On muuten vesikelillä todella liukkaat varsinkin kaarreajossa ja kiihdyttäessä, jarruttaessakin rauhaton käytös. Kuivalla tienpinnalla pärjää joten kuten, täristävät. En suosittele kenellekään. Ja koko oli 175/65 14.
Landsail kesärenkaat
44
24787
Vastaukset
- Rengasmeteorologi
Nimikin jo kertoo mistä on kyse: landsail = maapurje. Odotettavissa navakkaa liirailua ja puuskittaista perän heittelyä. Renkaan levoton käytös tyyntyy illaksi.
- hyite
Yhdyn edellisiin. Märällä aivan luokaton, kuivalla nippa nappa niukin naukin. Kuluu miten sattuu. Oli alla kun ostin auton. Ei missään tapauksessa kannata ostaa. 225/45 17"
- lantikka 18
Nyt puhutte pojat sontaa. Itselläni samat ollu alla 225-40-18. Yllätykseksi voitte lukaista vielä tuon testin TM 2014. Pärjäsi loistavasti ja kaatoi useat merkit altaan. Uskotko itseäsi tai TM testiä. Minä uskon itseäni ja tuekseni saan TMn. Ilmeisesti nuo contit,unlopit ja goodyearit ovat paskaa, jos teihin uskoo.
- teinien lelut
lantikka 18 kirjoitti:
Nyt puhutte pojat sontaa. Itselläni samat ollu alla 225-40-18. Yllätykseksi voitte lukaista vielä tuon testin TM 2014. Pärjäsi loistavasti ja kaatoi useat merkit altaan. Uskotko itseäsi tai TM testiä. Minä uskon itseäni ja tuekseni saan TMn. Ilmeisesti nuo contit,unlopit ja goodyearit ovat paskaa, jos teihin uskoo.
lasten mielipiteet ei paljon paina, sori vaan.
Teidän pitää saada mahdollisimman leveät ja matalat kumit alle ja varallisuus ei veny kuin noihin rihkamakumihin, mutta näyttävyys on se tärkein valinnan peruste.
No kyllä se järki tulee sinne lipan alle sitten myöhemmässä vaiheessa, ainakin suurimmalle osaa.
- keijo78
225/40R18 -koossa ei paljoa kannata TM:n testiin luottaa, kun siinä testattu rengas oli mallimerkinnältään LS288 koossa 205/55R16. LS988, joka tulee isommissa kokoluokissa, on haukuttu kaikkialla ihan perus kiinamuoviksi.
- Kiinan sontaa. ..
Joo nämä landsailit on täyttä Kiinan sitä itseään kun itsellä on nuo la 288 205/60 16 niin rupesivat täristämään ja kului ihan miten sattui luulin sitten että on auton auraus pielessä niin vein 4 pyörä suuntauksen niin ei siinä autossa mitään vikaa ollut vaan Mekaanikko sanoi että sulla on 2 pyörän rungossa vikaa et silleen......
- osssss
Eli sama kun kaverin Nokian kumeissa...
- testinukke ossss
osssss kirjoitti:
Eli sama kun kaverin Nokian kumeissa...
Voi sua, miksi et ottanut niitä kaikkien kehumia ja parhaiten kestäviä Savereita, eikä hintakaan huimaa.
- osssss
testinukke ossss kirjoitti:
Voi sua, miksi et ottanut niitä kaikkien kehumia ja parhaiten kestäviä Savereita, eikä hintakaan huimaa.
Huimaa hinta...
- osssss
testinukke ossss kirjoitti:
Voi sua, miksi et ottanut niitä kaikkien kehumia ja parhaiten kestäviä Savereita, eikä hintakaan huimaa.
Noo saverit puolta kalliimmat ja jäi vielä testissä landsailin jälkeen?
Kestosta en tiedä landsailista mitään.Katsotaan km ylös.. - halvatan nuo
osssss kirjoitti:
Huimaa hinta...
vai huimaa, kannattaako lopettaa autolilu?
- mitattunyton
osssss kirjoitti:
Noo saverit puolta kalliimmat ja jäi vielä testissä landsailin jälkeen?
Kestosta en tiedä landsailista mitään.Katsotaan km ylös..Kyllä 388 kestää 40tkm ainakin..
taitaa se 500 treadwear jotain kertoa.. - testatustiPaskoja
Mitä kertoo TW luku halpiksissa? No ei sitten mitään. Laittavat ihan summissa mitä tahansa merkkejä ja "hyväksyntä leimoja" mielensä mukaan. M S merkintä on suosittu kesärenkaissa jos ne ovat halpiskinkejä.
- JormaMieOon
sentury Landsail on vielä kohtalaisen uusi merkki, heillä on tosi paljon uusittu laitteistoa ja uusi tehdaskin thaimaassa. Laatu on varmati parantunut huomattavasti ja he ovat kovasti panostaneet renkaisiin.
- Volvod3oseanrace2012
Täytyy sanoa , että useammassa autossa ollut rengassarja.
eli ls388 aivan loistava rengas hiljainen hyvä kulutuskestävyys ja ajettavuus huomattavasti parempi kuin esim Nokialaisissa jotka vetelee jo uusina vaikka runkojen pitäs olla vielä kunnossa.
Nyt Volvo V 70 D3 ostin kesän alussa LS 588 225/50/17 , eikä tarvinnut pettyä 25 tkm takana renkaissa pintaa vielä reilusti ensi kesäksi.
Nyt mietin, että kun talvitassuina on Nokian testivoittajat joilla viime talven liukastelin , niin ajattelin tehdä rohkean vedon ja koitan Landsailin kitkaa
Landsail Winter Lander Soft
225/55R16 | 99 | T (190 km/h) | XL
Talvirenkaat, Pohjoismainen kitka
Mielestäni ainoa oikea talvirengas tähän asti on ollut Contin renkaat, mutta nyt talvi 2018-19 koitetaan Landsaileilla .
Kesärenkaat ainakin on parasta mitä rahalla saa. - Kiinnostaisi.tietää
Volvod3oseanrace2012 kirjoitti:
Täytyy sanoa , että useammassa autossa ollut rengassarja.
eli ls388 aivan loistava rengas hiljainen hyvä kulutuskestävyys ja ajettavuus huomattavasti parempi kuin esim Nokialaisissa jotka vetelee jo uusina vaikka runkojen pitäs olla vielä kunnossa.
Nyt Volvo V 70 D3 ostin kesän alussa LS 588 225/50/17 , eikä tarvinnut pettyä 25 tkm takana renkaissa pintaa vielä reilusti ensi kesäksi.
Nyt mietin, että kun talvitassuina on Nokian testivoittajat joilla viime talven liukastelin , niin ajattelin tehdä rohkean vedon ja koitan Landsailin kitkaa
Landsail Winter Lander Soft
225/55R16 | 99 | T (190 km/h) | XL
Talvirenkaat, Pohjoismainen kitka
Mielestäni ainoa oikea talvirengas tähän asti on ollut Contin renkaat, mutta nyt talvi 2018-19 koitetaan Landsaileilla .
Kesärenkaat ainakin on parasta mitä rahalla saa.Paljonko oli LS588 pintaa uutena? Paljonko kulunut? Itsellä uusinta tarve kesärenkaille kohta ja landsail kiinnostaa.
- Anonyymi
Volvod3oseanrace2012 kirjoitti:
Täytyy sanoa , että useammassa autossa ollut rengassarja.
eli ls388 aivan loistava rengas hiljainen hyvä kulutuskestävyys ja ajettavuus huomattavasti parempi kuin esim Nokialaisissa jotka vetelee jo uusina vaikka runkojen pitäs olla vielä kunnossa.
Nyt Volvo V 70 D3 ostin kesän alussa LS 588 225/50/17 , eikä tarvinnut pettyä 25 tkm takana renkaissa pintaa vielä reilusti ensi kesäksi.
Nyt mietin, että kun talvitassuina on Nokian testivoittajat joilla viime talven liukastelin , niin ajattelin tehdä rohkean vedon ja koitan Landsailin kitkaa
Landsail Winter Lander Soft
225/55R16 | 99 | T (190 km/h) | XL
Talvirenkaat, Pohjoismainen kitka
Mielestäni ainoa oikea talvirengas tähän asti on ollut Contin renkaat, mutta nyt talvi 2018-19 koitetaan Landsaileilla .
Kesärenkaat ainakin on parasta mitä rahalla saa.Kun vaihdoin kesärenkaat Hankook ventus primesta Lansail sentury qiriniin auton ajettavuus meni huonoksi. Suuntavakavuus meni huonoksi. Ei uskoisi miten kelvoton rengas. Hitaassa taajama-ajossa niillä kyllä pärjää. En ikinä osta enää Kiina ihmeitä renkaana.
- käytössä.edullisin
Contit, GoodYearit tai Misukat. Jos niihin ei ole varaa tai niistä ei löydy rengasta, niin kannattaa ostaa käytetty mopo.
- Osta-fillari
2 ensimmäistä nopeasti alle sulavia ja kolmas ylihinnoiteltu kusiluistin.
- hghghfghgfh
Yllättävät ominaisuudet jo lähinnä pikkuauton renkaassa?
- Anonyymi
Landsail kesärenkaat ovat todella hyvät,hiljaiset,rullaaavat hyvin. Nokialaisiin "paukkukumeihin" en enää koske,asentajakin sen sanoi että nokialaista pyöreätä rengasta on vaikea löytää. T.make.
- Anonyymi
Landsail sentury qirin 990 oli valinta omaankin autoon. viikossa Lapin reissulla 2200km mittariin eikä valittamista. Ainakin hiljaisimmat renkaat mitä on ollut (ja on ollut "merkkirenkaitakin") sekä ajotuntuma hyvä. Ei vaeltele eikä muutenkaan tuntunut missään vaiheessa oudolta. 225/50 17-koossa ovat.
- Anonyymi
OK...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Landsail sentury qirin 990 oli valinta omaankin autoon. viikossa Lapin reissulla 2200km mittariin eikä valittamista. Ainakin hiljaisimmat renkaat mitä on ollut (ja on ollut "merkkirenkaitakin") sekä ajotuntuma hyvä. Ei vaeltele eikä muutenkaan tuntunut missään vaiheessa oudolta. 225/50 17-koossa ovat.
Itsellä sama merkki ja koko. Hintalaatusuhde loistava. Ei tarvetta palata kalliisiin merkkirenkaisiin enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä sama merkki ja koko. Hintalaatusuhde loistava. Ei tarvetta palata kalliisiin merkkirenkaisiin enää.
Säästät ehkä max. satasen vuodessa, ostamalla halpisrenkaat.
Jos ajat, vaikka 20tkm vuodessa 10t euron autolla niin kustannukset on luokkaa 6000 euroa. Siihen suhteutettuna tollanen satasen säästö vuosikuluissa on aika olematon.
Että kannattaako se säästäminen aloittaa siitä kriittisimmästä komponentista. Autosi on maanpinnassa kiinni neljän kämmenen kokoisen pläntin varassa. - Anonyymi
Mä ajan 55 tkm vuosi. On ollut renkaita erillaisia. Yhdet en muista mut Venäjällä tehty ja kuulemma Suomalaiset nastat niin oli hyvät ja ottaisin. Nyt ollut kaksi kesää Landsail ja ajettu noin 40 tkm niillä niin vielä oli katsastuksessa että varmaan voit ajaa ensikesänkin. Eli minusta ihan hyvät 225/55/17 koko.
Et se varmaaan vähän tuuristakin, koska omat kalliit Nokian nastat ainakin puhkesi jo 3 kk jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästät ehkä max. satasen vuodessa, ostamalla halpisrenkaat.
Jos ajat, vaikka 20tkm vuodessa 10t euron autolla niin kustannukset on luokkaa 6000 euroa. Siihen suhteutettuna tollanen satasen säästö vuosikuluissa on aika olematon.
Että kannattaako se säästäminen aloittaa siitä kriittisimmästä komponentista. Autosi on maanpinnassa kiinni neljän kämmenen kokoisen pläntin varassa.350€ Landsailit ja Contit olisi ollut 860€. Kyllä siinä useampi satanen säästyy. Landsailit on melulta ja vesipidolta hyvät. Ei ole mitään kriittistä tapahtunut, miksi olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä sama merkki ja koko. Hintalaatusuhde loistava. Ei tarvetta palata kalliisiin merkkirenkaisiin enää.
Höpö höpö. Älä petä itseäsi soopalla. Huonot renkaat on ajaa. Ostin tyhmyyttäni sellaiset
- Anonyymi
Hauskaa kun pitää niin kovasti yrittää perustella ja selitellä halpisrenkaan hyvyyttä ja järkevyyttä.
Minä ajan laaturenkailla koska voin ja se lisää turvallisuutta.- Anonyymi
Niin... Ymmärrän kyllä paljon kilometrejä tahkovat, jotka vaativat renkaalta kaikissa tilanteissa ultimaattista suorituskykyä. Sitten on autoilijoita, jotka ajavat noin 10000km vuodessa. Silloin saattaa olla järkevääkin hankkia ehkä useamman satasen halvemmat renkaat autoonsa. Useimmiten kuitenkin kuski on se, joka ne tilanteet "tekevät" itselleen. Ja tottakai tulee hirviä eteen yms. mutta todennäköisyys siihen vähän ajavalla ja useimmiten taajamassa ajavalla on lähes olematon.
edellinen kommentti "Minä ajan laaturenkailla, koska voin" kertoo myös paljon. Me kaikki ajaisimme laaturenkailla, jos kokisimme, että meillä on siihen varaa. Loppupelissä kaikki elämässä riippuu paljon rahasta... myös ne auton renkaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin... Ymmärrän kyllä paljon kilometrejä tahkovat, jotka vaativat renkaalta kaikissa tilanteissa ultimaattista suorituskykyä. Sitten on autoilijoita, jotka ajavat noin 10000km vuodessa. Silloin saattaa olla järkevääkin hankkia ehkä useamman satasen halvemmat renkaat autoonsa. Useimmiten kuitenkin kuski on se, joka ne tilanteet "tekevät" itselleen. Ja tottakai tulee hirviä eteen yms. mutta todennäköisyys siihen vähän ajavalla ja useimmiten taajamassa ajavalla on lähes olematon.
edellinen kommentti "Minä ajan laaturenkailla, koska voin" kertoo myös paljon. Me kaikki ajaisimme laaturenkailla, jos kokisimme, että meillä on siihen varaa. Loppupelissä kaikki elämässä riippuu paljon rahasta... myös ne auton renkaat.Jos ajaa vähän, silloin merkkirenkaat kestää todella pitkään ja kustannus vuotta kohden jää hyvin pieneksi. Merkkirenkaat ei ole usein juurikaan kalliimmat jos kyse on ns. järkevistä ja normaali koon renkaista. Taitaa nuo halpisrenkaiden ostajat olla pääosin teinejä joille renkaan leveys ja matala profiili on tärkein valinta kriteeri ja silloin kunnon merkkirenkaat on liian kalliita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa vähän, silloin merkkirenkaat kestää todella pitkään ja kustannus vuotta kohden jää hyvin pieneksi. Merkkirenkaat ei ole usein juurikaan kalliimmat jos kyse on ns. järkevistä ja normaali koon renkaista. Taitaa nuo halpisrenkaiden ostajat olla pääosin teinejä joille renkaan leveys ja matala profiili on tärkein valinta kriteeri ja silloin kunnon merkkirenkaat on liian kalliita.
Merkkirenkaiden ja halppisrenkaiden kestävyyksien eroissaei ole mitään logiikkaa, eli siinä mielessä argumentti on aivan turha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa vähän, silloin merkkirenkaat kestää todella pitkään ja kustannus vuotta kohden jää hyvin pieneksi. Merkkirenkaat ei ole usein juurikaan kalliimmat jos kyse on ns. järkevistä ja normaali koon renkaista. Taitaa nuo halpisrenkaiden ostajat olla pääosin teinejä joille renkaan leveys ja matala profiili on tärkein valinta kriteeri ja silloin kunnon merkkirenkaat on liian kalliita.
Olet väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa vähän, silloin merkkirenkaat kestää todella pitkään ja kustannus vuotta kohden jää hyvin pieneksi. Merkkirenkaat ei ole usein juurikaan kalliimmat jos kyse on ns. järkevistä ja normaali koon renkaista. Taitaa nuo halpisrenkaiden ostajat olla pääosin teinejä joille renkaan leveys ja matala profiili on tärkein valinta kriteeri ja silloin kunnon merkkirenkaat on liian kalliita.
Renkaat kovettuvat jos ajaa useita vuosia samoilla renkailla....joten toi argumentointi on heikoilla.
Lukeeko jossain, että noita kiinanrenkaita tosiaan on pakko ostaa?
Jos budjetti on pieni ja tunnetut länsirenkaat ovat ostajan mielestä kalliit,
kannattaa turvautua vaikka käytettyihin, joita kohtuuhintaan on saatavilla.
Olen itse nähnyt "väärää säästöä" - näin parkkipaikalla aika uuden E-Mersun,
jossa oli ns. kiinanrenkaat alla.- Anonyymi
Käytetyt 🤣🤣
- Anonyymi
Mersu on minullakin ja alla landsailit,on ollut misukkaa, nokiaa,continentaakia ,bridgestonea ja hankookia nykyiset renkaat ovat hiljaiset hyvät ajaa ja taloudelliset,ei ollut hinnasta kiinni vaan parhaat renkaat ajaa. Nimim. 3,5 miljoona kilsaa tietä lipunut allani.
- Anonyymi
Missä ne ns länsirenkaat valmistetaan? Romania? Turkki? Venäjä?
Ajoin monta settiä Michelin, Conti yms ja sileäksi meni noin 30 tkm. Muutama vuosi sitten laitatin alle Landsail Sentury Qirin 990 ja ne on hiljaiset, testien mukaan hyvä vesikelissä ja kulutus on vähän pienempi. Eka setti kesti 38 tkm siihen 3mm pintaan ja nyt on toinen kierros alla, 205/55/16” ja ison Volvon alla. 300 euroa asennettuna.- Anonyymi
Toivottavasti omat Landsailit ei kestä kauaa että sais ostaa taas laaturenkaat. Ei kehtais laittaa rengaskasaan uusia renkaita.
- Anonyymi
Viime autossa oli Nokian hakka black 2 alla ja nykyisen alla oli Michelin pilot sport 4. Kummatkin renkaat olivat todella mieluisat ja kun pintaa n 6-5mm jäljellä niin loput sulaa ihan muutamassa tuhannessa kisassa.. muuten ei moitteita.
On ollut linglongin greenmaxia ja landsail senturya. Kummatkin mielestäni pesee hinta/laatusuhteessa nuo "huippumerkit" Suomen maanteillä.. kuluvat tasaisesti uudesta asti ja ovat 50% halvemmat.
Kiinankumit on todella hiljaisia eikä nykyään vetele/täristele. Jos näin on niin laittakaa autojenne alusta muuten kuntoon. Nuo kalliimmat merkit antaa myöden auton alustan kuntoa tiettyyn pisteeseen.
Normi ajossa ei huomaa eroa kumeissa. Ajaessa +80kmh jyrkkiä mutkateitä huomaa erot kumeissa. Jos et nyt painele satalasissa mutkateitä ja käytä radalla autoa, niin ei ole mitään väliä onko merkki vai kiinankumit alla.
Testit ja uudet renkaat tehdään juuri tuota varten, että saadaan markkinarakoa ja mainostusta kuinka hyvin rengas toimii joka tilanteessa. Mikä nyt ei minusta kovin relevanttia ole normi maantie/kaupunkiajoon. Lisäksi noissa kumeissa on helvetinmoinen kate. Yhden renkaan valmistus maksaa noin 10-20$. Toki huomioon pitää ottaa varastointi/kuljetus yms kustannukset, mutta nämä ei tuo yksittäiseen renkaaseen kuin muutaman sentin korotuksen. - Anonyymi
Monenlaista, lähinnä positiivista kommentointia Landsail renkaista. Minulla on noin 50-55 t ajetut, 2-3 mm jäljellä ja menevät vaihtoon vastaavaan uuteen keväällä. Kestävyys on Landsailin valtti. Varmaan renkaan ominaisuudet ovat muutenkin hyvät, mitä ei arkiajossa tule panneeksi merkille. Testeissä kuitenkin ollut harmillisesti todella harvoin mukana. Suosittelen varauksetta.
- Anonyymi
Minun mielestä aika hiljaiset. Kahdessa autossa ollut alla.
- Anonyymi
Itellä oli 185/65r14 ja hintaa tuli 160e +vanteille laitto. Testimielessä tuli otettua halvin mitä tukusta löytyi ja hyvin kaksijakoiset fiilikset LS388 mallista. Hyvä pito niin märällä kuin kuivalla kelillä. Omasta mielestä suht äänettömät, mutta karhealla asfaltilla todella meluisat. Lisäksi kahdesta renkaasta meni paskaksi venttiilin juuresta, räjähti alle kesken ajon. Tiedä sitten oliko laatu paskaa vai vanteille laittaja kussut laiton. Täryttää myöskin aika paljon ajoittain, sekä kuluivat epätasaisesti. 25TKM jälkeen osittain kulutuspinta mennyt ja osittain jopa 3-4mm pintaa.. Ei siis jatkoon ainakaan LS388.
- Anonyymi
Mikä ilo on yrittää keksiä jotain hyvää paskoista kinkeistä vaikka väkisin?
Jos haluaa niillä ajaa, niin siitä vaan, mutta miksi valehdella noiden hyvyydestä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310121Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523395Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493143- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032179- 1162153
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221376Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346