Riittääkö, että menen itse paikalle mukana vain dödö ja hammasharja vai pitääkö tuonne ottaa alusvaatteita mukaan?
Mitä mukaan kertausharjoituksiin?
13
21218
Vastaukset
- fewfwef
alusvaatteet saa varusvarastolta myös kertauksissa
- myös kondomit
Rektoskooppi, kumihanskat ja vaseliini. Kertauksissa usein joutuu tekemään taistelukaverille rektaalitarkastuksen kenttäoloissa.
- palmuuuu..
peru kertaus ja valehtele eukolles ja pyyhkäse epsanjaan viikos ja kertaile siellä nuoruutta!
- kpg1
Kaiken saat perustamiskeskuksesta, ehkä oma puukko ja ledivalo vois olla ok.
Joillain on kännykkäkin, vaikkakin kuvaaminen on kielletty ja lataus mahdollisuuksia ei ole.Joutoajalla voi soitella muijalle, jos on kenttiä..
Reipasta mieltä syysretkelle! - Kahdesti kertaamassa
Pari muovikassia ettei kamat kastu repun sisällä sateessa. Vessapaperia ja taskulamppu. Paketti välipalakeksejä siltä varalta, ettei ruokapönikkä löydä tietä samalle niitylle jonne itse olette hyökänneet. Sanomalehti repun selkämyksessä pehmittää lastia ja toimii tarvittaessa sytykkeenä tai istuma-alustana. Eli kevyttä tavaraa, kyllä ne armeijan muut kamat riittää. Muistakaa pitää vesipullo täytenä ja nukkua aina kun voi, eli myös eka yönä vaikka muisteluita armeija-ajasta riittäisi loputtomasti.
- 18.kertaa_kertaamass
Rillipäälle varalasit. Ja kova silmälasikotelo.
Oma vesipullo (joskus ei muisteta jakaa kenttäpulloja).
Taskulamppu on jo mainittu. Puukko, tulitukkuja ja/tai sytkäri.
Pieni muistivihko ja pari kynää. Kuulakärkikynät hyytyy pakkasessa.
Siviilivaatteille saa tavallisesti kassin tai pahvilaatikon. Mutta ei ole haitaksi jos mukana on ureheilukassi tai reppu johon pakata vaatteet.
Kaikilla kavereillakin on sitten maastossa samanlainen reppu, tetsarit ja rynkky. Ei ole haitaksi, jos ottaa mukaan muutaman kestävän nimilapun. Sellaisia avaimiin kiinnitettäviä lappuja, esim. Tunnistaa omansa paremmin. - huihai..
18.kertaa_kertaamass kirjoitti:
Rillipäälle varalasit. Ja kova silmälasikotelo.
Oma vesipullo (joskus ei muisteta jakaa kenttäpulloja).
Taskulamppu on jo mainittu. Puukko, tulitukkuja ja/tai sytkäri.
Pieni muistivihko ja pari kynää. Kuulakärkikynät hyytyy pakkasessa.
Siviilivaatteille saa tavallisesti kassin tai pahvilaatikon. Mutta ei ole haitaksi jos mukana on ureheilukassi tai reppu johon pakata vaatteet.
Kaikilla kavereillakin on sitten maastossa samanlainen reppu, tetsarit ja rynkky. Ei ole haitaksi, jos ottaa mukaan muutaman kestävän nimilapun. Sellaisia avaimiin kiinnitettäviä lappuja, esim. Tunnistaa omansa paremmin.ota asuntovaunu mukkaan niin et tartte teltassa olla..
- isissiiis
Onhan tossa passissa melkonen litania tavaroita suksista alkaen,tosin siinä lukee myös,että näiden puute ei kuitenkaan saa olla este olla saapumatta kertauksiin.Itsellä on rinkkapakattuna kokoajan,sisältäen myös kuivamuonaa muutamaksipäiväksi.
- Ite Saatana 666
Jos olet hirviprikaatimiehiä ja harjoitus kylmänä vuodenaikana, kannattaa ottaa ainakin yksi lämmin pukukerros, esim fleece. Viimeinen kertaukseni oli muutama vuosi sitten joulukuussa ja meille jaettiin käsittämättömän huonot varusteet, esimerkiksi poolopaidat olivat ihan harsoja. Jos olisi tullut vaikka -20 astetta niin oltaisiin palelluttu kuin russakat. Lauha EU-talvi pelasti.
- karkur...
myö kun talavisovassa oltiin niin pakkasta ol 48 parraillaan ja vartiossa kun seiso niin ol niin kylymä että ei vihollinekaan huomanna kun oll tönkkönä kuusen alla, paskat lahkeessa niin hajusta huomas, mutta olin noppeempi ja ammuin ekana sille jakkaaksen piäkuorreen ja saen loman enkä ennee palanna vuan karkasin ruottiin ja mänin volvolle töihin ja nyt mulla on uus v60 volvo ..
- upseerimies
Kolme asiaa jota eivät tule "talon puolesa" on syytä ottaa mukaan. Viinaa, viinaa ja viina.
- alkes...
viinaa niin paljon kun pystyt kulettaa sillä sota on raakaa ja siellä ei voi olla selevisti päjen..ja pokkuroi paljon niin saat nippeleitä kaulukseen saat sitten kerskua niillä puahaha...
- teltat-ylös
Kondomeja, liukkaria ja dildoja mukaan. Sitten vaan teltat pystyyn ja sotahommiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882