Onko teillä muilla paniikkihäiriöisillä jatkuvasti leposyke 80-100 tietämillä, vaikkei olisi paniikkikohtausta edes päällä? Itselläni on jostain syystä kaiken aikaa korkea syke, ollut jo useamman vuoden, kun verenpainemittaria olen käyttänyt. Olen parikymppinen.
Näin ahdistuneisuuteen taipuvaisena alkoi kaiken lisäksi huolettaa, kun luin korkean leposykkeen voivan aiheuttaa sydänvikoja vanhempana :/. Kun normaali leposyke on kuulemma 45-80 välillä...
Sydänfilmissä olen käynyt muutaman kerran (vaarattomien) kammioperäisten lisälyöntien takia, mutta filmistä ei ole ole löytynyt koskaan mitään muuta poikkevaa.
Ei sitten ole tarkoitus pelotella ketään tällä viestilläni...
Leposykkeenne?
11
1626
Vastaukset
- k
mulla on samalaiset lukemat koko ajan myös. Johtuu paniikista ja jatkuvasta ahdistuksesta ja stressistä.
- Mies 22v
Mooi :) Itel on todettu Ph ja mul on leposyke 70-85 ku illal mittaan :/ inhottava olo ku yrittää mennä nukkumaan ja kroppa hyppii pulssin tahtii sydän ei vaa jotenki rauhoitu vaikka makoilen 2 tuntii ennen ku meen nukkuu :(
- Spiket
Mullakin on leposykse jokus jopa 90-110 kun on jotain jännittää aikaa. Eikä tarvitse olla silloin edes kohtaus päällä. Mulla nostaa myös sykettä jos nukun huonosti.
Oon kans käynyt sydänfilmeissä eikä mitään ole löytynyt. Matalimmillaan mun syke on 80.
Pikku hiljaa oppinut hyväksymään sen enkä enää niin paljon pelkää sydänkohtausta tai rytmihäiriöitä.- pampula71
mulla on nykyään leposyke jotain 70 . Olen joogannut, meditoinut ja popsin cipralexia. Nyt saamari olen kokeillut Xanoria, Ketipinoria unettomuuteen. Ei hitsi tulee ihan sairaan vetämätön olo ja hengenahdistus. Xanor vaikuttaa kuulemma hengitykseen enemmän kuin diapam ja mähän tuskin jaksan hengittää näillä. Diapam sopii mutta työterkkari ei tykkää kirjoittaa. Jouduin menee hullun yksityisen psykiatrin luo joka makso maltaita mutta sainpahan pameja. Eli se siitä halvasta lääkkeestä. Xanorit sain pimeesti, ketipinoria työterveyshuolto antaaa vaikka en haluakaan. Sekun ei ole kolmiolääke. Se tekee mut täysin sekavaks, en vois ajaa autoa tms. Mutta anyway, näillä lääkkeillä saan sykkeen alas. Ja joogalla jos on hyvä jakso. Joskus meditoidessa ihan normaali pulssi. Hei mies 22 v, tota ei jaksa kauan. Jos dokaat voi johtua siitä mutta jos et hae lääkkeitä. Mä uskon että pamit on hyvä sydämellekin.
- Mies 22v
pampula71 kirjoitti:
mulla on nykyään leposyke jotain 70 . Olen joogannut, meditoinut ja popsin cipralexia. Nyt saamari olen kokeillut Xanoria, Ketipinoria unettomuuteen. Ei hitsi tulee ihan sairaan vetämätön olo ja hengenahdistus. Xanor vaikuttaa kuulemma hengitykseen enemmän kuin diapam ja mähän tuskin jaksan hengittää näillä. Diapam sopii mutta työterkkari ei tykkää kirjoittaa. Jouduin menee hullun yksityisen psykiatrin luo joka makso maltaita mutta sainpahan pameja. Eli se siitä halvasta lääkkeestä. Xanorit sain pimeesti, ketipinoria työterveyshuolto antaaa vaikka en haluakaan. Sekun ei ole kolmiolääke. Se tekee mut täysin sekavaks, en vois ajaa autoa tms. Mutta anyway, näillä lääkkeillä saan sykkeen alas. Ja joogalla jos on hyvä jakso. Joskus meditoidessa ihan normaali pulssi. Hei mies 22 v, tota ei jaksa kauan. Jos dokaat voi johtua siitä mutta jos et hae lääkkeitä. Mä uskon että pamit on hyvä sydämellekin.
No en mun mielestä juo paljoo yleensä sen yhen illan v loppuna :) No siis mulle todettiin PH 5v sitten ja lääkityksenä on Cipralex 20mg Emconcor 2.5mg 3 kertaa päivässä eli beetasalpaajaa ja kummiski lepo pulssi on aina vähän korkee 75-80 tuntuu ihan inhottavalta ku istuu sohval ja tuntee vaa ku sydän hakkaa :/ ei vaan niiku rauhotu vaikka istun/makaan 1-2tuntii sohval nii pulssi kokoajan korkeel . Voiks tollanen johtuu Paniikkihäiriöst muka??
- mies kuutamolla
Tuo sydämen syke on kyllä melko vittumainen kaveri rauhoitella muutoin kuin kemiallisesti. Ainakaan minä en ole onnistunut siinä. Minulla tuokin oire pyrkii näköjään esille näin kaamosaikaan, kun ei ole lääkitystä ja kirkasvalo ei ilmeisesti tarpeeksi tehoa.
Pelkojen voittaminen on paljon helpompaa. Kun syke hakkaa sataa ja rinnassa muljahtelee on ainakin minulla unen hakeminen täysin turhaa. Onneksi en kärsi tiheäsykkeisyydestä kuin harvoin, mutta kuitenkin ihan liian usein.
Olisikin kiva kuulla onko jollain joitain luomukeinoja saattaa syke lähelle normaalia tasoa? - vattuja
Mulla on ollut nyt kuusi viikkoa paniikkikohtaus ns. päällä, joka puhkesi rajuna vuoden työpaikkakiusaamisen ansiosta. Leposyke 90-110. Opamoksilla ja propralilla pystyy jotain päivärutiineja kotona tehdä.
- Mies kuutamolla
Tuosta korkeasta sykkeestä vielä. Viime viikolla yksi loistavan rennosti mennyt päivä ja ilta päättyi yllättäen siihen, kun väsyneenä aloin unta sängyssä lyhyen lukemisen jälkeen haeskella, että sydän alkoi kiertää toistasataa (arvio) ja kivasti muljahteli. Parin tunnin ajan yritin eri asennoissa peppuroida itseäni uneen mutta turhaan. Muistin, että joskus aiemmin otin kirjan ja menin olohuoneeseen uudelleen lukemaan, asia unohtui, syke laski ja nukkumatti tuli. Tämä toimi tälläkin kertaa. Aluksi tietysti virkistyin siinä nojatuolissa kirkkaassa valossa istuessani ja lueskellessani, mutta sykkeen siinä unohdin se laski normaaliksi kuudenkympin kieppeille ja uni tuli sängyssä tosi nopeasti.
Mikään muu minua ei varmasti tuolloin ahdistanut, kun tieto varhaisesta herätyksestä ja pelko siitä saanko unta. Kyllä ihminen osaa olla yksinkertainen kapistus täysin turhine pelkotiloineen. Tai eihän se siis turha ollutkaan, uni ei tullut oikeaan aikaan :) Mitä näin jälkikäteen arvioiden ei mikään suuri yllätys ollut. - vtunlekurit.
Tiesittekö muuten että lisämunuaisten ongelmat diagnosoidaan usein paniikkihäiriöksi? Lukekaa lisämunuaisen vajaatoiminnasta/kasvaimesta ja tarvittaessa yrittäkää jotenkin selvittää, voisko mahdollisesti koskea myös itseänne.
- mr
Luin ja tulin siihen tulokseen että kyllä minulla vaan on paniikkihäiriö. Vaikka senhän toki jo tiesin.
- feokrosytooma
Ai feokrosytoomasta kans?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745