E 320 cdi aut. -03. Kevyellä kaasulla ravistaa ylämäessä. Auttaa pariksi kuukaudeksi kun vaihtaa vaihdelaatikon öljyt. Mikä aina likaa öljyt ? On kokeiltu pesevää lisäainettakin Veholla. Ei auta.
Automaatti laatikko ravistaa
15
14270
Vastaukset
- NeuvoaAntava
Hmm..Ravistaako kuin pahasti asteikolla 1-5 ? Jos vaihdat pykälää alaspäin (kun ravistelee) niin mitä tapahtuu?
- euriikki
On kyse automaatista. Auto vaihtaa, ei kuljettaja. Manuaalit on erikseen.
- nykytekniikkaaa
euriikki kirjoitti:
On kyse automaatista. Auto vaihtaa, ei kuljettaja. Manuaalit on erikseen.
Elähän puutu keskusteluun kun et tiedä asiaa.
Automaatillakin kuski voi kepistä hipaisemalla vaihtaa pienemmälle jos haluaa askilta mitään kysymättä.
Vanhanaikaiset manuaaliaskit kuuluvat Zetoreihin. - Anonyymi
euriikki kirjoitti:
On kyse automaatista. Auto vaihtaa, ei kuljettaja. Manuaalit on erikseen.
Aja eunuukki kortti eka ni tiedät miten automaatti pelaa
ast. 3. Vaihtaa pienemmälle ja ravistus loppuu.
- Fjddd
-Mikä aina likaa öljyt ? Toivottavasti ei glykooli:(
googlaa: mercedes glykoli Se oli glykoli. (2000 eur.)
- tyynykorjaus
Minulla MB 250D A ravistus alkoi noin 80km/h nopeuden jälkeen, vaihdettiin moottorin kumityynyt, ei korjaantunut. Tämän jälkeen uusittiin vaihteiston kumityyny, tai tyynyt ja taas kulki kuin mersu. Ennen vaihteiston kumityynyn vaihtoa myös koneen käyntiääni pienenkin kiihdytyksen aikana kuului hyvin voimakkaana sisätilaan.
- Eräs glykolikokemus
Nettikirjoitusten mukaan glykoliongelmaa esiintyy useissa syksyyn 2003 saakka valmistetuissa Valeon jäähdyttimellä varustetuissa Mersuissa.
Oireet, kuten "tornator" kuvaa, nykimistä, joka aiheutuu turbiinilukon luistamisesta ja pidemmän päälle glykoli vaurioittaa kaikkia vaihteiston kitkapintoja.
Minulle merkkikorjaamo ehdotti jäähdyttimen vaihdon ja vaihteiston huuhtelun lisäksi uutta turbiinia, mutta päätin odottaa ja nykiminen onkin loppunut vähitellen.
Kun noihin vuosimalleihin harvalla on enää takuut tai goodwillit päällä, kannattaa odiotaa, jos vaan kestää nykimistä korjauksen jälkeen ehkä 500 - 1000 km. Sillä kun voi säästää ~1500 e... - joopperi
Eräs glykolikokemus kirjoitti:
Nettikirjoitusten mukaan glykoliongelmaa esiintyy useissa syksyyn 2003 saakka valmistetuissa Valeon jäähdyttimellä varustetuissa Mersuissa.
Oireet, kuten "tornator" kuvaa, nykimistä, joka aiheutuu turbiinilukon luistamisesta ja pidemmän päälle glykoli vaurioittaa kaikkia vaihteiston kitkapintoja.
Minulle merkkikorjaamo ehdotti jäähdyttimen vaihdon ja vaihteiston huuhtelun lisäksi uutta turbiinia, mutta päätin odottaa ja nykiminen onkin loppunut vähitellen.
Kun noihin vuosimalleihin harvalla on enää takuut tai goodwillit päällä, kannattaa odiotaa, jos vaan kestää nykimistä korjauksen jälkeen ehkä 500 - 1000 km. Sillä kun voi säästää ~1500 e...Sama vika itellä 320 cdi farkku ja vika ei ole laatikossa vaan kardaani hajalla
- Vieläkim mesemiehiä
Ongelma alkaa 50-80tkm välillä ainakin 270 ja 320CDI vuosimalleissa 2003 -2008 öljynvaihto on vain ongelman siirtämistä, sitten kun suostuvat jonkin heikon osan uusimaan (en tiedä mitä) homma on kunnossa oman kokemuksen mukaan ainakin 200tkm enemmästä ei ole kokemusta. Ja sitten nelivetojen jakolaatikot hajoaa n.100tkm paikkeilla itsellä ja kavereilla yhteensä 3 näitäkin kokemuksia muuten autot vallan hyviä.
- Saattomersu!
Moikka! Itselläni saman ikäinen E 270 cdi. Tuossa vuosimallissa on sekä hollantilaisvalm. (volue) että saks. Nissen jäähdytintä. (Noista nimistä en ole 100varma) Pointti on se että hollantilais valmisteinen tuppaa laskemaan lauhduttimen kautta pakkasnestettä vaihdelaatikon öljyn sekaan. Määrä on pieni , mutta riittävä.Kyseessä lienee joku "tihkuminen" kumitiivisteiden kautta.
Pikkasen on hankala nähdä purkamata,kumpi malli on kyseessä, mutta selviää alanliikkeessä runkonumeron perusteella. Itselläni oli hollantilainen. Otatin analyysin vaihdelaatikko öljystä paikallisella alan korjaamolla. ( mukillinen öljyä ja tunnin kuluttua tulos) Positiivinen! Öljy haisi glykoolille ja oli oudon väristä. Kävin hakemessa KL-varaosista Nissenin jäähdyttimen (20 € kalliinpi kuin hollantilainen) ja vaihdatin samantien. Ei ollut kallis remontti kun funtsii mitä siitä olis voinu seurata. Manuaaleissahan tuota ei pääse tapahtumaan. Minun tapauksessa ei viellä ollut oireitakaan, mutta kuten nimimerkistä huomaat: Aion ajaa ja nauttia pitkään ko Mesellä! Kysy lisää ja kerro jos oli apua!- ei koskaan enää mese
mullakin sama mese 270 cdi, vaihdettiin jååhdytin ja jonkin aikaa toimi,nyt nykii ja ravistaa kun hiljaa ajaa,toimii kun kierrokset yli 2000k.
- Leppoisaa ajoa
Auttaisikohan teilläkin laitteita pysymään ehjinä jos ottaisitte vähemmän repiviä lähtöjä ja kiihdytyksiä. Itselleni on aina paasattu kuinka automaattilaatikot ovat kehnoja ja hajoavat helposti. Kuitenkin rauhallinen kiihdytys liikkeellelähdössä, ja perävaunua vetäessä aloitus pienellä vaihteella, on johtanut siihen, että koskaan ei ole mitään vikaa ollut automaattivaihdelaatikoissani. Ajomäärät olleet siinä 200000 per laatikko, kun auto on tullut taas muuten ikänsä puolesta vaihdettavaksi.
Koskaan ei ole mitään suurempia kuitenkaan joutunut korjauttelemaan. Vain tavallisia jarrupalajuttuja ym vastaavaa. - Anonyymi
Siksi kannattaa katsella, vaikka Toyota merkkistä maasturia!🤪🤪
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107070- 954571
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524337Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493687- 513648
- 1963573
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san243029- 502643
- 302111
- 131984