Kela korvaa kuntoutumiskeskusten järjestämiä laihdutuskursseja. Edellytyksenä on todellinen liikalihavuus, joka aiheuttaa muitakin sairauksia ja haittoja.
Olisi mukava kuulla, jos joku on ollut tällaisella kurssilla, miten pääsi ja miten auttoi. Mitä siellä tehtiin? Missä kurssi järjestettiin?
Ymmärrän, että laitoskuntoutukseen on tosi vaikea päästä, mutta kokonaisuuden kannalta se voisi olla parasta.
Mamma
Kela korvaa laihdutuskursseja
4
1109
Vastaukset
- Röyh!
Jos tuo nut pitäisi paikkaansa,niin puolet suomalaisista pääsisi noille kursseille.
-KELA ajautuisi kassakriisiin
-kansantalous pysähtyisi
-elintarviketeollisuus ajautisi kriisiin
-lääkärit joutuisi työtömiksi,samoin ortopedit,pyörätyolitehtaat ja kävelysauvatehtaat voisi lopettaa
Annetaan vaan lihavien vetää rauhassa itsensä loppuun niin ei eläkettäkään tarvitse pitkään maksaa.- Laiha
Niin onhan se epäoikeudenmukaista: ensin syödään ja mässätään kaikki rahat ja sitten mennään yhteiskunnan varoilla laihduttamaan....röyhkeää hyväksi käyttöä.
Enemmän kelan rahoja vanhuksien hoitoon, he ovat ikänsä maksaneet veroja ja sitten laiskat läskit nakertaa toimeentuloturvaa...hävetkää ihrapallot! - kantojanne
Laiha kirjoitti:
Niin onhan se epäoikeudenmukaista: ensin syödään ja mässätään kaikki rahat ja sitten mennään yhteiskunnan varoilla laihduttamaan....röyhkeää hyväksi käyttöä.
Enemmän kelan rahoja vanhuksien hoitoon, he ovat ikänsä maksaneet veroja ja sitten laiskat läskit nakertaa toimeentuloturvaa...hävetkää ihrapallot!Eiköhän toi ole melko suppea katsanto. Monet lihavat ei ole lihavia siksi että he söisivät itsensä lihavaksi. Ehkä meidän ruokakultuurimme on mennyt sellaisksi että se sairastuttaa. Työpaikallani, jossa keski-ikä alkaa olla yli 50v on paljon laihoja jotka ovat kontrollissa korkean verenpaineen ja verenrasvapitoisuuden vuoksi. Suuria suklaan ja makean ystäviä, ruokaan aina kermaa ym mutta paino ei nouse. Sitten on lihavia joilla on "terveellinen" ruokavalio, monilla heillä jokin aineenvaihduntaa hidastava sairaus. Ehkä ollaan kokonaan hakoteillä tällä kaloreitten laskukultuurissa. Ehkä tulisi lisätä hyvien kasvisrasvojen kulutusta ja jättää hiilihydraatit vähemmälle. Se vaatisi kaupan tuotteiden muuttumista myös. myös tämä tapa että kaikki sairaudet nimetään lihavuudesta johtuvaksi ja sitten saadaan tulos että sairaudet johtuvat lihavuudesta. Monet sairaudet aiheuttavat lihavuutta koska niissä on väsymystä ym. liikkumista vähentäviä tekijöitä. mm. lihas- ja luusto säryt.
- Totta
http://kelaapp.kela.fi:8080/kz_app/KZInternetApplication/YleiskyselyHakuUseCase?valittu=7804&lang=fi tos on linkki esimerkki kurssiin ylilihaville.
Siihen mä en ota kantaa onko ne tarpeellisia vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948201
- 403942
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html351282Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121030Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797