Laulua ja koreografiaa

Allright_

Kriitikon juttu Hesarista Tapsan juhlakonsertista parin vuoden takaa :

"Jyhkeästi soiva Delilah, kuutamoklassikot täysikuu ja Hopeinen kuu ja esimerkiksi Sä luota päivään nousevaan näyttävät että ääni on kunnossa. volyymia epäilemättä löytyisi ilman mikrofoniakin.
Parhaimmillaan kansa on hiukan vakavamman, jopa suorastaan pateettisen ohjelmiston parissa. Keveämmissä numeroissakin laulu kulkee, mutta eläytyminen tuntuu usein väkinäiseltä. Välillä katsojan ajatus saattaa ruveta myös hiukan harhailemaan sillä artistin yhdennäköisyys tämän ollessa Jack Nicholsonin kanssa on vuosien myötä käynyt yhä ilmeisemmäksi. Ainakin Vastustamaton sopisi hyvin Nicholsoninkin suuhun. Tietysti on aina kiva kun suomalainen mies tanssii, mutta Mamas & Papas- vääntö ja Varsinkin polkkahyppely kansanmusiikkiosiossa voi synnyttää vaivaannuttavankin vaikutelman. Kansa olisikin kaivannut kipeästi apua tanssikoreografioihin."

Kehuja tulee siis laulamisesta, mutta moitteita lavakoreografiasta. Aivan kuten niin monasti ennenkin.

12

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin tai näin

      Mutta jos Tapsa olisi seissyt vaan paikallaan kuin tatti, niin kyllä siitäkin varmaan moitteita olisi tullut.

    • no jaa...........

      No, eipä ole eka kerta kun Tapsan lavaliikehdintää moititaan.

    • muuten vaan

      Kyllä Tapani on paitsi loistava laulamaan niin myös hyvä lavaesiintyjä. Hänen esiintymisessään on spontaanisuutta. Ei mitään etukäteen suunniteltuja ja mietittyjä lavakoreografioita ja se on vaan hyvä.

    • tere!!

      Tapani kansa ei tarvitse esiintymiseensä mitään tanssikoreografioita. Hän on LAULAJA isolla L:llä. Sirkuspellet sun muut balettitanssijat hyppiköön siellä lavalla ja tehköön piruettejaan. Tapsan esiintymisessä vetoaa ja vangitsee hänen laulamisensa.

    • Maner

      TK:n maneerit pähkinänkuoressa ovat:
      - käsi nyrkkiin = olen voimakas
      - käsi avoinna, kämmen yleisöön päin = olen tässä
      - yleisön puoleinen jalka hieman toista taaempana = olen avoin yleisölle
      - välisoiton aikana pää pystyssä, suu hieman raollaan = MINÄ eläydyn tähän kybällä
      - käsien/käden loppuravistus = MINÄ olen lopettanut, soitto seis!
      - puolivillainen vitsi faneille eturiviin = olen kansanmies

      Tässä se loistava lavaesiintyminen on!

      • oukidouck

        Onhan tuossa totta
        Täytyy sanoa ,että huomiosi on aika tarkkaan osuva. Kyllä noista Tapanin tunnistaa :)
        Ehkä ne on jo niin iskostuneet Tapsan takaraivoon , että kyseiset "maneerit" tulevat hänen esiintymiseensä ihan luonnostaan.


      • '',,''

        Kun kopioit nuo niin olisit voinut myös kertoa lähteen.


    • Lorujaje

      No, Tapsalla nyt on tuo oma tyylinsä olla ja esiintyä siellä lavalla. Tapsan maneereihin kieltämättä ainakin jokuneen noista yllä luetelluista kuuluu. Kyllähän jonkinlaisia maneereita jokaisella laulajalla on jos niitä ruvetaan oikein miettimään.

    • Lorujaje

      Tapani on muuntautumiskykyinen ja tyylitajuinen artisti. Osaa esiintyä kulloisenkin tilanteen mukaan. Tanssilavoilla ja viihdekonserteissa esiintyessä on mukaansatempaava ja laittaa simänpilkettäkin mukaan peliin. kirkkokonserteissa esiintyminene on hillittyä ja arvokasta, muttei kuitenkaan puuduttavaa eikä pitkäveteistä. Tulkinnoissaan on sävykkyyttä ja ilmeikkyyttä.

    • Teidän ÄO on alle 2

      Voi v***u mitä p****njauhamista ja lapsellista lässytystä. Get a life!

    • pata kattilaa jne...

      "Get a life! " - sanoo hän joka kirjoittelee tänne keskellä yötä klo. 02:49 ;D

      • yötyössä ollut

        Tyhmä. Entäs jos on vaikkapa työssä jossa yöllä valvotaan mutta ei ole koko ajan tekemistä. Esim. hoitotyö jossa potilaat osapuilleen nukkuvat suurimman osan työstä. Silloin voi olla netissä pysyäkseen valveilla.
        En ole kuitenkaan kyseinen kirjoittaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe