Tai jopa jogurttia tai piimää?
Minä teen viiliä itse, tulee halvemmaksi kuin kaupan viilit.
Piimää en ole kokeillut koskaan itse valmistaa.
Teettekö itse viiliä?
59
799
Vastaukset
- Piimätön
Teen molempia. Haen tinkimaitoa naapuritilalta kerran viikossa, siitä saan kerman, viilin, jugurtin ja maidon 80 centin litrahinnalla. Piimästä en pidä.
- Tuula.Viitanen
Niin, mutta oletko laskenut, paljonko säästät kun teet itse? Aikas paljon. :)
Viilipurkkikin jo maksaa muistaakseni 50 cnt.
- Jogurttia joo-o
Antaisiko joku ystävällinen jogurtinteko-ohjeen. Tein sitä joskus, mutten muista miten. Kiitos etukäteen!
Teen, joka kymmenes vuosi.
Kun ei oikein tule syötyä.
Piimääkin menee vain tölkki viikossa.
Mutta niin se syntyy piimäkin, liru piimää ja Luomumaitoa loput.
Luomumaitoa siksi että homogenisoitu maito ei toimi, kuten ei Viilissäkään.
Jos asut ja olet yksin, paljonko säästät? Laske mukaan kauppareissut.
H.- XCB
teen viiliä tavallisesta maidosta sinisestä ja rasvattomastakin, ja aina onnistuu.
Eihän sellaisen tarvi säästää joka tienaa paljon, mutta jos ei ole liikoja tuloja niin pitää yrittää elää säästeliäästi.
Esim. myös X-tra-shampoot on aivan hyviä SOK:ssa. - lejanna´
En tee, maha ei tykkää milkistä. Tuttava tekee, laittaa täysmaitoon vielä kulauksen kuohukermaa.
. - ...
Kyllä.
Viilin, tekemisessä ongelmana kun ei saa lehmänmaitoa mistään. Kaupan punaseen maitoon viili onnistuu kohtuullisesti, piimää turha yrittääkkään tehdä.'
Pastorointi, homegenointi jne. Jos ois lehmänmaitoa, tulisi tehtyä paljon enenpi. Mutta kun ne kehmät asuu pödellä jossain ja välissä ,mikälie MTK, Valio, demarit plaapaalaa. Kun maitoa tulee tsadiin, sen on sellaista valkoista nestettä, josta suurin osa kai kraanavettä >:/
Kotona tehtiin ennen juustojakin.
=DW=- Maitomummi
Sotungissa on luomutila mistä voi käydä ostamassa maitoa.
Bisa gård
Dick ja Marjaana Sjöblom
Vantaa, Nurmimäentie 16 (Itä-Hakkila / Sotunki)
09-876 4768
Dösät 741 ja 742 - ...
Albiino luulee että kaupan maito ei ole lehmänmaitoa. sitä se teettää kun asuu jossain savannilla eikä koskaan ole nähnyt lehmää
- bessie*
Viiliä teen silloin tällöin, mutta en ainakaan nykyään säästösyistä. "Löysin" toisen suuren kauppaketjun halpamerkkiviilin, joka on minusta hyvä ja sopivan lohkeava. Hinta muistaakseni 21 - 29 senttiä, halvempi niissä isoimmissa marketeissa ja kalliimpi lähikaupassa.
Teen itse kun haluan tehdä viilin määrätyistä maidoista (voi olla silloin se säästösyykin), ja/tai kun haluan tarjoilla sen määrätyistä lasikipoista. Viimeksi tein mansikka-aikaan.- ...
"Lohkeava"
Tota, mun mielestä viilin pitää venyä.
=DW= - bessie*
... kirjoitti:
"Lohkeava"
Tota, mun mielestä viilin pitää venyä.
=DW=Eikun ehdottomasti pitää viilin olla lohkeavaa. Eikä lisukkeita saa missään nimessä sörsselöidä siihen sekaan, vaan laitettava tarvittaessa lisää siihen päälle.
- ,,,
bessie* kirjoitti:
Eikun ehdottomasti pitää viilin olla lohkeavaa. Eikä lisukkeita saa missään nimessä sörsselöidä siihen sekaan, vaan laitettava tarvittaessa lisää siihen päälle.
Puhut jostain muusta maitovalmisteesta.
Viilin pitää venyä, lohkeava, se on jotain muuta kuin viiliä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Viili
=DW= - lejanna,
,,, kirjoitti:
=DW=Inhottaa kaupan viilivenyke. Jos nostaa lusikkaansa viilistä vaikka puoli metriä, venykkeen toinen pää on vielä purkissa.
. - viilit on yäk
,,, kirjoitti:
=DW=tavallinen viili venyy, kermaviili lohkeaa :)))))
- demeter
Teen viilin ja jugurtin itse aina kun "ehdin".
Joku kyseli jugurtin teko-ohjeita. Minä teen tällaisella:
1 l punaista maitoa
2-3 rkl maitojauhetta
1 prk bulgarian jugurttia Aineet vain sekaisin ja siitä se lähtee 12 tuntia kuluu valmistumiseen..
Mnulla on jugurtintekokone. ei siinä tietenkään muuta taikaa ole kuin se, että se pitää aineet tasalämpöisenä - ja onhan siinä myös ajastin.
Joskus aikaisemmin tein ruokatermoksessa ja hyvin sekin onnistui.
Piimajuustoa olen myös valmistanut, ilman juoksutinta. Rahkaa sensijaan en ole vielä kokeillut. Senkin pitäisi onnistua.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Youghurtintekokone??!!
Kerro myös silakoittesi fileoinnista:)
H.No en nyt tiennyt hunksi, millä nimellä olisi tuota lämpöalustaa purkkeineen ja ajastimineen nimittänyt. On meillä muitakin turhakkeita, kirppareilta niitä löytää....
demeter kirjoitti:
No en nyt tiennyt hunksi, millä nimellä olisi tuota lämpöalustaa purkkeineen ja ajastimineen nimittänyt. On meillä muitakin turhakkeita, kirppareilta niitä löytää....
"demeter"
Hhhmpfff, hyvä on, menet sit seuraavan kerran kirpparille ilman miestäsi.
Muuten olen ihan hukassa...
Muuten, onko teillä jo Hirvenhännänlutistaja?
Metsästyskausi alkoi juuri. :)
H.
kuka sitä viiliä niin paljon syö että säästösyistä tekis ite jos se maksaa kolkyt tai viiskytsenttii purkki vai onko tässä nyt just se juttu miks mää oon aina persaukinen.
"tii-na..."
Meillä on nyt uusi missi, kuolasin Iltalehteäkin.
Neito lupasi laittaa paremmaksi.
Ja sinähän kuulut olevan hyvä näyttelijä?
Jos ei sinusta enää maitotytöksi ole, niin ainahan voit laulaa? :)
H.sinä se vaan jaksat vanha mies vielä kuolailla nuorten misukoitten perään.
- ällöttävää, yök :(
On se vaan niin rasittavaa tuollainen käytös, vanha mies ja vanhan miehen tavat, yök....
hunksz kirjoitti:
"tii-na..."
Sehän oli vain lehti?
Maitotyttöni..
H.siitä huolimatta muista sää et oo kumminkaan jussi parviainen ;)))))
tii-na- kirjoitti:
siitä huolimatta muista sää et oo kumminkaan jussi parviainen ;)))))
"tii-na-"
SInä olet nuorempi, kultaseni.
Mites olis, lyhytaikainen feikkiavio?
Korkeintaan kolme tuntia pesut?
Noh, tulipas tää taas tuhmasti...jussisti...
Mutta näytellään vaikka!!!
Y.
H.hunksz kirjoitti:
"tii-na-"
SInä olet nuorempi, kultaseni.
Mites olis, lyhytaikainen feikkiavio?
Korkeintaan kolme tuntia pesut?
Noh, tulipas tää taas tuhmasti...jussisti...
Mutta näytellään vaikka!!!
Y.
H.mää en tommoisiin näytelmiin mukaan lähde.
tii-na- kirjoitti:
mää en tommoisiin näytelmiin mukaan lähde.
"tii-na-"
"Käsikirjoitus ennusti kamalaa aikaa,
ei se antanut teatterin taikaa,
ei niinkuin kun minä luulin.
Minun suuteloon pitäisi kaiken antaa?
Parhaimman kun koskaan osaan?
Tässä taitaa mennä vähänkin aikaa.
Kyllä kiehtovat aikansa antavat huulet,
Mutta minä kun olen ujo. Ja ei mies tuo ole rujo.
Jos mä lipsahdan syvälle siihen?
Hyvä luoja! mun pakko on mennä sinne,
Suudella ties minne!!
Antaa kaikkeni taiteen alttarille,
ukolle vanhalle sille!!
Hyvä on, on taiteeni syvä ja hellä.
Ja kuitenkin aatos on näytellä.
Minä teen sen kateeksi kaiken maan,
Vaivun suloiseen suudelmaan."
Käsikirjoitus omistettu Tiinalle, taitelijalle.
H.tii-na- kirjoitti:
mää en tommoisiin näytelmiin mukaan lähde.
Hyvä, tiesin että sinuun voi luottaa. =)
Ällöttäviä ehdotuksia. :(Anceli kirjoitti:
Hyvä, tiesin että sinuun voi luottaa. =)
Ällöttäviä ehdotuksia. :("Anceli"
Ilman nuolta oletan että oli aloittajalle?
Uskon että tiina vasta aloitti harjoittelun...? :)
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Ilman nuolta oletan että oli aloittajalle?
Uskon että tiina vasta aloitti harjoittelun...? :)
H.Kyllä se oli Tiinalle, painu sinä baanalle, ällötys.
Mie menen saunaan.- asi allisesti
hunksz kirjoitti:
"tii-na-"
"Käsikirjoitus ennusti kamalaa aikaa,
ei se antanut teatterin taikaa,
ei niinkuin kun minä luulin.
Minun suuteloon pitäisi kaiken antaa?
Parhaimman kun koskaan osaan?
Tässä taitaa mennä vähänkin aikaa.
Kyllä kiehtovat aikansa antavat huulet,
Mutta minä kun olen ujo. Ja ei mies tuo ole rujo.
Jos mä lipsahdan syvälle siihen?
Hyvä luoja! mun pakko on mennä sinne,
Suudella ties minne!!
Antaa kaikkeni taiteen alttarille,
ukolle vanhalle sille!!
Hyvä on, on taiteeni syvä ja hellä.
Ja kuitenkin aatos on näytellä.
Minä teen sen kateeksi kaiken maan,
Vaivun suloiseen suudelmaan."
Käsikirjoitus omistettu Tiinalle, taitelijalle.
H.Jopa viilin teossakin hölmö huu aloittaa typerien navan alapuolisten juttujen höpöttämisen. Pysy asiassa, kun joku haluaa keskustella oikeista asioista. On juttusi huu, kuultu satoja kertoja ja kaikki aiheet johtavat samaan asiaan.
- huomaako kukaan
asi allisesti kirjoitti:
Jopa viilin teossakin hölmö huu aloittaa typerien navan alapuolisten juttujen höpöttämisen. Pysy asiassa, kun joku haluaa keskustella oikeista asioista. On juttusi huu, kuultu satoja kertoja ja kaikki aiheet johtavat samaan asiaan.
Juu ja kun nainen keskustelee asiallisesti hänen kanssaan tämä mies lykkää sekaan lovea ja muuta lirkkua eli tyrmää sillä naisen kirjoitukset tyhjänpäiväiseksi lörpöttelyksi.
Aliarviointia ja manipulointia. - huomattu on..
huomaako kukaan kirjoitti:
Juu ja kun nainen keskustelee asiallisesti hänen kanssaan tämä mies lykkää sekaan lovea ja muuta lirkkua eli tyrmää sillä naisen kirjoitukset tyhjänpäiväiseksi lörpöttelyksi.
Aliarviointia ja manipulointia.Ajattelin pistää tii-na lle viestiä, että nyt hänet köyhyys jatkuu, kun muistutitte viilin teosta ja jopa jogurtin.
Mutta ukko-paaperoinen on sotkenut ketjun omine juonineen, joten juttu onkin siivouksesta.
Siihen en osallistu, siis juttuun, enkä siivoukseen. Olisi tuota siivoamista näköjään....menisi edes tuo aurinko pilveen...sieneenkin pitäisi mennä ja karpalotkin ovat varmaan jo kypsiä.
No, ehkä huomenna, silloinkin on luvannut kaunista ilmaa.....nyt lukaisen tuon kirjan loppuun ennen Poirottia. huomattu on.. kirjoitti:
Ajattelin pistää tii-na lle viestiä, että nyt hänet köyhyys jatkuu, kun muistutitte viilin teosta ja jopa jogurtin.
Mutta ukko-paaperoinen on sotkenut ketjun omine juonineen, joten juttu onkin siivouksesta.
Siihen en osallistu, siis juttuun, enkä siivoukseen. Olisi tuota siivoamista näköjään....menisi edes tuo aurinko pilveen...sieneenkin pitäisi mennä ja karpalotkin ovat varmaan jo kypsiä.
No, ehkä huomenna, silloinkin on luvannut kaunista ilmaa.....nyt lukaisen tuon kirjan loppuun ennen Poirottia."huomattu on.."
Jotenkin sain aavistuksen tuosta "ukko-paaperoisesta".
Jos se liippaa minua läheltä, niin tunnustan että huumorintajuni on aikasti erikoinen, ja tunnustan myös että minun ei pitäisi heittää herjaa, edes niille, joita pidän kivoina, iloisina ja huumorintajuisina.
Anteeksi siis taas pyydän ja toivon että jatkatte lattioiden pyyhkimistä kotitekoisilla Viileillä.
H.- huomattu on
hunksz kirjoitti:
"huomattu on.."
Jotenkin sain aavistuksen tuosta "ukko-paaperoisesta".
Jos se liippaa minua läheltä, niin tunnustan että huumorintajuni on aikasti erikoinen, ja tunnustan myös että minun ei pitäisi heittää herjaa, edes niille, joita pidän kivoina, iloisina ja huumorintajuisina.
Anteeksi siis taas pyydän ja toivon että jatkatte lattioiden pyyhkimistä kotitekoisilla Viileillä.
H.Hyvin oivallettu,....niin olitkin ainoa sotkija, mutta asia kerrallaan ,....miehille.
Me naisethan vaihdamme juttua sujuvasti, kuten olet huomannut. Juttelemme ensin aidasta, sitten aidanseipäistä ja lopulta ruodimme portinkin.
Saat anteeksi. Onhan sinua ojennettu jos´jonkinkin kerran ja tekisi mieli sanoa, kuten naapurini "vanha rouva" aikuiselle pojalleen, kun komenteli töihin. "Muista se ja paina se mieleesi"! Minusta se kuulosti niin huvittavalle.
Kirjoitellaan....
Vanhemmat tekivät aikoinaan. Minä en koska en syö.
- en todellakaan
Silloin kun lapset olivat pieniä tein viiliä. Viiden hengen huushollissa se oli taloudellisesti kannattavaa, viiliä syötiin marjojen kanssa joka päivä. Se oli silloin, aikaa siitä on vaikka kuinka. Keskimmäinen täyttää tänään muuten 45.
nykyisessä yhden hengen taloudessani viilin tekemisessä ei minusta ole mitään järkeä, purkki kun maksaa runsas 30 senttiä ja syön sitä satunnaisesti. En sitä paitsi käytä punaista maitoa, sekin pitäisi ostaa varta vasten tarkoitukseen.- tghyyyyyyyyyyyyyyttt
eikös viilipurkki maksa jo 50 centtii?
- ihan hyvää kuiteskii
tghyyyyyyyyyyyyyyttt kirjoitti:
eikös viilipurkki maksa jo 50 centtii?
Rainbow maksaa alle kolkyt senttii, mut on tehty ulkomailla.
- bessie*
ihan hyvää kuiteskii kirjoitti:
Rainbow maksaa alle kolkyt senttii, mut on tehty ulkomailla.
Valmistettu Suomessa, lukee minun viilipurkissani.
Lohkeavaa, juuri sellaista mistä pidän. Päälle laitoin tällä kertaa mustikoita, banaaninviipaleita ja murustettuja piparkakkuja. Piparimurut ehkä ovat vähän väljähtäneen makuisia, mutta kelpo sunnuntaiateria silti. Taidanpa tehdä toisen satsin.
- Heikunkeikku
Kuinkas minä nyt tänne putkahdin?
-Vahingosko sää sitte tälle palstalle tulit?
No en, kuhan päätin kävästä. Tartti keksiä jotakin tärkeää tekemistä, ettei ihan vielä tarvitsisi ruveta siivoamaan. Pikkusen oon vetelällä tuulella.
-Meehän asiaan
Joo, ennen tein viiliä paljon. Mieheni söi joka päivä talkkunaa, jonka sörssäs sokurtin kans viilin sekaan. Lapset veteli viiliä myös naamaansa ja minäkin ripottelin sokuria viilin päälle ja lappasin suuvärkkiin.
Nykyään teen viiliä silloin tällöin. Toinen kissoista rakastaa viiliä. Maitoa inhoaa, mutta viili on herkku-herkkua. Harvemmin itse viiliä syön, koska se on ruvennut tuntumaan kissanruualta ja minähän en kissinruokaa ala syömään.:)
Joghurttiakin oon tehnyt usein. Se on vallan namskutaraaraa. Paljon marjoja sekaan ja huh-huh, että on maistuvaista.- tii-na-...
tää on muuten hyvä keino siirtää muita tekemisiä tuonnemmaksi meinasit oikeen sunnuntai päivän pyhittää siivoomiselle mää en taida vieläkään viittiä siivota ja sitäpaitsi pitäs valmistautua töihin menoon onneks kyllä vasta meen kolmeen mää en oo tehny viiliä koskaan eikä oo meillä kotonakaan tehty mun elinaikana en tiedä sit ennen sitä viili ja talkkuna on ihan hyvää eikä se kyllä enää sokeria kaipaa tulee vaan syötyä sitä niin harvoin ja ehkä mää miellän sen sellasek kesäruuaks jogurtteja en syö kun maustamattomia sillon tällön ja ne on mun makuun ilman marjoja marjat marjoina sillon ne on kaikista parhaita.
- Heikunkeikku
tii-na-... kirjoitti:
tää on muuten hyvä keino siirtää muita tekemisiä tuonnemmaksi meinasit oikeen sunnuntai päivän pyhittää siivoomiselle mää en taida vieläkään viittiä siivota ja sitäpaitsi pitäs valmistautua töihin menoon onneks kyllä vasta meen kolmeen mää en oo tehny viiliä koskaan eikä oo meillä kotonakaan tehty mun elinaikana en tiedä sit ennen sitä viili ja talkkuna on ihan hyvää eikä se kyllä enää sokeria kaipaa tulee vaan syötyä sitä niin harvoin ja ehkä mää miellän sen sellasek kesäruuaks jogurtteja en syö kun maustamattomia sillon tällön ja ne on mun makuun ilman marjoja marjat marjoina sillon ne on kaikista parhaita.
Hyviä keinoja siivouksen lykkäämiseen löytää aina, jos on sillä tuulella. Sitten taas jos on Sillä tuulella, että siivousinspiraatio pujahtaa sisuksiin, niin johan sitä valko tornaadon lailla hoitaa hommat sukkelampaa, kuin sukkelaan.
Jos nyt tämän päivän aikana saisin tän yläkerran imuroitua, pyyhittyä ja laitettua pestyt matot laattialle, niin se tietysti olis hyvä juttu. Huomenna on vapaapäivä, että voishan sitä huomiseenkin siirtää, ettei sen puoleen:) - tii-na-...
Heikunkeikku kirjoitti:
Hyviä keinoja siivouksen lykkäämiseen löytää aina, jos on sillä tuulella. Sitten taas jos on Sillä tuulella, että siivousinspiraatio pujahtaa sisuksiin, niin johan sitä valko tornaadon lailla hoitaa hommat sukkelampaa, kuin sukkelaan.
Jos nyt tämän päivän aikana saisin tän yläkerran imuroitua, pyyhittyä ja laitettua pestyt matot laattialle, niin se tietysti olis hyvä juttu. Huomenna on vapaapäivä, että voishan sitä huomiseenkin siirtää, ettei sen puoleen:)millähän mää saisin joskus sen siivousinspiraation pujahtaan mun sisuksiin muistaakseni siitä on tosi kauan aikaa kun joskus sellainen on tullu ja sit mulla on vielä yleensä semmonen juttu jos se jostain syystä tuleekin niin se ei koskaan kestä niin kauaa että saisin koko huushollin siivottua vaikkei täällä niin kauheesti tilaa ookkaan.
- Heikunkeikku
tii-na-... kirjoitti:
millähän mää saisin joskus sen siivousinspiraation pujahtaan mun sisuksiin muistaakseni siitä on tosi kauan aikaa kun joskus sellainen on tullu ja sit mulla on vielä yleensä semmonen juttu jos se jostain syystä tuleekin niin se ei koskaan kestä niin kauaa että saisin koko huushollin siivottua vaikkei täällä niin kauheesti tilaa ookkaan.
Ennen kun huushollissa oli enemmän väkeä, touhuskelin siivouksienkin kanssa vähän eri malliin, kuin nykyään yksineläjänä.
On tullut mieleen jopa, että oonkohan ollut "omaväkikoree" vieraskoreen lisäksi.:)
Ei kai se maailmaa kaada, vaikka kaikki ei olekaan tip-top-kunnossa. Elämisen jälkiä tulee aina ja hirveesti kuluis aikaa jos koko ajan jotakin nurkkaa krapsuttelis. Mieluummin kulutan energiaa tuola ulkona tai pelikentällä tai mitä nyt milloinkin mieleen juolahtelevi. - 1943
tii-na-... kirjoitti:
Yksin elämisessä on se hyvä puoli, että siivotakin saa ihan silloin kuin itse lystää. Mulla on sillä tavalla siistiä, ettei ole pölyä eikä likaa, mutta tavaroita ja töitä on aina esillä, on sellainen luovan ihmisen huusholli. Jos panen järjestykseen, niin yleensä en sitten löydä tarvitsemiani. Jos ovat esillä, niin yleensä löytyy. Yllätysvierailijatkin ovat tervetulleita, mua ei häiritse, vaikka kotini ei ole tiptop-kunnossa.
- demeter
Nythän on näitä siivousneuvojia (heikunkeikku, tii-na) jotka tulevat kädestä pitäen neuvomaan miten saat kotisi kuntoon (lehdestä luin). Kertovat sulle senkin, mitä pitää heittää pois, mitä säilyttää. (Meille ei olis kyllä asiaa, vaikka syytä olis..))
Yks neuvo oli kyllä hyvä: ettei ahnehdi liikaa - siis yritä siivota koko huushollia. Ottaa vain yhden nurkan kerralla ja jatkaa sitten vaikka joka päivä vähän. Tää koski tietenkin sellaista isompaa kohennusta. Ei sillä että olisin toiminut tuonkaan neuvon mukaan...- Heikunkeikku
Höpö-höpö, älä flataja. Koskaan en muiden nurkkia katseskele, että miten on kukin siivonnut. Ei kuulu mulle, ei-ei-ei. Kukin siivotkoon, kuten tahtoo.
En tahdo neuvoa ketään missään milloinkaan koskaan kuunaan ikinä ikuna.Enkä tykkäisi, jos joku mun asuntoon tulisi siinä mielessä, että silmämunat kääntyillen vilkuilisi joka nurkkaa. Kauhiaa.
- tii-na-...
eilen pesin vessasta lavuaarin olisko tänään pöntön vuoro huomenna lattia apua mää väsähdän jo ajatellessa...
- demeter
No jaa. Siivous on kai keskimäärin turhaa... Meidän nuorten asunnossa on sellainen englanninkielinen juliste, joka kertoo, että siivous on ajan tuhlaamista. Olen kuitenkin ollut huomaavinani, että se säästetty aika menee siihen, kun joutuu aina etsimään jotakin hukassa olevaa tavaraa.
Tämä koskee myös minua itseäni.- lailalii..
Miehellä lukee työhuoneensa oven yläpuolella:
Siisti työhuone on tyhjäpäisyyden tyyssija" - .
lailalii.. kirjoitti:
Miehellä lukee työhuoneensa oven yläpuolella:
Siisti työhuone on tyhjäpäisyyden tyyssija"Nojoo...
Miten sitä aikaa jäisi työntekoon, jos koko ajan pitää siivota.
Mutta toisaalta... siivotessa ne parhaat ideat syntyy. Vielä parempi jos ne ehtii siivoukseltaan toteuttaa.
Siispä tyhmä hukkaa aikansa siivotessa, viisas lataa aivojaan. - lailalii..
. kirjoitti:
Nojoo...
Miten sitä aikaa jäisi työntekoon, jos koko ajan pitää siivota.
Mutta toisaalta... siivotessa ne parhaat ideat syntyy. Vielä parempi jos ne ehtii siivoukseltaan toteuttaa.
Siispä tyhmä hukkaa aikansa siivotessa, viisas lataa aivojaan.Minä taas ajattelen niin, että kunkin järki luistaa parhaiten hänelle soveliaissa paikoissa. Entinen työkaverini käytti puolet työajastaan järjestelemällä papereitaan ja kyniää haluamaansa asentoon.
Jospa hän sitten teki työnsä nopsaan, omalla laillaan??
Kun sai toteuttaa itseään.
Pelle Pelottomat lie harvoin siivousintoilijoita, kun lukemattomat valot palavat ullakolla, jopa pihvalot.
- jakolasku
Joo kyllä meidän koirille joka päivä, kierrätän maitopurkkeja myös viiliä tehdessäni.
- RIMMIR
Täältä löytää niin harvoin viilipurkin kaupasta että se on melkoinen kulinaarinen nautinto syödä siitä puolet ja toisen puolen jakaa kahteen purkkiin sellaisen oikein rasvaisen maidon kanssa.( täällä on kaupoissa muovikanisterissa maitoa jossa kerma mukana). Silloin syntyy sen omatekoisen viilin päälle melkein samanlainen kuori kuin silloin lapsuudessa kotona.
Voi kun se on hyvää kun ripottelee kanelia ja pikkuisen sokuria päälle. - 1943
Luotan asiantuntijoihin. Lapsuudessa kotona oli aina pitkää piimää 5 l:n lasitölkillinen. Siementä haettiin naapurista, jos vaikka ukkonen vetelöitti entisen. Naapuri lähetti maitoa Helsinkiin ja sai sitä kautta uutta siementä. Nykyään on saatavana monenlaista maidosta hapattamalla tehtyä tuotetta. Aikani käytän muuhun kuin hapattamiseen. Prosessi sinänsä kiehtoo minua ja olen esim. säilönyt papuja maitohappokäymisen avulla. Ennen lapsien syntymistä leivoin myös hapanleivän itse, sen teossahan on kyse samasta maitohappokäymisestä. Leivänkin ostan.
- ostan kaiken
Tuskin tuohon viiliin tekoon nyt kamalasti aikaa menisi?
Käytkö metsässä marjastamassa tai sienestämässä? Sehän on aikaa vievää hommaa. - 1943
ostan kaiken kirjoitti:
Tuskin tuohon viiliin tekoon nyt kamalasti aikaa menisi?
Käytkö metsässä marjastamassa tai sienestämässä? Sehän on aikaa vievää hommaa.Kyllä käyn sienestämässä ja marjastamassa. Kaikkia sieniä ei edes saa ostaa ja marjatkin ovat melko hintavia. Lisäksi metsässä saa liikuntaa, on paljon mielekkäämpää puuhaa kuin maidon kanssa lutraaminen. Voin myöntää,että voin osaa kaupasta, mitä haluan. Hinnasta ei ole kiinni. Yleensä haluan melko yksinkertaisia asioita. Esim. lauantaina ostin kirnupiimää 30 %:n alennuksella, kun oli parasta ennen päivä tuolle tuotteelle. Hapatetut tuotteethan säilyvät hyvin ja ovat syötäviä paljon jälkeen tuon päivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011