Koska sovitteluun?

zerou

Itse ymmärrän sovittelun niissä tapauksissa, jossa teko on ollut ainutkertainen, vähäinen ja vahinkopohjainen.

Sitä vastoin en ymmärrä sovittelua niissä tapauksissa, kun tekoja on ollut useampia ja toiminta on ollut systemaattista ja harkittua. Tuohan kertoo siitä, että aivotoiminnassa on vakavia puutteita eikä mikään teennäinen anteeksipyyntö hyvitä mitään. Edelleen se kertoo, että tekijä(t) eivät pysty sovittamaan tekoaan normaalisti.

Minä asianomistajana
a) en halua nähdä vastaajia enempää, kuin on pakko eli oikeussali riittää
b) en halua tuhlata aikaa vastaajiin enempää, kuin on pakko
c) en luota siihen, että vastaajat pystyisivät mihinkään normaaliin työsuoritukseen

Nyt jälkikäteen onnittelen itseäni päätöksestäni eli kieltäytymisestäni sovitteluun, sillä joku toinen asianomistaja oli höynäytetty sovitteluun ja kuinka ollakaan, hän piti vastaajien työsuoritusta nollan arvoisena eikä katsonut sen hyvittävän mitään ja pyysi edelleen täyttä korvaussummaa kärsimästään vahingosta.

Oikeusistunnon päätyttyä näin, kuinka vastaajia nauratti koko juttu ja heidän asianajansa pyrkivät minimoimaan korvaussummat, mikä varmaankin edesauttoi vastaajien iloa.
He eivät tunteneet mitään katumusta teoistaan.

1

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

VAI NIIN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe