Neuvoja tumpelolle?

anniina*

Isälläni on kohta synttärit ja hän on moneen otteeseen puhunut navigaattorista, jota voisi kuljettaa mukana marjareissuilla. Itse en tiedä näistä YHTIKÄS mitään, en edes miten ne toimii :D Olen siis hänen tyttärensä.

Isä on reilu kuuskymppinen, ja suuntavaisto metiköissä ja hillasoilla on alkanut vähän heikentyä. Moneen kertaan on kuulemma eksynyt hillasankolta tai kävellyt ohi autolta. Siksi ajattelin että tuo vempele voisi olla ihan hyvä lahjaidea.

Mitä luulette, olisiko joku näistä suositeltava? http://www.scandinavianoutdoorstore.com/mittarit-kompassit-ja-gps/gps-laitteet-ja-kartat/?gclid=CI6g9PWvhqUCFcOJDgodtCvzNg

Laitteen pitäs olla ehdottomasti älyttömän helppokäyttöinen, ei mitään turhia nappeja tai kikkailuja vaativa. Pitäs pystyä ohjaamaan kulkija takaisin lähtöpisteeseen, ja olla kevyt kantaa. Isäni on eteläisestä Lapista, ja seikkailee metiköissä lähinnä siellä. Kaikki ylimääräiset hifistelyt menee vaan ukolta monesti yli hilseen, eli jos ilman niitä pärjää niin mieluusti niin :D

Olisko kellään vinkkiä? Taitaa pyörähtää vähän autovarusteosastolle tämä nyt, mutta...

8

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuoltakin..
    • Mites tämä?
    • EnEksy

      Minulla on tuo perus Garmin ja pidän sitä aika helpokäyttöisenä ja pätevänä laitteena . Piirtää pelkkää viivaa sen mukaan minne kulkee ja takaisin joko suorinta tietä (nuoli) tai samaa reittiä.

      http://www8.garmin.com/manuals/eTrexH_FIKayttoopas.pdf

      En mitenkään mainosta nimenomaan tätä mallia, näitä on paljon muitakin. Ostat sitten minkä hyvänsä niin sinun kannattaisi opetella itse sen käyttö ensin kunnolla, se on helpompi neuvoa pappaa kun osaa itse sitä käyttää.

    • Garmin-12

      Jos navin käyttötakoitus on vain opastaa takaisin lähtöpisteeseen, niin yksinkertainen ja varmatoiminen on ns. backtrack navi, eli "palaa takaisin" navi.

      Eräs tunnettu sellainen on Bushnell BackTrack Original tai uusi Backtrack Point 3. Näitä myyvät mm. Prismat, eräliikkeet ja pelastustarvikeliikkeet.

      http://www.suomenpelastuskeskus.fi/spkshop/product_details.php?p=903

      http://www.wirginia.fi/tarvikkeet/muut-tarvikkeet/bushnell-point-3.html

      Tuo jälkimmäinen on hieman sirompi ja isommalla näytöllä. Ominaisuudet molemmissa ovat samat.

    • Suonsilmäke

      Sano sille isällesi, että ottaa kaverin mukaan, niin ei tarvitse kaiken maailman nuveja kantaa mukanaan. Niistä kun patterit loppuvat, niin tumpelo on kohta silmällään suossa.

      Isäsi ei ehkä osaa tai koskaan opikaan laitetta käyttämään. Kaveri siis mukaan ja 10 metrin narulla isääsi kiinni, niin a vot! Ja onhan naru huomattavasti halvempikin ja sen käyttökulut ovat olemattomat!

    • Suohon tuollainen

      Etkö sinä onneton tumpelo "Suonsilmäke" ole vielä hiffannut, että noita "opasta takaisin" naveja on nykyään moneen lähtöön ja niissä kestää patterit niin pitkään, että ennen nälkään/janoon menehdyt! Lisäksi ne ovat aivan älyttömän helppokäyttöisiä.

      Eli vedä vaan se narusi oman kaulasi ympäri ja sitten vaikkapa tukevan männynoksan kautta!

      • Suonsilmäke

        Olen päässyt/ pääsemässä turhien laitteiden ostamisesta ja mukana kuljettamisesta. Otapa sinäkin järki käteen ja ajattele, millaisten mainosten uhri itsekin voit olla. Kuinka usein todella tarvitset navia? Ei tuollaisia laitteita tarvitse.

        Vaikka kielenkäyttösi ei ole kauneimpia, en voi kuitenkaan suositella sinulle suohon uppoamista tai narukiikkua, vaan toivotan paljon antoisia vuosia navigaattoriesi ja läheistesi kanssa. Hyvää syksyn jatkoa!
        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe