Mikä minun oikein on.. Häiriintyneet syömistavat ja ajatukset..

ednos?:(

Moi, olen 20v nainen,(reilusti ylipainoinen!!) josta tuntuu, että kaikki ei taida olla kunnossa.. n. 3kk on jatkunut tälläistä menoa:

Saan ahmimiskohtauksia usein, jotka painottuvat eniten iltoihin. Sitten saattaa mennä parikin viikkoa, että vältän syömistä kaikkeni, en vain saa alas, ja jos syön vähänkin jotain missä on paljon kaloreita, ahdistun ja alan itkeä järkyttävät syyllisyyden tunteet, jotka voivat jatkua pitkäänkin. Tuntuu että kaikki romahtaa jos syön liikaa. Myös ahmimiskohtausten jälkeen on järkyttävä olo, ja vannon aina itselleni etten enää koskaan syö noin paljon. Silti se on niin hallitsematonta. Myös oksentelen välillä ruoan jälkeen, eniten kun olen ahminut.. Tulee kaiken vähänkin liikakaloripitoisen ruoan jälkeen aivan hirveä ahdistus, ja usein ihan fyysinen paha, yökötysolo... Ja joskus pakko työntää sormet kurkkuun. Usein kuitenkin oksentelu"kautena", saan syötyä siksi, ja ahminkin, ja olen jo ennen syömistä päättänyt että oksennan.

Harrastan myös liikuntaa aivan hirveästi. 6-7kert viikossa 1h-1,5( ) salilla, missä poljen kuntopyörällä kuin hullu, ja teen vatsalihaksia ja muita harjotteita niin paljon että melkein itku tulee... Ja jos en jonain päivänä mene salille, itken vähän väliä, ja koen aivan järkyttävää syyllisyyttä, joka jatkuu monta päivääkin, vaikka seuraavana päivänä menisinkin salille... Olen myös nyt hommannut itselleni kuntopyörän kotiin, joka varmasti pahentaa kaikkea.... Haluaisin kokoajan vain liikkua ja liikkua, mutta ei kroppa jaksa, ja olenkin tajuttoman väsynyt kaikesta liikunnasta ja kaikesta ajatusryöppypyörteestä.. Tuntuu että olen ihan eri ihminen, kuin ennen. KAIKKI PYÖRII VAAN RUOAN JA LIIKUNNAN VÄLILLÄ! en jaksa olla kovin sosiaalinen, en ole oma itseni, olen älyttömän huonolla tuulella, ja en oikein saa nautintoa mistään. Seuraan kaloreita kun hullu, ja olen tehnyt tarkat taulukot kaikesta... Mua pelottaa..

Vihaan elämääni näin. Tuntuu että kaikki on niin epätasapainossa, ja kaikki pyörii ruoan ympärillä. Pahempaan vain menee.. Käyn terapiassa, olen käynyt jo pari vuotta, mutta tästä puhuminen on niin pirun vaikeeta..:/

Oon nyt lukenut paljon näistä häiriöistä.. Ja eihän tää mihinkään noihin anoreksia, bulimia, BED sairauksiin mene.. Mutta voiko olla että tää ois EDNOS:ta? :( Miten saan itsestäni irti, ja kerrottua edes jollekin läheiselle... Onko neuvoja? Miten te ootte saaneet itsestänne ulos tietoa tilanteestanne..

Kiitos jos jaksoitte lukea, kiitos vielä enemmän jos vastaisitte edes jotakin. Olen niin neuvoton ja umpikujassa.

1

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lollage

voi kyynel... mene lääkärille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2537
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1987
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1527
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe