Konsoli vai pc pelaamiseen?

mietin asiaa kovasti

Kumpi on kannattavampaa suhteessa rahan kulutukseen noihin laitteisiin ja muutenkin? Itsellä ei ole oikein mielessä mitään yksinoikeuspelejä joiden vuoksi kallistuisin jompaan kumpaan, mutta en sitten tiedä kumpi on järkevämpi vaihtoehto nykypäivän pelaamiseen? Kiireisen elämän takia pelasin viimeksi pleikkariykkösen aikana kunnolla, mutta peleihin palaaminen on alkanut kovasti kiinnostaa.

Kuulisin mielelläni puolueettomia ja todenmukaisia kommentteja kumpienkin laitteiden haitta ja hyötypuolista. Itse kun en ole tavan kuluttujaa pahemmin perillä tietokoneiden raudan suhteen, taikka sitten konsoleiden kuten xboxin ja pleikkarin teknisten tietojen suhteen.

80

5788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konsolia puolustan.

      Konsoli on kannattavampaa rahallisesti.
      Jos rahaa löytyy niin Pc on parempi tietenkin, vaatii tosin sitä rahaa ja paljon. (kone, 2 näyttistä, sähkölasku)

      • Anonyymi

        Ensinnäkin, 2 näytönohjainta on (lähes) poikkeuksetta rahanhukkaa. Useimmat pelit eivät edes voi käyttää kahta näytönohjainta ja nekin, jotka voivat, pyörivät aivan hyvin yhdellä kunhan se on hyvä.

        Toiseksi, PC on paljon monikäyttöisempi ja käytännössä kaikki nykyään tarvitsevat jonkin tietokoneen, joten tuo "Jos rahaa löytyy" -argumentti toimii ennemminkin konsolin hankkimisen puolesta kuin PC:n. Jos hankit kohtuullisen PC:n, voit sekä pelata että tehdä kaikki muut asiat, joihin tarvitset tietokonetta. Jos hankit konsolin, joudut kuitenkin hankkimaan lisäksi tietokoneen.

        Kolmanneksi, (Toivon, ettei tämä tule sinulle yllätyksenä) myös konsoli toimii sähköllä.


      • Anonyymi

        Höpön löpöö.. PS5 on manhtava ja edeullinen..
        Eikä taustatexureita sotke mikään windows.


      • Anonyymi

        Täkeää,, Tietoturvasyistä en käytä windowsia.


      • Anonyymi

        Itsellä ollut PS3, PS4 ja nyt PS5.... siinä on pelikoneita.
        Xbox oli kanssa mutta se on sontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä ollut PS3, PS4 ja nyt PS5.... siinä on pelikoneita.
        Xbox oli kanssa mutta se on sontaa.

        Xbox ei kestä! vaan hajoo heti! Ylikuumeneva pee.


      • Anonyymi

        PS5 on oikea pelikone!


    • Kunnolla pelikelpoinen PC on kallis ostos ja vaatii jonkun verran perehtymistä, mutta jos on rahaa ja riittävästi harrastusta asiaan niin PC antaa enemmän.
      Konsoli on helppo ja raudan osalta selvästi halvempi vaihtoehto.

      • Anonyymi

        n. 4000€


      • Anonyymi

        Huomasitko olevasi persuhomo!


    • ddsaw

      Hyvän pelikoneen laittaminen tulee kalliimmaksi kuin konsoli. Tosin se mahdollistaakin sitten paljon enemmän. Konsolin valtti taas on sen vaivattomuus ja helppokäyttöisyys.

      Jos haluat vain nopeasti rentoutua töistä tullessa ilman sen kummempia vaatimuksia -> konsoli

      Jos sinulla on enemmän vaatimuksia -> PC
      jotain esimerkkejä:
      * haluat saada pelistä enemmän irti käyttämällä modeja / modata itse (esim. fallout3)
      * haluat pelata parhaimmilla mahdollisilla grafiikka asetuksilla
      * haluat tehdä muutakin kuin pelata
      * olet valmis vähän säätämään tarvittaessa :)

    • Veli Vidi Vici

      Riippuu millaisia pelejä pelaat, konsolit on vaan tekkeniä, urheilupelejä, rallipelejä ja fifoja/nhl:iä varten. FPS:t pelataan PC:llä, ei kai kukaan kuvittele, että padilla vois pelata jotain mikä vaatii näppiksen ja hiiren? FPS=First Person Shooter, jos joku konsoliurpo ei tiedä :D
      Kokeilin joskus PS3:llä COD:ia, ei hemmetti mitä peeloilua, tatilla pitäis yrittää osua vaikka on auto-aim...naurettavaa räpellystä. Ja ne latausajat...krooh...

      • PelaaPleikalla

        PS4pro on hyvä vekotin, pelaaminen on jouhevaa ja mukavaa.
        PC:t ja xboxit ei ole kuin ongelmia.


      • VauhtiMakkara

        Konsoleista PS4 ja Xbox one on parhaat ja en aatellu hommata pc:tä jos oon viimeset 6vuotta pleikalla pelannu. Perkele!


      • GameFun

        PS4Pro on hyvä! Sopii oikeesti peleemiseen
        Xbox taas, noh. muutamassa suhteen hankala tapaus.
        ----
        Konsoli Kunnon TV Hinnallisesti menee varmaan samaan kuin peliPC
        TV:n osuutta ei kannata vähätellä, Kuvanparannnus ja kunnon hertsin nostaa Pleikan kuvanlaadun ihan uudelle tasolle.

        Xbox joutu uusioikäyttöön, siinä on nyt Mint. Ok autotallikoneena.


      • Anonyymi
        PelaaPleikalla kirjoitti:

        PS4pro on hyvä vekotin, pelaaminen on jouhevaa ja mukavaa.
        PC:t ja xboxit ei ole kuin ongelmia.

        PS5 on pelikone!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS5 on pelikone!

        KYLLÄ :D


      • Anonyymi

        oot vaan paska pelaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS5 on pelikone!

        Se on lelu


    • +0332

      Noin 400 eurolla saa pelikoneen keskusyksikön itse rakentamalla. Pohjaksi esim Msi g41 p28 emo, jossa on 3 vuoden takuu ja kiinteät konkat. Prossuksi intel prossu 1066 FSB:llä budjetin mukaan, yli 3.0Ghz. 2GB 1333Mhz ddr3 muistia ja netistä XP. Emon X4500 näytönohjaimella pelaa esim Far Cry 2:ta ihan hyvin. Raskaampiin peleihin, voi valita näytönohjaimen tämän avulla:

      http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-performance-radeon-geforce,2997-7.html

      Pelikoneen virtalähteeksi kanntaa ottaa 500W pce lisävirtaliitimellä.

      PC pelit ovat grafikkaltaan hienompia kuin konsolien, youtubessa on todisteita tästä. Muutava vuotta vanhoja pelejä saa yo koneeseen cdoncomista muutamalla eurolla, esim Far Cry 1&2, Tomb Raider Legend ja Prince of Percia sarja.

    • ps3 is shit.com

      pc jos haluu moodailla ps. olen vitun kyllästynyt ps3 omistan ps3 vittu mikä paskaläjä

    • helppo nakki,

      pc on parempi kun konsoli ja konsoli on selvästi parempi kun pc ajettuna sillä avuttomalla linkkura-rypistyksellä, ei ollu siis kovin vaikee, raha siis ratkasee minkä vaihtoehdon niistä sitten haluaa valita ..

      • ........

        Toimiihan ne pelit nopeammin Ubuntussa, tosin vielä yhteensopivia pelejä ei ole kamalasti, mutta CoD:iakin voi pelata Winen kautta.


      • ........

        Siinä tosin olet oikeassa, että PC on parempi kuin konsoli ihan benchmark-tasolla. Siis keskimäärin... ja prossutehoahan voi aina lisätä ja näytönohjaimen vaihtaa jos on kyseessä pöytäkone. Sen vuoksi pelit näyttävät paremmalta PC:llä (tai ne voivat näyttää jos haluaa asetukset tappiin, niin kuin niiden kuuluu olla aina). Jos teho ei riitä, niin se on sitten käyttäjän konevalinnan vika.


      • 3D-asema

        Alienware area 51, i9 prosulla yms...
        Ubuntu 3D työasemana mainio, jolla myös pelit pyörii kivasti.
        Hintaahan kunnon näytön kanssa on seittemän tonttua.
        Suhteelista kun se sama raha menisi jo winkoneessa pelkkiin lisenssimaksuihin 3D työasemassa.


      • Anonyymi
        3D-asema kirjoitti:

        Alienware area 51, i9 prosulla yms...
        Ubuntu 3D työasemana mainio, jolla myös pelit pyörii kivasti.
        Hintaahan kunnon näytön kanssa on seittemän tonttua.
        Suhteelista kun se sama raha menisi jo winkoneessa pelkkiin lisenssimaksuihin 3D työasemassa.

        Totta!


    • qwertyuiopljhgfdsa

      Jos haluat ns. parhaat graffut, niin PC. Se vaihtoehto tosin maksaa myös enemmän.

    • PC vie konsolit

      Konsoli maksaa 200€. Pelit maksavat 50-70€. ostat muutamia kymmeniä pelejä. Maksat peleistä noin 1000€ jos ostat pelit uusina etkä käytettyinä.

      Minun tietokone on maksanut 750€. Pelaan sillä 1080p kaikki asetukset kaakossa, ja joissain vielä isomman resoluution moodeja. Uudet pelit maksavat noin 50€. Pelit ostan Steamin kautta, lähinnä alennuksien -50% ja -75% kautta, ja uudet julkaisut ovat -15% usein alennuksessa. Minulla on Steamissa 25 peliä, muun muassa Skyrim, Fallout NV lisärit, Portal 2, Borderlands 1 ja 2 ja pelit ovat maksaneet alle 150€ yhteensä.

      Eli käytännössä, jos ostat koneen, se tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi kuin konsoli pelaaminen minun kokemukseni mukaan. Xbox 360 maksaa lisäksi live pelaaminen jonkin verran. kun taas Steam pelaaminen on ilmaista.

    • ggggurkelo

      Riippuu peleistä mitä pelaat ja millaiset vaatimukset sinulla on. Välttämättä pc pelaaminen ei tule sen kalliimmaksi kuin konsolillakaan. Toisaalta jos on rahaa mitä polttaa, pc pelaaminen tarjoaa paljon enemmän mahdollisuuksia.

      Otetaan esimerkiksi simulaatiopelit. En tiedä millaista tarjontaa konsolipuolella tarkalleenottaen on, mutta veikkaan että melko arcadepainotteiseksi jää. PC puolella lentosimulaattoreita on laidasta laitaan niin sotasimulaattoreista reittikoneiden lentämiseen kuin avaruussukkuloihinkin. Apuvälineiksi saa niin halutessaan sauvaohjaimia, polkimia ja pään kääntämistä hyödyntäviä ohjaimia trackIR-muodossa jolla ympäristön tähyily lentokoneesta käsin onnistuu huomattavasti luonnollisemmin.

      Kevyemmät ajopelit jne sujuvat hyvin pleikkarillakin

    • pöh pöh

      Tämäkin ketju vuosikertaa 2011. Eiköhän kaveri ole jo pleikkarinsa ostanut.

    • Chill Pill

      Kun sanotaan että pc:tä täytyy päivittää niin tarkoitetaanko sillä sitä että jos pelaisi esim.codia niin se codi täytyy päivittää vai tietokone?Ja eikös se ole kumminkin ilmaista?

      • PÄIVITYS

        PC tä "päivitetään" eli laitetaan uusia osia sisään kuten näytönohjain eikä se ole ilmaista GTX970=600€


      • vai niin
        PÄIVITYS kirjoitti:

        PC tä "päivitetään" eli laitetaan uusia osia sisään kuten näytönohjain eikä se ole ilmaista GTX970=600€

        Mistä olet noin kalliin GTX 970 löytänyt?


      • vai niin kirjoitti:

        Mistä olet noin kalliin GTX 970 löytänyt?

        Kunhan trollas.
        Ja lisäkseen vanhaan koneeseen ylimitoitettua näyttistä on turha laittaa. Ja jos laittaa voi sen vastaavasti kierrättää uudessa kokoonpanossa.

        Jos nyt on jo vähän vanhentunutta laitteistoa alla niin kannattais harkita Mantlea tukevaa näyttistä, reilusti alle 100€ käytettynä ja osa peleistä pyörähtää aika mallikkaasti sellaisilla kokoonpanoilla joilla ei ollut ennen toivoakaan.


    • Häpeä nousee :)

      Heh, huomasin juuri vuosia sitten kirjoittamani kommentin. Saa kyllä hävetä omaa naiiviuttaan, koska menin tuputtamaan Wineä vailla kunnon perehtyneisyyttä. Kyseessä on kyllä melkoinen sontaläjä, eikä ole ihme jos yhdeksän kymmenestäkään pelistä ei toimi sillä.

      • Perusteles mikä vika siinä Winessä sitten muka on?

        Winen tarkoitus ei ole se, että Windows pelit toimisivat. Wine on Win32 API:n ja suurelta osin myös DirectX rajapinnan toteutus ja on tarkoitettu helpottamaan ohjelmien siirtämistä. Ohjelmia voi myös ajaa suoraan sillä mikäli ei ole riippuvuuksia muihin komponentteihin.


      • PÄIVITYS
        M-Kar kirjoitti:

        Perusteles mikä vika siinä Winessä sitten muka on?

        Winen tarkoitus ei ole se, että Windows pelit toimisivat. Wine on Win32 API:n ja suurelta osin myös DirectX rajapinnan toteutus ja on tarkoitettu helpottamaan ohjelmien siirtämistä. Ohjelmia voi myös ajaa suoraan sillä mikäli ei ole riippuvuuksia muihin komponentteihin.

        Joo kirjoitin väärin tarkoitin gtx980 muttta kuitenkin.


    • nfu9e0

      400e konsoli ja 600e pc. ero kuin yöl ja piväl osien suhteen. lienee sitä myöt pelaaminenkin

      • nivuset nilkoissa

        Ai niinku eroo yöllä ja päivällä Lapissa tähän vuodenaikaan?


      • vai niin
        nivuset nilkoissa kirjoitti:

        Ai niinku eroo yöllä ja päivällä Lapissa tähän vuodenaikaan?

        Hohhoijaa.


    • nyt jumalauta... ne ketä jankuttaa PC:n säätämisestä, asiaan "perehtymisestä", kelleudesta.. aivan sama kuin konsoleissa, mene kauppaan ja osta valmis pc ninkuin minäkin. 750€ maksoi ja pyörittää paremmin pelejä kuin oma PS4. Ei ole ikinä crashänny, jumittunu tai pätkiny. Pidä vai huoli että koneessasi on vähintään 8Gt RAM muisti ja hyvä näyttis.

      Ei sun tarvitse perehtyä koneisiin jotta voisit pelata sillä pelejä herranjumala :D itsekään en tiedä niistä paljoa.. PC:llä on muutenkin paljon monipuolisempi, voit tehdä muutakin kuin pelata. (enkä nyt meinaa ettei konsolilla voisi muuta tehdä ku pelata.)

      Jos pidät sotapeleistä, osta PC. Ja kaikki teitävät että auto-, urheilu- ja tasohyppelypelit ovat mukavempia konsoleilla, mut mikä helvetti estää sinua ostamasta tietokoneohjainta? Voit jopa valita mallin, PS, Xbox tai muita :D

      Mutta, jos ohjain ja tatit sopivat kätöseesi paremmin, tai olet todella laiska ihmispersoona etkä jaksa istua koneen ääressä tuolissa, vaan haluat maata sohvalla, niin osta konsoli.

    • KuuhaHöpoötän

      Riippuu mitä haluut pelata, millä tavalla jne.
      PC.llä saa emulaattoreilla vanhat koneet, konsolit ja pelit.
      Ohjain tyyliin playstation pelaajille aito pleikka varmaan toimii paremmin.

    • Miten Win10? Pelaako sillä vanhempia pelejä joita saa halvalla. TV:n kylkeen sopii pelikonsoli paremmin kuin PC. Näppäimistö ja hiiri tarvitsevat pöydän. Jos omistaa TV:n ja kenties kotiteatterivahvistimen niin konsoli toistaa myös leffat ja musiikit. Kaksi tai useampi peliohjain on helppo pistää kiinni ja pelaaminen sohvalla on kivaa. Grafiikka kelpaa kun nenä ei ole ruudussa kiinni.

      • PC_sopii_paremmin

        Telkkarissakin yleensä on 60Hz virkistystaajuus (paitsi verkkiksen oman merkin uhd-telkkareissa vain 50Hz) - niihin sopii pelikone paremmin kuin konsoli. Nykyisin myös olohuoneeseen sopivat pelikoneet, tai HTPC-koneet GTX1080 tai tehokkaammalla näyttiksellä ovat ihan yleisiä, ja melutasoltaan ne ovat todella hiljaisia koneita (semipassiivisia ja bluray-käytössä tuulettimet kokonaan pysähtyneenä).

        Ainoastaan jos on tosi vanha ja halpa telkkari jossa on vain hd-ready 30Hz kuva, siihen pelikonsoli on riittävän hyvä mutta pelikone ehkä tarpeettoman tehokas.


    • pelipasi

      Vastataan tähän vaikka on vanhempi.. Minä olen 36 vuotias ja tykkään pelata enemmän konsoleilla. Mulla oli 20 vuotta että pelasin pelkästään pc:llä siitä lähtien kun ensimmäinen unreal tournament julkaistiin ja siitä se pelaamisen taival mulla lähtikin käyntiin.


      Enkä tarvitse teteokonetta kuin surffaamiseen niin nyt on ihan perus kannettava ja konsoleilla pelaan. Mulla on ollut tehokas pc mutta myin sen sellaiselle joka sitä enemmän tarvitsee. Toki jos joskus tulee tarvetta niin ostan tehopc:n mutta tällä hetkellä tarvetta sellaiselle ei ole.

      Peleissä yleensä onko kenelläkään samaa ollut että kun tahkot jotain peliä tarpeeksi kauan eli niin kauan kun olet kehittynyt huipuksi jossain pelissä siis että on vaikeeta löytää pellaajia joista olisi haastetta? sitten jos ei ole paljoa haastetta enään niin ainakin mulla into peliin loppuu. Näin oon käynyt mulla 5 pelin kohdalla joista muutama peli on pc pelejä ja pari konsoli joista viimeisin titanfall. Titanfall 2 ei jostain syystä mua innosta yhtään. Haastetta pitää olla aina.

      Nyt olen tahkonnut world of tanksia pelkästään vuoden verran ja oon siihen niin koukussa että en edes ajattele muita pelejä. Mulla on aina se että pelaan yhtä tiettyä peliä niikauan kuin kiinnostusta on ja sit etin seuraavan kiinnostavan pelin eli en pelaa muita pelejä samaan aikaan..

      Sitten sellainen huomio minkä itsessäni olen huomannut että kun pelasin paljon battlefield pelejä silloin kun oli se tehopc vielä niin en voisi kuvitellakkaan pelaavani battlefieldiä konsolilla koska se hiiri näppis oli lyömätön ja siihen kun kerta tottui.

      Sama asia on nyt world of tanksissa etä en voisi kuvitella pelaavani sitä pc:llä koska olen tottunut konsoliin ja ohjaimeen vaikka pc:llä varmaan nykyaikana voisikin ehkä pelata sitä pc:llä ja ohjaimellakin en tiedä mutta kuitenkin jos vois niin en näkisi syytä sille miksi pitäisi pc:llekkin ostaa kosa yhtälailla pelaan sitä konsolilla.

      Eli puolensa ja puolensa on sekä pc:ssä että konsoleissa.

    • pcpcpcpcpcpc

      Uusi konsoli tulee 2 vuoden välein joten en suosittele konsolien ostamista. Voit mennä pelaa kaverin luokse jos haluat pelata jotain konsoleilla.

      Konsoleille on niin vähän hyviä alustalle lukittuja pelejä, että yhden pelin takia ei uutta kannata ostaa. (huonoja pelejä, EA sports, ym. urheilupelit)

      Xbox pelejä voi pelata windows 10:llä.
      Vanhoja pelejä voi pelata emulaattoreilla. (PS1-3)

      Steam on suurin pelikauppa.

      Ohjainta voi käyttää tietokoneella.
      Tietokoneen saa TV:n näytölle.
      Tietokoneille saa netistä ilmaiseksi pelejä.
      Tietokonetta voi käyttää paljon muuhunkin kuin pelaamiseen.

    • JompsinKumpsin

      Mä lähinnä kysyisin itseltäni ensin, et: "Tarviinko mä myös tietokonetta, vai aionko mä vaan pelata?" Koska: Jos hommaat konsolin (joka toki on se kustannustehokkaampi vaihtoehto) niin sillä et sit juurikaan muuta tee, kun vaan pelaat. Mut jos hommaatki sen tietokoneen, ni sit sul on myös se ööö tietokone, jolla voi tehdä taas miljoonia muitakin asioita kun vaan pelata.

      • tietokone_järkevämpi

        Ainakin ohjelmointia ja muuta hyödyllistä kannattaisi ryhtyä opettelemaan jo 12-vuotiaana, jolloin tietokoneen hankinta myöhemmin kyllä maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Siis jos ei pelkästään pelaa, vaan välillä tekee myös jotain hyödyllistä tietokoneellaan. Osaavalla ohjelmoijalla tai järjestelmäarkkitehdilla kuukausipalkka on 10000€, eli joka kuukausi saa 10-kertaisesti takaisin pc-koneeseen nuorena sijoitetun summan.
        Pelkän pelikonsolin omistaneet sijoittuvat matalapalkkaisille aloille, eikä heistä tule kovinkaan kovan luokan eksperttejä.


      • Anonyymi
        tietokone_järkevämpi kirjoitti:

        Ainakin ohjelmointia ja muuta hyödyllistä kannattaisi ryhtyä opettelemaan jo 12-vuotiaana, jolloin tietokoneen hankinta myöhemmin kyllä maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Siis jos ei pelkästään pelaa, vaan välillä tekee myös jotain hyödyllistä tietokoneellaan. Osaavalla ohjelmoijalla tai järjestelmäarkkitehdilla kuukausipalkka on 10000€, eli joka kuukausi saa 10-kertaisesti takaisin pc-koneeseen nuorena sijoitetun summan.
        Pelkän pelikonsolin omistaneet sijoittuvat matalapalkkaisille aloille, eikä heistä tule kovinkaan kovan luokan eksperttejä.

        Nyt poistan w10en.


    • d3213d12312d3

      "Kumpi on kannattavampaa suhteessa rahan kulutukseen noihin laitteisiin ja muutenkin?"

      Pc:llä rauta on kalliimpi mutta pelit halvempia, tosin konsoleillaki nykyisin saa ilmaispelejä.

      "..mutta en sitten tiedä kumpi on järkevämpi vaihtoehto nykypäivän pelaamiseen?"

      Nykypäivänä ihmiset pelaa sitä peliä mikä on mieluinen, jotku pelaa gameboyllä, jotku kännykällä jne

      "Kuulisin mielelläni puolueettomia ja todenmukaisia kommentteja kumpienkin laitteiden haitta ja hyötypuolista. Itse kun en ole tavan kuluttujaa pahemmin perillä tietokoneiden raudan suhteen, taikka sitten konsoleiden kuten xboxin ja pleikkarin teknisten tietojen suhteen."

      Konsoliostoksissa maltti on valttia, esim bundle paketit cittarissa voi olla kannattava ostos jos saa esim 3 peliä konsolin mukana, uusinta mallia ei välttämättä kannata ostaa ellei ole purifisti. Jos nyt ostaisin uuden konsolin niin kallistuisin boxin puoleen, itse olen tosin käyttänyt ps4:sta jo pitkään.

    • Mikko_Tku

      Konsoli siitä kiva että pelit toimii - myös vanhemmat. Koetin Windowsiin asentaa paria vanhempaa peliä. DirectX 9 ym kaikenlaista yritin, mutta en saanut toimimaan. Linux & wine kokeilematta. Harmi kun Linux niin pienellä osiolla ettei sinne asenneta monen gigan pelejä.

      • Anonyymi

        W10 onkin ihan paska.


    • vapaus-koitti

      Ei tietokonepeleissä ole mitään tolkkua. Vasta möin kaikki pelivermeet pois, pelitkin viidellä sentillä pikku läjän, ja loput pelit, eli itse poltetut, heitin roskiin.

      OLEN VAPAA! OLEN VAPAA! OLEN VAPAA!

    • Nyt, kun uusi PS5 on saapumassa markkinoille on konsolien ostaminen mielestäni paljon järkevämpi ostos. Saat viidelläsadalla laitteen, joka vetää vertoja 1500€ peli tietokoneelle, puhumattakaan kaikista yksinoikeus peleistä.

      • Anonyymi

        Niin taidatkin olla trolli. PS5:llä ei voi tehdä 3d-tuotantoa eikä mallinnusta. Eli tosiaankin vetää vertoja 1500 euron Ryzen 9 työasemalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin taidatkin olla trolli. PS5:llä ei voi tehdä 3d-tuotantoa eikä mallinnusta. Eli tosiaankin vetää vertoja 1500 euron Ryzen 9 työasemalle.

        Vai sellaiset pelit sinulla.


    • Anonyymi

      Konsoli tehty lähes vain pelaamiseen .... windows johonkin sen päällä pyöriviä maksullisia ohjelmia varten.

      • Anonyymi

        Konsolipelit ne vasta kalliita ovatkin, esim. steamista saa koko ajan pilkkahintaan laadukaita pelejä. Itse kokeilin pleikkaa mutta enpä innostunut, ainoastaan nindentolla on itseäni kiinnostavia konsoleita pelejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsolipelit ne vasta kalliita ovatkin, esim. steamista saa koko ajan pilkkahintaan laadukaita pelejä. Itse kokeilin pleikkaa mutta enpä innostunut, ainoastaan nindentolla on itseäni kiinnostavia konsoleita pelejä.

        Pleikaan saa paljon ilmaisiakin pelejä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pleikaan saa paljon ilmaisiakin pelejä!

        Kuten esim. ja mistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pleikaan saa paljon ilmaisiakin pelejä!

        Voip saada mutta pelata ei voi ilmaiseksi:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten esim. ja mistä

        PS storesta löytyy kyllä täysihintaisten lisäksi myös ilmaisia pelejä ja erilaisia tarjouksia 5-20 euron välillä jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pleikaan saa paljon ilmaisiakin pelejä!

        Joudut joka kuukausi maksamaan plus jäsenyydestä


    • Anonyymi

      Jotkut pelit ovat paremmin konsolille sopivia ja toiset taas PC:lle.

    • Anonyymi

      Konsli tietenkin!

      • Anonyymi

        Sopii kaiketi paremmin kirjoitustaidottomalle kun konsolissa ei ole edes näppäimistöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopii kaiketi paremmin kirjoitustaidottomalle kun konsolissa ei ole edes näppäimistöä.

        Miksi pitäis olla? Ei konsolilla yleensä tarvi kovin paljon kirjoittaa. Mutta voi kyllä esim. PS4:ään laittaa USB tai bluetooth näppäimistön ja hiiren jos sellaisen haluaa, tai sellaisen osittaisen pelinäppäimistön ja hiiren jos välttämättä sellaisilla haluaa pelata. Toki kun monet käyttää konsolia sohvalla löhöten tai VR-kamppeissa heiluen, ei tuolle näppispelaamiselle ole niinkään paljon käyttöä.


    • Anonyymi

      PS5 on mahtava pelikone!

      • Anonyymi

        Semmonen avaruus sukkula


      • Anonyymi

        Juuri näin, Pleikkari jyrääääääääää! Xbox ja PC eivät pärjää!


    • Anonyymi

      E-Urheilussa jossa jotain voi tienatakin näyttäisi olevan joka jannulla PC

    • Anonyymi

      Itse en sulje kumpakaan laitetta pois. Toinen sopii paremmin joillekin peligenreille ja toinen toiselle.

    • Anonyymi

      Jos päivät hämmentää näppistä ja hiirtä töissä niin vapaa-aikana voi haluta rennompaa pelaamista, vaikkapa konsolilla, joka ainakin minulla toimii lähinnä tylsän tv-tarjonnan passiivisen tollotuksen vaihtoehtona.

    • Anonyymi

      Pc on paras sitte on xbox

      • Anonyymi

        Vitun hintti, PC on perseestä! Ja PlayStation 5 on se paras, aina. Xbox ei kelpaa edes paperipainoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun hintti, PC on perseestä! Ja PlayStation 5 on se paras, aina. Xbox ei kelpaa edes paperipainoksi.

        Pleikkarissa ei kestä ssd-levyt, niitä on hajonnut yllätävän paljon.


    • Anonyymi

      Minun mielestäni PC on parempi pelaamiseen
      Mutta esim PS5 On enemmän perheelle

      • Anonyymi

        Niin, ethän sä ole edes pelannut ps5 pleikalla!


    • Anonyymi

      No niin muutamat voisi ihan ensimmäiseksi lopettaa sen turhan pään aukomisen. Laitteet hankitaan sillä perusteella, mitä pelejä aikoo pelata. Mikäli on hankkinut jo suht ison Steam -kirjaston pelejä, niin ei varmasti hanki PS5:sta tai XBOX Onea. Näillä laitteilla ei noita pelejä voi pelata. Mikäli sattuu omistamaan pelejä ihan fyysisellä medialla, eli DVD:llä, niin ei silloinkaan hanki konsolia. Mikäli ei ole mitään ns. valmiina on käytännössä se ja sama minkä laitteen ostaa. Viime kädessä laitteen hinta & pelien tarjonta määrää mihin päätyy.

      • Anonyymi

        Joo, ja toki myös PS5:n hankintaa puoltaa se, jos on tullut hankittua jonkinlainen kokoelma PS4 pelejä, etenkin ns. digitaalisena versiona, ja haluaa edelleen jatkaa niidenkin pelaamista. Moniin saa myös päivityksen PS5-versioon ilmaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3239
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1753
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1295
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1158
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe