Automaatti laatikko ravistaa

tornator

E 320 cdi aut. -03. Kevyellä kaasulla ravistaa ylämäessä. Auttaa pariksi kuukaudeksi kun vaihtaa vaihdelaatikon öljyt. Mikä aina likaa öljyt ? On kokeiltu pesevää lisäainettakin Veholla. Ei auta.

15

14765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NeuvoaAntava

      Hmm..Ravistaako kuin pahasti asteikolla 1-5 ? Jos vaihdat pykälää alaspäin (kun ravistelee) niin mitä tapahtuu?

      • euriikki

        On kyse automaatista. Auto vaihtaa, ei kuljettaja. Manuaalit on erikseen.


      • nykytekniikkaaa
        euriikki kirjoitti:

        On kyse automaatista. Auto vaihtaa, ei kuljettaja. Manuaalit on erikseen.

        Elähän puutu keskusteluun kun et tiedä asiaa.
        Automaatillakin kuski voi kepistä hipaisemalla vaihtaa pienemmälle jos haluaa askilta mitään kysymättä.
        Vanhanaikaiset manuaaliaskit kuuluvat Zetoreihin.


      • Anonyymi
        euriikki kirjoitti:

        On kyse automaatista. Auto vaihtaa, ei kuljettaja. Manuaalit on erikseen.

        Aja eunuukki kortti eka ni tiedät miten automaatti pelaa


    • ast. 3. Vaihtaa pienemmälle ja ravistus loppuu.

    • Fjddd

      -Mikä aina likaa öljyt ? Toivottavasti ei glykooli:(

      googlaa: mercedes glykoli

    • Se oli glykoli. (2000 eur.)

    • tyynykorjaus

      Minulla MB 250D A ravistus alkoi noin 80km/h nopeuden jälkeen, vaihdettiin moottorin kumityynyt, ei korjaantunut. Tämän jälkeen uusittiin vaihteiston kumityyny, tai tyynyt ja taas kulki kuin mersu. Ennen vaihteiston kumityynyn vaihtoa myös koneen käyntiääni pienenkin kiihdytyksen aikana kuului hyvin voimakkaana sisätilaan.

      • Eräs glykolikokemus

        Nettikirjoitusten mukaan glykoliongelmaa esiintyy useissa syksyyn 2003 saakka valmistetuissa Valeon jäähdyttimellä varustetuissa Mersuissa.

        Oireet, kuten "tornator" kuvaa, nykimistä, joka aiheutuu turbiinilukon luistamisesta ja pidemmän päälle glykoli vaurioittaa kaikkia vaihteiston kitkapintoja.

        Minulle merkkikorjaamo ehdotti jäähdyttimen vaihdon ja vaihteiston huuhtelun lisäksi uutta turbiinia, mutta päätin odottaa ja nykiminen onkin loppunut vähitellen.

        Kun noihin vuosimalleihin harvalla on enää takuut tai goodwillit päällä, kannattaa odiotaa, jos vaan kestää nykimistä korjauksen jälkeen ehkä 500 - 1000 km. Sillä kun voi säästää ~1500 e...


      • joopperi
        Eräs glykolikokemus kirjoitti:

        Nettikirjoitusten mukaan glykoliongelmaa esiintyy useissa syksyyn 2003 saakka valmistetuissa Valeon jäähdyttimellä varustetuissa Mersuissa.

        Oireet, kuten "tornator" kuvaa, nykimistä, joka aiheutuu turbiinilukon luistamisesta ja pidemmän päälle glykoli vaurioittaa kaikkia vaihteiston kitkapintoja.

        Minulle merkkikorjaamo ehdotti jäähdyttimen vaihdon ja vaihteiston huuhtelun lisäksi uutta turbiinia, mutta päätin odottaa ja nykiminen onkin loppunut vähitellen.

        Kun noihin vuosimalleihin harvalla on enää takuut tai goodwillit päällä, kannattaa odiotaa, jos vaan kestää nykimistä korjauksen jälkeen ehkä 500 - 1000 km. Sillä kun voi säästää ~1500 e...

        Sama vika itellä 320 cdi farkku ja vika ei ole laatikossa vaan kardaani hajalla


    • Vieläkim mesemiehiä

      Ongelma alkaa 50-80tkm välillä ainakin 270 ja 320CDI vuosimalleissa 2003 -2008 öljynvaihto on vain ongelman siirtämistä, sitten kun suostuvat jonkin heikon osan uusimaan (en tiedä mitä) homma on kunnossa oman kokemuksen mukaan ainakin 200tkm enemmästä ei ole kokemusta. Ja sitten nelivetojen jakolaatikot hajoaa n.100tkm paikkeilla itsellä ja kavereilla yhteensä 3 näitäkin kokemuksia muuten autot vallan hyviä.

    • Saattomersu!

      Moikka! Itselläni saman ikäinen E 270 cdi. Tuossa vuosimallissa on sekä hollantilaisvalm. (volue) että saks. Nissen jäähdytintä. (Noista nimistä en ole 100varma) Pointti on se että hollantilais valmisteinen tuppaa laskemaan lauhduttimen kautta pakkasnestettä vaihdelaatikon öljyn sekaan. Määrä on pieni , mutta riittävä.Kyseessä lienee joku "tihkuminen" kumitiivisteiden kautta.

      Pikkasen on hankala nähdä purkamata,kumpi malli on kyseessä, mutta selviää alanliikkeessä runkonumeron perusteella. Itselläni oli hollantilainen. Otatin analyysin vaihdelaatikko öljystä paikallisella alan korjaamolla. ( mukillinen öljyä ja tunnin kuluttua tulos) Positiivinen! Öljy haisi glykoolille ja oli oudon väristä. Kävin hakemessa KL-varaosista Nissenin jäähdyttimen (20 € kalliinpi kuin hollantilainen) ja vaihdatin samantien. Ei ollut kallis remontti kun funtsii mitä siitä olis voinu seurata. Manuaaleissahan tuota ei pääse tapahtumaan. Minun tapauksessa ei viellä ollut oireitakaan, mutta kuten nimimerkistä huomaat: Aion ajaa ja nauttia pitkään ko Mesellä! Kysy lisää ja kerro jos oli apua!

      • ei koskaan enää mese

        mullakin sama mese 270 cdi, vaihdettiin jååhdytin ja jonkin aikaa toimi,nyt nykii ja ravistaa kun hiljaa ajaa,toimii kun kierrokset yli 2000k.


    • Leppoisaa ajoa

      Auttaisikohan teilläkin laitteita pysymään ehjinä jos ottaisitte vähemmän repiviä lähtöjä ja kiihdytyksiä. Itselleni on aina paasattu kuinka automaattilaatikot ovat kehnoja ja hajoavat helposti. Kuitenkin rauhallinen kiihdytys liikkeellelähdössä, ja perävaunua vetäessä aloitus pienellä vaihteella, on johtanut siihen, että koskaan ei ole mitään vikaa ollut automaattivaihdelaatikoissani. Ajomäärät olleet siinä 200000 per laatikko, kun auto on tullut taas muuten ikänsä puolesta vaihdettavaksi.
      Koskaan ei ole mitään suurempia kuitenkaan joutunut korjauttelemaan. Vain tavallisia jarrupalajuttuja ym vastaavaa.

    • Anonyymi

      Siksi kannattaa katsella, vaikka Toyota merkkistä maasturia!🤪🤪

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

      Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      223
      10572
    2. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

      Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      48
      9831
    3. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

      Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      179
      8434
    4. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

      HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      304
      7888
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

      seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      193
      6735
    6. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      8
      6562
    7. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

      Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      90
      6133
    8. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

      Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      68
      5973
    9. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      30
      5769
    10. Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan

      Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit
      Maailman menoa
      103
      5007
    Aihe