Kiva että meille Siilinjärveläisille rakennetaan suurella rahalla n. 90 000 000 eurolla hyvä tiepätkä edellisten jatkoksi n. 5km matkalle, tulla shoppailemaan ja käyttämään Kuopion palveluja. Meidän ei sitten tarvitse itse investoida omiin palveluihin, vaan käytämme Kuopiolaisten verorahoilla maksamia laitoksia ja palveluja.:)
Kallansillat
12
673
Vastaukset
- Nän nän nää
Mutta kyllä se kuntaliitos vielä hymyt hyytää. ;)
- rahamme saatte
Shoppailemalla viemme Kuopioon rahojamme ja siitä Kuopion kaupunki hyötyy työpaikkojen myötä verotuloja saaden. Eli kiertäen Kuopio saa siilinjärveläisten rahoja niitä harvoja Kuopion kaupungin maksamia ulkokuntalaisillekin avoimia palveluja maksamaan. Mitäs niitä nyt onkaan, teatteri, musiikkikeskus, toriparkki...
- öwrvghtlörw
Eikös Siili hae kuntaliitoksia aktiivisesti kaikkien muiden kanssa, paitsi Kuopion? Lapinlahti ehti sanoa jo ei, mutta Nilsiä ja Maaninka avoimempia. No Kuopiossa noistakin käydään palvelujen perässä.
Siilissä elätellään myyttiä paremmista palveluista ja velattomuudesta Kuopioon verrattuna, vaikka molemmat ovat nykyisin päin vastoin. Velkaisempi ja huonommilla paveluilla oleva kunta, jonka kehitys ei Kuopion povessa ole omissa käsissä. Päiväranta- Kasurila akseli näyttäisi palvelujen kannalta ihan toisenlaiselta, jos kuntaliitos olisi tehty 10 vuotta sitten. - ei hjummarra
Mistä muuten löytyy tietoa, että minkä kokoiset veneet pääsevät liikennöimään uusien siltojen ali?
Läppäsiltojen aikaanhan miten korkea vene tahansa pääsi läpi, mutta jatkossa joko tie- tai rautatiesillan korkeus rajoittaa. Ja jos rautatiesilta makaa pääosin alhaalla, niin eihän siitä pääse kummoinenkaan paatti ali. - kjjkjkjkö.
Laivaväylä siirretään Suosaaren ja Tikkalansaaren väliin, johon rakennetaan ajoneuvoliikenteelle kiinteä silta, jonka alikulkukorkeus on 12 metriä, sekä rautatielle nostosilta.
Eli maksimikorkeus hieman vajaa 12 metriä. - Apuvaa soutuuun
Se on niin että KUOPIOLAISET ei pääse ajoissa Siilinjärven lentokentälle rissalaan jos nämä saksanseisojat vielä seisoskelevat sen takia kun joku Maaninkalainen on lähtenyt soutuveneellä kauppoja katselemaan ja laittanut heinäseipääseen jonkun lakanan että saisi apuja vähän tuulestakin ettei koko ajan tarttes soudella.
- 6+2
Käsittääkseni ei vain Siilinjärveläiset, vaan myöskin Maaninkalaiset, Lapinlahtelaiset ml. entiset Varpaisjärveläiset, Nilsiäläiset, jopa Pielaveteläiset, Rautavaaralaiset käyttävät aivan samaa tietä tullakseen aivan samalla tavalla shoppailemaan, käyttämään Kuopion "ilmais"palveluja, teatteriin, eläviin kuviin, soitto- ja hienostoruokaloihin, eläviin kuviin, oppilaitoksille, sairaalaan, museoon... Ja muutama muukin satunnainen ohikulkija saattaa sitä ajella, ja jopa Kuopiossa poiketa torimonttua hämmästelemässä.
- ljhgwghö
Liikenneviraston sivujen mukaan Kallansiltojen keskimääräinen liikennemäärä vuorokaudessa on hieman yli 30.000 ajoneuvoa. Siili-Vuorela välillä moottoritien liikennemäärä on vajaa 17.000, joten tulee sitä 9-tieltäkin joku auto(9.000). Kallansillat on P-Savon toiseksi liikennöidyin osuus ja vain Kuopion Kolmisoppi- Savilahti väli moottoritietä(huolimatta kahdesta rinnakkaistiestä) on vilkkaampi n. 32.000 ajoneuvolla vuorokaudessa.
- kyflfhlf,
ljhgwghö kirjoitti:
Liikenneviraston sivujen mukaan Kallansiltojen keskimääräinen liikennemäärä vuorokaudessa on hieman yli 30.000 ajoneuvoa. Siili-Vuorela välillä moottoritien liikennemäärä on vajaa 17.000, joten tulee sitä 9-tieltäkin joku auto(9.000). Kallansillat on P-Savon toiseksi liikennöidyin osuus ja vain Kuopion Kolmisoppi- Savilahti väli moottoritietä(huolimatta kahdesta rinnakkaistiestä) on vilkkaampi n. 32.000 ajoneuvolla vuorokaudessa.
Eli investointi on suhteessa merkitykseen. Kallansiltojen kautta tieliikenteessä kulkee vuodessa yli 12 miljoonaa ajoneuvoa, eli miljoona kuukaudessa ja siihen rautatieliikenne päälle. Tulevaisuuden arviot liikenteen lisääntymisestä hankkeen elinkaaren aikana siihen päälle.
- 20+17=?
Seuraavaksi pitää rakentaa silta Kallaveden yli Vaajasaloon.
- Masa
Oli 60 luvun alkuvuodet, olin oppilaana VR:n Kuopion konepajalla. Siihen aikaan ei ollut vielä tietoakaan" Saksan seisojista" eli läppäsilloista vaan oli kääntösilta, jota käytti sekä maantie, että rautatieliikenne. Silta oli liukulaakeroitu ja raskaan painon alla se tietenlin kului ja laakerit jouduttiin vaihtamaan varmaan joka vuosi. Olin itsekin muutaman kerran sellaisella komennuksella, se oli vaihtelua meluisen konepajatyöhön. Siinä kului kevätpäivä rattoisesti.
- kuopion kulttuuri
Shoppailu tuo juuri rahaa Kuopioon. Ja kulttuuripalvelut tulevat paranemaan huimasti Siilinjärvellä, kun kulttuuritalo on rakennettu. Kuopiossa pitäisi olla jo ihan normaalina suurempana kaupunkina pari kulttuuritaloa keskustan ulkopuolella teatterin ja musiikkikeskuksen lisäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703