Nyt pukkas pähkinä Patmokselle

13

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mitään uutta

No kyllähän uskovaiset on tän kaiken tienny jo kauan sitten. Te ihmettelette nyt asioita, josita uskovat on puhuneet jo kaaaaaaaaaaauan.
      Raamatun profetiat toteutuu. Mut eihän tuo ole se lopputulos.

• koko ajan..

No miksi tähän Patmos piti vetää mukaan ?

Jerusalem on pakanoiden tallattavana, kunnes pakanoiden aika täytyy..

Piiritetty Jerusalem

9 Miksi huudat ja vaikeroit, Jerusalem?
        Eikö sinulla enää ole kuningasta,
        oletko menettänyt neuvonantajasi?
        Kipu on iskenyt sinuun kuin synnyttäjään.

10 Vääntelehdi ja voihki, tytär Siion, kuin synnyttävä nainen, sillä sinä joudut ulos kaupungista. Taivasalla sinun täytyy asua, Babyloniaan saakka sinun pitää mennä. Sieltä sinä kuitenkin pelastut, Herra vapauttaa sinut, päästää sinut vihollistesi käsistä.

11 Monet kansat kokoavat joukkonsa sinua vastaan
        ja sanovat: "Nyt Siion häväistään!
        Sen tuho on silmiemme ilo."

12 Mutta ne eivät tajua Herran ajatuksia,

eivät ymmärrä hänen tarkoituksiaan:

hän kokoaa kansat kuin lyhteet puimatanterelle.

13 -- Ryhdy puimaan, tytär Siion, sanoo Herra. Minä teen sinut voimakkaaksi, annan sinulle rautaiset sarvet ja vaskiset sorkat.
        Sinä muserrat monta kansaa ja tuot saaliin uhriksi Herralle, niiden rikkaudet maailman valtiaalle.

Lopun aikaa kohden mennään.

• dikduk
        koko ajan.. kirjoitti:

No miksi tähän Patmos piti vetää mukaan ?

Jerusalem on pakanoiden tallattavana, kunnes pakanoiden aika täytyy..

Piiritetty Jerusalem

9 Miksi huudat ja vaikeroit, Jerusalem?
        Eikö sinulla enää ole kuningasta,
        oletko menettänyt neuvonantajasi?
        Kipu on iskenyt sinuun kuin synnyttäjään.

10 Vääntelehdi ja voihki, tytär Siion, kuin synnyttävä nainen, sillä sinä joudut ulos kaupungista. Taivasalla sinun täytyy asua, Babyloniaan saakka sinun pitää mennä. Sieltä sinä kuitenkin pelastut, Herra vapauttaa sinut, päästää sinut vihollistesi käsistä.

11 Monet kansat kokoavat joukkonsa sinua vastaan
        ja sanovat: "Nyt Siion häväistään!
        Sen tuho on silmiemme ilo."

12 Mutta ne eivät tajua Herran ajatuksia,

eivät ymmärrä hänen tarkoituksiaan:

hän kokoaa kansat kuin lyhteet puimatanterelle.

13 -- Ryhdy puimaan, tytär Siion, sanoo Herra. Minä teen sinut voimakkaaksi, annan sinulle rautaiset sarvet ja vaskiset sorkat.
        Sinä muserrat monta kansaa ja tuot saaliin uhriksi Herralle, niiden rikkaudet maailman valtiaalle.

Lopun aikaa kohden mennään.

Babylonian eksiili oli ja meni 2500 vuotta sitten.

• edesauttamus

Demokratiaa, vaativat ekumeenikot. Sitä tietenkään ei demokraattisina pidetyissä yhteiskunnissa rahvas vastusta, vaan päinvastoin. Sehän vaikuttaa oikein hyvältä. Käsityksien mukaan sorrettu kansa saa hyväntekijöiden toimesta ikioman valtion.

Herää vain kysymys, että mikä kansa tuo palestiinalaiskansa oikein on. Mitkä ovat heidän historialliset juurensa ja eivätkö ne liity pikemminkin muihin arabikansoihin eikä niinkään israelilaisiin? Olenko nyt vallan väärässä, kun muistelen miten ko. palestiinalaiset lähtivät Israelista täysin vapaaehtoisesti, kun tiesivät sodan olevan tulossa ja olivat menossa muihin maihin omiensa luo, jotka eivät sitten ottaneetkaan heitä vastaan? Eivätkö juuri arabit asettaneet oman heimokansansa tuossa ahdinkoon, vaikka alunperin itse kehottivat heitä lähtemään pois Israelista?

Entä mikä maa oikein on Jordania ellei palestiinalaisvaltio?

• judstaer

"Entä mikä maa oikein on Jordania ellei palestiinalaisvaltio? "

Israel miehittää suurinta osaa Jordanian palestiinalaisalueesta. Itä-Jerusalem ja Länsiranta.

Jordanian väestöstä enemmistö on muita kuin palestiinalaisia.

• näin se menee

Islam ei koskaan tule tyytymään mihinkään pieneen maaplänttiin. Se haluaa Israelin pois maailman kartalta.

• mave sanoi :
      Mikähän mahtaa olla Suomen rankaisu, kun norjalaiset sai kolehdista pelkästään breivikenin niskaansa ja nyt tämä sitten..Koko kirkko on osallisena synnissä..Ydinvoimala jysähtää?

Suuri portto tukee mitä hyvänsä Israelin kansalle vahingollista hanketta.Minä sanoudun irti tuon esiintulevan kirkon kauhistuksista.Ettekö tiedä kirotut että :

Sakarja:
      2:8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä
      Sotilaallinen tilanne on kiristymässä pohjoisessa ,kun aletaan kinata Barentzin meren öljyesiintymistä ja kaiken lisäksi Putin on palaamassa valtaan.Medvedevistä saa sen vaikutelman kuin olisi suurimman osan ajastaan itkuun purskahtamaisillaan.
      Putinissa voisi olla vitsa suomelle.

Motiivina voisi olla vaikkapa tutka - asemien tarve pohjoissuomesta noitten
      öljyasioitten lisäksi ja / taijohdosta.

• mieti tätä

"Suuri portto tukee mitä hyvänsä Israelin kansalle vahingollista hanketta" (pertsa2012
        29.9.2011 14:25)

Kuka se suuri portto on johon viittaat? Minä olen nähnyt vain yhden naisen joka on julkisesti puhunut Israelin ja Palestiinan välisistä ongelmista viime aikoina.

• mieti tätä kirjoitti:

"Suuri portto tukee mitä hyvänsä Israelin kansalle vahingollista hanketta" (pertsa2012
        29.9.2011 14:25)

Kuka se suuri portto on johon viittaat? Minä olen nähnyt vain yhden naisen joka on julkisesti puhunut Israelin ja Palestiinan välisistä ongelmista viime aikoina.

mieti tätäkin :-)

• mieti tätä
        pertsa2012 kirjoitti:

mieti tätäkin :-)

Sinä syyttelet ja leimaat sillä tavalla ettei perässä ehdi.

• Kotimaa24 on niin rahan perässä, ettei heidän pyhimyksestän kriittisesti kirjoittaminen ole sallittua...Toisaalta onhan se ymmärrettävää, kun yhtiö käy yt-neuvotteluja, että jostain se raha pitää repiä...Revitään se sitten vaikka Patmoksen kaltaisilta....Ei moraalia, hyvät yöunet..

• dikduk

Israel itse on sopinut konfliktin ratkaisemisen kahden valtion periaatteella se on solminut tältä pohjalta rauhansopimuksen palestiinalaisten kanssa ja Jewish Agency hyväksyi alueen jaon jo 1947.Rauhansopimus Jordanian kanssa perustuu sekin tähän. Israelin juutalainen väestö on hyväksynyt sopimukset.

Sakarja 2 ei puhu mitään tästä ajasta, vaan omastaan. Kansa oli alkanut palata pakkosiirrosta Babelista Sak. 2: 6-7 ."Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.7 Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona!" Jerusalem oli tuohon aikaan muuriton, muureja alettiin rakentaa vasta paljon myöhemmin Nehemjan toimesta.
      Babyloniassa asuneet juutalaiset olivat tutustuneet persialaiseen kulttuurin ja nähneet että Persian kuningasten kaupunki oli muuriton, mutta sen ympärillä oli tulialttarien ketju jonka sanottiin symboloivan heidän Jumalansa Ahura Mazdan läsnäoloa, kaupunki olisi näin turvassa ilman muurejakin. Näin Sakarja uskoo olevan Jerusaleminkin osalta; Jahve vartioisi tulimuurina muuritonta kaupunkia.
      "Sak 2:4 Ja hän sanoi tälle: "Juokse, puhu tälle nuorukaiselle ja sano: Jerusalem on oleva muuriton paikkakunta, sillä niin paljon siinä on ihmisiä ja eläimiä. 5 Mutta minä olen oleva, sanoo Herra, tulimuuri sen ympärillä ja kunnia sen keskellä"
      Babyloniaa Sakarja uhkaa tuholla ja kostolla kuten kaikki muutkin profeetat tekivät:
      Sak2:8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
      9 Sillä katso, minä heilutan kättäni heitä vastaan, ja he joutuvat orjiensa saaliiksi. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut."
      Ei ole mitään järkeä irrottaa jakeita yhteydestään ja heittää niitä kenen niskaan hyvänsä sen mukaan mikä nyt sattuu huvittamaan.

• EL.a .K.IM

http://mina.suomi24.fi/mave

Joo.

Vaikutta siltä, että P.a sKa hakkaa tuulettimiin.

Mä en tajua, miksi ne ei osaa kuunnella, tai lukea.

Itsenäisen Palestiinalaisvaltion perustaminen kääntyisi Palestiinan kansaa vastaan.

Ne on ihan juntteja.

YK:ssa ja muuallakin.

Opettelis ensin konttaamaan.

Sitten ryömimään.

Sitten vasta kävelemään.

Ehkä sitten juoksemaankin.

Lukea ne ei vielä osaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      330
      9219
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      84
      5731
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      341
      5270
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      81
      3686
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      3122
    6. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      66
      2693
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      65
      2650
    8. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      4
      2452
    9. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2388
    10. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      113
      2356
    Aihe