Home Instead Seniorihoiva

.........

Onko kellään kokemuksia tästä yrityksestä? Millaista tämä CAREgiverin työ on käytännössä? Ei ilmeisesti vaadita hoitoalan aiempaa koulutusta?
http://www.homeinstead.fi/

26

9849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtä etsivä

      Minua kiinnostaa sama asia. Onko kukaan ollut töissä tuon firman kautta?

    • Tiedon rippeet

      Aioin hakea töihin sinne, mutta kun kuulin että hakemuksen jättötilanteessa täytyy antaa kuuden suosittelijan yhteystiedot, niin ajattelin että enpä ala moiseen kun tiedossa on kuitenkin vain jokunen satunnainen tunti silloin tällöin ainakin näin aluksi.

    • kokemusta on

      Ite aikoinani olin kyseisessä paikassa töissä, kunnes piti irtisanoutua. Itse kyllä tykkäsin työstä, joustavaa, monipuolista ja sai auttaa muita. Kuusi suosittelijaa haluavat mielellään, mutta ne saa itse valita eikä kaikki ole esim. esimiehiä vaan ihan ystäviäkin. Ja kun on tuollainen työ kyseessä, niin halutaan tietenkin varmistaa luotettavuus.

      Tiettyjä tuntimääriä ei voi luvata, mikä hieman harmitti mutta kyllä niitä töitä riitti kuitenkin. Ja kun sama henkilö käy asiakkaan luona, niin ei se kovin satunnaista ollut.

      • Uusi ura?

        Minkälaista palkkaa maksavat? Kiinnostaisi mahdollisesti ko. työ.


    • nosto

      up

    • Voi voi....

      Typerästi käännetyt nimet ja termit - ei ole mietitty loppuun asti.
      Myös nettisivujen "asiakaspalautteet" selvästi tekaistuja ja tulleet firman puolesta,
      erittäin tökeröitä käännöksiä, kuten "Nyt minun ei tarvitse TEHDÄ enää niitä x määrää puheluita äidilleni ja tarkistaa..." Katja. Jep jep.
      engl. Make a phone call
      Työsopimukseen on saatava minimituntimäärät, kuka aikuinen nyt haluaa tehdä pari tuntia kuussa? Teinit ehkä ja siihen kai tuokin perustuu ja suuntautuu, nuoria ja työelämästä ymmärtämättömiä otetaan mukaan ja viilataan linssiin. Helppoa. Ja kärsijänä ovat...no tietenkin taas vanhukset.

      • "laillista" ryöstöä

        Tänne ei kannata kenenkään mennä töihin - olen kuullut että kukaan ei pysy täällä töissä kauaa ja että omistajat veloittavat muistisairailta vanhukslta ei- sairaanhoidollisesta hoivasta jopa 24 000 euroa/ kk ja maksavat samaan aikaan työntekijöille noin 10 eur tunnista. Suomen lakeja kierretään taitavasti ja kaikessa on ajatuksena vain saada rahaa omistajaperheen taskuihin. Sääli että hyvä arvostettu kansainvälinen brändi sai Suomessa vetäjät, jotka toimillaan vievät kyseisen firman mainetta lokaan.


      • Merenneito7
        "laillista" ryöstöä kirjoitti:

        Tänne ei kannata kenenkään mennä töihin - olen kuullut että kukaan ei pysy täällä töissä kauaa ja että omistajat veloittavat muistisairailta vanhukslta ei- sairaanhoidollisesta hoivasta jopa 24 000 euroa/ kk ja maksavat samaan aikaan työntekijöille noin 10 eur tunnista. Suomen lakeja kierretään taitavasti ja kaikessa on ajatuksena vain saada rahaa omistajaperheen taskuihin. Sääli että hyvä arvostettu kansainvälinen brändi sai Suomessa vetäjät, jotka toimillaan vievät kyseisen firman mainetta lokaan.

        Sinulle "laillista" ryöstöä kysymys... Mihin perustat väitteesi? En nimittäin usko kertomaasi yhtään!


    • skeidaa

      sairaita ja vanhuksia hyväksikäytetään aina....

      • Höpö löpö

        Kannattais käydä kouluja niin palkka olis sen mukainen! Palkka on kuitenkin parempi kuin esim.henk.koht.avustajan.Olen ymmärtänyt että tätä työtä tehdään sydämmellä ei niinkään suurien tulojen toivossa .Tällöin myös vanhus saa parasta mahdollista hoivaa! Edellisillä mielipiteillä ette todellakaan sovi ko.työhön.
        Todella tyytyväinen hoivanantaja.


      • MoneyInstead
        Höpö löpö kirjoitti:

        Kannattais käydä kouluja niin palkka olis sen mukainen! Palkka on kuitenkin parempi kuin esim.henk.koht.avustajan.Olen ymmärtänyt että tätä työtä tehdään sydämmellä ei niinkään suurien tulojen toivossa .Tällöin myös vanhus saa parasta mahdollista hoivaa! Edellisillä mielipiteillä ette todellakaan sovi ko.työhön.
        Todella tyytyväinen hoivanantaja.

        Oikeasti; olisi mukava nähdä ilme tilipäivänä...
        Tuntipalkka 10 euroa miinus verot. Sitten maksat lyhyen keikan menopaluumatkat omasta pussista, joten palkaksi jää työn ilo, jos sitäkään. Kaikki yrittämisen riskit on ulkoistettu sille pienipalkkaiselle tekijälle.
        Se lämmin sydän kun ei elätä, vaikka halua olisikin tehdä. Elääkin pitää!


      • Köyhä
        MoneyInstead kirjoitti:

        Oikeasti; olisi mukava nähdä ilme tilipäivänä...
        Tuntipalkka 10 euroa miinus verot. Sitten maksat lyhyen keikan menopaluumatkat omasta pussista, joten palkaksi jää työn ilo, jos sitäkään. Kaikki yrittämisen riskit on ulkoistettu sille pienipalkkaiselle tekijälle.
        Se lämmin sydän kun ei elätä, vaikka halua olisikin tehdä. Elääkin pitää!

        Ei ihmisten kuulu tehdä tuota työtä hyväntekeväisyydestä kun omistajat vetävät itselleen suuret voitot.kyllä työntekijä palkkansa ansaitsee.jos joku haluaa tehdä ilmaista hyväntekeväiisyystyötä niin varmasti se onnistuu.kaikki työhän pitää tehdä kunnolla,mutta ei millään riistopalkalla.lisäksi jos asiakas on siinä kunnossa että tarvitsisi lähinnä jo sairaalapaikan,on väärin lähettää sinne työntekijä jolla ei ole mitään koulutusta alalle,siinä kärsivät kaikki.eniten asiakas.


      • Kukapäättää

        Jos asiakas on siinä kunnossa, että tarvitsee paikan sairaalassa tai hoivakodissa, luulisi hänet sinne ohjattavan? Eihän ketään pakoteta ostamaan palvelua yksityiseltä palveluntuottajalta! Valinnanvapaus ja itsemääräämisoikeus ovat olemassa, tai omaiset/edunvalvojat avustavat jos ei itse kykene.


      • Anonyymi
        Kukapäättää kirjoitti:

        Jos asiakas on siinä kunnossa, että tarvitsee paikan sairaalassa tai hoivakodissa, luulisi hänet sinne ohjattavan? Eihän ketään pakoteta ostamaan palvelua yksityiseltä palveluntuottajalta! Valinnanvapaus ja itsemääräämisoikeus ovat olemassa, tai omaiset/edunvalvojat avustavat jos ei itse kykene.

        Joo. miten toimit ainoana omaisena muistisairaalle vanhukselle, joka kieltäytyy kaikesta, ei tunnista sairastavansa mitään ja sen ainoan omaisen päälle oksennetaan tarina "itsemääräämisoikeudesta " ja plaa plaa? Tyrkytetään omaishoitajuutta vaikka omainen totaalisen loppuunpalanut vaikean vanhuksen kanssa ja vielä syyllistetään. Jos jotain sattuu niin se loppuunpalanut, ignoorattu omainen on tietty syyllinen. Niin tämä homma......toimii.....

        Ei ole mitään standardivanhusta ja standarditilannetta.


      • Anonyymi
        Höpö löpö kirjoitti:

        Kannattais käydä kouluja niin palkka olis sen mukainen! Palkka on kuitenkin parempi kuin esim.henk.koht.avustajan.Olen ymmärtänyt että tätä työtä tehdään sydämmellä ei niinkään suurien tulojen toivossa .Tällöin myös vanhus saa parasta mahdollista hoivaa! Edellisillä mielipiteillä ette todellakaan sovi ko.työhön.
        Todella tyytyväinen hoivanantaja.

        Ei pidä paikkaansa, koskien esim henkilohtaisen avustajan palkkaa jossa on kaksi A j B vaativuusluokka. A.n luokalla maksetaan ikälisistä ja työn kestosta riipuen n. 12€/h ja vaativammassa B-luokassa n. 13€/h. Seniorhoivassa tuntipalkka on n. 10€/h. Näilläkin 24 sivuilla on käynyt ilmi miten firma kalastelee ikääntyneitä muisti ym. edunvalvontaa tarvitsevia varakkaita ihmisiä asiakkaikseen, joilta voidaan helpommin viedä omaisuudet. Minulle riitti heidän täysi osaamattomuus esim. siistijän vaativaan koulutukseen mm. eri aineiden käytöstä siivouksessa ja itse siivouksen huolimattomuus ja sen laiminlyönti. Siivooja pyyhki aluksi lattiat ja samalla luutulla ruokailutasot ja keittiön steriili tasot. Ikkunan pesusta muodostui varsinainen näytelmä kun siivooja pyyhki ikkunoine ulko ja avattavat sisäpinnat samoin lattiavesi sankosssa olevalla vedellä. Jälkin on kuin ikkunat olisi pyyhitty jollakin rapavedellä. Alussa kaksi ollutta siivousta oli lähinnä työtä ja rahaa lisääviä koska jouduin palkkaamaan uuden henkilön käsittelemään kaikki sotketut pinnat jotka kaksi kertaa ollut siivooja pyyhki lattialuutulla. En hyväksynyt niistä laskutuksia joita on jouduttu korjaamaan jälkikäteen ammattitaitoisella siivoojalla. Tästä seurasi joliikaa maksettujen laskujen kaksoilaskutus perintätöimiston ja toimitusjohtajan Mika Suominen yhteispelillä. Miten on mahdollista, että tälläiset epäluotettavat firmat saavat toimia ja varastaa työntekijöitä alipalkkauksilla ja asiakkaita paljon laajemmin. Varoitan kaikkia ostamasta tältä roistofirmalta mitään "palveluja" .


        Seniorhoivan yhteystiedot ovat: Mika Suominen toimitusjohtaja

        Suomen Seniorihoiva Oy
        Mannerheimintie 12 B
        00100 Helsinki
        358 50 549 9707
        [email protected]
        www.suomenseniorihoiva.fi


    • alvvapaatako

      Toimin tuossa työssä ja työ kivaa, Tunteja on 0- 20 useimmiten alle 10 viikossa. Niin ja jos sattuu 2 keikkaa peräkkäin niin kuljet omalla kustannuksella ja jos ne julkisen liikenteen ulkopuolella niin ja vain puolen tunnin väli niin kulkemiseen saa joko paikallisen lipun tai kilometrikorvaukssen edellisen keikan loputtua uuteen paikkaan meno. Siis kun menet jonnekin ei makseta kilometrejä, siirryt seuraavaan ja väli puolituntia ja matka iso niin saat, Kun hommat loppuu niin menet taas kotiin omalla niin ei korvauksia. Se mikä firmassa potuttaa , niin koulutus mitä sattuu ja jenkkipohjaista. Veloittaa asiakkailta yli 30€ /h ja ei maksa arvonlisäveroa ollenkaan, kun on hoivatyötä. Enin osa minun keikoista on ollu siivouksia ikkunanpesua jne, eli ei hoivatyötä ollenkaan. Jos siisvousfirma tekee tuon niin ne maksaa alv eli noin 8€/h valtiolle.

    • Alanvaihtaja

      Työnantaja ei pitänyt sovituista asioista kiinni joita vielä itse mainostivat heille tärkeiksi. Lähdin työhön sydämmestäni ja jouduin toteamaan että työnantajalle olin vain bisnestä.

    • EnIkinäHakisi

      Ystäbäni lähetti normihakemuksen ja cv:n työkkärin sivuilla olleeseen palveluvastaavan hommaan. Operatiiviselta johtajalta tuli sähköpostissä heidän oma työhakemuslomake word-tiedostona joka pyydettiin täyttämään. Työhakemuksessa kysyttiin henkilötunnusta, mutta työhakemuslomakkeen mukana ei tullut mitään tietosuojaselostetta miksi tuota tietoa kysytään jo työhakemusvaiheessa. Kaiken lisäksi operatiivinen johtaja pyysi lähettämään sen takaisin tavallisena, suojaamattomana sähköpostina. Oikeusasiamiehellä on vastaavanlaisesta asiasta ennakkotapaus, jossa erästä työnantajaa opastettiin, ettei henkilötunnusta saa pyytää lähettämään suojaamattomana sähköpostina. Ylipäätänsä henkilötunnus tulisi kysyä vasta työsopimusta tehtäessä. Turvallisuustarkastus, jos sellaista tarvittaan, tehdään työsopimuksen ja työnaloitusajankohdan välisenä aikana.

      • HomeInstead

        Kiitos kommentista, asia huomioitu sekä tarvittavat muutokset tehty. Tietoturvaselosteet tosin löytyvät eli tältä osin jäänyt hakijalta jossain välissä valitettavasti huomaamatta.


    • JATlähihoitaja

      Minusta on välillä huvittavaa, kun verrataan maristen sitä omaa tuntipalkkaa asiakkaalta veloitettuun tuntitaksaan. Netti on pullollaan tietoa ja laskureita, mitä yrittäjän käteen jää jos hän veloittaa summan x tai y, josta vähennetään tellit, yellit, työntekijän eläkemaksut, verot, palkat ja vakuutukset: hoiva-alan yrityksellä täytyy olla sekä potilasturvavakuutus että työntekijöille vakuutus sekä työterveydenhuolto järjestettynä. Jokainen voi itse laskea riittääkö edes edellä mainittu 30€/h asiakasmaksu itsensä elättävän yhden hengen yrityksen hengissä pysymiseen saati kehittämiseen. Vastaus on ei.

      • Riistoa

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET MENKÖ TÖIHIN TÄHÄN RIISTOFIRMAAN 10.35 TUNTIPALKALLA , JOS ARVOSTATTE ITSEÄNNE !
        Firma tekee isot voitot ns.hoivanantajien selkänahasta. Surullista, että näitä firmoja Suomessa riittää !


      • Anonyymi

        Itse olen ollut kyseisessä Firmassa töissä kohta kolme vuotta ,työni on antoisaa ,vakiasiakkaat jotka ovat minulla olleet ovat aivan ihastuttavia ja tulleet läheiseksi.Toki palkka ei päätä huimaa,mutta tähän työhön tulee väkisinkin Sydän mukaan ja se autaa unohtamaan tuon huonosti palkatun alan.Minulla on ainakin töitä riittänyt enemmän kun ehdin tekemään,välillä on pakko sanoa ettei mahdu enempää.Työni on monipuolista ,leivon ,laitan ruokaa,käyn kaupalla/asioilla asikkaan kanssa tai ilman,siivoan ,kylvetän ja pidän seuraa siinä sivussa.Työnantajani arvostaa työpanostani ja se toki lisää mielekkyytä ja jaksamista.
        Että näin meillä Lahdessa <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ollut kyseisessä Firmassa töissä kohta kolme vuotta ,työni on antoisaa ,vakiasiakkaat jotka ovat minulla olleet ovat aivan ihastuttavia ja tulleet läheiseksi.Toki palkka ei päätä huimaa,mutta tähän työhön tulee väkisinkin Sydän mukaan ja se autaa unohtamaan tuon huonosti palkatun alan.Minulla on ainakin töitä riittänyt enemmän kun ehdin tekemään,välillä on pakko sanoa ettei mahdu enempää.Työni on monipuolista ,leivon ,laitan ruokaa,käyn kaupalla/asioilla asikkaan kanssa tai ilman,siivoan ,kylvetän ja pidän seuraa siinä sivussa.Työnantajani arvostaa työpanostani ja se toki lisää mielekkyytä ja jaksamista.
        Että näin meillä Lahdessa <3

        Jepjep 👍 Vantaalla avustajat ovat niin sydämellä mukana, että asiakkaat lainaavat asuntoaan jopa avustajan panokämpäksi 😄👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jepjep 👍 Vantaalla avustajat ovat niin sydämellä mukana, että asiakkaat lainaavat asuntoaan jopa avustajan panokämpäksi 😄👌

        Win-win tilanne. Vaikeavammainen tuntee saavansa "ystävyyttä" saa seksiä vähintäänkin katselijana, koska muuten ei seuraa löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jepjep 👍 Vantaalla avustajat ovat niin sydämellä mukana, että asiakkaat lainaavat asuntoaan jopa avustajan panokämpäksi 😄👌

        Apua, onpa törkeää!! Oletko ilmoittanut tästä?#Suomen Seniorihoiva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apua, onpa törkeää!! Oletko ilmoittanut tästä?#Suomen Seniorihoiva

        Tässä menee nyt sekaisin kaksi eri yritystä. Kotona Asuen Seniorihoiva ja Suomen Seniorihoiva ovat kaksi eri firmaa. Ensimmäinen franchising periaatteella toimiva iso kansainvälinen, ja jälkimmäinen suomalainen, ja ns. puhtain paperein toimiva yritys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe