Meidän keittiössä altaan alapuolella oleva kaappi haisee. Haju on välillä viemärin haju, vähänkuin kaalikääryle. Välillä tuntuu pistävää hajua. Välillä haju on sellainen, mille luulen homeen haisevan.
Kaapissa on yleensä roskikset, mutta ollaan jo pari viikkoa sitten siirretty ne pois, sitä ennenkin vietiin roskat yleensä päivittäin. Kaappia olen nyt pessyt monta kertaa, myös desifioivalla aineella.
Kaapin vieressä on astianpesukone. Varsinkin silloin kun astianpesukone on päällä haju kaapissa on kamala. Välillä hajua on muulloinkin kun astianpesukoneen ollessa päällä. Aiemmin ajattelin että haju tulee siitä, kun roskikset ovat olleet kaapissa, mutta nyt tosiaan ei olla säilytetty roskiksia siellä.Haju ei tunnu niinkään tulevan viemäristä, eli sitä ei niinkään tunnu jos haistelee altaan viemäriaukkoa.
Viittaakohan tälläinen kaapin haju kosteusvaurioon? Mitä teen, pitääkö rivitalossa tällaiset asiat hoitaa isännöitsijän kautta? Hommataanko paikalle putkimies, vai kosteusmittaaja vai.. Olen ihan pihalla mitä tässä pitäis tehdä?
Kamala haju keittiön allaskaapissa
5
9319
Vastaukset
- Panostaiteilija
Yritäs dynamiitilla. Se suorastaan räjäyttää hajun pois.
- 4564646
Haju tulee ehkä viemäristä, isännöitsiä tilaa putkimiehen.
- määmy
Koska rivitalo, syytä ottaa isännöitsijään yhteyttä.
- Kokemusta on
Oletko katsonut myös kaapin sokkelitilan sisään? Sinne on voinut mennä vaikka hiiri (jos asut esim. rivitalossa), tai sitten sinne on voinut valua nestettä jostain roskapussista, tai muuta vastaavaa. Eli otat sokkelilistan auki tai jos saat helpommin irrotettua roskakaapin pohjan, niin saat tarkistettua sokkelin. Voihan hajun aiheuttaja olla tietysti astianpesukoneenkin takana. Tai sitten astianpesukoneen letku saattaa tihkua tms. Tietysti ihan pelkät roskatkin, varsinkin biojäte antaa hajuhaittoja, kun kaappi kuumenee astianpesukoneen lämmön vaikutuksesta.
- Home, vai viemäri?
Helppo homma: Tee tuo oiretesti ja jos saat alle 5-osumaa niin sinun on turha etsiä hometta, jolloin etsi vikaa viemäriputkistosta.
Pintakosteusmittarit on yhtä kuin leego-palikka kosteusmittauksissa.
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/
...
Luonnonhometta on kaikkialla. Mutta milloinka se muuttuu ongelmaksi:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvh-luonnon-homeitioiden-matka-rakenteisiin/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275