Yliopettajan reaktio oli yleinen nöyryytys

Amk koulukiusattu

Menin tänään kouluun. Omana itsenäni, kuten aina ennenkin. Tänään vain yliopettajana oleva vanha patu päätti vihdoin avata silmänsä ja tajuta kuka/mikä olen. Ja mikä oli reaktio. Sain naama punaisena valua pulpettini alle vieressä istuvien kavereideni suiden loksahtaessa auki kun Yliopettaja päätti haukkua minut maasta taivaaseen.

Enää ei viitsisi mennä edes kouluun vaikka kaikki muut(oppilaat ja opettajat) ovat ihan ok asian suhteen. Onko tälläinen vielä mahdollista nyky suomessa. Mitä teen? En viitsisi kouluakaan lopettaa kun se on enää niin vähästä kiinni. Uskomatonta kohtelua opettajan virassa olevalta.

14

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä jok ikinä

Jos tuo kirjoituksesi on totta, kuten oletan, itse olen hetero, mutta sen sanon sulle neuvoksi älä vain koulua lopeta mene valittamaan rehtorille suoraan tai vararehtorille jos se ei auta sitten katsot sen mikä sun amk: ta johtaa onko se joku johtokunta vai kuntainliiton omistuksessa; sit sinne vaan valitus jos ei rehtorien apu auta. Kyll yliopettajalla on vaarana nyt kyll saada muistutus tai muu sellainen varoitus. Varmaan opettajasi on vanha pitkän työuran tehnyt, yleensä he ovat jo katkeria ja väsähtäneitä ja joutavat lähteä eläkkeelle, joutuvat sivuun kaikesta keskipisteestä ja sekös heitä potuttaa. Koita kestää ja tsemppiä sulle tulevaisuudessa.

• -.-.-.-.

Kerrotko vähän tarkemmin...

• mee kertoo

Niin, että mene kertomaan huonosta kohtelusta, jos niin on tapahtunut. ett' opettaja solvas sua ja haukkui vai miten se oli en osaa tietenkään tarkemmin sanoo, kun en teidä tarkemmin tapausta mitä sattui. tv sama

• Amk koulukiusattu

Se kynnys mennä valittamaan Yliopettajasta on aika kova. Se, että minulla on luokallinen kavereita todistamassa tätä purkausta on lohdullista. Ja kyllä, hän haukkui minua neidiksi jne.

Mutta enempää en paskaa niskaaki tältä kyllä ota. Jos toistuu niin saa mun puolesta ukko lentää helvettiin työstään. Toivon, että viimeistään sillon katuu tekojaa ellei jo nyt.

• mene tiedä

Ite siis täys hetero, mutta ymmärrän hyvin sillai tilanteesi, itseänikin esim, miesten ja nuorten miesten kiihottavat kuvat kiihottaa, oonko täys hetero, mene tiedä,.
      Älä anna periksi, olet rohkea kun kerrot miten asiat ovat.
      tv edellinen kundi vielä

• 9+15

nosta syyte kunnianloukkauksesta ja henkisestä kärsimyksestä.

• millai millai hei

Mua kyll kiinnostaa ett milleen sä amk:lainen kiinnostuit pojista; siis mitä kiihottavia tekijöitä oli, ite kiihotun kuvista, jos kauniita miehiä ja silleen alkaa heti kyll etumus pullottaa kui sulla ? Kysyn nyt vuorostaan Sulta neuvoa.

• kysymyksiä kysy

Uskon sen täysin ett varmaan on korkea kynnyt mennä tekee valitusta yliopettajasta jätä tosin seuraavaan kertaan, toivottavasti se oli viimeinen kerta neidiks ym haukkua.
      Näitkö mun kysymyksen millai millai tos saisko vähä selvennystä, jos haluut kertoo tv yks kundi

• ÄLÄ MASENNU

EI KENENKÄÄN tarvitse sietää tämäntapaista kohtelua. Sinuna menisin heti huomispäivänä tekemään rikosilmoituksen poliisille. Tämä on siksi vakava kunnianloukkaus Sinua kohtaan, että tee se. Et menetä mitään vaan saat kohtullisen korvauksen mielipahaasi ja yliopettaja sakot ja varotuksen käytökseensä. Kerro myöhemmin mitä tässä asiassa teit eli mihin päädyit.
      Muista, että omalla toimeenpiteellä autat muita nuoria, joita voidaan myös loukata. Tehdään sille loppu. OLE ROHKEA

• Käsittämätöntä

Samaa mieltä kuin tuo edellinen kirjoittaja, älä missään tapauksessa paina tätä villasella, vaan pistä mies vastuuseen teostaan. Itse en ainakaan tällaista antaisi mennä ohi vaan menisin tekemään rikosilmoituksen. Poliisi kyllä tietää mikä on rikosnimike, se voi olla esim. kunnianloukkaus, syrjintä tms.

Ihme että nuo rehtorit ja opettajat ovat usein juuri tällaisia että luulevat että voivat tehdä asemansa suojassa mitä vaan. Näytä sille, että se ei menekään niin!

• Hae oikeutta

Jos sua on homoudesta nöyryytetty yliopettajan toimesta, niin sillon voit tehdä asiasta jo rikosilmoituksen. Menee rikosnimikkeellä syrjintä. Mut jos jostain muusta ja jos on aiheetonta, niin teet kirjallisen valituksen eteenpäin.

• setä viskaali

Kertomasi perusteella yliopettajan käyttäytyminen voisi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön - siihen riittää pelkkä solvaaminen tai muunlainen julkinen halventaminen. Et kuitenkaan tarkemmin yksilöinyt, mitä opettaja sinusta totesi. Tapaukselle on kertomasi mukaan myös runsaasti todistajia. Koska yliopettajat ovat yleensä ammattikorkeakouluja ylläpitävän kunnan tai kuntayhtymän virkamiehiä, voisi menettely täyttää kunnianloukkauksen lisäksi myös virkavelvollisuuden rikkomisen tunnusmerkistön. Mahdollista rangaistusta mitattaessa voitaisiin huomioida rasistinen motiivi (ns. viharikos). Yliopettaja tuomittaisiin sakkoihin ja vahingonkorvauksiin sekä maksamaan oikeudenkäynti- ja todistelukulut, mikä kokonaisuudessaan voisi nostaa teosta koituvien seuraamusten kokonaissumman karkeasti arvioiden 3000-6000 euron välille.

Minä kehotan sinua tekemään asiasta rikosilmoituksen. Tuollainen käyttäytyminen on ilman muuta rangaistava teko, eikä sellaista pidä sietää missään olosuhteissa. Yliopettajan mahdollinen tuomio toimisi varoittavana esimerkkinä muillekin, mikäli asia päätyisi julkisuuteen. Ota yhteyttä ensin hyvään asianajajaan ja sitten poliisiin, ja jos ja kun asia päätyy oikeuteen, myös lehdistöön. Muista esittää oikeudessa tuntuva vahingonkorvausvaade.

• dragnoid_

Rikosilmoitus.

Jos et itsesi takia viitti, ole hyvä ja tee palvelus muille oppilaille ja pistä tuo opettaja viralta. Keräät luokasta pari todistajaa vaan.

Itse en tuossa tilanteessa harkitsisi yhtään mitään muuta vaihtoehtoa.

• Katso mitä " Setä viskaali" edellä asiasta kertoo. Kirjaa myös itsellesi mitä tapahtui, missä, milloin ja ketä oli läsnä. Tapahtuneesta voit tehdä, edellisten toimenpiteiden lisäksi, ilmoituksen omin sanoin Opetushallitukselle. Tuo tapahtuneen kirjaaminen on tärkeää, sillä silloin sinulla on tallennettu tapahtuma sellaisena kuin se oli mahdollisia myöhempiä toimenpiteitä varten. Onnea elämääsi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      42
      1472
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      305
      1313
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1125
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1081
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      66
      1068
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1039
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      177
      892
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe