Kiva että meille Siilinjärveläisille rakennetaan suurella rahalla n. 90 000 000 eurolla hyvä tiepätkä edellisten jatkoksi n. 5km matkalle, tulla shoppailemaan ja käyttämään Kuopion palveluja. Meidän ei sitten tarvitse itse investoida omiin palveluihin, vaan käytämme Kuopiolaisten verorahoilla maksamia laitoksia ja palveluja.:)
Kallansillat
12
638
Vastaukset
- Nän nän nää
Mutta kyllä se kuntaliitos vielä hymyt hyytää. ;)
- rahamme saatte
Shoppailemalla viemme Kuopioon rahojamme ja siitä Kuopion kaupunki hyötyy työpaikkojen myötä verotuloja saaden. Eli kiertäen Kuopio saa siilinjärveläisten rahoja niitä harvoja Kuopion kaupungin maksamia ulkokuntalaisillekin avoimia palveluja maksamaan. Mitäs niitä nyt onkaan, teatteri, musiikkikeskus, toriparkki...
- öwrvghtlörw
Eikös Siili hae kuntaliitoksia aktiivisesti kaikkien muiden kanssa, paitsi Kuopion? Lapinlahti ehti sanoa jo ei, mutta Nilsiä ja Maaninka avoimempia. No Kuopiossa noistakin käydään palvelujen perässä.
Siilissä elätellään myyttiä paremmista palveluista ja velattomuudesta Kuopioon verrattuna, vaikka molemmat ovat nykyisin päin vastoin. Velkaisempi ja huonommilla paveluilla oleva kunta, jonka kehitys ei Kuopion povessa ole omissa käsissä. Päiväranta- Kasurila akseli näyttäisi palvelujen kannalta ihan toisenlaiselta, jos kuntaliitos olisi tehty 10 vuotta sitten. - ei hjummarra
Mistä muuten löytyy tietoa, että minkä kokoiset veneet pääsevät liikennöimään uusien siltojen ali?
Läppäsiltojen aikaanhan miten korkea vene tahansa pääsi läpi, mutta jatkossa joko tie- tai rautatiesillan korkeus rajoittaa. Ja jos rautatiesilta makaa pääosin alhaalla, niin eihän siitä pääse kummoinenkaan paatti ali. - kjjkjkjkö.
Laivaväylä siirretään Suosaaren ja Tikkalansaaren väliin, johon rakennetaan ajoneuvoliikenteelle kiinteä silta, jonka alikulkukorkeus on 12 metriä, sekä rautatielle nostosilta.
Eli maksimikorkeus hieman vajaa 12 metriä. - Apuvaa soutuuun
Se on niin että KUOPIOLAISET ei pääse ajoissa Siilinjärven lentokentälle rissalaan jos nämä saksanseisojat vielä seisoskelevat sen takia kun joku Maaninkalainen on lähtenyt soutuveneellä kauppoja katselemaan ja laittanut heinäseipääseen jonkun lakanan että saisi apuja vähän tuulestakin ettei koko ajan tarttes soudella.
- 6+2
Käsittääkseni ei vain Siilinjärveläiset, vaan myöskin Maaninkalaiset, Lapinlahtelaiset ml. entiset Varpaisjärveläiset, Nilsiäläiset, jopa Pielaveteläiset, Rautavaaralaiset käyttävät aivan samaa tietä tullakseen aivan samalla tavalla shoppailemaan, käyttämään Kuopion "ilmais"palveluja, teatteriin, eläviin kuviin, soitto- ja hienostoruokaloihin, eläviin kuviin, oppilaitoksille, sairaalaan, museoon... Ja muutama muukin satunnainen ohikulkija saattaa sitä ajella, ja jopa Kuopiossa poiketa torimonttua hämmästelemässä.
- ljhgwghö
Liikenneviraston sivujen mukaan Kallansiltojen keskimääräinen liikennemäärä vuorokaudessa on hieman yli 30.000 ajoneuvoa. Siili-Vuorela välillä moottoritien liikennemäärä on vajaa 17.000, joten tulee sitä 9-tieltäkin joku auto(9.000). Kallansillat on P-Savon toiseksi liikennöidyin osuus ja vain Kuopion Kolmisoppi- Savilahti väli moottoritietä(huolimatta kahdesta rinnakkaistiestä) on vilkkaampi n. 32.000 ajoneuvolla vuorokaudessa.
- kyflfhlf,
ljhgwghö kirjoitti:
Liikenneviraston sivujen mukaan Kallansiltojen keskimääräinen liikennemäärä vuorokaudessa on hieman yli 30.000 ajoneuvoa. Siili-Vuorela välillä moottoritien liikennemäärä on vajaa 17.000, joten tulee sitä 9-tieltäkin joku auto(9.000). Kallansillat on P-Savon toiseksi liikennöidyin osuus ja vain Kuopion Kolmisoppi- Savilahti väli moottoritietä(huolimatta kahdesta rinnakkaistiestä) on vilkkaampi n. 32.000 ajoneuvolla vuorokaudessa.
Eli investointi on suhteessa merkitykseen. Kallansiltojen kautta tieliikenteessä kulkee vuodessa yli 12 miljoonaa ajoneuvoa, eli miljoona kuukaudessa ja siihen rautatieliikenne päälle. Tulevaisuuden arviot liikenteen lisääntymisestä hankkeen elinkaaren aikana siihen päälle.
- 20+17=?
Seuraavaksi pitää rakentaa silta Kallaveden yli Vaajasaloon.
- Masa
Oli 60 luvun alkuvuodet, olin oppilaana VR:n Kuopion konepajalla. Siihen aikaan ei ollut vielä tietoakaan" Saksan seisojista" eli läppäsilloista vaan oli kääntösilta, jota käytti sekä maantie, että rautatieliikenne. Silta oli liukulaakeroitu ja raskaan painon alla se tietenlin kului ja laakerit jouduttiin vaihtamaan varmaan joka vuosi. Olin itsekin muutaman kerran sellaisella komennuksella, se oli vaihtelua meluisen konepajatyöhön. Siinä kului kevätpäivä rattoisesti.
- kuopion kulttuuri
Shoppailu tuo juuri rahaa Kuopioon. Ja kulttuuripalvelut tulevat paranemaan huimasti Siilinjärvellä, kun kulttuuritalo on rakennettu. Kuopiossa pitäisi olla jo ihan normaalina suurempana kaupunkina pari kulttuuritaloa keskustan ulkopuolella teatterin ja musiikkikeskuksen lisäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441