Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Up education järjestämänä vaihtoon

-juttta

Eli olen lähdössä tammikuussa 2012 amerikkaan vaihtoon lukukaudeksi. Onko kellään kokemuksia UP education järjestöstä, millainen on yms? Ja muutenkin mitä tahansa vinkkejä sun muita :)

7

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -juttta

      Ja vielä vaihdoissa olleille että kuinka monta kurssia suunnilleen lukukauden aikana pystyy hyväksilukemaan että saisi lukion kursseja käytyä sielläkin?

    • asdf.

      Mulla on kokemusta eli tällä hetkellä olen vaihdossa Jenkeissä UP Educationin kautta. Järjestövalintasi on mun mielestäni paras mahdollinen, koska oppilaat ei ole vaan nimiä paperilla vaan oikeita ihmisiä :) Kaikki asiat ollaan toimistolla hoidettu erinomasesti ja apua saa aina pyydettäessä.

      Kurssien hyväksilukeminen riippuu aika pitkäti koulusta, mä en saa näillä näkymin yhtään kurssia suoritettua, paitsi englanninkielisen maavalinnan takia saan suorittaa loput enkunkurssit itsenäisesti jos haluan. Kannattaa koululta kysellä, jotkut antaa useempiakin kursseja hyväksiluetuks. Riippuu myös siitä että millasia kursseja vaihdossa ottaa. Useimmissa kouluissa täälä Jenkkilässä kuitenkin on sama lukkari joka päivä läpi vuoden, eli kovin montaa kurssia et saa täälä suoritetuks millään.


      Vinkkiboxiin voisin heittää että valmistaudu istuun autossa ja paljon. On tietty paikkoja joissa kaikkialle pääsee kävellen mutta yleisesti ottaen Jenkit on bensan suurkuluttajia ja omassa kaupungissani et edes pääse kävellen paikkoihin koska tiet on isoja ja nää on tuskin kuullutkaan kävelyteistä.

      Koulut on aika isoja ja opetus ei mitään huipputasoo. Tääkin, kuten ihan kaikki muukin on vähän paikkakohtasta. Mä stressasin ekoista kokeista ihan järjettömästi, mutta kaikki muut paitti matikankokeet oli joko monivalintoja tai sellasia yhen sanan vastaukesen vaativia. Testeissä saa käyttää muistiinpanoja tai kirjoja joten en ihmettele että ihmiset ei oo mitään järjen jättiläisiä.. Nuoret ei myöskään oo kuullu ehkäsystä ja mä tiedän ainakin 5 teiniäitiä ja pari jotka on raskaana. Ainakaan mun paikkakunnalla järkyttävän yleistä. Älä siis järkyty :P

    • -juttta

      Kiiitos paljon näistä vinkeistä! :) Missä päin Amerikkaa oleskelet? Kyselisin myös että miten helppo on ollut tutustua ihmisiin? Itselleni on semmoinen kuva tullut että todella erilaista kuin Suomessa, ja että tuntemattomatkin voivat tulla juttelemaan mitä täällä tapahtuu todella harvoin. Entä oletko ollut tyytyväinen perheeseen, onko tullut ongelmia yms?
      Kiiitos paljon jos pystyt vastaamaan :)

    • -juttta

      Ja tosiaan tuosta järjestöstä tuntuu melko harvalla siitä olevan kokemusta joten sen takia vähän jännittää miten asiat tulevat sujumaan mutta hyvä jos sinulla kaikki sujunut hyvin! :)

    • asdf.

      Oleskelen Illinoisissa, melkein Chicagon naapurissa :)

      Perhe on mulla osunut ihan täydellisesti nappiin, mitään riitoja ei oo ollu ja voidaan puhua avoimesti ihan melkeimpä kaikesta. Täälä ei kyllä polittisista mielipiteistä tai uskonnosta kannata kyllä ruveta mitään ekana sanoo, monet ihmiset pahottaa mielensä jos sanot jotain uskontoon viittaavaa tai vihjaat siihen suuntaan että joku on väärässä. En ite ole tätä virhettä tehnyt mutta eräs opettaja teki, eikä kaikki oppilaat ollu ihan mielissään...

      Ihmiset on juu tosi paljon avoimempia ja melkeimpä jokainen kaupan kassa alkaa smalltalkkaamaan ja voit alkaa jutteleen ihan kenen kanssa tahansa ja liittyä muiden keskusteluun eikä kukaan kato kieroon :) Myöskin paljon enemmän on sellasta että sanotaan ihan ääneen tuiki tuntemattomillekin et ''hei, sullon hieno laukku/kaulakoru/kengät'' yms. Tulee sitä väkisinkin hyvä mieli kun ihmisiltä tulee tommosta pientä positiivista kommenttia. Ihan erilaista siis kun se perisuomalainen ''vältän katsekontaktia ja varsinkin puhumista kenenkään kanssa'' -asenne.

      Yleisesti ottaen helppo siis tutustua ihmisiin jos vaan avaa sitä omaa suutaan :)

    • -juttta

      Kiva kuulla! :) Kiitos kovasti tiedoista, nyt vain jännittämään perheen valintaa ja paikkaa!

    • harmitus2

      Neuvoksi lähtijälle ja vanhemmille: VAADI sopimukseen perhetieto ja tieto siitä, että pääset sovittuihin asioihin, kuten koulu, perheasuminen...
      Ja tästä kaikesta aikataulutus hyvissä ajoin ennen lähtöä, jotta ei tule pettymystä vaikkapa siitä, että paikkaa ei järjesty lainkaan:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe