Minulle tuli tässä mieleeni eräs teoreettinen ongelma. Oletetaan, että minä teetätän kaverillani internetsivut. Oletetaan edelleen, että paljastuu, että tälle sivustolle on kopioitu toisen tuotoksia. Kumpi on vastuussa: minä vai kaverini? Entäpä jos edellämainitut sivut olisi sijoitettu vuokrattavalle palvelimelle. Voisiko palvelun vuokraava yritys joutua missään tapauksessa tästä vastuuseen? Tämmöisiä tilanteita tuli tässä mieleeni. Tietääkö kukaan täällä vastauksia esittämiini kysymyksiin?
Kenellä on vastuu nettisivuja teetettäessä?
2
109
Vastaukset
- ...
Se joka päätöksen jonkin tiedoston käyttämisestä tekee.
Luonnollisesti ensin syytetään sinua koska sivut ovat sinun. Sinun hommasi on syyttää kaveriasi tai vaihtoehtoisesti ottaa syy niskoillesi.
Palvelintilaa vuokraavalla firmalla ei ole vastuuta sivun sisällöstä, paitti jos sivujen sisältö on lain vastainen niin he voivat pistää piuhat poikki ihan vain siksi että lakia on rikottu. - peikkotrollli
En minä näistä asioista paljoa tietä, mutta uskoisin suraavasti. Joku yritys tarvitsee kotisivut ja sitä varten pyytetään jotain toista firmaa toteuttamaan kotisivut. Jos myöhemmin paljastuu että sivuilla on ollut tekiänoikeuden alaista tavaraa ilman lupaa, saattaa kotisivut tilannut yhtiö joutua oikeuteen, jossa määrätään maksamaan vahinkonkorvauksia niille tahoille joitten oikeuksia on rikottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1997024- 1592076
- 1131708
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551268Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢551150Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001084Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71026Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan256981- 41959