En ymmärrä.. Kuvittelisin etten voi olla raskaana kun olin heti kuukautisten loputtua suojaamattomassa ja vieläpä keskeytetyssä, mutta silti jotain viikon verran tästä alkoivat kuukautisia edeltävien kipujen kaltaisia tuntemuksia rajuna vaikka aika oli vielä ihan liian aikainen. Alavatsaa sattui, rinnat olivat todella arat, naama "kukki", vessassa sai juosta yhtenään, vatsa oli sekaisin, tunteet todella pinnassa, etova olo iski mm autoillessa. Öisin selällään maatessa esimerkiksi yskäistessä tuntui aivan järkyttävä viiltävä kipu alavatsassa vasemmalla puolella joka sittemmin on muuttunut kummalliseksi painon tunteeksi ja tämä tunne on välillä koko alavatsan seudulla. Välillä tuntuu kuin olisi jonkinlainen elohiiri vatsassa..
Tästä meni muutamia viikkoaja ja menkat kuitenkin alkoivat ajallaan, tosin hyvin kummallisina. Ensimmäinen päivä oli niukempi kuin yleensä ja vatsakipu aivan kamala. Toisena päivänä tätä kipua ei enää ollut ja menkat näyttivät loppuvan (vaikka yleensä kestävät ~4-5 pvää). Kolmantena taas jatkuivat ja illalla olivat loppuneet kuin seinään. Neljäntenä ei koko päivänä tullut mitään, mutta illalla taas ihan kirkaanpunaista loraus ja siihen taas loppui. Viidentenä ja vielä kuudentenakin (joka on ennenkuulumatonta minulle) tuli vielä ruskeaa vuotoa. Luin jostakin keskustelusta että epänormaalit kuukautiset voivat tulla ja vaikka normaalitkin vaikka olisikin raskaana.. Joten näiden epänormaalien jälkeen olin aivan varma, että olisin.
Yhtenä päivänä oli metallin makua suussa, joka käsittääkseni on varma raskausoire. Vatsakivut, rintojen aristukset ja vessassa ravaaminen ovat jääneet pois. Välillä tuntuu ihmeellistä kuplintaa jommalla kummalla puolen alavatsaa ja välillä painontunnetta alavatsassa, joko kauttaaltaan tai vain toisella puolella. Autossa istuessa vasemmalla puolella viilsi aina välillä. Sitten nämä kaikki tuntemukset taas loppuvat. Välillä oli kuumeentunnetta. Ja vilutti vaikka hiki virtasi.. yms..
Tästä kaikesta huolimatta olen tehnyt nyt kaksi negatiivista raskaustestiä, enkä muutenkaan usko että keskeytetystä ja noin pian kuukautisten jälkeen olleesta yhdynnästä olisin tullut raskaaksi. Voisiko olla ollut valeraskaus? En tosin tiennyt että puoletkaan noista merkeistä kuuluvat raskauteen joita minulla oli ja selvittelin niitä sitä mukaa kun niitä ilmestyi, mutta kai mieli ja kroppa saavat ihmeitä aikaan keskenään?
Valeraskausko..?
14
3353
Vastaukset
- Ap.
... onko valeraskaus edes mahdollista ihmisellä?
- 40+1
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valeraskaus
Et ole raskaana jos tämä yhdyntä on tapahtunut _viikkoja_ sitten ja testit näyttävät negaa.
Milloin tämä yhdyntä on tapahtunut? Ja milloin olet tehnyt viimeisen raskaustestin? - Ap.
Kauan sitten.. Noin kuukausi takaperin, jonka jälkeen noin viikon päästä alkoivat kummalliset oireet, mutta tuo wikipedian teksti romutti sen viimeisenkin vähänkään järkevän teorian..
- Ap.
En ymmärrä.. Taas illalla käväisivät vieraana alavatsakivut kuin menkkoja enteillen, mutta vastahan ne todella omituiset loppuivat.. Seuraavien pitäisi tulla vasta melkein 4 viikon päästä.. Rusehtavaa vuotoakin löytyy, mutta hyvin hyvin pienissä määrin.. Ajattelin jo, että tämä raskausepäily onkin klamydiaa tai jotain sellaista, mutta eivät ne oireet oikein sellaiseenkaan täsmää. Alavatsassa vasemmalla puolen tuntuu välillä kummallista "kuplintaa", välillä viiltää milloin mistäkin kohtaa alavatsan seutua. Välillä on täysin oireettomia jaksoja ja silloin tällöin jokin vaiva muistuttaa itsestään ja katoaa taas.. Olenko tulossa hulluksi vauvahaaveineni vai mitä tämä nyt on :/
- oireilija
Kerron tähän omista kokemuksistani, jottet aivan hulluksi luule tulleesi. :) Itse olen siis haaveillut pikkuisesta jo useamman vuoden, mutta ajankohta vain ei ole ollut vielä otollinen. Olen tehnyt varmasti tänä aikana kymmenisen negatiivista raskaustestiä. Ja joka kerta olen ollut aivan vakuuttunut, että minun on pakko olla raskaana, minullahan on niin selkeät merkit. Mutta ei. Nyt olen jo oppinut lukemaan itseäni. Oireet kyllä tulevat, mutta tiedän niiden johtuvan voimakkaasta halustani tulla äidiksi. Minulla siis menkat ovat olleet joskus jopa 10-13 päivää myöhässä, on ollut pientä lämpöilyä, alavatsakipuja, itselleni hyvin epätavallista närästystä, pahoinvointia, väsymystä, nenäntukkoisuutta, alavatsan turvotusta, metallin makua suussa, kuvotusta tiettyjä tavallisesti miellyttäviä hajuja ja makuja kohtaan ja ties mitä muuta. Negatiivista testitulosta on vaikea usein uskoa. Olen käynyt myös useamman kerran lääkärin tutkimuksissa erityisesti erilaisten alavatsatuntemusteni vuoksi, eikä tutkimuksissa ole mitään poikkeavaa tai oireidn aiheuttajaa löytynyt.
Nykyisin vain jo tiedostan, että tiettyyn aikaan kuukaudesta alan kuulostella itseäni kaikki mahdolliset tuntosarvet pystyssä, ja silloinhan sitä löytää itsestään ties minkälaisia moninaisia tuntemuksia. Olen jo oppinut pistämään jäitä tällöin hattuun ja keskittynyt tiiviisti johonkin muuhun. Ja muutaman päivän päästä niitä oireita ei sitten enää olekaan.
En tiedä, oliko kokemuksistani sinulle nyt varsinaista hyötyä, mutta toivon sen rauhoittavan sinua. Toivottavasti asia kohdallasi selviää pian! - Ap.
Kiitoksia kokemusten kertomisesta, kyllä ne osaltaan auttavat tiedostamaan ettei ainakaan ole ainoa joka onnistuu tyhjästä kuvittelemaan itselleen raskautta :)
Minun tilanteeni on se, että en oikeastaan juuri toivonut lasta tällä hetkellä, vaikka monta vuotta olen toivonut löytäväni sen hyvän miehen joka olisi valmis isäksi ja haaveillut perheenlisäyksestä. Nyt minulla oli mies, jonka kanssa en kuitenkaan vielä haaveillut tulevasta koska aavistelin, että hän ei ole tosissaan kanssani, eikä ollutkaan. Sänkyyn kuitenkin päädyttiin ja pienen ajan tuntemisesta johtuen minä olisin halunnut suojautuakin, mutta mies ei. Sanoin etten halua nyt lisääntymäänkään alkaa (enkä hänen mahdollisia tautejaan).. Kuitenkin miehen tahto oli voimakkaampi ja voimat muutoinkin ja hän onnistui väkisin toteuttamaan tahtonsa rimpuilustani, kielloistani ja vastaanlaittamisestani huolimatta.
Ainoa mitä tämän jälkeen pelkäsin, olivat mahdolliset taudit mutta yllätyksekseni sain kaikkea muuta oiretta, jotka myöhemmin nettiä selattuani yhdistin alkavaksi raskaudeksi. Alkujärkytyksen jälkeen aloin miettiä, että mitä jos.. Ja lopulta päädyin toivomaan, että "vahinko" olisi sattunutkin, vaikka eihän tilanne miltään osin siihen hyvä olisi ollutkaan.. Yh:han minusta olisi tullut.. =/ Kummallisinta on, että kun en edes ajatellut sen enempää että voisin olla raskaana niin kaikki oireet olivat voimakkaina - en edes tiennyt että sellaisia kuuluisi raskauteen.- 1+1
Olethan otattanut kaikki mahdolliset sukupuolitautitesti itseltäsi? (klamydia, tippuri, kuppa, herpeksen vasta-aineet, hepatiitit, HIV, huomioiden vasta-aineiden muod.ajan)
Viestisi perusteella sinut on raiskattu, kai teit asiasta rikosilmoituksen?
"Kuitenkin miehen tahto oli voimakkaampi ja voimat muutoinkin ja hän onnistui väkisin toteuttamaan tahtonsa rimpuilustani, kielloistani ja vastaanlaittamisestani huolimatta. "
- Ap.
No luin noista testeistä, että jotkin eivät näkyisi kuin tietyn ajan päästä jos on saanut tartunnan. Joten päätin hetken seurailla tilannetta, mutta tiedän kyllä että olisi aiheellista kaikki testata.
Ja mitä tähän toiseen asiaan tulee niin en tiedä miksi se nyt sitten luokitellaan kun ensin olin kyllä itse täysillä mukana, mutta iskin jarrut kiinni kun tajusin ettei mies aikonut käyttää vaatimaani suojaa.. Mies osoittautui sen verran hulluksi, että pääsen ehkä vähemmällä olemalla asiasta hiljaa, jos selviän ilman noita tauteja.. Enkä tiedä kumman sana on sitten voimakkaampi kun hän tahtoo kivenkovaan uskoa, että minä olen se joka tässä on hullu, vaikka minä ihan aidosti välitin ja tahdoin uskoa hänessä pelkkään hyvään. Mistään ventovieraan metsään raahaamisesta ja raiskauksesta tässä ei kuitenkaan ollut kyse.. Jälkeenpäin kyllä juttelimme asiasta, mies ei tainnut edes tajuta tehneensä jotain niin vakavaksi luokiteltavaa. Kerroin huoleni taudeista ja hän vakuutteli että hän käy säännöllisesti testeissä eikä hänen seksielämänsä kuulemma niin värikästä ole.. Sitä nyt ei pidä uskoa mutta kuitenkin.. - Kyllä..
itse ainakin luokittelisin lukemani perusteella tuon raiskaukseksi. "Mistään ventovieraan metsään raahaamisesta ja raiskauksesta tässä ei kuitenkaan ollut kyse.. " Raiskaus on raiskaus myös avioliitossa, niin kuin kaikissa muissakin tapauksissa kun se tapahtuu vastoin toisen osapuolen omaa tahtoa!
- miniminä
Voi olla myös kohdun ulkoinen raskaus.
- testauttelemaan
Kaikki mahdolliset testi on syytä tehdä, voihan olla että olet saanut esim. herpestartunnan, et oireile, olet oireeron kantaja (koko lopun elämääsi), kantaja ja samalla tartuttaja. Herpes nyt ihan vain esimerkkinä.
Raiskaushan tuo on. Kun ihminen sanoo EI, on sitä sanaa toisen osapuolen kunnioitettava. Halusit suojaa, toinen ei siihen suostunut.......se oli hyvä syy sinulta lyödä jarrut päälle ja miehen olisi pitänyt uskoa sanaasi! Kyseessä on aivan selkeä raiskaus, kyllä tuo tapaus luokitellaan raiskaukseksi.
Ja ei tosiaankaan kannata uskoa siihen jos toinen sanoo ettei ole mitään tauteja. Kun voi olla niinkin, että ihminen ei itse tiedä sairastavansa jotain/joitain sp-tauteja, eivät ne aina oireile.
Siksihän esim. herpes leviää kulovalkean lailla. Ja kaikki sp-taudit tarttuvat ristiin, eli siis suuseksissä on mahd.saada myöskin sp-tauti/tauteja - Ap.
Juu.. Ajattelin, että jos olisi tullut mahdollinen raskaus niin siinä olisi sitten mennyt ne testitkin samalla.. Ja mahdollisesti äläkkä siitä, miten lapsi olisi alkunsa saanut..
Jos nyt palataan alkuperäiseen aiheeseen niin eikös kohdun ulkopuolinen raskauskin näkyisi testissä? Kun on tosiaan kaksi negaa tullut predictorilla tehtyä.. Yhä vain edelleen tuntuu ihmeellistä "kuplintaa" alavatsalla silloin tällöin ja muutamia muita omituisia merkkejä.. Ja ne alunperin parisen viikkoa viivähtämässä käyneet oireet sekä täysin kummalliset menkat ihmetyttävät.. - labbis.
Näkyy se testissä se ulkoinenkin. Varaa aika gybeltä, hän sitten mm. ultraa.
Herpeksen vasta-ainetestiä, HIV-testiä ja hepatiittitestejä varten tulee odottaa 3 kk, ei niitä kannata aiemmin ottaa. (eikä herpeksen vasta-aineita rask.aikana testailla...)
Muut voit toki jo teettää. - Ap.
Kyllä, kyllä.. Pitää ottaa asioista selvää..
Olipas kyllä kummallinen tilanne tuo raskausepäily, olen ennenkin pelännyt olevani raskaana. Ensimmäisellä kerralla ei ollut mitään oireita, toisella kerralla tilanne oli se, että "mieheni" olikin koko ajan minun kanssaan ollessaan pettänyt avopuolisoaan, ja perhettään. Tällöin ei ollut oireina muutakuin rintojen turvotus, joka sekin sitten johtui vain alkavista menkoista.
En siis todellakaan tiennyt mitä oireita alkavaan raskauteen kuuluu, joten tämä oli kummallista kun nyt en edes raskautta ajatellut ja sain melkein kaikki mahdolliset oireet, alavatsan painontunne ja kivut, rintojen arkuuden, ihon 'kukkimisen', etovan olon, oksentelun, väsymyksen, vessassa juoksemisen ja mielialan vaihtelut.. Jotkin hajut saivat milteipä oksentamaan ja kaikki tuntui voimakkaampana.. Ja vielä kaiken huipuksi kahtena päivänä metallinmaun suuhuni.. o.O Niin ja ne omituiset menkat, kun ovat aina olleet lähes minuutin tarkkuudella samanlaiset. Mietin jo, että josko olikin oikeasti alkava raskaus, mutta keskenmeno kun ensimmäisenä päivänä vatsa niin paljon sattui. Mutta vuotoa oli vähemmän kuin normaalisti ja hyytymiä todella vähän normaaliin verrattuna.. En tiedä.. Hämmästyttää kummastuttaa.. ;)
Nyt on enää jäljellä ihon kukkiminen, joka alkoi heti näistä kummallisista menkoista taas pahempana kun yleensä alkaa vasta juuri pari päivää ennen menkkoja ja vatsan kummallinen kuplinta joskus silloin tällöin.. Kummallinen tunne alavatsan vasemmalla puolen aina välillä, mutta kai onnistun vielä jännittämään vatsani siihen pisteeseen kun asiaa liiaksi ajattelen ja kaksi viimeistä johtuu siitä..
En kyllä tiedä mitä olisin tehnyt jos raskaus olisi ollut tosi. Lapsen isä olisi ollut täysi idiootti ja kypsymätön. Toisaalta tiedän, että jos hän olisi antanut aikaa, olisi hänestä voinut tulla hyväkin isä, mutta hän vain jostain syystä tahtoo vihata minua :/ Kokeilin pelostani hänelle puhua kun kaikki näytti niin varmalta että nyt on vahinko sattunut.. Hän syytti minua kaksinaamaiseksi valehteleijaksi, eikä uskonut hetkeäkään että voisi olla tosi kyseessä, vaan tämä raskaudenpelko oli kuulemma kokonaan minun juoneni =( Tässä vaiheessa mietin abortin mahdollisuutta jos epäilys olisi osunut oikeaan, mutta tiedän etten voisi asian kanssa elää, miettisin aina minkälainen lapsi olisi ollut, minkä ikäinen nyt... Ehdin jo vakuuttaa itseni, että pärjäisin ihan hyvin itsekseni lapsen kanssa, pärjäähän moni muukin.. Negatiivisen testin olisi pitänyt olla kai helpotus, mutta toisaalta ehdin jo haaveilla vaikka mitä.. Toisaalta.. Minulla on ollut aina ehjä perhe, tahdon tulevalle lapsellekin edes toivon siitä.. :) Ehkä se lapsentulo siis vielä tältä hetkeltä odotuttaa itseään vielä siihen pisteeseen, että olisi edes pieni mahdollisuus ihan perheeseen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195183Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5502633Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192352Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512220- 242007
- 821654
- 1461535
- 1271241
- 128946
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40899