Katkeruudesta ei voi toipua. Samoin kuin kärsimys ei jalosta.

KokemuksetEiUnohdu

Kun ihminen joutuu kaltoin kohdelluksi, se hyvä ihminen hänessä kuolee ja tilalle tulee hirveä ihminen. Tila ei palaudu. Tämän vuoksi, kaikki järjestelmät ovat hiiriä ja yrittävät asiaa vikistä paremmaksi.
Pahuus aina voittaa hyvän ja maailma muuttuu raaemmaksi. Kaikkien oivaltaessa tuon asian, se ei valitettavasti johda ihmisten negatiivisten kokemuksien ehkäisemiseen, vaan nimenomaisesti päin vastoin.
Siksihän kasvatuksella, koulutuksella ei ole juuri mitään merkitystä, kun muutamassa tunnissa kuka tahansa voidaan aivopestä raivohulluksi.

12

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse päätät

      Katkeruudesta pääsee irti antamalla anteeksi, sille jolle on katkera !

      Miksi tuhoat itsesi ja elämäsi, ajattelemalla vihantunteita, vääryyksiä joita sulle on tehty.
      Jokainen niitä kokee, mutta niihin ei pidä jäädä kiinni, eikä vatkata niitä mielessään.

      Ja hyvä voittaa aina lopulta !

      • Samaa mieltä!

        AAMEN!!! Toi on NIIN TOTTA! On vaan ihmisiä, jotka jäävät elämään siihen menneeseen ja pitävät itseään uhrina, kun niin väärin on kohdeltu tms.
        Eivätkä tajua, että itseään siinä eniten satuttavat.


      • dfhcgxbcb
        Samaa mieltä! kirjoitti:

        AAMEN!!! Toi on NIIN TOTTA! On vaan ihmisiä, jotka jäävät elämään siihen menneeseen ja pitävät itseään uhrina, kun niin väärin on kohdeltu tms.
        Eivätkä tajua, että itseään siinä eniten satuttavat.

        No miksi kohtelette väärin ja ajatte ihmisen siihen itsetuhon kierteeseen saatana!


    • ....................

      Oikea terapeutti/sielunhoitaja voi varmasti auttaa eteenpäin. Yksin on tietysti hankalampaa, mutta keskustele asiasta ja lue aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja muiden samantyyppisistä kokemuksista. Hyvyys lopulta voittaa, sen Raamattu lupaa. Kaikella on aikansa, aikaa annetaan mm. siksi, jotta mahdollisimman moni pelastuisi.

    • pakko syöttöä

      Raamattu ja raamattu. Kirja joka on täynnä julmuuksia ja petoksia. Älkää nyt hyvät ihmiset joka paikkaan sitä uskoa tunkeko. Menee meinaan överiksi.

    • daa...

      katkeruudesta voi toipua.jättämällä kaikki se taakse.olla miettimättä.itse en ole sisaruksen,äitin tai isän kanssa enää tekemisissä.
      pärjään ihan hyvin kun en mieti millään muotoa entistä.hyvin olen pärjännyt.
      elämässä on muutakin kuin negatiivisten asioiden vatvominen.elämässä on niin paljon mukavaa,kun vain löytää sen.

      kärsiä ei myöskään kannata.vanhat ajatukset romukoppaan joutaa.
      mieltäänkin voi uudistaa jos osaa.

    • Ikuisuuden toivo

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Kenet tahansa saadaan katkeraksi ja kenet tahansa saadaan "pahaksi" kun tarpeekis kauan joutuu kestämään vain pahuutta ja hyljeksintään. pelastua voi erakoitumisen kautta, mutta jos ei pääse pakoon tuloksena on pahuus. Siksi kaikki tekopyhäily oksettaa...todellin Kristuksen rakkaus menee sinne missä ei rakkautta ole ja katkaisee pahuuden kierteen. niin kauan kuin maailma on täynnä oppeja ihmisen omasta voimasta niin mikään ei muutu...maailma ei muutu paremmaksi vaan pahuus jyllää

      • Ikuisuuden toivo

        Siis ihminen luhistuu moraalisesti jos ei saa mistään rakkautta ja samalla saa vain pahaa. Jos ihmisen elämässä on pahojen kokemusten keskellä rakkautta hän selviää "hyvänä" jos ei hän sairastuu. Jokaisen ihymisen taistelu, heidän jotka jäävät vaille rakkautta on sankariteko. Maailmassa me olemme oikeasti kaikki tietyllälailla yhtä ja paha jonka laitamme eteenpäin ja rakkaus jonka kiellämme joltakin vaikuttaa kaikkeen. jossakin esille nousee hirviöt vaikka se hirviö on jokainen maailman aikuinen ihminen. Vain rakkaus voi pelastaa ihmiset ja vain ihmiset jotka omaksuvat rakkaudewn elämänsä nuoraksi kykenevät kestämään toivottomuuden ja pimeän. useimmiten ainoat jotka jäävät ovat Jeesukseen aidosti uskovat nöyrät ihmiset..he kulkevat siellä jossa on pimeääkin. Suurinosa ihmisistä karttaa epäonnisia sillä pelkää sen tarttuvan, hengellisetkin.


    • uskonuskon

      vaikka uskonkin rakkauteen ja anteeksiantoon. KAikkeen mitä Raamatussa kirjoitetaan niin on kuitenkin täysin käsittämätöntä vaatia rakastamaan/antamaan anteeksi ihmiselle joka on pettänyt, käyttänyt hyväkseen, valehdellut, syyttänyt asioista joissa ei päätä ei häntää ja joka harrastaa herjaamista vaikka itse asiat ovat jo aikoja sitten jääneet taakse.
      Pitäisikö osata olla katkeroitumatta ja sanoa että hän/he eivät ymmärrä mitä tekevät.

    • koirankakka

      Totta on, että ihminen lopulta luhistuu, kun on tarpeeksi kiusattu. Viimeinen pisara on, kun ihminen johon on luottanut ja joka on merkinnyt elämässä kaikkea, pettää ja jättää. Ei siinä auta toisten sanomiset, kun vastoinkäyminen toisensa jälkeen tulee ja lopuksi sitten se viimeinen niitti. Äärimmilleen kiusattu ihminen romahtaa, voimat yksinkertaisesti loppuu. Itse olen yrittänyt toipua vuoden, edelleen rämmin samassa hetteikössä. Turha on kenenkään neuvoa, että heitä vanhat ajatukset romukoppaan. Kun itsetunto on mennyt, ei uskalla enää yrittääkään mitään uuden epäonnistumisen pelossa. Väkisinkin sinä katkeruus hiipii seuraan, että miksi juuri minulle aina...

      • rapakko

        Lopettakaa nuo höpötykset ihmisen hyvyydestä ja taisteluista ja sankariteoista!
        Raamattu ei tässä nyt auta yhtään eikä ikuisuuskuvitelmanne. Kiusattu ja uupunut ihminen on se mikä on, ei häntä tarvitse enää manipuloida uskomuksillanne ja lisätä hänen ristiriitaansa. Ihmisen pitääkin vihata sitä, joka on tehnyt väärin häntä kohtaan, vain siten toipuu ja pääsee takaisin elämään.


    • Energiasyöppö=viha

      Kun ihminen vihaa,hän jää sen tunteen vangiksi."Antaa anteeksi "ei ole suinkaan sama asia kuin pahojen tekojen hyväksyntä,vaan että pystyy näkemään teon tehneen ihmisen heikkoudet,vaillinaisuuden,keskenkasvuisuuden ja ne antamaan sitten anteeksi.Vain tällä keinolla voi päästä irti kuluttavasta,voimat imevästä katkeruudesta,joka pilaa koko elämän.On toki joitain hirmutekoja,joita miettiessä en ole aivan varma,pystyisinkö anteeksi antamaan..Mutta aika paljon olen pystynyt anteeks antamaan ja hyväksymään osaksi omaa elämääni,menneisyyttäni.Hyväsyä se,mitä ei voi muuttaa ja rohkeutta muuttaa,minkä voi.Ja viisautta erottaa nämä kaks toisistansa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe