Lumilaudan hankkiminen 175cm naiselle

iwannafly

Olen nyt pari vuotta lautaillut äitini vanhalla Rossignol Rocal 153cm laudalla, joka on ihan kiva. Kuitenkin pikkuhiljaa tekisi mieli saada jo vähän lisää hasteita ja oppia temppuilemaan. Nykyinen luita ei kuitenkaan ole kovin taipuisa, eikä välttämättä riittävän pitkäkään.

Uusi lauta olisi siis hankinnan alla. Toki liikkeissä varmaan osataan autaa, mutta jos joku ystävällinen sielu voisi neuvoa minua hieman etukäteen, niin olisin hyvin kiitollinen. Olen 175cm pitkä, eli aikamoisen hujoppi ja painan sellaiset 70kg. Minkä kokoinen lauta saisi olla? Joku sanoi, että laudan pituus pitäisi olla 0.9 x oma pituus, eli minulla 157,5cm. Kuullostaa pitkältä, oliko hän oikeassa? Entä onko sillä väliä onko lauta miesten vai naisten mallia?

9

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttjjmm

      MOIKKA!. minulla oma lauta 156cm ja pituuteni on sama kuin sinulla.lasken freeridea oikeestaan koko ajan ja välillä pienistä hyppyreistä.......lautani voisi olla muutaman centin lyhyempi.jos tykkäät hyppiä ja temppuilla laudalla?niin lyhyempi lauta!ja jos rinnettä alas vaan?niin sit pidempi lauta......Mielestäni 155cm lauta korkeintaan,jos tulet rinnettä alas.mut jos temppuilla haluaa ja hyppyreissä hyppiä?Niin varmaan vois olla lauta jotain alle 150cm.......toivottavasti tästä on jotain apua!!??tässä MINUN mielipiteeni....:)

    • iwannafly

      Kiitos, toi 155 vois olla...

    • werewdgfgbsdfg

      Lumilaudan pitää olla olkapäähäm asti pitkä.

      • Pellolainen

        Parkkilauta pitää olla leukaan asti.


    • Burtongetto

      itekki oon 175 ja lasken parkkii ja laita 149 ja ihan bueno

    • koomailpo

      Muutama sentti sinne tänne.
      Muutkin ominaisuudet vaikuttavat pituuden lisäksi kuten jäykkyys ja sheippi.
      Mä oon 178 pitkä laskija ja mulla on ollut monenlaisia ja pituisia dekkejä.
      Viimeisin on 153cm erittäin jäykkä dekki hiilikuitusiteillä ja jäykillä kengillä. Sillä satsilla pääsee törkeen kovaa, mutta temppuilut voi unohtaa täysin.
      Nyt hommasin just uudet kamat: 161cm dekki dc:n parkbootsit ja "rennot" siteet. Laudassa on rocker shape, eli kääntyy kivasti ja sillä voi temppuilla, ja siinä on jibbailuun sopiva poppi. Pituus tuo kuitenkin mahdollisuuden laskea kovaa, vaikka lauta on jäykkyydeltään "vain" keskiluokkaa.

      Kenkiä kannattaa sovittaa monta eri mallia, koska niiden ominaisuudet vaikuttavat ihan sikana laskutuntumaan. Kannattaa sovittaa sisäkengättömiä kenkiä.

    • kysyjä

      voisiko joku auttaa? mikä olis mulle sopiva lauta? kun olen 150cm ja 39kg? KIITOS AVUISTA!

    • lautailua

      Paino on olennaisempi kuin pituus. Laudoilla on painorajat. Aloittelijan kannattaa ottaa mieluummin lyhyempi lauta. Mieti minkä laudan haluat, mitä aiot tehdä ja sitten painon mukaan oikea pituus. Esim blue tomaton sivulla on ihan hyviä suomenkielisiä ohjeita. Temppuiluun tietty lyhyempi kuin ratalaskuun

    • 4v lumilautaillut

      Laudan pituus pitää olla leuan ja nenän välillä.
      Muuten lauta on liian pitkä/lyhyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4490
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2228
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1437
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      289
      1315
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      60
      1011
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe