Terveiset kaikille palstaleisille!
Minä olen perinyt vanhan C180 Esprit mersun (automaatti)jota olen kunnostanut vuoden (maalattu ja pohja kunnostettu)oli romukunnossa ja nyt se rupeasi olemaan myyntikunnossa ja ilmesty uusi outo ominaisuus josta todellakin tarvitsen apua ennen seuraava katsastusta!!!!
Eli.
Lähden ajamaan, jarrupoljin on kiva ja jämäkkä.
parinkymmenen minuutin ajon jälkeen nätisti jarruttaessa jarrupoljin painuu lähes pohjaan asti pienellä vastuksellai!!!!.(pehmeästi ) kuitenkin ennen pohjaan painuessa jarrut ottavat hyvin, testasin sen painamalla jarrun aivan pohjaan asti ja kaikki renkaat menivät lukkoon pienllä vauhdilla testaessa.
mutta ihmetyttää jarrujen outo käyttäytyminen, "nopeasti pumppaamalla" ja äkkiliikkeillä saan polkimen ottamaan aikaisemmin ja jämäkkäämmin.
Minulla on ollut tämä auto yli puoli vuotta ja outo käyttäytyminen alkoi kuukausei sitten.
Auto on myynnissä enkä halua myydä kenellekkään huonoa/vaaarallista autoa.
Outoa Jarrutoimintaa!!!!
15
5846
Vastaukset
- mersulla1milj
Menee kyllä täydeksi arvailuksi;
Ekana testaisin jarrusatuloiden toiminnan (painaa jarrupaloja levyihin jarrutettaessa).
Aja se puoli tuntia maantieajoa ja kokeile sormella, onko jokin jarrulevy kuuma?
Mikäli on, jarrusatula on jumissa ja kiehuttaa jarrunestettä, josta seuraa polkimen veltto painuminen.
Vaihda viallinen satula uuteen, tokihan niitä voi kunnostaakin, tiivisteet/suojapalkeet, CRC jne???????
Etummaisiin ei pysty itse vaihtamaan suojakumeja jos on rikki, vaihto-osa paras valinta.
Aloita tuosta helpoimmasta testauksesta.- Perintö uhri!22
Kiitos vastauksestaasi. auto on kyllä seissyt välillä vähän turhan paljon koska on perintöauto.
Tuosta aloitan!
- w201
Vanhat jarrunesteet. Pitäis aina muutaman vuoden välein vaihtaa, sekaan kertyy vettä ja ominaisuudet muutenkin kehnonee. Helppo homma, eikä maksa paljon. Ilmausruuvit kuitenkin ruostuneet kiinni, käytä korjaamolla.
- kakka aivo
jarrurummussahan se vika on !!!! hei olisko kellään tarvetta wartburgille mä myyn 580-llä eurolla hyväkuntoinen ei ole käynnistetty vuoteen ei tieliikennekäytössä mut saa sen vielä liikenteeseen tax free
- Korjaamoyrittäjä.
vaihda jarrupääsylinteri, sisäinen vuoto joka ei näy ulospäin. terv. 40 vuotta alalla ollut.
- Kakka aivo
Haloo kuka ostaa
- Kakka aivo
Haloo kuka ostaa
- maailman paras
ei mersuissa ole koskaan mitään! kuvittelet vaan!
- mb,
etujarrusatuloitten liukutapit jumissa,itsellä oli sama vika,sitten myöhemmin olen voidellut ne aina renkaanvaihdon yhteydessä,ei vie montaa minuuttia
- w201
Tervaa tai kuparia. Kierteisiin ja liukupintoihin, aikaa ei vie paljon ollenkaan. Remonttien tarve vähenee valtavasti ja kun tehtävä, ruuvit aukeaa ja muutenkin ongelmat pienenpiä. Yks valopää "autoasentaja" meinasi kymmenen vuotta sitten, että etujarrusatulat ois pakko vaihtaa, kuluneet kuulemma loppuun. En nyt tiedä, aukaisin ite, pukkasin viilalla, tarkistin stefat, kasasin kuparilla. En nyt tiedä, samat satulat edelleen, dynamometrillä ja katastuksessa jarrut täysin virheettömät edelleen, muutamat palat vaihdettu sen "pakollisen" jarrusatulan remontin tekemättä jättämisen jälkeen...
- jukkamt
w201 kirjoitti:
Tervaa tai kuparia. Kierteisiin ja liukupintoihin, aikaa ei vie paljon ollenkaan. Remonttien tarve vähenee valtavasti ja kun tehtävä, ruuvit aukeaa ja muutenkin ongelmat pienenpiä. Yks valopää "autoasentaja" meinasi kymmenen vuotta sitten, että etujarrusatulat ois pakko vaihtaa, kuluneet kuulemma loppuun. En nyt tiedä, aukaisin ite, pukkasin viilalla, tarkistin stefat, kasasin kuparilla. En nyt tiedä, samat satulat edelleen, dynamometrillä ja katastuksessa jarrut täysin virheettömät edelleen, muutamat palat vaihdettu sen "pakollisen" jarrusatulan remontin tekemättä jättämisen jälkeen...
Tehostin vuotaa.
- ei enää
mersu 180 c ja vikoja riittää. varmasti on vaikea auto myydä. kokemusta on tuosta mersun mallista ja toista ei tule koskaan meidän taloon.
- Juuso Mersunen
Korjaamoyrittäjä tässä oikeassa on ,kyllä se vika viittaa pääsylinterivikaan. Saattaa korjaantua pääsylinterin kumisarjan vaihdolla jos sellaisen saa.
- Perintö hri
Morjens kaikille.
Vika löytyi yhden vastaajan asiantuntemuksen takia joten kiitokset nimimerkkille "mersulla1milj".
Vasen takasatulan mäntä jumissa ja jarru laahaa sitten se keitti nesteet.
- MB 200
MB 200 c
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110