Taidan olla tavallaan vähän väärässä paikassa, sillä en vauvalle etsi nimeä. Ajattelin kuitenkin, että näillä nurkin pyörii paljon nimistä kiinnostuneita ihmisiä sekä moneet tuoreet vanhemmatkin taitavat olla juuri oikeaa ikäluokkaa. Että ehkä voisitte vähän auttaa minua. :)
Elikkä kertokaapas 80-luvun "hittinimiä". En tunne tarpeeksi sitä vuosikymmenmallia olevia ihmisiä, jotta osaisin sanoa, mitkä etunimet olivat silloin suosiossa. Ei nyt tarvitse olla mitään tilastollista tietoa, vaan heitelkää nyt jotain nimiä, mitä 80-luvun lapsille on annettu enemmänkin kuin vain yhdelle tai kahdelle ihmiselle. Vähän niin kuin 60-luvun Sarit ja Jarit ja 2000-luvun Veetit, Leevit, Ellat ja Emmat.
80-l nimiä?
8
169
Vastaukset
- Täti
Näitä nimiä on paljon minun tuttavapiirissäni, naapuristossa, työkavereissa ja sukulaisissakin:
Emma, Emmi, Henna, Heidi,
Veera, Saara, Noora, Jonna,
Jenna, Emilia, Laura, Vilma,
Viivi, Sini, Tiia, Anna, Sanna
Ville, Aleksi, Eetu, Joonas,
Mika, Sami, Tomi, Joni,
Jani, Roni, Toni, Niko, Tommi, - vii.
Minusta edellisen mainitsemista esim. Emma, Veera, Vilma, Viivi, Eetu, Joonas ja Niko on enemmän 90-luvun nimiä. 80-luvulla syntyneilla on niminä paljon mm.
Mikko, Jani, Toni, Lauri, Jussi, Kimmo
Sanna, Laura, Heidi, Suvi, Miia, Anna - Täti
Kyllähän noita mainitsemiani nimiä on varmasti paljon myös 90-luvulla syntyneillä, mutta nuo kaikki ovat sellaisia nimiä, joita tunnen ja tiedän tosi paljon.
- *muistelija*
"Sanna, Laura, Heidi, Suvi, Miia, Anna"
Joo ja:
Katja, Tanja, Satu, Piia..Mut kyllä sellaisia klassisia nimiäkin kuin Susanna, Johanna, Helena, Liisa..
Ja kaikki Janinat ja Janicat tais tulla kans silloin..
Jenna, Vilma ja Viivi pääsi suosioon vasta 90-luvulla.. - Milona
Itse olen syntynyt 85 omilla koululuokillani ja lähipiirissäni on ollut tämännimisiä:
Anna, Hanna, Liisa, Miia, Riina, Niina, Katariina, Emmi, Jenni, Sanna, Taina, Heidi, Jenna, Anne, Mari, Sonja, Tanja, Katja, Annika, Krista, Riikka, Outi, Sari, Piia, Laura, Sini, Suvi, Tiia, Saana, Oona, Henna, Heini, Essi, Milla,
Toni, Ville, Tuomas, Tero, Oskar, Kari, Joonas, Antti, Lauri, Harri, Henri, Timo, Juha, Juho, Janne, Esa, Niko, Joona, Jani - Eräs lukija
Laura, Miia, Tiia, Sanna, Anna, Jenni, Jenna, Elina, Essi, Emilia, Annika, Suvi
Aleksi, Jani, Joni, Mikko, Markus, Antti, Niko, Janne, Johannes, Jarkko, Jarno, Lauri - kasarin lapsi_
itse vuonna -83 syntynyt ja tässä joitain oman ikäisiäni:
jenni, johanna, jonna, heidi, tanja, mira, sanna, suvi, toni, tomi, ilkka, janne, juho, juha, riikka, riina, laura, ville, henna, jussi, hanna, tiia, minna, niina, jarkko, saija, antti, mirka, taru, kaisa, satu, jyri, riku, petri, marko - .........
Niina, Sanna, Miia, Laura, Jenni, Johanna, Heidi, Jenna, Jonna, Sara, Hanna, Satu, Suvi, Anna, Kristiina, Pauliina, Eveliina, Karoliina, Antti, Ville, Janne, Mikko, Jussi, Joonas, Markus, Matti, Tomi, Lauri, Tuomas, Teemu, Toni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483