MITÄ TAPAHTUU??

Skitsofrenikko?

MInulla on todettu vähän yli vuosi sitten paranoidinen skitsofrenia.
Nyt en enään oikein kuule ääniä paitsi vähän, mutta en saa kunnolla selvää äänistä minulla on lääkitys päällä. Onko mahdollista että minulla ei ole skitsofreniaa vaan minulla on jokin kirous langettu päälle että ne ''äänet'' joita kuulen on KUITENKIN oikeiden ihmisten ääniä ja nyt nämä ''oikeat'' ihmiset eivät enää jaksa jutella tai puhua minulle, mutta sitten mietin että jos lopetan lääkityksen tulenko kuulemaan ääniä selkeästi ja sitä kautta uudelle osasto jaksolle meno? Tuntuu kuin nämä ''äänet'' olisivat kyllästyneet puhumaan minulle. Olen todella rauhallinen ja herkkä mies. Ja minulla on muutto edessä kohta joten onko nämä äänet sitten sen takia hiljaa koska minä löähden pois niiden luota. Ennen kävi kyllä samanlailla vaihdoin paikkakuntaa ja toiset äänet jäi sille paikkakunnalle mistä lähdin ja uudet tuli uudelle paikkakunnalle.

10

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiolemahdollista

      Ei ole mahdollista. Sairautesi takia kuvittelet sen olevan mahdollista.

    • antennikauppias

      Skitsofrenia on itseasiassa yhteys henkiolentoihin, enkeleihin ja demoneihin.
      Antipsykoottiset lääkkeet toimivat niin että ne salpaavat aivoista sen osan joka yrittää olla yhteydessä tuonpuoleiseen. Vähän sama kuin jos laitat antennin päälle metallihäkkyrän niin eihän siinä enää signaali kulje samalla tavalla.

    • ymmärrystä vailla

      Onko lääkäri menettänyt järkensä??Väkivaltainen poika ollaan lähettämässä kotiin. Lääkäri on hullu.Toimittakaa hänet mielisairaalaan.Täällä on lapsia, jotka yrittävät käydä koulua.Herätkää lääkärit omaan typeryyteenne.

    • ymmärrystä vailla

      Laittakaa se kuntoutuskotiin.Ei tänne!

    • ymmärrytä vailla

      Ei kuulemma tarvii mennä pakkohoitoon, jos ei oo tappanu vielä ketään. No miks mut sitten pakkohoidettiin.

    • ymmärrystä vailla

      Sekalainen vuodatus!

      Miten voin auttaa ihmistä, jota rakastan? Hän on minun veljeni.Mitä voisin tehdä,että hänen elämänsä muuttuisi paremmaksi?Miksi elämä on näin epäoikeudemukaista?Olisinko muka voinut tehdä jotakin?Kuka huolehtisi veljestäni?

    • rauha.honkanen

      Äänet, joita kuulet, tuottaa häiriintyneesti toimiva kuulokeskus aivoissasi, joka johtuu siitä, että aivosi tuottaa liikaa dopamiinia. Voit wikipediasta lukea dopamiineista ja liikatuotannon ollessa kyseessä antipsykooteista, joilla hoidetaan tällaista tilaa. Sitä kutsutaan skitsofreniaksi, kun ihminen kuulee ääniä, joita toiset eivät kuule. Henkimaailman juttuja ne eivät ole, luota minuun.

    • Mutta minusta tuntuu että muutkin ihmiset kuulevat ne äänet jotka minä kuulen...
      ja kun olen esim kaupungilla niin otan muiden ihmisten puheet itseeni (EN TARKOITUKSELLA) ja kuvittelen että he puhuvat minusta ja kyllähän ne puheet melkein aina täsmää siihen mitä esim ajattelen ja tunnen sillä hetkellä. Ei ole kiva sairaus tämä skitsofrenia ollenkaan. Voiko joku jolla on oikeasti kunnollinen mielipide asiaan kommentoida tätä viestiä.

    • jk

      vain niin

    • nkfjgkfjg

      En mä tiedä, miten äänet syntyvät tai mitä ne ovat. On niitä ollut mullakin.

      MUTTA ainakin minulla oli asioita, jotka olivat niin mielenkiintoisia, etten niissä tiloissa tai tilanteissa kuullut ääniä. Tällaisia tilanteita voi olla esimerkiksi keskustelu mielenkiintoisen ihmisen kanssa, esitelmän pito isolle joukolle ihmisiä, uudessa kaupungissa ulkomailla kulkeminen, johonkin harrastukseen syventyminen yksin...

      Pitäisi vaan sanoa itselleen, että äänet ovat harhaa.

      Pitäisi mahdollisimman usein tehdä jotain, mitä tehdessä ei kuule ääniä, jos mahdollista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe