Finnairin suora lento vs pomppulento

tapsu55

Mitalilla ja kolikolla on kaksi puolta, niinkuin lennoissakin.
Olen nyt toista kertaa menossa Philippiineille ja mietin, millä lentäisi Manilaan joulukuussa..
Vaihtoehtoja
1) Finnair suora Helsinki-Hongkong 9t 45 m, paluu noin 10h hinta nyt 945 €
jatkoyhteys Manilaan Cebu Pasific air noin 100 euroa menopaluu
2) Finnair KLM Yhdellä pompulla Amsterdamissa meno 16h paluu 18h noin 1000 euroa.
Tosi vaivaton lento, Hki-Dam-Manila , Damissa jaloittleua noin 1.5 h
3) Halvin lento Lufthansa Hki-Munchen-Hongkong noin 19 h 720 euroa meno-paluu, jatko kuten kohdassa 1)

Plussat
Finnairilla lyhyin lento
KLM/Air France/Lufhtansa huomattavasti parempi palvelu koneessa ja väljemmät tilat matkustaa

miinukset
finnairin palvelu ja ahtaat penkit
odotusajat lentokentillä pomppulennoilla

Olen nyt päätymässä vaihtoehtoon kolme, eli Finnarilla joko Mucnheniin tai Pariisin ja sieltä jatkolento Honkkariin.. Noin kuukauden lomalla muutaman tunnin odottely ei minua haittaa, kun tietää saavansa kunnon palvelua koneesssa ja pystyy matkustamaan väljemmin.

12

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seat pitch...

seat pitch:
      Finnair 32"
      Lufthansa 31"
      KLM 31"
      Air France 32"

et se siitä väljemmistä tiloista KL/AF/LH lennoilla

• Finnairin laivastosta löytyy myös Boeing 757, jonka seat bitch 28-29", ja ilmeisesti tästä on lähtenyt juttu ahtaista penkinväleistä, joista minäkin olen kuullut. Tosin esim HKG:n suorat lennot lennetään näköjään Airbus 340:llä jossa väljempää kuin B757:ssa

• thai tai mas

Väljää tai tiukkaa, mutta miksi menisi suomalaispellejen kanssa finskin ilma-aluksella, kun parempaa palvelua ja eritoten paremmat safkat ja maksuttomat juomat saa KAIKILLA muilla yhtiöillä.

En koskaan matkusta finskillä aasiaan.

• piipaapoopuu

Lennäppä huvikses finskillä Aasiaan niin huomaat olevasi erittäin väärässä. Minäpä lensin joitakin viikkoja sitten Finnairilla Hong Kongiin ja takaisin, menolennolla minä ja eräs tanskalainen olimme AINOITA eurooppalaisia lennolla 270 kinkin kanssa. (poislukien toki lentoemot ja lentäjät) Paluulennolla eurooppalaisia oli vajaa 20, joista suomalaisia ehkä viisi. Ja kone viimeistä penkkiä myöden täynnä.

--

Suomalaisia näkee finskin Aasian-lennoilla lähinnä vain talvisin Phuketiin ja Bangkokiin.

• seat pitch...

Kyl mä sen tiedän mikä ero on Finnairilla ja muilla yhtiöillä. Itse lennän 4-5 kertaa vuodessa Aasiaan ja yhtiönä ei ole Finnair. Mut en myöskään lähde täällä tai muualla kertoilemaan lentoyhtiöiden eroista mikä ei ole faktaa.

• ljdjjdksjdksajd

Mistä ihmiset kehittelee juttuja, joissa Finskin reittikoneet olisivat ahtaita? Vertaavat edelliskesän lomalentoon?

Palvelussa esim. KLM:n ja Finskin välillä en juurikaan näe eroa. Ne pari viiniä saan ilmaiseksi molemmista ja suurimman osan lennosta pyrin kuitenkin nukkumaan. Huonolla tuurilla lennät Lufthansalla koneella, jossa ei ole edes omia TV-järjestelmiä. Mitä ihmiset oikein odottavat lentoyhtiön palvelulta?

Sinänsä en edes harkitsisi vaihtoa 2, jossa hintaeroa siis 55 euroa/10 tuntia.

Lufthansan lentoa harkitsisin, mutta Pariisin kautta lennettäessä taas mahdollinen matkalaukun myöhästyminen pudottaa sen pois ainakin menomatkalta.

Hyvä esimerkki kuitenkin siitä, että todellisuudessa hintaerot jää aika pieniksi. Jos tuohon laskee sen, että Finskin matka on käytännössä päivän pidempi niin kallistuisin heidän lentoonsa.

• Ota edullisin

Mitä järkeä käyttää Finnairia, kun se ei edes ole suora. Säästetyillä rahoilla teet paljon kaikkea muuta.

• LH tarjoukset

Sitä vaan ihmettelen et miksi alottaja ei oo varannut lentojaan aiemmin. Esim Lufthansalla on ollut monesti viimeisten muutaman kuukauden aikana HKG/SIN/CAN tarjouksissa 450-550 euron hintaan. Matkustusajatkin olisi ollut hänelle sopivat.

• Tulihan sitä keskustelua. Uskotaan että Finskillä on non samat penkinvälit kuin kilpailijoilla. :O)
      En voi varata ja maksaa lentolippua vielä, sillä olen jonossa silmäleikkaukseen.
      Vaihtoehdolla kaksi pääsisi siis suoraan Manilaan, yksi lyhyt odotus Damissa.
      Mutta onneksi pääsee vieläkin noin 600 eurolla Honkkariin, yhdellä pompulla, josta jatko paikallisilla...

• AY HKG

Finnairilla nyt vielä tämän sunnuntain Hong Kong tarjouksessa 579 euroa.

• 12+18

Vaihtoehto kaksi on turvallisin, koska jos lennot ovat samalla lipulla, niin KLM hoitaa perille vaikka ensimmäinen lento olisi myöhässä. Ja todennäköisesti myös nopein, koska eri lipuilla ei kannata ottaa turhan tiukkaa vaihtoa. Palvelu ja koneet economyssä ovat samaa tasoa kaikilla. Lufthansalla taitaa olla vielä pari vanhaa 747:ää ilman henkilökohtaista viihdekeskusta.

• ANTSI:OIK

mä lennänHesasta ja hongkongista Japaniin sielt sitt portugalin kautta Balille vaimon luokse.hinta oli 1117 euro kaikkineen yheltä ja business luokas vieläpä.AntsI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6444
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3863
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3240
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      374
      1761
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1003
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe