Onpa kummaksi mennyt tämä palsta?

Il-Mari

Olen ollut palstalta pois muutamia kuukausia ja nyt ajattelin piipahtaa täällä katsomassa että mitä tänne kuuluu. Löysin tuon salasanankin jolla voin kirjautua, jonka olin unohtanut kun viimeksi täällä olen käynyt. Nyt pelittää sen puoleen. Mutta tämä palsta, miten tämä tämmöiseksi on mennyt? En ymmärrä kuka on vastannut kenellekkin ja mihin viestiin vastaus on tarkoitettu. Nyt kun olen muutamia viestejä lukenut, niin täytyy myöntää että olen ihan "pihalla".

Toiseksi olen todennut nyt muutamia viestejä luettuani että Jumalaa pilkkaavia viestejä on entiseen malliin, vai olisikohan vielä enenmmän kuin ennen?

Sen huomasin myös että sellaiset henkiöt jotka vilpittömästi kertoo elävää Jumalan sanaa, heitä sitten pilkataan ja herjataan siitä että uskovat siihen mitä Raamattu todistaa ja sydämessään kokee. Raamattu on kokonansa Elävän Jumalan Elävää Sanomaa. Raamatussa ei ole mitään jaetta jonka joku ihminen olisi sinne kirjoittanut omasta "päästänsä", vaan se on Jumalan tahdosta Raamattuun kirjoitettu niin kuin se on kirjoitettu.

134

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, ei ekivaari ateistin näkökulmasta Jumalan sanaa kerro, mutta Raamatun sanaa paljonkin ja pilkankohteena hän tosiaan tuntuu olevan.
      Sitä kai tarkoittanet?

Kohta tulee se "Asko"-nimimerkkin myötäilemään juttujasi, vai tuleeko tällä kertaa se kolmas.
      Jaikalillakin on kalleuskaupunginvaari.

• Kelleskaupunginvaari

Tuo on Pe.ku väärä nimimerkki, sillä en ole tuolla kenenkään nähnyt kirjoottelevan. Minun nimimerkki on Kelleskaupunginvaari. Minä asun Kelleskaupungissa ja jaikal Ruotsissa. On nii ku pien ero siin.

• ???
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

Tuo on Pe.ku väärä nimimerkki, sillä en ole tuolla kenenkään nähnyt kirjoottelevan. Minun nimimerkki on Kelleskaupunginvaari. Minä asun Kelleskaupungissa ja jaikal Ruotsissa. On nii ku pien ero siin.

On se näköjään totta! En ikinä olisi uskonut että Suomessa on Kelleskaupunki, mutta kun googletin niin sehän onkin Noormarkussa?

Joten totta puhut vaariseni. :)

http://www.foreca.fi/Finland/Noormarkku/Kelleskaupunki

• ml213.

Mutta, eihän kirjoittelemisesta näy kirjoittajan asuinpaikka. Voisin kirjoitella vaikka Afrikasta tai Ruotsista ja kukaan ei tietäisi asuinpaikkakuntaani.Mielenkiintoista on kyllä seurata, miten monasti "nikkiparit" ilmenstyvät kuin tyhjästä ja yhtä aikaa.

• Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

Missä Kelleskaupunki on kun minä en tunne Suomen
        paikkakuntia kovinkaan hyvin? Kuulostaa erikoiselta
        tuo Kelleskaupunki. Olen vaimon kanssa suunnitellut
        Suomeen lomaa ensi kesänä. Taidan tulla käymään?
        Mene ja tiedä häntä!

Olen elänyt yli 30 vuotta Ruotsissa. Ihmiset kyselevät minulta Suomen oloista. Minä vastaan heille että en tiedä kun olen enemmän ruotsalainen nykyisin enkä ole asunut Suomessa
        30 vuoteen. Vaikka en hallitse kumpaakaan kieltä mutta puhun vähän suomea ja vähän ruotsia. Osaan kuitenkin suomea vähän paremmin kuin savonarola.

• ??? kirjoitti:

On se näköjään totta! En ikinä olisi uskonut että Suomessa on Kelleskaupunki, mutta kun googletin niin sehän onkin Noormarkussa?

Joten totta puhut vaariseni. :)

http://www.foreca.fi/Finland/Noormarkku/Kelleskaupunki

No eipä Vaasasta näytä olevan kuin kivenheitto Kelleskaupunkiin.
        Eikö laivala yli rapakon ja Kelleskaupunkiin. Mutta en tahdo törmätä venäläisiin. Eihän vain putkinilla oli kovin kiirettä Suomeen? En tule jos putkini on siellä. He heee!!!

• Kysyn vaan
        jaikal kirjoitti:

No eipä Vaasasta näytä olevan kuin kivenheitto Kelleskaupunkiin.
        Eikö laivala yli rapakon ja Kelleskaupunkiin. Mutta en tahdo törmätä venäläisiin. Eihän vain putkinilla oli kovin kiirettä Suomeen? En tule jos putkini on siellä. He heee!!!

Vihaatko sinä jaikali sitten venäläisiä? Mitä pahaa ne sulle on tehnyt?

>> Mutta en tahdo törmätä venäläisiin. Eihän vain putkinilla oli kovin kiirettä Suomeen? En tule jos putkini on siellä

• Kysyn vaan kirjoitti:

Vihaatko sinä jaikali sitten venäläisiä? Mitä pahaa ne sulle on tehnyt?

>> Mutta en tahdo törmätä venäläisiin. Eihän vain putkinilla oli kovin kiirettä Suomeen? En tule jos putkini on siellä

Venäläiset tappoivat laittomasti ainoan setäni sodassa.
        Setäni oli lääkintämies. Hän oli pulkalla noutamassa taistelulinjojen välistä haavoittunutta suomalaista sotilasta joka tuskissa huusi apua. Venäläiset ampuivat lääkintämiehen, setäni tuon haavoittuneen miehen viereen. Tämä oli laitonta.

Isäni itki ainoaa veljeään viimeiseen asti. Isäni oli jo 80 vuotias kun hän vielä pohti veljeään ja hänen kohtaloaan. Mutta en minä vihaa venäläisiä. Minä vain en tahdo venäläisiä sotilaita suomeen. Pysykööt venäjällä. Ja suomi itsenäisenä maana. Mutta suomalaisten synnit ovat vaarallisia. Taitavat ne avata putkinille rajat ja vyöry alkaa.

• jaikal kirjoitti:

Venäläiset tappoivat laittomasti ainoan setäni sodassa.
        Setäni oli lääkintämies. Hän oli pulkalla noutamassa taistelulinjojen välistä haavoittunutta suomalaista sotilasta joka tuskissa huusi apua. Venäläiset ampuivat lääkintämiehen, setäni tuon haavoittuneen miehen viereen. Tämä oli laitonta.

Isäni itki ainoaa veljeään viimeiseen asti. Isäni oli jo 80 vuotias kun hän vielä pohti veljeään ja hänen kohtaloaan. Mutta en minä vihaa venäläisiä. Minä vain en tahdo venäläisiä sotilaita suomeen. Pysykööt venäjällä. Ja suomi itsenäisenä maana. Mutta suomalaisten synnit ovat vaarallisia. Taitavat ne avata putkinille rajat ja vyöry alkaa.

http://www.youtube.com/watch?v=arKxCiTZoyQ

• Lopeta valehtelu!
        jaikal kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=arKxCiTZoyQ

Että sitä vaan jatketaan valehtelua. Jaikal ja Kelleskaupunginvaari on yksi ja sama henkilö. Onhan täällä muitakin jotka sanovat asuvansa jossakin tietyssä paikassa vaikka eivät siellä asu. Esim jaikal ei asu Ruotsissa vaan täällä Suomessa. Paikkakunnan jätän sanomatta koska asun samalla paikkakunnalla.
        Täällä ei taida olla muita kuin Mikko joka on rehellisesti ilmoittanut asuinpaikkansa. Eikä se kenellekkään kuulukkaan missä ite kukanenkin asuu, mutta sutkilla valehtelijalla ei minun mielestä ole oikeutta määritellä toisten uskoa tai sen puuttumista.

• jaikal.se
        Lopeta valehtelu! kirjoitti:

Että sitä vaan jatketaan valehtelua. Jaikal ja Kelleskaupunginvaari on yksi ja sama henkilö. Onhan täällä muitakin jotka sanovat asuvansa jossakin tietyssä paikassa vaikka eivät siellä asu. Esim jaikal ei asu Ruotsissa vaan täällä Suomessa. Paikkakunnan jätän sanomatta koska asun samalla paikkakunnalla.
        Täällä ei taida olla muita kuin Mikko joka on rehellisesti ilmoittanut asuinpaikkansa. Eikä se kenellekkään kuulukkaan missä ite kukanenkin asuu, mutta sutkilla valehtelijalla ei minun mielestä ole oikeutta määritellä toisten uskoa tai sen puuttumista.

>>>jaikal ei asu Ruotsissa vaan täällä Suomessa. Paikkakunnan jätän sanomatta koska asun samalla paikkakunnalla.

• Yks vaa..?
        jaikal.se kirjoitti:

>>>jaikal ei asu Ruotsissa vaan täällä Suomessa. Paikkakunnan jätän sanomatta koska asun samalla paikkakunnalla.

Kyllä sen kirjoitustyylistä hyvi näkee et tämänkin viestin tässä ja ny on kirjoittanu joko Kelleskaupunginvaari tai jaikal?

Minust vähän tuntuu sille, et jaikal kirjoittaa tääl iha yksi.

• Voi sentään!
        Yks vaa..? kirjoitti:

Kyllä sen kirjoitustyylistä hyvi näkee et tämänkin viestin tässä ja ny on kirjoittanu joko Kelleskaupunginvaari tai jaikal?

Minust vähän tuntuu sille, et jaikal kirjoittaa tääl iha yksi.

Vai kirjoittaa Jaikal täällä ihan yksin - täytyypi olla monenmonta
        eri sivupersoonaa, jos noin on...!

• Voi sentään! kirjoitti:

Vai kirjoittaa Jaikal täällä ihan yksin - täytyypi olla monenmonta
        eri sivupersoonaa, jos noin on...!

* Niinpä, "Yks vaa" on jo vainoharhaisuuden partaalla. Jaikal todellakin asuu ruotsissa. Eikä suinkaan ole Kelleskaupungin vaari?

• Kiva että sinustakin saa elonmerkkiä. Ei ole sinua näkynyt pastalla pitkiin aikoihin. Olen jo ajatellut kirjoittaa galleriaan ja kysyä mitä sinulle kuuluu mutta ei ole tainnut tulla kirjoitettua, en muista varmasti.

Palstalla on monta pilkkaajaa, tämä on totta.
      Raamattua Jumalan Sanana kunnioittavia uskovia kirjoittajia on aivan liian vähän. Uskovat ovat vähemmistönä palstalla.
      Minunkin kirjoittelu on vähentynyt huomattavasti.

• Ilokseni olen huomannut että sinä jaikal olet jaksanut olla palstalla todistamassa ja opettamassa Ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Eilen ja tänään olen muutamia viestejä lukenut pikaisesti, niin sama vänkääminen Jeesuksen jumaluudesta näkyy olevan kuin viime talvenakin ja se kolminaisuus ym. kieltäminen. Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta enää vängätä niistä asioista. Olen omasta mielestäni asiani sanonut tällä palstalla, joten en nytenkään ala aktiivisemmin palstalla kirjoittelemaan. Täällä kun ei saa kunnon keskustelua aikaiseksi Hengellisistä asioista siten kuin Raamattu opettaa, vaan Raamatun "kieltäjät" astuvat heti kumoamaan Raamatun totuutta.

Kuten me uskossa olevat ymmärrämme, Raamatun totuutta ei kukaan voi kumota, mutta tiedätte mitä minä sillä tarkoitan. Ja siksi minua ei kiinnosta tämä palsta enää, kun lähes kaikki mitä täällä kirjoittaa, vääristellään ja yritetään kumota toiseksi mitä Raamatussa sanotaan.

Esim. Raamattu todistaa ihan selvästi Jeesuksen olevan Jumala. Mutta kun sitäkin asiaa täällä on jo vuosia vängätty että näin ei olisi, niin kyllä minä ainakin tuollaiseen vänkäämiseen olen kyllästynyt. Jeesus on Jumala kuten Raamattu sen todistaa.

Joskus voin taas piipahtaa täällä?

• Typerykset
        Il-Mari kirjoitti:

Ilokseni olen huomannut että sinä jaikal olet jaksanut olla palstalla todistamassa ja opettamassa Ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Eilen ja tänään olen muutamia viestejä lukenut pikaisesti, niin sama vänkääminen Jeesuksen jumaluudesta näkyy olevan kuin viime talvenakin ja se kolminaisuus ym. kieltäminen. Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta enää vängätä niistä asioista. Olen omasta mielestäni asiani sanonut tällä palstalla, joten en nytenkään ala aktiivisemmin palstalla kirjoittelemaan. Täällä kun ei saa kunnon keskustelua aikaiseksi Hengellisistä asioista siten kuin Raamattu opettaa, vaan Raamatun "kieltäjät" astuvat heti kumoamaan Raamatun totuutta.

Kuten me uskossa olevat ymmärrämme, Raamatun totuutta ei kukaan voi kumota, mutta tiedätte mitä minä sillä tarkoitan. Ja siksi minua ei kiinnosta tämä palsta enää, kun lähes kaikki mitä täällä kirjoittaa, vääristellään ja yritetään kumota toiseksi mitä Raamatussa sanotaan.

Esim. Raamattu todistaa ihan selvästi Jeesuksen olevan Jumala. Mutta kun sitäkin asiaa täällä on jo vuosia vängätty että näin ei olisi, niin kyllä minä ainakin tuollaiseen vänkäämiseen olen kyllästynyt. Jeesus on Jumala kuten Raamattu sen todistaa.

Joskus voin taas piipahtaa täällä?

Siinäpä teitä on kaksi, jaikal ja II-Mari. Kumpikaan ei ole poissa täältä päivääkään, kirjoittelevat vain vuoroin omilla nikeillään sekä rekkaamattomilla peesaaja nikeillä. Kyllä teidät jo tunnetaan.

• Kovin olet
        Typerykset kirjoitti:

Siinäpä teitä on kaksi, jaikal ja II-Mari. Kumpikaan ei ole poissa täältä päivääkään, kirjoittelevat vain vuoroin omilla nikeillään sekä rekkaamattomilla peesaaja nikeillä. Kyllä teidät jo tunnetaan.

suppeakatseinen, nimim. typerykset, kun oletat, ettei palstalla
        kirjoita muut, kuin Jaikal ja Il-Mari !

Rehellisiä ja suorasanaisia kirjoittajia ovat molemmat, eikä
        heidän varmaankaan tarvitse vaihdella nikkejään, niinkuin
        jotkut epärehelliset ja valheellisuudessa elävät tekevät.

Eri nikeillä kirjoittelu on lapsellista, samoinkuin sinun
        epäilyksesi sellaisesta.

• Jumalan lapsi

Samoin poistuin minäkin täältä, olen vain ehkä pari kertaa käynyt vilkaisemassa mitä tänne kuuluu. En ole edes pahemmin lukenut mitään. Jäin pois siksi koska tunsin, että mun on parempi rukoilla tämän palstan puolesta, kuin kirjoitella tänne.
      En halua olla mukana missään riita asioissa joten parempi näin.
      Laitan tähän vielä raamatun tekstin.
      Kol.3:12-17
      12. Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,

13. kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

14. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.

15. Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.

16. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana, opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

17. Ja kaikki, minkä tette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Jeesus teitä siunatkoon rakkaat sisaret ja veljet.Amen.

• body

Jeesus sanoi. " joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.."

ja kaikki muu on ihmisten tekemiä rakennelmia.

• Kyllä täällä julistetaan helluntailaisten keksimää ilosanomaa

• Kelleskaupunginvaari

Kyllä minäkin sen jo olen huomannut että lappixsen mielestä Raamattu on keksitty, mutta tarttiko sun se vielä erikseen mainita?

Sitä ihmettelen miksi viihdyt tällä palstalla kun et kerran usko raamattua?

Miksi sinun pitää herjata Raamattuun ja sen kautta Herraamme Jeesukseen Kristukseen uskovia?

Ymmärrätkö, kun herjaat uskovia ja pidät heitä pilkkanasi, pilkkaat Jeesusta Kristusta.

• Mikko.

Kyllä minäkin sen jo olen huomannut että lappixsen mielestä Raamattu on keksitty, mutta tarttiko sun se vielä erikseen mainita?

Sitä ihmettelen miksi viihdyt tällä palstalla kun et kerran usko raamattua?

Miksi sinun pitää herjata Raamattuun ja sen kautta Herraamme Jeesukseen Kristukseen uskovia?

Ymmärrätkö, kun herjaat uskovia ja pidät heitä pilkkanasi, pilkkaat Jeesusta Kristusta.

Raamattu on ihmisten kirjoittama. Tuon esim. Jaikalin tapaisia on ollut siihenkin aikaan ja niimpa siellä onkin ristiriitaista tietoa.
        Oletteko niin sokeita ettette huomaa mitä siellä raamatussa on Jumalasta ja mikä ei?

• En herjaa enkä puhu muutakaan pahaa, vaan seuraan mielenkiinnolla, kuinka syvälle eksytys on iskostettu uskonnollisiin ihmisiin.

• body

Se on kyllä fakta että uskosta on tehty masokistinen taitolaji ja pitää uskoa niinkuin yhteisö uskoo, muuten ei hyväksytä joukkoon eikä ole " taivastiellä "

Jeesus ei raamittanut uskoa niinkuin nykyfariseukset tekevät, vaan hän sanoi " rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi.. ja siinä on sekä laki että profeetat.."

Ihminen rakentaa aina omat piikkilanka-aitansa ja holhoaa niitä jotka on holhottavissa ja alistaa ne jotka on alistettavissa ja määrittelee uskon mitan, oman mitan.

• Olet sikäli oikeassa, jotta lainaamani ote ei ollut Il-Marin avauksessa, vaan hän kirjoitti seuraavan viestin 3.10.2011 klo 09:38:

>"Esim. Raamattu todistaa ihan selvästi Jeesuksen olevan Jumala. Mutta kun sitäkin asiaa täällä on jo vuosia vängätty että näin ei olisi, niin kyllä minä ainakin tuollaiseen vänkäämiseen olen kyllästynyt.

>"Jeesus on Jumala kuten Raamattu sen todistaa.

• TODELLA KUMMAKSI

ON MENNYT TÄMÄ PALSTA !

Aloitukseni sheriffille poistui, samoinkuin Il-Marin aloituksessa olleet kommenttini..ekivaari näyttää olevan ylläpidon suosikki !

• jaikal.se

Ehkä ekivaari kantaa sisään rahaa mainostulojen muodossa.
        Mutta ylläpito unohtaa että monta on kirjoittajaa jotka ovat jättäneet palstan ekivaarin ja muutaman muun vakiokirjoittajan tähden.

• tietysti niin
        jaikal.se kirjoitti:

Mutta ylläpito unohtaa että monta on kirjoittajaa jotka ovat jättäneet palstan ekivaarin ja muutaman muun vakiokirjoittajan tähden.

että mainostulot ratkaisee. Mutta palsta olisi yhtä vilkas ja parempitasoinenkin, vaikka ekivaarin ja puolitusinaa samanhenkistä riekkuvaa uskontopelleä lemppaisi pihalle.
        Ehkä kuitenkin ylläpito yhdenmukaistaa fooruminsa kasvavan eksytyksen mukaan ja siksi noitten harhaoppisten on annettu jankuttaa seassa. Vai ovatko ne varoittavina esimerkkeinä mihin epäusko ja paatuminen johtaa?

• Mikko.
        jaikal.se kirjoitti:

Ossaatkohan sinä Jaikal muuta kuin tuomita ja aliarvostaa ihmisiä jatkuvasti ja pötyäkin puhua.

• Kahvi papu.
        jaikal.se kirjoitti:

Tosi tosi kummaksi on menny. Nyt on sitten näköjään jaikalin vuodo saada lokaa päälleen siitä että vastailee monella nikillä. Ensin syytettiin Il-Mari siitä samasta asiasta. Mutta kai se niin on, kun eivät enää pilkaaja muuhun pysty niin yrittävät sitten sitä syytöstä.

Olen huomannut että hyvät ja reheliset sananjulistaja yritetään täältä palstalta pois konstilla millä hyvänsä. Jaikal ja ilmari kuuluvat niihin hyviin, sen tietää siitä kun heitä pilkataan ja syytetään. Pilkan kohteeksi Jeesuskin joutui ja syyttömästi syytettiin ja tuomittiin.

>>Että sitä vaan jatketaan valehtelua. Jaikal ja Kelleskaupunginvaari on yksi ja sama henkilö.

• Älä puhu paskaa
        jaikal.se kirjoitti:

Tuo on valetta. Juuri ekivaari ja "kumppanit" tekee tästä palstasta siedettävän. Juuri hellarit on sanoneet ettei täällä viitti kirjoitella kun omat(hellarit) vain tappelee keskenään. Ja näinhän se juuri on. Kukaan ei jätä palstaa ekivaarin ja kumppaneitten takia. Miksi jättäisikään. Mietihän sitä asiaa oikein ajatuksella.
        Tämähän olisi ilman älykkäitä ja jalat maassa olevia kirjoittajia pelkkä huuhaa-palsta. Uskosta kun ei voi puhuakkaan täällä kirjoittavien hellareitten yhteydessä.

• Kahvi papu.
        Kahvi papu. kirjoitti:

Tosi tosi kummaksi on menny. Nyt on sitten näköjään jaikalin vuodo saada lokaa päälleen siitä että vastailee monella nikillä. Ensin syytettiin Il-Mari siitä samasta asiasta. Mutta kai se niin on, kun eivät enää pilkaaja muuhun pysty niin yrittävät sitten sitä syytöstä.

Olen huomannut että hyvät ja reheliset sananjulistaja yritetään täältä palstalta pois konstilla millä hyvänsä. Jaikal ja ilmari kuuluvat niihin hyviin, sen tietää siitä kun heitä pilkataan ja syytetään. Pilkan kohteeksi Jeesuskin joutui ja syyttömästi syytettiin ja tuomittiin.

>>Että sitä vaan jatketaan valehtelua. Jaikal ja Kelleskaupunginvaari on yksi ja sama henkilö.

Tarkennus!

En tarkoita että jaikal ja ilmari olisivat vastaillee monella nikillä, vaan sitä että heitä syyttömästi siitä syytetään. Tuohon eka viestiin tuli se epätarkasti sanottua mitä ajan takaa. Anteeksi siitä!

• Muttakun
        Älä puhu paskaa kirjoitti:

Tuo on valetta. Juuri ekivaari ja "kumppanit" tekee tästä palstasta siedettävän. Juuri hellarit on sanoneet ettei täällä viitti kirjoitella kun omat(hellarit) vain tappelee keskenään. Ja näinhän se juuri on. Kukaan ei jätä palstaa ekivaarin ja kumppaneitten takia. Miksi jättäisikään. Mietihän sitä asiaa oikein ajatuksella.
        Tämähän olisi ilman älykkäitä ja jalat maassa olevia kirjoittajia pelkkä huuhaa-palsta. Uskosta kun ei voi puhuakkaan täällä kirjoittavien hellareitten yhteydessä.

hengelliset asiat on tutkisteltava hengellisesti, järjellä ei selitetä
        Hengen asioita ja siksi ekivaarilaiset eivät ymmärrä hengellisiä.

• Muttakun kirjoitti:

hengelliset asiat on tutkisteltava hengellisesti, järjellä ei selitetä
        Hengen asioita ja siksi ekivaarilaiset eivät ymmärrä hengellisiä.

Ei ihmisten omalla järjellä, vaan Jumalalta saadulla ymmärryksellä:

Efesolaiskirje 1
        8 "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,"

Jumalalta saadun viisauden ja ymmärryksen puute tekee ihmisistä petomaisen eläimellisiä:

Roomalaiskirje 1
        28 "Ja niin kuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala - h y l k ä s i - h e i d ä t - heidän
        k e l v o t t o m a n - m i e l e n s ä - v a l t a a n, - tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 - v a i l l a - y m m ä r r y s t ä, - l u o t e t t a v u u t t a,
        r a k k a u t t a - ja - l a u p e u t t a;

1.Korinttolaiskirje 1
        30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,"

• Mikko. kirjoitti:

Ossaatkohan sinä Jaikal muuta kuin tuomita ja aliarvostaa ihmisiä jatkuvasti ja pötyäkin puhua.

"Jag kan cikla" sanoi siirtolaine ruotsissa kun hän istui
        työhönottohaastattelussa. Työnantaja kysyi mitä
        ansioita työnhakijalla on.
        Silloin tuo siirotlainen tokaisi ylpeänä:

"Jag kan cikla"

Suomeksi: Osaan ajaa polkupyörällä.
        Hän kun ei kotimaassaan osannut pyöräillä.
        Mutta Ruotsissa oppi pyörällä ajamisen taidon.
        Osaako Mikko cikla?

• Älä puhu paskaa kirjoitti:

>>> kun omat(hellarit) vain tappelee keskenään.

• ekivaari kirjoitti:

Efesolaiskirje 1
        8 "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,"

Jumalalta saadun viisauden ja ymmärryksen puute tekee ihmisistä petomaisen eläimellisiä:

Roomalaiskirje 1
        28 "Ja niin kuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala - h y l k ä s i - h e i d ä t - heidän
        k e l v o t t o m a n - m i e l e n s ä - v a l t a a n, - tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

1.Korinttolaiskirje 1
        30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,"

Selittäisit eki joskus jotakin hengellistä asiaa omin sanoin.
        Kuka tahansa voi hakuohjelman avulla löytää sopivia jakeita ja kopsata niitä tänne. Mutta omin sanoin oppien selittäminen ei onnistu ellei ole asiaa ymmärtänyt ja oppia sisäistänyt.

Missää oppilaitoksessa ei hyväksyttäisi "toisen" kirjoituksia selitykseksi. Oppilaitokset vaativat selitystä omin sanoin.

• Jumalan Henki
        ekivaari kirjoitti:

Efesolaiskirje 1

Roomalaiskirje 1

1.Korinttolaiskirje 1

kun antaa sen ymmärryksenkin hengellisiin asioihin.

• jaikal kirjoitti:

Kuka tahansa voi hakuohjelman avulla löytää sopivia jakeita ja kopsata niitä tänne. Mutta omin sanoin oppien selittäminen ei onnistu ellei ole asiaa ymmärtänyt ja oppia sisäistänyt.

Missää oppilaitoksessa ei hyväksyttäisi "toisen" kirjoituksia selitykseksi. Oppilaitokset vaativat selitystä omin sanoin.

jaikal kirjoitti 4.10.2011 klo 11:49

>"Selittäisit eki joskus jotakin hengellistä asiaa omin sanoin."<

Minä tykkäisin jotta sinä, Jaikal, selittäisit kolminaisuusoppia ja 'Jeesus on Jumala*-väitteitäsi enemmän raamatunlauseilla kuin omilla väitteilläsi! Esimerkiksi järki, viisaus ja ymmärrys ovat käsittääkseni lähes samaa tarkoittavia synonyymeja

Efesolaiskirje 1

Jumalalta saadun järjen, viisauden ja ymmärryksen puute tekee ihmisistä petomaisen eläimellisiä.

Olen kyllä huomannut Raamatusta löytyvän paljonkin sellaisia jakeita, joita perinteinen trinitaarikristillisyys vierastaa, eikä tykkää muidenkaan nostavan niitä kaikkien luettavaksi.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Tuossa olet oikeassa jaikal, miten tulee omin sanoin tuoda asia ilmi ja tarvittaessa tuoda Raamatun ilmoitus esille, joka todistaa ajattelutavan/ ymmärryksen Pyhän Hengen ohjaamaksi.

Mutta,- kuten Ekivaari jo toi esille, niin tuo ajattelutapa tulisi myös tarvittaessa todistaa Pyhän Hengen ohjaamaksi ja tämä alue ontuu,- ja pahasti sinun ajattelutavassasi ajatellen Jeesuksen Kristuksen olemusta. Kun pohdit, miten Jeesus Krsitus on Jumala, niin tuota ajatusta ei ole synnyttänyt Pyhä Henki. Itsekkin sen tiedät.
        Mutta, jos pohdin, miten Jeesuksen Kristuksen Isä on Jumala, niin tuo ajatus on aikoinaan syntynyt Pyhän Hengen ohjaamana ja sen voin todistaa Raamatun ilmoituksella faktatietona.

Siis se on erittäin tärkeää, että ihminen on sanan tekijä ja tämä todistaa hänen sydämenuskonsa ja siten sisäistäneen Pyhän Hengen opetuksen ja tästä todisteena on selkeä Raamatun ilmoitus ,- ilman fiktiivistä kuvittelua.

Huomaa, miten ihminen fiktiivisellä kuvittelullaan pettää itseään,- koska kuvittelu/asioiden jäsentely ei perustu Pyhän Hengen toimintaan. Tuota voisi sanoa ihmisviisaudeksi. Ihmisessä viisaus ja ymmärrys on tärkeitä ja tavaoiteltavia asioita, mutta kaikki viisaus ja ymmärrys tulisi olla Jumalan aivoitusten mukaista.

Niin, jaikal. Ymmärtänet ja huomannet, miten vauvakasteoppi on hyvä esimerkki siitä, ettei koko oppi perustu Jumalan viisauteen ja Jumalalta saatuun asioiden ymmrtämiseen. Mutta,- älä kysäise tätä heiltä. Sama pätee kolminaisuusoppiin.

• ml213.
        Jumalan Henki kirjoitti:

""""""""kun antaa sen ymmärryksenkin hengellisiin asioihin. """""""""

Raamatussa olevien sanojen ymmärtämiseen ihminen käyttää ihan samaa ymmärrystä, jota hän käyttää arjen keskellään.

Huomaappa. Kun aikoinaan Jumala kirjoitutti Henkensä ohjaamana Raamatun ilmoitukset ja niihin tahtonsa, niin tämä Jumalan tahdon ihminen tulee tiedostamaan sanojen sisällön ymmärtämisen kautta.

Mutta, se on totta, miten Raamatusta löytyy vaikeasti ymmärrettäviä jakeita tai ilmoituksia. Esim. tästä hyvä esimerkki on Matt 25 neitsyiden tilan ymmärtäminen. Tuon ymmärtäminen ei onnistu, jos Pyhä Henki ei ohjaa ymmärrystä. Tai esim. Luuk.11:34 jakeen sisältö.

• ml213. kirjoitti:

""""""""kun antaa sen ymmärryksenkin hengellisiin asioihin. """""""""

Raamatussa olevien sanojen ymmärtämiseen ihminen käyttää ihan samaa ymmärrystä, jota hän käyttää arjen keskellään.

Huomaappa. Kun aikoinaan Jumala kirjoitutti Henkensä ohjaamana Raamatun ilmoitukset ja niihin tahtonsa, niin tämä Jumalan tahdon ihminen tulee tiedostamaan sanojen sisällön ymmärtämisen kautta.

Mutta, se on totta, miten Raamatusta löytyy vaikeasti ymmärrettäviä jakeita tai ilmoituksia. Esim. tästä hyvä esimerkki on Matt 25 neitsyiden tilan ymmärtäminen. Tuon ymmärtäminen ei onnistu, jos Pyhä Henki ei ohjaa ymmärrystä. Tai esim. Luuk.11:34 jakeen sisältö.

Ml213.
        Leiviskävertauksen ymmärtäminen oikein näyttää olevan erikoisen hankalaa monelle uskovalle.

Meille se on päivän selvää. Ymmärrän vertauksen aivan samoin , kuin sinäkin.

Kun on jotakin saanut, pitää hankkia lisää. Nimittäin totuutta ja ymmärrystä Jumalan sanaan. Silloin on "tienannut" lisää leivisköitä.

Ja lisää ymmärrystähän saa vain ja ainoastaa tutkimalla raamattua. Hengen ohjauksella, ilman mitään omia "intohimoja" mihinkään suuntaan.

• älykkyysosamäärä?
        Kahvi papu. kirjoitti:

Tarkennus!

En tarkoita että jaikal ja ilmari olisivat vastaillee monella nikillä, vaan sitä että heitä syyttömästi siitä syytetään. Tuohon eka viestiin tuli se epätarkasti sanottua mitä ajan takaa. Anteeksi siitä!

>>>Jaikal ja ilmari kuuluvat niihin hyviin, sen tietää siitä kun heitä pilkataan ja syytetään

• Kahvi papu.
        älykkyysosamäärä? kirjoitti:

>>>Jaikal ja ilmari kuuluvat niihin hyviin, sen tietää siitä kun heitä pilkataan ja syytetään

Eihän ekivaari, lappix ja ne muutamat muut. olekkaan kristittyjä. älä vertaa heitä kristittyihin Jumalaan Jeesukseen Kristukseen uskoviksi!

• Totta kirjoitat
        Kahvi papu. kirjoitti:

Eihän ekivaari, lappix ja ne muutamat muut. olekkaan kristittyjä. älä vertaa heitä kristittyihin Jumalaan Jeesukseen Kristukseen uskoviksi!

"Eihän ekivaari, lappix ja ne muutamat muut olekkaan kristittyjä"

Ekivaarilla, lappixella..on oma Raamatusta kehitetty oppinsa
        jota he täällä pyrkivät tuomaan esille.

• älykkyysosamäärä?
        Totta kirjoitat kirjoitti:

"Eihän ekivaari, lappix ja ne muutamat muut olekkaan kristittyjä"

Ekivaarilla, lappixella..on oma Raamatusta kehitetty oppinsa
        jota he täällä pyrkivät tuomaan esille.

Ottaako pattiin kun kompastuit omaan tyhmyyteesi Kahvi papu alias Totta kirjoitat.

• Jumalan Henki kirjoitti:

Nimenomaan, Pyhä Henki antaa ymmärryksen hengellisiin asioihin - mutta. Jos ihminen on valinnut uskonsa perusteeksi ihmisten keksimät tulkinnat ja käsitykset, niin ei sellaisella ihmisellä ole Pyhää Henkeä.
        Syy on se, että PH on vain niissä ihmisissä, jotka uskovat totuuden sanaan eikä ihmisiin ja heidän käsityksiin.

• ml213.
        Jonah kirjoitti:

Ml213.
        Leiviskävertauksen ymmärtäminen oikein näyttää olevan erikoisen hankalaa monelle uskovalle.

Meille se on päivän selvää. Ymmärrän vertauksen aivan samoin , kuin sinäkin.

Kun on jotakin saanut, pitää hankkia lisää. Nimittäin totuutta ja ymmärrystä Jumalan sanaan. Silloin on "tienannut" lisää leivisköitä.

Ja lisää ymmärrystähän saa vain ja ainoastaa tutkimalla raamattua. Hengen ohjauksella, ilman mitään omia "intohimoja" mihinkään suuntaan.

Niimpä. Tiedän, miten outo on tämä vertauskuva, mutta Pyhän Hengen antamaa ja laajentamaa ymmärrystä voi verrata matemaattisuuteen ja sen laajentuneeseen ajatteluun.

Siis ensimmäiseksi ja alussa tulee lähteä liikkeelle aivan alkutekijöistä ja ymmärrettävä ja uskottava ne. Tiedämme, miten kaikki ihmiset ensimmäiseksi laskevat 1 2=3 ja laajentavat tästä yksinkertaisesta pisteesä laajaan matemaattiseen ajatteluun. Niin, missään vaiheessa ei kumoudu tuo yksinkertainen alku.

Sama pätee Raamatun tutkiskeluun ja erikoisesti miten Jumala on aivoittanut ihmisen pelastumisen Jeesuksen Kristuksen kautta. Kaiken lähtömiste siinä on miten Jeesusta Kristusta tulee aika kutsua Jumalan Pojaksi ja tuohon liittyy myös kaste. "Joka uskoo ja kastetaan jne... " eli on yksi kaste ja yksi usko ja vain tuohon uskoon liittyy kastaminen Kristukseen; Jeesuksen nimeen kuten apostolit tekivät.

Eli kaikki liittyy tähän ilmoituksen;
        "Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".

>>>>Kun on jotakin saanut, pitää hankkia lisää. Nimittäin totuutta ja ymmärrystä Jumalan sanaan. Silloin on "tienannut" lisää leivisköitä.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Niimpä. Tiedän, miten outo on tämä vertauskuva, mutta Pyhän Hengen antamaa ja laajentamaa ymmärrystä voi verrata matemaattisuuteen ja sen laajentuneeseen ajatteluun.

Siis ensimmäiseksi ja alussa tulee lähteä liikkeelle aivan alkutekijöistä ja ymmärrettävä ja uskottava ne. Tiedämme, miten kaikki ihmiset ensimmäiseksi laskevat 1 2=3 ja laajentavat tästä yksinkertaisesta pisteesä laajaan matemaattiseen ajatteluun. Niin, missään vaiheessa ei kumoudu tuo yksinkertainen alku.

Sama pätee Raamatun tutkiskeluun ja erikoisesti miten Jumala on aivoittanut ihmisen pelastumisen Jeesuksen Kristuksen kautta. Kaiken lähtömiste siinä on miten Jeesusta Kristusta tulee aika kutsua Jumalan Pojaksi ja tuohon liittyy myös kaste. "Joka uskoo ja kastetaan jne... " eli on yksi kaste ja yksi usko ja vain tuohon uskoon liittyy kastaminen Kristukseen; Jeesuksen nimeen kuten apostolit tekivät.

Eli kaikki liittyy tähän ilmoituksen;
        "Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".

>>>>Kun on jotakin saanut, pitää hankkia lisää. Nimittäin totuutta ja ymmärrystä Jumalan sanaan. Silloin on "tienannut" lisää leivisköitä.

"""""""Eli tullaan vakavaan ongelmaan ajatellen talenttien käyttöä. Jos et käytä vähäisiäkään talentteja, niin aivotkin alkavat reagoida tähän kielteisesti eli Jumalan ilmoitus toteutuu myös fyysisellä tasolla."""""""

Joo, kuten huomasit, niin leiviskät muuttuivat talenteiksi ja ei ensikertaa kun pohdin leiviskojen laajaa käyttöä ja niiden lisääntymistä.

Niin, en ymmärrä, miksi nämä sekaantuvat,- ja usein.Joku alitajuinen asia lie tämän taustalla.

• Sinäkö uskallat
        lappix kirjoitti:

Nimenomaan, Pyhä Henki antaa ymmärryksen hengellisiin asioihin - mutta. Jos ihminen on valinnut uskonsa perusteeksi ihmisten keksimät tulkinnat ja käsitykset, niin ei sellaisella ihmisellä ole Pyhää Henkeä.
        Syy on se, että PH on vain niissä ihmisissä, jotka uskovat totuuden sanaan eikä ihmisiin ja heidän käsityksiin.

väittää, ettei helluntailaisilla ole Pyhää Henkeä ja että jos joku
        ei heti ymmärrä jotain kohtaa Raamatusta samoin, kuin joku
        toinen, etteikö Jumala jossainvaiheessa avaisi asioita niin,
        että sen kohdan tulisi myöhemmin ymmärtämään--?

Jumala kasvattaa meitä aivan omaan tahtiinsa ja sitämukaa,
        kuin tarvitsemme ja olemme vastaanottavaisia ja pystymme
        sisäistämään niitä -- eli jos joku ei ymmärrä jotain kohtaa, ei
        se tarkoita, ettei hänellä voisi olla Pyhää Henkeä ja etteikö hän jossainvaiheessa tulisi jotain kohtaa ymmärtämään.

Mitä minä olen lukenut sinun kirjoituksiasi, lappix, niin paljon
        on asioita, jotka eivät ole sinullekaan vielä avautuneet.

• Lopettaisit jo nuo
        älykkyysosamäärä? kirjoitti:

Ottaako pattiin kun kompastuit omaan tyhmyyteesi Kahvi papu alias Totta kirjoitat.

epäilyksesi sensuhteen, että täällä joku yksinään kirjoittelisi
        eri nimimerkeillä ?

• ekivaari kirjoitti:

Minä tykkäisin jotta sinä, Jaikal, selittäisit kolminaisuusoppia ja 'Jeesus on Jumala*-väitteitäsi enemmän raamatunlauseilla kuin omilla väitteilläsi! Esimerkiksi järki, viisaus ja ymmärrys ovat käsittääkseni lähes samaa tarkoittavia synonyymeja

Efesolaiskirje 1

Jumalalta saadun järjen, viisauden ja ymmärryksen puute tekee ihmisistä petomaisen eläimellisiä.

Olen kyllä huomannut Raamatusta löytyvän paljonkin sellaisia jakeita, joita perinteinen trinitaarikristillisyys vierastaa, eikä tykkää muidenkaan nostavan niitä kaikkien luettavaksi.

* Ekivaari kirjoitti tämän sittaatin;
        * "< Efesolaiskirje 1
        8 "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi," Miksi et sitten ymmärrä, että Jeesus on Jumalan Poika, meille jotka olemme saaneet tätä armoa armon päälle, ymmärrämme sen. Ja me ymmerrämme, että Jeesus on absolyyttisen synnitön, ja on syntynyt Pyhästä Hengestä, ei Joosefista. Miksi , jos sinullakin on tämä " viisaudeksi annettu armo, sitten käsitä, kuka Jeesus todella on?
        * Miksi sinä etkäsitä, että syntinen ihminen ei voi sovittaa syntistä ihmistä. Miksi sinä et käsitä tämän Jumalan armon kautta, Pyhän Hengen osallisuudessa, että juuri siksi Jeesusken tulikin olla kokonaan Jumalasta, koska mikään synti ei saanut olla UHRIN lihassakaan, saati Hengessä. Sinun " mielenneitsyesi" on synnyttänyt sinulle iahan oman jeesuskesi, joka ei voi ainyttakaan syntiä poistaa, siksi sinä ja kumappanisi olette yhä synneissänne. Vain tunnustamalla Jeesusken Jumalan Pojaksi, Golgatalla ristillä kuollut ja ylsönoussut Jeesus voi poistaa synnin. Ja tätä viisautta sinä ekivaari et ole saanut, vaikka väität, että sinulla on Jumalan armon kautta saatua viisautta. Sanon, että se on riivaajain viisautta, joka jäjittelee Pyhää Henkeä ja on valheen henki. Näin sanon Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan nimessä ja veressä.

• jaikal.se
        ekivaari kirjoitti:

Efesolaiskirje 1

>>>Minä tykkäisin jotta sinä, Jaikal, selittäisit kolminaisuusoppia ja 'Jeesus on Jumala*-väitteitäsi enemmän raamatunlauseilla kuin omilla väitteilläsi!

• Onko kaksi persoonaa:jaikal.se ja jaikal?????

• :))

Ei ole! jaikal.se -on rekkaamaton ja jaikal rekattu nikki. Sama henkilö on kyseessä.

• Minä kirjoitan kirjautumattomana nimimerkillä jaikal.se.

• (jaikal.se)
        jaikal kirjoitti:

Minä kirjoitan kirjautumattomana nimimerkillä jaikal.se.

Kyllähän tuon jo nikistä näkee, että Ruotsista on.

• Totuus ei pala....
        (jaikal.se) kirjoitti:

Jäikö kaivelemaan kun paljastin sinut jaikal.

• näin on.
        (jaikal.se) kirjoitti:

Juu, ei tuota voi muualla kirjoittaakkaan kuin ruottis.

• tode*
        Totuus ei pala.... kirjoitti:

Jäikö kaivelemaan kun paljastin sinut jaikal.

heh. Minähän se täällä.
        Eikös se nyt loppujen lopuksi ole ihan sama, kuka kirjoittaa ja millä nikillä?

• Samaa mieltä
        tode* kirjoitti:

heh. Minähän se täällä.
        Eikös se nyt loppujen lopuksi ole ihan sama, kuka kirjoittaa ja millä nikillä?

Teatteriahan tämä vain on. Ei kai tätä kukaan tosissaan otakkaan. Jos joku ottaa niin olis syytä mennä tarkistuttamaan psyykkinen kuntonsa. Vaikka moni kirjoittajista taitaa sen puolen itestänsä tietääkkin kun on kerran ennenaikaisella eläkkeellä.

• Leahimn Olet äärimmäisen rohkea että uskallat osallistua Miesten ketjuun Hellarit kun elävät vielä 1960-lukua jolloin valtakirkossa oli epäselvää saako nainen toimia pappia.

Ateistina(minulla on lain suoma oikeus olla ateisti)en voi olla ihmettelemättä Olen lukenut ihmisoikeuksista. kaikki tämä palstalla tapahtuva on ihmisoikeusjulistuksia vastaan, ja nainen mielipiteen esittäjänä on "raamatunmukainen"toisin sanoen ei yhtään mikään

Vielä pätee se mitä Paavali on kamelikuskien nuotiotarinakokoelmassa esittänyt: nainen olkoon hiljaa, tai kysyköön kotona mieheltään. naurettavaa touhua.

q0 pistettä ja papukaijamerkki leahimille terveen järjen puolustajana psykiatrisena sairaanhoitajana...

Yks nainen vastaan 10 miestä, ja voitit. että aika hyvin.

• Pihalla olet aurora
        auroraboreallis kirjoitti:

Leahimn Olet äärimmäisen rohkea että uskallat osallistua Miesten ketjuun Hellarit kun elävät vielä 1960-lukua jolloin valtakirkossa oli epäselvää saako nainen toimia pappia.

Ateistina(minulla on lain suoma oikeus olla ateisti)en voi olla ihmettelemättä Olen lukenut ihmisoikeuksista. kaikki tämä palstalla tapahtuva on ihmisoikeusjulistuksia vastaan, ja nainen mielipiteen esittäjänä on "raamatunmukainen"toisin sanoen ei yhtään mikään

Vielä pätee se mitä Paavali on kamelikuskien nuotiotarinakokoelmassa esittänyt: nainen olkoon hiljaa, tai kysyköön kotona mieheltään. naurettavaa touhua.

q0 pistettä ja papukaijamerkki leahimille terveen järjen puolustajana psykiatrisena sairaanhoitajana...

Yks nainen vastaan 10 miestä, ja voitit. että aika hyvin.

Kun kirjoituksiasi lukee, niin et näytä itsekään olevan varma
        oletko ateisti vai uskova.

Raamatun mukaan kuitenkin kahdella tiellä mutkitteleva
        kerralla kaatuu - sananlaskut.

• jaikal.se
        (jaikal.se) kirjoitti:

Huomasin vasta jokunen aika sitten että tuo sivusto, jonka olen ottanut kotisivustoksi, olisi ollut myös suomeksi. En tiennyt sitä silloin kun tein kotisivuni. Löysin ensin sen ruotsalaisen version.

Suomeksi se on http://www.123kotisivu.fi/

Minun kotisivu www.jaikal.se

• ekivaari

Uudessa testamentissa on paljon käännösvirheitä ja ihmisten tekemiä lisäyksiä, joissa sanotaan Jumalan sanoneen jotakin, jota Jumala ei kuitenkaan ole sanonut. Ne lisäykset ja pois jättämiset tekevät kirjoituksista osittain ristiriitaisen.

Esimerkiksi alkuperäinen profeetta Naatanin kautta Daavidille annettu profetia lupasi Daavidin suvulle pysyvän valtaistuimen:

2.Samuelin kirja 7:16,17 jakeissa puhuu pojasta Daavidille Jumala:

16 "Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
      17 Aivan näillä sanoilla ja tämän näyn mukaan Naatan puhui Daavidille.

Tämä profetia on vääristetty Heprealaiskirjeen 1:8 jakeessa tällaiseen muotoon:

8 'mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

Oikea muoto on tämä:

"mutta pojasta sanoo Jumala: "Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

Seuraava jae jo kertookin totuuden, että pojalla on Jumala, joka
      voiteli hänet runsaammin "iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi.":

9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Tällä tavalla oikaistuna saamme oikean, Johannes 17:3 jakeessa Jeesuksen todistuksen kanssa ristiriidattoman kontekstin asiaan, että - "I s ä - y k s i n - o n - ainoa todellinen Jumala."

• Niikko ja Murtsi

Palsta on mennyt sellaiseksi, että asialliset, helluntailaiseen toimintaan liittyvät ketjut katoavat. Niikon ihmisvihaa lietsovista kannanotoista, laittomuuksiin yllytyksestä, käyty keskustelu olkoon esimerkki. Murtsi vaalii taas täällä oman homofobiansa ja mjuiden äärifundamentalkististen käsitystensä rakennelmaa ja estää siten keskustelua. Eikös hän ole ennenkin kunostautunut nimen omaan homoja syrjimällä, joten linjassa menee?

• Kelleskaupunginvaari

Minä olen nyt lukenut koko päivän Raamattuani ja tullut siihen tulokseen että noissa jakeissa puhutaan Jumalasta Jeesuksesta Kristuksesta. Ei siitä voi erehtyä, sillä kenestäkään muusta noissa jakeissa ei yksinkertaisesti voi olla kyse kuin Jumalsta joka Jeesuksessa oli maanpäällä. Niin selvästi se noissa jakeissa sanotaan. Sitä ihmettelen suuresti, että miksi täällä on sellaisia eksyttäjiä jotka yrittävät kumota selvä sanoman mitä Raamattu sanoo. Minä uskon mitä Raamattu selvästi sanoo, enkä usko eksyttäjiin.

Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
      8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

(Room 9:5) heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

(Room 9:5) heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Raamattu on täynnänsä viitäuksia aina vanhasta testamentista lähtien että Jeesus Kristus on Jumala. Ja tulihan Jumalan Sana lihaksi Jeesuksessa niin Raamattuni asian ilmaisee. Kyllä oikein ihmetellä täytyy että voiko todella joku olla niin sokee ettei näin selvää asiaa käsitä ja ymmärrä?

Vai onko sitten niin, että ihan ilkeyttään on ymmärtämätön ja haluaa vänkätä täällä?

Minun viestini on se, uskokaa mitä Raamatustanne luette, sillä se on elävän Jumalan sanaa. Se on nii kuin se on Raamattuun kirjoitettu ja se on totuus. Se ei ole ristiriitaista, eikä naurettavaa, kuten täällä joillakin on tapana Jumalan sanaa pilkata.

• ml213.

Joo, mutta aloitappa ihan alusta ja usko Jumalan ilmoitukseen, että Jeesusta tulee kutsua Jumalan Pojaksi. Luuk.1:35 ja usko myös mitä tämä Jeesus Kristus Jumalan Poika opetti Isäsätään Jumalalsta. Joh 20:17

Kun Jeesus puhuu Isästään, niin ymmärrä, että hän tarkoittaa samalla Jumalaa. Jumalahan on Pojan Isä. Tuossa valossa kaikki muukin näkyy oikeassa valossa.

PS.
        Miksi muuten laitat valehtelijaksi Jumalan kun HÄN ilmoittaa, miten Kristusta tulee kutsua Jumalan Pojaksi. Kärsiikö mielestäsi Jumala dementiasta. Eikö ihmisen ole viisaampaa uskoa selkeään Jumalan ilmoitusta kuin uskoa omiin fiktiivisiin kuvittelmiinsa.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Joo, mutta aloitappa ihan alusta ja usko Jumalan ilmoitukseen, että Jeesusta tulee kutsua Jumalan Pojaksi. Luuk.1:35 ja usko myös mitä tämä Jeesus Kristus Jumalan Poika opetti Isäsätään Jumalalsta. Joh 20:17

Kun Jeesus puhuu Isästään, niin ymmärrä, että hän tarkoittaa samalla Jumalaa. Jumalahan on Pojan Isä. Tuossa valossa kaikki muukin näkyy oikeassa valossa.

PS.
        Miksi muuten laitat valehtelijaksi Jumalan kun HÄN ilmoittaa, miten Kristusta tulee kutsua Jumalan Pojaksi. Kärsiikö mielestäsi Jumala dementiasta. Eikö ihmisen ole viisaampaa uskoa selkeään Jumalan ilmoitusta kuin uskoa omiin fiktiivisiin kuvittelmiinsa.

Miksi kehoitat aloittamaan alusta "ml", jos et itse aloita alusta.

1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        1. Moos. 1.

Jo tässä alussa Jeesus oli mukana.

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 1.

Jeesus luopui Jumalan muodostaan, jotta meillä olisi elämä.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        2. Kor. 8.

14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        Joh. 1.

Huomioi "ml" , että alku oli jo paljon, paljon, paljon aiemmin.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

1. Moos. 1.

3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 1.

9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        2. Kor. 8.

14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        Joh. 1.

Tarkoitin lähinnä, miten alkumetriellä on ilmoitettu Jeesuksesta. Niistä lapsikin ymmärtää, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja Jumala on tämän Pojan Isä.

Nyt sinäkin teet Jumalan valehtelijaksi ja pidät omaa fiktiivistä kuvitteluasi totuutena.

Voi jos ymmärtäsit sinäkin Jumalan olemuksen, niin ymmärtäisit, ettei Jumala edes mahdu Kristukseen. Jumalahan on kaikkialla ja mm puhui Kristuksen kautta ja Kristus oli JUMALAN.

Mutta, en vaadi, enkä odota ihmiseltä asioiden ymmärtämistä,- johon hänen ymmärryskykynsä ei riitä.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä, miten alkumetriellä on ilmoitettu Jeesuksesta. Niistä lapsikin ymmärtää, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja Jumala on tämän Pojan Isä.

Nyt sinäkin teet Jumalan valehtelijaksi ja pidät omaa fiktiivistä kuvitteluasi totuutena.

Voi jos ymmärtäsit sinäkin Jumalan olemuksen, niin ymmärtäisit, ettei Jumala edes mahdu Kristukseen. Jumalahan on kaikkialla ja mm puhui Kristuksen kautta ja Kristus oli JUMALAN.

Mutta, en vaadi, enkä odota ihmiseltä asioiden ymmärtämistä,- johon hänen ymmärryskykynsä ei riitä.

Minun käsittääkseni Jumalan sana ei ole fiktiivistä.

>> Voi jos ymmärtäsit sinäkin Jumalan olemuksen >>

No sitä en pysty ymmärtämään, elävä Jumala on niin ihmeellinen, yli kaiken
        ymmärryksen ulottuva.

Aikoinaan, aika pian uskoon tuloni jälkeen sain välittömän rukousvastauksen
        ajatuksissani huokaamaani pyyntöön " Isä ota nämä kivut pois ", ja ne kivut
        lähti sillä hetkellä, eikä niitä kipuja ole sen koommin ollut.

Siinä hetkessä ymmärsin, Jumala on elävä Jumala ja ihmeellinen Jumala.

• Usko Toivonen kirjoitti:

ymmärryksen ulottuva.

ROHKAISUKSI:

Minun kivut olivat maksassa

Olin kokeillut huumeita pari vuotta. ukoilin jumalaa että ottaa c-hepatiitin pois, koska sitä on verrattu aidsiin, ja kaikki toiset nuoret inhosivat minua sen takia.

SE PARANI HALLELUJAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja Jumala tietää miksi. En kestänyt sitä että toiset inhoavat minua.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

ymmärryksen ulottuva.

""Minun käsittääkseni Jumalan sana ei ole fiktiivistä.""

Muuten, ymmärrätkö mitä eroa on faktalla ja fiktiivisellä kuvittelulla. Siis faktaa on selkeä ilmoitus, joka tulee sanojen sisällöstä.

Esim. Älä tapa. Tuo on faktaa, mutta taas fiktiivisesti kuvitellen joku voii kuvitella tilanteen, jossa saa jo tappaa.

Tai, jos Jumala ilmoittaa, että Jeesusta tulee kutsua Jumalan Pojaksi, niin tuo on faktaa. Samoin faktaa on ilmoitus Kristus on Jumala.

Taas fiktiivistä kuvitelua on Kristusta kutsua Jumalaksi sen ilmoituksen perusteella kun Sana on Jumala. Siis faktaa on sanoa Sanaa Jumalaksi, mutta fiktiivistä kuvittelua on sanoa Kristusta Jumalaksi,- koska näin ei ole ilmoitettu sanasta sanaan/sanojen sisällössä.

Tai faktaa on ilmoitus; Jumala on Jeesuksen Kristuksen Isä. Siis Raamatusta löytyy sanasta sanaan tuo ilmoitus.

Huomaa ja ymmärrä,- jos mahdollista, niin Raamatusta et tule löytämään faktaa/totuutta,m että Kristus olisi Jumala. Tätä et tule löytämään,- koska Jumala olisi silloin valehtelija. Jumala ilmoittaa faktana, että Kristus on JUMALAN. Huomaappa eri, joka on faktaa,- ei fiktiivistä kuvittelua.

Koko ihmisen pelastus kasteineen liittyy usskoon; Jeesus on Kristus Jumalan Poika/Kristus on JUMALAN.

• Usko Toivonen
        auroraboreallis kirjoitti:

ROHKAISUKSI:

Minun kivut olivat maksassa

Olin kokeillut huumeita pari vuotta. ukoilin jumalaa että ottaa c-hepatiitin pois, koska sitä on verrattu aidsiin, ja kaikki toiset nuoret inhosivat minua sen takia.

SE PARANI HALLELUJAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja Jumala tietää miksi. En kestänyt sitä että toiset inhoavat minua.

Niinpä, Jumala on ihmeellinen.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

""Minun käsittääkseni Jumalan sana ei ole fiktiivistä.""

Muuten, ymmärrätkö mitä eroa on faktalla ja fiktiivisellä kuvittelulla. Siis faktaa on selkeä ilmoitus, joka tulee sanojen sisällöstä.

Esim. Älä tapa. Tuo on faktaa, mutta taas fiktiivisesti kuvitellen joku voii kuvitella tilanteen, jossa saa jo tappaa.

Tai, jos Jumala ilmoittaa, että Jeesusta tulee kutsua Jumalan Pojaksi, niin tuo on faktaa. Samoin faktaa on ilmoitus Kristus on Jumala.

Taas fiktiivistä kuvitelua on Kristusta kutsua Jumalaksi sen ilmoituksen perusteella kun Sana on Jumala. Siis faktaa on sanoa Sanaa Jumalaksi, mutta fiktiivistä kuvittelua on sanoa Kristusta Jumalaksi,- koska näin ei ole ilmoitettu sanasta sanaan/sanojen sisällössä.

Tai faktaa on ilmoitus; Jumala on Jeesuksen Kristuksen Isä. Siis Raamatusta löytyy sanasta sanaan tuo ilmoitus.

Huomaa ja ymmärrä,- jos mahdollista, niin Raamatusta et tule löytämään faktaa/totuutta,m että Kristus olisi Jumala. Tätä et tule löytämään,- koska Jumala olisi silloin valehtelija. Jumala ilmoittaa faktana, että Kristus on JUMALAN. Huomaappa eri, joka on faktaa,- ei fiktiivistä kuvittelua.

Koko ihmisen pelastus kasteineen liittyy usskoon; Jeesus on Kristus Jumalan Poika/Kristus on JUMALAN.

"""Samoin faktaa on ilmoitus Kristus on Jumala.""

Siis faktaa on ilmoitus Kristus on Jumalan. Viimeinen ja tärkein kirjain jäi pois.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

1. Moos. 1.

Joh. 1.

2. Kor. 8.

Joh. 1.

Joh. 1.

Tuossa on hyvä esimerkki fiktiivisestä kuvittelusta kun ihminen fiktiivisen kuvittelun avulla tuostakin saa ymmärryksen, että Kristus olisi Jumala. Eihän tuossa niin ole ilmoitettu,- vaan SANA on Jumala.

Jumalan Sana,- jonka JUMALA toi//puhui Jeesuksen Kristuksen kautta, niin juuri sen avulla Jumala oli Kristuksessa ja kirkasti itsensäö. Jumala kanssamme tai miten saman SANAN kautta/avulla myös ihminen mahdollistuu kirkastamaan JUMALAN ruumiissaan. Näin on ilmoitettu faktana,- vaikka kerron omin sanoin.

• ml213. kirjoitti:

Joh. 1.

Tuossa on hyvä esimerkki fiktiivisestä kuvittelusta kun ihminen fiktiivisen kuvittelun avulla tuostakin saa ymmärryksen, että Kristus olisi Jumala. Eihän tuossa niin ole ilmoitettu,- vaan SANA on Jumala.

Jumalan Sana,- jonka JUMALA toi//puhui Jeesuksen Kristuksen kautta, niin juuri sen avulla Jumala oli Kristuksessa ja kirkasti itsensäö. Jumala kanssamme tai miten saman SANAN kautta/avulla myös ihminen mahdollistuu kirkastamaan JUMALAN ruumiissaan. Näin on ilmoitettu faktana,- vaikka kerron omin sanoin.

ml213 6.10.2011 29:37

ML siinä kuvittelet mikä on ollut alkujaan kun tuo Raamatunlause on ekan kerran laitettu ainakin 2011 vuotta sitten olemaan.

Sisareni on käynyt ansiokkaasti lukion, ja hän senaikaisten oppituntien on tullut siihen tulokseen, kuin ikätoverinsa, jotta genesis on evolutioteorian mukainen.

Mitä olen muuten keskustelua seurannut niin KirkkoKuulolla-palstan nikk8i Psari on opiskellut hepreaa ja sen mukaan ko.esiinnostamiasia jakeita esiintuonut.

Lopputulema on että ei ole ketään joka voisi tyhjentävästi ko.genesiksen jakeita esiintuoda. Oma Raamattuni on aikatavalla nm.Psarin kannalla. Elikkä totta on että kyse on vertaiskuvallisesta puheesta, ja joka on alunperin ylöskirjoitettu jotta meillä jälkipolvilla olisi tietoa aikojen alusta.

Kulti nimeltä helluntailaisuus saisi näinollen varsin kyseenalaisen leiman. Mehän olemme uskoneet Eevaan, ja Aatamiin ja puhuvaan käärmeeseen ja omenapuun lumoon. Me olemme halunneet uskoa että syömällä ns.taikapuusta meistä on tullut kuolemattomia. Ja olemme halunneet uskoa että itse Jumala ei ole tahtonut että siitä syömme ja tulemme tietämään hyvän, ja pahan.
        Olemme halunneet uskoa että, syntiä on vain se mitä ko.omenapuun ympärillä tapahtuu, ja että aina kaunis nainen, joka voi miehelle, adamille, siittää lapsen, on syntinen, ja melkeimpä yhtä käärmeen kanssa.. Ja olemme halunneet uskoa että mies joka tähän suostuu on vain ja vain ainoastaan Eevan ja Käärmeen vaikutuksen alainen.. melkeimpä viaton, vaikka syyllistyy syntiin

Eeva, joka merkitsee hepreaksi Elää, on meille ollut kuitenkin vain erisnimi Eeva. Josta meille on ollut lupa erkaantua.

Miksi tähän on tultu? Syy on se mikä se on ollut aina. Me emme tahdo nähdä omaa syyllisyyttä, emmekä tahdo nähdä Jumalaa. Hän katsoo meitä jokaista yksilöinä.
        Hän kysyy"tahdotko olla minun?"

Hän tietää sinut, ja hän ei välitä muusta. Vain sinusta.

• Kelleskaupunginvaari
        ml213. kirjoitti:

PS.

Siinäpä se onkin ml213. kun minä uskon Elävän Jumalan sanaan. Kuinka monta kertaa minun pitää sinulle sanoo että minä uskon siihen mitä Raamattuni minulle sanoo?

Raamattuni sanoo minulle että Jeesus Kristus on Jumala. Niin monia akeita täällä on sinullekkin Raamatusta esille tuotu että näin on, mutta sinä et vain sitä usko. Tässäkin näkee kuinka totta se Raamattu puhuu. Raamattu puhuu että usko ei ole joka miehen. Huomaatko ml213, että Raamattu puhuu totta?

Sinä ml213 et usko mitä Raamattu puhuu, en oikein ole saanut selvää filosofistasi että uskotko sinä ollenkaan Raamattuun, vai uskotko vain muutamaan jakeeseen siinä?

Sen olen huomannut että sinä ainakin kiellät ihmisiä kokoontumasta seurakuntien tilaisuuksii ja pidät tärkeämpänä sitä että traktorilla ajaen pitää uskoon tulla. No kaikilla ei ole traktoria joten he sitten tietenkin jäävät uskosta osattomiksi. Siten sinä ainakin selvästi "opetat".

>>Eikö ihmisen ole viisaampaa uskoa selkeään Jumalan ilmoitusta kuin uskoa omiin fiktiivisiin kuvittelmiinsa.

• ml213.

Siinäpä se onkin ml213. kun minä uskon Elävän Jumalan sanaan. Kuinka monta kertaa minun pitää sinulle sanoo että minä uskon siihen mitä Raamattuni minulle sanoo?

Raamattuni sanoo minulle että Jeesus Kristus on Jumala. Niin monia akeita täällä on sinullekkin Raamatusta esille tuotu että näin on, mutta sinä et vain sitä usko. Tässäkin näkee kuinka totta se Raamattu puhuu. Raamattu puhuu että usko ei ole joka miehen. Huomaatko ml213, että Raamattu puhuu totta?

Sinä ml213 et usko mitä Raamattu puhuu, en oikein ole saanut selvää filosofistasi että uskotko sinä ollenkaan Raamattuun, vai uskotko vain muutamaan jakeeseen siinä?

Sen olen huomannut että sinä ainakin kiellät ihmisiä kokoontumasta seurakuntien tilaisuuksii ja pidät tärkeämpänä sitä että traktorilla ajaen pitää uskoon tulla. No kaikilla ei ole traktoria joten he sitten tietenkin jäävät uskosta osattomiksi. Siten sinä ainakin selvästi "opetat".

>>Eikö ihmisen ole viisaampaa uskoa selkeään Jumalan ilmoitusta kuin uskoa omiin fiktiivisiin kuvittelmiinsa.

No, nyt selvisi, että luemme ja uskomme eri Raamattua. Kirjoitat, että sinun Raamatussasi on;
        "Raamattuni sanoo minulle että Jeesus Kristus on Jumala"

Taas 38/ Raamattu ilmoitaa faktana;
        "Mutta, te olette Kristuksen, ja K-r-i-s-t-u-s......on........J-u-m-a-l-a-n". 1 Kor.3:23

Siis Kristus on Jumalan,- eikä fiktiivisesti kuvitellen Kristus on Jumala.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Joh. 1.

Joh. 1.

"" Tuossa on hyvä esimerkki fiktiivisestä kuvittelusta kun ihminen fiktiivisen kuvittelun avulla tuostakin saa ymmärryksen, että Kristus olisi Jumala. Eihän tuossa niin ole ilmoitettu,- vaan SANA on Jumala. ""

Raamatun ilmoitus kuitenkin on:

" Sana oli Jumala "
        " Sana tuli lihaksi "

Tämän vahvistaa myös muut Raamatunkohdat:

Joh. 12.

40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.

Johanneksen mukaan Jesaja näkee Jeesuksen kirkkauden ja puhuu hänestä ( Jesaja 6.)

1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
        ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
        3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
        4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
        5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
        -
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

Tästä Jumalan muodosta hän luopui ja otti palvelijan, orjan muodon.

6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        Fil. 2.

2. Kor. 8.

Raamatun ilmoitus näiltä osin on selkeä.

• Kelleskaupunginvaari
        ml213. kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä ml213. Jumalan olemuksen?

Jos ymmärrät, kerroppa se meillekkin!

Minä en sitä ymmärrä, niin suuri Jumala minulla on että ymmärrykseni ei riitä sitä ymmärtämään. Mutta jos sinä ml213 olet niin fiksu ja ymmärrät niin selitäppä se minulle!

>>Voi jos ymmärtäsit sinäkin Jumalan olemuksen,

• ???
        ml213. kirjoitti:

No, nyt selvisi, että luemme ja uskomme eri Raamattua. Kirjoitat, että sinun Raamatussasi on;

"Mutta, te olette Kristuksen, ja K-r-i-s-t-u-s......on........J-u-m-a-l-a-n". 1 Kor.3:23

Olen huomannut sinusta ml213, että et pidä edes uskovana sellaista henkilöä joka ei ajattele ja usko samoin kuin sinä.

Samoin katsot ylenpalttisesti ja halveksien niitä jotka käyvät seurakunnan kokouksissa. Seurakuntia haukut puolueiksi ym.

Olisikohan sinun ml213. tarpeelista tehdä parannus, vai oletko fariseus joka ei parannusta tarvitse?

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi jospa sinun uskosi ei olekkaan aito?

Ymmärrän ja tiedän että loukkaanut tästä ja syytä ja tuomitset kun uskallan epäillä ja arvostella sinua, mutta minun on pakko tämä sanoa kun minusta niin tuntuu, että sinä halveksit meitä Jeesukseen uskovia uudesti syntyneitä Jumalan lapsia. Samoin halveksit meidän seurakuntia joissa käymme ja kokoonnumme Jumalan sanan ääreen, niin kuin Raamattu opettaa.

Miksi sinä ml213. olet niin katkera meille uudestisyntyneille Jumalan lapsille?

• ??? kirjoitti:

Olen huomannut sinusta ml213, että et pidä edes uskovana sellaista henkilöä joka ei ajattele ja usko samoin kuin sinä.

Samoin katsot ylenpalttisesti ja halveksien niitä jotka käyvät seurakunnan kokouksissa. Seurakuntia haukut puolueiksi ym.

Olisikohan sinun ml213. tarpeelista tehdä parannus, vai oletko fariseus joka ei parannusta tarvitse?

Ymmärrän ja tiedän että loukkaanut tästä ja syytä ja tuomitset kun uskallan epäillä ja arvostella sinua, mutta minun on pakko tämä sanoa kun minusta niin tuntuu, että sinä halveksit meitä Jeesukseen uskovia uudesti syntyneitä Jumalan lapsia. Samoin halveksit meidän seurakuntia joissa käymme ja kokoonnumme Jumalan sanan ääreen, niin kuin Raamattu opettaa.

Nm. ???

En ole havainnut ml213:n olevan katkera kenellekään. Eikä hän halveksi ketään.

Mistä ml:n pitäisi tehdä parannus. Siitäkö, että hän uskoo, mitä raamatussa sanotaan.
        Ml on jo tehnyt parannuksen, muuttanut mieltään ja hylännyt teidän oppinne ja uskonut Jeesuksen sanat, totuuden sanat.

Oletko sinä muuttanut mieltäsi mistään asiasta?

Vai uskotko edelleen sen, mitä kirjanoppinut pastori sanoo, että tämä on oikein ja totuus. Ja jos et sitä usko, sinut julistetaan pannaan ja kirkonkiroukseen.

Ryhdyppä tutkimaan Jumalan sanaa ihan omatoimisesti, et pelastu pastorin uskolla. Omalla uskollasi pelastut, jos se perustuu raamatun sanaan eli totuuteen.

Siunausta tutkimuksillesi.

• ???
        Jonah kirjoitti:

Nm. ???

Mistä ml:n pitäisi tehdä parannus. Siitäkö, että hän uskoo, mitä raamatussa sanotaan.
        Ml on jo tehnyt parannuksen, muuttanut mieltään ja hylännyt teidän oppinne ja uskonut Jeesuksen sanat, totuuden sanat.

Vai uskotko edelleen sen, mitä kirjanoppinut pastori sanoo, että tämä on oikein ja totuus. Ja jos et sitä usko, sinut julistetaan pannaan ja kirkonkiroukseen.

Ryhdyppä tutkimaan Jumalan sanaa ihan omatoimisesti, et pelastu pastorin uskolla. Omalla uskollasi pelastut, jos se perustuu raamatun sanaan eli totuuteen.

Siinä se onkin kun ml213. ei usko mitä Raamatussa sanotaan. Mutta minä uskon!

>>Mistä ml:n pitäisi tehdä parannus. Siitäkö, että hän uskoo, mitä raamatussa sanotaan.

• ml213.
        ??? kirjoitti:

Eniten ihmettelen,- ja edelleen, miten ihminen,- joka sanoo uskovansa Jumalaan, niin uskoo Kristuksen olevan Jumala. Lienemme ainakin yhdestä samaa mieltä, että JUMALA on ilmoittanut Kristuksen olevan Hänen.Siis Jumalan,- ei Jumala.

Mitä ihmeen jankkaamista tuossakin on kun kerta Raamatussa on fakta ilmoitus sanasta sanaan. Olkaa edes rehellisiä ja ilmoitakaa suoraan, ettette usko Jumalan ilmoitukseen, Kristus on Jumalan.
        Loppuisi tämä lapsellinen kinastelu.

Niin, en ole katkera tms,- vaan tuon ilmi kuka Kristus on.

• ml213.
        Jonah kirjoitti:

Nm. ???

Tervehdys Jonah. Ihan huvittaa tämä kinastelu. Siis tulisi tehdä terveestä uskosta parannus uskonnollisuuden hapatukseen eli luopua uskosta; Jeesus Kristus on Jumalan Poika/Kristus on Jumalan.

Ei tule sellaista päivää tai hetkeä, että uskoisin Kristuksen Jumalaksi. Voi pyhä yksinkeraisuus näitä viestien kirjoittajia.

• Kelleskaupunginvaari
        ml213. kirjoitti:

Tervehdys Jonah. Ihan huvittaa tämä kinastelu. Siis tulisi tehdä terveestä uskosta parannus uskonnollisuuden hapatukseen eli luopua uskosta; Jeesus Kristus on Jumalan Poika/Kristus on Jumalan.

Ei tule sellaista päivää tai hetkeä, että uskoisin Kristuksen Jumalaksi. Voi pyhä yksinkeraisuus näitä viestien kirjoittajia.

Ny kyllä ml213. sanoit väärin!

>>Ei tule sellaista päivää tai hetkeä, että uskoisin Kristuksen Jumalaksi

• Kelleskaupunginvaari
        ml213. kirjoitti:

Eniten ihmettelen,- ja edelleen, miten ihminen,- joka sanoo uskovansa Jumalaan, niin uskoo Kristuksen olevan Jumala. Lienemme ainakin yhdestä samaa mieltä, että JUMALA on ilmoittanut Kristuksen olevan Hänen.Siis Jumalan,- ei Jumala.

Mitä ihmeen jankkaamista tuossakin on kun kerta Raamatussa on fakta ilmoitus sanasta sanaan. Olkaa edes rehellisiä ja ilmoitakaa suoraan, ettette usko Jumalan ilmoitukseen, Kristus on Jumalan.
        Loppuisi tämä lapsellinen kinastelu.

Niin, en ole katkera tms,- vaan tuon ilmi kuka Kristus on.

Ei sinu tarvitse tuora meille ilmi kuka Kristus on, sillä me tunnemme Hänet jo!

Miten sinä ymmärrät sen kun Jumala sovitti maailman synnit itsensä kanssa?

Jos asia olisi niin kuin sinä väität, eikö Jumala silloin olisi sovittanut mailman synnit Poikansa kanssa?
        Mutta Raamattu ei niin sano. Ymmärrätkö miksi ei?

>>Niin, en ole katkera tms,- vaan tuon ilmi kuka Kristus on.

• ml213.

Ny kyllä ml213. sanoit väärin!

>>Ei tule sellaista päivää tai hetkeä, että uskoisin Kristuksen Jumalaksi

Taas puhut höpöjä.Herra sana ei tarkoita Jumalaa. Niin, arvaappa kuka teki Jeesuksesta Herran. Jos et tiedä, niin avaappa Raamattu Ap 2:36

Ajattele. JUMALA teki Nasaretin Jeesuksesta Herran,- mutta ei tehnyt Jumalaa ja näin Jeesus Kristus on Jumalan tekemä Herra.

• ???
        ml213. kirjoitti:

Taas puhut höpöjä.Herra sana ei tarkoita Jumalaa. Niin, arvaappa kuka teki Jeesuksesta Herran. Jos et tiedä, niin avaappa Raamattu Ap 2:36

Ajattele. JUMALA teki Nasaretin Jeesuksesta Herran,- mutta ei tehnyt Jumalaa ja näin Jeesus Kristus on Jumalan tekemä Herra.

Vastaapa ml. tuolla alempana olevaan Kelleskaupungin vaarin kysymyksiin! Kiinostaisi minuakin mitä vastaat.

7.10.2011 18:34 vaari kysyy.

• ml213.
        ??? kirjoitti:

Vastaapa ml. tuolla alempana olevaan Kelleskaupungin vaarin kysymyksiin! Kiinostaisi minuakin mitä vastaat.

7.10.2011 18:34 vaari kysyy.

""Miten sinä ymmärrät sen kun Jumala sovitti maailman synnit itsensä kanssa?""

Tarkoitanetko tätä kysymystä.

Näin omin sanoin kuvattuna. Jumala aivoitti koko ihmisen pelastumisen uhraamalla Poikansa ja näin Jumala pääsi päämääräänsä eli syntien sovituksen

Mutta, jos ajat takaa, että Jumala naulitsi itsensä ristille, niin tuo mielikuva ei ole totuutta.

Jeesus huusi ristillä; Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit ja samoin Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.

• ml213.

Jos asia olisi niin kuin sinä väität, eikö Jumala silloin olisi sovittanut mailman synnit Poikansa kanssa?

""Jos asia olisi niin kuin sinä väität, eikö Jumala silloin olisi sovittanut mailman synnit Poikansa kanssa?
        Mutta Raamattu ei niin sano. Ymmärrätkö miksi ei?""

Totuus on, että Jumala sovitti maailman synnit itsensä kanssa aivoittamalla/suunnittelemalla syntien sovituksen Poikansa kautta. Siis Jumalan suunnitelma syntien sovituksesta on se itsensä kanssa sovittamista. Ja onnistuihan Jumala siinä.

• ml213.

""Jos asia olisi niin kuin sinä väität, eikö Jumala silloin olisi sovittanut mailman synnit Poikansa kanssa?"""

Miten on mahdollista, että näin alkeellista asiaa et usko. JUMALAHAN juuri antoi ainokaisen Poikansa maailman syntien sovitukseksi. Jumala todella sovitti maailman synnit poikansda kautta eli uhraamalla oman Poikansa.

Niin, miten ihmeessä pelastukseen uskova ihminen epäilee tätä asiaa?? Onko perusta/perus asia syntien sovittamisesta hämärtynyt. Syntien sovittamisesta on erittäin kallis uhri.

• Kelleskaupunginvaari
        ml213. kirjoitti:

""Miten sinä ymmärrät sen kun Jumala sovitti maailman synnit itsensä kanssa?""

Tarkoitanetko tätä kysymystä.

Näin omin sanoin kuvattuna. Jumala aivoitti koko ihmisen pelastumisen uhraamalla Poikansa ja näin Jumala pääsi päämääräänsä eli syntien sovituksen

Mutta, jos ajat takaa, että Jumala naulitsi itsensä ristille, niin tuo mielikuva ei ole totuutta.

Jeesus huusi ristillä; Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit ja samoin Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.

Kovin oli epämääräinen tuo sinun selityksesi ja senhän ymmärtää kun silloin sinun olisi ollut pakko kumota oppisi.

>>Näin omin sanoin kuvattuna. Jumala aivoitti koko ihmisen pelastumisen uhraamalla Poikansa ja näin Jumala pääsi päämääräänsä eli syntien sovituksen

• Kelleskaupunginvaari
        ml213. kirjoitti:

""Jos asia olisi niin kuin sinä väität, eikö Jumala silloin olisi sovittanut mailman synnit Poikansa kanssa?"""

Miten on mahdollista, että näin alkeellista asiaa et usko. JUMALAHAN juuri antoi ainokaisen Poikansa maailman syntien sovitukseksi. Jumala todella sovitti maailman synnit poikansda kautta eli uhraamalla oman Poikansa.

Niin, miten ihmeessä pelastukseen uskova ihminen epäilee tätä asiaa?? Onko perusta/perus asia syntien sovittamisesta hämärtynyt. Syntien sovittamisesta on erittäin kallis uhri.

Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat? Mitä' minä en usko?

Minä uskon sen mitä Raamattu sanoo, että Jumala sovitti maailman synnit itsensä kanssa!

Väitätkö sinä minulle että Jumala sovittikin maailman synnit Poikansa kanssa, vastoin kuin Raamattu todistaa? Tätäkö sinä tarkoitat kun sanot että minä en usko?

Pitäisikö minun uskoa vastoin Raamatun todistusta?

>>Miten on mahdollista, että näin alkeellista asiaa et usko.

• ml213.

Minä uskon sen mitä Raamattu sanoo, että Jumala sovitti maailman synnit itsensä kanssa!

Väitätkö sinä minulle että Jumala sovittikin maailman synnit Poikansa kanssa, vastoin kuin Raamattu todistaa? Tätäkö sinä tarkoitat kun sanot että minä en usko?

Eiköhön se ristillä ollut Jeesus Kristus,- ei Jumala. Ristillä sovitettiin maailman synnit ja lopullisesti. Et kai kuvittele, että Jumala oli ristillä sovittamassa maailman syntejä.
        Pelastuksen ehtohan on uskoa miten Jumalan Poika on sovittanut maailman synnit ristillä.

Mutta, jospa palattaisiin tärkeimpään ja heitetään kinastelut sikseen ja uskotaan pelastuksen ehto;

"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi........ (Lue Ap2:36 miten Jumala teki Jeesuksesta Kristuksen ja HERRAN)....... ja uskot sydämessäsi , että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, ......n-i-i-n..........s-i-n-ä........p-e-l-a-s-t-u-t." Room.10:9

Kenet tulee suullaan tunnustaa Herraksi ja mihin tulee sydämessään uskoa?? pelastuakseen.

Ihmisen pelastus on noin yksinkertainen asia ymmärtää,- mutta näköjään vaikea uskoa sitä faktana/totuutena.

Huomaa Kristus on aina Jumalan ja koskaan Kristus ei ole Jumala. Vai oletko edelleen toista mieltä/uskoa.

• ml213.

""Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat? Mitä' minä en usko?"""

Edellisestä viestistäni jäi tämä asia vastaamatta. Kuten viesteistäsi ilmenee, niin et usko, että Kristus on Jumalan. Uskot siis Kristuksen olevan Jumala ja näin Jumala sinun uskossasi oli ristillä. Kristushan oli ristillä.

Todellisuudessa et usko, miten Jumala sovitti maailman synnit Pojan uhraamisen kautta. VT puolella taas Israelilaisilla syntien sovitus uhreja oli eläimet/eläin uhrit, mutta nyt UT puolella Jumala päätti sovittaa maailman synnit eli kaikkien ihmisten,-. myös pakanoiden ja tähän hän uhrasi oman Poikansa.

Uskotko, että keskimmäisellä ristillä oli Jeesus Kristus,- ei Jumala,- koska Kristus on JUMALAN. Nasaretin Jeesus,- joka vielä oli Herra,- mutta ei Jumala,- vaan JUMALAN Poika.

Jos olen ymmärtänyt sinjut väärin, niin kirjoita selkeästi miten Kristus on JUMALAN,- ei Jumala.

• 4IT

Kovin oli epämääräinen tuo sinun selityksesi ja senhän ymmärtää kun silloin sinun olisi ollut pakko kumota oppisi.

>>Näin omin sanoin kuvattuna. Jumala aivoitti koko ihmisen pelastumisen uhraamalla Poikansa ja näin Jumala pääsi päämääräänsä eli syntien sovituksen

ml213
        >>Herra sana ei tarkoita Jumalaa.

• 4IT
        4IT kirjoitti:

ml213

UT:n kreik. teks. kääntää kaikki vanhan testamentin Herra (Jhwh) sanan lainaukset sanalla kyrios. Samaa kyrios sanaa käytetään myös silloin, kun käytetään Herra (kyrios) Jeesus (Ieesous) sanaa. UT ei tee mitään eroa näiden sanojen välille, jotka ovat lainauksia VT:sta missä esiintyy Herra (Jhwh) sana ja UT:ssa olevan Herra (Kyrios) sanojen välille.

Johannes Kastaja siteerasi Jes 40 lukua sanoessaan olevansa huutavan ääni erämaassa, joka valmistaa tietä Herralle ja Jumalalle. Jes 40:3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

Hepreankielisessä Raamatussa Jes 40:3:ssa oleva Herralle sana on Jhwh sekä Jumalallemme sana on Elohim, ja kuten tiedämme niin Johannes kastaja valmisti tietä Herralle Jeesukselle, joka on Raamatun ilmoituksen mukaan Herra (Jhwh) sekä Jumala (Elohim).
        Kyrios sana siis tarkoittaa ja vastaa VT:ssa heprean sanaa Jhwh. http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesus_on_Jumala.html

• Oli se.....
        4IT kirjoitti:

ml213

Te epäuskoiset ihmiset siis ette usko Jumalan tehneen Jeesuksesta Herraa. Usko ei olekkaan joka miehen.

• kaikkea se keksii...
        4IT kirjoitti:

UT:n kreik. teks. kääntää kaikki vanhan testamentin Herra (Jhwh) sanan lainaukset sanalla kyrios. Samaa kyrios sanaa käytetään myös silloin, kun käytetään Herra (kyrios) Jeesus (Ieesous) sanaa. UT ei tee mitään eroa näiden sanojen välille, jotka ovat lainauksia VT:sta missä esiintyy Herra (Jhwh) sana ja UT:ssa olevan Herra (Kyrios) sanojen välille.

Johannes Kastaja siteerasi Jes 40 lukua sanoessaan olevansa huutavan ääni erämaassa, joka valmistaa tietä Herralle ja Jumalalle. Jes 40:3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

Hepreankielisessä Raamatussa Jes 40:3:ssa oleva Herralle sana on Jhwh sekä Jumalallemme sana on Elohim, ja kuten tiedämme niin Johannes kastaja valmisti tietä Herralle Jeesukselle, joka on Raamatun ilmoituksen mukaan Herra (Jhwh) sekä Jumala (Elohim).
        Kyrios sana siis tarkoittaa ja vastaa VT:ssa heprean sanaa Jhwh. http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesus_on_Jumala.html

Minä ainakaan en usko Paavolan sepustuksiin. Enemmän uskon Raamatun ilmoitukseen miten Jumala on tehnyt Jeesuksesta Herran. Petri Paavolallako on valta kumota Jumalan ilmoitukset??? Hei haloo!!!

• Jospa ei muista...
        kaikkea se keksii... kirjoitti:

Minä ainakaan en usko Paavolan sepustuksiin. Enemmän uskon Raamatun ilmoitukseen miten Jumala on tehnyt Jeesuksesta Herran. Petri Paavolallako on valta kumota Jumalan ilmoitukset??? Hei haloo!!!

Jospa Jumala ei muista asiaa oikein ja Paavolan täytyy se korjata.Voi olla, ettei Jumala sittenkään tehnyt Jeesuksesta Herraa, vaikka kuulemma Jumala niin ilmoittaa.

Paavolan kannattas huomauttaa tästä asiasta Jumalalle.

• Kelleskaupunginvaari
        ml213. kirjoitti:

Joh. 1.

No voi hyvä tavaton sentään, oletko sinä todella niin tyhmä, vai muutenko näyttelet tyhmää?

Etkö sinä todellakaan oikeesti käsitä sitä, että se SANA TULI LIHAKSI JA ASUI MEIDÄN KESKELLÄME! Kuka muu meidän keskellämme asui kuin Jeesus Kristus joka on Jumalan SANA. Ymmärrätkö sinä, vai haluatko sinä lainkaan ymmärtääkkään sitä, että se Jumalan sana oli Jeesuksena ja siten Hän on Jumala.

Ei tuon asian käsittämiseen kyllä mun mielestäni paljoa tarvita, mutta sinulle se näyttää olevan ylivoimaista käsittää ja ymmärtää, vaikka Raamattu sen selvästi sanoo. Ei siihen tarvita ihmisviisautta eikä mitään järkeilyä, vaan ainoastaan usko Raamatun ilmoitukseen. Mutta jos sitä uskoa ei ole, sinä olet esimerkki siitä miten Raamarun sanoma silloin kääntyy ja vääristyy.

Kysynkin nyt suoraan sinulta ml213, etkö usko mitä Raamattu sanoo, vai pidätkö sitä valheena?

• Kelleskaupunginvaari
        ml213. kirjoitti:

No hyvä kun sanoit tuon!

>>No, nyt selvisi, että luemme ja uskomme eri Raamattua. Kirjoitat, että sinun Raamatussasi on;
        "Raamattuni sanoo minulle että Jeesus Kristus on Jumala">>

Minä jo ihmettelinkin että kuinka sinä noin pimeudessä vaellat ja jatkuvasti vänkäät täällä. Mutta nyt se selvisikin kun sinä luet vallan jotain muuta raamattua kuin me Kristinuskoon uskovat luemme. Onkos se se raamattu jossa on se Joosefin jeesus poika? Vai onko se jehovalaisten väännös?

Älä ml213. sotke omaa raamatun väännöstäsi meidän keskusteluihin, kun keskustelemme pelastavasta Kristinuskosta Jumalaamme Herraan Jeesukseen Kristukseen.

No hyvä kun sanoit tuon!

>>No, nyt selvisi, että luemme ja uskomme eri Raamattua. Kirjoitat, että sinun Raamatussasi on;

Minä jo ihmettelinkin että kuinka sinä noin pimeudessä vaellat ja jatkuvasti vänkäät täällä. Mutta nyt se selvisikin kun sinä luet vallan jotain muuta raamattua kuin me Kristinuskoon uskovat luemme. Onkos se se raamattu jossa on se Joosefin jeesus poika? Vai onko se jehovalaisten väännös?

Älä ml213. sotke omaa raamatun väännöstäsi meidän keskusteluihin, kun keskustelemme pelastavasta Kristinuskosta Jumalaamme Herraan Jeesukseen Kristukseen.

Jospa sinä, Kelleskaupunginvaari, kertoisit meille kaikille lukijoille, Missä raamattuversiossa, luvussa ja jakessa lukee: "Jeesus Kristus on Jumala"?

Käytössäni olevissa suomalaisissa 1933/1938 ja 1992 versioissa yksiselitteisesti Jeesus ja apostolit julistavat - y k s i n - I s ä n - olevan totinen Jumala, [Joh.17:3]

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

• ml213.

No hyvä kun sanoit tuon!

Tuoko Jumalan ilmoitus sinua närästää.No, voithan sinäkin tulee tuohon ilmoitukseen uskovaksi,- jos sydämessäsi sitä haluat.

Ihminenhän voi tehdä paranusta vanhoilla päivilläänkin ja se on Jumalalle mieleen.

• ml213. kirjoitti:

""Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat? Mitä' minä en usko?"""

Edellisestä viestistäni jäi tämä asia vastaamatta. Kuten viesteistäsi ilmenee, niin et usko, että Kristus on Jumalan. Uskot siis Kristuksen olevan Jumala ja näin Jumala sinun uskossasi oli ristillä. Kristushan oli ristillä.

Todellisuudessa et usko, miten Jumala sovitti maailman synnit Pojan uhraamisen kautta. VT puolella taas Israelilaisilla syntien sovitus uhreja oli eläimet/eläin uhrit, mutta nyt UT puolella Jumala päätti sovittaa maailman synnit eli kaikkien ihmisten,-. myös pakanoiden ja tähän hän uhrasi oman Poikansa.

Uskotko, että keskimmäisellä ristillä oli Jeesus Kristus,- ei Jumala,- koska Kristus on JUMALAN. Nasaretin Jeesus,- joka vielä oli Herra,- mutta ei Jumala,- vaan JUMALAN Poika.

Jos olen ymmärtänyt sinjut väärin, niin kirjoita selkeästi miten Kristus on JUMALAN,- ei Jumala.

Vanhan testamentin uhripalveluksissa virheetön karitsa uhrattiin Jumalalle ja se oli esikuvaa Jeesuksen Jumalan Karitsan uhrauksesta Jumalalle syntiemme sovitukseksi.

Num 28:1 Ja Herra [JHWH] puhui Moosekselle sanoen:
        Num 28:2 "Käske israelilaisia ja sano heille: Pitäkää vaari siitä, että tuotte minulle minun uhrilahjani, ruokani, suloisesti tuoksuvat uhrini, määräaikanaan.
        Num 28:3 Ja sano heille: Tämä on se uhri, joka teidän on tuotava joka päivä Herralle [JHWH]: kaksi vuoden vanhaa virheetöntä karitsaa jokapäiväiseksi polttouhriksi.
        Num 28:4 Uhraa toinen karitsa aamulla, ja toinen karitsa uhraa iltahämärässä

Uhri annettiin Jumalalle, Jumala itse ei ollut uhrikaritsa. Vaan uhri oli hänen Poikansa.
        Ja sen todistaa myös Johannes Uudessa testamentissa.

Joh 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        Joh 1:30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
        Joh 1:31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
        Joh 1:32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        Joh 1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        Joh 1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."

Meidät on lunastettu virheettömän Karitsan, Kristuksen verellä.

1Pe 1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        1Pe 1:20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        1Pe 1:21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.

Ja Kristuksen kautta me uskomme Jumalaan, joka on hänet herättänyt. Jotkut eivät usko, he ovat uppiniskaista kansaa. He kapinoivat edelleen Jumalaa ja hänen sanaansa vastaan.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Tuoko Jumalan ilmoitus sinua närästää.No, voithan sinäkin tulee tuohon ilmoitukseen uskovaksi,- jos sydämessäsi sitä haluat.

Ihminenhän voi tehdä paranusta vanhoilla päivilläänkin ja se on Jumalalle mieleen.

"".No, voithan sinäkin tulee tuohon ilmoitukseen uskovaksi,- jos sydämessäsi sitä haluat"".

Siis voithan sinäkin tulla tuohon ilmoitukseen uskovaksi.Niin, ja silloin olisimme yhtä mieltä Kristuksesta.Hän on Jumalan Poika/Kristus on Jumalan ja näin mahdollistuisimme iloitsemaan yhteisestä uskosta.

• ml213.
        4IT kirjoitti:

Petri Paavola lie astunut liia suuriin saappaisiin kun on alkanut selittää alkukieltä. Jos ihminen ei ole omistautunut alkukieleen, niin harrastajien on viisaampi pysyä oppilaan roolissa.

Jos Jumala ilmoittaa selkeästi, miten hän on tehnyt Nasaretin Jeesuksesta Herran, niin lapsikin tajuaa, ettei hän tehnyt Jumalaa, koska itse tekijä on Jumala.

Jumala todella voi tehdä mitä vain ja ihmisellä ei siihen ole nokan koputtamista. Jumalan antaessa kaiken vallan Kristukselle, niin ihmisen on viisainta uskoa tähän ja uskoa siten, miten Jeesus on Jumalan tekemä Herra. Kaikella Jumalan aivoituksella ja tekemisellä on suuri merkitys ja viisaus,- vaikkei ihminen mahdollistuisi sitä ymmärtämään.

Niin, Totuus on, miten Jumala on Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Isä ja tuota totuutta on mieletön ihmisen alkaa muuttamaan. Jumala ei totisesti ole Isä ja Poika yhdessä,- vaan Jumala on yksi ja hän on Pojan Isä kuten tämä on selkeästi ilmoitettu Raamatussa. Taas uskominen siihen on jo ihmiselle vaikeaa.

Niin, todellisuudessa Petrikin opettaa eri Kristuksesta,- koska hän uskoo Kristuksen olevan Jumala. Taas Jumalan aivoittama Kristus,- jossa on ihmisen pelastus ja iankaikkinen elämä kätkettynä uskon kautta, niin juuri tämä usko tulee ymmärryksestä; Kristus on Jumalan.
        Huomatkaa valtava ero uskojen välillä.

Muta, ei hätiä. Kaikki ihmiset aikanaan tulevat ymmärtämän ja uskomaan, miten Nasaretin Jeesuksesta Jumala teki Kristuksen ja Herran ja tämän Herran edessä jokaisen polvet tulevat notkistumaan ja suullaan tunnustamaan Jumalan teon totuudeksi;- Jeesus Kristus on Herra.

Silloin ...k-a-i-k-k-i.... tulevat iloitsemaan yhteisestä uskosta.Niin, olipa ihminen tässä ajassa mitä mieltä tahansa ei olla mieletön.

• ml213.
        Jonah kirjoitti:

Vanhan testamentin uhripalveluksissa virheetön karitsa uhrattiin Jumalalle ja se oli esikuvaa Jeesuksen Jumalan Karitsan uhrauksesta Jumalalle syntiemme sovitukseksi.

Num 28:1 Ja Herra [JHWH] puhui Moosekselle sanoen:
        Num 28:2 "Käske israelilaisia ja sano heille: Pitäkää vaari siitä, että tuotte minulle minun uhrilahjani, ruokani, suloisesti tuoksuvat uhrini, määräaikanaan.
        Num 28:3 Ja sano heille: Tämä on se uhri, joka teidän on tuotava joka päivä Herralle [JHWH]: kaksi vuoden vanhaa virheetöntä karitsaa jokapäiväiseksi polttouhriksi.
        Num 28:4 Uhraa toinen karitsa aamulla, ja toinen karitsa uhraa iltahämärässä

Uhri annettiin Jumalalle, Jumala itse ei ollut uhrikaritsa. Vaan uhri oli hänen Poikansa.
        Ja sen todistaa myös Johannes Uudessa testamentissa.

Joh 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        Joh 1:30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
        Joh 1:31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
        Joh 1:32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        Joh 1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        Joh 1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."

Meidät on lunastettu virheettömän Karitsan, Kristuksen verellä.

1Pe 1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        1Pe 1:20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        1Pe 1:21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.

Ja Kristuksen kautta me uskomme Jumalaan, joka on hänet herättänyt. Jotkut eivät usko, he ovat uppiniskaista kansaa. He kapinoivat edelleen Jumalaa ja hänen sanaansa vastaan.

Noinhan se oli Jonah. Lisäksi on hyvä ymmärtää, miten Jumala oli aivoittanut tuon uhraamisen vain Israelilaisille. (Toisaalta koko VT oli kohdennettu Israelilaisille/Jumalan kansalle. Ja koko toimitus oli erittäin tarkoin säädetty.

Mutta, kun Jumala aivoitti pelastaa/sovittaa maailman synnit/kaikkien ihmisten synnit, niin tähän hän uhrasi oman Poikansa. Jos tuon tulisi avata ihmisen silmiä,- miten Poika Jeesus Kristus on eri taho kuin itse Jumala,- joka vaatii syntiuhrin ihmiseltä ja kun kaikki me tiedämme, ettei ihmisellä tule olemaan sellaista uhria, joka kelpaisi Jumalalle ja Jumala tiesi tämän, niin Jumalan oli välttämätöntä uhrata oma Poikansa, jos mielii sovittaa maailman synnit itsensä kanssa eli tulla rauhaan syntiä tekevän/langenneen ihmisen kanssa.

Jumalahan edelleen vihaisi kaikkia ihmisiä, koska langennut ihminen on syntiin mielistynyt/syntiä tekevä, mutta tämä asia muuttui kerta heitolla kun Jumala sovitti nämä synnit itsensä kanssa uhraamalla Poikansa. Siis todellisuudessa Jumalalle oli suuri ongelma ihmisen tekemät synnit ja tämä ongelma ei muutoin ratkennut kuin uhraamalla Poikansa,- joka uhri oli Nasaretin Jeesus Kristus.

Eli ihminen on täysin sivuosassa ajatellen pelastusta,- koska kaikki alkaa tästä; Niin, on Jumala maailmaa rakastanut jne.....

• Kelleskaupunginvaari
        ekivaari kirjoitti:

Jospa sinä, Kelleskaupunginvaari, kertoisit meille kaikille lukijoille, Missä raamattuversiossa, luvussa ja jakessa lukee: "Jeesus Kristus on Jumala"?

Käytössäni olevissa suomalaisissa 1933/1938 ja 1992 versioissa yksiselitteisesti Jeesus ja apostolit julistavat - y k s i n - I s ä n - olevan totinen Jumala, [Joh.17:3]

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

vai et muka tiedä? Ihan läpi koko Raamatun puhutaan siitä. En enää viitsi jakeita kopsailla kun se ei tässä tilanteessa auta enää yhtään mitää, sillä et halua uskoa niitä jakeita, haluat vain riitaa haastaa.

Mutta sen verran voin yhtä kohtaa ulkomuististani sanoo, Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Ei siihen ekivaari kovinkaan paljon viisautta tarvita kun jo ymmärtää kuka Jeesus on. Minä en voi sille mitää kun sinä et ymmärrä. Mutta ei sun kannattaisi vänkätä täällä kun et kerran ymmärrä Raamattua.

vai et muka tiedä? Ihan läpi koko Raamatun puhutaan siitä. En enää viitsi jakeita kopsailla kun se ei tässä tilanteessa auta enää yhtään mitää, sillä et halua uskoa niitä jakeita, haluat vain riitaa haastaa.

Mutta sen verran voin yhtä kohtaa ulkomuististani sanoo, Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Ei siihen ekivaari kovinkaan paljon viisautta tarvita kun jo ymmärtää kuka Jeesus on. Minä en voi sille mitää kun sinä et ymmärrä. Mutta ei sun kannattaisi vänkätä täällä kun et kerran ymmärrä Raamattua.

Yhdestäkään väärentämättömästä Raamatusta ei löydy tuollaista lausetta jossa sanottaisiin että "Jeesus Kristus on Jumala." Jos jostakin löytyy, sellainen lause on väärennetty, koska - - -

1.Korinttolaiskirje 8

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

• Surullista on
        ekivaari kirjoitti:

Yhdestäkään väärentämättömästä Raamatusta ei löydy tuollaista lausetta jossa sanottaisiin että "Jeesus Kristus on Jumala." Jos jostakin löytyy, sellainen lause on väärennetty, koska - - -

1.Korinttolaiskirje 8

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Kyllä ekivaari innokkaasti lainailee Raamattua, mutta se on valitettavaa kun hän ei ymmärrä mitä ne jakeet tarkoittavat joita täällä esille tuo.

• kertokaa minulle....
        Surullista on kirjoitti:

Kyllä ekivaari innokkaasti lainailee Raamattua, mutta se on valitettavaa kun hän ei ymmärrä mitä ne jakeet tarkoittavat joita täällä esille tuo.

1.Korinttolaiskirje 8

Kertokaapa molemmat - Surullista on ja Ekivaari, miten tuo Raamatun ilmoitus tulee ymmärtää.

• Kelleskaupunginvaari
        kertokaa minulle.... kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje 8

Kertokaapa molemmat - Surullista on ja Ekivaari, miten tuo Raamatun ilmoitus tulee ymmärtää.

minä olen huono selittämään, mutta sanon miten minä tuon ymmärrän.

>>1.Korinttolaiskirje 8

• Maailman luominen..

>>1.Korinttolaiskirje 8

>>>Jeesus oli Jumalana taivaassa, mutta alensi itsensä ja otti orjan aseman ja tuli lihassa tänne maanpäälle pelastamaan meidät syntiset.

>>1.Korinttolaiskirje 8

Ja näin minä asian ymmärrän: Koska "kaikki on Jumalasta" ja poika myös on Jumalasta, on poika vain osa Jumalaa, ei koko Jumala, vaan "Jumalan", niin kuin Paavali omistussuhteen opetti:

1.Korinttolaiskirje 3
        23 "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."

Jos ja kun Raamatun tekstin ristiriitoja esiintyy, kaikkien tekstien asiayhteys on ratkaiseva, ja koko asiayhteyden huomioiden tämä on ehdottomasti oikein:

Johanneksen evankeliumi 1
        1 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumalan."

Kristus on se Jumalan voitelema sana, jonka Isä lupasi panna joukostamme valitun profeetan, ihmisen pojan (Jeesus) suuhun:

5. Mooseksen kirja 18
        18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen - s a n a n i - hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."

• Eipä näytä ml213

No voi hyvä tavaton sentään, oletko sinä todella niin tyhmä, vai muutenko näyttelet tyhmää?

Etkö sinä todellakaan oikeesti käsitä sitä, että se SANA TULI LIHAKSI JA ASUI MEIDÄN KESKELLÄME! Kuka muu meidän keskellämme asui kuin Jeesus Kristus joka on Jumalan SANA. Ymmärrätkö sinä, vai haluatko sinä lainkaan ymmärtääkkään sitä, että se Jumalan sana oli Jeesuksena ja siten Hän on Jumala.

Ei tuon asian käsittämiseen kyllä mun mielestäni paljoa tarvita, mutta sinulle se näyttää olevan ylivoimaista käsittää ja ymmärtää, vaikka Raamattu sen selvästi sanoo. Ei siihen tarvita ihmisviisautta eikä mitään järkeilyä, vaan ainoastaan usko Raamatun ilmoitukseen. Mutta jos sitä uskoa ei ole, sinä olet esimerkki siitä miten Raamarun sanoma silloin kääntyy ja vääristyy.

Kysynkin nyt suoraan sinulta ml213, etkö usko mitä Raamattu sanoo, vai pidätkö sitä valheena?

vastaavan..vie varmaan häneltä aikaa yrittää miettiä vastausta sinulle kelleskaupunginvaari..niin yksinkertaisen selkeästi toit esille Raamatun totuuden !

• ekivaari kirjoitti:

Ja näin minä asian ymmärrän: Koska "kaikki on Jumalasta" ja poika myös on Jumalasta, on poika vain osa Jumalaa, ei koko Jumala, vaan "Jumalan", niin kuin Paavali omistussuhteen opetti:

1.Korinttolaiskirje 3
        23 "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."

Jos ja kun Raamatun tekstin ristiriitoja esiintyy, kaikkien tekstien asiayhteys on ratkaiseva, ja koko asiayhteyden huomioiden tämä on ehdottomasti oikein:

Johanneksen evankeliumi 1

Kristus on se Jumalan voitelema sana, jonka Isä lupasi panna joukostamme valitun profeetan, ihmisen pojan (Jeesus) suuhun:

5. Mooseksen kirja 18
        18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen - s a n a n i - hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."

"""Johanneksen evankeliumi 1

Kristus on se Jumalan voitelema sana, jonka Isä lupasi panna joukostamme valitun profeetan, ihmisen pojan (Jeesus) suuhun:"""
        .
        .
        .

Tuo Joh 1 alku ja sen yhdistäminen Nasaretin Jeesukseen, niin lie monelle ihmiselle vaikea ymmärtää.

Niin, ymmärrän ja uskon, miten Sana on todella Jumala. Kun Sana tuli lihaksi, niin liha ei ole Jumala,- vaan Sana, joka oli lihassa/Jeesuksessa oli "Jumala kanssamme". Tästä johtuen, Jeesuksen tehtävään liittyi, miten hän toi Sanan/Jumalan tahdon ihmisten tietoisuuteen ja tästä samasta Sanasta ihminen myös uudestisyntyy. (Usko Jumalaan tulee Kristuksen puhumasta sanasta)
        Sanalle tuli olla liha ja tämä liha ,- Nasaretin Jeesus oli Daavidin siemenestä ja juuri tähän ihmiseen tuli Sana/Jumala. Raamattuhan selkeästi ilmentää, miten Jumala puhui Poikansa kautta ja samoin teki tässä Nasaretin miehen/lihan kautta ihmeitä ja tunnustekoja jne...

Tärkeintä on ymmärtää, ettei liha,- johon Jumala tulee Sanan kautta, niin tämä liha ei muutu Jumalaksi. Nasaretin Jeesus oli Kristus ja Herra ja jossa oli Sana/Jumala, mutta silti Jeesus ei ollut Jumala. Kristus on JUMALAN.

Niin, samoin ihminenkin,- joka mahdollistaa kirkastamaan JUMALAN ruumiissaan...-....Sanan kautta/Sana on Jumala, niin silti ihminenkään ei muutu Jumalaksi,- vaikka Jumala puhuu ja on ihmisessä.

• Lupi Louja
        Maailman luominen.. kirjoitti:

>>>Jeesus oli Jumalana taivaassa, mutta alensi itsensä ja otti orjan aseman ja tuli lihassa tänne maanpäälle pelastamaan meidät syntiset.

Sinä sanot pojallesi: "Käväise kaupassa ostamassa makkaraa."
        Poika käväisee kaupassa ostamassa makkaraa.
        Poika teki tuon teon sinun kautta, vai sinun sanan kautta?

>>>Jos tuohon uskoo, niin Jumalahan loi maailman ei Jeesus.Kylläkin Pojan kautta.

• Ml213 on niin
        Lupi Louja kirjoitti:

Sinä sanot pojallesi: "Käväise kaupassa ostamassa makkaraa."
        Poika käväisee kaupassa ostamassa makkaraa.
        Poika teki tuon teon sinun kautta, vai sinun sanan kautta?

>>>Jos tuohon uskoo, niin Jumalahan loi maailman ei Jeesus.Kylläkin Pojan kautta.

kiero mies että hänen sanomisistaan ei ota mitenkään selvää mitä tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Ml213 on liian filosofinen jotta edes itse ymmärtäisi mitä kirjoittaa, niin miten me tavalliset ihmiset voimme sitä käsittää mitä hän tarkoittaa kun ei hän itsekkään käsitä mitä kirjoittaa ja tarkoittaa.

Enkös minä nyt yksinkertaisesti selittänyt tämän tässä? :)

• Ilm: 8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

Kelleskaupunki olettaa, että tässä kerrotaan jumalasta Jeesus nimeltään.
      Vaari perustaa käsityksensä edelliseen jakeeseen, jossa puhutaan lävistetystä Jeesuksesta.

Vaari sekä yllä oleva jae kumoaa kristinuskon jumalan tärkeimmän ominaisuuden, ajattoman olemassaolon. Se olisikin syntynyt ja olisi kuoleva. Eikö totta? Mistä virhe syntyi?

7 ja 8 jae tulisi käsittää erillisinä. Seiskassa puhutaan Jeesuksesta ja kasissa Jumalasta. Mutta jos ne ymmärretään peräkkäisinä, niin Jeesus olisi syntynyt ja kuoleva jumala.
      Jäljelle jää looginen ristiriita Jumalan ikuisesta luonnekuvasta.
      Missä siis ongelma?

Jakeet on värkätty peräkkäin Nikean 325 jälkeen osoittamaan Jeesuksen jumalaksi korottamista ja samalla on tullut kömmähdys siinä, että Jumala syntyi ja tulee kuolemaan (häviämään) eli ei ole ikuinen.

Pyydän selitystä, enkä hyväksy ylimalkaista olankohautusta.
      Jakeissa on selvät sanat ja jotka tarkoittavat jotakin.

• jaikal.se

>>>Pyydän selitystä, enkä hyväksy ylimalkaista olankohautusta.

• Samanlainen ristiriita on Heprealaiskirjeen 1:8. ja 9 jakeiden välillä;
        Jae 8 on väärennetty oikeasta muodosta; "mutta pojasta sanoo Jumala: Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti", muotoon: "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti",

Seuraava jae kuitenkin todistaa että poika ei ole Jumala, koska pojalla on "Jumala, sinun Jumalasi", joka on hänet voidellut Kristukseksi, ei, Jumalaksi:

9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

• yy777yya
        jaikal.se kirjoitti:

>>>Pyydän selitystä, enkä hyväksy ylimalkaista olankohautusta.

Jaikal.se. Aina on ollut se periaate, että enemmistö päättää vähemmistön asiat.Myös uskonnossa ja uskossa .Ihminen tekee toisesta ihmisestä sen minkä haluaa, ja tekijät yleensä ovat narsisti sadisteja.

• Eieiei EI se ole pilkkaamista, ilmari, jos ei usko täsmälleen samalla tavoin kuin sinä. Eli ei usko ollenkaan.

Jokaisella meistä on oma subjektiivinen näkemys Jumalasta, tai onko Jumalaa ollenkaan, se ei ole pilkkaamista, se on enemmän pohdintaa siitä mistä tästä kaikesta on kyse.

Sinä olet tullut johonkin tulokseen "jumalasta", se on sinun totuus. Minun totuus on tuo minkä edellä kerroin. Jokainen uskoo johonkin jumalaan, joka ei ole koskaan identtinen kanssamatkaajan jumalan kanssa.

Jos siihen lähettäisiin, jumalat riitelisivät keskenään. Kas kun se jumala on usein vain oman mielen tuotos. Siun taipaleesi on määrännyt oman jumalankuvan, se ei ole sama kuin naapurin. Silti kyse ei ole jumalanpilkasta.

Henkisyys ja hengellisyys sekoitetaan liian usein.

• Ilm. 1: 7 ja 8 jakeet sekä 8. jakeen lausuma ovat loogisesti ristiriitaiset kaikissa suhteissa.

Jaikal ei kyennyt selittämään ristiriitoja. Olisiko muita selittäjiä?

• nunnuka-lailailai

Täällä,täällä!!!

nunnukanunnuka-lailailai nunnukanunuka-lailailai...!!!

• body

Ihmisillä on aina halu ja tarve nostaa korokkeelle, että häntä voidaan kumartaa ja palvoa.

Jeesus sanoi usein itsestään, " ihmisen poika ", joten pitäydytään siinä ja jätetään joutavat jumalisuudet pois.

Jeesus ei halunnut patsaille, vaan hän oli ja eli kansan parissa ja kansan tasolla.

• Mohikaani_27 kirjoitti 7.10.2011 klo 20:26 mm. näin;

>" * Ekivaari kirjoitti tämän sittaatin;
      * "< Efesolaiskirje 1
      8 "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi," Miksi et sitten ymmärrä, että Jeesus on Jumalan Poika, meille jotka olemme saaneet tätä armoa armon päälle, ymmärrämme sen. Ja me ymmerrämme, että Jeesus on absolyyttisen synnitön, ja on syntynyt Pyhästä Hengestä, ei Joosefista.

Olen sinulle, Mohikaani, jo useita kertoja selittänyt samalla tavalla kuin Jeesus ja Paavali selittivät Jeesuksen lihan, ihmisen pojan syntymisen eriksen Daavidin siemenestä ja eriksen Kristuksen hengellisen, Jumalan pojan syntymisen Jumalan pyhästä hengestä:

Johannes 3
      6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Roomalaiskirje 1
      2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa,
      [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
      3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
      4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Matteus 12
      48 "Mutta Jeesus vastasi sanantuojalle: "Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?"
      49 Hän osoitti kädellään opetuslapsiaan ja sanoi: "Katso, tässä ovat minun äitini ja veljeni.
      50 Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Joh.15:14; Room.8:29; Hepr. 2:11 Mark. 3:33-35; Luuk. 8:21; 11:28]

• 22777222

il-mari kirjoittaa niinkuin asia oikeasti on .Raamattu on pyhänhengen henkeyttämää tekstiä, eikä ihmisen sinne runoilemaa lyriikkaa. Jumala puhuu sanassaan ja se on uskomista varten,eikä käsittämättömiä tulkintoja varten. Usko on sitä että uskot raamatun sanan niinkuin se on sinne kirjoitettu, eikä niinkuin ihminen haluaa sen tulkita.

• Näin on

Olen samaa mieltä kanssasi ja lisäisin siihen vielä jaikalin mohikaani ja psalmin. Nämä nyt tuli mieleeni on varmasti muutama muukin joka on Helluntailainen ja kirjoittaa täällä. Ekivaarikin kertoo olevansa Helluntailainen, mutta hänen kirjoituksensa ei ole Raamatusta vaan ihan jostain muusta ja siksi hän ei voi olla Helluntailainen virallisesti. Ekivaari ei tunnusta Kristinuskoa, eikä usko Jeesuksen syntyneen kuten Raamattu asian ilmoittaa. Ekivaarilla on silloin joku muu jeesus kuin Raamatussa. Samoin on hänen "opetuslapsillaan" jotka eki on saanut käännytettyä pois taivastieltä.

• "il-mari kirjoittaa niinkuin asia oikeasti on .Raamattu on pyhänhengen henkeyttämää tekstiä, eikä ihmisen sinne runoilemaa lyriikkaa."

Raamattu on ihmisen kirjoittama sekasotkuinen opus ristiriitaisuuksissaan ja se osoittaa, ettei se voi olla kaikkitietävän kirjoittama tai sanelema teksti kirjoittajalle.

Toisaalta kaikkivoipa ja -tietävä ei nostaisi epähumanismia hyveeksi kuten esimerkiksi murhien ihannointia.
      Kaikkivoipa tietäisi, että oppiin hurahtaneiden psyyke vaurioituisi omahyväisyydestä omaan pelastumiseen ja toisten kidutukseen joutumisen ihannoimisella.

Raamattu on alkeellisen tietoisuustason ihmisten kirjoittama sekava oppi, josta edes kannattajat eivät saa tolkkua.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      82
      3919
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3287
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      123
      2588
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      193
      1852
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1764
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1580
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      94
      1580
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      109
      1498
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1281
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      56
      1143
    Aihe