Nikinrekkaustalkoot

herttainenhertta

Koska kaikki tiedämme, että mitä enemmän on rekattuja nikkejä, sitä asiallisempaa on keskustelu on, niin ehdotan, että ne tämän palstan vakituiset kirjoittajat, joilla ei vielä ole rekattua nikkiä, hankkisivat itselleen sellaisen. Voit tähän ketjuun kirjoittaa uudella rekatulla nikilläsi ja halutessasi kertoa, millä nikillä tai nikeillä olet aikaisemmin kirjoittanut.

Nikin rekkaamisessa on seuraavia hyviä puolia:

Nikkisi näkyy sinisellä. Koska sinisten nikkien kirjoitukset ovat keskimäärin asiallisempia kuin mustien, niihin myös suhtaudutaan asiallisemmin. Viestisi ei huku lauseenpalanikkien mölinän joukkoon vaan se luetaan varmemmin ja saat myös asiallisempia vastauksia.

Nikkiäsi ei voida varastaa. Jos kirjoitat aina tai yleensä samalla nikillä, sinulla on jo jonkinlainen “netti-identiteetti”, ja on todella viheliäistä, jos joku kirjoittaa sinuna asioita, joita et halua itseesi liitettävän.

Se on ystävällistä muita kohtaan, etenkin tällä palstalla, jossa emäntämme ja isäntämme kirjoittavat omalla nimellään. Meillä voi olla omat syymme käyttää pseudonyymiä, mutta täydellinen anonymiteetti (että käyttää joka kerta tai useimmiten eri nikkiä) palvelee vain häiriköitä ja trolleja. Se asettaa sinut myös asemaan, jota voit helposti käyttää väärin ja on epäreilua niitä kohtaan, jotka ovat rehellisesti omina itsinään liikkeellä.

Voit halutessasi kertoa itsestä profiilissasi ja liittää kuvan nikkiisi. Sillä voit vaikuttaa siihen, millaisen kuvan annat itsestäsi. Toisaalta voit piilottaa profiilisi muilta ja tulla esiin vain sanomistesi kautta.

Keskusteluhistoriasi näkyy profiilistasi. Sieltä löydät helposti vanhat keskustelut ja voit myös itse lukea, mitä tulikaan sanottua. Jos pidät tätä huonona asiana, mieti, oletko oikeasti liikkeellä vilpittömässä mielessä vai onko sinulla jatkuvasti tarve sanoa asioita, joita et halua liitettävän netti-identiteettiisi tai edes itse myöhemmin lukea.

Sinulla voi olla palvelussa kavereita. Jos on keskustelijoita, joiden tyylistä tykkäät ja/tai joita kiinnostaa samantyyppiset keskustelut kuin sinua, näet profiilistasi heidän uusimmat viestinsä, jos he ovat kavereitasi. Löydät siis helposti sinua kiinnostavat keskustelut ja kaverisi löytävät helposti ne keskustelut, joissa sinä olet mukana.

Voit viestitellä yksityisesti muiden rekattujen nikkien kanssa. Joskus keskustelua on kiva käydä ihan kahden kesken.

Harjoitat enemmän itsehillintää. Inhottavimmat, loukkaavimmat, piikittelevimmät ja yleensä asiattomimmat viestit ovat käytännössä aina kertakäyttönikkien puskista huuteluja. Sinulla on rekattuna nikkinä yhä mahdollisuus käyttää joskus kertakäyttönikkiä, mutta kynnys on korkeampi. Itse tein aikanaan päätöksen, että jos en halua jotain viestiä liitettävän vakituiseen nikkiini, se on sellainen viesti, joka on parempi jättää kirjoittamatta. Jos sinua silti syytetään multinikkeilystä, tiedät ainakin itse, että sinulla on puhtaat jauhot pussissasi.

Voit poistaa viestejäsi. Saatat tulla katumapäälle tai sitten haluat korjata jonkin virheen tai epäselvyyden ja käyttää poistomahdollisuutta editointimahdollisuutena.

Minun oli kovin vaikeaa keksiä huonoja puolia, mutta nämä sain aikaiseksi:

- Vakituiset nimimerkit saavat peräänsä kaikenlaisia kaunankantajia, jotka yrittävät myrkyttää kaivoa syyttämällä sinua ties mistä. Se on tylsää, mutta ei minusta riittävä syy vaihdella aina nikkiä, jotta sinua ei voisi koskaan liittää mihinkään sanomisiisi.

- Saatat mokata. Tämä koskee sekä rekattua, että yleensä vakituista nikkiä. Voi käydä niin, että tulet sanoneeksi jotain, josta et ole kovin ylpeä ja jota et haluaisi liitettävän nimimerkkiisi. Voit tietenkin poistaa viestin (siinä tapauksessa, että se on rekatulla nikillä tehty), mutta jos se on ehditty lukea ja/tai siihen on ehditty vastata, et saa sitä vedettyä takaisin. Voi olla että koet mokanneesi niin, että et halua enää kirjoittaa samalla nikillä, jolloin vaihtoehdoiksesi jää lopettaa kokonaan tai vaihtaa nikkiä. Jälkimmäisessä tapauksessa saatat tuntea itsesi hieman epärehelliseksi palatessasi keskusteluihin samojen tuttujen nikkien kanssa heidät tuntien, mutta esittäen, että olet uusi keskustelija, jolla ei ole historiaa muiden kirjoittajien kanssa. Se joko haittaa sinua tai sitten ei.

- Sinut voidaan bannata. Se voi pitää sinut poissa tai sitten ei.

44

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ____

Tässä sinulle viestini ketjusta "mitä tehdä tälle palstalle".
      Onko liiankin tuttua?

Multinikkejä sanan negatiivisessä mielessä ovat tahalliset huijaajat. Ne, jotka esiintyvät muka eri ihmisinä, jotta syntyisi käsitys että monet ihmiset ajattelevat noin.
      Tällä palstalla mellastaa sellainen multinikki ja on mellastanut palstan alusta asti. Hän ei esiinny vain samaa katsomusta edustavina eri ihmisinä, vaan myös erilaisten katsomusten edustajina, enimmäkseen ateisteina mutta myös liberaalikristittyinä ja muitakin katsomuksia edustavana. Hän on taitava esiintymään erilaisina ihmisinä ja siitä syystä onnistuu huijaamaan niin hyvin. Hän käyttää paljon rekisteröityjä nimimerkkejä. Bannata häntä ei voi, koska hän häivyttää jälkensä.Tunnen hänen toimintansa hyvin muualta netistä ja tiedän hänen henkilöllisyytensä. Olen puhunut hänestä täällä ennenkin. En tiedä, oletko sinä yksi hänen nikkinsä, kun en ole lukenut kirjoituksiasi.

Pertsa bannattiin, mutta se oli mahdollista, koska hän ei ollut piilottanut jälkiään. Hänellä ei ollut siihen syytä, koska oli rehellinen.

• herttainenhertta

Tämän ketjun idea oli, että ne palstan vakituiset käyttäjät, jotka eivät vielä ole rekisteröineet itselleen yhtä vakityista nikkiä, tekisivät niin ja osaltaan auttaisivat tekemään keskustelusta asiallisempaa. Olet ilmeisesti vakituinen lukija/kirjoittaja, mutta jostain syystä haluton kirjoittamaan rekatulla nikillä tai edes aina samalla tunnistettavalla nikillä. Miksi?

Ja millä perusteella syytät muita siitä, mihin ilmiselvästi syyllistyt itse, kun kieltäydyt tulemaan esiin yhtenä persoonana? Onko sinulla todisteita epäuskottaville ja suoraan sanottuna vainoharhaiselta vaikuttaville väitteillesi? Olen itse kirjoittanut S24:lle hieman yli vuoden, enkä ole saanut mitään syytä epäillä, että kahden tai useamman rekisteröidyn nimimerkin takana olisi sama henkilö.

Olen tullut tuntemaan etenkin ateistien kohdalla useimpien vakikirjoittajien oman tyylin, enkä jaksa uskoa, että joku kirjautuisi palveluun eri nimimerkeillä, joille on vieläpä luonut erilaisen persoonallisuuden, vain antaakseen vaikutelman, että samaa mieltä olevia on useampi kuin onkaan. Joten kysyn sinulta ____: Mikä on saanut sinut siihen käsitykseen?

Ja kun kerran heittelet syytöksiä ilmaan, voisitko olla hieman tarkempi? Voitko esimerkiksi antaa luettelon nimimerkeistä, joiden takana on mielestäsi sama henkilö?

• ____
        herttainenhertta kirjoitti:

Tämän ketjun idea oli, että ne palstan vakituiset käyttäjät, jotka eivät vielä ole rekisteröineet itselleen yhtä vakityista nikkiä, tekisivät niin ja osaltaan auttaisivat tekemään keskustelusta asiallisempaa. Olet ilmeisesti vakituinen lukija/kirjoittaja, mutta jostain syystä haluton kirjoittamaan rekatulla nikillä tai edes aina samalla tunnistettavalla nikillä. Miksi?

Ja millä perusteella syytät muita siitä, mihin ilmiselvästi syyllistyt itse, kun kieltäydyt tulemaan esiin yhtenä persoonana? Onko sinulla todisteita epäuskottaville ja suoraan sanottuna vainoharhaiselta vaikuttaville väitteillesi? Olen itse kirjoittanut S24:lle hieman yli vuoden, enkä ole saanut mitään syytä epäillä, että kahden tai useamman rekisteröidyn nimimerkin takana olisi sama henkilö.

Olen tullut tuntemaan etenkin ateistien kohdalla useimpien vakikirjoittajien oman tyylin, enkä jaksa uskoa, että joku kirjautuisi palveluun eri nimimerkeillä, joille on vieläpä luonut erilaisen persoonallisuuden, vain antaakseen vaikutelman, että samaa mieltä olevia on useampi kuin onkaan. Joten kysyn sinulta ____: Mikä on saanut sinut siihen käsitykseen?

Ja kun kerran heittelet syytöksiä ilmaan, voisitko olla hieman tarkempi? Voitko esimerkiksi antaa luettelon nimimerkeistä, joiden takana on mielestäsi sama henkilö?

Kysyit luetteloa nimimerkeistä, joiden takana on sama henkilö. En ala osoitella noita nimimerkkejä, mutta niitä on jo rekattuina paljon. Mutta kun kerran itse kysyit, sanon yhden tuon henkilön nimimerkeistä, ja se olet sinä.

Minulla on sellaiset todisteet, että tunnen tämän jutun vuosien ajalta muualta netistä, ja opin tuntemaan tämän henkilön ajatusmaailman, toimintatavat ja tyylin variaatioineen.
        En suinkaan ollut ainoa, joka oppi ne tuntemaan ja tunnistamaan, vaan siellä oli monia muita. Heiltä voi kysyä, jos haluaa vahvistusta. Meri-Anna tuntee heitä tietääkseni livenäkin. Kyse on muutamasta hengellisestä palstasta.

Käyn tällä palstalla usein, mutta en halua profiloitua persoonana tällaisella palstalla. Jos keskustelen jonkun kanssa kahdestaan tai osallistun keskusteluun enemmän kuin parilla-kolmella irrallisella kommentilla, käytän koko ajan samaa nimimerkkiä.
        Viesteistäni vastaan omallatunnollani. Se ei tykkää, jos huitaisen. Tulee paha olo.

Tässäpä tätä tuli. Olepa hyvä, ja ole minun puolestani turvassa.

• herttainenhertta
        ____ kirjoitti:

Kysyit luetteloa nimimerkeistä, joiden takana on sama henkilö. En ala osoitella noita nimimerkkejä, mutta niitä on jo rekattuina paljon. Mutta kun kerran itse kysyit, sanon yhden tuon henkilön nimimerkeistä, ja se olet sinä.

Minulla on sellaiset todisteet, että tunnen tämän jutun vuosien ajalta muualta netistä, ja opin tuntemaan tämän henkilön ajatusmaailman, toimintatavat ja tyylin variaatioineen.
        En suinkaan ollut ainoa, joka oppi ne tuntemaan ja tunnistamaan, vaan siellä oli monia muita. Heiltä voi kysyä, jos haluaa vahvistusta. Meri-Anna tuntee heitä tietääkseni livenäkin. Kyse on muutamasta hengellisestä palstasta.

Käyn tällä palstalla usein, mutta en halua profiloitua persoonana tällaisella palstalla. Jos keskustelen jonkun kanssa kahdestaan tai osallistun keskusteluun enemmän kuin parilla-kolmella irrallisella kommentilla, käytän koko ajan samaa nimimerkkiä.
        Viesteistäni vastaan omallatunnollani. Se ei tykkää, jos huitaisen. Tulee paha olo.

Ei sinulla voi mitenkään olla todisteita siitä, että käyttäisin muita nimimerkkejä kuin tätä yhtä, koska en käytä. Epäilen, että todisteesi ovat kaikki vain omaa luulotteluasi. Lisäksi sinulla on todella nurjamielinen ja epäluuloinen käsitys kanssaihmisistäsi, jos kuvittelet minun olevan niin julkea, että kehotan ihmisiä kirjautumaan ja pitäytymään yhdessä nikissäkäyttäen samaan aikaan itse lukuisia eri nikkejä.

Minä todellakin tarkoitin, mitä aloituksessa sanoin: yhdellä ainoalla rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoittamiseen on paljon hyviä syitä ja multinikkeilyyn oikeastaan vain huonoja.

• herttainenhertta
        ____ kirjoitti:

Ja kerrotko vielä, miten tämä:
        "En tiedä, oletko sinä yksi hänen nikkinsä, kun en ole lukenut kirjoituksiasi."
        vaihtui täksi:
        "Mutta kun kerran itse kysyit, sanon yhden tuon henkilön nimimerkeistä, ja se olet sinä."

• ____

Ei sinulla voi mitenkään olla todisteita siitä, että käyttäisin muita nimimerkkejä kuin tätä yhtä, koska en käytä. Epäilen, että todisteesi ovat kaikki vain omaa luulotteluasi. Lisäksi sinulla on todella nurjamielinen ja epäluuloinen käsitys kanssaihmisistäsi, jos kuvittelet minun olevan niin julkea, että kehotan ihmisiä kirjautumaan ja pitäytymään yhdessä nikissäkäyttäen samaan aikaan itse lukuisia eri nikkejä.

Minä todellakin tarkoitin, mitä aloituksessa sanoin: yhdellä ainoalla rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoittamiseen on paljon hyviä syitä ja multinikkeilyyn oikeastaan vain huonoja.

Nooh, olet julkea ja häikäilemätön näissä nettitouhuissasi, ja sekään ei ole vain minun havaitsemani asia.
        Nyt olen antanut sinulle huomiota, joten vassopakuu. En puhu tästä asiasta nyt enempää.

• ____

Ja kerrotko vielä, miten tämä:
        "En tiedä, oletko sinä yksi hänen nikkinsä, kun en ole lukenut kirjoituksiasi."
        vaihtui täksi:
        "Mutta kun kerran itse kysyit, sanon yhden tuon henkilön nimimerkeistä, ja se olet sinä."

Se ei vaihtunut, vaan ensimmäinen lainaus on toisessa ketjussa olevasta viestistäni ikiateistille. Unohdin panna tuon toisesta ketjusta tuomani viestin lainausmerkkeihin.

• herttainenhertta
        ____ kirjoitti:

Nooh, olet julkea ja häikäilemätön näissä nettitouhuissasi, ja sekään ei ole vain minun havaitsemani asia.
        Nyt olen antanut sinulle huomiota, joten vassopakuu. En puhu tästä asiasta nyt enempää.

En minä sinun huomiotasi kaipaa. Syytöksesi ja vihjailusi ovat suoraan sanottuna aika tylsää luettavaa.

• ____ kirjoitti:

Se ei vaihtunut, vaan ensimmäinen lainaus on toisessa ketjussa olevasta viestistäni ikiateistille. Unohdin panna tuon toisesta ketjusta tuomani viestin lainausmerkkeihin.

Ja sinäkö väität ikiateistia ja herttaista herttaa yhdeksi samaksi henkilöksi?

• _____
        A.Mikkonen kirjoitti:

Ja sinäkö väität ikiateistia ja herttaista herttaa yhdeksi samaksi henkilöksi?

En väitä. Lue tuo edellinen viestini. Ikiateistille sanoin, etten tiedä, onko hän tämä tyyppi.

• Aloittajan ehdotus on mielestäni hyvä, ja toivon mahdollisimman monen rekisteröitymättömän sitä toimivan sen mukaan. Näin tein itsekin.

Olen kirjoitellut tänne aiemmin nimimerkillä Kristitty___. Rekisteröityyn nimimerkkiin ei jostakin syystä saa laittaa isoja kirjaimia, joten nimimerkkini on nykyään muotoa kristitty____.

• vai niin

Uskovat ovat tunnetusti kovia komentelemaan muita. Minä kirjoitan sellaisella nikillä, kuin itse haluan.

Kirkko ei voi enää pakottaa ihmisiä maksamaan kirkollisveroa, heh!

• herttainenhertta

Kiva! :D

Minuakin hieman, kun en saanut isoja kirjaimia, mutta menee se näinkin.

(Poistin aiemman viestini, joka tuli väärään paikkaan. Rekatun nikin iloja.)

• herttainenhertta

Kiva! :D

Minuakin hieman, kun en saanut isoja kirjaimia, mutta menee se näinkin.

(Poistin aiemman viestini, joka tuli väärään paikkaan. Rekatun nikin iloja.)

Tai siis ei tullutkaan. Huoh. No, tuli demonstroitua.

• mieti tätä

Voi myös käydä niin, että osa kirjoitajista lopettaa jos rekkautuminen tulee pakolliseksi. Jos halutaan asiallista keskustelua, niin paras lääke on ,että asiattomat tekstit poistetaan. Systeemi onkin toiminut melko hyvin.

Nykyisin kerätään ihmisten nimiä lähes liiankin moneen paikkaan joten en kannata taas yhtä nimirekisteriä lisää.

• herttainenhertta

No, rekisteröityminen ei ole pakollista. Mutta jos se tulisi pakolliseksi, niin luuletko tosiaan, että moni oikeasti asiallinen kirjoittaja lopettaisi, koska ei enää saa multinikkeillä? Minusta multinikkeily ei tosiaankaan paranna keskustelun tasoa, päinvastoin.

Sinun ei ole myöskään pakko antaa S24:lle oikeita tietoja rekisteröityessäsi, jos se sinua arveluttaa. Ja vaikka et rohkenisikaan rekisteröityä, niin voit ainakin kirjoittaa aina samalla tunnistettavalla nikillä.

• Balttis

No, rekisteröityminen ei ole pakollista. Mutta jos se tulisi pakolliseksi, niin luuletko tosiaan, että moni oikeasti asiallinen kirjoittaja lopettaisi, koska ei enää saa multinikkeillä? Minusta multinikkeily ei tosiaankaan paranna keskustelun tasoa, päinvastoin.

Sinun ei ole myöskään pakko antaa S24:lle oikeita tietoja rekisteröityessäsi, jos se sinua arveluttaa. Ja vaikka et rohkenisikaan rekisteröityä, niin voit ainakin kirjoittaa aina samalla tunnistettavalla nikillä.

Musta on täysin riittävää että kirkko_kuulolla on eniron yhteistyökumppanina rekisteröitynyt eritysasemalleen ominaisesti, ja toimiin myös epädemokraattisesti sivuston ylläpitänä serifffin virassa.

Tämä siitäkin syystä, että ne vähätkin linkitykset, joita he käyvät tekemässä sivustolle, on osaistettu ei kristillisen uskonnon sivustoille, tunnustuskirjoihin ja muuhun lahkon oheishumpuukiin.

• mieti tätä

Minä kirjoitan aina samalla nikillä ja minut on helppo tunnistaa..
        Henkilötietojani en halua jaella ihan joka paikkaan.

• herttainenhertta
        mieti tätä kirjoitti:

Minä kirjoitan aina samalla nikillä ja minut on helppo tunnistaa..
        Henkilötietojani en halua jaella ihan joka paikkaan.

Nikkivalintasi on siitä epäonninen, että näyttää kovasti kertakäyttönikiltä ja samaa tai vastaavaa voi käyttää moni muukin, jopa ihan tahattomasti. Ei sinun tarvitse niitä henkilötietojasi S24:lle antaa. Rekkaa nikkisi ihan rohkeasti vaan. :)

• mieti tätä

Nikkivalintasi on siitä epäonninen, että näyttää kovasti kertakäyttönikiltä ja samaa tai vastaavaa voi käyttää moni muukin, jopa ihan tahattomasti. Ei sinun tarvitse niitä henkilötietojasi S24:lle antaa. Rekkaa nikkisi ihan rohkeasti vaan. :)

Kun raavin päätäni saan sormiini puutikkuja.

• nin se van on

Mistä me tiedämme, monellako nimimerkillä esim herrtainen herttuliini kirjoittelee täällä yhden rekisteröidyn lisäksi. Ei toimi, nin ei toimi.

• "Mistä me tiedämme, monellako nimimerkillä esim herrtainen herttuliini kirjoittelee täällä yhden rekisteröidyn lisäksi. Ei toimi, nin ei toimi."

Toimii erittäin hyvin siinä, että aina kun näkee herttaisen hertan nimimerkin, tietää hänen itse kirjoittaneen viestin ja halunneen profiloitua kyseisen nimimerkin haltijaksi. Se riittää.

Jos joku käyttää useampaa rekisteröityä nimimerkkiä, niin voi ihan hyvin ajatella ne vaikka eri kirjoittajiksi. Ei kai siitä ainakaan haittaa ole.

• hymykänsä

Mitä ehdotat tehtäväksi rekisteröidyille multinikeille? He perustavat virtuaalikeskusteluja, avoimia chatteja, joissa kaunaa puretaan 'kimpassa' ja hyökätään henkilöitä vastaan täydellisen yksimielisyyden vallitessa kaikesta mitä jokin näistä on sanonut. Eräs 'poppoo' kehuu itseänsä näiden toisten avulla ja väliin tulee myös muutama kertanikki kertomaan kuinka elämänsä sai tarkoituksensa ja täyttymyksen jonkun noiden viesteistä.

• noinha se

täähän se on virtuaalimaailman helmeee.jjooooo ..öööö

Ja osaksi tuollasen takia ei viitsi rekisteröityä, koska helposti saa nuo multinikkilaumat sitten kimppuunsa. On helppo hyökkäillä yhden kimppuun, kun heitä on muka kauhean monta.

• "Mitä ehdotat tehtäväksi rekisteröidyille multinikeille? He perustavat virtuaalikeskusteluja, avoimia chatteja, joissa kaunaa puretaan 'kimpassa' ja hyökätään henkilöitä vastaan täydellisen yksimielisyyden vallitessa kaikesta mitä jokin näistä on sanonut."

Ei tuohon tarvita rekisteröitymistä. Hyvää kirjoitusta voi kehua myös rekkaamattoman nimimerkin suojista, ja aivan puskistakin.

Mainitsemallesi mahdolliselle lieveilmiölle ei tietenkään voi mitään, jos ei mennä vain yhden nimimerkin rekisteröintiin esimerkiksi pankkitunnusten käytön kautta.

• noinha se kirjoitti:

täähän se on virtuaalimaailman helmeee.jjooooo ..öööö

Ja osaksi tuollasen takia ei viitsi rekisteröityä, koska helposti saa nuo multinikkilaumat sitten kimppuunsa. On helppo hyökkäillä yhden kimppuun, kun heitä on muka kauhean monta.

"On helppo hyökkäillä yhden kimppuun, kun heitä on muka kauhean monta."

Aivan ymärrettävä pelko, jos kirjoittaa sellaisia juttuja, joiden takana on vaikea seistä, mikäli jutut saavat vastustusta.

Tuon takia varmaan monet naamioutuvat kertakäyttönikkien taakse.

• herttainenhertta sanoi :
      Nikin rekkaamisessa on seuraavia hyviä puolia:
      Kyllä siinä kirjoitusten taso kohoaisi ja pian suurin osa kirjoittaisi
      yhtä sääntöjenmukaista tekstiä kuin minäkin :-)))

• Toisin me muut

Hyvhän sun on kun osoitit jo osaavasi kiertää myös bannit.

• ohikulkija_

En ole vakituinen kävijä vaan satunnaisesti käyn täällä katsomassa onko keskusteluihin tullut mitään järkeä. En koe tarpeelliseksi profiloitua mitenkään. Katson, että pystyn kirjoittamaan riittävän asiallisesti ilman vakinikkiäkin. Mielestäni vapaus on parasta, kukin tehköön tässä asiassa kuten parhaaksi näkee.

• Satunnainen asiallinen kommentaattori ei olekaan ongelma, vaan paljon kirjoittelevat profiloitumattomat räyhähenget.

Vaikka moni kertakäyttöisen nimimerkin käyttäjä kirjoittaakin asiallisesti, niin harva kehtaa rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoitella asioita, joista ei puhuisi kavereilleen.

• kyllästynyt multinik

Olen välillä kysellyt palstalla taloudesta. Nimimerkkiä olen usein käyttänyt otsikkona.

Käytin alkuun samaa nimimerkkiä (en tosin rekattua). En saanut kysymyksiini vastauksia yhtään sen paremmin kuin multinikkeilemällä. Joten mitä väliä, millä nimellä kirjoitan?

Palsta on kyllästyttävä hiekkalaatikko, jossa aivan asiallisiinkaan kysymyksiin ei vastauksia juuri heru.

• Ajatuksesi on hyvä.

Jokaisella on kuitenkin omat motiivit, kuinka haluaa osallistua. Toivon, että he jotka eniten kritisoivat, ainakin kirjautuisivat. Silloin tuolla kritiikillä olisi ehkä enemmän painoarvoa? Ja ainakin tietäisi kenelle sitä vastaa.

Ehkä se vain on mukavaa heitellä väliin kaikenlaista ja pysyä piilossa? Ei ainakaan tarvitse ottaa niistä kirjoituksistaan vastuuta.

Ainahan niitä tulee kirjoitettua mitä sitten ei enää niin pidäkään fiksuna. Miksi sitä ei voi sitten oikaista?

Tuli vain sellainen kysymys mieleen, että voiko täällä olla monella rekatulla nimimerkillä?

• "Tuli vain sellainen kysymys mieleen, että voiko täällä olla monella rekatulla nimimerkillä? "

S24 ei voi mitenkään tietää onko muutaman rekisteröinnin takana yksi vai useampi ihminen.

• ____
        A10097 kirjoitti:

"Tuli vain sellainen kysymys mieleen, että voiko täällä olla monella rekatulla nimimerkillä? "

S24 ei voi mitenkään tietää onko muutaman rekisteröinnin takana yksi vai useampi ihminen.

Tähän en malta olla pistämättä sekä sinulle että mummikselle jotta hehheh ja hihhih.

• A10097 kirjoitti:

"Tuli vain sellainen kysymys mieleen, että voiko täällä olla monella rekatulla nimimerkillä? "

eli voi antaa itsestään myös vääriä tietoja? Koska olen ymmärtänyt niin, että samoilla tiedoilla tehtynä ei onnistu.

No, hupinsa kullakin. Jos innostaa tuollaista tehdä. Voi olla jännää?

Täällä virtuaalimaailmassa olen käyttänyt tuota nimimerkkiä muillakin kuin suomi24 sivuilla. Ihan vain siksi, ettei ole tarvetta salailla tai peitellä omia mielipiteitään. Vaikka välillä aina joku murisee, niin sallittakoon se heille. Onhan tämä kuitekin virtaalimaailmaa...

• mummomuori kirjoitti:

eli voi antaa itsestään myös vääriä tietoja? Koska olen ymmärtänyt niin, että samoilla tiedoilla tehtynä ei onnistu.

No, hupinsa kullakin. Jos innostaa tuollaista tehdä. Voi olla jännää?

Täällä virtuaalimaailmassa olen käyttänyt tuota nimimerkkiä muillakin kuin suomi24 sivuilla. Ihan vain siksi, ettei ole tarvetta salailla tai peitellä omia mielipiteitään. Vaikka välillä aina joku murisee, niin sallittakoon se heille. Onhan tämä kuitekin virtaalimaailmaa...

"eli voi antaa itsestään myös vääriä tietoja?"

Niin. Nimimerkille ei tietenkään tarvitse antaa jonkin oikean henkilön tietoja. Ei systeemi osaa erotella raunielisaa matista ja misterx:stä, kun mitään tunnistamista ei tehdä rekisteröinnin aikana. S24 antaa lisäksi niin harrastelijamaisen kuvan softanvääntökyvyistä ja vuotaa jatkuvasti tietoja ihmisistä, ettei sinne kannata ainakaan oikeita henkilötietoja laittaa, jos niitä ei ole valmis jakamaan.

Mutta hupinsa kullakin, tosiaan.

• KulliMulli2

Minulla oli hyvä nimimerkki:KulliMulli joku rekisteröi sen. Tuhmaa.

• miljoonaniki

Laittakee liivit päälle ATEnISTIT, uusi aalto pukkaa...

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2073
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      1986
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      309
      1799
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1326
    5. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      30
      1322
    6. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1278
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      14
      1196
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1127
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1016
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      38
      1009
    Aihe