ei ole pentutehtailtu. Niin mitäkö? Päivässä ehtii tapahtua paljon.. kuten tänäkin päivänä..


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Päivä elämästä.. Tee käännöstä, riitele ennakkoasenteista, matka muuttuu jälleen kerran Tallinnan reissuksi, johon tällä kertaa lähtee mukaan myös perheitä :). Porukka paisuu kuin pullataikina. Sovi myös toinen tapaaminen samaksi viikonlopuksi. Sovi toinen matka Istanbuliin naisporukalla ja innosta myös muita ystäviä mukaan. Räyhää ennakkoasenteista toisen miehen kanssa, pudota kaikki miehet samaan sakkiin ja päätä, ettet lähde treffeille :(. Käy välillä vilkaisemassa, löytyisikö vaihtoehtoisesti sekarotuinen pieni koira, jota ei ole pentutehtailtu. Niin mitäkö? Päivässä ehtii tapahtua paljon.. kuten tänäkin päivänä..

        Älä nyt kuitenkaan unohda sitä matkaa jolle sun piti mennä ihan yksin :))
        Joo nyt pitää alkaa laittamaan tän päivän tapahtumat liikkeelle.
        Päässä ne on jo, mutta pitää nyt alkaa toteuttelemaan.


      • rygseck
        tulisilla kirjoitti:

        No toi jo "kuulosti" ihan tutulta.
        Paitsi se tupakka, kun en polta:)
        Mulla oli taas aamulla herätessä sellainen meteli päässä että piti kahvia juodessa vähän hiljentää.
        Istun aina aamuisin tuolla divaanin nurkassa ja tuijotan yhteen kohtaan että saan sen elämän hiljenemään ekan kupillisen aikana.
        Oon sitten muutenkin oppinut sellaisia mietiskelytapoja että joskus hiljennän pään ihan kokonaan.

        Hm sun musiikkis menikin sitten Pugatsovan/ Liikasen ja kait ton Klimenkonkin voi laittaa vaikka siltä vaan se susiturkki tulikin, niin sitten tonne Eppuihin :))
        No mutta multa nyt ikuinen ihana Eput ja Tahdon sut. ( siis en kyllä sua mutta.... totaa ..siis , no en kyllä selitä yhtään mitään enää :))))

        http://www.youtube.com/watch?v=EYs22diuCTg

        Mulla on herätessä aina kiire... siis ei semmonen että pitäis viivana lähtee töihin tai muuta, herään aina ajoissa =)
        Semmonen kiire vaan että pomppaan ku vieteri sängystä, raapaisen hellaan tulet, otan ekan kuppini kahvia pannunlopusta ja vippaan mikroon - puoltoista minuuttia - siin ehtii laittaa uuden pannullisen kavia ja puurokattilan kiehumaan... sit tupakalle sen mikrotsufeen kanssa...
        tässä kohtaa alkaa päässä soimaan päivän biisi - tänään se oli Boccherinin Menuetto - luoja yksin tietää miks - no, toisaalta heräsin tänään myöhään, menin kyllä aikasin nukkumaan n. 06.30 =)

        Semmosina aamuina ku en oo töissä (joka siis tapahtuu aina öisin), herään viideltä... laittelen aamupalan ukkokullalle, jonka on paljon vaikeempi nousta aikaisin kun mun - tykkään lisäksi siitä että saan aamuni aloittaa "omassa rauhassa" - hermostun jos siinä on heti joku puhumassa mulle :O

        Ensin litra kahvia naamaan - sitten vasta alkaa aivotoiminta...

        Aivometeli on yleensä kaikista häritsevintä niinä aamuina kun tulen töistä - mä pompin kuin vieteriukko pitkin kämppää, latkin kahvia (taas), kirjoitan jotain jonnekin ja odotan että aivot nollaantuvat... se on joskus hankalaa :/

        Mulla on aika pitkä työmatka ja olenkin alkanut käyttämään sitä aikaa nollaamiseen... radion laitan hilaseksi ensmäitteks kun starttaan auton työpaikan pihalla ja sitten alkaa meditointi =)

        Joku joskus neuvoi sitä tajunnanvirtakirjottamista ennen nukkumaanmenoa - joo, mä kokeilin sitä noin viikon ja totesin että tää ei tainnu olla mun juttu ;D
        Hellanpesä ulvahti kuin kevättytinöissään oleva kettu kun ne kirjotukset paloivat poroksi - ha ha ;D

        Nykyään viritän päänsisäiseen transistoriin jotain hempeää, otan ukkokullan t-paidan silmille ja sopivan asennon - ei kauaa tarvi olla ku nukkumatti korjaa parempaan talteen =)

        Taidankin painella päikkäreille tästä - ku tuli nii vähän nukuttua tos aamulla...

        Parhautta -->
        http://www.youtube.com/watch?v=3SfSQ3lQmJw&feature=related


      • rygseck kirjoitti:

        Mulla on herätessä aina kiire... siis ei semmonen että pitäis viivana lähtee töihin tai muuta, herään aina ajoissa =)
        Semmonen kiire vaan että pomppaan ku vieteri sängystä, raapaisen hellaan tulet, otan ekan kuppini kahvia pannunlopusta ja vippaan mikroon - puoltoista minuuttia - siin ehtii laittaa uuden pannullisen kavia ja puurokattilan kiehumaan... sit tupakalle sen mikrotsufeen kanssa...
        tässä kohtaa alkaa päässä soimaan päivän biisi - tänään se oli Boccherinin Menuetto - luoja yksin tietää miks - no, toisaalta heräsin tänään myöhään, menin kyllä aikasin nukkumaan n. 06.30 =)

        Semmosina aamuina ku en oo töissä (joka siis tapahtuu aina öisin), herään viideltä... laittelen aamupalan ukkokullalle, jonka on paljon vaikeempi nousta aikaisin kun mun - tykkään lisäksi siitä että saan aamuni aloittaa "omassa rauhassa" - hermostun jos siinä on heti joku puhumassa mulle :O

        Ensin litra kahvia naamaan - sitten vasta alkaa aivotoiminta...

        Aivometeli on yleensä kaikista häritsevintä niinä aamuina kun tulen töistä - mä pompin kuin vieteriukko pitkin kämppää, latkin kahvia (taas), kirjoitan jotain jonnekin ja odotan että aivot nollaantuvat... se on joskus hankalaa :/

        Mulla on aika pitkä työmatka ja olenkin alkanut käyttämään sitä aikaa nollaamiseen... radion laitan hilaseksi ensmäitteks kun starttaan auton työpaikan pihalla ja sitten alkaa meditointi =)

        Joku joskus neuvoi sitä tajunnanvirtakirjottamista ennen nukkumaanmenoa - joo, mä kokeilin sitä noin viikon ja totesin että tää ei tainnu olla mun juttu ;D
        Hellanpesä ulvahti kuin kevättytinöissään oleva kettu kun ne kirjotukset paloivat poroksi - ha ha ;D

        Nykyään viritän päänsisäiseen transistoriin jotain hempeää, otan ukkokullan t-paidan silmille ja sopivan asennon - ei kauaa tarvi olla ku nukkumatti korjaa parempaan talteen =)

        Taidankin painella päikkäreille tästä - ku tuli nii vähän nukuttua tos aamulla...

        Parhautta -->
        http://www.youtube.com/watch?v=3SfSQ3lQmJw&feature=related

        Siis kiitos tosta musasta. Se meni heti mun profiilin päivitykseen ja nyt se saakin olla päivittämättä muutamankin päivän. Vastinetta ei tule varmasti löytymään heti.
        Mikä soitinten keskustelu.
        Tollasta musaa pitäis aina nähdä livenä, silloin siihen saa vielä lisää.
        Sanoisinko maagista.

        Tosta nyt kyllä olen vähän kade tosta hellajutusta. Parasta lämpöä tulee kun saa polttaa puita ja jos on vielä leivin uuni missä saa tehdä ruuan niin siinä on se jokin.

        Mutta vielähän ei sitä suurta lottovoittoa jaettu eli ensi viikolla kun se tulee mulle niin sitten kun teetän sen hirsitalon niin sinne tulee takka ja leivinuuni.
        Sellainen vanha tupamallinen keittiö.
        Se on kahdessa kerroksessa ja olen siihen itse suunnitellut jo piirustuksen.
        Tietty joku ammatti-ihminen saa sen vielä tarkastaa ja tehdä siitä sellainen että se sitten hyväksytään.
        Pitäis vaan löytää se paikka vielä mutta mielessä on minkälainen niemennokka se on. Toisaalta oon kyllä miettinyt jotain poukamaakin, se vois olla tuulella vähän paremmin suojassa.

        Mutta sitten kyllä aamuisin niitä tulia minäkin.....
        Niin ja saunan lämmitän usein :))


    • Rattus sp.

      Ajattelin tehdä suunnitelmaan muutoksen ja lähteä pyöräilemään, kun on kaunis ilma. Käväisen yhdellä suosikkikirppareistana samalla reissulla. Houkuttelen yhden ystäväni teelle satamaan, jos vaikka innostuisi.

      Ongelmana tuolle yksin matkustamiselle on se, että olen liian sosiaalinen, joten sotkeudun aina joihinkin kuvioihin. Samalla pyrin tutustuttamaan ystäviäni toisiinsa ja saamaan aikaiseksi uusia tuttavuuksia, jotka alkavat elämään omaa elämäänsä :).

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      277
      3487
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      72
      2223
    3. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1560
    4. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      77
      1438
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      307
      1327
    6. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1279
    7. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      361
      1250
    8. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      56
      1201
    9. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      76
      1171
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      84
      1070
    Aihe