Kuinka nopeasti Spiresis auttaa?

Kohta kalju?

Olen kolmekymppinen nainen ja sain lääkäriltä 100 mg Spiresis-tabletteja hoidoksi miestyyppiseen hiustenlähtööni. Olen syönyt lääkettä nyt 3 viikkoa 1 tabletin päivässä ja ainakaan vielä en ole saanut minkäänlaista apua.

Miten nopeasti teillä muilla lääke tehosi ja mistä sen huomasitte? Alan olla epätoivoinen tämän asian kanssa kun hiuksia vaan tippuu ja tippuu...

39

17028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6kk kun olet syönyt

      niin näet jo tuloksia. Ei ihmelääkettä olekkaan.

      • Anonyymi

    • nainen täällä

      Siis syöt yhden tabletin päivässä? Kun minun mielestäni niitä pitää syödä neljä, jotta saisi 100 mg, mikä on alin määrä, jolla tuloksia tulee. Nosta annosta vähitellen.

      3:ssa viikossa ei ulospäin näy mitään. Sisäisesti toki tapahtuu. Hius on vain niin hitaasti kasvava, ynnä sillä on kasvu- ja lepovaiheensa, joten kaikki hyvää tekevä vaikutus näkyy kuukausien viipeellä. Monilla hiustenlähtö alussa vain jatkuu, koska Spiresis puskee vanhat pois ja tekee uutta hiusta.

      Minulla alkoi muutaman kuukauden käytön jälkeen tulla tuloksia. Ensin päänahka lakkasi rasvoittumasta, eli pasukertoja saattoi harventaa. Hiukset myös tuntuivat tuuheammilta. Jos lopetat Spiresiksen käytön, olet muutaman kuukauden viipeellä taas alkupisteessä.

      Suosittelen lisäksi Rogainea, jota aloin myös käyttää. Spiresiksen ja Rogainen yhteisvaikutuksella hiukseni olivat puolen vuoden kuluttua hoidon aloittamisesta tuuheammat kuin koskaan! Sitten allergisoiduin Rogainelle, ja jouduin lopettamaan. Ainakaan minulla Spiresis yksinään ei jaksanut pitää uusia hiuksia päässäni, vaan muutaman kuukauden jälkeen uudet Rogaine-hiukseni alkoivat tippua pois.

      Suosittelen, että kokeilet suoraan Rogaine Foamia. Ei tunnu ärsyttävän päänahkaa. Sitä tilasin verkkokauppa Bioveasta.

      Ja pidä hyvää huolta päänahastasi. Älä käytä shampoita, joissa on silikonia! Täällä monet vannovat ketokonatsolin nimeen, eli Nizoral, Conact jne.

      • Tarkkana käytössä

        Spiresistä on 25, 50 ja 100 mg tabletteina ja ymmärsin että aloittajalle on kirjoitettu resepti 100 mg pillereille.

        Muistutuksena Spiresiksen käyttäjille että lukekaa huolellisesti lääkkeen mukana tuleet ohjeet. Esimerkiksi minulla lensi mineraalisuolapurkki heti roskiin ja välttelen ruoka-aineita jotka voisivat nostaa veren kaliumpitoisuutta. Tavanomaiset tulehduskipulääkkeet ovat käytännössä kielletty, samoin eräät verenpainelääkkeet, joten pitää neuvotella lääkärin kanssa jos käyttää muita lääkkeitä.


    • nainen täällä

      Totta, Spiresistä on eri vahvuista. Tietääkö kukaan, onko parempi/halvempi syödä 1X100mg pilleri vai 4X25mg pilleri?

      Minä luin ohjeista, että ibuprofeenin (Burana) JATKUVA käyttö ei sovi. Aspiriini oli sellainen, jota ei pitäisi käyttää ollenkaan.

      Verenpainelääkkeet voisi vaihtaa Spiresikseen - toki lääkärin kanssa neuvottelun jälkeen - koska Spiresis on itsessään verenpainelääke.

      • Lääkehausta löytyy

        Hinnat löytyy vaikkapa Kelan sivulta lääkehausta ja sieltä poimin seuraavat hinnat.

        Spiresis Orion OYJ 100 mg 100 kpl purkki 38,98 €
        Spiresis Orion OYJ 25 mg 4x100 kpl purkki 56,48 €

        Lääke on alempi erityiskorvattava jos on siihen edellyttävät sairaudet.

        Aiemmin kun lääkäri oli kirjoittanut minulle 25 mg pillereitä ja annosta nostettiin, käski ottaa kerralla kaikki, joten pillerien jakaminen vuorokaudelle on oikeastaan haitaksi, kun nesteenpoisto vaan jatkuu. Itse otan Spiresiksen aamiaisen yhteydessä kun yleensä aamupäivällä voi käydä helpommin vessassa ja haluan nukkua rauhassa yöni.


    • Kohta kalju?

      Kiitos kaikista kommenteista! Syön tosiaan 1 tbl/päivä noita 100 mg tabletteja. Sen ymmärrän ettei uusi hius kasva kolmessa viikossa vaan lähinnä mietin, koska voisin odottaa, että hiusten tippuminen loppuu (jos loppuu). Spiresis aiheuttaa minulle niin voimakasta väsymystä ja ihon kuivumista, että jatkan näiden syömistä vain, mikäli näistä on oikeasti apua. Mutta eihän tässä auta kuin olla kärsivällinen ja katsoa väheneekö hiustenlähtö seuraavien kuukausien aikana.

      Lääkärikin puhui tuosta Rogainen käytön mahdollisuudesta. Minua vaan pelottaa sen mahdolliset sivuvaikutukset. Luin lääke.infosta, että sivuvaikutuksena voi olla lisääntynyt karvankasvu muualla kuin päänähassa (etenkin kasvoissa!) ja en haluaisi tämän tulevan kaljun lisäksi enää kasvattaa partaa... En nykyiselläkään ole vähäkarvaisin nainen, joten pelkään, että Rogainen myötä alan muistuttaa apinaa.

      Shampoon olen jo vaihtanut Nizoraliin, mutta sillä ei saa ilmeisesti pestä kuin 2 kertaa viikossa?

      • Anonyymi

        Pelkäär Rogaa mutta et Spiroa :) ?! spiro on vaarallisempi. Molemmat nykytiedon mukaan ja shampooksi Nizoral pakkauksen ohjeen mukaan hiustenlähdön hoitoon.


    • nainen täällä

      Ahaa, 100mg tabu on halvempi! Täytyy pyytää lääkäriltä, joka tosin määrää Spiresistä minulle vain siksi, että minulla "onneksi" on lievästi noussut verenpaine. Silloin lienee parempi jakaa annos.

      Rogaine ei ole ainakaan minun naamaani kasvattanut ylimääräistä karvaa.

      Spiresis väsyttää? No, me kaikki reagoimme yksilöllisesti. Ja jos Spiresis auttaa rasvoittuvaan päänahkaan, niin tokihan se sitten voi jollakulla kuivattaa ihoa muutenkin.

      Olen käyttänyt Conact-shampoota, jossa on yhtä paljon ketokonatsolia kuin Nizoralissa, mutta on halvempi. Hiukseni ovat käyneet kuiviksi, kuulemma odotettavissa oleva vaikutus.

    • LauraM

      Hei kaikki! En halua masentaa, mutta kerron kuitenkin oman Spiresis-tarinani, sillä mielestäni lääkärit antavat lääkkeestä usein liiankin ruusuisen kuvan... Eli kuten ehkä tästä voi päätellä, Spiresis ei mulla auttanut, vaikka miestyyppistä hiustenlähtöä lääkärin mukaan onkin.

      Spiresis väsytti ja heikotti myös minua, lisäksi suuta kuivasi tosi paljon, 100 mg annos oli mullakin päivittäin. Söin 9 kk ja kun mitään apua ei ollut (ensimmäisinä kuukausina lisääntynyt hiustenlähtö oli ainoa vaikutus, uusia ei kasvanut), lopetin.

      Rogaine on se mikä mulla toimii, nyt kohta vuosi käyttöä takana. Oon saanut entisen hiusrajani takaisin otsalle, vaikka tietysti uusi tukka on vielä aika lyhyttä. :) Hiustenlähtö on myös vähentynyt. Pesen hiukset Priorin-shampoolla 2krt viikossa Nizoralilla ja syön kuureina Biotinia.

      • Voisi kokeilla

        Spiresis ei auta miestyyppiseen hiustenlähtöön. Siihen tarvitaan antiandrogeenia ja jos on kyse naisesta, apu voi löytyä Diane Nova e-pilleristä.

        Koska Spiresis on verenpaineen hoitoon tarkoitettu nesteenpoistolääke, se voi todellakin kuivatta suuta kun kroppa menee todella kuivaksi ellei ole turvotusta poistettavaksi.


    • nainen täällä

      Spiresis auttaa miestyyppiseen hiustenlähtöön ja Spiresis on "antiandrogeeni". Ainakain minun miestyyppiseen hiustenlähtöön on auttanut. Mitään yleispätevää totuutta tuskin on.

      Kuivaan suuhun auttaa veden juominen. Ehkä, jos ihmisellä ei ole kohonnutta verenpainetta, Spiresiksen aikaansaama madaltunut verenpaine heikottaa ja väsyttää.

    • Kohta kalju?

      Kiitos tuosta Conact-shampoo vinkistä! Täytyy kokeilla sitä seuraavaksi jos se on vielä edullisempi kuin Nizoral.

      Olen ajatellut, että mikäli Spiresis ei auta minua, niin kokeilen seuraavaksi Diane Nova-pillereitä. Itseasiassa pillereiden (Mercilon) lopettaminen tämän hiustenlähdön minulla "aloitti". Tai lääkäri Hannuksela kertoi, että pillerit, joita söin viimeiset 13 vuotta ovat auttaneet minua pitämään olemassa olevat hiukset päässä, vaikkei uusia ole kasvanut. Jouduin valitettavasti lopettamaan pillerit muiden sivuvaikutusten takia.

      Olisin mieluummin ilman e-pillereitä, mutta jos se on ainut keino pitää hiukset päässä, niin vaihtoehdot ovat vähissä. Menen Hannukselalle seurantakäynnille parin kuukauden päästä ja täytyy keskustella silloin tuosta Diane Novasta. Totta varmasti on, että yleispätevää ratkaisua ei ole, vaan on kokeiltava mikä minua auttaisin parhaiten/ josko ollenkaan.

    • Kohta kalju?

      Ajattelin palata kertomaan kokemuksia Spiresiksestä jos joku muu taistelee samojen asioiden kanssa. Olen syönyt lääkettä 100 mg/päivä annostuksella nyt vajaan 3 kuukautta ja kävin lääkärin seurantakäynnillä tällä viikolla.

      Olin jo huomannut, että viimeisen parin viikon aikana hiustenlähtö oli vähän vähentynyt ja lääkärin tehdessä tukistuskokeen lähti vain 1 hius irti! Lääkäri myös sanoi, että näki ohimolla/otsalla pientä hiuksen alkua ja sanoi, että tätä menoa on hiusraja vuoden päästä sentin alempana.

      Seuraavaksi vuorossa on kalium-arvojen testaus, joka määrittää voinko jatkaa lääkkeen syömistä. Uusien hiusten pitäisi myös ilmeisesti kasvaa vähintään 20 senttisiksi tai muuten kaljuuntuminen jatkuu..?

      "Taistelu" ei siis ole vielä ohi, mutta ainakin toivoa on näkyvissä :)

    • Miina123

      Onko olemassa luontaistuote/shampoo,joka voisi korvata Spiresiksen? Olen syönyt Spiresistä 4 vuotta, koska minulla on pco:sta johtuva hiustenlähtö. Keskusteltuani gynekologin ja ihotautilääkärin kanssa,lopetin 3kk sitten lääkkeen käytön. Yritän tulla raskaaksi ja lääkärin mukaan Spiresiksen vaikutusta fertilisaatioon ei ole tutkittu,mutta ei suositella. Anyway...Odotusteni mukaisesti päänahka rasvoittui kuukausi spiresiksen lopettamisen jälkeen. Paljon. Todella paljon. Hiukset tuntuvat taas venyviltä ja ohuilta. Lääkärit eivät osanneet sanoa,mitä kannattaisi syödä lääkkeen sijasta. Terveellisesti tottakai,mutta mitä hivenaineita? Olen nyt lisännyt D-vitamiinin määrää 1000% suositellusta päiväannoksesta.

      • Anonyymi

    • Tärkeä tieto tämäkin

      KUn/jos tulet raskaaksi, lopeta heti ylimääräisten vitamiininen syönti. Liiallinen määrä rasvaliukoisia vitamiineja, erityisesti A-vitamiini, aiheuttaa sikiövaurioita. Vitamiineja voi syötä vasta kun raskus on kestänyt viisi kuukautta.

    • Miina123

      No eiköhän se kerro sitte lääkärissä tasan tarkkaan mitä saa ja mitä ei saa syödä raskauden aikana. Niiden kysymysten aika ei ole nyt. Nyt kiinnostaisi vain tietää,miten pitää tukka päässä ilman lääkkeitä. Siihen toivoisin vastauksia.

    • PALMUPALMU

      Sahapalmu eli saw palmetto voisi auttaa, samantyylisiä vaikutuksia kuin Spiresiksellä, ei tietystikään korvaa lääkettä mutta toisilla tehoaa hyvinkin.

      Googleta ja lue, varsinkin englanniksi löytyy paljon tietoa.

    • pohdis

      Minä olen syönyt nyt spiresistä 75 mg annostuksella vähän yli 2 kk ja vielä ainakaan tuloksia ei näy. Hiuksia lähtee edelleen jonkin verran (myös uutta lyhyttä), hiukset rasvoittuu nopeasti eli päivittäin pestävä. Kuitenkin uutta kasvua on mielestäni aika paljon, sellaista ohutta 1-2 cm mittaista. En kuitenkaan tiedä voiko tuo olla spiresiksen aikaansaamaa? Aloitin nimittäin noin kuukausi ennen spiroa myös kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkityksen ja vielä sitä aiemmin priorin-kuurin, jonka vaihdoin evoniaan. Ehkä tää mun hiustenlähtö on niin monesta tekijästä johtuvaa, että kaikki nuo auttaa? Mutta mullakin siis vuosien varrella päälaki selvästi ohentunut ja päälaki selvästi paistaa ohentuneiden hiusten alta. Raskauksien aikana hiukset ja päänahka voi erinomaisesti, katsoin juuri kateellisena kuvia ristiäisistä jolloin tukka oli tuuhea ja kiiltävä, eikä rasvoittunut, ja voin pitää hiuksia kiharrettuna ilman että päälaki mistään paistoi. Toista se on nyt. Voi olla että jos nyt tuo spiresis ei auta tässä muutaman kuukauden aikana, niin kokeilen e-pillereitä, jospa se estrogeeni auttaa minullakin pitämään hiukset päässä.

    • -e

      ^ saanko kysyä millasilla arvoilla sulla kilpirauhasen vajaatoiminta diagnosoitiin ja millasta annosta syöt nyt? vaikkei siis liitykään tähän keskusteluun :) mäkin epäilen et mulla on hiustenlähtö aika usean tekijän summa....

    • Tyytyväinen

      samoin, melkeinpä kaikki kilpirauhasen vajaatoimintaan liittyvät oireet minullakin ollleet monta vuotta..Vaihdettuani lääkäriä, otettiin kaikki kokeet, kilpirauhasarvo oli 4,4. Keskusteltuamme oireistani, hän kirjoitti ilman muuta reseptin, ja nyt olen aloittanut sen. Lääke on Thyroxin 25 mikrog, otan yhden pillerin joka toinen päivä, koska olen jo iäkkäämpi. En ole kukaan noista aiemmin kirjoittaneista, satuin vaan tulemaan tänne.
      Pitäkää vaan puolenne lääkärissä, heitäkin on niin monenlaisia. Siis kyse on kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

    • pohdis

      Mulla se arvo oli 4,1 joka on siis juuri ja juuri vielä viiterajojen sisällä, mutta kuulemma se terveellä ihmisellä saisi olla 1-2 välillä. Aloitin annostuksen puolikkaalla tabletilla päivässä, nyt en kyllä yhtään muista minkä vahvuisia tabletteja ne on, tai onko niitä ylipäätään eri vahvuisia? Joka tapauksessa kävin nyt seurannassa ja arvo oli laskenut vain vähän, 3,9:ään ja nyt lisään annostusta siten, että otan joka toinen päivä puolikkaan ja joka toinen kokonaisen. Mutta samalla selvisi, että kaliumarvo oli liian alhainen (136) spiresiksestä johtuen eli lääkäri suositteli annostuksen pienentämistä. Huono juttu vaan on se, että syön nyt sitä 75 mg ja jos sitä tuosta pienentää, niin ei siitä sitten mitään apua ole. Eli varmaan joudun sen sitten jättämään pois. Kokeilen varmaan seuraavaksi e-pillereitä jos hiustenlähtö onkin hormonaalista. Ainakin raskauden aikana hiukset on olleet tosi hyvässä kunnossa ja lääkäri uskoi että estrogeenillä olisi osuutta asiaan. Toivottavasti ei vaan tulisi muita sivuvaikutuksia niistä.

    • nainen täällä

      Kaliumarvo oli liian alhainen Spiresiksen takia? Siis Spiresis pidättää kaliumin elimistössä, eli vaikutus on päinvastainen. 75 mg on liian vähän.

    • -e

      kiitos "kilpparikokemuksistanne" :) mullakin on tässä ekat kontrollilabrat tulossa niin katsotaan mihin suuntaan tyroksiinilääkitystä muutetaan... mullakin tuli ton spiresiksen kanssa ongelmia elektrolyyttien kanssa (onneks niitä tarkkailtiin säännöllisesti) ja seurauksena oli huonoa oloa :( annostus oli 100 mg/pvä. lopetin koko lääkkeen siksi koska en saanut siitä mitään hyötyä, päinvastoin heikkoa oloa. mutta toisilla se toimii, riippuu tapauksesta. suosittelen kyllä kokeilemaan e-pillereitä jos ei ole mitään estettä. mulla ainakin hyvin auttoi pitämään ihon rasvaisuuden kurissa. nyt tosin olen niistäkin (diane nova) tauolla, on ollut sen verran korkeat kortisoliarvot.

    • pohdis

      No joo, se kaliumarvo oli varmaan liian korkea, en muistanut kummin päin se meni. Joka tapauksessa lääkäri kehotti pienentämään annostusta. Taidan jättää koko lääkkeen nyt pois, tuskin siitä merkitsevää apua mulle on ja varsinkaan kun en voi nostaa sitä annostusta 100 mg:aan. Hiukset rasvottuu edelleen tosi runsaasti, vaikka joillain sekin on ollut yksi spiresiksen käytön hyöty. E-pillereitä en vaan mitenkään riemusta hihkuen ole aloittamassa, kun edelliset kokemukset joskus 10 vuoden takaa ei olleet kauheen hyvät. Käytin silloin pari vuotta ja sen aikana parisuhde oli kriisissä kun seksihalut hävisi ja olin koko ajan huonolla tuulella. Eli täytyykö nyt sit valita hiukset tai parisuhde? No saa nähdä, meinaan kyllä kokeilla ja eri merkkiä tietty. Onkohan ne sivuvaikutukset samat merkistä riippumatta? Ja tosiaan kun kelaa aikaa 10 v. taaksepin, niin silloin huomasin hiustenlähdön ja hiusten rasvoittumisen ekan kerran eli juuri pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja koska raskausaikana hiukset ja hiuspohja ollut hyvässä kunnossa, niin aika varmasti tää on hormonaalista.

      • miettii 77

        Mietein tässä kun minulleon kirjoitettu spiresis 100mg/ pvä, syön kuitenkin myös androgeenistä e-pilleriä mercilonia. Eli vaikuttaisiko toi spiro paremmin jos e-pillerin jättäisi kokonaan pois!?


      • nainen täällä
        miettii 77 kirjoitti:

        Mietein tässä kun minulleon kirjoitettu spiresis 100mg/ pvä, syön kuitenkin myös androgeenistä e-pilleriä mercilonia. Eli vaikuttaisiko toi spiro paremmin jos e-pillerin jättäisi kokonaan pois!?

        En usko, että se toimii niin. Antiandrogeenisyys voi ilmetä monella tavalla, tuskin on päällekkäisyyttä. Pikemminkin yhdessä vaikuttavat paremmin.


    • Tukkatakas

      Kirjoitin jo toiseen kohtaan. Itselläni Spironolactone auttoi ensimmäistä kertaa aloittaessani hyvin, Pysäytti hiustenlähdön ja kasvoi uutta ja tuli uudelleen paksut, tavalliset hiukset. Olin 28v. ehkä, kun aloitin. En muista miten nopeasti vaikutus tuli, mutta kyllä siinä useampi kuukausi meni.

      Hölmö lopetin lääkkeen (ilman pätevää syystä) marraskuussa 2010. Keväällä 2011 alkoi aivan tautinen sulkasato, joka jatkui ja jatkui. Syksyllä 2011 tajusin aloittaa Spiron uudelleen, mutta hiustenlähtö jatkui rajuna vielä kevääseen 2012 saakka. Nyt kesällä se pysähtyi, ja mielestäni lähtee suht' normaalisti. Jotain uuttakin pätkää näkyy, mutta ei ole sama ei. Olen aika skeptinen saanko enää takaisin hiuksiani, mutta toisaalta ajattelin, että katellaan nyt, kun hitaasti kuitenkin tapahtui.

      Ehkä toi toimii toisilla ja toisilla ei. Saattaa kuitenkin toimia hitaasti, eli en kyllä minkään 2-4kk perusteella sanois mitään nyt tällä kokemuksella. Minulle se sopii, koska valitettavasti myös korea verenpaine.

      Ajattelin vielä yrittää painoa alaspäin, joku kirjoitti jossain, että arvelee painon ja sitä myötä insuliiniresistenssin vaikuttavan mahdollisesti omaan hiustenlähtöönsä. Vaikuttaa tai ei, niin terveellistä kuitenkin yrittää normaalipainoon.

    • liisis11

      Mitä mieltä olette estrogeenista ? mitä tekee hiuksille?

    • Iloa elämään

      Olen jo 55 v. Sain viisi vuotta sitten lääkkeiksi kaliumlisän ja Spiresiksen kohonneen verenpaineen, runsasvirtsauksen ja alentuneen veren kaliumpitoisuuden takia. Seurauksena virtsaamisen tarve yltyi, samoin kohosi verenpaine. Lopulta tuskastuin Spiresiksen ja kaliumin syöntiin yleistyvien rasitusrintakipukohtausten takia. Minut kuskattiin infarktin pelossa pari kertaa tehollekin kohtausten takia. Lääkkeiden lopettaminen kohensi oloani, vaikka hiusten kasvu päälaella onkin vähentynyt. Hyvän mielialan ylläpitäminen ilman päihteitä, terveellinen suomalainen kotiruoka ja liikunta pitävät terveenä.

      • Outo hoitokeino

        Miksi Spiresitä on määrätty runsasvirtsaisuuteen, sehän vain lisää virtsaneritystä jotta verenpaine laskisi. Samalla se voi aiheuttaa veren liian korkean kalium- tai liian matalan natriumpitoisuuden, siksi varmaankin sinulle määrättiin kaliumlisä. Pelkkä nesteenpoistolääke ei alenna kaikilla verenpainetta ja tarvitaan muita verenpainelääkkeitä. Minulla lääkäri ei suostunut nostamaan Spiresiksen annosta suuremmaksi näiden haitallisten sivuvaikutusten vuoksi.


      • Ihmettelijä Maisa
        Outo hoitokeino kirjoitti:

        Miksi Spiresitä on määrätty runsasvirtsaisuuteen, sehän vain lisää virtsaneritystä jotta verenpaine laskisi. Samalla se voi aiheuttaa veren liian korkean kalium- tai liian matalan natriumpitoisuuden, siksi varmaankin sinulle määrättiin kaliumlisä. Pelkkä nesteenpoistolääke ei alenna kaikilla verenpainetta ja tarvitaan muita verenpainelääkkeitä. Minulla lääkäri ei suostunut nostamaan Spiresiksen annosta suuremmaksi näiden haitallisten sivuvaikutusten vuoksi.

        Ihmettelen suuria Spires määriä 100 mg jne. päivässä.
        Oletteko lukeneet sivuoireet jos teillä ei ole verenpainetautia
        minulla on siis verenpaine ja huonot hiukset.'
        Ei kuulemma nykyiset lääkkeet aiheuta tukanlähtöä, mutta pyysin Spiresistä tueksi siihen. Endokrinologi antoi monen pyyntökerran jälkeen 25 mg. resepin ja siitä vielä puolet päivässä. Toinen lääke on Cozaar 50 mg.
        Sanoi että ota vain puolet 25 mg tab. Minulla on muut arvot ihan hyvät, niissä ei ole ollut mitään vikaa... en tiedä miksi lääkäri (arvostettu) ei suosittanut enempää??


      • spirosta
        Ihmettelijä Maisa kirjoitti:

        Ihmettelen suuria Spires määriä 100 mg jne. päivässä.
        Oletteko lukeneet sivuoireet jos teillä ei ole verenpainetautia
        minulla on siis verenpaine ja huonot hiukset.'
        Ei kuulemma nykyiset lääkkeet aiheuta tukanlähtöä, mutta pyysin Spiresistä tueksi siihen. Endokrinologi antoi monen pyyntökerran jälkeen 25 mg. resepin ja siitä vielä puolet päivässä. Toinen lääke on Cozaar 50 mg.
        Sanoi että ota vain puolet 25 mg tab. Minulla on muut arvot ihan hyvät, niissä ei ole ollut mitään vikaa... en tiedä miksi lääkäri (arvostettu) ei suosittanut enempää??

        voi spiresiksessäkin olla omat haittavaikutuksensa... erityisesti suurina annoksina.


      • Anonyymi
        Ihmettelijä Maisa kirjoitti:

        Ihmettelen suuria Spires määriä 100 mg jne. päivässä.
        Oletteko lukeneet sivuoireet jos teillä ei ole verenpainetautia
        minulla on siis verenpaine ja huonot hiukset.'
        Ei kuulemma nykyiset lääkkeet aiheuta tukanlähtöä, mutta pyysin Spiresistä tueksi siihen. Endokrinologi antoi monen pyyntökerran jälkeen 25 mg. resepin ja siitä vielä puolet päivässä. Toinen lääke on Cozaar 50 mg.
        Sanoi että ota vain puolet 25 mg tab. Minulla on muut arvot ihan hyvät, niissä ei ole ollut mitään vikaa... en tiedä miksi lääkäri (arvostettu) ei suosittanut enempää??

        Niitä ei saa syödä yhdessä


    • viestiketjun aloitta

      ja olen tosiaan nainen 26v..vasta

    • Anonyymi

      Minulla Spiresis lopetti hiustenlähdön, söin sitä reilun vuoden verran annoksella 100mg 1x1. Huomasin tuloksia muutaman kuukauden kohdalla, kun sulkasato loppui ja uutta pientä karvaa alkoi puskea joka puolelle päätä. Haittoja en siitä kokenut, vaikka verenpaineeni on normaali. Lääkäriystäväni sanoikin, että ei se kovinkaan paljon poista nestettä ihmiseltä, jolla ei ole elimistössä turvotuksia. Nyt minulla on aika paksu hartioille yltävä tukka ja olen kiitollinen ystävälleni, jolle tuli mieleeni lääkettä ehdottaa (kaikki lääkärit eivät ole siitä käyttöaiheesta kuulleetkaan).

    • Anonyymi

      Onko peruukki häpeä?

    • Anonyymi

      Minun vaimolla(72v) on ainakin kuukautiset loppuneet tyystin,ja omakin seksuaalisuus on vähentynyt häntä kohtaan. Mikä avuksi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe