Uskoon ei tulla synnintunnosta.

Palstalla usein väitetään, että ihminen tulee uskoon ( ottaa vastaan Jeesuksen Herrana, VL;issä löytää lahkon ) synnintunto.
Väite on absurdi.
Miten ihminen, joka ei tunne Jeesusta, tietää synnin tunnon. Se tulee vasta sitten kun tietää, mitä on Lain sovittaja, täyttäjä, Herra Jeesus Kristus, ja tajuaa, että ei seuraa Häntä, vaan elää ohjeiden vastaisesti.
On kuten Hoviherra, - miten minä tietäisin, jollei joku kerro? Ensin on tiedettävä, kuka on Herra, ja mikä on ero Hänestä.
Uskoon tullaan Jumalan vetämänä, Poikaansa.
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

Näin Jeesus ottaa ihmisen käyttönsä, opetuslapsekseen ja lähtee seuraamaan Häntä

Lahkoihin ja seurakuntiin kyllä voi liittyä, ja sanoa, että me uskomme niin. Siitä vain uupuu Kristuksen sisäinen tunteminen ja Hänen käskynsä.
Seuratkaa minua, sitten menkää ja saarnatkaa,, kaikkien pitää kuulla minusta.
Tämä vasta antaa VAPAUDEN. Ei viikoittainen vilkuttelu eikä pakko teot. Vapauden antaa vain Jeesus, Kristus.
Sitten synti on meistä pois, kun käymme kasteella ja elämme Kristus ruumissa.
Kes.

2

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekavia

hopajat.

• aorn

"Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." Mark 1:15

Voisi sanoa niin, että parannus ja usko ovat hedelmiä ihmisessä, joka on uudestisyntynyt ylhäältä. Uskoa ja parannusta kun ihminen ei itse koskaan voi aikaan saada.

Synnintunnosta vielä senverran, että jokaisella ihmisellä on elämänsä aikana etsikkoaika, yksi tai useita. Etsikkoaikana Pyhän Hengen voimalla Jumala valaisee ihmisen mieltä ja sydäntä, että ihminen on kykeneväinen ymmärtämään oman tilansa ja asemansa Jumalaan nähden.
      Etsikkoaikaan liittyy usein synnintuntoa ja Raamattu varoittaa meitä silloin paaduttamasta sydäntämme. Kaikille siis mahdollistetaan syntien anteeksisaaminen ja osallisuus iankaikkisesta elämästä. Ongelma on kuitenkin se, mikä myös Jerusalemin asukkailla oli, niin monet ihmisistä eivät tahdo tulla Jeesuksen tarjoamaan armosuojaan!

MIkäli Jumala ei mahdollistaisi pelastusta ja antaisi jokaisen ihmisen kohdalle etsikkoaikaa / aikoja, voisimme syyttää viimeisellä tuomiolla Jumalaa siitä, ettei Hän kutsunut meitä.

Kiitos Jeesukselle, viimeisellä tuomiolla kukaan ei syytä Jumalaa ja Hänen vanhurskaita päätöksiään! :)

aorn

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72