http://www.halla-aho.com/scripta/muutama_ajatus_kunniavakivallasta.html
Kaikille sharyneille ja movereille
176
407
Vastaukset
- - mutta
olen tainnut ennenkin sanoa, että Halla-ahon olisi parempi jättää ajattelu muille ja ruveta vaikka... jaa niin, eihän se oikein malliksikaan voi ruveta. Eihän siitä ole edes roolimalliksi.
- ja sieltä putkahti
taas muttaneidin älynpläjäys, jota me muut jäämme hölmistyneinä ihailemaan.
Miten asiapitoinen ja tyhjentävä vastaus, jolla täydellisesti kumotaan H-a:n esittämät faktat! - ihme.tellen
ja sieltä putkahti kirjoitti:
Miten asiapitoinen ja tyhjentävä vastaus, jolla täydellisesti kumotaan H-a:n esittämät faktat!Tässä onkin pahin julkisuudessa tehty populismille suosiota antava virhe: Yritetään kumota asia-argumentteja niitä esittävään henkilöön käyvillä väitteillä. Lukija huomaa heti mistä on kysymys ja arvelee, että niitä asia-argumentteja ei populistien vastustajilla ollutkaan.
Anonyymifoorumeilla tätä temppua yritetään monipersoonoitumisella. Sama henkilö kirjoittaa ad hominem - viestejä rekisteröimättömillä tunnuksilla ja sitten asiallisempaa tavaraa rekisteröidyllä tunnuksella. Näin henkilöön käyvät heitot eivät jää rasittamaan "asiallisen" nimimerkin uskottavuutta mutta saadaan silti näkyviin.
Itse kannatan rekisteröitymispakkoa tällekin foorumille. Silloin keskustelussa ei yhtä helposti voisi vetäytyä virheelliseksi osoittautuneesta väitteestä eroon yksinkertaisesti katkaisemalla tuo multipersoonan lonkero ja jatkamalla kirjoittelua toisilla nimimerkeillä. Pitkä liuta kertakäyttöisiä rekisteröityjä nimimerkkejä kertoisi karua kieltään keskustelijasta. ja sieltä putkahti kirjoitti:
Miten asiapitoinen ja tyhjentävä vastaus, jolla täydellisesti kumotaan H-a:n esittämät faktat!En muist, etä olit kertaakaan kirjoittanut noin kauniisti minun, mielestäni perusteloun, juttuni perään...
Ehkä et ole niitä sitten sattunut lukemaan...- - mutta
Miten asiapitoinen ja tyhjentävä vastaus, jolla täydellisesti kumotaan H-a:n esittämät faktat!mistä ihmeen neidistä sinä puhut? Ja mistä faktoista? Eihän tuon linkin takana ollut kuin Halla-ahon muslimivastaista jaarittelua. Uutta oli ehkä vain se, että
Tervokin on nyt tullut liitetyksi niiden älyllisesti ylivertaisten verbaalivirtuoosien joukkoon, joita nörttimme kammiossaan kadehtii. - mover hyvä
Mover kirjoitti:
En muist, etä olit kertaakaan kirjoittanut noin kauniisti minun, mielestäni perusteloun, juttuni perään...
Ehkä et ole niitä sitten sattunut lukemaan...Tahtoo vain usein olla niin, että ne, mitä itse kutsut perusteluiksi, ovat vain omia mielipiteitäsi tai itse keksittyjä teorioita.
Hyvin harvoin, jos milloinkaan, perustelet kommenttejasi viittaamalla johonkin tarkistettavaan tietoon tai lähteeseen. - -mutta
Tässä Suomalaisille roolimallia..
Daily Mail uutisoi järkyttävästä veriteosta Britanniassa.
Äitiä syytetään tyttärensä raa'asta surmasta henkienmanausoperaation yhteydessä.
Lehden hankkimien oikeudenkäyntitietojen mukaan äiti oli saanut päähänsä, että hänen tytärtään riivaa paha henki Jinni.
Jinni tai dzinni on arabialaisessa tarustossa ja islaminuskossa esiintyvä henkiolento.
Nainen oli tämän jälkeen puukottanut lapsensa hengiltä ja irroittanut tämän maksan.
Kun poliisit saapuivat asuntoon, he löysivät naisen verilammikon keskeltä. mover hyvä kirjoitti:
Tahtoo vain usein olla niin, että ne, mitä itse kutsut perusteluiksi, ovat vain omia mielipiteitäsi tai itse keksittyjä teorioita.
Hyvin harvoin, jos milloinkaan, perustelet kommenttejasi viittaamalla johonkin tarkistettavaan tietoon tai lähteeseen.Olet ihan oikeassa. Minä en ole kirjaviissas. Täällä on useita kirjoittajia, joilla on tietopohja isompi kuin minulla. Jos saa ääneen lausua, ekana tulee mieleen sharyn, sitten eijaksa kirjautua ja humanisti.
Kaikki tieto ei ole kuitenkaan sellaista, jota tarvitsisi linkittää kovin moneen faktaan tai tilastoon.
Tiedätkö, että kaikki tieto on - kyllä - "mielipiteitä". Tieteelliset teoriatkin huipputasolla kaatuvat yksi toisensa jälkeen uudempien korvatessa ne?
Minun "tietoni" on yleensä ihan jokaisen tiedossa olevaa, korkeintaan yleissivistykseen liittyvää huttua. Jos jotain tilastoa tarvitsen, niin sitä käytän - ja mahdollisiimman suurella kritiikillä.
"Teorioita" - kiitos vaan, minulla on missään mielessä ajateltuna, todella minimaalisesti. Jos haluat, niin kerran vuodenajassa.
Oleellista keskustelupalstalla on kreikkalainen ikivanha aksiooma: Sinä esität teesin ja minä koitan keksiä siihen antiteesin. Ja tuloksena tästä dialogista syntyy synteesi. Ja siinä on yhteiskunnan tiili ja laasti.
Anna minun, ole hyvä, ihan rauhassa kehittää ihan mitä vaan. Ja laita sinä minut sen euhteen tiukoille, jos katsot sen ansaitsevani.
Suurin ongelma, hyvä "mover hyvä", on se, että tällä palstalla minä saan tuollaista esittämääsi enemmän ja vähemmän kohteliasta kommentointini nonsaleerausta - mutta perusteita ei tahdo tulla - tapaasi, ei kirveellä, ei muulla.- Jopa pierun päästit
Mover kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Minä en ole kirjaviissas. Täällä on useita kirjoittajia, joilla on tietopohja isompi kuin minulla. Jos saa ääneen lausua, ekana tulee mieleen sharyn, sitten eijaksa kirjautua ja humanisti.
Kaikki tieto ei ole kuitenkaan sellaista, jota tarvitsisi linkittää kovin moneen faktaan tai tilastoon.
Tiedätkö, että kaikki tieto on - kyllä - "mielipiteitä". Tieteelliset teoriatkin huipputasolla kaatuvat yksi toisensa jälkeen uudempien korvatessa ne?
Minun "tietoni" on yleensä ihan jokaisen tiedossa olevaa, korkeintaan yleissivistykseen liittyvää huttua. Jos jotain tilastoa tarvitsen, niin sitä käytän - ja mahdollisiimman suurella kritiikillä.
"Teorioita" - kiitos vaan, minulla on missään mielessä ajateltuna, todella minimaalisesti. Jos haluat, niin kerran vuodenajassa.
Oleellista keskustelupalstalla on kreikkalainen ikivanha aksiooma: Sinä esität teesin ja minä koitan keksiä siihen antiteesin. Ja tuloksena tästä dialogista syntyy synteesi. Ja siinä on yhteiskunnan tiili ja laasti.
Anna minun, ole hyvä, ihan rauhassa kehittää ihan mitä vaan. Ja laita sinä minut sen euhteen tiukoille, jos katsot sen ansaitsevani.
Suurin ongelma, hyvä "mover hyvä", on se, että tällä palstalla minä saan tuollaista esittämääsi enemmän ja vähemmän kohteliasta kommentointini nonsaleerausta - mutta perusteita ei tahdo tulla - tapaasi, ei kirveellä, ei muulla.Jos saa ääneen lausua, ekana tulee mieleen sharyn, sitten eijaksa kirjautua ja humanisti.
vitun musuidiootit.. Lisää vielä se hullu asrar ja humanoidin sivuperse .muttisneiti. - :|:
Mover kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Minä en ole kirjaviissas. Täällä on useita kirjoittajia, joilla on tietopohja isompi kuin minulla. Jos saa ääneen lausua, ekana tulee mieleen sharyn, sitten eijaksa kirjautua ja humanisti.
Suurin ongelma, hyvä "mover hyvä", on se, että tällä palstalla minä saan tuollaista esittämääsi enemmän ja vähemmän kohteliasta kommentointini nonsaleerausta - mutta perusteita ei tahdo tulla - tapaasi, ei kirveellä, ei muulla.ohhoh...
olipas siinä taas pläjäytys. Sharyn on paljastanut todellakin tietopohjansa, joka perustuu ihan siihen mitä sattuu valikoimalla googlaamaan. Sama pätee lähes kaikkiin näillä palstoilla luuhaaviin 'minä tiedän kaiken paremmin kuin muut' tyyppeihin.
Vai on oleellista keskustelupalstalla "...koitan keksiä..." Jopa pierun päästit kirjoitti:
Jos saa ääneen lausua, ekana tulee mieleen sharyn, sitten eijaksa kirjautua ja humanisti.
vitun musuidiootit.. Lisää vielä se hullu asrar ja humanoidin sivuperse .muttisneiti.Toki heidät voi lisätä. Ja ihmettelijän ja miksei myös mieti tätä -nimimerkin.
J niin kuin huomasit, en jaotellut porukkaa mielipiteen mukaan, vaan kritiikin, siis kriittisyyden.
Kyllä minulle aika pysyvä totuus on se, että rasitisuutta ei yleensä ole mielekkäällä tavalla mahdollista ylimalkaan perustella - ja sen vuoksi tämä joukko jo "jää rannalle". Mutt lopullisestihan se tapahtuu niin, että he aivät vaan yksinkertaisesti osaa kuin korkeintaan vastakeskustyelijoita nimitellä.:|: kirjoitti:
ohhoh...
olipas siinä taas pläjäytys. Sharyn on paljastanut todellakin tietopohjansa, joka perustuu ihan siihen mitä sattuu valikoimalla googlaamaan. Sama pätee lähes kaikkiin näillä palstoilla luuhaaviin 'minä tiedän kaiken paremmin kuin muut' tyyppeihin.
Vai on oleellista keskustelupalstalla "...koitan keksiä..."Minä olen suurella innolla odottassa "faktahommaasi", jolla kaadat juttujani.
Ja otan hatun päästä, jos teet sen.
En minä täällä fyrkkaa saa yhdestäkään faktasta, jonka itse lauon (yleensä vaan peetä niskaan). Mutta jos joku minulle jotain opettaa - niin, olen kiitollinen.- :|:
Mover kirjoitti:
Minä olen suurella innolla odottassa "faktahommaasi", jolla kaadat juttujani.
En minä täällä fyrkkaa saa yhdestäkään faktasta, jonka itse lauon (yleensä vaan peetä niskaan). Mutta jos joku minulle jotain opettaa - niin, olen kiitollinen.sun jutut on sun juttuja ja saa ihan rauhassa pitää niitä pystyssä tai pitkällään. Ne on kuitenkin täyttä huuhaata ja esim toisten tekstien siirtely ja poistaminen on suorastaan rikollista toimintaa.
:|: kirjoitti:
sun jutut on sun juttuja ja saa ihan rauhassa pitää niitä pystyssä tai pitkällään. Ne on kuitenkin täyttä huuhaata ja esim toisten tekstien siirtely ja poistaminen on suorastaan rikollista toimintaa.
Ei ne ole huuhaata eikä rikollista, :l:.
- Se on varmaa
Mover kirjoitti:
Minä olen suurella innolla odottassa "faktahommaasi", jolla kaadat juttujani.
En minä täällä fyrkkaa saa yhdestäkään faktasta, jonka itse lauon (yleensä vaan peetä niskaan). Mutta jos joku minulle jotain opettaa - niin, olen kiitollinen.ethän ole vielä yhtään faktaa esittänyt.
- :|:
-mutta kirjoitti:
Tässä Suomalaisille roolimallia..
Daily Mail uutisoi järkyttävästä veriteosta Britanniassa.
Äitiä syytetään tyttärensä raa'asta surmasta henkienmanausoperaation yhteydessä.
Lehden hankkimien oikeudenkäyntitietojen mukaan äiti oli saanut päähänsä, että hänen tytärtään riivaa paha henki Jinni.
Jinni tai dzinni on arabialaisessa tarustossa ja islaminuskossa esiintyvä henkiolento.
Nainen oli tämän jälkeen puukottanut lapsensa hengiltä ja irroittanut tämän maksan.
Kun poliisit saapuivat asuntoon, he löysivät naisen verilammikon keskeltä.miten sille pahalle hengelle kävi?
Se on varmaa kirjoitti:
ethän ole vielä yhtään faktaa esittänyt.
Esitän yleensä johtopäätöksiä olemassaolevasta todellisuudesta.
Ja ne ovat periaatteessa faktoja niin kauan kuin ne kumotaan.- Se palkattiin
miten sille pahalle hengelle kävi?
moveriksi tänne..
Se palkattiin kirjoitti:
moveriksi tänne..
no sehän selittäkin jo osittain... Sen isäntä-olio on tapettu ja se etsii täältä sopivaa isäntää tilalle, ettei haihtuisi bittiavaruuteen. Minusta tuntuu, että se on hakeutunut väliaikaiseen turvaan mun tietokoneen transistoreihin. Luulen että tän riivaajan vaaravyöhykkeessä ovat lähinnä Asrar ja eimilläänjaksakirjautua. Ne on kuitenkin niin tyhmiä, että ne on pahoille hengille immuuneja. Paras yhteensopivuus olisi tään OmSahtiHivaktin kanssa, mutta adapterin valmistukseen ei ole vielä CERNissä saatu kiinni tarpeeksi niitä valoa nopeampia hiukkasia.
no sehän selittäkin jo osittain... Sen isäntä-olio on tapettu ja se etsii täältä sopivaa isäntää tilalle, ettei haihtuisi bittiavaruuteen. Minusta tuntuu, että se on hakeutunut väliaikaiseen turvaan mun tietokoneen transistoreihin. Luulen että tän riivaajan vaaravyöhykkeessä ovat lähinnä Asrar ja eimilläänjaksakirjautua. Ne on kuitenkin niin tyhmiä, että ne on pahoille hengille immuuneja. Paras yhteensopivuus olisi tään OmSahtiHivaktin kanssa, mutta adapterin valmistukseen ei ole vielä CERNissä saatu kiinni tarpeeksi niitä valoa nopeampia hiukkasia.
linkki aiheeseen:
http://www.soininvaara.fi/2011/03/27/parasiitti/
. - :|:
linkki aiheeseen:
http://www.soininvaara.fi/2011/03/27/parasiitti/
.huomaatteko! Ihan sama tyyppi. Ensin sanoo jotain ja sitten selittää perään, että se tarkoittaa ihan muuta. Kaikki vielä niin sekavasti, että lukija ei lopulta edes yritä arvailla mistä se puhuu.
- Minä ymmärsin
huomaatteko! Ihan sama tyyppi. Ensin sanoo jotain ja sitten selittää perään, että se tarkoittaa ihan muuta. Kaikki vielä niin sekavasti, että lukija ei lopulta edes yritä arvailla mistä se puhuu.
tuon vuodatuksen täydellisesti.
Meitä ei saa kutsua parasiiteiksi, mutta loiseläjiä saa. - -mutta
vaikka lässyttäisit samoja idioottimaisia kommenttejasi, miten usein tahansa, ovat juttusi aina pelkkää sontaa (somalia).
Terv. Veljesi Humanist1. - rautaako?
Miten asiapitoinen ja tyhjentävä vastaus, jolla täydellisesti kumotaan H-a:n esittämät faktat!"Miten asiapitoinen ja tyhjentävä vastaus, jolla täydellisesti kumotaan H-a:n esittämät faktat! "
Miten olet tarkistanut että Halla-ahon väitteet ovat faktoja?
Mainitsiko Halla-aho kenties että erittäin suuri muslimien enemmistö vastustaa kunniamurhia? Mainitsiko hän että myös teologien keksuudessa vain ainiharva sallii kunniamurhat.
Mainitsiko hän että myös Suomessa on vanha kansallinen vähemmistö joka harrastaa kunniaväkivaltaa ja jopa kunniamurhia. Nämä eivät ole muslimeja.
Eikä maininnuta? Kummallista. Miksiköhän ei. Jos tarkoitus on levittää tietoa niin olisi hyvä ettei tieto olisi niin yksipuolista ja selkeän tarkoituksenhakuista. Eikö sinustakin?
Kummallista että jätkä äityy oireiluun jonkun kirjoittamasta fiktiivisestä romaanista. Eikö sinustakin?
- näin on
Tämä Halla-ahon hyvin tunteva Juha Mäki-Ketelä sanoi,että Halla-aho on erittäin älykäs mies - joka ei sano tai kirjoita mitään harkitsematta.
Itsekkin olen muutaman lauseen päässyt Halla-ahon kanssa vaihtamaan ja ihan mukavan tuntuinen heppu oli - ja sellainen tunne minullekkin tuli,että hyvin älykkäästä miehestä on kysymys.
Itse asiassa luulen että tämä "tietty" porukka joka haukkuu Halla-ahoa,eivät pärjää älykkyydessä hänelle millään lailla,tarkoitan nyt lähinnä näitä joitakin poliitikkoja ja joitain muita julkisuuden henkilöitä - he luultavasti myös tajuavat sen että eivät pärjää.
Nämä nimettömät nettihaukkujathan eivät pysty muuhun kuin hyökkäämään Halla-ahon persoonaa kohtaan,milloin haukutaan punastelevaksi,milloin pää on kasvanut jne. - mutta eivät koskaan pysty kumoamaan Halla-ahon kirjoituksia.- just niin
"Tämä Halla-ahon hyvin tunteva Juha Mäki-Ketelä sanoi,että Halla-aho on erittäin älykäs mies - joka ei sano tai kirjoita mitään harkitsematta."
Olen aivan samaa mieltä, ettei H-a kirjoita harkitsematta mitään. Vahingossa syntynyt Kreikkakommentointi olikin aivan harkittu teko. - tulevaisuus näyttää
just niin kirjoitti:
"Tämä Halla-ahon hyvin tunteva Juha Mäki-Ketelä sanoi,että Halla-aho on erittäin älykäs mies - joka ei sano tai kirjoita mitään harkitsematta."
Olen aivan samaa mieltä, ettei H-a kirjoita harkitsematta mitään. Vahingossa syntynyt Kreikkakommentointi olikin aivan harkittu teko.oliko H-a siinäkin asiassa oikeassa.
Vielä saavat rakit räksyttää jonkin aikaa. - Asrar
Nimimerkki ”näin on” kirjoitti: ”Tämä Halla-ahon hyvin tunteva Juha Mäki-Ketelä sanoi,että Halla-aho on erittäin älykäs mies - joka ei sano tai kirjoita mitään harkitsematta.”
Halla-ahon kirjoituksia lukeneena voin sanoa, että hän kirjoittaa ajatuksia herättäen, harkiten ja joka sanaa tarkoittaen. Hänen älykkyytensä tulisi paremmin esille, mikäli hän ei joka kerta selittelisi, kun on jäänyt kiinni piparipurkilta. Pari esimerkkiä tästä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091414384843_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091614394118_uu.shtml
Tietenkin tällainen selittely osoittaa mitä suurinta erehtyväisyyttä ja inhimillisyyttä. Ne ovat juuri niitä samoja ominaisuuksia, jotka Halla-aho on valmis eväämään suurelta joukolta ihmisiä: muiden maiden kansalaisilta, maahanmuuttajilta ja toisuskoisilta.
Jussi Halla-aho Scripta-blogissaan 30.9.2011 ”Muutama ajatus kunniaväkivallasta”: ”Kaikki kulttuurit eivät ole samanarvoisia. Kulttuuri, jonka mielestä raiskatuksi tullut 12-vuotias tyttö häpäisee itsensä, perheensä tai sukunsa ja ansaitsee siksi tulla tapetuksi, ei ole samanarvoinen kuin se, minkä tunnemme länsimaisena kulttuurina.”
Tämä on totta. Mutta muistaako J. Halla-aho, että jokainen ihminen on samanarvoinen? Eikö meidän pitäisi auttaa ja kannustaen tukea näitä heikompia, sivistyneen ja rikkaan länsimaailman ulkopuolella eläviä ihmisiä taistelemaan oikeuksistaan. Vai olisiko Halla-aholla yksinkertaisen varma ratkaisu Pakistanin ongelmiin ehdottaa maalle uutta sotilasjunttaa? Ei olisi ensimmäinen kerta tuon maan kovin vaiherikkaassa historiassa. - -mutta
Asrar kirjoitti:
Nimimerkki ”näin on” kirjoitti: ”Tämä Halla-ahon hyvin tunteva Juha Mäki-Ketelä sanoi,että Halla-aho on erittäin älykäs mies - joka ei sano tai kirjoita mitään harkitsematta.”
Halla-ahon kirjoituksia lukeneena voin sanoa, että hän kirjoittaa ajatuksia herättäen, harkiten ja joka sanaa tarkoittaen. Hänen älykkyytensä tulisi paremmin esille, mikäli hän ei joka kerta selittelisi, kun on jäänyt kiinni piparipurkilta. Pari esimerkkiä tästä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091414384843_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091614394118_uu.shtml
Tietenkin tällainen selittely osoittaa mitä suurinta erehtyväisyyttä ja inhimillisyyttä. Ne ovat juuri niitä samoja ominaisuuksia, jotka Halla-aho on valmis eväämään suurelta joukolta ihmisiä: muiden maiden kansalaisilta, maahanmuuttajilta ja toisuskoisilta.
Jussi Halla-aho Scripta-blogissaan 30.9.2011 ”Muutama ajatus kunniaväkivallasta”: ”Kaikki kulttuurit eivät ole samanarvoisia. Kulttuuri, jonka mielestä raiskatuksi tullut 12-vuotias tyttö häpäisee itsensä, perheensä tai sukunsa ja ansaitsee siksi tulla tapetuksi, ei ole samanarvoinen kuin se, minkä tunnemme länsimaisena kulttuurina.”
Tämä on totta. Mutta muistaako J. Halla-aho, että jokainen ihminen on samanarvoinen? Eikö meidän pitäisi auttaa ja kannustaen tukea näitä heikompia, sivistyneen ja rikkaan länsimaailman ulkopuolella eläviä ihmisiä taistelemaan oikeuksistaan. Vai olisiko Halla-aholla yksinkertaisen varma ratkaisu Pakistanin ongelmiin ehdottaa maalle uutta sotilasjunttaa? Ei olisi ensimmäinen kerta tuon maan kovin vaiherikkaassa historiassa.Länsimailla on yksi oppimisen arvoinen asia islamilaisesta maailmasta: miten omaa kulttuuria pidetään ylivertaisena muihin nähden
-mutta kirjoitti:
Länsimailla on yksi oppimisen arvoinen asia islamilaisesta maailmasta: miten omaa kulttuuria pidetään ylivertaisena muihin nähden
Ei, -mutta.
Ainoastaan yhdellä ryhmällä: Rasisteilla. He eivät pidä kiinni arvoistamme.
Musliomit sen toki osaavat tehdä. Ulkomaillakin.- eiköhän
just niin kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä, ettei H-a kirjoita harkitsematta mitään. Vahingossa syntynyt Kreikkakommentointi olikin aivan harkittu teko.se ole ihan tavallista, että Halla-ahon kaveri tykkää että Jussi on fiksu mies. Yleensä kaverit tykkää toisistaan ja pitää samoin ajattelevia fiksuina. Paheetkin yhdistävät, ja mitäpä muukalaisvastaisuus on muuta kuin pahe.
- .........
Mover kirjoitti:
Ei, -mutta.
Ainoastaan yhdellä ryhmällä: Rasisteilla. He eivät pidä kiinni arvoistamme.
Musliomit sen toki osaavat tehdä. Ulkomaillakin.Esim. Egyptissä 84 prosentin mielestä uskontonsa hylkäävät muslimit pitäisi tuomita kuolemaan.
Eikö tämä ole rasismia? - OmShantiShivaShakti
......... kirjoitti:
Esim. Egyptissä 84 prosentin mielestä uskontonsa hylkäävät muslimit pitäisi tuomita kuolemaan.
Eikö tämä ole rasismia?Iranissa tuomittiin taas yksi ex-muslimi kuolemaan:
http://www.asianews.it/news-en/Iranian-pastor-sentenced-to-death-for-crimes-against-national-security-22793.html
Kuinka moni suomalainen muslimi kannattaa ex-muslimien murhaamista? Eikö palstan muslimit uskalla avata suutansa?
https://encrypted.google.com/search?q=muslim apostasy death - - mutta
OmShantiShivaShakti kirjoitti:
Iranissa tuomittiin taas yksi ex-muslimi kuolemaan:
http://www.asianews.it/news-en/Iranian-pastor-sentenced-to-death-for-crimes-against-national-security-22793.html
Kuinka moni suomalainen muslimi kannattaa ex-muslimien murhaamista? Eikö palstan muslimit uskalla avata suutansa?
https://encrypted.google.com/search?q=muslim apostasy deathonkohan tällä palstalla enempää kuin yksi muslimi? Minä epäilen. Ja jos ex-muslimi tarkoittaa kristityksi tai ateistiksi kääntynyttä, niin onhan niitä Suomessakin eikä niiden olemassaolo ketään hetkauta.
......... kirjoitti:
Esim. Egyptissä 84 prosentin mielestä uskontonsa hylkäävät muslimit pitäisi tuomita kuolemaan.
Eikö tämä ole rasismia?Siis.
Se on juuri sitä arvoista kiinnipitämistä(!)
- tervoooooooooooooooo
J.TERVOLLE kustantaja antoi YHDEN ohjeen KEKSI JOTAIN ÄLYTÖNTÄ SANOTTAVAA ETTÄ KIRJASI MENISI KAUPAKSI.Siinä se!
Tässä yritetään kumota asia-argumentteja niitä esittävään henkilöön käyvillä väitteillä. Lukija huomaa heti mistä on kysymys ja arvelee, että niitä asia-argumentteja ei populistilla ollutkaan.
Kuten tavallista, Halla-aho kuvittelee kunniamurhien johtuvan islamista. Eivät johdu. Kurdien keskuudessa ei tapahdu kunniamurhia siksi, että he ovat muslimeja, vaan siksi että monin paikoin Kurdistanissa niin on valitettavasti tapana tehdä. On tyypillistä, että kansa jolla ei ole omaa maata, lukkiutuu epätoivoisen tiukasti traditioihinsa ja ottaa perheen siksi perusyksiköksi jota puolustetaan vaikka ase kädessä.
En tiedä onko ihmiskunta koskaan keksinyt lapsellisempaa ja tuhoisampaa käsitettä kuin kunnia. Miehen kunnia! Perheen kunnia! Isänmaan kunnia! Hyi helvetti.- hei beibii
Ensinnäkin, H-a ei missään sano, että kunniamurhat ovat pelkästään islaminuskosta johtuvia. Se on vain oma päätelmäsi. Tässä suora lainaus: "Lisättäköön väärinkäsitysten välttämiseksi, että edellä oleva arvostelma kohdistuu kunniamurhakulttuureihin niiden uskonnolliseen statukseen katsomatta. Kukin voi sitten tosiasioiden pohjalta pohtia, profiloituuko jokin uskontokunta tässä suhteessa muita voimallisemmin."
Toisekseen, kunniamurhia tehdään paljon suuremmalla alueella, kuin pelkästään Kurdistaniassa, kuten olet tietäniväsi.
Jos edes kerran haluaisit olla tällä palstalla hieman uskottavampi, etkä iänikuinen spede, tekisit pikkaisen taustatietojen hakuja, ennen kuin menet nolaamaan itsesi.
Kunniamurha onkin jo vanhanaikainen nimitys. Häpeämurha kertoo paremmin, mistä on kysymys.. - .........
Naisiin kohdistuva kunniaväkivalta ja -murhat ovat erittäin yleisiä muslimimaissa (http://www.islam-watch.org/SyedKamranMirza/honor_killing.htm). Islamin puolustelijoilla on tapana väittää, että islamin laki ei hyväksy kunniaväkivaltaa ja kunniamurhaa sillä perusteella, että islamin laista ei löydy kohtaa, jossa naiseen kohdistuvaksi määrätty väkivaltainen teko tai murha oikeutettaisiin nimenomaan suvun tai miehen kunnian puhdistamisella. Islamin laki kuitenkin hyväksyy koston ja erityisesti verikoston, jotka molemmat sinänsä edustavat kunniaväkivaltaa yleisemmässä mielessä, ja lisäksi se määrää ruumiillisia rangaistuksia naiselle, mikäli mies pelkästään pelkää tämän käyttäytyvän uppiniskaisesti. Vaikka Koraanissa ei puhuta kunnian menettämisestä vaan uppiniskaisuudesta oikeutuksena naisen lyömiselle, niin tosiasiassa naisen uppiniskaisuus on kuitenkin suorassa yhteydessä miehen tai suvun kunniaan, koska naisen oletetaan tottelevan miestään ja raja "uppiniskaisuuden" ja "epäkunniallisuuden" välillä on käytännössä olematon. Koraanissa (4:15) on erikseen mainittuna rangaistuksia uskottomuudesta kiinni jääneille naisille, ja naisen uskottomuus jos mikä yhdistetään yleisesti miehisen kunnian menettämiseen.
Vaikka siis kunniaväkivallasta ja -murhista ei puhuta näillä termeillä shariassa, nämä molemmat käsitteet vastaavat sharian yleistä, naisia alistavaa henkeä: "Profeetta sanoi: "Mieheltä ei kysytä, miksi hän löi vaimoaan."" (Sunan Abu-Dawud 11:2142) - Löytyyhän
......... kirjoitti:
Naisiin kohdistuva kunniaväkivalta ja -murhat ovat erittäin yleisiä muslimimaissa (http://www.islam-watch.org/SyedKamranMirza/honor_killing.htm). Islamin puolustelijoilla on tapana väittää, että islamin laki ei hyväksy kunniaväkivaltaa ja kunniamurhaa sillä perusteella, että islamin laista ei löydy kohtaa, jossa naiseen kohdistuvaksi määrätty väkivaltainen teko tai murha oikeutettaisiin nimenomaan suvun tai miehen kunnian puhdistamisella. Islamin laki kuitenkin hyväksyy koston ja erityisesti verikoston, jotka molemmat sinänsä edustavat kunniaväkivaltaa yleisemmässä mielessä, ja lisäksi se määrää ruumiillisia rangaistuksia naiselle, mikäli mies pelkästään pelkää tämän käyttäytyvän uppiniskaisesti. Vaikka Koraanissa ei puhuta kunnian menettämisestä vaan uppiniskaisuudesta oikeutuksena naisen lyömiselle, niin tosiasiassa naisen uppiniskaisuus on kuitenkin suorassa yhteydessä miehen tai suvun kunniaan, koska naisen oletetaan tottelevan miestään ja raja "uppiniskaisuuden" ja "epäkunniallisuuden" välillä on käytännössä olematon. Koraanissa (4:15) on erikseen mainittuna rangaistuksia uskottomuudesta kiinni jääneille naisille, ja naisen uskottomuus jos mikä yhdistetään yleisesti miehisen kunnian menettämiseen.
Vaikka siis kunniaväkivallasta ja -murhista ei puhuta näillä termeillä shariassa, nämä molemmat käsitteet vastaavat sharian yleistä, naisia alistavaa henkeä: "Profeetta sanoi: "Mieheltä ei kysytä, miksi hän löi vaimoaan."" (Sunan Abu-Dawud 11:2142)Vanhasta Testamentistakin moisia hölmöyksiä, eikä niitä enää kukaan meillä Euroopassa noudata.
- - mutta
Löytyyhän kirjoitti:
Vanhasta Testamentistakin moisia hölmöyksiä, eikä niitä enää kukaan meillä Euroopassa noudata.
onko Euroopassa yhtään Vanhaan testamenttiin uskovia?
Jos et ennen tiennyt, kristinusko perustuu Uuden testamentin opetuksiin. - Onhan
- mutta kirjoitti:
onko Euroopassa yhtään Vanhaan testamenttiin uskovia?
Jos et ennen tiennyt, kristinusko perustuu Uuden testamentin opetuksiin.Euroopassa juutalaisia.
- .........
Löytyyhän kirjoitti:
Vanhasta Testamentistakin moisia hölmöyksiä, eikä niitä enää kukaan meillä Euroopassa noudata.
Useat muslimit kuitenkin noudattavat näitä Koraanin hölmöyksiä, myös Euroopassa.
- - jos
......... kirjoitti:
Useat muslimit kuitenkin noudattavat näitä Koraanin hölmöyksiä, myös Euroopassa.
asut Suomessa, noudatat Suomen lakeja riippumatta siitä mihin uskot vai uskotko mihinkään
- -mutta
- jos kirjoitti:
asut Suomessa, noudatat Suomen lakeja riippumatta siitä mihin uskot vai uskotko mihinkään
paitsi tietenkin, jos olet muslimi..
- No voihan
-mutta kirjoitti:
paitsi tietenkin, jos olet muslimi..
sitäkin kokeilla, mutta en suosittele; kyllä ne rajat tulee uskonnosta riippumatta vastaan jos rupeaa kuvittelemaan että on lakien ylä- ja ulkopuolella. Niinhän kävi Breivikillekin.
- - mutta
No voihan kirjoitti:
sitäkin kokeilla, mutta en suosittele; kyllä ne rajat tulee uskonnosta riippumatta vastaan jos rupeaa kuvittelemaan että on lakien ylä- ja ulkopuolella. Niinhän kävi Breivikillekin.
kuvitteliko Breivik tosiaankin olevansa muslimi?
- mutta kirjoitti:
kuvitteliko Breivik tosiaankin olevansa muslimi?
Breivik kuvitteli olevansa ties mikä temppeliritari, joka nimesi vihollisikseen mm. "kulttuurimarxistit" ja "itsemurhaa hautovat humanistit". Kummastakaan ryhmästä kenelläkään ei ole mitään havaintoa, mutta tuo jälkimmäinen oli norjalaiselta peräkammarinpojalta niin outoa toiveajattelua, että se oli toinen syy siihen että rekisteröin nimimerkkini. Toinen syy oli se, että olin kyllästynyt siihen paukapäätrolliin, joka lainasi nimimerkkiäni jatkuvasti.
Kaipa se Breivik on kristitty siinä missä bin Laden oli muslimi. Ei siis oikeastaan mitenkään; eihän kummankaan teoissa uskonnosta ollut kysymys, vaan terrorismista. On ihan samantekevää mitä sattuivat lätisemään tekojensa perusteluiksi, mikään ei niitä oikeuttanut.- .........
humanist1 kirjoitti:
Breivik kuvitteli olevansa ties mikä temppeliritari, joka nimesi vihollisikseen mm. "kulttuurimarxistit" ja "itsemurhaa hautovat humanistit". Kummastakaan ryhmästä kenelläkään ei ole mitään havaintoa, mutta tuo jälkimmäinen oli norjalaiselta peräkammarinpojalta niin outoa toiveajattelua, että se oli toinen syy siihen että rekisteröin nimimerkkini. Toinen syy oli se, että olin kyllästynyt siihen paukapäätrolliin, joka lainasi nimimerkkiäni jatkuvasti.
Kaipa se Breivik on kristitty siinä missä bin Laden oli muslimi. Ei siis oikeastaan mitenkään; eihän kummankaan teoissa uskonnosta ollut kysymys, vaan terrorismista. On ihan samantekevää mitä sattuivat lätisemään tekojensa perusteluiksi, mikään ei niitä oikeuttanut.Sinun islam-tulkintasi mukaan muslimien profeetta Muhammad ei itse asiassa ollut muslimi...
- ????
......... kirjoitti:
Sinun islam-tulkintasi mukaan muslimien profeetta Muhammad ei itse asiassa ollut muslimi...
Eihän tuossa sanottu Muhammadista mitään.
"Lisättäköön väärinkäsitysten välttämiseksi, että edellä oleva arvostelma kohdistuu kunniamurhakulttuureihin niiden uskonnolliseen statukseen katsomatta." Ei Halla-aho todellakaan sano, että kunniamurhat johtuvat vain islamista, mutta etkö itse huomannut että Halla-aho vihjaa niin heti seuraavassa lauseessa? "Kukin voi sitten tosiasioiden pohjalta pohtia, profiloituuko jokin uskontokunta tässä suhteessa muita voimallisemmin."
En väittänyt, että kunniamurhia tehdään vain Kurdistanissa, mutta sitähän ei kaikki spedet tajua. Ja vielä kehtaavat saarnata uskottavuudesta. Minulle! "Pokkaa sul on ainakin, se on käynyt selväksi..."- ihmisten ajatuksia
ei oikein kukaan pysty lukemaan, etenkään muttaneidin, kun sillä tuo ajatus pätkii, harhailee ja jopa katoilee alinomaa.
ihmisten ajatuksia kirjoitti:
ei oikein kukaan pysty lukemaan, etenkään muttaneidin, kun sillä tuo ajatus pätkii, harhailee ja jopa katoilee alinomaa.
Voi olla. Sinä nyt kuitenkin tulit vastanneeksi minulle, etkä kenellekään neidille.
- -mutta
sinähän olet pelkkä somalihirvitys.
- natsikefiiri
-mutta kirjoitti:
sinähän olet pelkkä somalihirvitys.
nekrunekrunekru! ulosulosulos! uliuliuli!
tämä on sitä mahanmuuttokritiikkiä. teikäläiset on sekä säälittäviä että naurettavia
Kiitokset -mutta.
Mutta.
Kummatkaan, sen enempää sharynit kuin moverit, tuskin ovat hyväksyneet kunniamurhaa...? Vai olenko, itseni suhteen, täysin väärässä?
Mutta - minä vastaan Halla-aholle - ja sinulle - ja kaikille pienestä sanastani kiinnostuneille näin.
Halla-ahon mielestä kunniamurhat ovat arka asia yhteisössämme.
Katin kontit. Tässähän, taas, niistä puhumme.
Halla-aho sanoo, että kunniamurhista tulisi puhua enemmän.
Jaa...
Siis, mistä...?
Siis Suomessa ei tapahtunut yhtään todistettua kunniamurhaa.
Hänen mielestään siis meidän tulee puhua ulkomaisista kunniamurhista.
Hänen mukaansa suomalaiseen kulttuuriinn ei kuulu kunniamurhat.
Jaa...
Sinänsä oikein hyvä. Ko. sarakkeessa siis suomalaiset - tai suomalaisetkin - ovat puhtaita pulmusia.
Kolminkertainen eläköön huuto suomalaisille: Eläköön, eläköön, eläköön!
Jos kysyisimme taas, nyt, naiselta, joka on kuollut toisella tapaa, siis mustasukkaisen, päihtyneen miehen astalon kautta, onko hän helpottunut nyt, kuoltuaan, että hän sai elää hienon elämän - ja säästyi kunniamurhalta - niin mitähän hän mahtaisi vastata. Mitä luulet?
Tämä Halla-ahon tyytyväisyys suomalaiseen kulttuuriin lliittyvien kunniamurhien suhteen on siis aiheellista ja ansaittua.
Mutta "so what"?
Minkä ilon suo enemmän ja vähemmän määritelmällinen nolla jossain Tilastokeskuksen henkirikoksia kategorisoivassa sarakkeessa, kun aivan vääjäämättä päästään päätelmään:
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tappaa yksi perheenjäsen joka toinen viikko, yleensä nainen.
?- Laittaisitko linkin
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tappaa yksi perheenjäsen joka toinen viikko, yleensä nainen.
- ihme.tellen
Halla-aho kirjoittaa kunniamurhista (minun mielestäni häpeämurha olisi parempi termi) kulttuurillisina ilmiöinä. Hän käyttää niitä esimerkkinä siitä, että kulttuurirelativismi ei toimi katseltaessa tilannetta länsimaalaisen näkökulmasta. Kaikki kulttuurit eivät ole samanarvoisia ja niiden puitteissa esiintyviä vastenmielisiä ilmiöitä pitää voida arvostella pitämällä lähtökohtana länsimaalaista humanismia ja ihmisoikeuksia. Arvostelija ei ole rasisti vaikka hän pitääkin jonkun tietyn kansanryhmän alkuperäiskulttuuria joiltain osin barbaarisena ja epäsuotavana.
Ajatuksena on siis se, että kaikki kulttuurit eivät suinkaan ole samanarvoisia ja että meillä pitää täällä olla oikeus arvottaa paikallinen kulttuurimme korkeammalle kuin maahanmuuttavien kulttuuri. Tulokkaiden kulttuurin haitallisten piirteiden vaimentamista ja suomalaisten tapojen ottamista niiden tilalle kutsutaan kotouttamiseksi.
Kotouttamisen yhteydessä tulee hienotunteisuuden väistyä silloin, kun tehdään selväksi paikallisten lakien ja tulokkaiden omien perinnäistapojen ristiriita esimerkiksi naisten itsemääräämisoikeuksien osalta. Kotouttaminen on pahasti epäonnistunut, mikäli sen jälkeen tulokkaat kuvittelevat voivansa jatkaa edellisen kotimaansa tapoja niiden ollessa Suomen lakien vastaisia. - :|:
ai ne kunniamurhat onkin suomalaista kulttuuria. No mitäs pahaa siinä sitten on, jos niitä mamutkin tekee. Hyvä että oppivat tavoille kun kerta tänne ovat tulleet.
Laittaisitko linkin kirjoitti:
Kaikki tiedämme, että perheväkivallan uhreina kuolee täällä 20-30 ihmistä vuosittain.
Kyllä sinulle linkkikin löytyy kun kerkiää. Mutta totuus se on.ihme.tellen kirjoitti:
Halla-aho kirjoittaa kunniamurhista (minun mielestäni häpeämurha olisi parempi termi) kulttuurillisina ilmiöinä. Hän käyttää niitä esimerkkinä siitä, että kulttuurirelativismi ei toimi katseltaessa tilannetta länsimaalaisen näkökulmasta. Kaikki kulttuurit eivät ole samanarvoisia ja niiden puitteissa esiintyviä vastenmielisiä ilmiöitä pitää voida arvostella pitämällä lähtökohtana länsimaalaista humanismia ja ihmisoikeuksia. Arvostelija ei ole rasisti vaikka hän pitääkin jonkun tietyn kansanryhmän alkuperäiskulttuuria joiltain osin barbaarisena ja epäsuotavana.
Ajatuksena on siis se, että kaikki kulttuurit eivät suinkaan ole samanarvoisia ja että meillä pitää täällä olla oikeus arvottaa paikallinen kulttuurimme korkeammalle kuin maahanmuuttavien kulttuuri. Tulokkaiden kulttuurin haitallisten piirteiden vaimentamista ja suomalaisten tapojen ottamista niiden tilalle kutsutaan kotouttamiseksi.
Kotouttamisen yhteydessä tulee hienotunteisuuden väistyä silloin, kun tehdään selväksi paikallisten lakien ja tulokkaiden omien perinnäistapojen ristiriita esimerkiksi naisten itsemääräämisoikeuksien osalta. Kotouttaminen on pahasti epäonnistunut, mikäli sen jälkeen tulokkaat kuvittelevat voivansa jatkaa edellisen kotimaansa tapoja niiden ollessa Suomen lakien vastaisia.Juuri niin.
Sinä olet oikeassa. Mutta Halla-aho vääräss (jonka sanoja tosin osin toistelet).
Ensinnäkin, tohtori Halla-aho: "Samanarvoisuus" ei kultuurisena määrityksenä ole hierarkinen: Arvoja ei sosialipsykologiassa "rankata". On olemassa uskonnollisia arvoja, on olemassa vitaalisia arvoja ym. Kaikki ovat ihmisen valinta - ei sinänsä oikea tai väärä.
Halla-aho, joka pitää kunniamurhia barbaarisena, on unohtanut, että Suomessa hänen arvostelemansa muslimiväestö ei yhteenkään sellaiseen ole syyllistynyt, samaan aikaan kun suomalainen viinakultuuri on uhria niittänyt kasapäin.Siitä emme pääse mihinkään. Tykkäämme vapaasta viinasta tai emme.
Olen myös samaa mieltä kanssasi siitä, että jos jotain ympärileikkaus- ym. juttuja esiintyy tuljioilla, tulee tehdä selväksi, että se on täällä laitonta.:|: kirjoitti:
ai ne kunniamurhat onkin suomalaista kulttuuria. No mitäs pahaa siinä sitten on, jos niitä mamutkin tekee. Hyvä että oppivat tavoille kun kerta tänne ovat tulleet.
On siinä pahaa. Mutta tuntuu, että rasistit ja kunniamurhaajat ynnä terroristit löytävät kyllä aika monessa toisensa.
Mover kirjoitti:
On siinä pahaa. Mutta tuntuu, että rasistit ja kunniamurhaajat ynnä terroristit löytävät kyllä aika monessa toisensa.
sinusta siis suomalainen kulttuuri on pahaa ja rikollista ja tänne pitää saada ulkomailta sitä pahaa vielä lisää. Oot kyllä peto.
Mover kirjoitti:
Juuri niin.
Sinä olet oikeassa. Mutta Halla-aho vääräss (jonka sanoja tosin osin toistelet).
Ensinnäkin, tohtori Halla-aho: "Samanarvoisuus" ei kultuurisena määrityksenä ole hierarkinen: Arvoja ei sosialipsykologiassa "rankata". On olemassa uskonnollisia arvoja, on olemassa vitaalisia arvoja ym. Kaikki ovat ihmisen valinta - ei sinänsä oikea tai väärä.
Halla-aho, joka pitää kunniamurhia barbaarisena, on unohtanut, että Suomessa hänen arvostelemansa muslimiväestö ei yhteenkään sellaiseen ole syyllistynyt, samaan aikaan kun suomalainen viinakultuuri on uhria niittänyt kasapäin.Siitä emme pääse mihinkään. Tykkäämme vapaasta viinasta tai emme.
Olen myös samaa mieltä kanssasi siitä, että jos jotain ympärileikkaus- ym. juttuja esiintyy tuljioilla, tulee tehdä selväksi, että se on täällä laitonta.sinusta siis ympärileikkaukset ovat vain Suomessa laittomia ja siis pahoja, mutta muualla oikein hienoa kulttuuria.
- najis kafir
Mover kirjoitti:
Juuri niin.
Olen myös samaa mieltä kanssasi siitä, että jos jotain ympärileikkaus- ym. juttuja esiintyy tuljioilla, tulee tehdä selväksi, että se on täällä laitonta."Halla-aho, joka pitää kunniamurhia barbaarisena, on unohtanut, että Suomessa hänen arvostelemansa muslimiväestö ei yhteenkään sellaiseen ole syyllistynyt, samaan aikaan kun suomalainen viinakultuuri...."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010072812103146_uu.shtml
Voitaisiin todeta, ettei muutama kunniamurha suomalaisia murhatilastoja suuremmin heilauta, mutta yhtä lailla voi sanoa, ettei surullisen suomalaisperinteen päälle enää tarvita uutta väkivallan lajia.
Ikävä totuus on, että tuo väkivallan muoto on jo saapunut Suomeen. :|: kirjoitti:
sinusta siis ympärileikkaukset ovat vain Suomessa laittomia ja siis pahoja, mutta muualla oikein hienoa kulttuuria.
Mistä tuollaisen tiedon löysit?
Kun tuskin tiedät oikeata henkilöllisyyttäni etkä varmaankaan ole sci-fi -tekniikalla varustautunut iilimato - tuskin olet aivoihinikaan päässyt penkomaan...?najis kafir kirjoitti:
"Halla-aho, joka pitää kunniamurhia barbaarisena, on unohtanut, että Suomessa hänen arvostelemansa muslimiväestö ei yhteenkään sellaiseen ole syyllistynyt, samaan aikaan kun suomalainen viinakultuuri...."
Voitaisiin todeta, ettei muutama kunniamurha suomalaisia murhatilastoja suuremmin heilauta, mutta yhtä lailla voi sanoa, ettei surullisen suomalaisperinteen päälle enää tarvita uutta väkivallan lajia.
Ikävä totuus on, että tuo väkivallan muoto on jo saapunut Suomeen.Näin voitaisiin todeta. Ja voitaisiin todeta lisäksi, että olisipa kumma, jos eivät ulkkiksetkaan saisi lihaa kylmäksi.
Ja se vielä voidaan todeta, että syvimmän rasistisuuden merkki on se, kun joku sanoo, että tämän murheellisten laulujen maan rikostilastojen päälle - ja jopa sen vuoksi - muilta vaadittaisiin nollatoleranssi.
On vaikea sanoa, onko se enemmän itsekästä vai ylimalkaan typerää.
Voiko se olla tappiinsa asti kumpaakin...?:|: kirjoitti:
sinusta siis suomalainen kulttuuri on pahaa ja rikollista ja tänne pitää saada ulkomailta sitä pahaa vielä lisää. Oot kyllä peto.
Siinä, että mamutkin sitä tekee" on pahaa. All right?
Kaikkinainen väkivalta on pahaa? All right?
Ja muitten haukkuminenkin on pahaa. All right?- ihme.tellen
Mover kirjoitti:
Näin voitaisiin todeta. Ja voitaisiin todeta lisäksi, että olisipa kumma, jos eivät ulkkiksetkaan saisi lihaa kylmäksi.
Ja se vielä voidaan todeta, että syvimmän rasistisuuden merkki on se, kun joku sanoo, että tämän murheellisten laulujen maan rikostilastojen päälle - ja jopa sen vuoksi - muilta vaadittaisiin nollatoleranssi.
Voiko se olla tappiinsa asti kumpaakin...?Halla-ahon pointtina asiassa oli kuitenkin kaiketi se, että koskapa
- tietyissä kulttuureissa häpeäväkivalta on hyväksytty ja perinteikäs tapa
- muualla maailmassa länsimaissa, joihin kyseisen kulttuurin edustajia on muuttanut on samaista häpeäväkivaltaa alkanut esiintyä
niin maahanmuuttopolitiikan avulla pitäisi mahdollisuuksien mukaan estää kyseisen kulttuurin edustajia muuttamasta Suomeen sellaisissa määrin, että heistä muodostuisi täällä kulttuuriltaan omavarainen (sisältäen kunniaväkivallan) ja siten kotoutuksesta piittaamaton kansanryhmä. Vaihtoehtona tuolle voisi tietenkin pitää vaatimusta siitä, että kotoutuksen onnistumista valvottaisiin paljon nykyistä tarkemmin ja sen epäonnistumisesta (kotoutettavan omien asenteiden ja tekojen vuoksi) seuraisi sanktioita ja uudelleenkoulutusta.
Minä olen niin itsekäs että haluaisin maahanmuuttajien noudattavan Suomen lakeja vielä paremmin kuin paikallisten asukkaiden. Se ei tee minusta rasistia. Ulkomaalaislaki antaa tuon vaatimuksen taustalle välineenä rikoksiin syyllistyneiden käännytyksen ja karkoituksen. Minusta minulla on Suomen kansalaisena oikeus tuollaista vaatia varsinkin niiltä, jotka eivät tule Suomeen tekemään työtä vaan saavat oikeuden asua täällä humanitäärisistä syistä. Ei pidä purra ruokkivaa kättä.
Suomen alkuasukkaiden (hommafoorumin termein han-suomalaiset kuten ovatHAN suomalaisetkin rikollisia) typeryys, rikollisuus tai huono viinapää ei ole riittävä peruste tuoda maahan uusia ongelmia. Han-suomalasen tekemä rikos ei leimaa enää ketään mutta tunnistettavasti ulkomaalaistaustaisen tai ulkomaalaisnimisen tekemänä sama teko lisää syrjintää, vihaa ja rasismia. Tuo rasismi sitten kohdistuu kaikkiin niihin, jotka ulkomuodoltaan poikkeavat kantaväestöstä.
Keino vähentää rasismia: Vältetään ottamasta maahan sellaisista kulttuureista peräisin olevia ei-työperäisiä maahanmuuttajia, joiden tiedetään muualla Euroopassa aiheuttaneen runsaasti ongelmia. Ruotsissa ja Iso-Britanniassa on heille runsaasti tilaa. Kun häpeämurhiakin jo täälläkin tapahtuu niin yritetään ainakin välttää ilmiön yleistyminen. - ihme.tellen
ihme.tellen kirjoitti:
Halla-ahon pointtina asiassa oli kuitenkin kaiketi se, että koskapa
- muualla maailmassa länsimaissa, joihin kyseisen kulttuurin edustajia on muuttanut on samaista häpeäväkivaltaa alkanut esiintyä
niin maahanmuuttopolitiikan avulla pitäisi mahdollisuuksien mukaan estää kyseisen kulttuurin edustajia muuttamasta Suomeen sellaisissa määrin, että heistä muodostuisi täällä kulttuuriltaan omavarainen (sisältäen kunniaväkivallan) ja siten kotoutuksesta piittaamaton kansanryhmä. Vaihtoehtona tuolle voisi tietenkin pitää vaatimusta siitä, että kotoutuksen onnistumista valvottaisiin paljon nykyistä tarkemmin ja sen epäonnistumisesta (kotoutettavan omien asenteiden ja tekojen vuoksi) seuraisi sanktioita ja uudelleenkoulutusta.
Minä olen niin itsekäs että haluaisin maahanmuuttajien noudattavan Suomen lakeja vielä paremmin kuin paikallisten asukkaiden. Se ei tee minusta rasistia. Ulkomaalaislaki antaa tuon vaatimuksen taustalle välineenä rikoksiin syyllistyneiden käännytyksen ja karkoituksen. Minusta minulla on Suomen kansalaisena oikeus tuollaista vaatia varsinkin niiltä, jotka eivät tule Suomeen tekemään työtä vaan saavat oikeuden asua täällä humanitäärisistä syistä. Ei pidä purra ruokkivaa kättä.
Suomen alkuasukkaiden (hommafoorumin termein han-suomalaiset kuten ovatHAN suomalaisetkin rikollisia) typeryys, rikollisuus tai huono viinapää ei ole riittävä peruste tuoda maahan uusia ongelmia. Han-suomalasen tekemä rikos ei leimaa enää ketään mutta tunnistettavasti ulkomaalaistaustaisen tai ulkomaalaisnimisen tekemänä sama teko lisää syrjintää, vihaa ja rasismia. Tuo rasismi sitten kohdistuu kaikkiin niihin, jotka ulkomuodoltaan poikkeavat kantaväestöstä.
Keino vähentää rasismia: Vältetään ottamasta maahan sellaisista kulttuureista peräisin olevia ei-työperäisiä maahanmuuttajia, joiden tiedetään muualla Euroopassa aiheuttaneen runsaasti ongelmia. Ruotsissa ja Iso-Britanniassa on heille runsaasti tilaa. Kun häpeämurhiakin jo täälläkin tapahtuu niin yritetään ainakin välttää ilmiön yleistyminen.Häpeämurhien kanssa yhtenevää macho - kulttuurin kunniakäsityksiin liittyvää ylikiehumista löytyy myös latinokulttuureista. Muutoksen tuulista ja vaihtoehtoisista perinteet katkaisevista ratkaisuista Brasiliassa kirjoitti aikanaan Jorge Amado kirjassa Gabriela, kanelia ja neilikkaa (1958). Minä pidin, suosittelen!
http://www.goodreads.com/book/show/91659.Gabriela_Clove_and_Cinnamon
Valitettavan harva "Nacib" uskaltaa uhmata yhteisön perinteitä. - :|:
Mover kirjoitti:
Siinä, että mamutkin sitä tekee" on pahaa. All right?
Kaikkinainen väkivalta on pahaa? All right?
Ja muitten haukkuminenkin on pahaa. All right?ja sinä sanot sitä kulttuuriksi.
ihme.tellen kirjoitti:
Halla-ahon pointtina asiassa oli kuitenkin kaiketi se, että koskapa
Keino vähentää rasismia: Vältetään ottamasta maahan sellaisista kulttuureista peräisin olevia ei-työperäisiä maahanmuuttajia, joiden tiedetään muualla Euroopassa aiheuttaneen runsaasti ongelmia. Ruotsissa ja Iso-Britanniassa on heille runsaasti tilaa. Kun häpeämurhiakin jo täälläkin tapahtuu niin yritetään ainakin välttää ilmiön yleistyminen.Halla-ahon pointti itse asiassa on minun mielestäni pikemmin näennäisen muiden kulttuurien vaarallisuudesta huolestumisen sijasta halveksia oman kultuurimme perusajatusta, ihmisten kattavaa yhdenvertaisuutta toisiinsa nähden.
Se, mikä siis laittaa hälytyskelloni soimaan, on se, että hän sanoo kulttuurien olevan "eriarvoisia". Tämä on osoitus arvorelativismista, joka on vierasta oman arvomaailmamme omaaville ihmisille.
On, etenkin tässä valossa, erittäin kummallista, että sanot, että kantasuomalaisten rkollisuus "ei leimaa enää ketään", mutta ulkkiksen teot täällä lisäävät syrjintää. Peruste on sama kuin edustaja Kettusella (PS) homokysymyksessä, kun hän sanoi perusteena homojen avioliittojen estämiselle, että homojen lapset kohtaisivat myös syrjintää.
Rasistisuudelle, sen enempää kuin homofobialle ei saa antaa periksi.- kerro, muuveri,
Mover kirjoitti:
Halla-ahon pointti itse asiassa on minun mielestäni pikemmin näennäisen muiden kulttuurien vaarallisuudesta huolestumisen sijasta halveksia oman kultuurimme perusajatusta, ihmisten kattavaa yhdenvertaisuutta toisiinsa nähden.
Se, mikä siis laittaa hälytyskelloni soimaan, on se, että hän sanoo kulttuurien olevan "eriarvoisia". Tämä on osoitus arvorelativismista, joka on vierasta oman arvomaailmamme omaaville ihmisille.
On, etenkin tässä valossa, erittäin kummallista, että sanot, että kantasuomalaisten rkollisuus "ei leimaa enää ketään", mutta ulkkiksen teot täällä lisäävät syrjintää. Peruste on sama kuin edustaja Kettusella (PS) homokysymyksessä, kun hän sanoi perusteena homojen avioliittojen estämiselle, että homojen lapset kohtaisivat myös syrjintää.
Rasistisuudelle, sen enempää kuin homofobialle ei saa antaa periksi.miten sinun mielestäsi kulttuuri, joka alistaa täysin naisen, jossa kunniamurha kuuluu perinteisiin ja on yhteisöllisesti täysin hyväksyttävää, voi olla samanarvoinen suomalaisen, tasa-arvoon pyrkivän sivistyneen kulttuurin kanssa?
- humanismia
ihme.tellen kirjoitti:
Kotouttamisen yhteydessä tulee hienotunteisuuden väistyä silloin, kun tehdään selväksi paikallisten lakien ja tulokkaiden omien perinnäistapojen ristiriita esimerkiksi naisten itsemääräämisoikeuksien osalta. Kotouttaminen on pahasti epäonnistunut, mikäli sen jälkeen tulokkaat kuvittelevat voivansa jatkaa edellisen kotimaansa tapoja niiden ollessa Suomen lakien vastaisia.on kai se, että ihmisiä pidetään samanarvoisina riippumatta siitä mikä heidän kulttuuritaustansa on, ja yksilöitä puolustetaan mielivaltaa vastaan riippumatta siitä, onko sortaja valtio, poliisi vai oma isä.
Yksi henkilö tällä palstalla on niin fiksoitunut ns. tyttöjen ympärileikkauksiin, että on ottanut sellaisen oikein nimimerkiksieen. Onkohan hänelle tullut mieleen ottaa selvää, kuinka paljon niitä Suomessa tehdään? Oikea vastaus taitaa olla: ei yhtään.
Somalit eivät 20 vuotta sitten olleet erityisen uskonnollisia. Suomessa he rupesivat kietoutumaan huiveihin, koska heidät suljettiin yhteiskunnan ulkopuolelle. Uskonnosta piti hakea turvaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun uudesta kotimaasta sitä ei saanut. kerro, muuveri, kirjoitti:
miten sinun mielestäsi kulttuuri, joka alistaa täysin naisen, jossa kunniamurha kuuluu perinteisiin ja on yhteisöllisesti täysin hyväksyttävää, voi olla samanarvoinen suomalaisen, tasa-arvoon pyrkivän sivistyneen kulttuurin kanssa?
Kultuureja ei - niin kuin sanoin - arvojensa näkökulmasta yhteiskuntatieteissä arvoteta:
Yksi kulttuuri arvostaa ihmisten syömistä, yksi uskoutumista kopissa, yksi vaeltamista tiettyyn paikkaan ja peseytymistä joessa.
Oman mielipiteemme ja mieltymyksemme osaamme kaikki lausua ja valita arvomme niiden mukaan.
Kulttuuri on kuitenkin pikkusen eri asia kuin arvot. Se kertoo kollektiivisesti siitä normistosta, jossa yksilö elää. Yksilöllä, niin kuin on todettu, saattaa olle yhteisöstään, kulttuuristaan poikkeavat arvot.
Ja kun yksilö vaihtaa maisemaa, hän tuo omat arvonsa - uuteen kultuuriin, jossa ne edelleen kaikella todennäköisyydellä muuttuvat.
Täten - harhaluulo on se käsitys, että ihminen "toisi kunniamurhan" automaattisesti minnekään - semminkin kun se sattaa juuri olla syy, minkä vuoksi hän on paennut.
Ja todettakoon - vielä kerran - että tässä yhteiskunnassa noudatetaan tämän yhteiskunnan normeja - ja sillä sipuli.- najis kafir
Mover kirjoitti:
Näin voitaisiin todeta. Ja voitaisiin todeta lisäksi, että olisipa kumma, jos eivät ulkkiksetkaan saisi lihaa kylmäksi.
Voiko se olla tappiinsa asti kumpaakin...?korjaatko vai etkö korjaa aiempaa väitettäsi koskien muslimiväestön viattomuutta kunniamurhissa?
Mover kirjoitti:
Mitä?
etkö seuraa keskustelua?
- Niin, joo
Mover kirjoitti:
Mitä?
Oletko sä ihan pikkasen tyhmä ?
Niin, joo kirjoitti:
Oletko sä ihan pikkasen tyhmä ?
me ollaan Moverin kanssa yhtä tyhmiä kuin sinä, eli ei mitään pikkasen, vaan lähempänä neegeriä. Siks me puhutaan niistä niin sujuvasti.
najis kafir kirjoitti:
korjaatko vai etkö korjaa aiempaa väitettäsi koskien muslimiväestön viattomuutta kunniamurhissa?
Tarkennatko?
etkö seuraa keskustelua?
Tarkennatko kysymyksesi. En ymmärrä mihin viittaat "sitä" sanalla?
- ihme.tellen
Mover kirjoitti:
Kultuureja ei - niin kuin sanoin - arvojensa näkökulmasta yhteiskuntatieteissä arvoteta:
Yksi kulttuuri arvostaa ihmisten syömistä, yksi uskoutumista kopissa, yksi vaeltamista tiettyyn paikkaan ja peseytymistä joessa.
Oman mielipiteemme ja mieltymyksemme osaamme kaikki lausua ja valita arvomme niiden mukaan.
Kulttuuri on kuitenkin pikkusen eri asia kuin arvot. Se kertoo kollektiivisesti siitä normistosta, jossa yksilö elää. Yksilöllä, niin kuin on todettu, saattaa olle yhteisöstään, kulttuuristaan poikkeavat arvot.
Ja kun yksilö vaihtaa maisemaa, hän tuo omat arvonsa - uuteen kultuuriin, jossa ne edelleen kaikella todennäköisyydellä muuttuvat.
Täten - harhaluulo on se käsitys, että ihminen "toisi kunniamurhan" automaattisesti minnekään - semminkin kun se sattaa juuri olla syy, minkä vuoksi hän on paennut.
Ja todettakoon - vielä kerran - että tässä yhteiskunnassa noudatetaan tämän yhteiskunnan normeja - ja sillä sipuli."Ja todettakoon - vielä kerran - että tässä yhteiskunnassa noudatetaan tämän yhteiskunnan normeja - ja sillä sipuli. "
Kuka määrää yhteiskunnan normit demokraattisessa yhteiskunnassa? Enemmistön diktatuuri vai vähemmistöjen suojelulla mukaeltu demokratia?
Yhteiskunnan normit on kirjattu lakiin. Länsimaissa laki elää ajan mukana eli se mikä aikanaan oli kiellettyä voikin nyt olla sallittua ja päinvastoin. Arvot muuttuvat koko ajan ja monipuoluejärjestelmä takaa sen, että myös yksilöiden erilaiset arvot (arvorelativismi!) tulevat demokraattisesti otetuksi huomioon päätöksiä tehtäessä.
Enemmistön kannalta ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun vähemmistöä suojelevat säännöt alkavat muuttaa enemmistölle sallittuja toimintatapoja ja kulttuuria. Siitä huolestuminen ja sellaisen kehityksen pysäyttämiseen pyrkivä poliittinen toiminta on demokraattisessa valtiossa sallittua. Nyt näyttää siltä, että vanhat puolueet yrittävät enemmistön diktatuurin voimin estää maahanmuuttokriittisten poliittista toimintaa. Persut puolestaan ovat omalta osaltaan perustelleet omia tavoitteitaan enemmistön diktatuurilla eli voisi väittää padan kattilaa somaavan. Vihreiden Kasvi tölväisi Soinin suuntaan aiheesta asiallisesti: http://jyrkikasvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/40132-enemmiston-diktatuuri
"Täten - harhaluulo on se käsitys, että ihminen "toisi kunniamurhan" automaattisesti minnekään - semminkin kun se sattaa juuri olla syy, minkä vuoksi hän on paennut."
Näin on jo tapahtunut Iso-Britanniassa, Yhdysvalloissa ja Ruotsissa. Monica - naisten mukaan samasta on valitettavasti merkkejä Suomessakin. Kaikista näistä annettiin keskustelun kuluessa linkkejä eli esimerkitkin löytyvät netistä.
Jos maahanmuuttaja voisi helposti vaihtaa oman ajattelutapansa ja kulttuurinsa vastaamaan uuden asuinpaikan tapoja ja kulttuuria niin tarvetta keskusteluun kulttuuriin ja uskontoon liittyvästä syrjinnästä ei olisi. Heiltä voisi silloin edellyttää vanhojen tapojen välitöntä hylkäämistä ja elämistä "maan tavalla".
Jos taas kulttuuri ja uskonto ovat vaikeasti muutettavia ja syrjintälaeilla suojeltavia asioita (kuten itsekin olet täällä hiljan esittänyt!) niin tilanne onkin sellainen, josta Halla-aho kirjoitti. Silloin myös meidän mielestämme vastenmieliset perinnäistavat oletettavasti voivat kulkeutua maahanmuuttajien mukana ja tuo kulkeutuminen on otettava huomioon. - :|:
Mover kirjoitti:
Tarkennatko kysymyksesi. En ymmärrä mihin viittaat "sitä" sanalla?
alunperinhän sanoit että Suomessa kun mies tappaa akkansa, niin se on suomalaista kulttuuria. Kaikki muukin paha on sinusta näköjään ihan ok. Kun puhut normeista, joita on noudatettava, niin et siis tarkoita Suomen lakeja, vaan ihan omia keksimisiäsi normeja.
Minne se viesti on hävinnyt, jossa kerroin napapaitatytöstä, jolla ei ollut farkuissa muuta kuin lahkeet ja se persvako paljaana juoksi linikkaa kiinni ihan mun nenän edessä. - :|:
alunperinhän sanoit että Suomessa kun mies tappaa akkansa, niin se on suomalaista kulttuuria. Kaikki muukin paha on sinusta näköjään ihan ok. Kun puhut normeista, joita on noudatettava, niin et siis tarkoita Suomen lakeja, vaan ihan omia keksimisiäsi normeja.
Minne se viesti on hävinnyt, jossa kerroin napapaitatytöstä, jolla ei ollut farkuissa muuta kuin lahkeet ja se persvako paljaana juoksi linikkaa kiinni ihan mun nenän edessä.ajattelin laittaa tähän linkin siihen mämmin syöntiä käsittelevään kirjoitukseeni, mutta ei sitäkään löydy enää mistään.
ihme.tellen kirjoitti:
"Ja todettakoon - vielä kerran - että tässä yhteiskunnassa noudatetaan tämän yhteiskunnan normeja - ja sillä sipuli. "
Kuka määrää yhteiskunnan normit demokraattisessa yhteiskunnassa? Enemmistön diktatuuri vai vähemmistöjen suojelulla mukaeltu demokratia?
Yhteiskunnan normit on kirjattu lakiin. Länsimaissa laki elää ajan mukana eli se mikä aikanaan oli kiellettyä voikin nyt olla sallittua ja päinvastoin. Arvot muuttuvat koko ajan ja monipuoluejärjestelmä takaa sen, että myös yksilöiden erilaiset arvot (arvorelativismi!) tulevat demokraattisesti otetuksi huomioon päätöksiä tehtäessä.
Enemmistön kannalta ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun vähemmistöä suojelevat säännöt alkavat muuttaa enemmistölle sallittuja toimintatapoja ja kulttuuria. Siitä huolestuminen ja sellaisen kehityksen pysäyttämiseen pyrkivä poliittinen toiminta on demokraattisessa valtiossa sallittua. Nyt näyttää siltä, että vanhat puolueet yrittävät enemmistön diktatuurin voimin estää maahanmuuttokriittisten poliittista toimintaa. Persut puolestaan ovat omalta osaltaan perustelleet omia tavoitteitaan enemmistön diktatuurilla eli voisi väittää padan kattilaa somaavan. Vihreiden Kasvi tölväisi Soinin suuntaan aiheesta asiallisesti: http://jyrkikasvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/40132-enemmiston-diktatuuri
"Täten - harhaluulo on se käsitys, että ihminen "toisi kunniamurhan" automaattisesti minnekään - semminkin kun se sattaa juuri olla syy, minkä vuoksi hän on paennut."
Näin on jo tapahtunut Iso-Britanniassa, Yhdysvalloissa ja Ruotsissa. Monica - naisten mukaan samasta on valitettavasti merkkejä Suomessakin. Kaikista näistä annettiin keskustelun kuluessa linkkejä eli esimerkitkin löytyvät netistä.
Jos maahanmuuttaja voisi helposti vaihtaa oman ajattelutapansa ja kulttuurinsa vastaamaan uuden asuinpaikan tapoja ja kulttuuria niin tarvetta keskusteluun kulttuuriin ja uskontoon liittyvästä syrjinnästä ei olisi. Heiltä voisi silloin edellyttää vanhojen tapojen välitöntä hylkäämistä ja elämistä "maan tavalla".
Jos taas kulttuuri ja uskonto ovat vaikeasti muutettavia ja syrjintälaeilla suojeltavia asioita (kuten itsekin olet täällä hiljan esittänyt!) niin tilanne onkin sellainen, josta Halla-aho kirjoitti. Silloin myös meidän mielestämme vastenmieliset perinnäistavat oletettavasti voivat kulkeutua maahanmuuttajien mukana ja tuo kulkeutuminen on otettava huomioon."Kuka määrää yhteiskunnan normit demokraattisessa yhteiskunnassa? Enemmistön diktatuuri vai vähemmistöjen suojelulla mukaeltu demokratia?"
Yhteiskunta itse - joka on suojannut vähemmistön oikeudet tietyin ehdoin (esim. oikeus oman kielen opiskeluun ja käyttöön virallisissa asiayhteyksissä).
"Yhteiskunnan normit on kirjattu lakiin. Länsimaissa laki elää ajan mukana eli se mikä aikanaan oli kiellettyä voikin nyt olla sallittua ja päinvastoin. Arvot muuttuvat koko ajan ja monipuoluejärjestelmä takaa sen, että myös yksilöiden erilaiset arvot (arvorelativismi!) tulevat demokraattisesti otetuksi huomioon päätöksiä tehtäessä."
Yhteiskunnan näkökulmasta ei esim. monikulttuuristumisessa ole kysymys arvorelativismista, vaan moniarvoisuudesta: Yhteiskunta aivan itse määrittää perustuslaissaan arvonsa - ja esimerkiksi Suomen tapauksessa ne ovat niin moniarvoiset (suvaitsevaisuus -sanaa ei saa enää käyttää), että muualta tulleet kulttuurit saavat aika vapaasti täällä omaansa harjoittaa - toki lain sallimissa rajoissa.
Minua harmittaa tämä pirujen seinälle maalailu. On ihan selvä, että kunniaväkivaltaan tulee ottaa yksiselitteisesti kielteinen ja tuomitseav kanta. Ja kun esimerkiksi yksikään etninen järjestö ei hyväksy kunniaväkivaltaa - ja jos sellaista ilmenee, he sen tuomitsevat, niin miksi Halla-aholta etc. menee tämän takia yöunet. Minä en suomalaistollona näe tässä mitään muuta kuin riidan haastamista.
"Enemmistön kannalta ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun vähemmistöä suojelevat säännöt alkavat muuttaa enemmistölle sallittuja toimintatapoja ja kulttuuria. Siitä huolestuminen ja sellaisen kehityksen pysäyttämiseen pyrkivä poliittinen toiminta on demokraattisessa valtiossa sallittua. Nyt näyttää siltä, että vanhat puolueet yrittävät enemmistön diktatuurin voimin estää maahanmuuttokriittisten poliittista toimintaa. Persut puolestaan ovat omalta osaltaan perustelleet omia tavoitteitaan enemmistön diktatuurilla eli voisi väittää padan kattilaa somaavan. Vihreiden Kasvi tölväisi Soinin suuntaan aiheesta asiallisesti:http://jyrkikasvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/40132-enemmiston-diktatuuri"
Hyppytunnit nyt minun mielestäni eivät ole ihan paras esimerkki tuosta vähemmistön sorsimisesta. Koulun tuntikehys on ihan megamonimutkainen muuttuja - ja mielestäni tavoitteen tulee olle, että mahdollisimman vähälle porukalle tulisi haittaa sen laadinnassa. Silloin kalikka kalahtaa ehkä pienempiin ryhmiin. Minusta se tuntuu ok. ratkaisulta.
Näin nämä rajat enemmistön ja vähemmistön oikeuksien suhteen aina, tapaus tapaukselta, tarkentuvat. On ihan selvä, ettei vähemmistö saa sanella enemmistön elämää kohtuuttomasti.
"Näin on jo tapahtunut Iso-Britanniassa, Yhdysvalloissa ja Ruotsissa. Monica - naisten mukaan samasta on valitettavasti merkkejä Suomessakin. Kaikista näistä annettiin keskustelun kuluessa linkkejä eli esimerkitkin löytyvät netistä."
On ihan selvää, että kulttuurien kohdatessa tapahtuu moneleista ihan negatiivista hankausta. Mutta - edelleen - yhteisön normin mukaan mennään. Ja suuri osa - ihan jokaisessa noissa maassa - sekä kantiksissa että tulijoissa - ymmärtää sen?
"Jos taas kulttuuri ja uskonto ovat vaikeasti muutettavia ja syrjintälaeilla suojeltavia asioita (kuten itsekin olet täällä hiljan esittänyt!) niin tilanne onkin sellainen, josta Halla-aho kirjoitti. Silloin myös meidän mielestämme vastenmieliset perinnäistavat oletettavasti voivat kulkeutua maahanmuuttajien mukana ja tuo kulkeutuminen on otettava huomioon."
Halla-aho väittää mielellään kulttuurin joidenkin piirteiden satunnaisen esiintymisen olevan merkki siihen liittyneiden ihmisten totaalisesta kykenemättömyydestä sopeutua uusille asuinsijoille lännessä. (Hänhän ei siis puhu yksilöistä, vaan "kulttuurista".)
Se on totaalista roskaa.
On tarpeellista tässä yhteydessä muistuttaa, että maahannmuuttopolitiikan tulee toimia koko yhteiskunnan poliittisten ja taloudellisten resurssien ohjaamina: Maahanmuutto tulee "hallita" - emme voi ottaa enempää eihmisiä maahan kuin jotka voimme kohtuullisin edellytyksin sijoittaa.
Mutta näiden edellytysten sateenvarjon sisällä ei tarvitse pelätä turhaan kunniaväkivaltaa saati terrorismia.:|: kirjoitti:
Minne se viesti on hävinnyt, jossa kerroin napapaitatytöstä, jolla ei ollut farkuissa muuta kuin lahkeet ja se persvako paljaana juoksi linikkaa kiinni ihan mun nenän edessä.Ei "akantappo" normiemme mukaista ole, vaikka se kulttuuriimme valitettavasti kuulukin.
En poistanut "aistillista" viestiäsi - mutta ehkäpä se on ilmoitettu asiattomaksi - ja sitten tuollaiset kyllä aika helposti lähtee.- ihme.tellen
Mover kirjoitti:
"Kuka määrää yhteiskunnan normit demokraattisessa yhteiskunnassa? Enemmistön diktatuuri vai vähemmistöjen suojelulla mukaeltu demokratia?"
Yhteiskunta itse - joka on suojannut vähemmistön oikeudet tietyin ehdoin (esim. oikeus oman kielen opiskeluun ja käyttöön virallisissa asiayhteyksissä).
"Yhteiskunnan normit on kirjattu lakiin. Länsimaissa laki elää ajan mukana eli se mikä aikanaan oli kiellettyä voikin nyt olla sallittua ja päinvastoin. Arvot muuttuvat koko ajan ja monipuoluejärjestelmä takaa sen, että myös yksilöiden erilaiset arvot (arvorelativismi!) tulevat demokraattisesti otetuksi huomioon päätöksiä tehtäessä."
Yhteiskunnan näkökulmasta ei esim. monikulttuuristumisessa ole kysymys arvorelativismista, vaan moniarvoisuudesta: Yhteiskunta aivan itse määrittää perustuslaissaan arvonsa - ja esimerkiksi Suomen tapauksessa ne ovat niin moniarvoiset (suvaitsevaisuus -sanaa ei saa enää käyttää), että muualta tulleet kulttuurit saavat aika vapaasti täällä omaansa harjoittaa - toki lain sallimissa rajoissa.
Minua harmittaa tämä pirujen seinälle maalailu. On ihan selvä, että kunniaväkivaltaan tulee ottaa yksiselitteisesti kielteinen ja tuomitseav kanta. Ja kun esimerkiksi yksikään etninen järjestö ei hyväksy kunniaväkivaltaa - ja jos sellaista ilmenee, he sen tuomitsevat, niin miksi Halla-aholta etc. menee tämän takia yöunet. Minä en suomalaistollona näe tässä mitään muuta kuin riidan haastamista.
"Enemmistön kannalta ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun vähemmistöä suojelevat säännöt alkavat muuttaa enemmistölle sallittuja toimintatapoja ja kulttuuria. Siitä huolestuminen ja sellaisen kehityksen pysäyttämiseen pyrkivä poliittinen toiminta on demokraattisessa valtiossa sallittua. Nyt näyttää siltä, että vanhat puolueet yrittävät enemmistön diktatuurin voimin estää maahanmuuttokriittisten poliittista toimintaa. Persut puolestaan ovat omalta osaltaan perustelleet omia tavoitteitaan enemmistön diktatuurilla eli voisi väittää padan kattilaa somaavan. Vihreiden Kasvi tölväisi Soinin suuntaan aiheesta asiallisesti:http://jyrkikasvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/40132-enemmiston-diktatuuri"
Hyppytunnit nyt minun mielestäni eivät ole ihan paras esimerkki tuosta vähemmistön sorsimisesta. Koulun tuntikehys on ihan megamonimutkainen muuttuja - ja mielestäni tavoitteen tulee olle, että mahdollisimman vähälle porukalle tulisi haittaa sen laadinnassa. Silloin kalikka kalahtaa ehkä pienempiin ryhmiin. Minusta se tuntuu ok. ratkaisulta.
Näin nämä rajat enemmistön ja vähemmistön oikeuksien suhteen aina, tapaus tapaukselta, tarkentuvat. On ihan selvä, ettei vähemmistö saa sanella enemmistön elämää kohtuuttomasti.
"Näin on jo tapahtunut Iso-Britanniassa, Yhdysvalloissa ja Ruotsissa. Monica - naisten mukaan samasta on valitettavasti merkkejä Suomessakin. Kaikista näistä annettiin keskustelun kuluessa linkkejä eli esimerkitkin löytyvät netistä."
On ihan selvää, että kulttuurien kohdatessa tapahtuu moneleista ihan negatiivista hankausta. Mutta - edelleen - yhteisön normin mukaan mennään. Ja suuri osa - ihan jokaisessa noissa maassa - sekä kantiksissa että tulijoissa - ymmärtää sen?
"Jos taas kulttuuri ja uskonto ovat vaikeasti muutettavia ja syrjintälaeilla suojeltavia asioita (kuten itsekin olet täällä hiljan esittänyt!) niin tilanne onkin sellainen, josta Halla-aho kirjoitti. Silloin myös meidän mielestämme vastenmieliset perinnäistavat oletettavasti voivat kulkeutua maahanmuuttajien mukana ja tuo kulkeutuminen on otettava huomioon."
Halla-aho väittää mielellään kulttuurin joidenkin piirteiden satunnaisen esiintymisen olevan merkki siihen liittyneiden ihmisten totaalisesta kykenemättömyydestä sopeutua uusille asuinsijoille lännessä. (Hänhän ei siis puhu yksilöistä, vaan "kulttuurista".)
Se on totaalista roskaa.
On tarpeellista tässä yhteydessä muistuttaa, että maahannmuuttopolitiikan tulee toimia koko yhteiskunnan poliittisten ja taloudellisten resurssien ohjaamina: Maahanmuutto tulee "hallita" - emme voi ottaa enempää eihmisiä maahan kuin jotka voimme kohtuullisin edellytyksin sijoittaa.
Mutta näiden edellytysten sateenvarjon sisällä ei tarvitse pelätä turhaan kunniaväkivaltaa saati terrorismia."On ihan selvää, että kulttuurien kohdatessa tapahtuu moneleista ihan negatiivista hankausta."
Kunniamurhien osalta kyse ei niinkään ole kulttuurien kohtaamisesta vaan siitä, että joidenkin kulttuurien sisällä on sallittua reagoida perheen sisäiseen tottelemattomuuteen myös äärimmäisellä väkivallalla. Kun kulttuurit kohtaavat tulee noita tottelemattomuustilanteita lisää. Tulokkaiden osalta on huomattava, että jos vastaava määrä tottelemattomuutta olisi esiintynyt esimerkiksi Pakistanissa niin häpeämurhien lukumäärä olisi ollut aivan toisenlainen kuin mitä Iso-Britanniassa nähtään vuosittain. Sopeutumista on siis selkeästi tapahtunut.
"Halla-aho väittää mielellään kulttuurin joidenkin piirteiden satunnaisen esiintymisen olevan merkki siihen liittyneiden ihmisten totaalisesta kykenemättömyydestä sopeutua uusille asuinsijoille lännessä. (Hänhän ei siis puhu yksilöistä, vaan "kulttuurista".)
Se on totaalista roskaa."
Mielelläni näkisin tarkemman viitteen liittyen tuohon totaaliseen kyvyttömyyteen ennen kuin lähdemme keskustelemaan sen mahdollisesta totaalisesta roskuudesta.
Minusta tilanne on vaikea mutta en mahdoton. Kulttuurin muutoksen pitäisi toki tapahtua Pakistanin puolelta, sillä kaikki länsimaiset ajatukset on siellä päin maailmaa tuomittavissa USA:n pirullisina juonina. Vailtettavasti Pakistan itsessään oli "ratkaisu" Intian uskonriitoihin erottamalla sopeutumaton islamilainen osa muusta Intiasta. Ennen muutosta paikallisessa kulttuurissa pitäisin fiksuna suhtautua varovaisesti maahanmuuttoon tuosta suunnasta perustuen muiden länsimaiden kokemuksiin. Muiden virheistä pitäisi oppia eikä sitä virheistä oppimista pitäisi nimittää rasismiksi.
"On tarpeellista tässä yhteydessä muistuttaa, että maahannmuuttopolitiikan tulee toimia koko yhteiskunnan poliittisten ja taloudellisten resurssien ohjaamina: "
Minusta maahanmuuttopolitiikan tulisi olla alisteista samalle avoimelle keskustelulle jota käydään kaikesta muustakin politiikasta. Tämä EI ollut tilanne ennen viimeisimpien eduskuntavaalien vaalikampanjointia ja tätä ajatusta näyttävät muutamat puolueet edelleen vastustavan. Persujen kampanja pakotti muut puolueet vihdoinkin ottamaan kuuman perunan hyppysiinsä ja keskustelemaan asioista aivan toisella tasolla kuin aiemmin. Aiemmin maahanmuuton ongelmista yksinkertaisesti vaiettiin ja vaiennettiin.
"Mutta näiden edellytysten sateenvarjon sisällä ei tarvitse pelätä turhaan kunniaväkivaltaa saati terrorismia. "
Millaiset indikaatiot tai varoitusmerkit sinun mielestäsi kertoisivat tarpeesta reagoida kunniaväkivallan tai terrorismin uhkaan? Suomessa on ollut tapana kirjoittaa "yksittäistapaus" kommentiksi keskustelun ulkopuolelle suljettujen ongelmien pulpahtaessa rikosuutisina pinnalle. Kokeile googlata sanoilla "thors" "yksittäistapauksista" niin näet mistä on ollut kyse. Jos rikosuutinen taas liittyy tunnustettuun kantaväestön ongelmaan niin silloin kysymyksessä ei koskaan ole yksittäistapaus vaan osoitus suuremman ongelman olemassaolosta.
Missä vaiheessa yksittäistapaukset osoittavat trendin olemassaolon? - ihme.tellen
humanismia kirjoitti:
on kai se, että ihmisiä pidetään samanarvoisina riippumatta siitä mikä heidän kulttuuritaustansa on, ja yksilöitä puolustetaan mielivaltaa vastaan riippumatta siitä, onko sortaja valtio, poliisi vai oma isä.
Yksi henkilö tällä palstalla on niin fiksoitunut ns. tyttöjen ympärileikkauksiin, että on ottanut sellaisen oikein nimimerkiksieen. Onkohan hänelle tullut mieleen ottaa selvää, kuinka paljon niitä Suomessa tehdään? Oikea vastaus taitaa olla: ei yhtään.
Somalit eivät 20 vuotta sitten olleet erityisen uskonnollisia. Suomessa he rupesivat kietoutumaan huiveihin, koska heidät suljettiin yhteiskunnan ulkopuolelle. Uskonnosta piti hakea turvaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun uudesta kotimaasta sitä ei saanut."Somalit eivät 20 vuotta sitten olleet erityisen uskonnollisia. Suomessa he rupesivat kietoutumaan huiveihin, koska heidät suljettiin yhteiskunnan ulkopuolelle. Uskonnosta piti hakea turvaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun uudesta kotimaasta sitä ei saanut. "
Olisiko tuosta jotakin tutkimustietoa? Silloin 20 vuotta sitten Suomeen tulleet ensimmäiset somaliryhmät olivat ainakin osin Neuvostoliitossa opiskelemassa ollutta väkeä eli ns. sivistyneistöä. He olivat jo rikkoneet traditioita lähtemällä ulkomaille opiskelemaan.
Sen jälkeen maahan tulleiden taustat ovat olleet paljon vähemmän yhtenäisiä ja toimintatavat arvatenkin traditionaalisempia mm. puutteellisen lukutaidon vuoksi. - :|:
Mover kirjoitti:
Ei "akantappo" normiemme mukaista ole, vaikka se kulttuuriimme valitettavasti kuulukin.
En poistanut "aistillista" viestiäsi - mutta ehkäpä se on ilmoitettu asiattomaksi - ja sitten tuollaiset kyllä aika helposti lähtee.ei murha ole kulttuuria. Mämmin syönti sen sijaan on.
En minä sitä epäilekkään, että sinä poistaisit täältä kirjoituksia, jokka käsittelee pikkupimujen pers'vakoja. - najis
Mover kirjoitti:
Tarkennatko?
ei voi olla totta! etkö sinä edes muista, mitä olet väittänyt? katso omaa aikaisempaa viestiäsi ylempänä tässä ketjussa.
- najis
humanismia kirjoitti:
on kai se, että ihmisiä pidetään samanarvoisina riippumatta siitä mikä heidän kulttuuritaustansa on, ja yksilöitä puolustetaan mielivaltaa vastaan riippumatta siitä, onko sortaja valtio, poliisi vai oma isä.
Somalit eivät 20 vuotta sitten olleet erityisen uskonnollisia. Suomessa he rupesivat kietoutumaan huiveihin, koska heidät suljettiin yhteiskunnan ulkopuolelle. Uskonnosta piti hakea turvaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun uudesta kotimaasta sitä ei saanut.somalit käyvätkin ulkomaissa leikkauttamassa tyttönsä. senhän sinä "unohdit" kertoa.
- Löytävät toisensa..
Mover kirjoitti:
niin no ne ovat laumaeläimiä, senhän jo totesi kirjaviisas sharyn-mummo.
Ja ovathan ne tummempia.. - najis kafir
Mover kirjoitti:
Tarkennatko?
Viestissänne 1.10.2011 23:29 toteatte seuraavaa:
"Halla-aho, joka pitää kunniamurhia barbaarisena, on unohtanut, että Suomessa hänen arvostelemansa muslimiväestö ei yhteenkään sellaiseen ole syyllistynyt, samaan aikaan kun suomalainen viinakultuuri on uhria niittänyt kasapäin.Siitä emme pääse mihinkään. Tykkäämme vapaasta viinasta tai emme."
Onko riittävä tarkennus? Tarvitsetko vielä muuta? Korjaatko vai etkö korjaa väitettäsi? - OmShantiShivaShakti
ihme.tellen kirjoitti:
"Ja todettakoon - vielä kerran - että tässä yhteiskunnassa noudatetaan tämän yhteiskunnan normeja - ja sillä sipuli. "
Jos taas kulttuuri ja uskonto ovat vaikeasti muutettavia ja syrjintälaeilla suojeltavia asioita (kuten itsekin olet täällä hiljan esittänyt!) niin tilanne onkin sellainen, josta Halla-aho kirjoitti. Silloin myös meidän mielestämme vastenmieliset perinnäistavat oletettavasti voivat kulkeutua maahanmuuttajien mukana ja tuo kulkeutuminen on otettava huomioon.Käytännön ratkaisu kunniamurhiin voisi olla semmoinen että niistä maista joissa kyseinen malli on sosiaalisesti (tai peräti lainsäädännössä) hyväksytty, ei yhdelläkään miehellä olisi pääsyä Suomeen. Tämä suojelisi tehokkaasti naisia jotka pakenevat kyseistä barbarismia sivistyneeseen suomalaiseen yhteiskuntaan.
Malli toimisi myös laajennettuna siten, että kaikista maista missä sukupuolten välistä tasa-arvoa ei ole, vastaanottaisimme Suomeen ainoastaan naisia. Kun suomeen saapuvien miesten määrää vähennetään, vähenee ulkomaalaisten tekemä rikollisuus suorassa suhteessä. 99% vähennys mamu-miehissä on 99% vähennys mamu-rikoksissa. - - mutta
najis kafir kirjoitti:
Viestissänne 1.10.2011 23:29 toteatte seuraavaa:
"Halla-aho, joka pitää kunniamurhia barbaarisena, on unohtanut, että Suomessa hänen arvostelemansa muslimiväestö ei yhteenkään sellaiseen ole syyllistynyt, samaan aikaan kun suomalainen viinakultuuri on uhria niittänyt kasapäin.Siitä emme pääse mihinkään. Tykkäämme vapaasta viinasta tai emme."
Onko riittävä tarkennus? Tarvitsetko vielä muuta? Korjaatko vai etkö korjaa väitettäsi?mitä korjattavaa tuossa on? Ihan selkeää asiaa.
- - mutta
najis kirjoitti:
somalit käyvätkin ulkomaissa leikkauttamassa tyttönsä. senhän sinä "unohdit" kertoa.
tuo julma tapa taitaa olla jo menneisyyttä. Suomessa asuvat somalinaiset ovat jättämässä moisen silpomisen.
- ihme.tellen
- mutta kirjoitti:
tuo julma tapa taitaa olla jo menneisyyttä. Suomessa asuvat somalinaiset ovat jättämässä moisen silpomisen.
"Suomessa asuvat somalinaiset ovat jättämässä moisen silpomisen. "
Mistä tiedät eli onko tätä tutkittu? Jos on niin viitteet tutkimuksiin kiinnostaisivat. Tarkoitatko muuten tuolla lauseella, että
1) ovat jättämässä pois tavan, jota vielä hetki sitten (joko Suomessa tai lapset "lomalle" Somaliaan lähettämällä) harrastivat,
2) ovat jättäneet tavan noudattamisen tapahtumaan vain Somaliassa, johon silvottavaksi aiotut tyttölapset lähetetään "lomalle"
vai
3) ovat oikeasti jättäneet pois tavan välittömästi Suomeen muutettuaan eivätkä nyt tai aiemminkaan lähettäneet lapsia ulkomaille silvottavaksi.
Jos tapaa ei Suomessa ole 100 % tarkkuudella heti jätetty pois niin joku syyllistyy tai on syyllistynyt vähintäänkin lapsen törkeään pahoinpitelyyn ja pysyvän ruumiinvamman tuottamiseen. Mielikuvat, mahdollisesti väärät sellaiset, tuollaisen toiminnan olemassaolosta ja jatkumisesta (jos sitä siis aiemmin tapahtui) julkisuudelta piilossa ovat omalta osaltaan lisäämässä somaleihin kohdistuvaa rasismia.
Somaliassa ja Egyptissä tyttölasten silpominen jatkuu kuten ennenkin. Siinä eräs tärkeä syy sille, miksi en ole koskaan käynyt paikan päällä pyramideja katsomassa.
http://www.economist.com/node/16329452
Somalian ääri-islamistinen terroristijärjestö Al Shahab ilmeisesti vastustaa naisten ympärileikkausta ei-islamilaisena toimintana. Järjestön kannatuksen romahtaminen Suomessa saattaa vaikuttaa tässä asiassa väärään suuntaan. OmShantiShivaShakti kirjoitti:
Käytännön ratkaisu kunniamurhiin voisi olla semmoinen että niistä maista joissa kyseinen malli on sosiaalisesti (tai peräti lainsäädännössä) hyväksytty, ei yhdelläkään miehellä olisi pääsyä Suomeen. Tämä suojelisi tehokkaasti naisia jotka pakenevat kyseistä barbarismia sivistyneeseen suomalaiseen yhteiskuntaan.
Malli toimisi myös laajennettuna siten, että kaikista maista missä sukupuolten välistä tasa-arvoa ei ole, vastaanottaisimme Suomeen ainoastaan naisia. Kun suomeen saapuvien miesten määrää vähennetään, vähenee ulkomaalaisten tekemä rikollisuus suorassa suhteessä. 99% vähennys mamu-miehissä on 99% vähennys mamu-rikoksissa.No jopas oli ehdotus. Eiköhän se riitä, että murhat on meillä laissa kielletty, ja sitten vain valvotaan että lakia noudatetaan ja tuomitaan ne jotka eivät noudata? Eli ihan sama mistä ovat kotoisin vai ovatko mistään.
ihme.tellen kirjoitti:
"Suomessa asuvat somalinaiset ovat jättämässä moisen silpomisen. "
Mistä tiedät eli onko tätä tutkittu? Jos on niin viitteet tutkimuksiin kiinnostaisivat. Tarkoitatko muuten tuolla lauseella, että
1) ovat jättämässä pois tavan, jota vielä hetki sitten (joko Suomessa tai lapset "lomalle" Somaliaan lähettämällä) harrastivat,
2) ovat jättäneet tavan noudattamisen tapahtumaan vain Somaliassa, johon silvottavaksi aiotut tyttölapset lähetetään "lomalle"
vai
3) ovat oikeasti jättäneet pois tavan välittömästi Suomeen muutettuaan eivätkä nyt tai aiemminkaan lähettäneet lapsia ulkomaille silvottavaksi.
Jos tapaa ei Suomessa ole 100 % tarkkuudella heti jätetty pois niin joku syyllistyy tai on syyllistynyt vähintäänkin lapsen törkeään pahoinpitelyyn ja pysyvän ruumiinvamman tuottamiseen. Mielikuvat, mahdollisesti väärät sellaiset, tuollaisen toiminnan olemassaolosta ja jatkumisesta (jos sitä siis aiemmin tapahtui) julkisuudelta piilossa ovat omalta osaltaan lisäämässä somaleihin kohdistuvaa rasismia.
Somaliassa ja Egyptissä tyttölasten silpominen jatkuu kuten ennenkin. Siinä eräs tärkeä syy sille, miksi en ole koskaan käynyt paikan päällä pyramideja katsomassa.
http://www.economist.com/node/16329452
Somalian ääri-islamistinen terroristijärjestö Al Shahab ilmeisesti vastustaa naisten ympärileikkausta ei-islamilaisena toimintana. Järjestön kannatuksen romahtaminen Suomessa saattaa vaikuttaa tässä asiassa väärään suuntaan.No kappas vaan, on sitten Al-Shabaabissakin jotain hyvää! Tai pakkohan siinä oli olla, ei kai sillä muuten olisi kannatusta ollutkaan.
Naisten ympärileikkaukset häviävät koko maailmasta muutamassa kymmenessä vuodessa. Jäihän kiinalaistyttöjen jalkojen sitominenkin historiaan.
Kulttuurisia perinteitä ei muuteta parissa vuodessa, mutta jo yhden sukupolven aikana voi tapahtua isoja muutoksia. Meidän isoäitejämme ja heidän äitejään pantiin vielä häpeäpaaluun tai heitettiin kotoa esiaviollisten suhteiden vuoksi, mutta enää sellainen ei tule kuuloonkaan.- islamin..
humanist1 kirjoitti:
No kappas vaan, on sitten Al-Shabaabissakin jotain hyvää! Tai pakkohan siinä oli olla, ei kai sillä muuten olisi kannatusta ollutkaan.
Naisten ympärileikkaukset häviävät koko maailmasta muutamassa kymmenessä vuodessa. Jäihän kiinalaistyttöjen jalkojen sitominenkin historiaan.
Kulttuurisia perinteitä ei muuteta parissa vuodessa, mutta jo yhden sukupolven aikana voi tapahtua isoja muutoksia. Meidän isoäitejämme ja heidän äitejään pantiin vielä häpeäpaaluun tai heitettiin kotoa esiaviollisten suhteiden vuoksi, mutta enää sellainen ei tule kuuloonkaan.vaikutusalueella muutokset ovat hitaita, tai niitä ei tapahdu lainkaan.
- Äly hoi!
humanist1 kirjoitti:
No jopas oli ehdotus. Eiköhän se riitä, että murhat on meillä laissa kielletty, ja sitten vain valvotaan että lakia noudatetaan ja tuomitaan ne jotka eivät noudata? Eli ihan sama mistä ovat kotoisin vai ovatko mistään.
Eli kaikki roistot ja murhaajat vain tänne, ja sitten kun ne ovat tappaneet tai raiskanneet jonkun, laitetaan vankilaan. Näinhän niistä ei ole meille mitään haittaa. Aukotonta muttaneiti-logiikkaa.
- najis kafir
- mutta kirjoitti:
mitä korjattavaa tuossa on? Ihan selkeää asiaa.
Sitä vain, että
Mover 1.10.2011 23:29:
muslimiväestö ei ole Suomessa syyllistynyt yhteenkään kunniamurhaan
Naisjärjestö: "Kunniamurhia tehdään myös Suomessa"
Selkisikö? - ihme.tellen
Mover kirjoitti:
"Kuka määrää yhteiskunnan normit demokraattisessa yhteiskunnassa? Enemmistön diktatuuri vai vähemmistöjen suojelulla mukaeltu demokratia?"
Se on totaalista roskaa.
Mutta näiden edellytysten sateenvarjon sisällä ei tarvitse pelätä turhaan kunniaväkivaltaa saati terrorismia.Kirjoitit näin:
"Halla-aho väittää mielellään kulttuurin joidenkin piirteiden satunnaisen esiintymisen olevan merkki siihen liittyneiden ihmisten totaalisesta kykenemättömyydestä sopeutua uusille asuinsijoille lännessä. (Hänhän ei siis puhu yksilöistä, vaan "kulttuurista".)
Tähän kysymykseen odottelen vastausta: Voisitko kertoa linkin kera missä kohdassa blogiaan Halla-aho esittää väitteen tuosta TOTAALISESTA kyvyttömyydestä? Muuten kommenttisi väitteen totaalisesta roskuudesta on olkiukon pieksemistä. - najis kafir
Mover kirjoitti:
Se on totaalista roskaa.
Mutta näiden edellytysten sateenvarjon sisällä ei tarvitse pelätä turhaan kunniaväkivaltaa saati terrorismia.Mover: "Mutta näiden edellytysten sateenvarjon sisällä ei tarvitse pelätä turhaan kunniaväkivaltaa saati terrorismia."
Elätkö uutispimennossa, ihan oikeasti? - - mutta
Äly hoi! kirjoitti:
Eli kaikki roistot ja murhaajat vain tänne, ja sitten kun ne ovat tappaneet tai raiskanneet jonkun, laitetaan vankilaan. Näinhän niistä ei ole meille mitään haittaa. Aukotonta muttaneiti-logiikkaa.
kuka se neiti on ja miten sulla on pokkaa puhua logiikasta ja älystä?
- sinähän se oot
- mutta kirjoitti:
kuka se neiti on ja miten sulla on pokkaa puhua logiikasta ja älystä?
Hassua, että otit esille kaksi ominaisuutta, jotka sinulta puuttuvat täysin.
- mutta siitä puhe, mistä puute. Vai mitä, neiti Muttis? Tai englanniksi miss Butt, kahdella teellä. - - mutta
sinähän se oot kirjoitti:
Hassua, että otit esille kaksi ominaisuutta, jotka sinulta puuttuvat täysin.
- mutta siitä puhe, mistä puute. Vai mitä, neiti Muttis? Tai englanniksi miss Butt, kahdella teellä.sinähän se nimimerkillä muttaneiti esiinnyit. Kyllä tuo miss Butt pukee sinua myös, tai miksei vaikka Mr Butt. Niin kuin hyvin tiedetään, sillä ei ole mitään merkitystä, kuka mitäkin sanoo, vaan vain sillä, mitä tulee sanoneeksi vai tuleeko vain trollanneeksi, niin kuin teikäläisen laita aina on ollut.
islamin.. kirjoitti:
vaikutusalueella muutokset ovat hitaita, tai niitä ei tapahdu lainkaan.
Tuohan ei pidä paikkaansa. Missään ei ole tänä vuonna niin paljon tapahtunut kuin arabimaissa.
ihme.tellen kirjoitti:
Kirjoitit näin:
Tähän kysymykseen odottelen vastausta: Voisitko kertoa linkin kera missä kohdassa blogiaan Halla-aho esittää väitteen tuosta TOTAALISESTA kyvyttömyydestä? Muuten kommenttisi väitteen totaalisesta roskuudesta on olkiukon pieksemistä.Nappasin ihan ensimmäisesrtä avaamastani "Scriptasta" (Miksei täällä voi kursivoida tekstiä?) otteen.
"---Uskon kyllä ongelmitta, että jossakin Gazassa tai Tshetsheniassa surkea päivittäinen todellisuus ja nuorten perspektiivittömyys on yksi selittävä tekijä terrorismin takana, mutta mielestäni näissä konflikteissa ei ole kyse ensisijaisesti uskonnollisesta vaan kansallisesta sodankäynnistä. Eurooppaa ravisuttaneet islamistipommittajat eivät ole olleet syrjäytyneitä ja ulkopuolisia. Päinvastoin, esimerkiksi Lontoon iskujen tekijät olivat koulutettuja, työssäkäyviä ja vakavaraisia. Heidän tekonsa ei ollut sosiaalipoliittinen protesti. He kävivät pyhää sotaa."
Tässä, esimerkiksi, Jussi laittaa islamin aivan ykskantaan potentiaaliseksi pohjaksi mainittuun kenkkuun.
En tiedä, voiko hän ajatella, että Irakista tullut ihmisoikeuskirjailija voisi olla terroristi - mutta ainakaan sitä hän ei mainitse.najis kafir kirjoitti:
Sitä vain, että
Mover 1.10.2011 23:29:
muslimiväestö ei ole Suomessa syyllistynyt yhteenkään kunniamurhaan
Naisjärjestö: "Kunniamurhia tehdään myös Suomessa"
Selkisikö?Ihan oikein, najis, sanoit, että muutama murha sinänsä ei ole joka heilauttaa yhteiskunnan asenteita välttämättä puoleen taikka toiseen.
Minä sanon, että kunniamurhia on hyvinkin voinut tapahtua. Kunniaväkivaltaa, henkistä ja fyysistä on varmasti tapahtunut.
Minusta, tässä vaiheessa, on tärkeää tuomita kaikkinainen väkivalta. Tämän päivän lehdessä sanotaan, että 94 %ssa suomessa tapahtuneita henkirikoksia, tekijänä on joku muu kuin perinteinen "rikollinen". Hän on siis viinahöyryissä heilunut henkilö.
Naisjärjestön kanta on tärkeää kuulla - ja sen mukaan järjestää kanavat kunniaväkivallan uhkan piirissä olevalle väestönosalle.
Mutta, etenkin näin julkisella palstalla, Suomessa todetaan rikokset vasta sen jälkeen kun ne on tuomittu.:|: kirjoitti:
ei murha ole kulttuuria. Mämmin syönti sen sijaan on.
En minä sitä epäilekkään, että sinä poistaisit täältä kirjoituksia, jokka käsittelee pikkupimujen pers'vakoja.Murha on osa kulttuuria, jos se kuuluu väestön harrastuksiin.
- najis kafir
Mover kirjoitti:
Ihan oikein, najis, sanoit, että muutama murha sinänsä ei ole joka heilauttaa yhteiskunnan asenteita välttämättä puoleen taikka toiseen.
Minä sanon, että kunniamurhia on hyvinkin voinut tapahtua. Kunniaväkivaltaa, henkistä ja fyysistä on varmasti tapahtunut.
Minusta, tässä vaiheessa, on tärkeää tuomita kaikkinainen väkivalta. Tämän päivän lehdessä sanotaan, että 94 %ssa suomessa tapahtuneita henkirikoksia, tekijänä on joku muu kuin perinteinen "rikollinen". Hän on siis viinahöyryissä heilunut henkilö.
Naisjärjestön kanta on tärkeää kuulla - ja sen mukaan järjestää kanavat kunniaväkivallan uhkan piirissä olevalle väestönosalle.
Mutta, etenkin näin julkisella palstalla, Suomessa todetaan rikokset vasta sen jälkeen kun ne on tuomittu.Et siis suostu perumaan väitettäsi, jonka mukaan Suomen muslimiväestö ei ole syyllistynyt YHTEENKÄÄN kunniamurhaan?
najis kafir kirjoitti:
Et siis suostu perumaan väitettäsi, jonka mukaan Suomen muslimiväestö ei ole syyllistynyt YHTEENKÄÄN kunniamurhaan?
En missään tapauksessa, eikä kenenkään muunkaan pidä.
Tässä maassa ihminen on syytön niin kauan kuin hänet todetaan syylliseksi - ja se tarkoittaa tuomiota.
Minkä vuoksi pitäisi, sen vuoksi kun lehdissä niin kirjoitellaan?
Kyllä kunniväkivallan voi tuomita ja siihen ottaa kantaa ilman sitä ensimmäistäkään uutista.- ihme.tellen
humanist1 kirjoitti:
No kappas vaan, on sitten Al-Shabaabissakin jotain hyvää! Tai pakkohan siinä oli olla, ei kai sillä muuten olisi kannatusta ollutkaan.
Kulttuurisia perinteitä ei muuteta parissa vuodessa, mutta jo yhden sukupolven aikana voi tapahtua isoja muutoksia. Meidän isoäitejämme ja heidän äitejään pantiin vielä häpeäpaaluun tai heitettiin kotoa esiaviollisten suhteiden vuoksi, mutta enää sellainen ei tule kuuloonkaan."No kappas vaan, on sitten Al-Shabaabissakin jotain hyvää!"
Varsin vähän hyvää näkisin Al-Shabaabissa. Se pitää kapinallisten hallussa olevilla Somalian alueilla asuvia ihmisiä panttivankeinaan (kuten merirosvot) ja antaa heidän kuolla nälkään kiristäen tällä rahaa länsimailta. Sen kontolla on satojen tuhansien ihmisten kuolemat. Kaiken lisäksi se harrastaa tälläistä: http://www.hs.fi/ulkomaat/Pommi räjähti opetusministeriön edessä Somaliassa 70 kuollut/a1305546482984
Pommiräjähdyksessä kuoli lähinnä vain yliopistossa opiskelemaan pyrkiviä nuoria, jotka jonottivat rakennuksen edustalla. Itsenäinen ajattelu on islamismistien kannalta paha asia, jonka vuoksi nämä terrorijärjestöt (Al Shabaab, Taleban) hyökkäävät koulutusjärjestelmää ja opettajia vastaan.
Jos Somalia yhdistyisi Al Shahaabin alle niin siitä tulisi suljettu islamilainen teokratia, jossa ainoa laki olisi sharia. Totalitaarisia valtioita ei tarvita yhtään lisää nykyisten rinnalle varsinkaan, kun arabimaiden vallankumousten seurauksena ääriliikkeet ovat saaneet entistä enemmän jalansijaa.
"Tai pakkohan siinä oli olla, ei kai sillä muuten olisi kannatusta ollutkaan."
Mikä tahansa uskonnon pyhiä kirjoituksia kirjaimellisesti tulkitseva ääriliike saa jonkun verran kannatusta. Auktoriteettiin uskovia riittää aina. Pelottelulla ja uhkailulla se sitten laajentaa ja ylläpitää "kannattajakuntaansa" kuten kommunismi aikanaan.
"Naisten ympärileikkaukset häviävät koko maailmasta muutamassa kymmenessä vuodessa. Jäihän kiinalaistyttöjen jalkojen sitominenkin historiaan."
Kiinalaistyttöjen jalkojen sitominen päättyi kommunistien hirmuvaltaan. Muulla kuin totalitaarisella hallinnolla ei ole mahdollisuutta nopeasti muuttaa perinnäistapoja. Demokratia ei siihen pysty, sillä perinnäistapojen vaalijoilla on demokraattisessa valtiossa mahdollisuus äänestää perinnäistapojen säilyttämisen puolesta. Ulkopuolelta tuleva painostus koetaan ulkovaltojen yrityksenä vaikuttaa oman maan sisäisiin asioihin ja se torjutaan. - najis kaifr
Mover kirjoitti:
En missään tapauksessa, eikä kenenkään muunkaan pidä.
Tässä maassa ihminen on syytön niin kauan kuin hänet todetaan syylliseksi - ja se tarkoittaa tuomiota.
Minkä vuoksi pitäisi, sen vuoksi kun lehdissä niin kirjoitellaan?
Kyllä kunniväkivallan voi tuomita ja siihen ottaa kantaa ilman sitä ensimmäistäkään uutista.Kaikissa muissa maissa muslimit kunniamurhaavat, mutta eivät siis Suomessa?
- linkkiä..
Mover kirjoitti:
Murha on osa kulttuuria, jos se kuuluu väestön harrastuksiin.
sellaisesta kulttuurista, jossa murhaa pidetään harrastuksena.
Kunniamurhat kuuluvat kulttuuriin, koska ne on yhteisön hyväksymiä, suomalainen perheväkivalta taas ei kuulu kulttuuriin, koska se on aina ollut kiellettyä ja rangaistavaa.
Mutta ei kai nyt voida kuitenkaan sentään väittää, että kunniamurhat olisivat jonkun muslimin harrastus. - niinpä..
humanist1 kirjoitti:
Tuohan ei pidä paikkaansa. Missään ei ole tänä vuonna niin paljon tapahtunut kuin arabimaissa.
sotia ja tapella vaikka keskenään muslimit ovat aina osanneet.
- eiköhän
niinpä.. kirjoitti:
sotia ja tapella vaikka keskenään muslimit ovat aina osanneet.
humanisti tarkoittanut Tunisiasta alkanutta arabikevättä, joka viimeinkin on tuomassa arabimaihin demokratian... jospa ne siitä rauhoittuisivat kun kansaa sortavista diktaattoreista päästään eroon. Uskonnollahan ei tässäkään ole mitään merkitystä.
- kai sinun itse
eiköhän kirjoitti:
humanisti tarkoittanut Tunisiasta alkanutta arabikevättä, joka viimeinkin on tuomassa arabimaihin demokratian... jospa ne siitä rauhoittuisivat kun kansaa sortavista diktaattoreista päästään eroon. Uskonnollahan ei tässäkään ole mitään merkitystä.
pitäisi tietää, mitä tarkoitit, kun molemmat jutut ovat sinun kirjoittamiasi, muttaneiti.
Arabimaiden demokratiasta on vielä turha hehkuttaa, koska esim. Egyptissä kehitys näyttää vievän äärimuslimien voiton suuntaan. - - mutta
kai sinun itse kirjoitti:
pitäisi tietää, mitä tarkoitit, kun molemmat jutut ovat sinun kirjoittamiasi, muttaneiti.
Arabimaiden demokratiasta on vielä turha hehkuttaa, koska esim. Egyptissä kehitys näyttää vievän äärimuslimien voiton suuntaan.minä en tiedä mistä neidistä höpiset.
ihme.tellen kirjoitti:
"No kappas vaan, on sitten Al-Shabaabissakin jotain hyvää!"
Varsin vähän hyvää näkisin Al-Shabaabissa. Se pitää kapinallisten hallussa olevilla Somalian alueilla asuvia ihmisiä panttivankeinaan (kuten merirosvot) ja antaa heidän kuolla nälkään kiristäen tällä rahaa länsimailta. Sen kontolla on satojen tuhansien ihmisten kuolemat. Kaiken lisäksi se harrastaa tälläistä: http://www.hs.fi/ulkomaat/Pommi räjähti opetusministeriön edessä Somaliassa 70 kuollut/a1305546482984
Pommiräjähdyksessä kuoli lähinnä vain yliopistossa opiskelemaan pyrkiviä nuoria, jotka jonottivat rakennuksen edustalla. Itsenäinen ajattelu on islamismistien kannalta paha asia, jonka vuoksi nämä terrorijärjestöt (Al Shabaab, Taleban) hyökkäävät koulutusjärjestelmää ja opettajia vastaan.
Jos Somalia yhdistyisi Al Shahaabin alle niin siitä tulisi suljettu islamilainen teokratia, jossa ainoa laki olisi sharia. Totalitaarisia valtioita ei tarvita yhtään lisää nykyisten rinnalle varsinkaan, kun arabimaiden vallankumousten seurauksena ääriliikkeet ovat saaneet entistä enemmän jalansijaa.
"Tai pakkohan siinä oli olla, ei kai sillä muuten olisi kannatusta ollutkaan."
Mikä tahansa uskonnon pyhiä kirjoituksia kirjaimellisesti tulkitseva ääriliike saa jonkun verran kannatusta. Auktoriteettiin uskovia riittää aina. Pelottelulla ja uhkailulla se sitten laajentaa ja ylläpitää "kannattajakuntaansa" kuten kommunismi aikanaan.
"Naisten ympärileikkaukset häviävät koko maailmasta muutamassa kymmenessä vuodessa. Jäihän kiinalaistyttöjen jalkojen sitominenkin historiaan."
Kiinalaistyttöjen jalkojen sitominen päättyi kommunistien hirmuvaltaan. Muulla kuin totalitaarisella hallinnolla ei ole mahdollisuutta nopeasti muuttaa perinnäistapoja. Demokratia ei siihen pysty, sillä perinnäistapojen vaalijoilla on demokraattisessa valtiossa mahdollisuus äänestää perinnäistapojen säilyttämisen puolesta. Ulkopuolelta tuleva painostus koetaan ulkovaltojen yrityksenä vaikuttaa oman maan sisäisiin asioihin ja se torjutaan."Muulla kuin totalitaarisella hallinnolla ei ole mahdollisuutta nopeasti muuttaa perinnäistapoja."
- Mutta kuka sanoi että muutoksen pitäsi olla nopea? Muutama kymmenen vuotta ei minun käsittääkseni ole nopea muutos. Ja usein nopeat muutokset osoittautuvat pinnallisiksi: kaikki todellinen muutos vaatii aikaa ja vaivaa.
"Ulkopuolelta tuleva painostus koetaan ulkovaltojen yrityksenä vaikuttaa oman maan sisäisiin asioihin ja se torjutaan. "
- Siksihän minä olenkin toiveikas niin arabikevään kuin tyttöjen ympärileikkausten lopettamisenkin suhteen: molemmat muutokset ovat lähteneet sisältä, ja vaikka tilapäisiä takaiskuja epäilemättä aina tulee, muutos on oleva vääjäämätön.- Laittakaa talteen
- mutta kirjoitti:
sinähän se nimimerkillä muttaneiti esiinnyit. Kyllä tuo miss Butt pukee sinua myös, tai miksei vaikka Mr Butt. Niin kuin hyvin tiedetään, sillä ei ole mitään merkitystä, kuka mitäkin sanoo, vaan vain sillä, mitä tulee sanoneeksi vai tuleeko vain trollanneeksi, niin kuin teikäläisen laita aina on ollut.
"sillä ei ole mitään merkitystä, kuka mitäkin sanoo, vaan vain sillä, mitä tulee sanoneeksi "
Muttiksen eräs kaikkein nykäsmäisin aforismi. - ihme.tellen
Mover kirjoitti:
Nappasin ihan ensimmäisesrtä avaamastani "Scriptasta" (Miksei täällä voi kursivoida tekstiä?) otteen.
"---Uskon kyllä ongelmitta, että jossakin Gazassa tai Tshetsheniassa surkea päivittäinen todellisuus ja nuorten perspektiivittömyys on yksi selittävä tekijä terrorismin takana, mutta mielestäni näissä konflikteissa ei ole kyse ensisijaisesti uskonnollisesta vaan kansallisesta sodankäynnistä. Eurooppaa ravisuttaneet islamistipommittajat eivät ole olleet syrjäytyneitä ja ulkopuolisia. Päinvastoin, esimerkiksi Lontoon iskujen tekijät olivat koulutettuja, työssäkäyviä ja vakavaraisia. Heidän tekonsa ei ollut sosiaalipoliittinen protesti. He kävivät pyhää sotaa."
Tässä, esimerkiksi, Jussi laittaa islamin aivan ykskantaan potentiaaliseksi pohjaksi mainittuun kenkkuun.
En tiedä, voiko hän ajatella, että Irakista tullut ihmisoikeuskirjailija voisi olla terroristi - mutta ainakaan sitä hän ei mainitse."(Miksei täällä voi kursivoida tekstiä?) otteen."
Se ei edistäisi S24 core competenssia, joka on mainosbannereiden tarjoaminen lukijoille. We're working for the man...
Esimerkissäsi JH-a sanoo, että Tsetseniassa terrorismia selittävä tekijä on arjen surkeus mutta että monessa muussa konfliktissa kyseessä on kansallinen sodankäynti eli "pyhä sota" on valjastettu (ulko)politiikan välineeksi. Lontoon terroristit olivat hyvin koulutettuja joten siellä selitys "ei ole todellista islamia, olivat syrjäytyneitä ääriaineksia" ei kelpaa.
JH-a siis sanoo, että Lontoossa terroristit olivat islamilaisia hyvinkoulutettuja ei-syrjäytyneitä ihmisiä. Siellä terroritekoja ei selittänyt syrjäytyneisyys vaan hänen mielestään kyse oli kansallisesta sodankäynnistä uskonnon nimissä. Silti hypoteesina on että vaikka tavallisten islaminuskoisten joukosta löytyy terrorismiin taipuvaisia niin kaikki islaminuskoiset eivät suinkaan ole terroristeja.
Islam on siis potentiaalinen pohja mainitussa kenkussa mutta islamista ei automaattisesti seuraa mainittu kenkku. Jälkimmäinen versio olisi se totaalitapaus.
Missä kohdassa lainaustasi JH-a väittää islaminuskoisten olevan TOTAALISESTI (kategorinen määrittely!) sopeutumiskyvyttömiä, kuten omassa viestissäsi annoit ymmärtää hänen väittäneen?
Joko löydät paremman esimerkin omalle väitteellesi tai sitten joudut toteamaan sen olleen pikaistuksissa esitetty. Hänen blogissaan on kun tietääkseni esitetty kategorisia väitteitä kansanrymistä edes epäsuorassa muodossa vain niissä ennakolta mainostetuissa tapauksissa (1 kpl, "muutama täky Illmannin Mikalle") joista yleinen syyttäjä lähti JH-a:ta vaalikampanjan promoottorina vihapuhepykälää soveltamaan. Sen verran tarkasti viranomaiset ja media tuota blogia seuraavat että mikään mainitsemasi kaltainen ei olisi jäänyt huomaamatta. - ihme.tellen
humanist1 kirjoitti:
"Muulla kuin totalitaarisella hallinnolla ei ole mahdollisuutta nopeasti muuttaa perinnäistapoja."
- Mutta kuka sanoi että muutoksen pitäsi olla nopea? Muutama kymmenen vuotta ei minun käsittääkseni ole nopea muutos. Ja usein nopeat muutokset osoittautuvat pinnallisiksi: kaikki todellinen muutos vaatii aikaa ja vaivaa.
"Ulkopuolelta tuleva painostus koetaan ulkovaltojen yrityksenä vaikuttaa oman maan sisäisiin asioihin ja se torjutaan. "
- Siksihän minä olenkin toiveikas niin arabikevään kuin tyttöjen ympärileikkausten lopettamisenkin suhteen: molemmat muutokset ovat lähteneet sisältä, ja vaikka tilapäisiä takaiskuja epäilemättä aina tulee, muutos on oleva vääjäämätön."Muutama kymmenen vuotta ei minun käsittääkseni ole nopea muutos. "
Sitä (FGM = Female Genital Mutilation eli naisten sukuelinten silpominen) vastaan on taisteltu noin vuodesta 1920 asti eli nyt on menossa 90. vuosi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_mutilation
Kun Somaliassa on sodittu viimeiset 20 vuotta ja näillä näkymin varmaan soditaan seuraavat 20 vuottakin niin nopeille muutoksille tuskin on mahdollisuutta.
Wipipedista tilanne Iso-Britanniassa: "The Times reported in 2009 that there are 500 victims of FGM every year in the UK, but there have been no prosecutions."
Iso-Bitanniassa siis viitisen sataa (!!!!!!???) tyttölasta joutuu silpomisen uhriksi vuosittain. Mikähän lienee tilanne Suomessa, jossa lait näyttävän estävät edes tutkimasta silpomisen riskiryhmään kuuluvia lapsia ja ryhtymään syytetoimiin kun tapahtunut paljastuu? Jos täällä miestä syytetään (ilman todisteita) seksuaalisesta hyväksikäytöstä niin se on riittävä peruste lapsen huostaanottamiselle mutta perusteltu epäily lapsen sukuelinten silpomisesta ei sitä ole.
Kansanryhmään kuuluminen näyttää antavan Somaliasta ja muista FGM - maista kotoisin oleville syytesuojan naisten ympärileikkausasioissa. Minusta riskiryhmiä pitäis tarkkailla eli jos Suomessa syntynyt tyttölapsi käy "lomalla" sotaa käyvässä Somaliassa niin lastensuojelun pitäisi puuttua asiaan. najis kaifr kirjoitti:
Kaikissa muissa maissa muslimit kunniamurhaavat, mutta eivät siis Suomessa?
Miksi tämä menee tämmöiseksi?
Kuka on väittänyt, etteikö kunniaväkivaltaa olisi? Ja se saattaa Suomessakin vähintään joskus saada uhrinsa?
Tällä palstalla tehdään kuitenkin aika helposti se johtopäätös, että tuollaisen murhaajan uskonnollinen viiteryhmä tulee jotenkin vastuuttaa teosta. Se on ihan yhtä reilua kuin kantasuomalaisen surmaajan kaikki juomakaverit syyllistettäisiin.- käsittääkseni
ihme.tellen kirjoitti:
"Muutama kymmenen vuotta ei minun käsittääkseni ole nopea muutos. "
Sitä (FGM = Female Genital Mutilation eli naisten sukuelinten silpominen) vastaan on taisteltu noin vuodesta 1920 asti eli nyt on menossa 90. vuosi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_mutilation
Kun Somaliassa on sodittu viimeiset 20 vuotta ja näillä näkymin varmaan soditaan seuraavat 20 vuottakin niin nopeille muutoksille tuskin on mahdollisuutta.
Wipipedista tilanne Iso-Britanniassa: "The Times reported in 2009 that there are 500 victims of FGM every year in the UK, but there have been no prosecutions."
Iso-Bitanniassa siis viitisen sataa (!!!!!!???) tyttölasta joutuu silpomisen uhriksi vuosittain. Mikähän lienee tilanne Suomessa, jossa lait näyttävän estävät edes tutkimasta silpomisen riskiryhmään kuuluvia lapsia ja ryhtymään syytetoimiin kun tapahtunut paljastuu? Jos täällä miestä syytetään (ilman todisteita) seksuaalisesta hyväksikäytöstä niin se on riittävä peruste lapsen huostaanottamiselle mutta perusteltu epäily lapsen sukuelinten silpomisesta ei sitä ole.
Kansanryhmään kuuluminen näyttää antavan Somaliasta ja muista FGM - maista kotoisin oleville syytesuojan naisten ympärileikkausasioissa. Minusta riskiryhmiä pitäis tarkkailla eli jos Suomessa syntynyt tyttölapsi käy "lomalla" sotaa käyvässä Somaliassa niin lastensuojelun pitäisi puuttua asiaan.Suomessa ilmiötä ei enää edes esiinny. Jäisihän siitä kiinni gynekologilla käydessään.
- käsityskykysi on
käsittääkseni kirjoitti:
Suomessa ilmiötä ei enää edes esiinny. Jäisihän siitä kiinni gynekologilla käydessään.
erittäin rajallinen.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Naisten ympärileikkauksia paljastuu jatkuvasti Suomen synnytyssaleissa/1135254373712 - totta kai
Mover kirjoitti:
Miksi tämä menee tämmöiseksi?
Kuka on väittänyt, etteikö kunniaväkivaltaa olisi? Ja se saattaa Suomessakin vähintään joskus saada uhrinsa?
Tällä palstalla tehdään kuitenkin aika helposti se johtopäätös, että tuollaisen murhaajan uskonnollinen viiteryhmä tulee jotenkin vastuuttaa teosta. Se on ihan yhtä reilua kuin kantasuomalaisen surmaajan kaikki juomakaverit syyllistettäisiin.kunniamurhaan on koko yhteisö syyllinen, koska se ON yhteisöllinen rikos.
Kantasuomalaisen surmaajan kavereita ei sitä vastoin voi syyllistää tämän teoista, koska kyse ei ole yhteisöllisestä teosta.
Ok? käsityskykysi on kirjoitti:
erittäin rajallinen.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Naisten ympärileikkauksia paljastuu jatkuvasti Suomen synnytyssaleissa/1135254373712Miten niin?
"Nyt synnytysikään on tulossa 1990-luvulla Suomessa syntynyt somalisukupolvi. Jos heidän joukossaan on ympärileikattuja, kyseessä on lapsen törkeä pahoinpitely. Rikos pitää tutkia uhrin mielipiteestä riippumatta, ja se vanhenee 20 vuodessa.
Ympärileikkaus on suomalaisen laintulkinnan mukaan rikos silloinkin, kun tyttö on lähetetty leikattavaksi ulkomaille. Asiasta ei ole ennakkotapauksia, ja terveydenhoitohenkilökuntaa on opastettu ilmoitusvelvollisuudestaan puutteellisesti."
Tämä oli omasta linkistäsi.- ihme.tellen
humanist1 kirjoitti:
Miten niin?
"Nyt synnytysikään on tulossa 1990-luvulla Suomessa syntynyt somalisukupolvi. Jos heidän joukossaan on ympärileikattuja, kyseessä on lapsen törkeä pahoinpitely. Rikos pitää tutkia uhrin mielipiteestä riippumatta, ja se vanhenee 20 vuodessa.
Ympärileikkaus on suomalaisen laintulkinnan mukaan rikos silloinkin, kun tyttö on lähetetty leikattavaksi ulkomaille. Asiasta ei ole ennakkotapauksia, ja terveydenhoitohenkilökuntaa on opastettu ilmoitusvelvollisuudestaan puutteellisesti."
Tämä oli omasta linkistäsi.Linkatusta hesarin uutisesta vuodelta 2010:
>>>>>>>> "Rikos pitää ilmoittaa, mutta näyttöjen saaminen on vaikeaa", Ihmisoikeusliiton asiantuntija Janneke Johansson sanoo. "1990-luvulla vanhemmat eivät välttämättä olleet tietoisia lainsäädännöstä, koska sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstö heräsi asiaan kantapään kautta." " >>>>>>>>>
Tyttölasten sukuelinten silpomisesta Suomessa ei todennäköisesti ole odotettavissa mitään seuraamuksia siksi, että
1) kenekään velvollisuutena ei ole tarkistaa onko gynekologisessa tutkimuksessa todettu FGM tehty Suomessa lapsesta asti eläneelle henkilölle. Kun tämä on tilanne niin tietenkin kyseiset henkilöt hakeutuvat niille lääkäreille, joiden tietävät pitävänsä asiasta suunsa kiinni.
2) Lisäksi vaikka tuollaista havaittaisiinkin niin raportti asiasta pitäisi salata perustuen rikoslain vihapuhe - pykälään, joka kieltää tuomasta julkisuuteen huhupuheiden ja valheiden lisäksi myös kansanryhmän huonoon valoon asettavaa TIETOA.
Kohdat 1 ja 2 huomioiden monet olettavat FGM:ää tapahtuvan ja olettavat viranomaisten salaavan tapahtuvan. Seuraksena on viranomaistiedotukseen kohdistuvaa epäilystä ja kansanryhmään kohdistuvaa rasismia.
Kaikille olisi erittäin terveellistä edes yksi julkisuuteen tuotu FGM - epäily ja joko oikeudenkäynti tai poliisitutkinnan tulos "ei tarvetta toimenpiteisiin. Sen jälkeen asia olisi harvinaisen selvä ja kaikki sukuelinten silpomiseen syyllistyvät varmasti tekisivät sen vastoin parempaa tietoaan teon laittomuudesta, vakavuudesta ja rangaistavuudesta. - :|:
totta kai kirjoitti:
kunniamurhaan on koko yhteisö syyllinen, koska se ON yhteisöllinen rikos.
Kantasuomalaisen surmaajan kavereita ei sitä vastoin voi syyllistää tämän teoista, koska kyse ei ole yhteisöllisestä teosta.
Ok?lakkaa kiusaamasta Moveria. Se on mun kaveri ja sillä on nuppi sekasin ilman pyörittämistäkin.
totta kai kirjoitti:
kunniamurhaan on koko yhteisö syyllinen, koska se ON yhteisöllinen rikos.
Ok?Mutta kulttuuria voi.
linkkiä.. kirjoitti:
sellaisesta kulttuurista, jossa murhaa pidetään harrastuksena.
Kunniamurhat kuuluvat kulttuuriin, koska ne on yhteisön hyväksymiä, suomalainen perheväkivalta taas ei kuulu kulttuuriin, koska se on aina ollut kiellettyä ja rangaistavaa.
Mutta ei kai nyt voida kuitenkaan sentään väittää, että kunniamurhat olisivat jonkun muslimin harrastus.Kulttuuri ei ole sitä, mitä lakikirjassa sanotaan, vaan sitä mitä tapahtuu.
- rautalankaa
Mover kirjoitti:
Kulttuuri ei ole sitä, mitä lakikirjassa sanotaan, vaan sitä mitä tapahtuu.
Perheväkivallan - jota pidät suomalaiseen kulttuuriin kuuluvana - seurauksena menettää henkensä vuodessa muutama kymmenen ihmistä. Logiikkasi mukaan myös esim. pedofilian pitäisi kuulua kulttuuriimme, koska tapauksia tulee ilmi n. 1000 kpl vuosittain.
rautalankaa kirjoitti:
Perheväkivallan - jota pidät suomalaiseen kulttuuriin kuuluvana - seurauksena menettää henkensä vuodessa muutama kymmenen ihmistä. Logiikkasi mukaan myös esim. pedofilian pitäisi kuulua kulttuuriimme, koska tapauksia tulee ilmi n. 1000 kpl vuosittain.
Niiden esiintyvyyttä verrataan toki muiden maiden vastaaviin lukemiin - ei toisiinsa.
- - mutta
ihme.tellen kirjoitti:
Linkatusta hesarin uutisesta vuodelta 2010:
>>>>>>>> "Rikos pitää ilmoittaa, mutta näyttöjen saaminen on vaikeaa", Ihmisoikeusliiton asiantuntija Janneke Johansson sanoo. "1990-luvulla vanhemmat eivät välttämättä olleet tietoisia lainsäädännöstä, koska sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstö heräsi asiaan kantapään kautta." " >>>>>>>>>
Tyttölasten sukuelinten silpomisesta Suomessa ei todennäköisesti ole odotettavissa mitään seuraamuksia siksi, että
1) kenekään velvollisuutena ei ole tarkistaa onko gynekologisessa tutkimuksessa todettu FGM tehty Suomessa lapsesta asti eläneelle henkilölle. Kun tämä on tilanne niin tietenkin kyseiset henkilöt hakeutuvat niille lääkäreille, joiden tietävät pitävänsä asiasta suunsa kiinni.
2) Lisäksi vaikka tuollaista havaittaisiinkin niin raportti asiasta pitäisi salata perustuen rikoslain vihapuhe - pykälään, joka kieltää tuomasta julkisuuteen huhupuheiden ja valheiden lisäksi myös kansanryhmän huonoon valoon asettavaa TIETOA.
Kohdat 1 ja 2 huomioiden monet olettavat FGM:ää tapahtuvan ja olettavat viranomaisten salaavan tapahtuvan. Seuraksena on viranomaistiedotukseen kohdistuvaa epäilystä ja kansanryhmään kohdistuvaa rasismia.
Kaikille olisi erittäin terveellistä edes yksi julkisuuteen tuotu FGM - epäily ja joko oikeudenkäynti tai poliisitutkinnan tulos "ei tarvetta toimenpiteisiin. Sen jälkeen asia olisi harvinaisen selvä ja kaikki sukuelinten silpomiseen syyllistyvät varmasti tekisivät sen vastoin parempaa tietoaan teon laittomuudesta, vakavuudesta ja rangaistavuudesta.mistähän uussuomalaiset tietävät, ketkä lääkärit pitävät asiasta suunsa kiinni? Ja eiköhän terveydenhenhoitohenkilökunta ole sen verran valistunutta, että lapsen etu menee kaiken muun edelle. Jokainen ympärileikkaus on yksittäistapaus, tytön kohdalla yksiselitteisesti rikos.
- mutta kirjoitti:
mistähän uussuomalaiset tietävät, ketkä lääkärit pitävät asiasta suunsa kiinni? Ja eiköhän terveydenhenhoitohenkilökunta ole sen verran valistunutta, että lapsen etu menee kaiken muun edelle. Jokainen ympärileikkaus on yksittäistapaus, tytön kohdalla yksiselitteisesti rikos.
miksiköhän se ei ole muka rikos sitten pojan kohdalla?
- Sehän vasta rikos on
jos jättää musun€grun kullin katkaisematta ja pallit rusentamatta.
Sehän vasta rikos on kirjoitti:
jos jättää musun€grun kullin katkaisematta ja pallit rusentamatta.
minusta se on eläinrääkkäystä ja se on rikos, vaikka sen tekisi joku poppamies tai pilluton naarasnееkеri.
- ihme.tellen
- mutta kirjoitti:
mistähän uussuomalaiset tietävät, ketkä lääkärit pitävät asiasta suunsa kiinni? Ja eiköhän terveydenhenhoitohenkilökunta ole sen verran valistunutta, että lapsen etu menee kaiken muun edelle. Jokainen ympärileikkaus on yksittäistapaus, tytön kohdalla yksiselitteisesti rikos.
"mistähän uussuomalaiset tietävät, ketkä lääkärit pitävät asiasta suunsa kiinni?"
Uussuomalaiset lääkärit? Ymmärtääkseni esimerkiksi Helsingin juutalaisyhteisö suosii muutamia harvoja juutalaisia gynekologeja, joten en pitäisi mitenkään ihmeellisenä samanlaista ilmiötä somaliyhteisöjen suhteen.
Ja ei, terveydenhoitohenkilökunnan valistuneisuuteen ei valitettavasti voi luottaa. Tämä koskee sekä moraalisia, lakiin liittyviä että lääketieteeseen liittyviä asioita. Lääkärit ja hoitajat ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja jättävät noudattamatta ilmoitusvelvollisuuksiaan silloin, kun omasta mielestään kokevat määräysten olevan nimenomaan oman oikeustajunsa vastaisia. - ihme.tellen
ihme.tellen kirjoitti:
"(Miksei täällä voi kursivoida tekstiä?) otteen."
Se ei edistäisi S24 core competenssia, joka on mainosbannereiden tarjoaminen lukijoille. We're working for the man...
Esimerkissäsi JH-a sanoo, että Tsetseniassa terrorismia selittävä tekijä on arjen surkeus mutta että monessa muussa konfliktissa kyseessä on kansallinen sodankäynti eli "pyhä sota" on valjastettu (ulko)politiikan välineeksi. Lontoon terroristit olivat hyvin koulutettuja joten siellä selitys "ei ole todellista islamia, olivat syrjäytyneitä ääriaineksia" ei kelpaa.
JH-a siis sanoo, että Lontoossa terroristit olivat islamilaisia hyvinkoulutettuja ei-syrjäytyneitä ihmisiä. Siellä terroritekoja ei selittänyt syrjäytyneisyys vaan hänen mielestään kyse oli kansallisesta sodankäynnistä uskonnon nimissä. Silti hypoteesina on että vaikka tavallisten islaminuskoisten joukosta löytyy terrorismiin taipuvaisia niin kaikki islaminuskoiset eivät suinkaan ole terroristeja.
Islam on siis potentiaalinen pohja mainitussa kenkussa mutta islamista ei automaattisesti seuraa mainittu kenkku. Jälkimmäinen versio olisi se totaalitapaus.
Missä kohdassa lainaustasi JH-a väittää islaminuskoisten olevan TOTAALISESTI (kategorinen määrittely!) sopeutumiskyvyttömiä, kuten omassa viestissäsi annoit ymmärtää hänen väittäneen?
Joko löydät paremman esimerkin omalle väitteellesi tai sitten joudut toteamaan sen olleen pikaistuksissa esitetty. Hänen blogissaan on kun tietääkseni esitetty kategorisia väitteitä kansanrymistä edes epäsuorassa muodossa vain niissä ennakolta mainostetuissa tapauksissa (1 kpl, "muutama täky Illmannin Mikalle") joista yleinen syyttäjä lähti JH-a:ta vaalikampanjan promoottorina vihapuhepykälää soveltamaan. Sen verran tarkasti viranomaiset ja media tuota blogia seuraavat että mikään mainitsemasi kaltainen ei olisi jäänyt huomaamatta."Missä kohdassa lainaustasi JH-a väittää islaminuskoisten olevan TOTAALISESTI (kategorinen määrittely!) sopeutumiskyvyttömiä, kuten omassa viestissäsi annoit ymmärtää hänen väittäneen? "
Avasin tälle oman keskustelunsa kun asia on mielestäni sellaisen arvoinen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10167007 ihme.tellen kirjoitti:
"mistähän uussuomalaiset tietävät, ketkä lääkärit pitävät asiasta suunsa kiinni?"
Uussuomalaiset lääkärit? Ymmärtääkseni esimerkiksi Helsingin juutalaisyhteisö suosii muutamia harvoja juutalaisia gynekologeja, joten en pitäisi mitenkään ihmeellisenä samanlaista ilmiötä somaliyhteisöjen suhteen.
Ja ei, terveydenhoitohenkilökunnan valistuneisuuteen ei valitettavasti voi luottaa. Tämä koskee sekä moraalisia, lakiin liittyviä että lääketieteeseen liittyviä asioita. Lääkärit ja hoitajat ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja jättävät noudattamatta ilmoitusvelvollisuuksiaan silloin, kun omasta mielestään kokevat määräysten olevan nimenomaan oman oikeustajunsa vastaisia.Seuraukset kiinnijäämisestä olisivat kyllä niin vakavat että kukaan lääkäri tai terveydenhoitaja ei sellaista riskiä kevyin perustein ota. Lääkärit ja hoitajat ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja siksi onkin vaikea kuvitella että he eivät katsoisi lapsen etua, niin kuin jokainen normaali ihminen tekee.
On toki tilanteita joissa lääkärin tai hoitajan omatunto ohjaa tekemään enemmänkin kuin mitä yhteiskunta vaatii, vaikka siitä ei edes olisi itselle taloudellista tai muutakaan hyötyä. Tästä on hyvä esimerkkki se pyyteetön työ mitä paperittomien hyväksi Helsingissä tehdään. Nostan niille lääkäreille ja hoitajille hattuani. Hienoja ihmisiä.:|: kirjoitti:
Eihän se pojalle sellaista haittaa tee, kyse on ihan eri luokan toimenpiteestä.
humanist1 kirjoitti:
Eihän se pojalle sellaista haittaa tee, kyse on ihan eri luokan toimenpiteestä.
olet siis nainen. Neitikö?
Minulla oli tästä aiheesta perusteellinen selvitys, mutta palstan vähä-älyinen seriffi sensuroi sen, enkä viitsi ruveta selvittämään asiaa uudestaan. Kyseessä on kuitenkin niin törkeä rikos, että sellaiseen syylliset pitää ottaa kiinni ja vaikka kyse onkin eläimistä, niin sama laki käy niillekkin. Jos kerta pitää tulla tänne ihmisten asuttamille alueille, niin pitää käyttäytyä myös ihmisiksi. :|: kirjoitti:
olet siis nainen. Neitikö?
Minulla oli tästä aiheesta perusteellinen selvitys, mutta palstan vähä-älyinen seriffi sensuroi sen, enkä viitsi ruveta selvittämään asiaa uudestaan. Kyseessä on kuitenkin niin törkeä rikos, että sellaiseen syylliset pitää ottaa kiinni ja vaikka kyse onkin eläimistä, niin sama laki käy niillekkin. Jos kerta pitää tulla tänne ihmisten asuttamille alueille, niin pitää käyttäytyä myös ihmisiksi.En ole. Enkä ympärileikattukaan. Minulla on kuitenkin se käsitys, että toimenpide on jokseenkin samantekevä, sillä on hyötynsä ja haittansa.
- rautaako?
OmShantiShivaShakti kirjoitti:
Käytännön ratkaisu kunniamurhiin voisi olla semmoinen että niistä maista joissa kyseinen malli on sosiaalisesti (tai peräti lainsäädännössä) hyväksytty, ei yhdelläkään miehellä olisi pääsyä Suomeen. Tämä suojelisi tehokkaasti naisia jotka pakenevat kyseistä barbarismia sivistyneeseen suomalaiseen yhteiskuntaan.
Malli toimisi myös laajennettuna siten, että kaikista maista missä sukupuolten välistä tasa-arvoa ei ole, vastaanottaisimme Suomeen ainoastaan naisia. Kun suomeen saapuvien miesten määrää vähennetään, vähenee ulkomaalaisten tekemä rikollisuus suorassa suhteessä. 99% vähennys mamu-miehissä on 99% vähennys mamu-rikoksissa."niistä maista joissa kyseinen malli on sosiaalisesti (tai peräti lainsäädännössä) hyväksytty, ei yhdelläkään miehellä olisi pääsyä Suomeen."
Sinusta siis kunniamurhariski ei ole pätevä peruste pakolaisuudelle. Hyvin, hyvin outo idea.
Kerro edes yksi maa jossa nämä ovat laajasti sosiaalisesti hyväksyttyjä, tai edes sellaisia jossa 30% kansasta pitää niitä hyväksyttyinä.
Hallis EI siis viitsinyt mainita jutussaan että "pahimissakaan" maissa kunniamurhien sosiaalisesti hyväksyttävät ovat vähemmistössä. Kummallisen yksipuolista tuo hänen tietojen levittämisensä. - - mutta
humanist1 kirjoitti:
En ole. Enkä ympärileikattukaan. Minulla on kuitenkin se käsitys, että toimenpide on jokseenkin samantekevä, sillä on hyötynsä ja haittansa.
lobotomialeikkaus on tosiaan tehty. Minulla on kuitenkin se käsitys, että toimenpide on jokseenkin samantekevä, sillä on hyötynsä ja haittansa.
- vaikka
humanist1 kirjoitti:
"Muulla kuin totalitaarisella hallinnolla ei ole mahdollisuutta nopeasti muuttaa perinnäistapoja."
- Siksihän minä olenkin toiveikas niin arabikevään kuin tyttöjen ympärileikkausten lopettamisenkin suhteen: molemmat muutokset ovat lähteneet sisältä, ja vaikka tilapäisiä takaiskuja epäilemättä aina tulee, muutos on oleva vääjäämätön.tilapäisiä takaiskuja tulisikin, muutos on vääjäämätön. Näinhän se on.
- vai on
eiköhän kirjoitti:
demokratia tulossa arabimaihin, kun Libya ottaa käyttöön sharia-lain...
Ja vielä että uskonnolla ei ole mitään merkitystä... - Tunisiasta
vai on kirjoitti:
demokratia tulossa arabimaihin, kun Libya ottaa käyttöön sharia-lain...
Ja vielä että uskonnolla ei ole mitään merkitystä...tuossa oli puhe, ja siellä oli juuri demokraattiset vaalit. Libyasta on liian aikaista sanoa mitään, kun tyrannista on vasta päästy eroon.
- ja vaalien
Tunisiasta kirjoitti:
tuossa oli puhe, ja siellä oli juuri demokraattiset vaalit. Libyasta on liian aikaista sanoa mitään, kun tyrannista on vasta päästy eroon.
lopputulos Tunisiassa oli, että islamistit pääsivät valtaan...
- Islamistisesta
ja vaalien kirjoitti:
lopputulos Tunisiassa oli, että islamistit pääsivät valtaan...
puolueesta siellä tuli tosiaan suurin, mutta sehän ei ollut yllätys kenellekään: puolueita oli satakunta ja islamistinen puolue oli ainoa joka oli ehtinyt järjestäytyä. Se on kuitenkin maltillinen puolue ja toimii osana demokraattista järjestelmää - aivan kuten islamistit Turkissa. Paniikkiin ei siis ole aihetta.
- valitettevasti..
Islamistisesta kirjoitti:
puolueesta siellä tuli tosiaan suurin, mutta sehän ei ollut yllätys kenellekään: puolueita oli satakunta ja islamistinen puolue oli ainoa joka oli ehtinyt järjestäytyä. Se on kuitenkin maltillinen puolue ja toimii osana demokraattista järjestelmää - aivan kuten islamistit Turkissa. Paniikkiin ei siis ole aihetta.
maltillisia islamistipuolueita ei ole olemassa: Somalian maltilliset kivittävät TV:n omistamisesta, musiikin kuuntelusta ja siitä, että kännykässä on soittoääni.
- - mutta
valitettevasti.. kirjoitti:
maltillisia islamistipuolueita ei ole olemassa: Somalian maltilliset kivittävät TV:n omistamisesta, musiikin kuuntelusta ja siitä, että kännykässä on soittoääni.
onneksi tähänkin ongelmaan on ratkaisu, joka on yhtä yksinkertainen kuin esittäjänsä: viedään ne kaikki Ahvenanmaalle!
- Taisitpa
rautaako? kirjoitti:
"niistä maista joissa kyseinen malli on sosiaalisesti (tai peräti lainsäädännössä) hyväksytty, ei yhdelläkään miehellä olisi pääsyä Suomeen."
Sinusta siis kunniamurhariski ei ole pätevä peruste pakolaisuudelle. Hyvin, hyvin outo idea.
Kerro edes yksi maa jossa nämä ovat laajasti sosiaalisesti hyväksyttyjä, tai edes sellaisia jossa 30% kansasta pitää niitä hyväksyttyinä.
Hallis EI siis viitsinyt mainita jutussaan että "pahimissakaan" maissa kunniamurhien sosiaalisesti hyväksyttävät ovat vähemmistössä. Kummallisen yksipuolista tuo hänen tietojen levittämisensä.panna pahan kysymyksen, kun ei kahdessa viikossakaan vastausta ole palstan päivystäviltä persuhörhöiltä tullut.
- kerrankin..
- mutta kirjoitti:
onneksi tähänkin ongelmaan on ratkaisu, joka on yhtä yksinkertainen kuin esittäjänsä: viedään ne kaikki Ahvenanmaalle!
puhut totta.
Harva myöntää olevansa yksinkertainen. - - mutta
kerrankin.. kirjoitti:
puhut totta.
Harva myöntää olevansa yksinkertainen.en minä ole huomannut että Teuvo Hakkarainen olisi yksinkertaisuuttaan missään myöntänyt. Ei se tosin ole sitä varsinaisesti yrittänyt toki salatakaan, siksi usein se avaa suunsa.
- Aivoton apinoijani
- mutta kirjoitti:
lobotomialeikkaus on tosiaan tehty. Minulla on kuitenkin se käsitys, että toimenpide on jokseenkin samantekevä, sillä on hyötynsä ja haittansa.
alias Mr Butt (joka on käyttänyt myös nimimerkkejä muttaneiti ja Hassu Höpöttäjä) puhuu kerrankin totta.
Harva myöntää olevansa yksinkertainen. - enkä minä..
- mutta kirjoitti:
en minä ole huomannut että Teuvo Hakkarainen olisi yksinkertaisuuttaan missään myöntänyt. Ei se tosin ole sitä varsinaisesti yrittänyt toki salatakaan, siksi usein se avaa suunsa.
ole huomannut, että Teuvo Hakkarainen tänne olisi mitään kirjoitellut, kyllä se taisi olla vain meidän ikioma, aito muttaneitimme, joka myönsi rehellisesti yksinkertaisuutensa.
Teuvosta on muuten tullut homoikoni, johon Pekka Haavistokin on ihan lääpällään.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/117154-hakkaraiselle-yllatyskehut-”supliikkimies”
Uliuliluli sanoi Pekka, kun uneksi rakastelevansa Teuvon kanssa. - Et siis
enkä minä.. kirjoitti:
ole huomannut, että Teuvo Hakkarainen tänne olisi mitään kirjoitellut, kyllä se taisi olla vain meidän ikioma, aito muttaneitimme, joka myönsi rehellisesti yksinkertaisuutensa.
Teuvosta on muuten tullut homoikoni, johon Pekka Haavistokin on ihan lääpällään.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/117154-hakkaraiselle-yllatyskehut-”supliikkimies”
Uliuliluli sanoi Pekka, kun uneksi rakastelevansa Teuvon kanssa.tajunnut että viittasin Teuvo Hakkaraisen "homot lesbot ja somalit Ahvenanmaalle" -kommentteihin? Ai etkö tosiaan. Sinulla nyt ei varsinaisesti olisi varaa esittää vielä tyhmempää kuin olet.
Tiesitkö muuten, että muttaneidistä jankkaaminen saa sinut näyttämään jämähtäneeltä, lapselliselta trollilta?
Se oli muuten Teuvo joka sanoi uliuliuli kun matki minareettikutsua. Se on sikäli helpompi pilkan kohde kuin Haavisto että tarvii vain siteerata mitä se sanoo eikä keksiä omiaan. - :|:
Taisitpa kirjoitti:
panna pahan kysymyksen, kun ei kahdessa viikossakaan vastausta ole palstan päivystäviltä persuhörhöiltä tullut.
*mikä niin paha kysymys on?
*Kerro samalla mikä on päivystävä persuhörhö?
*Mikä sun älykkyysosamäärä on? - Oliko paha?
(Tähdellä merkittyihin kysymyksiin on pakko vastata.) - hauskaa,
Et siis kirjoitti:
tajunnut että viittasin Teuvo Hakkaraisen "homot lesbot ja somalit Ahvenanmaalle" -kommentteihin? Ai etkö tosiaan. Sinulla nyt ei varsinaisesti olisi varaa esittää vielä tyhmempää kuin olet.
Tiesitkö muuten, että muttaneidistä jankkaaminen saa sinut näyttämään jämähtäneeltä, lapselliselta trollilta?
Se oli muuten Teuvo joka sanoi uliuliuli kun matki minareettikutsua. Se on sikäli helpompi pilkan kohde kuin Haavisto että tarvii vain siteerata mitä se sanoo eikä keksiä omiaan.että sinä, joka olet viimeisin henkilö pilkkaamaan ketään yksinkertaiseksi, yrität niin kuitenkin tehdä.
Toisaalta, kuten itse myönsit, helpot pilkan kohteet ovat sinulle omiaan, koska et kuitenkaan parempaan ikinä pystykään. - Ja vaikka
hauskaa, kirjoitti:
että sinä, joka olet viimeisin henkilö pilkkaamaan ketään yksinkertaiseksi, yrität niin kuitenkin tehdä.
Toisaalta, kuten itse myönsit, helpot pilkan kohteet ovat sinulle omiaan, koska et kuitenkaan parempaan ikinä pystykään.pystyisinkin, olet sinä niin tyhmä, ettet tajua edes sitä. Onneksi en sentään niin alas ole koskaan vajonnut, että olisin ketään pilkannut esim. ihonvärin tai sukupuolisen suuntautumisen takia. Voin sentään poistua täältä itsekunnioitukseni rippeet tallella.
Taisitpa kirjoitti:
panna pahan kysymyksen, kun ei kahdessa viikossakaan vastausta ole palstan päivystäviltä persuhörhöiltä tullut.
sinä saatanan paskaläjä olet täällä jatkuvasti selittämässä miten tyhmiä idiootteja kaikki muut ihmiset on ja varsinkin ne joitten kirjoituksia tykkäät lueskella. Tommosen saastan kun näkisin luonnossa, niin kaivaisin kuopan ja hautaisin sen.
http://www.youtube.com/watch?v=Y68MiB6t-xQ
. - pakko vastata
*Mikä sun älykkyysosamäärä on? - Oliko paha?
(Tähdellä merkittyihin kysymyksiin on pakko vastata.)*mikä niin paha kysymys on?
esim. sinä
*Mikä sun älykkyysosamäärä on?
en tiedä
- Oliko paha?
ei - :|:
pakko vastata kirjoitti:
esim. sinä
*Mikä sun älykkyysosamäärä on?
en tiedä
- Oliko paha?
eiei ollut oikea vastaus.
Yritä uudestaan. - Samaa mieltä!
Mover kirjoitti:
Mutta kulttuuria voi.
Olet aivan oikeassa, kun se on kulttuurin tapa.
- mikä noista
ei ollut oikea vastaus.
Yritä uudestaan.ei ollut oikea vastaus?
- Adolf Manson
Mover kirjoitti:
Halla-ahon pointti itse asiassa on minun mielestäni pikemmin näennäisen muiden kulttuurien vaarallisuudesta huolestumisen sijasta halveksia oman kultuurimme perusajatusta, ihmisten kattavaa yhdenvertaisuutta toisiinsa nähden.
Rasistisuudelle, sen enempää kuin homofobialle ei saa antaa periksi.Sinulla on selvä käsitevirhe. Arvorelativismi on sitä, että kulttuurin paremmuutta ei voi määrittää, koska paremmuus riippuu määrittäjästä. Jos sinun mielestäsi sitä ei voi määrittää, niin arvorelativisti olet sinä ja Halla-aho ei ole.
Adolf Manson kirjoitti:
Sinulla on selvä käsitevirhe. Arvorelativismi on sitä, että kulttuurin paremmuutta ei voi määrittää, koska paremmuus riippuu määrittäjästä. Jos sinun mielestäsi sitä ei voi määrittää, niin arvorelativisti olet sinä ja Halla-aho ei ole.
Hyvä. Olkoon niin.
Onko sinun mielestäsi sitten sellaisia kultuureja, jotka tyystin tulisi tuhota?- Adolf Manson
Mover kirjoitti:
Hyvä. Olkoon niin.
Onko sinun mielestäsi sitten sellaisia kultuureja, jotka tyystin tulisi tuhota?Määrittele "tuhota".
- CtrlAltDel
Mover kirjoitti:
Hyvä. Olkoon niin.
Onko sinun mielestäsi sitten sellaisia kultuureja, jotka tyystin tulisi tuhota?Onko sinun mielestäsi sellaisia uskontoryhmiä, joita voi aiheettomasti syytellä?
Adolf Manson kirjoitti:
Määrittele "tuhota".
Kansallinen kulttuuri, jonka katsotaan yksiselitteisesti suuntautuvan muiden kulttuurien olemassaoloa uhkaavaksi.
Kulttuuri, jonka edustajia ei tule päästää maahan.- Adolf Manson
Mover kirjoitti:
Kansallinen kulttuuri, jonka katsotaan yksiselitteisesti suuntautuvan muiden kulttuurien olemassaoloa uhkaavaksi.
Kulttuuri, jonka edustajia ei tule päästää maahan.Taidamme puhua toistemme ohi. Pidän alkuperäistä kysymystä abstraktiudessaan epämielekkäänä. Huonot kulttuurit voidaan tuhota, mikä on läheistä sukua rikollisuuden poistamiselle, eli epärealistista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1195453
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2762206- 921783
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401220Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411197Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051130Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1531126- 501119
- 1141108
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.871074