liittykö psoriin

hassu

myös esim.nivus silsa ja korvien kuivuminen?
Itselläni todettiin psori päänahassa,mutta ei ole vielä levinnyt muualle.Nyt kuitenkin minulla on kipeitä kuivumia nivusissa ja korvissa,sekä sisä että ulko puolella.Vai olisiko kyseessä kuitenkin sitten psori joka leviää.Kyynerpäissä ja polvissa ei ole mitään.

12

4847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repe

      Psorille tyypillisiä oireita. Hilseilyä voi esiintyä myöskin navassa. Itsellä on päänahan hilseily pysynyt kohtalaisen hyvin kurissa seuraavilla toimenpiteillä:
      - tukka leikattuna lyhyeksi
      - liotan kerran viikossa ruokaöljyllä kertyneen karstan irtipäänahasta ja päänahan pesu muovisella hiusharjalla.
      - saunominen joka päivä ja suihku - ihon pesu suihkusaippualla 1 - 2 kerran viikossa.

      Korvenlehtiin ja muualle iholle kerääntyvän hilseen on päivittäinen saunassa käynti pitänyt kohtalaisen hyvin kurissa.

    • Marjukka

      Hei. Kuulostaa siltä, että olet saanut psorin myös korvakäytäviin ja lehtiin. Nivusissakin voipi psori viihtyä ja on infektoiduttuaan tosi hankala hoitaa.
      Joten suosi ilmavia vaatteita ja vältä hankaumia intiimialueella. Ei kannata nivusia juuri rasvailla ellei ole sitten aivan korppuna, saa nääs paremmin ilmaa ja pysyy kunnossa.
      Saunassa kantsii vetästä vähä perusvoidetta haaruksiin ja pestä vähän ajan päästä pois, ni saapi tarvittavasti kosteutta.
      Eipä muuta kuin jaksamista ja ilmastointia, ei se niin paha ole, etteikö hoitamisella selviä ! Aurinkoa ilmaa ja kosteutta!

      • Helena

        Itse olen sairastanut Psoria lähes koko ikäni, olin kolme kuukautta vanha kun se alkoi, nyt olen jo liki nelikymppinen, siis pitkäaikainen seuralainen. Marjukka kertoikin jo että ilmaa ja aurinkoa pitää ahmia, mutta jos on sääret paksun ruven peitossa ei paljon tee mieli kuljeskella kaupungilla hame päällä. Asun kerrostalossa ei siis omaa pihaa, rantaan on turha mennä kauhistuttamaan ihmisiä. Kuinka ne pakolliset aurinkokylvyt voi järjestää jos yksinkertaisesti ei ole mahdollisuutta niihin. Sitten vielä kysyisin että kuinka saa ruokaöljyn pois hiuksista jos sillä irroittaa karstan päänahasta? Olen joskus kokeillut Dermovat voiteella samaa, mutta hiukset olivat monta viikkoa ihan limpissä? Oikein hauskaa ja aurinkoista kesää kaikille Psoriaatikoille.


      • Marjukka
        Helena kirjoitti:

        Itse olen sairastanut Psoria lähes koko ikäni, olin kolme kuukautta vanha kun se alkoi, nyt olen jo liki nelikymppinen, siis pitkäaikainen seuralainen. Marjukka kertoikin jo että ilmaa ja aurinkoa pitää ahmia, mutta jos on sääret paksun ruven peitossa ei paljon tee mieli kuljeskella kaupungilla hame päällä. Asun kerrostalossa ei siis omaa pihaa, rantaan on turha mennä kauhistuttamaan ihmisiä. Kuinka ne pakolliset aurinkokylvyt voi järjestää jos yksinkertaisesti ei ole mahdollisuutta niihin. Sitten vielä kysyisin että kuinka saa ruokaöljyn pois hiuksista jos sillä irroittaa karstan päänahasta? Olen joskus kokeillut Dermovat voiteella samaa, mutta hiukset olivat monta viikkoa ihan limpissä? Oikein hauskaa ja aurinkoista kesää kaikille Psoriaatikoille.

        Hei. En ole kokeillut ruokaoljyä vaan salisyylisuavea, ja joskus olen pessyt päänahkani perusvoiteella = Novalan minulla tällähetkellä. Pessyt olen noin ruokalusikallisella voidetta ja huuhdellut vain pois haalealla vedellä, ja ainakaan minun hiukseni eivät ole olleet klimppiset.

        Aurinkoa olen ottanut vaikka avoimem ikkunan ääressä opiskelija-asuntolassa, kun en kehdannut mennä ulos muiden sekaan. Psoria olen minäkin sairastanut pienen ikäni ja jos jonkinlaista on kokeiltu.


      • repe
        Helena kirjoitti:

        Itse olen sairastanut Psoria lähes koko ikäni, olin kolme kuukautta vanha kun se alkoi, nyt olen jo liki nelikymppinen, siis pitkäaikainen seuralainen. Marjukka kertoikin jo että ilmaa ja aurinkoa pitää ahmia, mutta jos on sääret paksun ruven peitossa ei paljon tee mieli kuljeskella kaupungilla hame päällä. Asun kerrostalossa ei siis omaa pihaa, rantaan on turha mennä kauhistuttamaan ihmisiä. Kuinka ne pakolliset aurinkokylvyt voi järjestää jos yksinkertaisesti ei ole mahdollisuutta niihin. Sitten vielä kysyisin että kuinka saa ruokaöljyn pois hiuksista jos sillä irroittaa karstan päänahasta? Olen joskus kokeillut Dermovat voiteella samaa, mutta hiukset olivat monta viikkoa ihan limpissä? Oikein hauskaa ja aurinkoista kesää kaikille Psoriaatikoille.

        Itse olen tehnyt näin:
        n. 40 min ennen saunaan menoa vaimo on hieronut 2-3 rkl:sta ruokaöljyä päänahkaan. Pyyhe tiukasti suojaksi. Saunassa kuuma löyly "notkistaa" ruokaöljyn, joka alkaa valumaan. Kuivailet öljyä esim pyyhkeeseen sitä mukaan, kun sitä valuu. Samalla nautit kuumista löylyistä, vaikka olut pullon kera. Suihkussa pesu muovisella tukanpesuharjalla kahteen kertaan shamppoalla. Tukka on puhdas ja rasvaton.
        Edellyttäen, että sinulla on lyhyeksi leikatut hiukset.


      • Raakel
        repe kirjoitti:

        Itse olen tehnyt näin:
        n. 40 min ennen saunaan menoa vaimo on hieronut 2-3 rkl:sta ruokaöljyä päänahkaan. Pyyhe tiukasti suojaksi. Saunassa kuuma löyly "notkistaa" ruokaöljyn, joka alkaa valumaan. Kuivailet öljyä esim pyyhkeeseen sitä mukaan, kun sitä valuu. Samalla nautit kuumista löylyistä, vaikka olut pullon kera. Suihkussa pesu muovisella tukanpesuharjalla kahteen kertaan shamppoalla. Tukka on puhdas ja rasvaton.
        Edellyttäen, että sinulla on lyhyeksi leikatut hiukset.

        Mitenkähän mahtaisi XZ-hiusöljy auttaa päänahan psoriin? Iselläni ei ole psoria päänahassa mutta jonkun joka kokee ruokaöljyn liian rasvaiseksi, kabnnattaisi ehkä kokeilla.
        Olen joskus pessyt pelkällä XZ-öljyllä vuosia sitten kun oli kuivat hiukset ja päänahka eikä hiukset jääneet yhtään rasvaiseksi vaikka huuhtelin vain lämpimällä vedellä enkä käyttänyt edes shampoota. Nythän siihen sarjaan on tullut myös tyninmarjaöljy.


      • cesium
        Raakel kirjoitti:

        Mitenkähän mahtaisi XZ-hiusöljy auttaa päänahan psoriin? Iselläni ei ole psoria päänahassa mutta jonkun joka kokee ruokaöljyn liian rasvaiseksi, kabnnattaisi ehkä kokeilla.
        Olen joskus pessyt pelkällä XZ-öljyllä vuosia sitten kun oli kuivat hiukset ja päänahka eikä hiukset jääneet yhtään rasvaiseksi vaikka huuhtelin vain lämpimällä vedellä enkä käyttänyt edes shampoota. Nythän siihen sarjaan on tullut myös tyninmarjaöljy.

        Minun tuttuni ei halunnut käyttää kemiallista voidetta psoriin. Hänellä oli luonnontuote. Ilman kortisonia. .Kortisoni ohentaa ihoa.

        On olemassa myös pillerit sen hoitoon. Jos haluat tarkemmin, sitten [email protected]


    • hassu

      kiitos kaikille vastanneille,mutta voisiko joku ystävällisesti vielä kertoa että liittyykö esi.nivussilsa mitenkään psoriin tai vatsan seudulle ilmestyneet punaiset,siistireunaiset,sormenpäänkokoiset läiskät joissa keskellä kuivunut,ja hieman kohonnut ihoköntsä?

      • Eila

        ...lääkäri sanonut vaivaasi nivussilsaksi, vai onko kyseessä itse käyttämäsi ilmaisu?

        Jos kyseessä on lääkärin diagnoosi, niin silsa on ihan oma, sienen aiheuttama tautinsa, jolla ei ole tekemistä psorin kanssa. Jos taas ilmaisu on omasi, voi psori iskeä myös taivepaikkoihin.

        Vatsan seudulle tulleet läiskät kyllä voisivat olla psoria, mutta voivat ne olla muutakin. On mahdotonta sanoa näkemättä.

        Mars lääkäriin saman tien! Jos rahavarasi suinkin sallivat, mene suoraan ihotautilääkärin juttusille. Sekä silsa että psori ovat niitä, jotka terveyskeskuslääkärikin osaa usein tunnistaa, mutta on hyvä hankkia itselleen kunnolla toimiva hoitosuhde saman tien. Kunnolla toimivalla tarkoitan sitä, että tiedät pääseväsi tarvittaessa samalle lääkärille uudestaan.


    • Psorilainen

      itselläni on ollut korvat kuivina eli psori ilmeisesti minullakin...!...:(

    • Aloe vera loistava tuote ja tärkeät D- vitamiinin käyttö, jolla pääset eroon psoriaksesta, jos kiinnostuit ota yhteyttä minuun: LR:n jälleenmyyjä [email protected] tai 046-8873878

      • 2+1

        Vastuutonta markkinointia antaa perättömiä lupauksia omista tuotteistaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe