Meillä on kaukolämmön lämmönsiirtimessä(Parca Norrahammar vm.1985) säätölaitteena Sigmagyr RVP.
Kuuluuko säätölaitteen naksuttaa koko ajan?
Kun muutan lämpöasetuksia, laite on hetken hiljaa, liikuttaa pyörivää levyä ja aloittaa taas saman jatkuvan naksutuksen.
Kaikki on muuten ihan normaalia. Lämpö sisällä ok ja lämmintä vettä tulee.
Jatkuva naksutus vaan ihmetyttää?
Sigmagyr naksutus
4
2817
Vastaukset
- korjaustaitoinen.
Säätimessä kondensaattori kuivunut. Maksaa 0,1 euroa, mutta ei ole osaajia. Valmistaudu ostamaan uusi säädin.
- höö333
Taitoiselta hyvä vinkki. Minun sigmagyr sai semmoisen vian että sääti lämpöä vain alaspäin eli tuli kylmä. Vaihdoin sen sisältä löytyneet kaksi elkoa ja nyt säädin taas toimii. Netistä löytyi saksalaisia firmoja jotka olisi korjanneet hintaan 299 euroa. Elkot maksoi 4 euroa.
- masa1000
Minulla on landis gyr sigmagyr rvp 30 vanhassa talossa
https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/263846731501_/LandisGyr-Sigmagyr-RVP-30-RVP-301.jpg
Mistään ei löydy käyttöohjeita suomeksi tai englanniksi, osaako kukaan selittää miten tapahtuu lämmönsäätö KO laitteella?- perustalkkaria
Oikean reunan liukusäädintä siirretään isompi numeroisen (jyrkemmän) käyrän kohdalle kun halutaan lisää lämpöä. Käyrät ovat esitetty ohjekirjassa, niistä käy ilmi mikä on menoveden lämpö kullakin ulolämpötilalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651453Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia110900- 58751
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57720
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39697Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan71671Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026669Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41657Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli67650