Loviisassa on

sitroen

tänään satanut koko päivän.

Säteilee 0,18 uSv/h eli mukana on vähän Japanin terveisiä. Aiemmin oli luokkaa 0,13 uSv/h, Tsernobylin aikana pahimmillaan 1,64 uSv/h.
Kyllä se siitä nousee meilläkin, ainakin muutamia satoja tai tuhansia vuosia...
Muutama päivä sitten Australiassa mittasivat muistaakseni vesisateessa lähes 3 uSv/h.

USA:ssa ja Kanadassa on saatu korkeita lukemia jatkuvasti, mutta mikä on heidän omien laitostensa ja laboratorioittensa ja polttoainetehtaidensa osuus, sitä eivät tiedä itsekään.

Säteily ei näy, ei haise, ei maistu (paitsi metallin maku suussa - johtuu verenvuodosta limakalvojen läpi?) joten suurinta osaa ihmisistä EVVK. Sitä vain sitten sairastutaan pikkuhiljaa (väsymystä, nenäverenvuotoa, ripulia...) ja kuollaan pois... Ihmiskunnan keski-ikä laskee, porukka vähenee... Vaan paraneeko pidot? Tokiosta uutisoidaan epämuodostuneista rotista..
Ja Tyyni valtameri alkaa olla paikoin jo hyvinkin saastunut, samoin kaikki sen eliöt. Saaste leviää ajan mittaan muuallekin. Puhutaan jo paikoin että olisi alkamassa uusi suuri sukupuuttokausi. Vaan sitähän me emme näe, me kuollaan pois ennenkuin asia varmentuu...

Pitää joskus mitata sadeveden radioaktiivisuus kun aikaa jää. Minun mittarilla mittaus kestää reilut 6 tuntia, mutta tulos onkin sitten faktaa... Joskus kesällä sadevesi oli 9 Bq/kg.

Mitähän tuo olisi suomeksi: http://www.youtube.com/watch?v=NAeXR3SVXn8
Lienee turkkia?

2

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja Oulussa 5.11. oli 0,12 uSv/h.
      Varmaan yhtä kiinnostavaa kuin sää Hangossa? Vaikka vaikutukset terveyteen eri kertaluokkaa, mutta mitäpä siitä. Eihän elämästä selviä hengissä kuitenkaan...

    • Säteilyssä syy?

      Minua ihmetytti joskus, kun ikenistäni vuoti herkästi verta harjatessa ja hammaslankaa käyttäessäni. Hammaslääkäri ei silti löytänyt minulta lainkaan hammaskiveä, eikä minulla ollut ientulehdusta. Tämä ilmiö alkoi 1980-luvun lopulla ja jatkui vielä 1990 luvulla, Tsernobilin turman jälkeen siis.

      Muistan alkamisajankohdan siitä, että 1988 kävin Helsingissä ympyrätalossa hammaslääkärissä, ja hammaslääkäri käski käyttää pehmeämpiä harjoja. Tällöin ienten verenvuotaminen oli vaivannut jo jonkun aikaa. Edellinen hammaslääkärikäyntini oli ollut Joensuussa kevättalvella 1986, jolloin ikenistäni ei vuotanut verta, vaikka käytin kovia ja medium hammasharjoja.

      Mulla oli myös heti Tsernobilin turman jälkeisenä kesänä 1986 muutaman viikon näppylöitä ohuilla ihoalueilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe