Pentua ei meille ole mahdollista ottaa, mutta koira olisi silti enemmänkin kuin tervetullut. Päädyttiin siis vaihtoehtoon, että otetaan noin 1-2 vuotias koira meille. Mistähän niitä mahdollisesti voisi etsiskellä?
Eläinsuojeluyhdistysten, Keltaisen pörssin, Torin, kenneleiden ym. sivuja selailtu, eikä mistään tunnu löytyvän.
Onko ihan mahdotonta löytää puhdasrotuinen 1-2vuotias miel. narttu, joka pitää lapsista (8v lapsi talossa) eikä kummaksu kissoja?
Mistä löytyy myytävänä noin 1-2v koiria?
12
4160
Vastaukset
- burninghearts
Oletko jo Apulan katsonut?Siellä on monesti myytävänä aikuisia koiria
http://www.lemmikkipalstat.net/apula/koirat.htm - astaa
Juu, Apulan kävin myös aikalailla läpi eikä sielläkään oikein ollut..
- joku....
Hmm, mitä itse apulaa äsken selailin niin heti ensimmäisenä on ilmoitus 2 vuotiaasta kissoihin tottuneesta boxeri nartusta :)
Myös yhdestä 1v kultaisestanoutajasta näyttäisi reilusti alempana (23. päivä jätetty) olevan ilmoitus.
- mullekki vaikka mitä
Ymmärräthän myös, että koiran poisa nnolle on jokin syy. Oletko valmis haastesiin?
- Hyvä pointti
"Ymmärräthän myös, että koiran poisa nnolle on jokin syy. Oletko valmis haastesiin?"
Tuo on hyvä pointti.
Veljeni perheeseen tuli 9 kk uros pentu pari vuotta sitten. Koiraa mainostettiin reuhalliseksi perhekoiraksi, mutta todellisuus paljastui aivan muuksi. Aikaa ja kärsivällisyyttä vaati, että täystuhosta tuli koira.
Ei se mieluinen koira välttämättä heti löydy. Itsekkin selailin Apulan ilmoituksia yli 1kk ennen kuin sopivat pentu löytyi. Suosittele odottamaan niin kauan, että se itselle sopiva koira löytyy, eikä ota ekaa vähän sinne päin koiraa vain sen takia että koiran haluaa. - näin se vaan on
No mun mielestä voit unohtaa ton pörssin ja tori.fi:n mikäli oikeesti etsit kunnollista koiraa rehelliseltä ihmiseltä.
- hmmmmmmmmmmmm
Monet kyllä löytää hyviä koiria torin tai keltaisenpörssin sivuilta että ei siinä mitään vikaa ole!
- 12+19
Päätä rotu minkä haluat ja alat ottamaan yhteyttä kasvattajiin. Ei siis pelkäästään nettisivuja selailemalla, vaan ihan puhelin kouraan tai sähköpostilla. Heillä on välillä aikuisiakin myynnissä. Itse aikoinani ostin kasvattajalta 4-vuotiaan koiran, hyvin on mennyt.
- astaa
Jep. Tiedän, että vaikka miten rauhalliseksi ja kaiken osaavaksi koiraa mainostettaisiin, niin se saattaa paljastua aivan muuksi. Mutta on myös koiria, joita annetaan pois jos esim. taloudellinen tilanne ei salli koiraa tai tulee muutto pienempään asuntoon jnejne.
Mietinkin tuossa, että pitänee varmaan alkaa soittelemaan kasvattajia läpi, jos heillä olisi tiedossa tai itsellään myytävänä aikuinen koira. - mielenkiintoista.
Meille tuli 2 vuotias koira jossa ei ole ollut mitään vikaa. Helppo koira on ollut. Useinhan pois annot voidaan antaa esim siksi jos perheeseen tuleekin allergiaa (meidän tapauksessa sattui näin) tai jos onkin niin paljon töitä ettei vain yksinkertaisesti jää aikaan koiralle. Eihän se nyt tietenkään aina sitä tarkoita että se on sitten jokin ongelmakoira jos koira annetaan pois vaikka kun se on yli 2v.
- kikkelitonttu
Minulla ei ole koiraa!
- muoripukki
Minulla on !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264