Onko kellään kokemuksia Shipman Scampi 30:stä . Onko hyvin tehty vene? Onko hinta/laatusuhde kohdallaan. Kuinka purjehtii?
scampi 30
12
3795
Vastaukset
- Roadkill
Scampilla on voitettu puolitonnarien maailmanmestaruus muistaakseni neljä kertaa, joten ihan hyvin se varmaan purjehtii. Toki konstruktio on 40 yli vuotias.
- Biscaya
Scampi on tosi hyvä vene. Roadkillin kommentti " toki konstruktio on 40 vuotias "
ei tarkoita mitään negatiivista. Hyviä (parempia !? ) veneitä, kuin monet uudet konstruktiot, on tehty paljon aikaisemminkin.
Scampilla pääset minne tahansa ja takaisin. - purjehtia44
Biscaya kirjoitti:
Scampi on tosi hyvä vene. Roadkillin kommentti " toki konstruktio on 40 vuotias "
ei tarkoita mitään negatiivista. Hyviä (parempia !? ) veneitä, kuin monet uudet konstruktiot, on tehty paljon aikaisemminkin.
Scampilla pääset minne tahansa ja takaisin.Minulla scampi 30 olut jo 15v ja olen ollut tosi tyytyväinen. Sillä on mukava purjehtia, se käyttäytyy kovassakin kelissä rauhallisesti ja on suuntavakaa vene, suosittelen.
- Albin Alibi
Omassa puolitonnarivertailussa päädyin Balladiin, mutta Scampissa on paljon hyviä puolia:
MK IV -mallissa pohdin seuraavia jutskia.
Tasainen kansirakenne
- Moottori keulassa
Kivat sisätilat
- Paremmat sisätilat rantaelämään kuin purjehdukseen ?
- Pienehkö sitloora verrattuna moneen muuhun puolitonnariin
- Kölirakenne kannattaa tarkistaa
Ylipäätään Scampi on varmasti todella hinta-laatu -suhteeltaan erinomainen valinta. - 70-luku
Kiitos kommenteista. Pienen sitloodan kestän kyllä. Onko Scampin kölirakenteessa jotain erityistä jota pitäisi tarkistaa. Olen ymmärtänyt että ainakin materiaalivahvuuksissa on eroa Shipmanin ja Albinin välillä?
- Albin Alibi
Lähinnä kölipalkiston tila kannattaa tarkistaa, joissain niitä on jopa jälkikäteen vahvistettukin.
- 19
Miksi joku ostaa 70-luvun kalustoa päivittäisen käyttöön? Eihän kukaan osta vanhoja autojakaan käyttöesineiksi. Jos on pätäkkää niin vanhoja veneitä voi ostella niin kuin vanhoja pirsseja vaikka koko hallin täyteen.
- riittävyys/motiivit
Hm., miks ostaa halli täyteen (minkäänlaisia) veneitä? 1 venehän riittää hyvin.
Nimimerkki "19" ei taida ymmärtää paljonkaan purjeveneiden ominaisuuksista ja arvoista sen enempää kuin autokaupasta. Tuon ikäisen puolitonnarin hinnalla tuskin saa kuin uuden tai uudehkon retkipurren.
Tuon ikäinen auto on useimmiten lähes käyttökelvoton, kun taas purjevene ei kaipaa kuin vähäistä fiksausta ollakseen täydessä käyttökunnossa. Siten purjeveneen hinnanlasku on vain murto-osa auton arvonalennuksesta.
(Sitäpaitsi on autoilijoita, jotka ostavat nimenomaan vanhaa kalustoa käyttöesineiksi monestakin hyvin perustellusta syystä. Autoasioille on kuitenkin omat fooruminsa.)- 19
riittävyys/motiivit kirjoitti:
Hm., miks ostaa halli täyteen (minkäänlaisia) veneitä? 1 venehän riittää hyvin.
Jotkut keräilee postimerkkejä toiset autoja joten miks ei sitten veneitä Museoesineitähän yli 25 v ovat
- koska...
Koska 70-luvun vene kelluu siinä kuin uusikin, joskus jopa paremmin. Käyttöominaisuudetkaan eivät ole muuttuneet ajan kanssa lähellekään samaa tahtia autojen kanssa paremmiksi, samalla tuulella kuljetaan edelleen ja moottori, eli purjeet uusittu ajanmukaisiin jo pariin kertaan. Itse asun 40-luvun talossakin terveellisemmin kuin useimmissa uudemmissa. Ei mitään ongelmaa noissa, jos ei huono itsetunto sellaista asiasta tee.
- Roadkill
Näin juuri. Tuo kommenttini 40-vuotiaasta designista tarkoitti lähinnä sitä, että Scampin ominaisuudet ovat erilaiset kuin nykyveneiden. Riippuu sitten käyttäjästä, tuntuuko paremmalta vai huonommalta.
Nimim. Norlinin 70-luvun designillä purjehtiva ja 40-vuotiaalla autolla ajava
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841