Mp3-tiedostojen siirtäminen cd-levylle?

no miten..?

Niin, otsikossahan se asia tuli jo selville... Miten saan siirrettyä koneeltani mp3-muodossa olevaa musiikkia cd-levylle, jotta voisin kuunnella hankkimaani musiikkia myös cd-soittimella? Onnistuujo tämä esim. Windows Media Playerilla? (Ja yksityiskohtaiskohtaiset ohjeet miten, kiitos ;))

14

4991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasfer

tyhjä cd-levy sisään levyasemaan, tulee auki ikkuna jossa se varmaan ekana kysyykin jotain musiikin kopioimisesta/tallennuksesta yms wmp:llä niin avaat sen ja sitten vaan lisäät kappaleet siinä oikealla ja sitten vaan polttamaan..

• ---l---

Haluatko sinne CD:lle ne mp3:et vai haluatko muuttaa mp3:set CD muotoon? Jos haluat ne sinne mp3 muodossa niin luo data-levy mutta jos CD soittimesi ei tue mp3 muotoa niin sitten luo musiikki CD.

• WV

Minä soittelen CD-levyjä DVD-soittimella, joka osaa soittaa myös mp3-tiedostoja. Hyvä puoli siinä on, että poltettaessa mp3-tiedostoja mahtuu CD-levylle kymmenittäin ja DVD-levylle sadoittain.

Poltan ne Nerolla eli teen data-levyn.

Ongelmana on se, että kun poltin mp3-tiedostoja levyille siten, että ne tulivat "bändi / albumi" järjestyksessä niin jouduin avaamaan tv:een joka kerran kun valitsin uuden "bändin / albumin".

Niinpä hoksasin polttaa pelkät musiikkikappaleet (mp3-tiedostot) sellaisenaan ilman albumeja mutta nyt sitten DVD-soittin soittaa kappaleet aakkosjärjestyksessä, joka kuulostaa melkoiselta sillisalaatilta,

Veljeni CD-soittin ei kykene toistamaan mp3-tiedostoja ja niinpä hän latasi verkosta poltto-ohjelman, jolla voit polttaa MP3:sta audio-CD -levyjä.

MP3 CD Doctor Lite v1.0
      http://www.download.fi/cd_dvd/poltto/mp3_cd_doctor_lite.cfm

MP3 CD Doctor Lite on ilmainen ohjelma, jolla voit polttaa MP3:sta audio-CD -levyjä.

• Joogle

Poltto-ohjelmien valikoimasta löydät ohjelmat, joilla voit polttaa tiedostoja ja kopioda levyjä. Ilmaiset ohjelmat ovat ilman $-merkkiä (dollari).

http://www.download.fi/cd_dvd/poltto/

• Joogle

Löysin ohjeen "Windows Media Player" cd ---> mp3 --> mp3-soitin
      käytöstä sillä "Windows Media Player" taitaa muuntaa cd:eet oletusarvona wma-muotoon ei mp3-muotoon.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9419218

• iTunesilla onnistuu. Ohjelmassa itsessään sekä epäilemättä myös Applen tukisivuilla on varmasti riittävän yksityiskohtaiset ohjeet suomeksi.

• ex-Jobs :grin

Ei niitä kannata siirtää sinne, sitten sulla ei ole niitä enää tietokoneella lainkaan. Mieluummin kopioi eli poltat vaan levylle.

• ap

Kiitos kaikille vastanneille, mutta mikään ei tunnu onnistuvan., ja *!!!!!!!*, kun tunnen itseni typeräksi... :(

Olen vähän epäileväinen noiden netistä ladattavien ohjelmien suhteen, onko ne turvallisia??

Olen myös miettinyt onko läppärini yksinkertaisesti liian vanha, minulla on Fujitsu Siemens Amilo-kone, joka on jo 5 vuotta vanha..? Uutta kannettavaa olen myös katsellut, koska nykyinen toimii loputtoman hitaasti, ja välillä jymähtää kokonaan niin, ettei auta mikään muu kuin sammuttaa kone virtanapista, ja käynnistää uudelleen.. Ja, mistä tiedän uutta konetta hankkiessa, että mp3-musan kopioiminen cd:lle onnistuu?

Toinen juttu on, että onko mulla vain vääränlaisia tyhjiä dc-levyjä, esim. onko Maxell CD-RW High Speed vääränlainen?

• Itse käyttäisin Windows XP:ssä, josta ilmeisesti on kyse, CDBurnerXP:tä

http://cdburnerxp.se/en/download

Onneksi ei tarvitse. ; )

Koneesi hidastumisesta sen verran, että tietokoneet eivät käytössä hidastu, vaan sovellukset hidastavat niitä. Windows XP:n uudelleenasennus auttaa aina vähäksi aikaa, mutta koska siinä on jo nykyisin aivan hirveä duuni ja vaikutus on vain väliaikainen, suosittelisin vaihtamaan johonkin modernimpaan käyttöjärjestelmään, joita saa myös ilmaiseksi ja joissa on muun kivan muassa ämpärikolmosten poltto Audio-CD:ksi valmiina.

• >Olen vähän epäileväinen noiden netistä ladattavien ohjelmien suhteen, onko ne turvallisia??

Tätä sopii miettiä. Olen ladannut netistä arviolta lähemmäs kymmenen tuhatta ohjelmaa reilussa kymmenessä vuodessa. Nyt alkoi yhtäkkiä mietityttää, että onkohan ne pirulaiset turvallisia. Toivottavasti saan sentään unta ensi yönä.

• ap

Mutta mistä tiedän millaisen kannettavan hankin, että sillä tuo mp3-tiedostojen kopioiminen cd:lle onnistuu varmasti??

Ja myöskin, miten siirrän vanhalta koneeltani mp3-tiedostot uudelle koneelle??

• >Mutta mistä tiedän millaisen kannettavan hankin, että sillä tuo mp3-tiedostojen kopioiminen cd:lle onnistuu varmasti??

Onnistuu sataprosenttisen varmasti kaikilla, kunhan kone ei ole valmiiksi rikki (surkeimpien kohdalla ihan reilu mahdollisuus että on). Tarvittavat ohjelmat ovat saatavilla kaikkiin käyttöjärjestelmiin, tai sitten ne ovat jo valmiina tehtaan jäljiltä.

>miten siirrän vanhalta koneeltani mp3-tiedostot uudelle koneelle?

Vaikkapa sillä samalla ulkoisella kiintolevyllä, jonka hankit tiedostojesi varmuuskopiointia varten.

• 2+14=???

Audiolevy mp3:ista näyttää onnistuvan mm. mainitulla CDBurnerXPllä (create audio disc)
      Levy on oltava CD-R (ei CD-RW) että se soi yleisissä soittimissa, poltto on tehtävä kerralla (disc-at-once) ja parempi tulos tulee yleensä jos ei käytä maksimipolttonopeutta (vaan esim 8x).

• WV

Omassa Windows Vista-konessani mp3-musiikki menee automaattisesti Media Playerilla CD:eitä muunnettaessa kansioon joka on
      "C:\Users\Billgatesinkone\Music" eli jos kopioit tuon Music-kansion ja siirrät sen sisällön uuden koneen Music-kansioon niin Windows Media Player tunnistaa kyllä CD-albumit.

Minulla Music-kansion koko on yli 10 gigatavua, joten joudun kopioimaan sen ensin ulkoiselle usb-kiintolevylle ja sitten siirtämään sen uuteen koneeseen.

Toinen vaihtoehto on siirtää CD-albumi-kansiot yksi kansio kerrallaan muistitikulle kunnes muistitikku on täynnä ja sitten siirtää ne uuteen koneeseen Music-kansioon. Hidastahan tuollainen siirtäminen kyllä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1291
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      160
      1115
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      997
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      802
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      183
      785
    6. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      766
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      751
    8. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      749
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      728
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      685
    Aihe