Meillä on kaukolämmön lämmönsiirtimessä(Parca Norrahammar vm.1985) säätölaitteena Sigmagyr RVP.
Kuuluuko säätölaitteen naksuttaa koko ajan?
Kun muutan lämpöasetuksia, laite on hetken hiljaa, liikuttaa pyörivää levyä ja aloittaa taas saman jatkuvan naksutuksen.
Kaikki on muuten ihan normaalia. Lämpö sisällä ok ja lämmintä vettä tulee.
Jatkuva naksutus vaan ihmetyttää?
Sigmagyr naksutus
4
2788
Vastaukset
- korjaustaitoinen.
Säätimessä kondensaattori kuivunut. Maksaa 0,1 euroa, mutta ei ole osaajia. Valmistaudu ostamaan uusi säädin.
- höö333
Taitoiselta hyvä vinkki. Minun sigmagyr sai semmoisen vian että sääti lämpöä vain alaspäin eli tuli kylmä. Vaihdoin sen sisältä löytyneet kaksi elkoa ja nyt säädin taas toimii. Netistä löytyi saksalaisia firmoja jotka olisi korjanneet hintaan 299 euroa. Elkot maksoi 4 euroa.
- masa1000
Minulla on landis gyr sigmagyr rvp 30 vanhassa talossa
https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/263846731501_/LandisGyr-Sigmagyr-RVP-30-RVP-301.jpg
Mistään ei löydy käyttöohjeita suomeksi tai englanniksi, osaako kukaan selittää miten tapahtuu lämmönsäätö KO laitteella?- perustalkkaria
Oikean reunan liukusäädintä siirretään isompi numeroisen (jyrkemmän) käyrän kohdalle kun halutaan lisää lämpöä. Käyrät ovat esitetty ohjekirjassa, niistä käy ilmi mikä on menoveden lämpö kullakin ulolämpötilalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883