Olen 17 vuotias nainen ja olen kiinnostunut Taidon aloittamisesta. Millainen laji se on, ja miten eroaa esim. judosta tai taekwondosta jne. Olen avoin kaikille kamppailulajeille, mutta taido nousi päälimmäiseksi vaihtoehdoksi, koska omalla paikkakunnalla on oma taido-seura. Tosin ongelmiksi ovat kehkeytyneet se, ettei seuran yhteystietoja löydy mistään. ;( Plus se, että opiskelen viikot toisella paikkakunnalla, joten harrastusaika kutistuu viikonloppuihin, ajoille kun olen työharjoittelussa ja kesäisin kun olen kotona. Mahdoton tapaus?
Mitoiltani olen 169 cm/62 kg suht jänteväkroppainen ja fyysisesti hyväkuntoinen jo valmiiksi, joten niistä ei tarvitse stressata? Minulla on hyvä tasapaino ja notkeus (kämmenet lattiaan) Harmia aiheuttaa vain ketteryys, kun en osaa tehdä edes kärrynpyörää saati voltteja :S Ja niitä näkyy olevan runsaasti kun olen joitain satunnaisia videoita katsellut... Olisiko judo tai nyrkkeily sittenkin parempi vaihtoehto kun voimaa löytyy mutta hyppelehtiä en osaa :P
Nämä jutut tulivat vain mieleen kun illat kotona ovat niin tylsiä yksinään, kun ei mitään tekemistä ja tuttavat kotipaikkakunnalta ovat hävinneet ja jokin harrastus voisi piristää ja mahdollisuus saada uusia kavereita. Uudet kontaktit täysin tervetulleita! Tarkoitus on hakea pitkäaikaista harrastusta itselle. Toivon etten joudu pettymään jos homma ei natsaakaan. Kai muitakin lajivaihtoehtoja löytyy tilalle?
Kiitos jo etukäteen!
Taidon aloittaminen?
2
121
Vastaukset
- v
Valitettavasti tilanne on sellainen, että kamppailulajitaustaa omaamattoman aloittelijan on todella vaikea aloittaa mitään lajia noin pahojen aikataulurajoitteiden kanssa. Harrastuksen alkuvaiheessa treeneissä "pitäisi" yleensä käydä vähintään 2 kertaa viikossa, jotta ei jäisi täysin muiden jalkoihin, ja harvalla seuralla on aloittelijoille sopivia treenejä viikonlopun molempina päivinä. Myös kesäkurssit on harvinaisia.
Kuntonyrkkeily ja kuntojudo voisi kuitenkin hyvin tulla kyseeseen, jos niitä on tarjolla paikkakunnallasi. Niitä voi yleensä harrastella paljon rennommin, kun kehitystä ei odoteta tapahtuvan samalla tavalla kuin "varsinaisissa" kamppailulajiharjoituksissa. Niistä voi sitten ajan mittaan edetä yleisiin nyrkkeily- ja judoharjoituksiin, jos pelkkä kuntoversio tuntuu laimealta. - No jaa,
totta on että alussa treeneihin olisi hyvä mennä ne kaikki kerrat, eli yleensä 2.
Mutta varmaan voi kysyä ohjaajalta.. Tuskin se kellään tommoseen kaatuu. Sitten vain etenet hitaammin kuin muut.
Nykkeily sinänsä voisi olla helppo kun ei kaikkiin harkkoihin pääse..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446