Tää on nyt sitten sellanen vihapuhe. Toivon vaan että ei poistettaisi niinkuin aivan täysin viatonta kommenttiani (jossa ei mainittu mitään nimiä enkä ollut kenellekään ilkeä)
Olen suomalainen, yli kuuskymppiä ja nyt kun tulee taas syksy ja kurjet lentää niin menen keskustelufooruimeille vihaamaan.
Vihaan niin montaa asiaa että joka päivä löydän uuden kohteen.
Vihaan hallitusta (ministereitä jne).
Vihaan poliitikkoja paitsi sitä yhtä mitä jumaloin.
Vihaan Kreikkaa.
Vihaan kirkkoa ja uskontoa.
Vihaan ylipainoisia ihmisiä ja etenkin jos he nauravat ja ovat iloisia.
Vihaan sukulaisia ja perhettäni.
Vihaan tv-ohjelmia.
Vihaan valkoista leipää.
Vihaan sillipurkin lientä ja sitä että en tiedä minne sen kaataisin.
Vihaan ulkomaalaisia marjanpomijoita.
Jatkoa seuraa.
Vihaan huippu-urheilua
Vihaan!
146
427
Vastaukset
- Ilmi Naseva-Kurttu
Eihän tuo ole puhe, vaan luettelo.
- bibimbap
Poiminta palstan aiheista?
- Matteus Passio
Aika samat vihan kohteet mullakin olisi jos viitsisin käyttää melko vähälle käytölle jäänyttä vihan tunnettani.
Paitsi että valkoista leipää en vihaa. Se on tosi hyvää. En kuitenkaan sitä syö kuin muutaman kerran vuodessa. Esim. viime viikonloppuna söin kaksi kertaa vaaleaa vehnäpaahtoleipää jonka päälle laitoin munakokkelia ja paistettua pekonia ja silti jäin henkiin.
Eikä ne ulkolaiset marjanpoimijatkaan minun mieltäni pahoita saati että heitä vihaisin.
Ja oikeastaan ei mikään muukaan tuossa listassa ole vihaamisen arvoista. Vihaan Joulua.
Vihaan matkustamista.Elä vihaa. Et oikeasti vihaa kumminkaan!
- Joulu on ihana (niin olet sanonut, tai sinne päin)
- Matkustaminen on luonnollinen olotila kansainväliselle ihmiselle
- jne. ;-D
Jos minä tällä hetkellä jotain vihaan niin sitä että näytän ihan passskalta ja kulahtaneelta vanhalta ämmältä. Olen jo 3 päivää syönyt coldrexia ja juonut kuumaa mehua ja molemmat melkein ällöttää tässä vaiheessa, ja pesemätön tukka sojottaa joka suuntaan kun olen vähintään puolet ajasta makoillut peiton alla ja hikoillut flunssaa ulos.
Mutta ehkä huomenna jo paranen? Ylihuomiseksi olisi vähän pakkokin kun vierailukutsu on sisässä ja kaukaisia sukulaisvieraita sinne tulossa. Sukulaisia muuten rakastan, melkein kaikkia ;-/Minä vihaan Joulua myös.
Vihaan autourheilua.- lejanna
Minäkin ajattelin sinua seuraten puhaista vaalisaarnani. En tiedä mihin, kai johonkin. Noot muksa.
Vihaan niin montaa asiaa, että joka päivä löydän uuden kohteen. - En, mieluummin rakastan.
Vihaan hallitusta (ministereitä jne). - En, olkoon kukin kuka on, aina on samat.
Vihaan poliitikkoja paitsi sitä yhtä mitä jumaloin. - En vihaa heitäkään, en edes sitä yhtä.
Vihaan Kreikkaa. - Kreikka ja Lefteri, tai jotan sinne päin, lauloin jo alle aikuisuuden.
Vihaan kirkkoa ja uskontoa. - En vihaa, pyhäkoulu, ja Musta-Saara, kuultokuvat.
Vihaan ylipainoisia ihmisiä ja etenkin jos he nauravat ja ovat iloisia. - Lihavat on on lepposia, ei ne kekesi muille kepposia, jos on rusnaslihainen, niin ei oo vihainen. Pentti Oskari Kangas ja / Seinähullua veljestä.
Vihaan sukulaisia ja perhettäni. - Perheeni on mieheni ja minä, miksi kumpaakaan vihaisin?
Vihaan tv-ohjelmia. En, rakastan monia, Sinkkuelämääkin, ja älykkökanavaa Teemaa.
Vihaan valkoista leipää. En vihaa mustaa, en valkoita.
Minne Kakkatehtaat laittavat likoliemensä?
Paljon lie purkillinen Abbaa pahaksi.
Ei enää jaksa, kanssasi, älykön ja parodioijan kanssa kisailla. Nostan händyt pystyyn. :)
. :)
Ei tätä kannata ottaa vakavasti. Multa puuttuu nyt taas vaan tekemistä.
Olen kotoisin Ulkoavaruudesta, olen löytänyt tään foorumin cyberavaruudesta ja nyt kartoitan vanhenevien suomalaisten sielunelämää sen perusteella mitä aiheita on ekasivulla palstalla.- lejanna
Kiinnolla, mielensellaiselta, häipyykö ikääntymisen tieltä aikaisempi suomen kielen osaaminen?
Olisipa surullista olla maassa, jossa ei enää ymmärtäisi, saati tulisi ymmärretyksi.
. - Matteus Passio
Näin sen tulkitsinkin.
Eiköhän ne S24 jutut eri palstoilla ole vaan (pahan)mielen ilmaisuja enemänkin kuin oikeata vihaa.
Kännissä tuli taas sanottua palstalle se, mitä oikeesti välillä ajattelee.
Osa on pelkkää provoilua, osa on tosissaan ongelmissa vihansa kanssa ja osa koittaa hoitaa näitä kahta.
Minusta esim. Juha Vuoriselta puuttuu perspektiivi nettikirjoitteluun kun kielsi kommentoinnin kolumneihinsa. Hää on vissiin herkkähippiäinen daidelija. Matteus Passio kirjoitti:
Näin sen tulkitsinkin.
Eiköhän ne S24 jutut eri palstoilla ole vaan (pahan)mielen ilmaisuja enemänkin kuin oikeata vihaa.
Kännissä tuli taas sanottua palstalle se, mitä oikeesti välillä ajattelee.
Osa on pelkkää provoilua, osa on tosissaan ongelmissa vihansa kanssa ja osa koittaa hoitaa näitä kahta.
Minusta esim. Juha Vuoriselta puuttuu perspektiivi nettikirjoitteluun kun kielsi kommentoinnin kolumneihinsa. Hää on vissiin herkkähippiäinen daidelija.In vino veritas tai miten se meni?
Mutta eikö nää pahan mielen ilmaisut/negatiiviset aloitukset/provoilut ole tavallaan osoituksia patoutuneen vihan/vastenmielisyyden/negatiivisen elämänasenteen valtaamasta ajatusmaailmasta?
Ei aavistustakaan kenestä puhut (Vuorinen) mutta olenperiaatteessa samaa mieltä kanssasi.- jakolasku
lejanna kirjoitti:
Kiinnolla, mielensellaiselta, häipyykö ikääntymisen tieltä aikaisempi suomen kielen osaaminen?
Olisipa surullista olla maassa, jossa ei enää ymmärtäisi, saati tulisi ymmärretyksi.
.Mitä vanhemmaksi tulet sen huonommin sinua ymmärretään vaikka osaat puhua, ja muutut myös näkymättömäksi.
- katsoen takapeiliin.
Minä en vihaa ketään muita kuin itseäni, koska olen ollut liian luottavainen.
Mikähän siinä on, että minä en vihaa ketään, mutta minua vihataan viesteistä päätellen. Olen usein ihmetellyt miksi ihmiset kantavat vihaa sisällään ja mustaavat mielensä eivät suinkaan sen mieltä jota vihaavat.
- lejanna
Kannatteneeko tehdä omia kuvauksia toisista?
Sinua tuskin kukaan vihaa?
Viha on paha fiilis, syö vihaajaa.
Itse ihailen monia kirjoituksiasi, mielenmaailmaasi, Nuastasikin, jopa melkein kadehdin. Sen rannalla aikoinaan karavaanittiin. Komea, upea järvi.
Minun kaikkeuteni ei vaadi, vain itse itseäni tekemään.
Toivon rauhaa ja rakkautta, sen kaikille suon.
. - lejanna
Mistähän puhut? Ensimmäisenä Brotherien kaudella viitsin katsella osan yhdestä ohjelmasta, ällöttävyyttä?
Voisitko tarkentaa, mistä hupajat?
Kuvitteletko minut joksikin toiseksi, kuin olen?
Ollaanko vain ihan itsejämme?
. Jos sä mandi et vihaa ketään niin siinä valossa nää kaks kirjotusta saa asian omituiseen valoon.
Lejana on hyvä kirjottaja mut erellä olevaa en usko hänen kirjottamakseen.koti-kiusattu kirjoitti:
Jos sä mandi et vihaa ketään niin siinä valossa nää kaks kirjotusta saa asian omituiseen valoon.
Lejana on hyvä kirjottaja mut erellä olevaa en usko hänen kirjottamakseen.Kuka niin on väittänyt, että Leijanna olisi viestin takana?
Nyt haukut kyllä väärää puuta, minä uskallan kyllä sanottavani sanoa omalla nikilläni. Minä en puskaile. Onpa tosiaan unohtunut tuo humpan laitto ketjuun, kun sinä niin sitä perään kuulutat.
Päreeni ovat ehjät, joten siinäkin väärää tietoa.
Ei ole pohjaa sinun faktoilla. Joten turhaan yrität minusta tehdä syyllistä. Todisteita pitäisi olla ennenkuin ruvetaan syytteleen aiheettomasti.maarina1 kirjoitti:
Nyt haukut kyllä väärää puuta, minä uskallan kyllä sanottavani sanoa omalla nikilläni. Minä en puskaile. Onpa tosiaan unohtunut tuo humpan laitto ketjuun, kun sinä niin sitä perään kuulutat.
Päreeni ovat ehjät, joten siinäkin väärää tietoa.
Ei ole pohjaa sinun faktoilla. Joten turhaan yrität minusta tehdä syyllistä. Todisteita pitäisi olla ennenkuin ruvetaan syytteleen aiheettomasti.ma. ejk.........
30.9.2011 23:26
Kuka on viestin nikin takana?
Kiivastuksissa kirjoitetuille viesteillesi tapahtuu tuon tuosta, että
Kirjoittaja on poistanut tämän viestin!
En huutele turhia, pysyn faktoissa, tiedät sen tasan tarkkaan.- "Neitokainen"
korpikirjailija kirjoitti:
ma. ejk.........
En huutele turhia, pysyn faktoissa, tiedät sen tasan tarkkaan.Hehheh hyvä sie !!
http://www.youtube.com/watch?v=5rI_4FOJEx8&feature=related korpikirjailija kirjoitti:
ma. ejk.........
En huutele turhia, pysyn faktoissa, tiedät sen tasan tarkkaan.Ikävä kyllä minä en ole tuo ma.ejk. Kuten sanoin kirjoitan vain omalla nikilläni. Minähän vastasin silloin sinulle omalla nikilläni. Kun sanoit ettei kukaan järkevä nainen asu loppu ikäänsä kissojen kanssa. Vastasin, että "mitä sinä tiedät kissoista. Ne ovat parempia kavereita kuin monet itseänsä täynnä olevat ihmiset". Tämän tekstin tunnustan kirjoittaneeni, mutta en sitä mistä minua syytät. Tämä on totuus.
maarina1 kirjoitti:
Ikävä kyllä minä en ole tuo ma.ejk. Kuten sanoin kirjoitan vain omalla nikilläni. Minähän vastasin silloin sinulle omalla nikilläni. Kun sanoit ettei kukaan järkevä nainen asu loppu ikäänsä kissojen kanssa. Vastasin, että "mitä sinä tiedät kissoista. Ne ovat parempia kavereita kuin monet itseänsä täynnä olevat ihmiset". Tämän tekstin tunnustan kirjoittaneeni, mutta en sitä mistä minua syytät. Tämä on totuus.
Luin tuolta, että sinulla on kolme kissaa. Omituisia yhteensattumia, kolme kissaa. Totuuksia on monenlaisia ja nimimerkkejä. You know.
Luin tuolta, että sinulla on kolme kissaa. Omituisia yhteensattumia, kolme kissaa. Totuuksia on monenlaisia ja nimimerkkejä. You know.
Niinpä, ovat tyttäreni kissoja, väliaisesti minulla hoidossa. Se on totuus. Minun nimimerkkini on vain tämä rekisteröity, väitä mitä väität. Minä en ole ma.ejk viestin kirjoittaja. Miksi minä sellaisen olisin kirjoittanut. Vaan siksikö, ettet pidä eläimistä.
Ei toki, jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä. Mutta turha syyttely ei ole kivaa, kun on syytön.maarina1 kirjoitti:
Niinpä, ovat tyttäreni kissoja, väliaisesti minulla hoidossa. Se on totuus. Minun nimimerkkini on vain tämä rekisteröity, väitä mitä väität. Minä en ole ma.ejk viestin kirjoittaja. Miksi minä sellaisen olisin kirjoittanut. Vaan siksikö, ettet pidä eläimistä.
Ei toki, jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä. Mutta turha syyttely ei ole kivaa, kun on syytön.Ei niin ei ole kivaa, mutta en kuitenkaan vihaa ketään en sinuakaan vaan säälin syvästi.
Ei niin ei ole kivaa, mutta en kuitenkaan vihaa ketään en sinuakaan vaan säälin syvästi.
Säälit, miksi? Etkö sinä tiedä, että sääli on sairautta.
Et vihaa ketään, paitsi poikasi kidnappaajaa, kuten tuolla jäljenpänä kirjoitat. Että, se siitä...- oletko?
ma.ejk on nimimerkki meeriamanda.
- onko raskasta?
ja taas tätä samaa epäilyä kohdaltasi.
Miten sä jaksat, aikuinen ihminen? oletko? kirjoitti:
Olkoon miten hyvänsä tunnelma palstalla paranisi jos deleten haltija poistaisi ilkeily viestit sääntöjen mukaan, joissa on ohjeistus.
Keskusteluissa ei saa esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista.
Kuka on palstan 60 seriffi kuka on 70 palstan seriffi?
Seriffi on vastuussa riidoista palstoilla ei keskustelijat sillä seriffi voi ohjata aloitukset riitaketjuiksi tai katkaista riidat heti ilkeilyviestien ilmestyessä.
Olen joutunut ottamaan yhteyttä kirjallisesti ylläpitoon sillä 70-palstalla ei pyytämäni poistot ole onnistuneet vaikka ne ovat vastoin sääntöjä. Poistoja on muutama kun pyytäjä on ollut joku muu kuin minä.
Lähden nyt korpimökillemme ja toivon, että seriffi alkaa hoitamaan hommiaan tasapuolisesti.- onko raskasta?
Näyttää siltä, että elämässäsi tärkeintä, on tämä palsta.
Ei tulisi mieleenikään kopioida ja tallentaa koneelleni, tämän palstan juttuja. - demeter
Uskon tuohon, korppis, ettet vihaa ketään, mutta mielestäni sinä ratsastatkin muiden vihalla, tarvitset sitä saadaksesi mukavan nosteen. Sinulle se on leikkiä, muut ottavat sen tosissaan. Eikä ketään voi syyttää. Ei voi kuin sanoa: joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.
Minä ymmärsin tuon ma ejk:n kirjoituksen sillä tavoin, ettei HÅN ollut sinua täältä pois häätämässä, hän vain ilmaisi sen, mikä on kenen tahansa pääteltävissä jos tuota äänekkäiden joukkoa kuuntelee. Äänekkäät eivät tietenkään ilmaise kaikkien mielipiteitä ja huutoäänestyksessä he eivät välttämättä edes voittaisi.
Ja sitäpaitsi, mehän emme päätä, kuka täällä saa kirjoittaa, kuka ei. Minusta ei myöskään pitäisi asettaa rajoja kenenkään persoonalliselle ilmaisulle. Ellei se miellytä, sen voi helposti ohittaa. Niin ei kuitenkaan tehdä. Heti kun sinä korppis ilmestyt palstalle, vastavoimat ilmestyvät myös. Ei siitä voi muuta päätellä kuin sen, että tarvitsette toisianne ja keskinäistä kahinaanne, Tiettyyn rajaan saakka se voi muillekin rattoisaa seurattavaa, mutta kun se menee yli tuon rajan, siitä jää ikävä fiilis, minulle ainakin. Mutta senkin voi välttää sillä, ettei seuraa ketjua. Tämän valinnan olen itse viime aikoina tehnyt. - persu.,.
Samaa mieltä kanssasi, hullujen ei pitäisi olla vapaana.
- Putkivalo
onko raskasta? kirjoitti:
Näyttää siltä, että elämässäsi tärkeintä, on tämä palsta.
Ei tulisi mieleenikään kopioida ja tallentaa koneelleni, tämän palstan juttuja.Ei ole tosi tämä. Kysyit todisteita, ja kun sait, vastaat että sulle ei tulisi mieleen kopioida palstan juttuja?
Tulee väistämättä mieleen että haluat vain riidellä, hinnalla millä hyvänsä :/ - onko raskasta?
Putkivalo kirjoitti:
Ei ole tosi tämä. Kysyit todisteita, ja kun sait, vastaat että sulle ei tulisi mieleen kopioida palstan juttuja?
Tulee väistämättä mieleen että haluat vain riidellä, hinnalla millä hyvänsä :/Kysyinkö todisteita? Missä?
Kuulehan "pitkävalo" pysy asiassa. Olehan rehellinen.
Kauan palstalla olleena, olen ilkeyttä saanut vain yhdeltä nikiltä- - Putkivalo
Kysyinkö todisteita? Missä?
Kuulehan "pitkävalo" pysy asiassa. Olehan rehellinen.
Kauan palstalla olleena, olen ilkeyttä saanut vain yhdeltä nikiltä-Oota, mä katon jos mun rautalanka riittää tähän :)))
Korppis sanoi että hän ei vihaa ketään, mutta häntä vihataan. Johon sä vastasit Korppikselle: "ja taas tätä samaa epäilyä kohdaltasi" eli epäilit hänen olevan väärässä. Ja hän todisti, kopsasi pitkän liudan todisteita (jotka sai mut voimaan pahoin, ite en tuollaista kestäisi!). Tähän vastasit että viittiikin tallentaa koneelle...
Voihan se olla että luin sua väärin, ja silloin pyydän anteeksi. Mutta niin kuin se nyt näyttää, niin ei se imartele sua :/
Ja kuule *tökkäsee leikillä sun olkapäätä* mitähän äiskäs on sulle opettanut tuosta kostamisesta :) ei sekään imartele sua. Kyllä mä sen ymmärrän, että täällä voi helposti pahoittaa mielensä jonkun sanomisista. Mutta paiskataan me ainakin tassua, niin saat nähdä että kasvat henkisesti muutaman sentin :) Ja seuraavaksi voit paiskata Korppiksen öhm.. mikähän sillä on.. siipeä? Ja kasvat taas.
Saanko laittaa nyt parkkivalon päälle ;D - voi siesus kirsus
Putkivalo kirjoitti:
Oota, mä katon jos mun rautalanka riittää tähän :)))
Korppis sanoi että hän ei vihaa ketään, mutta häntä vihataan. Johon sä vastasit Korppikselle: "ja taas tätä samaa epäilyä kohdaltasi" eli epäilit hänen olevan väärässä. Ja hän todisti, kopsasi pitkän liudan todisteita (jotka sai mut voimaan pahoin, ite en tuollaista kestäisi!). Tähän vastasit että viittiikin tallentaa koneelle...
Voihan se olla että luin sua väärin, ja silloin pyydän anteeksi. Mutta niin kuin se nyt näyttää, niin ei se imartele sua :/
Ja kuule *tökkäsee leikillä sun olkapäätä* mitähän äiskäs on sulle opettanut tuosta kostamisesta :) ei sekään imartele sua. Kyllä mä sen ymmärrän, että täällä voi helposti pahoittaa mielensä jonkun sanomisista. Mutta paiskataan me ainakin tassua, niin saat nähdä että kasvat henkisesti muutaman sentin :) Ja seuraavaksi voit paiskata Korppiksen öhm.. mikähän sillä on.. siipeä? Ja kasvat taas.
Saanko laittaa nyt parkkivalon päälle ;DPutkis...seuraa ketjua, ennen laukauksiasi, vai onko putkis ja korppis sama henkilö???????????????
Tätäkö Sinäkin haluat, että sua epäillään toiseksi. - onko raskasta?
Putkivalo kirjoitti:
Oota, mä katon jos mun rautalanka riittää tähän :)))
Saanko laittaa nyt parkkivalon päälle ;DLuehan nyt ketju, ja syyttele sitten vasta.
Minähän kyseenalaistin hön en epäilyksensa nikken suhteen. - onko raskasta?
Luehan nyt ketju, ja syyttele sitten vasta.
Minähän kyseenalaistin hön en epäilyksensa nikken suhteen.Valot päälle eli korjaan: Minähän kyseenalaistin hänen epäilyksien nikkien suhteen.
Olemmehan saaneet lukea, että esim Friidu ja Hunks/Hatza ovat yksi ja sama henkilö ym ym.... - Putkivalo
Valot päälle eli korjaan: Minähän kyseenalaistin hänen epäilyksien nikkien suhteen.
Olemmehan saaneet lukea, että esim Friidu ja Hunks/Hatza ovat yksi ja sama henkilö ym ym....Ok, joten pyydän anteeksi. Vilpittömästi! Ymmärsin sua väärin, ja luulen että Korppiskin teki niin.
Silti tuo Korppiksen lista herjauksista tuntui ihan kohtuuttomalta! Saattaahan se olla että hän itse on aiheuttanut kränää, mutta millainen ihminen sekin sitten on, joka jatkaa sitä tuosssa mittakaavassa? Oon ottanut yhteen ja kahteenkin hänen kanssaan, mutta ei se tarkoita silti sitä että meidän tarttee kaunaa toisia kohtaan koko loppuelämä? Otetaan yhteen - rauhoitutaan - ja kun seuraavan kerran nähdään muistetaan sanoa moi hymy huulilla.
Oon kuitenkin iloinen siitä että korjasit! Näytit että et halua riidellä. korpikirjailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt, että Leijanna olisi viestin takana?
Tällähetkellä tää ketju on ku mielipuolen askarteluopas mut aamulla kun kirjoitit ettet vihaa,lejanna vastas jotain sovinnollista ja laitoit siihen nyt hävinneen vastauksen.
Niitten valossa sain käsityksen että syytit lejannaa siitä tekstistä.
Tuli myös vaikutelma että olit vihainen vaikka kielsit ,ehkä erehryin , jos niin anteeksi .Putkivalo kirjoitti:
Ok, joten pyydän anteeksi. Vilpittömästi! Ymmärsin sua väärin, ja luulen että Korppiskin teki niin.
Silti tuo Korppiksen lista herjauksista tuntui ihan kohtuuttomalta! Saattaahan se olla että hän itse on aiheuttanut kränää, mutta millainen ihminen sekin sitten on, joka jatkaa sitä tuosssa mittakaavassa? Oon ottanut yhteen ja kahteenkin hänen kanssaan, mutta ei se tarkoita silti sitä että meidän tarttee kaunaa toisia kohtaan koko loppuelämä? Otetaan yhteen - rauhoitutaan - ja kun seuraavan kerran nähdään muistetaan sanoa moi hymy huulilla.
Oon kuitenkin iloinen siitä että korjasit! Näytit että et halua riidellä.Toivon, että tämä ketju laukaisee jännitteet ja auttaa avoimuuteen ja luo ainakin jonkinaikaisen välirahan palstalle.
Jos jollain on minua vastaan jotain pyydän käytä samaa nimimerkkiä, en minä sinua pelkää eikä sinun tarvitse minua pelätä välissämme on paljon erilaisia piuhoja.demeter kirjoitti:
Uskon tuohon, korppis, ettet vihaa ketään, mutta mielestäni sinä ratsastatkin muiden vihalla, tarvitset sitä saadaksesi mukavan nosteen. Sinulle se on leikkiä, muut ottavat sen tosissaan. Eikä ketään voi syyttää. Ei voi kuin sanoa: joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.
Minä ymmärsin tuon ma ejk:n kirjoituksen sillä tavoin, ettei HÅN ollut sinua täältä pois häätämässä, hän vain ilmaisi sen, mikä on kenen tahansa pääteltävissä jos tuota äänekkäiden joukkoa kuuntelee. Äänekkäät eivät tietenkään ilmaise kaikkien mielipiteitä ja huutoäänestyksessä he eivät välttämättä edes voittaisi.
Ja sitäpaitsi, mehän emme päätä, kuka täällä saa kirjoittaa, kuka ei. Minusta ei myöskään pitäisi asettaa rajoja kenenkään persoonalliselle ilmaisulle. Ellei se miellytä, sen voi helposti ohittaa. Niin ei kuitenkaan tehdä. Heti kun sinä korppis ilmestyt palstalle, vastavoimat ilmestyvät myös. Ei siitä voi muuta päätellä kuin sen, että tarvitsette toisianne ja keskinäistä kahinaanne, Tiettyyn rajaan saakka se voi muillekin rattoisaa seurattavaa, mutta kun se menee yli tuon rajan, siitä jää ikävä fiilis, minulle ainakin. Mutta senkin voi välttää sillä, ettei seuraa ketjua. Tämän valinnan olen itse viime aikoina tehnyt.Johan alkoi tapahtumaan. Joskus Nassetädin pitää olla vihainen, tosi vihainen jotta alkaa pelittää. Poistin viestini, jossa herjat oli koottu, koska ne poistettiin ylläpidon kapistelun jälkeen.
Minäkö haluaisin turpiini sitäkö arvuuttelet analyysissasi jos noin ajattellet kokeile itse, aloita poskiläpsäytyksillä niin ei tee heti kipeää. Masokisti se vielä titteleistäni puuttuikin.
Mitenkähän ymmärsit suomentaisit ma ejk:n viestistä viimeisen sanan? "Leiki viisasta edellleenkin tään isokirjaimisen miehen? kansaa .....ootte niin **********! ?
Olin pettynyt puhki kuluneeseen kliseeseesi, olisit ollut luovempi.- Kirstiina Jyränperä
Toivon, että tämä ketju laukaisee jännitteet ja auttaa avoimuuteen ja luo ainakin jonkinaikaisen välirahan palstalle.
Jos jollain on minua vastaan jotain pyydän käytä samaa nimimerkkiä, en minä sinua pelkää eikä sinun tarvitse minua pelätä välissämme on paljon erilaisia piuhoja.Minulla ei ole sinua mitään vastaan, hulumakka flikka. Piru kun kompastuin piuhoihin tulisin muuten iltakaffeille.
- Putkivalo
Toivon, että tämä ketju laukaisee jännitteet ja auttaa avoimuuteen ja luo ainakin jonkinaikaisen välirahan palstalle.
Jos jollain on minua vastaan jotain pyydän käytä samaa nimimerkkiä, en minä sinua pelkää eikä sinun tarvitse minua pelätä välissämme on paljon erilaisia piuhoja.Niin, toivottavasti. Minusta se lista herjauksista mitä olet joutunut kestämään, on luokkaa sairasta. Kenenkään ei pitäisi joutua kestämään tuollaista paskaa, EI KENENKÄÄN! Se oli niin surullista luettavaa, en voi ymmärtää...
En minäkään sua pelkää. Tunnen sut. Olen aina tuntenut. Se on mun fiilis, vaikkei olla tavattu kuin täälllä, eikä täälläkään kovin usein. En seuraile sun kirjoituksia, kun käyn täällä lukemassa myös kirjoitan jotain, muulloin olen muualla.
En kylläkään tiedä tunnenko samaa ihmistä kuin nämä jotkut täällä ;D Osaat sä olla ööö a handful :))) mutta olet myös ihastuttavan suora ja mutkaton, jos jotain kirjoitan tiedän aina että sä tiedät mistä kirjoitan. Olet niitä harvoja ihmisiä jotka eivät tuomitse. Ehkä sulla on harvinaisen laaja elämänkokemus.
Ja Korppis, olen aina rehellinen. Oli elämässä jakso jolloin piti elää valheessa, olen sen rehellisyyden velkaa itelleni. Jopa senkin uhalla että se näyttää nöyristelyltä, ja siitä olen pirun ylpeä, koska se vaatii ballz ;))
Kehumiskilpailu loppuu tähän, joten ÖITÄ! Nukkumaan siitä!! Tiedän kuitenkin mitä ajattelet, sanomattakin. Mähän sanoin, mä tunnen sut :)) - meeriamanda
oletko? kirjoitti:
tuo ei ole minun lyhennys käyttämästäni ei recatusta , joten olkaapa tarkempia huomioissanne ennenkuin alatte selittää kuka kukin on!
Olisiko nikkivaras joka poistettiin iskenyt vielä ? Olihan hän avannut yhdenkirjaimen erolla saman kuin omani!
Kirjoitin jokapaikkaan ylöspitoon ja tulikivenkatkuisesti kysyen miten on mahdollista noin omansa läheltä? Kaksipäivää me nökötettiin perättäin tämä kopio eka ja mä toka, varmasti moni sen ehti lukeakin kun 2 päivää kesti sitten poistui niin sivu kuin kopioniccikin!
Kun palstalta loppisi tämä olettaminen / vainoharhaisuus olisi varmasti kivempi ilmapiiri.
Demeterille ihqutuksia, olet sä rakastettava ihminen meeriamanda kirjoitti:
tuo ei ole minun lyhennys käyttämästäni ei recatusta , joten olkaapa tarkempia huomioissanne ennenkuin alatte selittää kuka kukin on!
Olisiko nikkivaras joka poistettiin iskenyt vielä ? Olihan hän avannut yhdenkirjaimen erolla saman kuin omani!
Kirjoitin jokapaikkaan ylöspitoon ja tulikivenkatkuisesti kysyen miten on mahdollista noin omansa läheltä? Kaksipäivää me nökötettiin perättäin tämä kopio eka ja mä toka, varmasti moni sen ehti lukeakin kun 2 päivää kesti sitten poistui niin sivu kuin kopioniccikin!
Kun palstalta loppisi tämä olettaminen / vainoharhaisuus olisi varmasti kivempi ilmapiiri.
Demeterille ihqutuksia, olet sä rakastettava ihminenSyyllistyin ilmoittamaan meeriamandalle kopiosta. Toivottavasti moiseen syyllistynyt selviää. Vaikeeta oli puolustaa itseänikin, epäiltynä kun olin.
maarina1 kirjoitti:
Syyllistyin ilmoittamaan meeriamandalle kopiosta. Toivottavasti moiseen syyllistynyt selviää. Vaikeeta oli puolustaa itseänikin, epäiltynä kun olin.
meeriamanda ei ollut syyllinen.
- Telkkunen
maarina1 kirjoitti:
Tuppurainen Tappuraisen takkausmiehenä, hehe he
maarina1 kirjoitti:
Voisin sanoa lievän vihantunteen kohdistuvan nicci varkaaseen, joka tietenkin itse ilmoitti, et on meeriamandan nicci. Mut tekipä virheen. Pilasi vaan koko ketjun.
Toivottavasti tuotanto saa kiinni..Telkkunen kirjoitti:
Tuppurainen Tappuraisen takkausmiehenä, hehe he
Siinä paha missä mainitaan.
maarina1 kirjoitti:
Säälit, miksi? Etkö sinä tiedä, että sääli on sairautta.
Et vihaa ketään, paitsi poikasi kidnappaajaa, kuten tuolla jäljenpänä kirjoitat. Että, se siitä...Suomen kielessä on preesensa ja imperfekti.
maarina1 kirjoitti:
Voisin sanoa lievän vihantunteen kohdistuvan nicci varkaaseen, joka tietenkin itse ilmoitti, et on meeriamandan nicci. Mut tekipä virheen. Pilasi vaan koko ketjun.
Toivottavasti tuotanto saa kiinni..Minua huvittaa, kuinka tohkeissaan olet.
Minua huvittaa, kuinka tohkeissaan olet.
Mitä huvittavaa siinä on, että vääryys selvitetään. Sitähän sinä olet kokoajan hakenut TOTUUTTA.
maarina1 kirjoitti:
Mitä huvittavaa siinä on, että vääryys selvitetään. Sitähän sinä olet kokoajan hakenut TOTUUTTA.
Mutta miksi jatkat epätoivoista puolustamistasi, minä tukun omaan räjähtävää luonteen laatua, mutta en kanna kauan kiviä repussani.
Itse asiassa minulle on sama olipa sinulla vaikka viisi sivupersoonaa kunhan pysyt asiallisissa kommenteissa.korpikirjailija kirjoitti:
Mutta miksi jatkat epätoivoista puolustamistasi, minä tukun omaan räjähtävää luonteen laatua, mutta en kanna kauan kiviä repussani.
Itse asiassa minulle on sama olipa sinulla vaikka viisi sivupersoonaa kunhan pysyt asiallisissa kommenteissa.Miten sulle ei mee jakeluun, MULLA EI OO SIVUPERSOONIA.
Taitaa olla ittelläs. Ei sinunkaan kommentit ole asiallisia, turhia syytöksiä syyttömille. Et, revi siitä.maarina1 kirjoitti:
Miten sulle ei mee jakeluun, MULLA EI OO SIVUPERSOONIA.
Taitaa olla ittelläs. Ei sinunkaan kommentit ole asiallisia, turhia syytöksiä syyttömille. Et, revi siitä.Isot kirjaimet huutavat. Unohda jo koko juttu ; )
Isot kirjaimet huutavat. Unohda jo koko juttu ; )
Tiedä, oli tarkoituskin, éllei muuten mene jakeluun..
Putkivalo kirjoitti:
Niin, toivottavasti. Minusta se lista herjauksista mitä olet joutunut kestämään, on luokkaa sairasta. Kenenkään ei pitäisi joutua kestämään tuollaista paskaa, EI KENENKÄÄN! Se oli niin surullista luettavaa, en voi ymmärtää...
En minäkään sua pelkää. Tunnen sut. Olen aina tuntenut. Se on mun fiilis, vaikkei olla tavattu kuin täälllä, eikä täälläkään kovin usein. En seuraile sun kirjoituksia, kun käyn täällä lukemassa myös kirjoitan jotain, muulloin olen muualla.
En kylläkään tiedä tunnenko samaa ihmistä kuin nämä jotkut täällä ;D Osaat sä olla ööö a handful :))) mutta olet myös ihastuttavan suora ja mutkaton, jos jotain kirjoitan tiedän aina että sä tiedät mistä kirjoitan. Olet niitä harvoja ihmisiä jotka eivät tuomitse. Ehkä sulla on harvinaisen laaja elämänkokemus.
Ja Korppis, olen aina rehellinen. Oli elämässä jakso jolloin piti elää valheessa, olen sen rehellisyyden velkaa itelleni. Jopa senkin uhalla että se näyttää nöyristelyltä, ja siitä olen pirun ylpeä, koska se vaatii ballz ;))
Kehumiskilpailu loppuu tähän, joten ÖITÄ! Nukkumaan siitä!! Tiedän kuitenkin mitä ajattelet, sanomattakin. Mähän sanoin, mä tunnen sut :))♥ ♪ ♫ ☼
- ei nimimerkkiä++++++
korppis kirjoitti:
♥ ♪ ♫ ☼
Kas, osaatko jopa näppylät? Etkö ymmärrä lopettaa tuota vainoamistasi? Kenen seuraavaksi aijot ottaa silmätikuksesi? Tiina, Pirre ja nyt maarina...kuka on uhrisi ?
- Putkivalo
ei nimimerkkiä++++++ kirjoitti:
Kas, osaatko jopa näppylät? Etkö ymmärrä lopettaa tuota vainoamistasi? Kenen seuraavaksi aijot ottaa silmätikuksesi? Tiina, Pirre ja nyt maarina...kuka on uhrisi ?
Tästä tulee kyllä mieleen ettei kukaan yksin pysty riitelemään. Olen minäkin saanut kerran osakseni epäilyjä, mutta selvitettiin se, ja elämä jatkuu!
Niin - kysynpäs: onko se yksin korppiksen vika jos ette ole tätä pystyneet jättämään taaksenne?
Selvitykseksi, niin saattaisin toimia ihan samalla tavalla kuin Korppiskin. Kun nykyisin sättiminen aiheuttaa minussa vain uhmaa. Joku ajattelee minusta pahaa, tai nostaa suhteettomasti mun huonot puolet esille, ja silloin saattaa olla piru irti. Ajattelen että no tästä saat!
Niin että onko tuo sun tapa lähestyä tätä ongelmaa oikea? Tuottaako tulosta?
Meitsin mummo oli sellainen suorasukainen ja suht äksy tapaus. Tiedätkö, kun ennen vanhaan jokaisella kylällä oli oma sellainen "persoonansa" :)) kaikki tiesi ja huokaili ja juoruttiin että TAAS se... Muutama esimerkki: ompelin kansakoulussa tosi nätin liinan, mun mielestä, ja ajattelin ilahduttaa famua sillä. Se vastas näyttämällä omat kaapit, jotka pursuivat liinoja, ja tokaisi että tänne ei ainakaan tarvi noita rättejä raahata, hänellä on jo ihan tarpeeksi. Kevään ensimmäiset leskenlehdet joutuivat suoraan roskikseen sanoilla "ja näitä ei voi edes kompostiin laittaa, on ne niin pirunmoiset rikkaruohot!" ;))
Oli se meille muksuille (ja varsinkin mun äidille, jonka anoppit tää mummi oli, voit varmaan arvata :D) aikamoinen pala oppia elämään sen kanssa, mutta ei me sille mitään mahdettukaan. Joten aika nuorina otettiin sellainen lähestymistapa että vaan naurettiin sille. Kun ei auttanut suuttuakaan! Ja se helpotti kummasti. Ja hänkin jotenkin rentoutui kun ei ollut enää sitä painetta että loukkasi meitä. Tänä päivänä olen hänelle todella kiitollinen! Hän auttoi mut ymmärtämään ettei mun tarvi kaikki ottaa aina henk.koht. loukkauksena.
En tiedä pystyykö toisen elämänkokemuksesta oppimaan yhtään mitään. Eikä tarkoitukseni ollut nyt väittää että näkisin Korppiksen mun mummina :))) Vaan se, miten voi suhtautua ongelmiin ja ihmisiin mitkä tulee eteen, että jos toinen ei muutu niin pitää ehkä miettiä omaa lähestymistä toiselta kantilta. Muuten tulee vaan mieleen että toista haluaa alistaa, ajaa pois palstalta. Onko näin? Sano ettei ole... että tässä on kyse vain loukatuista sieluista, puolin ja toisin. Koska sen ongelman pystyy ratkaisemaan, alistamista ei. Putkivalo kirjoitti:
Tästä tulee kyllä mieleen ettei kukaan yksin pysty riitelemään. Olen minäkin saanut kerran osakseni epäilyjä, mutta selvitettiin se, ja elämä jatkuu!
Niin - kysynpäs: onko se yksin korppiksen vika jos ette ole tätä pystyneet jättämään taaksenne?
Selvitykseksi, niin saattaisin toimia ihan samalla tavalla kuin Korppiskin. Kun nykyisin sättiminen aiheuttaa minussa vain uhmaa. Joku ajattelee minusta pahaa, tai nostaa suhteettomasti mun huonot puolet esille, ja silloin saattaa olla piru irti. Ajattelen että no tästä saat!
Niin että onko tuo sun tapa lähestyä tätä ongelmaa oikea? Tuottaako tulosta?
Meitsin mummo oli sellainen suorasukainen ja suht äksy tapaus. Tiedätkö, kun ennen vanhaan jokaisella kylällä oli oma sellainen "persoonansa" :)) kaikki tiesi ja huokaili ja juoruttiin että TAAS se... Muutama esimerkki: ompelin kansakoulussa tosi nätin liinan, mun mielestä, ja ajattelin ilahduttaa famua sillä. Se vastas näyttämällä omat kaapit, jotka pursuivat liinoja, ja tokaisi että tänne ei ainakaan tarvi noita rättejä raahata, hänellä on jo ihan tarpeeksi. Kevään ensimmäiset leskenlehdet joutuivat suoraan roskikseen sanoilla "ja näitä ei voi edes kompostiin laittaa, on ne niin pirunmoiset rikkaruohot!" ;))
Oli se meille muksuille (ja varsinkin mun äidille, jonka anoppit tää mummi oli, voit varmaan arvata :D) aikamoinen pala oppia elämään sen kanssa, mutta ei me sille mitään mahdettukaan. Joten aika nuorina otettiin sellainen lähestymistapa että vaan naurettiin sille. Kun ei auttanut suuttuakaan! Ja se helpotti kummasti. Ja hänkin jotenkin rentoutui kun ei ollut enää sitä painetta että loukkasi meitä. Tänä päivänä olen hänelle todella kiitollinen! Hän auttoi mut ymmärtämään ettei mun tarvi kaikki ottaa aina henk.koht. loukkauksena.
En tiedä pystyykö toisen elämänkokemuksesta oppimaan yhtään mitään. Eikä tarkoitukseni ollut nyt väittää että näkisin Korppiksen mun mummina :))) Vaan se, miten voi suhtautua ongelmiin ja ihmisiin mitkä tulee eteen, että jos toinen ei muutu niin pitää ehkä miettiä omaa lähestymistä toiselta kantilta. Muuten tulee vaan mieleen että toista haluaa alistaa, ajaa pois palstalta. Onko näin? Sano ettei ole... että tässä on kyse vain loukatuista sieluista, puolin ja toisin. Koska sen ongelman pystyy ratkaisemaan, alistamista ei.Huomenta putkis ; )
Kun laitoin eilen yönä sinulle nuo kiitokseni symbolit, ymmärsit niiden tarkoituksen, tosin "ei nimimerkkiä" nikki ei ollut kykenevä niitä tulkitsemaan.
Kuten tiedämme aina ei sanoja tarvita, riittää sanaton viesti. Elävässä elämässä ymmärtämistä auttavat eleemme, täällä eivät positiivisetkaan symbolit aina auta vaan ne tulkitaan negatiivisiksi.
Minulla on jäänyt ikuisesti mieleen työtöverini, joka laski kätensä olkapäälleni sanomatta mitään. Itkin lattialle lysähtäneenä, olin juuri saanut viestin isäni kuolemasta. No, siitä on vuosikymmeniä. Muistan elämääni vaikuttaneet positiiviset ihmiset nimiltä. Huomasin eilen kun keskustelimme Petterin kanssa kansakouluaikaisista opettajistamme, että muistin kivojen opettajieni nimet, huonojen nimet olin täysin unohtanut. Petteri muisti kaikkien sekä huonojen, että hyvien opettajiensa nimet.
Täällä palstalla ei hevin anteeksi anneta. Itselläni ei ole mitään ketään vastaan. Huomasin lukiessani tuolla omassa ketjussani, että minulle yritettiin heiluttaa oletettua "punaista vaatetta". mutta turhaan, asenteeni eivät ole kiveen jakattuja, minulla on kykyä muuttua ja sopeutua.
Ja jos napakat mummosi tyyliset kirjoitteluni loukkaavat joitakin henkilökohtaisesti, eikä loukattu halua unohtaa, jääköön hän rypemään omaan ojaansa.
Taidan lähteä kävelylenkille, pistäydyn hautuumaalla jutustelemassa vanhempieni kanssa.- s-taka*
demeter kirjoitti:
Ja sitäpaitsi, mehän emme päätä, kuka täällä saa kirjoittaa, kuka ei. Minusta ei myöskään pitäisi asettaa rajoja kenenkään persoonalliselle ilmaisulle. Ellei se miellytä, sen voi helposti ohittaa. Niin ei kuitenkaan tehdä. Heti kun sinä korppis ilmestyt palstalle, vastavoimat ilmestyvät myös. Ei siitä voi muuta päätellä kuin sen, että tarvitsette toisianne ja keskinäistä kahinaanne, Tiettyyn rajaan saakka se voi muillekin rattoisaa seurattavaa, mutta kun se menee yli tuon rajan, siitä jää ikävä fiilis, minulle ainakin. Mutta senkin voi välttää sillä, ettei seuraa ketjua. Tämän valinnan olen itse viime aikoina tehnyt.demeter
Minulla on mielikuva että tästä aiheesta on tehty oikein tutkimuskin. Juttu oli muistaakseni ET-lehdessä, jota tässä taannoin jollakulla naapurilla selailin. Lukikohan joku muu palstalainen saman artikkelin, voisi valaista asiaa...?
Aika outoa on kuitenkin korppiksen kontra miinustelevan trion (voi se olla kvartettikin ;-D) jatkuva sanasota. Tuossa oikeallahan on sulje-nappula. Jos jokin viesti ärsyttää niin siitä vaan napsauttaa eikä tarvitse mokomasta enää huolta kantaa. Liian helppoa, kivempi ärhennellä? - demeter
meeriamanda kirjoitti:
Demeterille ihqutuksia, olet sä rakastettava ihminenKiitos palautteesta meeriamanda. Arvostan sitä. vaikka en nyt itseeni voi ihan sovittaakaan..)) Ikävä, että jouduit välikäteen.
- demeter
s-taka* kirjoitti:
demeter
Minulla on mielikuva että tästä aiheesta on tehty oikein tutkimuskin. Juttu oli muistaakseni ET-lehdessä, jota tässä taannoin jollakulla naapurilla selailin. Lukikohan joku muu palstalainen saman artikkelin, voisi valaista asiaa...?
Aika outoa on kuitenkin korppiksen kontra miinustelevan trion (voi se olla kvartettikin ;-D) jatkuva sanasota. Tuossa oikeallahan on sulje-nappula. Jos jokin viesti ärsyttää niin siitä vaan napsauttaa eikä tarvitse mokomasta enää huolta kantaa. Liian helppoa, kivempi ärhennellä?Kiitos palautteesta s-taka*. Ei ole minun silmiini sattunut tuollainen artikkeli. Olisi kyllä kiva lukea, jos joku tietää kertoa tarkemmin.
Ei kai nämä meidän kuviot mitenkään epätavallisia ole ja kun meillä täällä on lähes rajaton ilmaisun vapaus niin monet sitten tahtovat sitä käyttää.
"Kiukku antaa puhtia" sanottiin jossakin lastenkirjassa ja siihen kai sen suosio perustuukin. - Putkivalo
Huomenta putkis ; )
Kun laitoin eilen yönä sinulle nuo kiitokseni symbolit, ymmärsit niiden tarkoituksen, tosin "ei nimimerkkiä" nikki ei ollut kykenevä niitä tulkitsemaan.
Kuten tiedämme aina ei sanoja tarvita, riittää sanaton viesti. Elävässä elämässä ymmärtämistä auttavat eleemme, täällä eivät positiivisetkaan symbolit aina auta vaan ne tulkitaan negatiivisiksi.
Minulla on jäänyt ikuisesti mieleen työtöverini, joka laski kätensä olkapäälleni sanomatta mitään. Itkin lattialle lysähtäneenä, olin juuri saanut viestin isäni kuolemasta. No, siitä on vuosikymmeniä. Muistan elämääni vaikuttaneet positiiviset ihmiset nimiltä. Huomasin eilen kun keskustelimme Petterin kanssa kansakouluaikaisista opettajistamme, että muistin kivojen opettajieni nimet, huonojen nimet olin täysin unohtanut. Petteri muisti kaikkien sekä huonojen, että hyvien opettajiensa nimet.
Täällä palstalla ei hevin anteeksi anneta. Itselläni ei ole mitään ketään vastaan. Huomasin lukiessani tuolla omassa ketjussani, että minulle yritettiin heiluttaa oletettua "punaista vaatetta". mutta turhaan, asenteeni eivät ole kiveen jakattuja, minulla on kykyä muuttua ja sopeutua.
Ja jos napakat mummosi tyyliset kirjoitteluni loukkaavat joitakin henkilökohtaisesti, eikä loukattu halua unohtaa, jääköön hän rypemään omaan ojaansa.
Taidan lähteä kävelylenkille, pistäydyn hautuumaalla jutustelemassa vanhempieni kanssa.Kyllä ymmärsin nuo merkit, ja ne oli vähän kuin lämmin käsi. Mä nyt istahdan tähän vähäks aikaa sun viereen. Ei puhuta mitään, ollaan vaan. Heilutetaan jalkoja. Katsellaan tähtiä.
*** demeter kirjoitti:
Kiitos palautteesta s-taka*. Ei ole minun silmiini sattunut tuollainen artikkeli. Olisi kyllä kiva lukea, jos joku tietää kertoa tarkemmin.
Ei kai nämä meidän kuviot mitenkään epätavallisia ole ja kun meillä täällä on lähes rajaton ilmaisun vapaus niin monet sitten tahtovat sitä käyttää.
"Kiukku antaa puhtia" sanottiin jossakin lastenkirjassa ja siihen kai sen suosio perustuukin.Jos ei ollut edellinen niin sitten sitä edellinen ET-lehti. Kaivelepas. Minä vein jo lehden "lainasta" takaisin naapuriin, ja naapuri lähti kotiinsa eteläiseen Suomeen. Mielenkiintoinen artikkeli kaiken kaikkiaan.
Putkivalo kirjoitti:
Kyllä ymmärsin nuo merkit, ja ne oli vähän kuin lämmin käsi. Mä nyt istahdan tähän vähäks aikaa sun viereen. Ei puhuta mitään, ollaan vaan. Heilutetaan jalkoja. Katsellaan tähtiä.
***Sunnuntaita!
Illalla ennen nukkumaan menoa luin taas viestisi. Tuli levollInen olo ja uni alkoi kutittamaan simiäni. Heiluttelin jalkoja vierelläsi kannonnokalla ja katselimme kuun kajoa puhumatta mitään toisillemme.
Ajatukseni lensivät jokseenkin näin..
Korpi on kuin satumaa, jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
Aurinko kirjaan sävyjä mättää, taivaan rannan jälkeensä värimereksi jättää.
Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.
Mandi
Katselimme P:n kanssa illalla Agatha Christie elämänkertadokkarin ja lopuksi hänen klassikko elokuvansa kymmenen pientä xxxxxxxpoikaa ; )- demeter
saimaantaka kirjoitti:
Jos ei ollut edellinen niin sitten sitä edellinen ET-lehti. Kaivelepas. Minä vein jo lehden "lainasta" takaisin naapuriin, ja naapuri lähti kotiinsa eteläiseen Suomeen. Mielenkiintoinen artikkeli kaiken kaikkiaan.
Kiitos saimaantaka. Meille vaan lakkasi lehti tulemasta elokuun lopulla. Me tilataan aina sellaisia pätkiä kokeeksi, jos tulisi vaikka luettua...
Mutta olen lähdössä maalle viikonlopulla ja siellä saan kyllä lehdet tutuilta.
Seurasin mielenkiinnolla ET:tä, kun saivat uuden päätoimittajan sinne (Maija Toppila), mutta en nyt mitään eroa entiseen osaa nähdä. Ihan hyvä lehti, mutta tällä kertaa ollaan taas päädytty näihin terveyslehtiin.
Miten paljon sinulle muuten tuli pyöräilyä kesällä? Olen jo valmiiksi kade, kun minun pyöräilyni jäi suurin piirtein kauppareissuihin. Se helle vei voimat. Nyt onkin sitten sauvalenkkeilyä ja loputtomasti noita pihatöitä... - Putkivalo
Sunnuntaita!
Illalla ennen nukkumaan menoa luin taas viestisi. Tuli levollInen olo ja uni alkoi kutittamaan simiäni. Heiluttelin jalkoja vierelläsi kannonnokalla ja katselimme kuun kajoa puhumatta mitään toisillemme.
Ajatukseni lensivät jokseenkin näin..
Korpi on kuin satumaa, jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
Aurinko kirjaan sävyjä mättää, taivaan rannan jälkeensä värimereksi jättää.
Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.
Mandi
Katselimme P:n kanssa illalla Agatha Christie elämänkertadokkarin ja lopuksi hänen klassikko elokuvansa kymmenen pientä xxxxxxxpoikaa ; )Ihana runo. Agatha Christie ja 10 pientä xxxxxxxpoikaa on mun lemppareita myös ;D
Istutaanko vielä toinen ilta, kuutamo on niin upea tänään, ja madon sydän on ihan... kuralla :)) Ei se lohi mua hotkaissut. Ei sen ihana kita käynyt lähelläkään ;) ja mietin oliko sekin kaikki vaan satua, toiveunta.
Taidan olla tälle jorpakolle allerginen nyt just. Menen kaivautumaan kompostiini ja odotan että aurinko lämmittää. Mullan ja mut.
Hyvää syksyn jatkoa *vilkun* demeter kirjoitti:
Kiitos saimaantaka. Meille vaan lakkasi lehti tulemasta elokuun lopulla. Me tilataan aina sellaisia pätkiä kokeeksi, jos tulisi vaikka luettua...
Mutta olen lähdössä maalle viikonlopulla ja siellä saan kyllä lehdet tutuilta.
Seurasin mielenkiinnolla ET:tä, kun saivat uuden päätoimittajan sinne (Maija Toppila), mutta en nyt mitään eroa entiseen osaa nähdä. Ihan hyvä lehti, mutta tällä kertaa ollaan taas päädytty näihin terveyslehtiin.
Miten paljon sinulle muuten tuli pyöräilyä kesällä? Olen jo valmiiksi kade, kun minun pyöräilyni jäi suurin piirtein kauppareissuihin. Se helle vei voimat. Nyt onkin sitten sauvalenkkeilyä ja loputtomasti noita pihatöitä...Meillekin tulee aikakausilehdistä vain SK nykyisin, lisäksi pari sanomalehteä ja paikallinen pikkulehti. Niissäkin on lukemista, SK:ta luen aina "jälkijunassa", samoin Hesarin kk-liitettä, mutta yritän ainakin mielenkiintoisimmat artikkelit lueskella läpi.
Pyöräilysummausta ei ole palstoilla tehty kun kovin moni ei ole ollut aktiivinen ja tuntuu että jotkut ottivat nyrpistellen koko homman. Voin kertoa että vähän toista tonnia tuli plakkariin, jos ei nyt johonkin Kosille satu vielä lähtemään missä olisi kiva pyöräillä lisää näin syyskaudella. Minulle tuo täysi tonni on ennätys, reiluun yhdeksäänsataan ylsin viime kesänä.
Eihän mitään liikuntaa pidä hampaat irvessä tehdä, eihän siinä nouse kuin verenpaine ;-/. Olen sen verran tylsä että en ole kymmeniin vuosiin tehnyt yhtään kauppareissua pyörällä, jotenkin se tavaroiden kuljetus... hmmm. Mutta pääasia että jollain lailla liikkuu. Piha-, kasvimaa- ja puutarhatyöt on paljon tärkeämpiä kuin jokin turhanaikainen pyöräily tai kävellä jolkottelu...
Juuri tultiin tanssiharkoista; hidasta valssia, aika paljon oli melko aloittelijoita joten opettamisen puolelle meni, mutta ihan kivaahan se on että uusia harrastajia tulee riveihin. Tanssi on tosi hauska ja sosiaalinen liikuntamuoto, jota voi harrastaa kesät talvet.- demeter
saimaantaka kirjoitti:
Meillekin tulee aikakausilehdistä vain SK nykyisin, lisäksi pari sanomalehteä ja paikallinen pikkulehti. Niissäkin on lukemista, SK:ta luen aina "jälkijunassa", samoin Hesarin kk-liitettä, mutta yritän ainakin mielenkiintoisimmat artikkelit lueskella läpi.
Pyöräilysummausta ei ole palstoilla tehty kun kovin moni ei ole ollut aktiivinen ja tuntuu että jotkut ottivat nyrpistellen koko homman. Voin kertoa että vähän toista tonnia tuli plakkariin, jos ei nyt johonkin Kosille satu vielä lähtemään missä olisi kiva pyöräillä lisää näin syyskaudella. Minulle tuo täysi tonni on ennätys, reiluun yhdeksäänsataan ylsin viime kesänä.
Eihän mitään liikuntaa pidä hampaat irvessä tehdä, eihän siinä nouse kuin verenpaine ;-/. Olen sen verran tylsä että en ole kymmeniin vuosiin tehnyt yhtään kauppareissua pyörällä, jotenkin se tavaroiden kuljetus... hmmm. Mutta pääasia että jollain lailla liikkuu. Piha-, kasvimaa- ja puutarhatyöt on paljon tärkeämpiä kuin jokin turhanaikainen pyöräily tai kävellä jolkottelu...
Juuri tultiin tanssiharkoista; hidasta valssia, aika paljon oli melko aloittelijoita joten opettamisen puolelle meni, mutta ihan kivaahan se on että uusia harrastajia tulee riveihin. Tanssi on tosi hauska ja sosiaalinen liikuntamuoto, jota voi harrastaa kesät talvet.Tuohan on kova saavutus, yli tuhat kilsaa ! Siitä ei osaa edes olla kade, pikemminkin on tässä mykkänä ihastuksesta. Ensi kesänä, kun tuo meidän seudun iso myllerrys (junarata rakenteilla) on ohi ja tiejärjestelyt vakiintuvat meinaan kyllä pyöräillä enemmän. Kyllä pyöräily minusta puoltaa paikkaansa. Siinä ottaa ympäristöstä isomman osan "haltuun" kuin pelkän kävelyn kautta.
Muistin kyllä, että sinulla on tuo tanssiharrastus. Tykkäisin siitä itsekin, mutta puoliso ei. Olen kyllä tottunut liikkumaan yksinkin, mutta tanssimaan en oikein osaa lähteä. Siskolle tanssi on henki ja elämä. Hän harrastaa laivaristeilyjäkin vain saadakseen tanssia.
Tää on nyt ihan oikee vihan aihe mulle. Tai viha on liian paha sana, ärtymyksen syy paremminkin:
Tauolla työtovereiden kanssa, kahvikupponen edessä, kanelipulla lautasella. Kukaan ei puhu toiselleen vaan kaikki hivelevät smartphonejaan ja iphonejaan ja pelaavat jotain peliä.
(Luultavasti suurin ärtymykseni syy on että mulla ei oo sellasta!!!)- lejanna
Ymmärrä en, koskaan en Palomalle noin olisi vastannut. Ehkäkä koneeni tilttaus sen aiheutti.
Sen takia pyydän anrteeksi.
Kyyhkylle, valkoiselle.
.- xxxtttt
Siis et tunnusta omaa vastaustasi omaksesi.
Taisi nyt lipsahtaa vaan nimimerkin kanssa?
Niitä sattuu kun koittaa viisas olla.
- URHEILUA tiedossa
Haloooooo: piristykääääääää...
On tulossa PASK:N heitto kilpailut, Niinistön ja Lipposen vaalikentillä,
ILOISET pask.n heittokilpailut koko kansan huviksi , tulkaa joukolla mukaan riemua ja naurua riittää, pas..a ei lopu kesken
parhaimman osuman saanu palkitaan runsaalla palkinolla ja kunnia merkillä,
TREVETULOA koko kansa niinistön ja lipposen tilaisuuksiin !! hauskaa riittää kaikille.- 24
paska mahtaa kyllä lentää kokonaan muiden persuksista, ei Lipposen eikä Niinistön.
- rakastan....
Viha on tunteista tuhoisin.
Tuhoaa vihaajan, alta ja päältä.Viha on kuin kaksiteräinen miekka sanotaan jossain kirjassa.
Tä on "kieli poskessa" vihaamista. Mitä täällä palstalla ns. vihataan.
Niiiin, sitä olen aina miettinyt että kun jotkut saavat vihalistalleen vaikka mitä eikä paperi meinaa riittää ja joku toinen taas ei saa sille mitään, he käyttävät samaa sanaa eri asialle.
Itse tykkään olla sitä koulukuntaa joka rajaa tämän vihan aika tarkkaan yksilöityyn kohteeseen ja vielä tarkkaan tilanteeseen tai tapaukseen. Jos järki sumenee, viha voi johtaa kostoon, mutta täytyy olla vähän pimeä jos hautoo kostoa USA:lle, Kreikalle, uskonnoille tms. Yleensä nuo kostotoimet ovat sitä mitä lehdistä saa äärimmillään lukea lehtien rikosuutisista, pahoinpitelyjä ja tappoja ja nekin usein humalassa tehtyjä...- Tase pappa
Vihaan melkein kaikkea mainitsemiasi asioita.
Vihaan myöskin sitä että joku tuo ne noin selkeästi esille.
Joutuu miettimään miksi niitä vihaan tai halveksin. Olenkohan edes tosissani.
Eniten vihaan kuitenkin sitä, että en aikoinani ole opetellut kieliä. Niiden huonokin hallitseminen olisi rikastuttanut mukavasti elämääni.
Sitä - muka - oli aina niin kiireinen, ettei ehtinyt opiskelemaan. Perskutarallaa.
Puhdasta laiskuutta se oli, ei mitään muuta.
Oppimiskykyä olisi ollut kylliksi.
Toinen asia, mitä itsessäni vihaan, halveksin ja kadun, on se, etten opetellut soittamaan mitään musiikkivempainta.
Siihenkin olisi kyllä lahjoja ollut.
Nuorena meikäläinen piti sitä "homojen hommana".
Toisekseen mietin sitäkin, pitäisikö vihata itseään siitä, ettei uinut aikoinaan sen rikkaan kartanon tytön pöksyihin.
Olis ollut mahiksia.
Kuitenkin on elämää eletty ja onnellisiakin oltu. Näinkin. Ainakin joskus.
Nyt vihaan niin pirhanasti sitä, että juuri kun oppii elämään jotakuinkin säällisesti, osaten montakin asiaa kohtuullisesti, huomaa olevansa liian vanha tekemään niitä asioita.
On halua ja pyrkyä ja kykyäkin, muttei enää luottoa.
Karmeimmillaan sen huomaa, kun tekee jotakin asiaa, jossa on ikäraja.
Esimerkiksi Kalastuskortti. Viimeistä kertaa maksoin jo pari vuotta sitten.
Monta muutakin asiaa on, jonka tiedät tekeväsi viimeistä kertaa.
Niin että- johan tässäkin tuli tuota ruikutusta riittävästi.
oikeastaan on ihan kaunis päivä. Yritetään nyt kestää tämäkin päivä.- Putkivalo
Tähän on pakko tulla sanomaan, että sä kosketit mun sydäntä just nyt. Vaikka vielä olen alaikäinen tänne, on pilkahduksia tuosta kuitenkin ollut näköpiirissä. Osasit niin hyvin kuvailla vanhenemisen varjopuolia.
Ruttaus Tase-papalle. - Pirre*
Niin tosiaan tase-pappa, olet harvinaisen oikeassa, jos jotain vihaan niin mielen ja fyskan epätasapainoa..niin se on..
p.s. Siulla ON annettu viisaus.. :)
- vihaan.......
-Vihaan päättäjiä kun tekevät Suomen säälittäväksi ja nurettavaksi maailmalla.
-Vihaan syksyä
-Vihaan talvea
-Vihaan uupumusta
-Vihaan laihoja
-vaikka mitä:(
Vihaan niin montaa asiaa että joka päivä löydän uuden kohteen.
Vihaan hallitusta (ministereitä jne).
Vihaan poliitikkoja paitsi sitä yhtä mitä jumaloin.
Vihaan Kreikkaa.
Vihaan kirkkoa ja uskontoa.
Vihaan ylipainoisia ihmisiä ja etenkin jos he nauravat ja ovat iloisia.
Vihaan sukulaisia ja perhettäni.
Vihaan tv-ohjelmia.
Vihaan valkoista leipää.
Vihaan ulkomaalaisia marjanpomijoita Luen tätä ketjuasi ja pyörittelen päässäni sanaa viha, vihaan.
Olen useinkin nykyään ollut hyvin, hyvin vihainen ja äkäinen ja välillä on kaikki kirosanat tulleet huulilleni.
Mutta siltikään en vihaa.
Ymmärrän aloituksen ajatuksen mutta pakko sanoa sanoa näin, koska....joskus olen oikein todella vihannut ja tiedän eli tunnen tunteen.
Enkä halua sitä koskaan enään tuntea, niin paha se on ja pilaa koko maailman. Kaikki hyvätkin asiat jää vihan alle.
No niin :)) Jokapäivähän täällä tulee uusia aloituksia, tohon sun listaasi :)- Putkivalo
Viha on vahva sana, ja käytetään usein väärin. Nimenomaan he käyttävät sitä väärin jotka eivät oikeasti tunne vihaa :) He haluavat sanoa että "en pidä" mutta koska ovat juuri sillä hetkellä turhautuneita tai vihaisia, he käyttävät voimakkaamman vaihtoehdon. Suotakoon se heille. Vastuu se on lukijallakin!
On toinenkin ryhmä joka ei oikeasti ole tunteneet vihaa, ne jotka tuomitsevat heitä jotka tuntevat sitä."On toinenkin ryhmä joka ei oikeasti ole tunteneet vihaa, ne jotka tuomitsevat heitä jotka tuntevat sitä."
Itse käsitän tuon viimeisen lauseesi päin vastoin.
Ne, jotka ovat tunteneet todellista vihaa eivät tuomitse niitä, jotka tuntevat sitä.- Putkivalo
"On toinenkin ryhmä joka ei oikeasti ole tunteneet vihaa, ne jotka tuomitsevat heitä jotka tuntevat sitä."
Itse käsitän tuon viimeisen lauseesi päin vastoin.
Ne, jotka ovat tunteneet todellista vihaa eivät tuomitse niitä, jotka tuntevat sitä.Juu, tuo oli positiivisempi lähestymistapa :)) Mun täytyy myöntää että turhaudun aina kun näen tekstejä kuten "viha mustaa mielesi" ja "pitää antaa anteeksi".
Ja toisaalta, äitinä näen sen tarpeellisuuden, noin minäkin toitotan lapsille. Ja toivon ettei heille ikinä tule se päivä jolloin on tarve olla antamatta anteeksi. Putkivalo kirjoitti:
Juu, tuo oli positiivisempi lähestymistapa :)) Mun täytyy myöntää että turhaudun aina kun näen tekstejä kuten "viha mustaa mielesi" ja "pitää antaa anteeksi".
Ja toisaalta, äitinä näen sen tarpeellisuuden, noin minäkin toitotan lapsille. Ja toivon ettei heille ikinä tule se päivä jolloin on tarve olla antamatta anteeksi.Tunsin suunnatonta vihaa kun esikoistani uhattiin. Uhkailun takana oli henkisesti sairas vääränpuun kautta tullut sukulainen. Hän aikoi kidnapata esikoiseni kun poika oli vauva. Tunsin suunnatonta vihaa ja ilmoitin miehelle, jos kosket poikaani tapan sinut. Vieläkin kun muistelen tunnen tuon vihani syvyyden
- Putkivalo
Tunsin suunnatonta vihaa kun esikoistani uhattiin. Uhkailun takana oli henkisesti sairas vääränpuun kautta tullut sukulainen. Hän aikoi kidnapata esikoiseni kun poika oli vauva. Tunsin suunnatonta vihaa ja ilmoitin miehelle, jos kosket poikaani tapan sinut. Vieläkin kun muistelen tunnen tuon vihani syvyyden
Niin just. Minusta ajatellaan usein väärin vihasta, että tunnet sen joka ikinen minuutti päivässä, jokaisena vuoden päivänä. Ei se mene niin. Jos vihaat yhtä ihmistä, et tunne sitä vihaa muuten kuin jos joudut ajattelemaan häntä tai sitä tilannetta joka johti vihaan. Et kanna sitä viha sydämessä jatkuvasti.
- Hunppa
Vihaan kun MANSIKKAPAIKKA,jossa on sama vierailija tulee KOLMATTA kertaa viikon sisällä.
Ja humpasta tykkään ,mutta en osaa.Voi hitsi, voi hitsin hitsi.
Pitääks nyt vihaketjuun laittaa Rakkaus
Rakastin Humppaa kun polvet vielä oli paremmassa kunnossa.
Olen lyhyt muistan kerrankin kun pitkä mies tuli hakemaan Humpalle, se oli lentoa aivan ihanaa. Välillä ei jalat koskeneet maahan.
Mutta ei enää anna polvien viat nauttia siitä.
Mutta en vihaa polviakaan kun kuitenkin pystyn kävelemään, ja Rakastan kävelyä.tulisilla kirjoitti:
Voi hitsi, voi hitsin hitsi.
Pitääks nyt vihaketjuun laittaa Rakkaus
Rakastin Humppaa kun polvet vielä oli paremmassa kunnossa.
Olen lyhyt muistan kerrankin kun pitkä mies tuli hakemaan Humpalle, se oli lentoa aivan ihanaa. Välillä ei jalat koskeneet maahan.
Mutta ei enää anna polvien viat nauttia siitä.
Mutta en vihaa polviakaan kun kuitenkin pystyn kävelemään, ja Rakastan kävelyä.Sehän mukavasti tasapainoittaa tätä vihan määrää, kun on rakkautta seassa....))
maarina1 kirjoitti:
Sehän mukavasti tasapainoittaa tätä vihan määrää, kun on rakkautta seassa....))
Älä muuta sano, kun vieläkään viitsi alkaa vihaamaan :))
- Jag heter oili
Vihaan ruotsinsuomalaisia , eläkeläisiä ja humppaa.
- luonto hoitaa
Kohta et tarvitse lääkkeitä.
Minä en vihaa mitään enkä ketään.
Mutta tässä meinasin lipsahtaa:
"Saksan syyttäjänviranomaiset ovat päättäneet avata satojen natsirikosten tutkinnan uudestaan, jotta viimeisetkin syylliset saadaan tuomiolle. Keskitysleirivartija John Demjanjukin toukokuussa saama tuomio toimii syyttäjien mukaan jutuissa ennakkotapauksena.
Syyttäjä Kurt Schrimm kertoo, että he eivät aio odottaa päätöstä Demjanjukin valituksesta, koska nuorimmatkin epäillyt alkavat olla 80-vuotiaita"
Tuo ajatus vähän etoo, nyt kun Saksalaisista on nyhdetty viimeinenkin tietotaito, raketteineen päivineen, on aika antaa tuomiot.
Arvokkaimmat sotasaaliit kun ovat jo arvokkaasti kuolleet.
Tuo Demjanjuk: kin herättää minussa lähinnä uteliaisuutta, mikä sai miehen tekemään velvollisuutensa maataan kohtaan?
Miksei hän tappanut itseään tai antautunut teloituskomppanian eteen kieltäytymisestä?
Miksi tuonlaisia miehiä, naisiakin, vielä löytyy maailmasta, miljoonittain?
Miksi monet maat pitävät heitä vieläkin maansa uskollisina palvelijoina, palkitsemisen arvoisina?
H.- kri-ti
Surullista, mutta totta, tuntuu olevan, että voidaan vihata jopa oman mielikuvituksen tuottamaa olentoa.
Hiemen soisi enemmän olevan itsekritiikkiä. Minulla ei ole koskaan ollut mitään syytä vihata ketään, enkä aio ihan pienestä syystä alkaa vihaamaankaan.
Ehkä jos joku tekisi pahaa lapsilleni, siinä voisi olla riittävä syy.- piipiloo
Enempi tykkään asioista kuin että vihaisin,paitsi alapuolellani asuvaa henkilöä.
Hän saa niskavillani pystyyn ja pulssini kohoamaan,mutta vihaa se ei ole.
Suuttumusta siitä että hänellä on oikeus pitää tv:tä liian suurella,niin suurella että
mä voin laittaa äänen pois kun Salkkarit ja Talentit tulee lattian läpi.
Että se ärsyttää.Ja kehtaa sanoa et se on normaalia,ei ole-sanon minä!
Normaalia on se että kuuluu mut ei häiritse,kuten muutkin kerrostalon asumisäänet. - ei väriä
Eräillä näyttää olevan selviä mielisairauden tauteja samat kirjoittavat eri värisillä pohjilla.
Oihh!!! Olen avannut Pandoran lippaan!
Onnittelut Paloma lipas on auki ja tuuletus rajua. ♥ Rakkaus oli kaiketi liian lällyä kamaa ; )
- lejanna
Palomalle
Kaikkeahan kannattaa kokeilla, paitsi kansantanhuja. Niitäkin moni uskaltaa kokeilla, muistaakseni Paavo Väyrynenkin, miksei siis Pandoran lippaankin raottamista. Ihan edes pikkiriikkisen.
Come what may. lejanna kirjoitti:
Palomalle
Kaikkeahan kannattaa kokeilla, paitsi kansantanhuja. Niitäkin moni uskaltaa kokeilla, muistaakseni Paavo Väyrynenkin, miksei siis Pandoran lippaankin raottamista. Ihan edes pikkiriikkisen.
Come what may.Oikeestaan se ei ollut edes mun alotuksen tarkoitus, vaan ajattelin kirjottaa helpon ja kevyen parodian sivun sisällöstä ja mistä aiheista palstalaiset kirjottaa.
Mutta kerran kun kansi oli raotettu sieltä tunki ulos vaikka minkalaista vihulaista.
Humpaa vihaan vielä enemmän kuin tanhija. Katoin tota humppavideoo ja dziisös ihmiset juhlaläningeissä hiihti ja pomppi. Ei toi oo tanssia.
Tää on tanssia:
http://www.youtube.com/watch?v=SyQJTIR_fEk- lejanna
Paloma.se.co kirjoitti:
Oikeestaan se ei ollut edes mun alotuksen tarkoitus, vaan ajattelin kirjottaa helpon ja kevyen parodian sivun sisällöstä ja mistä aiheista palstalaiset kirjottaa.
Mutta kerran kun kansi oli raotettu sieltä tunki ulos vaikka minkalaista vihulaista.
Humpaa vihaan vielä enemmän kuin tanhija. Katoin tota humppavideoo ja dziisös ihmiset juhlaläningeissä hiihti ja pomppi. Ei toi oo tanssia.
Tää on tanssia:
http://www.youtube.com/watch?v=SyQJTIR_fEkAloittajahan ei ole vastuussa kylvämästään siemenestä. Ketjun puu kasvautuu, mihin määrään ja pituuteen kasvaa. Ja, mikä täällä muu on tärkeämpää, kuin keskustelu?
Apuwa, meinasin tipahtaa pirtinpenkiltä, kun sinua luin, "hiihti ja pomppi". Pomppimiselta se minustakin näytästää, hyppelypyppelyltä.
Itse en ole koskaan ollut mikään parkettien primadonna.
"hyppäävä askel yläkautta alas 1/4-nuotilla
päkiäaskel viereen toisella jalalla 1/8-nuotilla, jolloin toinen jalka nostetaan ilmaan askel viereen 1/8-nuotilla", kertoo Wikipedia.
Olisinpa nähnyt maailmaa, laillasi sinun.
. - tanssia harrastava**
Paloma.se.co kirjoitti:
Oikeestaan se ei ollut edes mun alotuksen tarkoitus, vaan ajattelin kirjottaa helpon ja kevyen parodian sivun sisällöstä ja mistä aiheista palstalaiset kirjottaa.
Tää on tanssia:
http://www.youtube.com/watch?v=SyQJTIR_fEkTodellakin näytti tuo yksi humppavideo erikoiselta. Siinä ainakin tanssittiin kävelyhumpaa, tavallista ja jotakin ihme hiihtämistä.
Tietenkin kukin tanssija saa kehitellä oman tyylinsä josta tykkää ja joka itse kultakin parhaiten luonnistuu.
Itselleni on humppa opetettu toisella tyylillä. Kävelyhumppakin näytti erilaiselta tuolla videolla kuin se mitä itselleni oli opetettu.
Jokin aika sitten tuli TV 2 Maija Astikaisen tanssiopetusta keskivikkoisin. Opetus oli itselleni juuri samanlaista. korpikirjailija kirjoitti:
Onnittelut Paloma lipas on auki ja tuuletus rajua. ♥ Rakkaus oli kaiketi liian lällyä kamaa ; )
Vihaan 82- Rakastan 18.
Pitäsköhän alkaa satsaa enemmän rakastamiseen, oli se sitten kuin lällyä tahansa?Paloma.se.co kirjoitti:
Vihaan 82- Rakastan 18.
Pitäsköhän alkaa satsaa enemmän rakastamiseen, oli se sitten kuin lällyä tahansa?Minäpäs kipaisen jatkamaan katsomaan, josko jotain irtoaisi ; )
- Vihaa vaan !
Nyt mua ärsyttää hernesoppa jonka söin ennen viittä , ku pierettää niin julmasti ?
- otin viimeisen
Kaikkia on yhtä helppo lukea kuin aapiskukkoa, hunksz on varmaan samaa mieltä.
Muistakaa ottaa lääkkeet.
PS. Henkilöitä - juonteet
Oletko itse muistanut ottaa lääkkeet,sen näkee naamasta kun lakkaa jne.
- jänteet
Hermolääkkeitä ei ole. Meinaatko että vanhentuu? Tähän mennessä luulevat 15 vuotta nuoremmaksi. (naiset) siis yli 40 vuotiaasi.
Mitä tulee tansseihin, suomalaisiasävelmiä on vaikea tanssia niissä ei enään tahtia, kuin 60 luvulla, nykyisiä kansantansseja en viitsi tanssia.
Ihmeellisellä tavalla ei suomalainenmusiikkikaan kiinnosta.
- palomaunisilmässä
http://www.youtube.com/watch?v=SWK9WMFWjxw&feature=related
kansantanhuja - Iglu '
Vihaan tummia naisia, jotka käyttävät punaisia vaatteita ja tekevät itsestään vielä kovenpia mitä itseasiassa ovat.
" hyytävän kylmä näky " - bibimbap
Minä en jaksa rasittaa jokapäiväistä elämääni, vihalla. Negatiivisella tunteella
Miten asian ajattelet ?
Tunteeko vihaamasi kipua vihastasi ?
Vai tunnetko vain sinä, joka tekee katkeraksi.
Kumpaa teistä viha rasittaa enemmän ?Tuo on hyvä lause, jota en ole pystynyt pistämään noin hyvään järjestykseen kuin teit.
Tunteeko vihaamasi kipua vihastasi ?- bibimbap
Tuo on hyvä lause, jota en ole pystynyt pistämään noin hyvään järjestykseen kuin teit.
Tunteeko vihaamasi kipua vihastasi ?Josku olen miettinyt vihan, kateuden ja katkeruuden olemusta.
Olennaista on ettei kohde tiedä niistä mitään, korkeintaan nauttii sinun katkeruudestasi.
Mutta sinua itseäsi se kalvaa ja kalvaa ja muuttaa henkilön persoonan.
- non.angry.böörd
Vihaan vihaamista niin pirusti.
- valitusta
YKsi vihan aihe vähemmän kun kaadat sen silliveden kurkkuussi
Vihalistan päivitys:
Vihaaan uudistuksia.
Vihaan paperiseiniä.
Vihaan Juttaa. (?)
Vihaan ydinvoimaloita.
Vihaan edelleenkin toista kotimaista kieltämme ja etenkin niitä jotka sitä puhuvat.
Mutta tällä hetkellä vihaan kaikkein eniten Suomi 24n heikkoa kapasiteettia joka ilmenee jarkuvana takkuiluna sivujen toiminnassa.!!!- Fattaru ;)
Älä vihaa.
Mutta jos kuitenkin vihaat, niin vihaa vain sellaisia asioita joihin voit vaikuttaa.
Muuten turhaudut, ja menetät elämänenergiaa.
- Hei Taas !
Vihaan paperiseiniä
Vihaan veroja
Vihaan maitokahvin värisiä alusvaatteita
Vihaan entistä muijaani
Vihaan naapurin pientä itsevarmaa miestä
Kaikkia tekisi mieli tömäyttää kuokkaan- Vihakuu
Jaha.
Kerro mulle miksi. - Hei taas !
Vihakuu kirjoitti:
Jaha.
Kerro mulle miksi." Vihatakuu "
Tunnollisuus ja kiltteys ei vaan toimi. Varsinkaan nyt, kun kaikki menee päin vihtua paitsi * una. - Vihakuu
Hei taas ! kirjoitti:
" Vihatakuu "
Tunnollisuus ja kiltteys ei vaan toimi. Varsinkaan nyt, kun kaikki menee päin vihtua paitsi * una.Kyllä toimii. Huomaat sen huomenna viimeistään.
Toivottavasti tuo paperiseinän takana asustava pari ei ole entinen muijasi ja naapurin itsevarma mies.
Jos vihaat tilannetta, niin muuta muualle. Tilanne on sinun hallinnassasi.
- henrjii
Vihaan 40.W hehkulappuja, valo on niin himmeä, että kylmätväreet menee pitkin selkäpiitä. Ja kaikkea väliaikaista http://www.youtube.com/watch?v=b1wyVR3yssY&feature=related
- lejanna
Minä vihaan huijaten myytyjä LED-lamppuja, joille luvataan elinaikaa jopa 100 000 tuntia, mutta osa tuskin kestää edes 2000-3000 tuntia. Meillä ainakin on tusahtanut jo monta lamppua.
Värilämpötila niissä yleensä on kylmänvalkea tai sininen, kaukana hehkulampun värilämpötilasta.
Toki joissakin on rehellisesti ilmoitettu 2700-3200 kelviniä, joka niiden pitäisi olla.
Muustakin niitä voisi moittia.
. - lejanna
lejanna kirjoitti:
Minä vihaan huijaten myytyjä LED-lamppuja, joille luvataan elinaikaa jopa 100 000 tuntia, mutta osa tuskin kestää edes 2000-3000 tuntia. Meillä ainakin on tusahtanut jo monta lamppua.
Värilämpötila niissä yleensä on kylmänvalkea tai sininen, kaukana hehkulampun värilämpötilasta.
Toki joissakin on rehellisesti ilmoitettu 2700-3200 kelviniä, joka niiden pitäisi olla.
Muustakin niitä voisi moittia.
.Unohtui, vihaan kuittipaperia, josta teksti häipyy näkymättömiin parissa kuukaudessa. Useasti takuutodistus tulostetaan samanlaiselle paperille.
Vihaan turhaa valittamista. :))
Vali, vali, hali ennemminkin.
. - henrjii
lejanna kirjoitti:
Unohtui, vihaan kuittipaperia, josta teksti häipyy näkymättömiin parissa kuukaudessa. Useasti takuutodistus tulostetaan samanlaiselle paperille.
Vihaan turhaa valittamista. :))
Vali, vali, hali ennemminkin.
.Joo ja pakkauksen, avaa tästä. Siitä nurkasta se pakkaus viimeiteksi avautuu.
- lejanna
henrjii kirjoitti:
Joo ja pakkauksen, avaa tästä. Siitä nurkasta se pakkaus viimeiteksi avautuu.
Ja tänään viimeksi piti laittaa kahdet lukuklasit päällekkäin, että näki lukea tuotteen minimaalisella tekstillä kirjoitetun tuoteselosteen.
Ja yritäpä avata CD tai DVD-levyn kotelo muovipakkauksestaan.
Murrr......... Nasse-täti on hyvin vihainen, ei onneksi kovin lihainen.
. lejanna kirjoitti:
Ja tänään viimeksi piti laittaa kahdet lukuklasit päällekkäin, että näki lukea tuotteen minimaalisella tekstillä kirjoitetun tuoteselosteen.
Ja yritäpä avata CD tai DVD-levyn kotelo muovipakkauksestaan.
Murrr......... Nasse-täti on hyvin vihainen, ei onneksi kovin lihainen.
.:)) mä kirjotin just tossa alempana samasta asiasta...en ollut vielä nähnyt sun kommenttiasi
- henrjii
Valolla on väliä, jotkut saa aikaan kylmäntunteen, jotkut taas lämpöä, ja viihtyvyyttä.
Minä vihaan ohjelmaa joka jemmailee valokuviani tietsikassa, ihan käsin koskematta
Mä vihaan halpoja kiinalaisia digiherätyskelloja joissa käyttöohjeet ovat käsittämättömällä englannilla ja teksti niin pientä ettei se näy edes suurennuslasilla:(
- Tase pappa
Minää vihaan kumisaappaisiin tarttuvaa savea viemärityömaalla, joka tuli pakosta eteen juuri nyt, sateisena syysaikana. Saappaat painavat ja kulku on raskasta. Jalat tuntuvat painavan tonnin.
Vihaan myöskin työpäivän jälkeen, saappaat riisuttuani, kämppään lehahtavaa jalkahien hajua, koska kotijoukkojen komentaja määrää menemään heti jalkapyykille. Mieluummin istahtaisin ja joisin kupposen vahvaa kahvia ennen suihkua. - virva-tuulia*
Vihaan ihmisiä jotka luulevat olevansa niin maailaman napoja ettei muita mahdu joukkoon.
- i...i
Jeps, ja mä vhaan luuleva ihmsiä, jotka luulevat ja luulevat, ja tekevät itsestään naurettavia
- :/
i...i kirjoitti:
Jeps, ja mä vhaan luuleva ihmsiä, jotka luulevat ja luulevat, ja tekevät itsestään naurettavia
Taasko olet kännissä?
- :))
Ei kun rännissä, vesirännissä.
Luulotauti lienee kauheaa. Tuleeko siitä näppylöitä - kin. - henrjii
Pikkuisen alkaa koivunlehdet kyrsimään,
mistä ihmeestä niitä oikein tulee.- Lännen viisauksia
Naapurin koivusta. Vika on aina jonkun muun. Siksi on helppo kyrsiä. :)
Helpottaa oloa jos kiittelet naapuria ilmaisesta maanparannusaineesta.
- Miinusmuija
Mä vihaan täällä palstalla olevaa k-u-s-i-p-ä-ä-ämmää joka on vähän väliä ajamassa kirjoittajia pois. Häipyis itse vain hornaan!
Ei huvita kirjoitella enää mitään edes järkevää tänne kun kaiken maailman kusiluikut pilaa ilmapiirin täällä.- lejanna
Tiedä en, ketä tarkoitat. Koskaan en ole ymmärtänyt, miksi jotkut kuvittelet tämän palstan omistavansa.
Ikinä en ole ollut asiaton, joku on ollut minulle.
Asiattomuushan on ylläpidon oikeus poistaa höpisija.
Toivottavasti!
.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838