Loputon odotus

ainavainodottava

Hei!

Olen hieman hämmentynyt ovulaationi vuoksi ja siksi päätin tulla tänne kyselemään mielipidettä.

Ovulaatiotesti näytti siis kp.15 positiivista (tosin kyseessä oli liuska testi joka ei vielä ikinä minulla ole ollut totuudenmukainen) ja kp. 17 minulla oli ultra jolloin lääkäri kertoi oikealla puolella näkyvän selvä follikkeli, sanoi ettei ovulaatiota ei olisikaan tapahtunut vielä tuolloin kp. 15 päivä. Nyt siis kp.20 menossa eikä ovulaatiota ole siis vieläkään tapahtunut?! Kiertoni pituus on keskimäärin 25päivää. Kyseessä siis ensimmäinen kierto synnytyksen jälkeen. Minulla on esikoinen 5vuotias ja sen jälkeen olen raskautunut kerran, joka siis päättyi kohtukuolemaan rv.36 3 16.8.2011 (tähän raskauteen liuska ovulaatiotesti ei ikinä antanut positiivista tulosta). Tämä odotus tuntuu niin loputtomalta.

Asiasta paremmin tietävästä olisi siis apua hämmennykseeni.

1

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

Otan sydämestäni osaa surulliseen kokemukseesi. Vauvan, myös syntymättömän, menetys on valtavan raskasta eikä siitä toipuminen tapahdu hetkessä. Ymmärrän myös oikein hyvin loputtomalta tuntuvan odotuksen. Kehosi tarvitsee kuitenkin oman palautumisaikansa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Ovulaatiot eivät heti tapahdu säntillisesti aikataulussa vaan normalisoituminen voi kestää joitakin kiertoja.

Toinen asia on ovulaatiotestien tarkkuus. Joillakin naisilla testit vain eivät toimi, vaikka ovulaatioita tapahtuukin. Tavallisin syy on, että ovulaatioiden ajankohta vaihtelee keskimääräistä enemmän. Kaikkein paras olisi jos teidän olisi mahdollista yrittää uutta raskautta ilman testaamista. Jos yhdyntöjä on 2—3 kertaa viikossa niin ovulaation ajankohdalla ei ole suurta väliä olettaen, että siittiöiden määrä ja laatu ovat kutakuinkin tavalliset.

Sen enempää elämän alun kuin kuoleman mysteerit eivät ole meidän käsissämme. Ole itsellesi armollinen.

Lämpimin terveisin
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7835
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5931
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      66
      5421
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5313
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4642
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      108
      2359
    7. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1251
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      5
      1203
    9. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      38
      1046
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      47
      1032
    Aihe