Rakastan!

Rakastan musiikkiketjuja joissa ei saa arvostella artisteja, kaikkia on kehuttava yhtä tasapuolisesti tai sitten oltava hiljaa.
Rakastan ruisleipää ja muikkukukkoa.
Rakastan läskisoosia.
Rakastan sienestämistä, marjojen poimimista ja säilömistä.
Rakastan metsää ja sen hiljaisuutta. Jos näen lastun loessani otan kirveeni ja lähden ylävirtaan.

Yritän miettiä mitä muuta rakastaisin.

82

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi, niin minäkin rakastan. Ai miksei saa arvostella artisteja, voi silti musiikkia rakastaa, vaikka arvosteleekin. Vai olenko väärässä.
      Sitten rakastan kissoja.
      Kovaa aitoa ruisleipää, rakastan myös.
      Rakastan myös hiljaisuutta, joskus.
      Rakastan punaisia vaatteita.
      Rakastan elämää.....

• Niin pieni ihmissydän on ,vaan avara ja pohjaton, säkin rakastat ja vihaat niin maan perusteellisest.
      Mulla ei oo kun yks rakkauren kohre nimittäin se sokee todennäköisyys joka on ripotellut joka taloon yhren pihapoliisin.
      Yleisen järjestyksenpitäjän ja sääntöjen tarkkailijan,suukot ja halit heille.

• Sotamies-66

" riemujen rikkaus ja surujen summa, onneton punttaus ja putka niin tumma "

• Joku viisaanpi on joskus sanonut "viha ja rakkaus ovat niin lähellä toisiaan, että niitä on vaikea erottaa toisistaa".
      Ovathan ne voimakkaita tunteita kumpikin.
      Mieluummin sanon, etten pidä jostakin, kuin että vihaan.
      Rakastamisen kanssa on kaiketi samoin, elikkä pidän on ehkä oikeampi sana.

Pitäisi aina ajatella tarkemmin mitä kirjoittaa, eikä suin päin ryntää vastailemaan kaikkeen.
      Mutta kissoja kuitenkin rakastan, tällä hetkellä noita kolmea tyttären veijaria, jotka ovat mulla väliaikaisesti hoidossa. Herättävät aamulla varhain, yleensä viiden jälkeen. Kun ovat saaneet syödäkseen, menevät taas nukkumaan. Ihan kuin piruillaan, et saatiinhan muija ylös...

• k/k

Lähetä yks mulle hetkeks hoitoon,pääsisin eroon kissan kaipuustani.
      Sit kun oon terve saisit takasin sen kissas.

• Kissaihmisenä sanoisin ettet anna sitä pois sitten koskaan.
        Kissankaipuusta ei pääse.
        Onneks mulla on kissaystävät tuolla naapurissa, tulevat joskus keskustelemaan mun kanssa tähän pihalle.
        Ja yks on työmatkalla, nyt en aamulla nähnyt sitä. Kerran meinasin pimeessä astua päälle, oli levittäytynyt pitkälleen polulle.

• rastaasi

Woi nöhnä, aika mennyt ei koskaqan palaa.

Sen siinä Rovaniemen markkinoilla jo tiesit,

• k/k
        tulisilla kirjoitti:

Kissaihmisenä sanoisin ettet anna sitä pois sitten koskaan.
        Kissankaipuusta ei pääse.
        Onneks mulla on kissaystävät tuolla naapurissa, tulevat joskus keskustelemaan mun kanssa tähän pihalle.
        Ja yks on työmatkalla, nyt en aamulla nähnyt sitä. Kerran meinasin pimeessä astua päälle, oli levittäytynyt pitkälleen polulle.

Niin kai se on, räsynukke sivustoilla oon pitkään viihtynyt.
        Melkonen karvakasa,olis ku isäntäs ja palvelijansa.
        Laiskan letkee välteltäis kaikkee turhaa hötkyilyä.

• ystäväsi..
        k/k kirjoitti:

Valkoistasi kaipaan, täältä, kaukaa.
        Rakas, olet meille, monille.

• k/k kirjoitti:

Voi rakas ystävä, ei niitä voi erottaa toisistaan. Mut kolme kissaa on sellanen joukko, et kun ne pääsee vauhtiin pitää istua äkkiä, ettei jää jalkoihin. Ja sitä karvamäärää. Tuolla minä- sivulla on niire kuvat. Voit siel käyrä niit ihailemassa. Se valko/musta kisu on viel pitkäkarvainen, siin on turkis hoitamista.

• Rakkaudesta elämään.
      Rakastan sitä hetkeä kun yövuoron jälkeen pääsen takaisin kotiin.
      Rakastan myrskyävää merta.
      Rakastan illankajoa joka saa mäntymetsän satumetsäksi.
      Rakastan saunaa.
      Niin ja musiikkiakin rakastan.
      Ja voi on niin paljon asioita joita rakastan, ja ompa ihmisiäkin.

• pottunaama.

En rakasta ruisleipää, on keliakia:(
      Mutta pottuja rakastan:)

• Ja syksyä !

Rakastan pyykinpesua ja pyykkien ripustamista ulkoilmaan.
      Rakastan siistejä ihmisiä , jotka huolehtivat ulkonäöstään.

• ruskea-silmäinen
    • Rakastan elämää ja siihen sisältyy paljon, lähes kaikki.

• Pirre*

Niin mieki, sen k a i k k i a värejä..

p.s. sie olet fiksu tyttö :)

• lejanna

Rakastan terveyttä, sitä vähääkin.
      .

• Minä rakastan kiukuttelevia, fiksuja ihmisiä.
      Länsimaisia maita, Tanskan rohkeita rajoituksia, varovaisuutta Ruotsin suhteen,
      Rakastan myös Englannin toivomusta Pohjoismaiseen yhteyteen.
      Palomaa minä rakastan, kultasvedupelleäni, myöskin muinaista Norjantyttöä joka aina desinfioi kalavehkeeni, ja yllättäen muutti auttavan Ruotsinkieleni Suomeksi.
      Rakastan myös sitä Saksalaista joka olisi halunut luoda Pohjois-Euroopan.
      Oikeastaan, minä rakastan kaikkia.
      H.

• Älä turhaan mainitse nimeäni.
        Varsinkaan samassa kappaleessa saksalaisen kansanmurhaajan ja psykopaatin kanssa,

Rakastan syksyn väriloistoa, usvaisia aaamuja, avotulta takassa.
        Rakastan lentämistä, etenkin sitä hetkeä kun koneen pyörät irtoavat maasta. Ja sitä kun kone laskeutuu ja pyörät koskettavat kiitoradan pintaa.
        Rakastan rajuilmoja.
        Rakastan ihmisiä jotka osaavat vielä olla onnellisia vaikka heillä on niin vähän aineellista.
        Rakastan Mma Ramotswea.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Älä turhaan mainitse nimeäni.
        Varsinkaan samassa kappaleessa saksalaisen kansanmurhaajan ja psykopaatin kanssa,

Rakastan lentämistä, etenkin sitä hetkeä kun koneen pyörät irtoavat maasta. Ja sitä kun kone laskeutuu ja pyörät koskettavat kiitoradan pintaa.
        Rakastan rajuilmoja.
        Rakastan ihmisiä jotka osaavat vielä olla onnellisia vaikka heillä on niin vähän aineellista.
        Rakastan Mma Ramotswea.

"Paloma.se.co"

Alkuvuodesta oli kaksikin mielenkiintoista ajattelijaa, toinen Saksassa ja toinen Englannissa.
        Molempien puheesta nousi pieni kohu, joka äkkiä vaikeni/vaiennettiin.
        Kumpikin heitti idean Pohjoisesta Unionista. PU? ehkä..
        Siinä olisi Skandinavia, Saksa, Englanti, mahdollisesti Ranska.
        Eli ei tämä vanha Saksalainen, viiksineen.
        Ei kait se ole pahitteeksi jos tunnustaa tykkäävänsä jonkun kirjoituksista ja tyylistä? :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Alkuvuodesta oli kaksikin mielenkiintoista ajattelijaa, toinen Saksassa ja toinen Englannissa.
        Molempien puheesta nousi pieni kohu, joka äkkiä vaikeni/vaiennettiin.
        Kumpikin heitti idean Pohjoisesta Unionista. PU? ehkä..
        Siinä olisi Skandinavia, Saksa, Englanti, mahdollisesti Ranska.
        Eli ei tämä vanha Saksalainen, viiksineen.
        Ei kait se ole pahitteeksi jos tunnustaa tykkäävänsä jonkun kirjoituksista ja tyylistä? :)
        H.

Ok.
        Sitten saat lausua turhaan nimeni jos et yhdistä sitä psykopaatteihin murhaajiin joilla on viikset ja jotka puhuu saksaa itävaltalaisella aksentilla.

En ole ikinä kuullutkaan mistään Pohjoisen Unionista. Laitas lähdetietoa, suomeksi, ennenkuin nää huurut heittää mun ulos täältä vieraiden kielien puhumisen takia.

• tosi outoa
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ok.
        Sitten saat lausua turhaan nimeni jos et yhdistä sitä psykopaatteihin murhaajiin joilla on viikset ja jotka puhuu saksaa itävaltalaisella aksentilla.

En ole ikinä kuullutkaan mistään Pohjoisen Unionista. Laitas lähdetietoa, suomeksi, ennenkuin nää huurut heittää mun ulos täältä vieraiden kielien puhumisen takia.

Huurut?

Ok.

"Paloma.se.co"

Katsotaan, löydänkö ne jutut, eiköhän ne jossain netissä ole.
        Siis se PU, sitä ei mainittu tuolla lyhenteellä, siksi laitoin sen perään kysymysmerkin.
        Jutuissa oli samoja ajatuksia, luoda pohjoisten maiden talousliitto, liitto jossa olisivat vain "terveet" valtiot, siis taloudellisesti terveet, ja joilla on samantyyppiset sosiaaliset järjestelmät, huom! ei samanlaiset, vaan ajattelutavat sinnepäin.
        Miettiessäni asiaa tuli mieleeni Italia jossa rikas pohjoinen haluaa erota köyhästä etelästä. Mutta Italiaan ei niissä viitattu, se on oma ajatelmani.

Älä pahastu noista kielitieteilijöistä, eivät he kieltä moiti, vaan sitä miltä heistä ruotsinkielisten edut näyttävät ja tuntuvat.
        Lapsi ei äidinkielleen mitään voi.

H.

• tosi outoa kirjoitti:

Huurut?

Halusin vain tsekata seuraako hait vielä laivaani. Joo. Sain vastauksen.
        Niin, tuollainen yltiöpäinen ja paranoidinen seuraaminen ja kieliviha kertoo kangistuneista ajatteluprosesseista jotka voi mahdollisesti yhdistää korkeaan ikään.

Halusin vain tsekata seuraako hait vielä laivaani. Joo. Sain vastauksen.
        Niin, tuollainen yltiöpäinen ja paranoidinen seuraaminen ja kieliviha kertoo kangistuneista ajatteluprosesseista jotka voi mahdollisesti yhdistää korkeaan ikään.

Tulipa tuosta mieleeni, kun luin jutun venäläisistä rekkakuskeista, eräs heistä sanoi, että hän ei ole kiinnostunut Suomesta, hän vain ajaa autorekkaa Hangosta Pietariin..
        Ja osaa kaksi sanaa suomea; paevaa, paevaa. Minäkin osaan useamman sanan venäjää.

On mukavaa osata edes joitakin sanoja ja lauseita useistakin kielistä.
        Tyttäreni puoliso on suomenruotsalainen ja toivon, että tulevalle lapselle puhutaan molempia kotimaisia kieliä.

• Anceli kirjoitti:

Tulipa tuosta mieleeni, kun luin jutun venäläisistä rekkakuskeista, eräs heistä sanoi, että hän ei ole kiinnostunut Suomesta, hän vain ajaa autorekkaa Hangosta Pietariin..
        Ja osaa kaksi sanaa suomea; paevaa, paevaa. Minäkin osaan useamman sanan venäjää.

On mukavaa osata edes joitakin sanoja ja lauseita useistakin kielistä.
        Tyttäreni puoliso on suomenruotsalainen ja toivon, että tulevalle lapselle puhutaan molempia kotimaisia kieliä.

"Anceli"

SInulla on hieno asenne.
        Minä, ainakin, lupaan kirjoittaa hänelle.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

SInulla on hieno asenne.
        Minä, ainakin, lupaan kirjoittaa hänelle.
        H.

Kiitos, kirjoitapa näin aluksi nätti pieni runo pienelle pojalle tai tytölle.

• Anceli kirjoitti:

Kiitos, kirjoitapa näin aluksi nätti pieni runo pienelle pojalle tai tytölle.

"Anceli"

Olet tyttö tai pieni poika, älä suotta sä potki noita.
        Mamma suuttuu kun valvoo suotta.
        SIt kun faija tuo vatsaan nenää, anna mennä, molemmin koivin.
        Kun aika koittaa ja pääset ulos, toivon tulos on mitä oivin.

Mummon käsiin sä aina pissi, purista tiukkaan sen toinen tissi.
        Mamman tissii sä pure lujaa, huuda faijalle aina kovaa.
        Kunnes molemmat toisiinsa nojaa.
        Anna parun sä heille tulla, kuten hekin antaa sulle tulla.

Kun on aika sun nousta pystyyn, treenaa hyvin ja anna mennä.
        Sinne mihin ei mamma ennä, ota kolhut sä kaikki vastaan.
        Faija surra saa ainoastaan, siten olet sä lapsi hieno.
        Setä kaukaa saa olla ylpee, naamansa peitää, hymy vieno.

Omistettu pikku lapsoselle: Anna/Aarre Hatsa ***********

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Olet tyttö tai pieni poika, älä suotta sä potki noita.
        Mamma suuttuu kun valvoo suotta.
        SIt kun faija tuo vatsaan nenää, anna mennä, molemmin koivin.
        Kun aika koittaa ja pääset ulos, toivon tulos on mitä oivin.

Mummon käsiin sä aina pissi, purista tiukkaan sen toinen tissi.
        Mamman tissii sä pure lujaa, huuda faijalle aina kovaa.
        Kunnes molemmat toisiinsa nojaa.
        Anna parun sä heille tulla, kuten hekin antaa sulle tulla.

Kun on aika sun nousta pystyyn, treenaa hyvin ja anna mennä.
        Sinne mihin ei mamma ennä, ota kolhut sä kaikki vastaan.
        Faija surra saa ainoastaan, siten olet sä lapsi hieno.
        Setä kaukaa saa olla ylpee, naamansa peitää, hymy vieno.

Omistettu pikku lapsoselle: Anna/Aarre Hatsa ***********

H.

No kiitos, että sellainen tissinpuristeluruno, tallennan sen kuitenkin ja ehkä joskus näytän pikku A:lle.
        Sukunimi ei kyllä ole Hatsa.

Iso-A.

• minä vain rakastan

Rakastan MIESTÄ, joka on MIES.

Rakastan hyvää ruokaa.

Rakastan kuvaani, jonka ammattitaitoinen kampaaja on saanut aikaiseksi.

Rakastan rakastelua, jonka jälkeen, voin nukahtaa tyytyväisenä.

• Rakastan syksyn värejä.
      Rakastan joulua.
      Rakastan hyvää ruokaa.
      Rakastan iloisia ihmisiä.
      Rakastan rauhaa.
      Rakastan itseäni.

• 3 vuotta yksin

Rakastan/ nautin, naisen hellästä hyväilemisestä--------"loppuun asti".

• Sinä rakastat mouruamistä.

• 3v yksin

k

Pelkkä hipaisu saa jonkun huutamaan kuin palosireeni.
      Mutta minä en hipaise, vaan.......

• Höpö höpö ; ) Rakastan Syreenejä (suku: Syringa)

• Täällähän on kuumaa touhua, ihan hiilenä hehkuu....

• Niin, hiilena kaiketi vain hehkuu, vaan ei taida syytyä ; )

• Pirre*

Rakastan musiikkia..ja lapsenlapsia, - muuten, aika voimakkaita sanoja nämä rakkaus ja viha - äärisanoja..

• Rakastan ihmisiä jotka tunnustavat väriä, ottavat selvää kantaa, uskaltavat tuntea 100% vihaa, 100%rakkautta. Se edellyttää samaa rohkeutta kuin murrosikäiksellä, joka myös rakastaa tai vihaa: mustaa tai valkoista. Kun elämä on vielä uusi ja ei olla vielä tutustuttu tekojemme, sanojemme ja tunteidemme seurauksiin uskalletaan käyttää myös vahvoja sanoja ja ääri-ilmaisuja.

Rakastan ihmisiä jotka tunnustavat väriä, ottavat selvää kantaa, uskaltavat tuntea 100% vihaa, 100%rakkautta. Se edellyttää samaa rohkeutta kuin murrosikäiksellä, joka myös rakastaa tai vihaa: mustaa tai valkoista. Kun elämä on vielä uusi ja ei olla vielä tutustuttu tekojemme, sanojemme ja tunteidemme seurauksiin uskalletaan käyttää myös vahvoja sanoja ja ääri-ilmaisuja.

Tuosta tuli ajatus.
        Minusta rakkaus on punainen.
        Silloin ajatus menisi rataa mustaa ja punaista.
        Valkoinen on puhtauden väri, siinä ei ole kiihkoa mitä usein rakkaudessa on.
        Valkoinen on neutraali.

Toisaalta voitaisiin myös ajatella ettei rakkauden vastakohta ole viha vaan pelko.
        Usein viha juontuu pelosta, tuntemattoman pelosta, hyljätyksi tulemisen pelosta ja milloin mistäkin pelosta.

• tulisilla kirjoitti:

Tuosta tuli ajatus.
        Minusta rakkaus on punainen.
        Silloin ajatus menisi rataa mustaa ja punaista.
        Valkoinen on puhtauden väri, siinä ei ole kiihkoa mitä usein rakkaudessa on.
        Valkoinen on neutraali.

Toisaalta voitaisiin myös ajatella ettei rakkauden vastakohta ole viha vaan pelko.
        Usein viha juontuu pelosta, tuntemattoman pelosta, hyljätyksi tulemisen pelosta ja milloin mistäkin pelosta.

Valkoinen on kaikkien värien summa ja musta on värien täydellinen puuttuminen (näin opetettiin koulussa kuvaamataiteen tunnilla, koska valo hajoaa sateenkaaren väreiksi= prismaeffekti) mutta todellisuudessa, aistimme asian täysin päinvastaiseksi: valkoinen on ouhdas kuin lumi, ei mitään tunteita, musta on kuin pahuus sydämessämme=negatiivisten tunteiden summa. Punainen on intohimon väri jne...hyvin tumma punainen on jo lähellä mustaa.

Valkoinen on kaikkien värien summa ja musta on värien täydellinen puuttuminen (näin opetettiin koulussa kuvaamataiteen tunnilla, koska valo hajoaa sateenkaaren väreiksi= prismaeffekti) mutta todellisuudessa, aistimme asian täysin päinvastaiseksi: valkoinen on ouhdas kuin lumi, ei mitään tunteita, musta on kuin pahuus sydämessämme=negatiivisten tunteiden summa. Punainen on intohimon väri jne...hyvin tumma punainen on jo lähellä mustaa.

Asiasta kolmanteen, mitä kuvien käsittelyohjelmaa käytät.? Olen hullaantunut muokkaamaan kuvia photoshopilla.

Eilen kuvasin luontoa ja tänään erilaisia esineitä, joita käytän pohjana ja joista napsin pieniä yksityiskohtia muokatessani kuviani... ihka ihanaa touhua.

Väreissä rakkauteni hehkuu ruskanväreinä.

• korppis kirjoitti:

Asiasta kolmanteen, mitä kuvien käsittelyohjelmaa käytät.? Olen hullaantunut muokkaamaan kuvia photoshopilla.

Eilen kuvasin luontoa ja tänään erilaisia esineitä, joita käytän pohjana ja joista napsin pieniä yksityiskohtia muokatessani kuviani... ihka ihanaa touhua.

Väreissä rakkauteni hehkuu ruskanväreinä.

En mitään :)
        Kirjoitan hömppää neljällä eri kielellä feissiin ja foorumeille, mutta kuvia en käsittele, julkaisen valokuvia omalla photobucket-sivulla (kun viitsin) mutta käsittelemättä. Mulla ei varmasti olekkaan photoshoppia. Jotenkin hämärästi muistan adobe-ohjelman jota olen käyttänyt joskus takavuosina. On varmaan ihan kiva harrastus.

No tota täytyy taas ajatella.
        Itse en muista koulussa kuulleeni, ja lähestyn värejä tässä omien tunteiden kautta. Tosin kyllä meilläkin värejä käsiteltiin, ei vaan jääneet mieleen.

Musta on minusta surun väri. (Tosin sekin varmaan opittu jostain)
        Valkoisia kukkia annetaan usein suruvalittelussa.
        Mutta punainen tummuessaan mustuu. Niin voi myös intohimo tummua mustasukkaisuuden myötä.
        Minulla on keltainen huppari ja keltainen on minusta iloa mutta työkaveri katsoi pitkään ja väitti että keltainen on kateuden väri.
        Värit on mielenkiintoisia.

• värikylläinen
        tulisilla kirjoitti:

No tota täytyy taas ajatella.
        Itse en muista koulussa kuulleeni, ja lähestyn värejä tässä omien tunteiden kautta. Tosin kyllä meilläkin värejä käsiteltiin, ei vaan jääneet mieleen.

Musta on minusta surun väri. (Tosin sekin varmaan opittu jostain)
        Valkoisia kukkia annetaan usein suruvalittelussa.
        Mutta punainen tummuessaan mustuu. Niin voi myös intohimo tummua mustasukkaisuuden myötä.
        Minulla on keltainen huppari ja keltainen on minusta iloa mutta työkaveri katsoi pitkään ja väitti että keltainen on kateuden väri.
        Värit on mielenkiintoisia.

Tulisilla

Värien merkitys ihmisille on vallan kulttuurisidonnainen.
        Vaikkapa surun väri on jossain valkoinen, punainen tai keltainen.

En mitään :)
        Kirjoitan hömppää neljällä eri kielellä feissiin ja foorumeille, mutta kuvia en käsittele, julkaisen valokuvia omalla photobucket-sivulla (kun viitsin) mutta käsittelemättä. Mulla ei varmasti olekkaan photoshoppia. Jotenkin hämärästi muistan adobe-ohjelman jota olen käyttänyt joskus takavuosina. On varmaan ihan kiva harrastus.

Vastauksesi on omituinen. Kirjoitat neljällä kielellä facebookiin jne.

No jaa..

Miten selität profiilikuvasi jotka ovat käsitelty kuvankäsittelyohjelmalla?

Vai eikö kuvat olekaan sinusta oteetuja vaan netistä imuroituja.

• värikylläinen kirjoitti:

Tulisilla

Värien merkitys ihmisille on vallan kulttuurisidonnainen.
        Vaikkapa surun väri on jossain valkoinen, punainen tai keltainen.

Onhan värejä kaikkialla minne vain katsookin.
        Jo siitäkin syystä väreillä on tietysti merkitys.
        Ja kukillahan puhutaan paitsi kukan myös värin kautta.

Voisin kait sanoa rakastan värejä kaikkialla :)

• korppis kirjoitti:

Vastauksesi on omituinen. Kirjoitat neljällä kielellä facebookiin jne.

No jaa..

Miten selität profiilikuvasi jotka ovat käsitelty kuvankäsittelyohjelmalla?

Vai eikö kuvat olekaan sinusta oteetuja vaan netistä imuroituja.

Kuva in minusta, mutta se on käsitelty valmiilla facebookin aplikaatiolla.

Mitä siinä on omituista että kirjoitan foorumeille ja facebookiin niilä kielillä joita ystäväni ja sukuni puhuu jos satun ne hallitsemaan? Tarkoitin sillä vain sitä että se on minun harrastukseni, ei kuvienkäsittely. Kaikki kuvat profiilisivullani ovat omiani.

Kuva in minusta, mutta se on käsitelty valmiilla facebookin aplikaatiolla.

Mitä siinä on omituista että kirjoitan foorumeille ja facebookiin niilä kielillä joita ystäväni ja sukuni puhuu jos satun ne hallitsemaan? Tarkoitin sillä vain sitä että se on minun harrastukseni, ei kuvienkäsittely. Kaikki kuvat profiilisivullani ovat omiani.

En muuten kysellyt harrastuksiasi ; ) Ja jos sukuun ja ystäviin yhteyden pito on harrastus niin se on sitten sitä.

• korppis kirjoitti:

En muuten kysellyt harrastuksiasi ; ) Ja jos sukuun ja ystäviin yhteyden pito on harrastus niin se on sitten sitä.

En minäkään kysynyt sinun harrastuksiasi, joten tasoissa ollaan :)
        Jahas, lopetetaan tää mielipiteiden vaihto tähän koska rouvalla näkyy olevan huono päivä.

En minäkään kysynyt sinun harrastuksiasi, joten tasoissa ollaan :)
        Jahas, lopetetaan tää mielipiteiden vaihto tähän koska rouvalla näkyy olevan huono päivä.

Älä herrasjestas suutu vaan lue keskustelumme. Et kysynyt harrrastuksiani enkä niistä kertonut harrastuksistani vaan tämän hetkista ihka inanasta päivästäni kuvien käsittelyn parissa.

Kysyin koska kuvasi on käsitelty ja kiinnostuin, saaden vastaukseksi... kirjoittavasi neljällä kielellä ystävillesi ja suvullesi....

Ja kun kummastlin vastausta kysyit mitä kummallista siinä on jne.. No, minä vastasin jonka jälkeen meni herne nenuusi. Ootko sinäkin maailmaa nähnyt nainen noin herkkähipiäinen.

• Minun rakkauteni loistaa tummanpunaisena,
      musta on surun väri.

• Pirre*

Eihän musta ole pelkästään surun väri, minusta se on myös juhlava väri.

Punaisesta en pidä, - syksyn värit on ihania, leiskuvia.ja yleensä luonnossa olevat värit, ne on niin harmoonisia..

En osaisi tunteitani ilmaista väreinä, en ainakaan niin äärimmäisiä tunteita kuin viha ja rakkaus..

• Tyylikäs mies
        Pirre* kirjoitti:

Eihän musta ole pelkästään surun väri, minusta se on myös juhlava väri.

Punaisesta en pidä, - syksyn värit on ihania, leiskuvia.ja yleensä luonnossa olevat värit, ne on niin harmoonisia..

En osaisi tunteitani ilmaista väreinä, en ainakaan niin äärimmäisiä tunteita kuin viha ja rakkaus..

Punainen on kylmä väri. Tumma nainen ja punaiset kuteet ihan kamala yhdistelmä.

Musta,valk,harmaa ja ruskeat korkokengät.

• Kati M.
        Tyylikäs mies kirjoitti:

Miehelle

Ja kaulaan klassikkokuosi-kaulahuivi burberry . Oikein kaulaan kiedottuna.

• Tyylikäs mies kirjoitti:

Tumma nainen ja punaiset vaatteet on upea yhdistelmä kuin Ferrari Testarosso.

• lejanna
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tumma nainen ja punaiset vaatteet on upea yhdistelmä kuin Ferrari Testarosso.

Mun konekin on viettelevän Ferrari, ori. :))

Toki enemmänkin. Toro rosso, halkesi mökillä, kylmyyteen, prosenttien puutteessa, aikoinaan.
        .

• henrjji
    • (Kopsaan itseäni...voi eiiiiiiiiiiii musta on tulossa naispuolinen hunksi!!!)

Rakastan rajuilmoja.
      Rakastan Mma Ramotswea.

• Eikä.......)))

• fga*

Rakastan kaikkia ja kaikkea! No,ehkä hiukan kipeitä jalkojani inhoan,
      koska eivät enää jaksa tehdä ripeitä iltalenkkejä,kuin muinoin.
      Usein puen punaista päälleni,sillä tahdon piristää itseäni ja muita.
      Aina se toimii!

• lejanna

Jos avosylin, autuaasti rakastaa kaikkea ja kaikkia, tuntuu, että sana on kärsinyt inflaation, minun mielestäni, en väitä koskaan olevani oikeassa.
      Pidän paljon paljosta, ihmisistä, ilmiöistä, taitavien ihmisten tuotoksista.

Melkein rakastan kesäsateen pienoisia hohtohelmiä ihollani, samanaikaisesti, kun aurinko paistaa. Sen jälkeen uhkuu utu ilmaan lämmössä, kuin koko luonto olisi puhdistautunut - ja se tuoksu.

Vain kahta rakastan. Sydämeni vallanneita.
      .

• Piikkiö vaan

Minun rakkauteni tuntuu loppuneen ,se on ku likapyykki pussi täynnä käytettyjä kuluneita unelmia.
      pehmeä veltto kasa nurkassa.
      Helppo nostaa syrjään ja potkia pois tieltään ,se säkki on preussinpunanen tumman tuskan värinen.

• s-taka*

Äläpäs yritä teeskennellä välinpitämätöntä. Sinullahan on asiat hienosti moneen muuhun verrattuna jos oikein ymmärrän (vaikka en sisäpiireistä varmaksi tiedä kun en niihin kuulu) niin tuossa yläpuolellakin on yksi rakkaudentunnustus :-D

Tiedän, ei kaikki ole aina niin kuin luullaan tai edes kuinka toivotaan. Jospas se "pyykkikasa" siitä pikkuhiljaa muuttuisi vaikka sinertäväksi... eikös meidän nuoruudessa rakkaus ollut sininen? Ainakin niin lauloi Jukka K.

Muuten olen sitä mieltä, että jos kaksi tai kolme tai neljä jne. ihmistä rakastaa vain ja ainoastaan toisiaan, niin se ei ole rakkautta vaan itserakkautta kaksin, kolmin, jne. Oikea rakkaus ei rajaa kohteitaan eikä rakentele aitoja ollakseen erossa ja rauhassa muista ihmisistä rakastaakseen vain toisiaan!

• Paloma.se.co

Mitä tohon nyt voisi sanoa...hei, huomenna on hyvä pyykkipäivä ja vanhatkin vaatteet näyttävät puhtaina ja silitettyinä (hmm..hieman tärkkiä jos on kauheen velttoo) ihan käyttökelpoisilta. Ei rakkaus katoa minnekään, se vain muuttaa muotoaan kuten tääkin ketju jossa rakkaus on alkanut muistuttaa enemmän ja enemmän itsensä vastakohtaa....elämän suuria paradoxeja.

• k/k
        s-taka* kirjoitti:

Äläpäs yritä teeskennellä välinpitämätöntä. Sinullahan on asiat hienosti moneen muuhun verrattuna jos oikein ymmärrän (vaikka en sisäpiireistä varmaksi tiedä kun en niihin kuulu) niin tuossa yläpuolellakin on yksi rakkaudentunnustus :-D

Tiedän, ei kaikki ole aina niin kuin luullaan tai edes kuinka toivotaan. Jospas se "pyykkikasa" siitä pikkuhiljaa muuttuisi vaikka sinertäväksi... eikös meidän nuoruudessa rakkaus ollut sininen? Ainakin niin lauloi Jukka K.

Muuten olen sitä mieltä, että jos kaksi tai kolme tai neljä jne. ihmistä rakastaa vain ja ainoastaan toisiaan, niin se ei ole rakkautta vaan itserakkautta kaksin, kolmin, jne. Oikea rakkaus ei rajaa kohteitaan eikä rakentele aitoja ollakseen erossa ja rauhassa muista ihmisistä rakastaakseen vain toisiaan!

Mnä olen arkinen mies,rupisine nyrkkeineen ja kulunein vaattein.
        Pienet onnen hetket ja haaveet kätken visust sisääni.
        En koskaan ole luonut karsinaa ympärilleni,varon vaan visusti satuttamasta ittiäni.
        Kaik jotka tykkää kirjottaa arkiselle ja oppimattomalle työmiehelle on tervetulleita juttusille.
        Olen hömpän ystävä palstalla ,vakavista asioista voi kirjottaa postiin

• k/k kirjoitti:

En koskaan ole luonut karsinaa ympärilleni,varon vaan visusti satuttamasta ittiäni.
        Kaik jotka tykkää kirjottaa arkiselle ja oppimattomalle työmiehelle on tervetulleita juttusille.

Niin, ja jos vielä tästä jatkaisin niin olen sitä(kin) mieltä että ystävyys on tärkeämpää kuin rakkaus. Kaikkihan läheisiä ihmisiään myös rakastaa.

Mutta olla ystävä ja ystävällinen myös sellaisille, keiden ajatuksia ei ihan aina niele; se jos mikä kaunistaa maailmaa tällaisena aurinkoisena ja kauniina joskin tuulisena syyspäivänä, mutta vielä enemmän syksyn synketessä ja taivaan sylkiessä räntää rinnuksilleen ;-)

• k/k kirjoitti:

Sinua on helppo rakastaa, k/k. Teet sinusta pitämisen niin äärettömän yksinkertaiseksi.

Minä kirjoitan myös pelkkää hömppää, ajanvietettä, small talkia. Sirotan joukkoon silloin tällöin hieman vakavemmankin ajatuksen mutta ne on niitä jyväsiä mitä sokeekin kana löytää.

• lejanna

Piikkiölle

Niin vaikeaa on sinulle sanoja sanoa. Tuntuu, ettei osaa sanoa yhtään mitään. Vain sinä tunteesi tunnet, tuskasi, rakkautesi.

Kovin hankalaa on myös kirjoittaa, kun monien vikojeni joukossa, on kirjoittaa jotenkin omituisesti, jolloin tarkoitukseni tuntuu kääntyvän päälaelleen.

Ei sinun rakkautesi ole minnekään hävinnyt, se on perusluonteesi, rakkaus ja heikompien puollustaminen. Kuvittelen tehneeni luonneanalyysin sinusta, josta ei rakkautta puutu.
      Rakkautesi on nyt syrjäyttänyt toinen tunne, mutta, rakkaus on aina tallella.

Kirjoitin taas kerran pitkän kommentin, ratas pyöri, ja kaikki häipyi jonnekin.
      .

• lejanna

Unohdin mainita, että juuri pesin, siis koneessa, en juuriharjalla, täkkini.
        Lika puhdistuu, aatokset järjestyy, aika on armollinen.
        .

• lejanna

Uskaltaudun sanomaan, että rakastan roimasti kriittisyyttäsi.
      Sortsit, teille, joille ei sortsit mahdu.

Ilkeä, minä.
      .

• Kenelle ei ne sortsit mahtuneet?
        Näin aikaseen illasta ja nyt jo pihalla? (Minä siis)

• lejanna
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kenelle ei ne sortsit mahtuneet?
        Näin aikaseen illasta ja nyt jo pihalla? (Minä siis)

:))

Noh, mie ajattelin, josko Teksasin Houstonissa jollekin kaupan sortsit ovat liian tiukat.
        Siihenhän auttaa oma Singer.
        Sitäkin voi rakastaa, ettemme ole, kuin samasta muotista tehtyjä, itseämme rakastavia, itserakkaita.

Enpä ole aistinut sinun koskaan olleen pihalla, en edes kartanolla.
        Kovin ajatusrikas, olet, diagnoosini perusteella, jos se sallitaan.
        .

• Ajatuksia voi olla mutta jos ne on jotenkin pielessä koko ajan...ja sitäpaitsi mun referenssikiintiö ei tahdo oikein aina pelaa kun en tiedä kenestä mahtaa olla puhe. Mulle mahtuu ihan keskikokoa farkkushortsit ilman vaikeuksia....mutta Singeriä en osaa.

• lejanna

Mummullani mun, oli poljettava Singer. Sillä hän pukijehe koko toistatusinan lapsiaan. Oli tosi ihana mummu, paksu ja rakas. Kuin mummut olivat, ennen, mummumaisia, pullantuoksuisia, mummuudelle omistautuneita.

Sortsit sain, setäni lähetti ne Ruotsista, tai, olivatkohan ne nyt jotkut vähän pidemmät, nappi oli lahkeessa, caprit? Oi, kuinka olinkaan upea, ainakin omasta mielestäni.

Ruotsiin tehtiin rasvaretkiäkin, vieläkin on minulla kahvikupit, 50-luvulla Ruotsista toisen setäni ostamat. Kaikkea kanssa. :))
        .

• Jee, nyt me mummut kuljetaan farkkushortseissa, lahkeet vielä rullattu ylös ja pulla on kauhistus kun se li-hot-taa ja me istutaan henkilökunnan huoneessa kahvitauolla ja hipelöidään meidän smartphoneja ja iphoneja ja lapsenlapset, ne me hemmotellaan pilalle ja ostetaan niille hellokittyt ja pallomeret huoneisiin ja kuljetetaan niitä turkkiin ja kanarialle ja taikkuihin rantalomille.

Meidän viisivuotiaat lapsenlapset kuuntelee musaa omista musaa kännyistään ja mp3-soittimistaan ja kukaan ei enää leiki kenenkään kaa ooohhh miten lapsellista!

(Mä olin aina suorastaan vihannut ja inhonnut kaikkea ruotsalaista, kunnes vuodet ja se armollinen aika laittoi kaikki uuteen perspektiiviin ja annoin naapurimaalle mahdollisuudet ja tää maa on ollut mulle hyvä)

• lejanna

Oma kaupunkimummAni oli, siis, nimenomaa mummAni, pitkään mustaan hameeseen sonnustautunut, nutturallinen, jonka vielä peitti hiusverkko.
        Olin hänen lempparilapsenlapsensa. Sitä olen ennenkin ihmetellyt, miksi hänen piti inhota toisia lapsenlapsiaan, jos inhosi heidän äitiään.

Pappani mun, piti käydä salaa tapaamassa heitä.
        Pappa, rakas, miehisyyden ja oikeudenmukaisuuden ilmentymä.
        Ikä ja äly ohjaa tietämme, antaa sille opastimet.
        .

• kivat muistot heistä
        lejanna kirjoitti:

Oma kaupunkimummAni oli, siis, nimenomaa mummAni, pitkään mustaan hameeseen sonnustautunut, nutturallinen, jonka vielä peitti hiusverkko.
        Olin hänen lempparilapsenlapsensa. Sitä olen ennenkin ihmetellyt, miksi hänen piti inhota toisia lapsenlapsiaan, jos inhosi heidän äitiään.

Pappani mun, piti käydä salaa tapaamassa heitä.
        Pappa, rakas, miehisyyden ja oikeudenmukaisuuden ilmentymä.
        Ikä ja äly ohjaa tietämme, antaa sille opastimet.
        .

Mumma-sanasta tulee mieleen kiltti lapsia rakastava pyöreähkö mummeli. Aika harvoin olen kuullut tuon sanan mutta kuitenkin sitä aina joku käyttää.

Oma mummini oli kiva, pyöreähkö, hiukset letitetyllä nutturalla, ilman verkkoa. Opetti minulle kaikenlaisia asioita, kutomaan kangaspuilla, neulomaan, leipomaan pullaa. Kaikenlaisiin arkisiin asioihin, joita elämässä tarvitaan.

Ukin mukana kuljimme metsässä, marjassa, milloin missäkin, vaikkapa kelkassa mäkeä laskemassa.

• lejanna

Ei oikein ollut mummani mun kovin pyöreä, pätkäkin oli laisenaan minun pituudeltaan. Mutta minua, kai, yli kaiken rakasti. Kovin on mukavat muistot, hänestäkin, kun tiedän olleeni rakkansa hänen. Itkettää, ihan, kun muistot taas pyrkivät esiin.

Niin kovin on otti koville, kun nutturansa tehtiin polkkatukaksi. Piironginlaatikossaan olin lapsena ihmetellyt paksuja, irtileikattuja lettejään.

Pappa teki minulle pajupillin, ja potkureilla tehtiin pikajuna. :))
      Ihania muistoja, ihmisiän kestäviä.
      Rakkaita.
      .

• Mulla ei ollut mummaa, vaan Mummo ja Mamma. Ei ollut Pappaa vaan Äijä.
      Mummo oli passivinen pieni nyssykkä joka aina totteli mitä Äijä määräsi. Sekä Mummo että Äijä olivat kilttejä meille lapsille mutta eivät aina niinkilttejä lapsilleen ja miniöille.

Mamma (äidinäiti) oli vahva ja turvallinen, lasten paras ystävä ja joka kesä meillä hoitamassa meitä.

• lejanna

Maalaisvaarinikin sanottiin ottaneen ekaa kertaa pikkulapsen, lastenlapsensa, joita hällä oli määrättömiä, omalle polvelleen. Omia lapsia ei ollut sinne sopinut.
      Kaipa oli jo koittanut sopu ja rauha, entisen työn raatajan rankalle.

Minusta taas muistuu, että pappani mun, rauhanenkeli, halusi väistää vihaa, ja antautui, pätkämummani alhaisuuteen.

Olisivatpa vain pojat perineet papan ominaisuuksia, eivät sotkamolaisuuksia, vai paltamolaiksuuksiako ne oli, täyttyneen mummani.
      .

• Suomi on paras

Rakastan rakkautta ja rakastelua ja miestä, joka nuo nautinnot mulle sua.

Rakastan myös hyvää ruokaa ja hupia tuo mulle ulkomaanmatkat, mutta vain hupia, ei rakkautta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe