Olen valitettavasti tässä asiassa täysin maallikko, joten saatan esittää tyhmiä kysymyksiä.
Olen katsellut omaa taloa/tonttia/määräalaa. Katsellut kiinteistönvälittäjien sivulta ja katsellut Kansalaisen karttapaikasta alueita.
Miksi näyttää olevan niin (pääsääntöisesti haja-asutus alueella), että tontista on myytäessä melko usein irroitettu itse talo tai jopa talot erikseen omaksi tontikseen? Eli siis esimerkki, noin 1 ha tontti, jossa talo omana tonttinaan, vain noin muutama metri talon ulkopintoja suurempi ja piharekennus myös omana tonttinaan.
Miksi alkuperäinen "tontti" on pitänyt rakennusten osalta pilkkoa palasiksi? Mitä "hyötyä" aikaisempi maanomistaja on tästä toimenpiteestä saanut? Maksaahan tuo lohkominenkin jo jotain
Miksi tontit ovat "palasina"?
Jussi_
2
257
Vastaukset
- ölkjölkj
Maalaiset haluavat optimoida maanmyynnistä saadun hinnan, ja myyvät 0,5ha:n pläntin talouskeskuksen alta. Muun osan voi sitten omistaa, vaikka sillä ei tekisi mitään.
Tai sitten perinnönjaossa on laitettu tila kahtia "tasan".
Hankkiessani aikoinaan talouskeskusta en edes lähtenyt katsomaan paikkaa, jos se oli alle hehtaarin.- Varmari
Olisikohan kyseessä verosuunnittelu, kun mtesä- ja peltomaat halutaan erilleen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017333
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj615045- 794699
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?744637- 1324168
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️293442Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82948- 492530
- 392478
- 2122321